abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218648577
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:23 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Waren vast 'jongeren'.
pi_218648660
quote:
[ x ]
Ik vind dit op zich wel bijzonder. Je bent met een grote groep bij elkaar, er zijn heel veel incidenten, inclusief aanranding en dat merk je dan alleen aan appjes die binnenkomen?

Je zou toch verwachten dat als je een vrouw aanrandt tijdens zo’n protesttocht, dat er woedend gereageerd wordt, niet alleen door het slachtoffer, maar ook de omstanders…
  maandag 1 september 2025 @ 09:42:17 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218648754
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind dit op zich wel bijzonder. Je bent met een grote groep bij elkaar, er zijn heel veel incidenten, inclusief aanranding en dat merk je dan alleen aan appjes die binnenkomen?

Je zou toch verwachten dat als je een vrouw aanrandt tijdens zo’n protesttocht, dat er woedend gereageerd wordt, niet alleen door het slachtoffer, maar ook de omstanders…
Je zou ook zeggen dat het veel zegt dat die demonstranten belachelijk worden gemaakt hardop. Blijkbaar hebben ze genoeg zelfvertrouwen om luidkeels vrouwen te denigreren die aandacht vragen voor een denigrerend probleem.

Dat verklaart ook waarom 99% van de vrouwen niet eens een melding doet als ze in hun kont geknepen worden of bespuugd worden. Dat gebeurt gewoon soms en dan maak je dat je uit de situatie komt en daarna wissel je verhalen uit met je vriendinnen hierover op een veilige plek.

Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er iemand een agent op straat aan ging spreken of zo. Of wacht, een keer in een drukke trein waar een viespeuk vrouwen aan het betasten was. Hard lachend beschreven de andere passagiers aan de (toen nog) spoorwegpolitie "dat ze iemand moesten zoeken met hele grote handen".

Ha ha ha :{
pi_218648831
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat dat met wetenschapsontkenning te maken heeft ontgaat mij.

Bovendien, kolencentrales stoten natuurlijk CO2 uit. Maar erger is bruinkool (zoals bij de Oosterburen, ipv kernenergie ook nog). Nog erger (en dan komen we bij GL en ook D66 uit) is biomassa. Ja, dat stoot meer CO2 uit dan bruinkool!
Klimaat ontkenning.

Biomassa is nooit enthousiast onthaald door groene partijen. Het is altijd een compromis geweest om energiebedrijven en rechts mee te krijgen met bestaande infra. Wijzen naar andere landen is een zwaktebod bij gebrek aan argumenten.
pi_218648989
quote:
[ x ]
quote:
9s.gif Op maandag 1 september 2025 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Bespugen, wie doen dat toch ook alweer. Je moet ook geen lama's laten loslopen in je stad natuurlijk.
Luis Suarez? :T
Suárez bespuugt staflid tegenstander na verloren finale met Inter Miami
https://nos.nl/artikel/25(...)nale-met-inter-miami
pi_218649114
quote:
[ x ]
Het gebruikelijke hyena gedrag. Dat is een specifiek mannenprobleem.
pi_218649401
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 10:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het gebruikelijke hyena gedrag. Dat is een specifiek mannenprobleem.
Mannen of 'mannen'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 september 2025 @ 11:00:27 #158
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218649476
Minder respectloos gedrag tegen vrouwen!
Minder!
Minder!
Minder!
pi_218649622
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 08:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja klopt, zo deden wij dat ook, je zorgde er gewoon voor dat niemand alleen dingen ging doen.
Ja zo'n idioot kan je overal treffen en je bent er nooit op voorbereid. Als je met meerdere bent kiest hij eieren voor zijn geld.
pi_218650231
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je zou ook zeggen dat het veel zegt dat die demonstranten belachelijk worden gemaakt hardop. Blijkbaar hebben ze genoeg zelfvertrouwen om luidkeels vrouwen te denigreren die aandacht vragen voor een denigrerend probleem.

Dat verklaart ook waarom 99% van de vrouwen niet eens een melding doet als ze in hun kont geknepen worden of bespuugd worden. Dat gebeurt gewoon soms en dan maak je dat je uit de situatie komt en daarna wissel je verhalen uit met je vriendinnen hierover op een veilige plek.

Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er iemand een agent op straat aan ging spreken of zo. Of wacht, een keer in een drukke trein waar een viespeuk vrouwen aan het betasten was. Hard lachend beschreven de andere passagiers aan de (toen nog) spoorwegpolitie "dat ze iemand moesten zoeken met hele grote handen".

Ha ha ha :{
Maar je draait nu wel heen om wat ik schrijf.

Vind jij het echt logisch klinken dat tijdens een protestactie tegen de onveiligheid van vrouwen een vrouw kan worden aangerand zonder dat er enorme oproer ontstaat? Het is namelijk geen gewone groep. Het is een groep mensen die dat niet alleen verschrikkelijk vindt, maar die ook bereid is om daar in actie voor te komen. Wil niet zeggen dat ze meteen erop gaan slaan of zo, maar toch op zijn minst verwacht je dat er tumult komt, dat zo iemand door de omstanders uitgescholden wordt en dat zoiets dus bepaald niet onopgemerkt voorbij gaat anders dan dat het slachtoffer een appje stuurt de volgende dag.

Het is een beetje vergelijkbaar met tijdens een pro pallie demonstratie met de Israëlische vlag gaan zwaaien lijkt mij.
pi_218650267
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 09:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Klimaat ontkenning.

Biomassa is nooit enthousiast onthaald door groene partijen. Het is altijd een compromis geweest om energiebedrijven en rechts mee te krijgen met bestaande infra. Wijzen naar andere landen is een zwaktebod bij gebrek aan argumenten.
Over ontkenning gesproken...

En klimaatontkenning bestaat niet. Wat wel bestaat is de realisatie dat we voorlopig nog geen goed alternatief hebben voor fossiel, de reden waarom we nog altijd voor ruim 80% afhankelijk zijn daarvan. En nee, dat komt niet omdat 'rechts' het tegenhoudt.
  maandag 1 september 2025 @ 11:55:12 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218650269
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar je draait nu wel heen om wat ik schrijf.

Vind jij het echt logisch klinken dat tijdens een protestactie tegen de onveiligheid van vrouwen een vrouw kan worden aangerand zonder dat er enorme oproer ontstaat? Het is namelijk geen gewone groep. Het is een groep mensen die dat niet alleen verschrikkelijk vindt, maar die ook bereid is om daar in actie voor te komen. Wil niet zeggen dat ze meteen erop gaan slaan of zo, maar toch op zijn minst verwacht je dat er tumult komt, dat zo iemand door de omstanders uitgescholden wordt en dat zoiets dus bepaald niet onopgemerkt voorbij gaat anders dan dat het slachtoffer een appje stuurt de volgende dag.

Het is een beetje vergelijkbaar met tijdens een pro pallie demonstratie met de Israëlische vlag gaan zwaaien lijkt mij.
Ik denk dat als jij reageert met "WAT DOE JE LUL!" en een scène schopt, dat dat vergelijkbaar is met het zwaaien met een Israëlische vlag vlakbij een pro-Pallieprotest. Mannen doen dat namelijk alleen als ze weten dat ze ermee wegkomen, dus 1 op 1 of in groepsverband.
pi_218650307
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En klimaatontkenning bestaat niet. Wat wel bestaat is de realisatie dat we voorlopig nog geen goed alternatief hebben voor fossiel, de reden waarom we nog altijd voor ruim 80% afhankelijk zijn daarvan. En nee, dat komt niet omdat 'rechts' het tegenhoudt.
Voorbeelden heb je niet :')
pi_218650314
Er is denk ik serieus geen discussie waar mensen zoveel door elkaar halen als deze.

Femicide, lustmoord (Lisa), lastig gevallen worden op straat, opmerkingen die het betamelijke overschrijden.
pi_218650340
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat als jij reageert met "WAT DOE JE LUL!" en een scène schopt, dat dat vergelijkbaar is met het zwaaien met een Israëlische vlag vlakbij een pro-Pallieprotest. Mannen doen dat namelijk alleen als ze weten dat ze ermee wegkomen, dus 1 op 1 of in groepsverband.
En hoe groot acht jij de kans dat 1:1 of in groepsverband tijdens zo'n demonstratie onopgemerkt blijft?

Nogmaals, we hebben het niet over tijdens het uitgaan dat iemand in het voorbijlopen je betast. Of dat je als groep vrouwen even wordt omsingeld. Dit is een heel specifieke situatie waarin het redelijk onvoorstelbaar is lijkt mij zo.

Dat er mensen hen belachelijk hebben gemaakt geloof ik wel. Op zich is dat een gebrek aan fatsoen, maar op zichzelf als ik de leuzen zo zie waarmee men rondliep denk ik dat een stand upper daar wel raad mee weet.
pi_218650357
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voorbeelden heb je niet :')
Welk deel van mijn reactie vraagt in jouw beleving om voorbeelden dan?
pi_218650374
quote:
”Vaarwel Lisa, welkom rookgordijnen…." van Sybilla Claus:
"Ik verzamelde voor de VN cijfers en voorbeelden van het toegenomen geweld en seksueel geweld in Nederland. Waar de politie in 2015 1.265 verkrachtingen registreerde, was dat in 2020 gestegen naar 2.065 en in 2024 zelfs naar 3.391 meldingen. Het aantal aanrandingen steeg van 1.720 in 2015, naar 1.955 in 2020 tot zelfs 3.518 vorig jaar.

Daarnaast is er een toename van eer gerelateerde misdrijven, van 460 in 2014 naar 619 in 2023 (bron: Trouw, LEC EGG) en 670 meldingen in 2024 (bron: EenVandaag). Sinds 2021 zijn Syriërs hierbij de grootste groep. Denk aan Ryan al Najjar (18) die weigerde de hijab nog langer te dragen en door haar broers en vader in 2024 vermoord is op de Knardijk bij Lelystad. Talloze jonge vrouwen uit moslimmilieus die vrijheid ambieerden, zijn in Nederland vermoord: Sudaba, Zarife, Cimen, Zeynep, Nafisha, Roshin en als laatste deze maand de Syrische Bouchra uit Almere.

Helaas is taharrush gamea ook in Nederland een feit. Vijf minderjarige asielzoekers verkrachtten in 2023 langdurig een dakloze vrouw in een park in Helmond en lieten haar voor dood achter. De vrouwelijke rechters hadden er begrip voor dat de jongens “zo weinig begeleiding hadden gehad, alcohol hadden gedronken en nog steeds veel moeten leren”. Ze kwamen er vanaf met 4 tot 15 maanden.

Tot slot is de extreem gewelddadige verkrachting in opmars. Die gaat gepaard met wurg- en verdrinkingspogingen, zoals een Soedanese asielzoeker uit het azc Dronten deed, bij een meisje (17) in Kampen in 2016. Een Syrische asielzoeker (18) uit datzelfde azc verkrachtte in 2022 een vrouw, wéér in Kampen en kneep haar keel dicht. Een Afghaan die een meisje dat kwam shoppen in zijn winkel op diverse manieren verkrachtte, kreeg in 2018 slechts twintig maanden in plaats van het minimum van 24 maanden, omdat hij anders zijn verblijfsvergunning zou kwijtraken. Heldin Sylvia Veld spoorde haar Somalische verkrachter op (die haar probeerde te wurgen en bewusteloos sloeg) omdat de politie niets deed." (...)

Nog veel meer harde, bittere cijfers van vrouwengeweld in Nederland, grotendeels veroorzaakt door daders met een islamitische achtergrond en uiteraard mét hulp van hun mededaders, die bestaat uit overwegend linkschdenkende blanke Nederlanders, die ALLES maar proberen te bagatelliseren en/of weg te stoppen in deze bijzonder verhelderende link: https://opiniez.com/2025/(...)_source=substack&;utm_medium=email
Diezelfde linksche kramp hebben we gezien in Engeland, waar bijna 2.000 meisjes zwaar misbruikt en verkracht werden door overwegend Pakistaanse moslims!
pi_218650455
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welk deel van mijn reactie vraagt in jouw beleving om voorbeelden dan?
quote:
pi_218650550
twitter

In Italië hebben ze hetzelfde soort mannenprobleem als hier.
  maandag 1 september 2025 @ 12:19:17 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218650563
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

In Italië hebben ze hetzelfde soort mannenprobleem als hier.
Sja, dan hadden ze maar posters moeten ophangen, eigen schuld.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218650577
Het komt door de mannen. Maar wel vooral links blijven stemmen dames :')
  maandag 1 september 2025 @ 12:21:29 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218650594
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:20 schreef Redbullkid het volgende:
En vooral vaders die hun dochters willen beschermen wegzetten als racisten, dat werkt ook goed :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218650621
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, dan hadden ze maar posters moeten ophangen, eigen schuld.

Ook weer opgelost.
pi_218650649
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]

Jij vraagt mij naar voorbeelden om een stelling van jou te ontkrachten?

Grappig.

Begin eerst maar eens om een begin van bewijs van jouw stelling met bronvermelding te plaatsen.

Ik weet dat het onzin is, ik heb namelijk hierover gesprekken gehad met mensen van Groen Links die er echt in geloofden.

Verder wacht ik nog op voorbeelden van wetenschapsontkenning door rechts, aangezien voorrang geven aan goedkope energie gewoon een politieke keuze betreft.
  maandag 1 september 2025 @ 12:40:12 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218650777
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:20 schreef Redbullkid het volgende:
Ah, krijgen we dit weer.
"Omdat vrouwen gemiddeld vaker links stemmen, is het ergens hun eigen schuld dat ze lastiggevallen worden door buitenlanders".

Als het nou een origineel, zelfverzonnen argument was, dan was het nog iets waarvan je de moeite kon nemen om reactie op te geven, maar zelfs dat is hier niet aan de hand. Dit is een al jaren nagepapegaaide kreet die specifiek in topics over seksueel geweld tegen vrouwen door immigranten opduikt.

Heb je verder ook nog nagedacht over hoe dit helpend is voor wie dan ook? Denk je dat ik dit lees en denk: "Goh, de vorige 127 keer dat ik dit las zat ik nog op standje Groen Links, maar nu stap ik over naar de PVV" of "Even wat zelfreflectie toepassen hoor, heb ik dit misschien mede veroorzaakt met mijn stem?" of "Take that, aangerande vrouw! Had je maar niet in de praatjes van Timmermans moeten trappen!"

Of is jouw leven verbeterd nu je iets na hebt gezegd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')