Het is echt enorm hallucinant, regelmatig ook gewoon tegenstrijdig.. Aan de ene kant wordt door de tot experts bestempelden geadviseerd om vrouwen in het openbaar zo ver mogelijk uit de weg te gaan, maar aan de andere kant moeten vrouwen blijkbaar ook wildvreemden benaderen als ze zich niet veilig voelen:quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja en vervolgens wordt de vrouw een steegje ingetrokken door een man die (je verwacht het niet) maling heeft aan een dergelijk advies. Hoe is godsnaam kan je zo'n advies bedenken. Dan ben je echt krankjorum.
De ene kant moet de andere ontwijken, maar die andere kant moet weer juist toenadering zoeken als ze zich niet veilig voelen. Hoe weet je dat die vreemde die je aanspreekt geen gekke bedoelingen heeft dan?quote:Spreek iemand aan en zeg: ’Ik voel me hier niet prettig, wil je even naast me lopen?’ Of: ’Wil je bij me blijven staan op het perron?’
quote:studied gender studies at the University of Amsterdam
quote:As an idealist, I work for social justice and personal transformation
Enz, enz enz.quote:Als anarchistisch geïnspireerd idealist en activist
Ja Jens, de daadwerkelijke veroorzakers zoals groepjes straathyena's zullen er vast wel voor open staan om samen met een moralistische autochtone man van middelbare leeftijd zoals jijzelf hun "kwetsbare en empathische kant" te verkennen...quote:Volgens Jens van Tricht is het belangrijk dat mannen 'niet blijven hangen in beperkte opvattingen over mannelijkheid, maar daar hun vrouwelijke eigenschappen aan toevoegen'. ,,Want die hebben we gewoon. We zijn ook gevoelig, empathisch, kwetsbaar en voorzichtig, we leren dat alleen voortdurend af. Want als je dat bent, ben je een mietje. We leren mannelijke eigenschappen, die op zich helemaal niet slecht zijn, te overdrijven. En dan ben je uit balans, uit het lood."
Denk jij echt dat die lui die blijven volharden dat het een mannen probleem is en dat migratie een opgeblazen probleem is door extreem rechts dat echt geloven? Denk jij echt dat Halsema gelooft wat zij de afgelopen week heeft verteld?quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is waarom ik huidig progressief links steeds minder serieus neem.
Overal blaten over vrouwenrechten en homo-acceptatie, en wanneer het echt tot de kern moet komen en we HEEL die gifbelt willen openen, met een laffe ontwijking komen of simpelweg onwelgevallige statistieken verbergen.
Wat wel?
Standaard roepen dat 'mannen' het probleem zijn, waarmee zij, en dat weet ik 99.9 procent zeker, haast automatisch denken aan blanke mannen; het idee alleen al dat zij met 'mannenprobleem' ook echt alle mannen bedoelen, zeker niet-blanke, niet-seculiere, niet-heteroseksuele en niet-christelijke, komt door heel dat intersectioneel gezemel niet eens in ze op. Kan ook niet, want dan overtreden ze hun eerste gebod dat gij niet zult discrimineren zolang het welgevallige groepen betreft. Roept Wilders hetzelfde over Marokkanen lopen die deugers rond in shirtjes 'ik ben Marokkaan' want grove veralgemenisering mag echt niet.
En... natuurlijk een scala aan LGBTQ-cursussen op scholen en bedrijven waar acceptatie al jarenlang eerder de norm dan de uitzondering is - zie laatste UvA Rapport - en blijven verzinnen dat er nog steeds ergers een heel eng autochtoon-wit-heteroseksueel gedrocht door Nederland rondwaart dat uiteenspat van homohaat. Miljoenen en miljoenen van viezige middenklasserige dommige nog net niet nazi-burgerlullen.
Daar zit het gevaar jongens, in de Vinexwijken en rijtjeshuizen. Dáár zijn ze bezig met ongekende homo- en rassenhaat. Daar lonkt Hitler 2.0.
Ondertussen laten we natuurlijk 'datgeen-waar-niet-over-gesproken-mag-worden' vakkundig buiten alle beschouwing. Dat zou polemisch kunnen werken.
Zolang dat taboe blijft heersen, kan heel progressief links lopen roeptoeteren wat het wil, het neemt de eigen zaak niet eens serieus.
De true believers? Absoluut.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk jij echt dat die lui die blijven volharden dat het een mannen probleem is en dat migratie een opgeblazen probleem is door extreem rechts dat echt geloven? Denk jij echt dat Halsema gelooft wat zij de afgelopen week heeft verteld?
Er zullen ongetwijfeld verdwaalde zielen met blauw haar zijn die denken dat alle problemen voortkomen uit onze post koloniale samenleving.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De true believers? Absoluut.
Woke doet qua blinde ideologie en kadaverdiscipline niet onder voor het oude communisme. Eén waarheid, dissidenten zijn vijanden, overal propaganda, en als het nodig is gebruiken we geweld.
De rest? Lafbekkerige meelopers of hype-surfers.
Krijg je de volgende dag nog een bezoekje van de politie ook!quote:Op zondag 31 augustus 2025 02:10 schreef the-eye het volgende:
Ik heb heel de avond voor de kroeg gewacht en als ik een vrouw alleen weg zag fietsen ben ik er achteraan gefietst om er zeker van te zijn dat ze veilig thuis kwam. Wel weer jammer dat m'n goeie bedoelingen telkens op de proef gesteld werden want ze leken er allemaal een soort wedstrijd van te willen maken. Ik ben bekaf nu
Er hoeft dan ook helemaal niet 'gecorrigeerd' te worden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad een oververtegenwoordiging. (Die overigens weer een heel stuk kleiner wordt wanneer je gaat corrigeren voor socio-economische status zoals gezinsinkomen en opleidingsniveau, maar goed, daar koopt de realiteit niet zo veel voor.)
[..]
Oke Hans.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Heb jij dus zelf verzonnen, want je weet dat echt links voor sociale controle in iedere wijk is, omdat dan de vreemdelingen in de wijk niets meer ongezien kunnen doen. Daarom zal jij alle linksen wel zwart proberen te maken.
Nee D66 die ook bekend staat continue de kamer te vertalen als de mening van een ander hun niet bevalt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
GL toch?
Zitten prima mensen tussen, maar realisme is niet altijd aanwezig.
De blanke man, toch?quote:Op maandag 1 september 2025 07:39 schreef Cockwhale het volgende:
Zinloos. We weten allemaal wie het grootste probleem vormen.
Uiteraard roept de media dat de blanke man het probleem is, ook al is hun aandeel maar 2.4%. Men moet een zondebok hebben want ze durven het beestje niet bij de naam te noemen.quote:Op maandag 1 september 2025 07:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
De blanke man, toch?
Tenminste, die indruk krijg ik als ik de media moet geloven....
Ook als jongen mocht ik alles flikken, maar ik had wel de afspraak dat ik niet alleen naar huis zou fietsen, zou nog steeds moeten gebeuren, je ziet gewoon elk jaar weer dat er een paar met hun bezopen kop het kanaal infietsen.quote:Op maandag 1 september 2025 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
De nacht opeisen?
De nacht is altijd donker en duister, altijd geweest. Daar schreven ze in de bijbel en de Koran al over. Alle sprookjes zoals Assepoester en de kleine zeemeermin. Geschreven op het lieve eiland Fyn al 100 jaar geleden.
Of je nu in China, de VS of in Amsterdam zit, de nacht is altijd duister. Wie zijn die vrouwen nu? Stelletje idioten, pak een taxi ook heen! En ga niet alleen naar huis.
Dat deden we vroeger ook niet, en wie anders beweert is een bitch.
Dat deden we vroeger gewoon anders. Je ging met een man of 15 stappen en je bracht iedereen naar huis in groepjes. Je fietste nooit alleen, ook niet als man.quote:Op maandag 1 september 2025 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook als jongen mocht ik alles flikken, maar ik had wel de afspraak dat ik niet alleen naar huis zou fietsen, zou nog steeds moeten gebeuren, je ziet gewoon elk jaar weer dat er een paar met hun bezopen kop het kanaal infietsen.
Ja klopt, zo deden wij dat ook, je zorgde er gewoon voor dat niemand alleen dingen ging doen.quote:Op maandag 1 september 2025 08:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat deden we vroeger gewoon anders. Je ging met een man of 15 stappen en je bracht iedereen naar huis in groepjes. Je fietste nooit alleen, ook niet als man.
VVD heeft er samen met Balkenende nog even wat kolencentrales doorgedrukt toen de klimaatverdragen al getekend waren. Die moesten zeer vroeg afgeschreven worden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je hebt geen voorbeeld. Interessant.
Ja een of andere wethouder is hetzelfde als expliciet een partij oprichten om de wetenschap rond stikstof te ontkennen. De BBB had ook campagne kunnen voeren met ja er is een probleem, maar we vinden boeren belangrijker. Ze kozen echter de route naar de middeleeuwen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach...
Is Groot-Wassink rechts?
Over dit onderwerp kon men onmogelijk dit keer de Russen de schuld geven.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:24 schreef Dagoduck het volgende:
Las vanochtend in de krant dat ik aan de andere kant van de straat moet gaan lopen als ik een vrouw tegenkom. Anders ben ik onderdeel van het probleem.
Ik wil graag meedenken en ik zeg er ook regelmatig wat van tegen andere mannen als ik opmerkingen niet vind kunnen maar ik ga niet fucking zigzaggend de straat over.
En in een ander artikel stond een opsomming van (subjectief) onveilige locaties voor vrouwen. De helft van die locaties kom ik als man ook liever niet 's nachts.
Ik voel me eerlijk gezegd behoorlijk in een hoek gedrukt als man. Ik maak nooit 'foute' opmerkingen naar vrouwen en al helemaal niet in een donker park of whatever. Hell, ik durf vrouwen amper aan te spreken als ze er wel op zitten te wachten
Ik vind dat het wel heel erg vrouwen tegen mannen is in de berichtgeving afgelopen weken.
Beter gaan ze bij Alberto klagen, die loopt altijd de park te checken.
Rusland en Belarus gebruiken illegale migratie om de EU te destabiliseren, dus ze dragen wel hun steentje bij weer. https://www.europarl.euro(...)-2025-001633_EN.htmlquote:Op maandag 1 september 2025 08:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Over dit onderwerp kon men onmogelijk dit keer de Russen de schuld geven.
En dus wordt het hele verkiezingscircus weer het zelfde; een grote teleurstelling die zogenaamd tot introspectie leidt omdat men maar niet kan begrijpen waarom men verkiezingen niet wint (ze hebben immers het gelijk aan hun zijde) én wederom een verbale strijd tegen iedereen rechtser dan de PvdA omdat de uitslag ze ook bevestigt in het beeld dat onze samenleving gebukt gaan onder systemische onderdrukking van het neoliberale blankemannen patriarchaat.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is waarom ik huidig progressief links steeds minder serieus neem.
Ondertussen laten we natuurlijk 'datgeen-waar-niet-over-gesproken-mag-worden' vakkundig buiten alle beschouwing. Dat zou polemisch kunnen werken.
Zolang dat taboe blijft heersen, kan heel progressief links lopen roeptoeteren wat het wil, het neemt de eigen zaak niet eens serieus.
Wat dat met wetenschapsontkenning te maken heeft ontgaat mij.quote:Op maandag 1 september 2025 08:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
VVD heeft er samen met Balkenende nog even wat kolencentrales doorgedrukt toen de klimaatverdragen al getekend waren. Die moesten zeer vroeg afgeschreven worden.
Zullen we deze landen dan dwars zitten en ophouden met de asielindustrie? Iedereen blij!quote:Op maandag 1 september 2025 08:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland en Belarus gebruiken illegale migratie om de EU te destabiliseren, dus ze dragen wel hun steentje bij weer. https://www.europarl.euro(...)-2025-001633_EN.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |