--------------------------------------------------quote:Toeristen klagen: 'Midweek Texel duurder dan weekje vliegen naar Griekenland'
Het regent klachten over de hoge kosten van een vakantie in eigen land. "Midweekje Texel? Met vier man acht dagen Griekenland is veel voordeliger." Is een zonvakantie naar het buitenland echt veel goedkoper dan een weekje langs de kust in Noord-Holland? Wat zeggen experts? "De keuze is aan de consument. Wat minder zon of zit je graag met 40 graden op een Grieks eiland?"
Op Facebook is een discussie losgebarsten. Een vakantieganger op Texel is geschrokken van de prijzen op het Waddeneiland. "Met vier man acht dagen Griekenland is nog voordeliger." Er staan zo'n tweehonderd reacties bij die er niet om liegen: "Nederland is gek geworden, maar het zit nog steeds vol." Of deze: "Vorig jaar eind juni voor een week twee chalets in de duinen gehuurd. Alles bij elkaar opgeteld een klein fortuin kwijt."
Echt voor iedere beurs wel iets passends
Rosalie Lap van VVV Texel wijst erop dat overal in Nederland de prijzen aan het stijgen zijn. En toch is vrijwel alles vol: "Er is op Texel echt voor iedere beurs passende accommodatie. Het aanbod is groot en de kwaliteit is behoorlijk omhoog gegaan om mee te kunnen met de eisen van de huidige toerist."
Volgens Lap kiezen toeristen tegenwoordig steeds vaker voor luxe huisjes. "Ondernemers gaan met hun tijd mee. Ik snap heel goed de discussie over die inhaalslag naar duurdere locaties, maar Texel is geen uitzondering."
Is een vakantie in het buitenland dan echt goedkoper dan een vakantie in eigen regio? Een willekeurige zoekopdracht voor eenzelfde soort huisje voor vier personen voor acht dagen levert al snel een duidelijk beeld op:
- Texel (september): ¤ 1.800
- Kreta (september, incl. vlucht): ¤ 1.200
Je kunt die prijzen moeilijk met elkaar vergelijken, zegt toerismedeskundige Goof Lukken van de Universiteit van Breda. "Op Texel is de vraag veel groter dan het aanbod als je vergelijkt met het massatoerisme op bijvoorbeeld Kreta. Texel zit aan zijn grens wat toerisme betreft en wil ook exclusief blijven. Touroperators kopen zonvakanties groot in en kunnen die goedkoop aanbieden. Daarnaast zijn de personeelskosten op Kreta veel lager."
Belasting op overnachten gaat omhoog
Volgend jaar wordt een vakantie in Nederland mogelijk nog duurder. Dan stijgt de belasting voor overnachtingen in hotels en vakantiehuisjes van 9 procent naar 21 procent. Ook daarop reageren mensen op Facebook: "Straks hebben alle rijken en tweeverdieners alles voor zichzelf. Graaiers maken zichzelf kapot."
Er ligt zeker een zorg bij de belastingverhoging, zegt Goof Lukken. "Vakanties hier in Nederland liggen nu nog binnen handbereik. Als dat flink duurder wordt komen er steeds meer mensen die minder, en misschien helemaal niet meer op vakantie kunnen. De toeristische sector is hard bezig druk uit te oefenen op de regering om de verhoging tegen te houden."
Zit je graag met 40 graden op Kreta?
Uiteindelijk is de keuze aan de vakantiegangers wat ze doen met hun vakantiegeld, zegt Lukken: "Zeker in deze tijd willen mensen even weg uit de realiteit. Kijk, op Texel is de zonzekerheid misschien wat geringer, maar zit je graag met 40 graden op Kreta? Texel heeft wat dat betreft unieke kwaliteiten. Het is er kleinschalig, er is mooie natuur, het is dichtbij en makkelijk bereikbaar."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)gen-naar-griekenland
Hier stopte ik met lezenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:31 schreef Starhopper het volgende:
Op Facebook is een discussie losgebarsten
Wauw. Bedankt weer, experts.quote:Wat zeggen experts? "De keuze is aan de consument. Wat minder zon of zit je graag met 40 graden op een Grieks eiland?"
800 euro in turkije?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Texelwaarom pijnigen mensen zich op vakantie. Texel ook hahahahahaha
Niet voor ¤800 all-in aan de Turkse Rivièra zitten in een resort vol met lekker wijven en mega veel glijbanen
Eigenlijk stellen de experts dus de vraag aan de leken.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wauw. Bedankt weer, experts.
Verstandig.quote:
Texel is wel ok voor een weekendje buiten hoogseizoenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:37 schreef Eightyone het volgende:
Beiden niet m'n ding. Texel lijkt me saai, en zon-zee-strand is niet mijn idee van een leuke vakantie (laat staan 40 graden).
Maar vakantie is sowieso duur, als een tent niks voor je is.
Geen idee wat ik (weinig interesse in zwemmen of naar schapen kijken) er zou kunnen doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Texel is wel ok voor een weekendje buiten hoogseizoen
Uhhh 1800 is duurder dan 1200. Klaar. Zie je wel je kan ze vergelijken.quote:- Texel (september): ¤ 1.800
- Kreta (september, incl. vlucht): ¤ 1.200
Je kunt die prijzen moeilijk met elkaar vergelijken, zegt toerismedeskundige Goof Lukken van de Universiteit van Breda. "Op Texel is de vraag veel groter dan het aanbod als je vergelijkt met het massatoerisme op bijvoorbeeld Kreta. Texel zit aan zijn grens wat toerisme betreft en wil ook exclusief blijven. Touroperators kopen zonvakanties groot in en kunnen die goedkoop aanbieden. Daarnaast zijn de personeelskosten op Kreta veel lager."
Je ziet nog eens wat, wat je gewoonlijk niet ziet.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:56 schreef Perox het volgende:
...Als ik op vakantie zou willen dan. Ik vind het sowieso zijn geld niet waard.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhhh 1800 is duurder dan 1200. Klaar. Zie je wel je kan ze vergelijken.
Dit is wel een essentieel stukje hè Hans. Hoe exclusief Texel verder is laat ik wijselijk maar even in het midden.quote:Texel zit aan zijn grens wat toerisme betreft en wil ook exclusief blijven
Als je exclusief wil blijven moet je niet in de zelfde zin gaan zeggen dat er voor iedere beurs een plekje is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Dit is wel een essentieel stukje hè Hans. Hoe exclusief Texel verder is laat ik wijselijk maar even in het midden.
Laten we die benaming "Universiteit van Breda" maar weer snel intrekken inderdaadquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhhh 1800 is duurder dan 1200. Klaar. Zie je wel je kan ze vergelijken.
Dat wordt dan ook door de mevrouw van VVV Texel gezegd. Je weet wel, dat kantoor wat toerisme zou moeten bevorderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als je exclusief wil blijven moet je niet in de zelfde zin gaan zeggen dat er voor iedere beurs een plekje is.
Ja, en dat ziet een toerismedeskundige dus niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook door de mevrouw van VVV Texel gezegd. Je weet wel, dat kantoor wat toerisme zou moeten bevorderen.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, en dat ziet een toerismedeskundige dus niet.
Volgens mij zeggen ze toch echt wel min of meer hetzelfde.quote:Rosalie Lap van VVV Texel wijst erop dat overal in Nederland de prijzen aan het stijgen zijn. En toch is vrijwel alles vol
De oorzaak is min of meer ook irrelevant. Een weekje Griekenland goedkoper dan een weekje Texel is gewoon waar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zeggen ze toch echt wel min of meer hetzelfde.
Camping kost tegenwoordig ook heel duurquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:37 schreef Eightyone het volgende:
Beiden niet m'n ding. Texel lijkt me saai, en zon-zee-strand is niet mijn idee van een leuke vakantie (laat staan 40 graden).
Qua financieel geld me dunktquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:14 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Camping kost tegenwoordig ook heel duur
1200 om met 4 personen naar griekenland te vliegen inclusief hotel is natuurlijk totale bullshit, tenzij je misschien met ryanair vliegt zonder bagage en ergens in het binnenland in een houtenkrot gaat zitten zonder rioleringquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zie meer prijzen onder de 1250 euro voor een midweek Texel dan daarboven. Voor 2 volwassenen en 2 kinderen t/m 17.
Als ik hetzelfde doe voor Griekenland kom ik op bedragen uit die veel hoger liggen
Klinkt als een soa.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:12 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben nog nooit in Serchonissos geweest, ik zou er graag een keer heen willen
Doen wij ook altijd. Scheelt een hoop.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Het helpt ook om vroeg te boeken, niet last minute.
Ik had m’n zomervakantie al in december geboekt, ga ik dit jaar weer doen.
Niet in hoogseizoen gaan broer. Maar ok, je hebt gelijk. Vorig jaar nog voor ¤895 week geweest. 4 kg zwaarder op terugreis.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
800 euro in turkije?
Dat was vroeger bro
Dit ook ja...quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:22 schreef myShizzle het volgende:
Wat niet eens is meegenomen zijn de exorbitante prijzen in de horeca. 4 euro voor een colaatje of 26 euro voor een diepvries schnitzel met wat patat. Dat scheelt je meer dan de helft in het buitenland
december is niet vroeg meer tegenwoordigquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Het helpt ook om vroeg te boeken, niet last minute.
Ik had m’n zomervakantie al in december geboekt, ga ik dit jaar weer doen.
Bekend van het programma 'Oh Oh Sercho'?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:12 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben nog nooit in Serchonissos geweest, ik zou er graag een keer heen willen
Ik verwijs graag naar je ondertitel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet in hoogseizoen gaan broer. Maar ok, je hebt gelijk. Vorig jaar nog voor ¤895 week geweest. 4 kg zwaarder op terugreis.
Ja, buiten de vakanties kan dat vast nog wel inderdaad.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet in hoogseizoen gaan broer. Maar ok, je hebt gelijk. Vorig jaar nog voor ¤895 week geweest. 4 kg zwaarder op terugreis.
Vliegschaamtequote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:56 schreef Perox het volgende:
In september is het gemiddeld 28 graden op Kreta vs 19 op Texel. Beetje bullshit vergelijking dus. Gezien vliegschaamte niet meer een ding is, zou ik het wel weten. Als ik op vakantie zou willen dan. Ik vind het sowieso zijn geld niet waard.
In de Icarus Towerquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:01 schreef DjVero het volgende:
[..]
Vliegschaamte
Misschien zijn doe-alsof-je-vliegt kantoren wel wat!
Dan kunnen ze daarna lekker opscheppen hoe bruin ze zijn geworden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:26 schreef franske19 het volgende:
Ik heb nooit begrepen dat mensen 2 weken ergens aan zee of zwembad willen liggen. Niet mijn idee van vakantie. Maar kennelijk is het zo populair dat men deze prijzen kan vragen.
Hier zie ik ook steeds vaker jongeren naar het strandje of park lopen met emmers vol blikjes bier en frisdrank van de super. En daar pleuren ze dan een paar zakken van die supermarkt ijsblokjes opquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit ook ja...
Schandalig om ¤4 te durven vragen voor een glas cola van 20cl..
Een fles in NL kost nog geen ¤1,50 per liter....
Inkoopsprijs is nóg goedkoper.
Dus aan 1 fles verdienen ze sowieso ¤18,50
Boewoehoe, wat heeft de horeca het zwaar...
Het filtert het paupervolk uit. Die gaan voor ¤800 all-in naar de Turkse Rivièra.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Niet voor ¤800 all-in aan de Turkse Rivièra zitten in een resort vol met lekker wijven en mega veel glijbanen
Die discussie is eerder gevoerd: welke mongool neemt er een auto mee naar Terschelling?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:09 schreef Evangelion het volgende:
Deze was ook leuk. Super duur, fakking duur.
Overtocht naar Waddeneilanden schreeuwend duur: gezin is 350 euro kwijt voor retourtje Terschelling
https://www.ad.nl/geld/ov(...)rschelling~a356eec0/
Open een tentje en vraag 2 euro per glas zou ik zeggen. Kijken hoe lang je het financieel volhoudt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit ook ja...
turkse damesquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
En dit soort reacties filteren het decadente volkje eruit. 2 groeperingen in 1 klap gedefinieerdquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het filtert het paupervolk uit. Die gaan voor ¤800 all-in naar de Turkse Rivièra.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:18 schreef roos94 het volgende:
Niet al je vakantiegeld uitgeven aan pretparkenhet halen van je rijbewijs
Ik kan die prijzen prima vergelijken met elkaar. Wat kan mij het als tourist nou schelen dat op Texel het aanbod kleiner is dan de vraag.quote:Je kunt die prijzen moeilijk met elkaar vergelijken, zegt toerismedeskundige Goof Lukken van de Universiteit van Breda.
Joh?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Doen wij ook altijd. Scheelt een hoop.
Vast wel..quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Open een tentje en vraag 2 euro per glas zou ik zeggen. Kijken hoe lang je het financieel volhoudt.
Niet naar NAMFI Beach gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:59 schreef raptorix het volgende:
Kreta is best mooi, maar ga dan wel naar de Zuidkust, stuk minder touristisch en zandstranden, ook meestal een prettige coole wind.
Op plekken waar soldaten lopen te zuipen blijf ik liever wegquote:
Ja echt niet normaal; en dat zijn gewoon standaard prijzen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:09 schreef Evangelion het volgende:
Deze was ook leuk. Super duur, fakking duur.
Overtocht naar Waddeneilanden schreeuwend duur: gezin is 350 euro kwijt voor retourtje Terschelling
https://www.ad.nl/geld/ov(...)rschelling~a356eec0/
Het probleem is natuurlijk dat die mensen überhaupt op vakantie kunnen. Maar die gedachte stamt nog uit de tijd dat langdurig in de bijstand zitten nog een keuze was en zieke mensen gewoon de ziektewet in gingen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:59 schreef mvdejong het volgende:
En dan komen dus de VVD-ers klagen dat bijstand veel te hoog is, want "die vliegen allemaal naar Spanje voor de vakantie". Terwijl dat dus inderdaad veel, veel goedkoper is dan een vakantie in eigen land.
Kwestie van de medeklinkers even omdraaien zodat er Chersonisos staat.quote:
Het is maar net wat je zoekt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vakantie in eigen land prima, maar waarom Texel? Saai en er is geen boom te vinden. Het is niet eens het mooiste waddeneiland en bijvoorbeeld Drenthe en Zuid-Limburg zijn ook stukken beter.
Terschelling is bewust autoluw. Als je je auto mee wil nemen betaal je daar inderdaad fors voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja echt niet normaal; en dat zijn gewoon standaard prijzen.
Auto tot daar aan toe; voor een gezin betaal je zo 100 euro voor de overtochtquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Terschelling is bewust autoluw. Als je je auto mee wil nemen betaal je daar inderdaad fors voor.
Als je weet hoe het komt kan het in ieder geval je woede wegnemen. I.p.v. te denken dat het laaielichters zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan die prijzen prima vergelijken met elkaar. Wat kan mij het als tourist nou schelen dat op Texel het aanbod kleiner is dan de vraag.
Ik kijk als toerist wat ik voor mijn geld krijg. En dan blijk ik voor ¤1800,- naar Texel te kunnen en voor ¤ 1200,- naar Griekenland. Hoe die prijzen vervolgens tot stand zijn gekomen zal mij als toerist aan de reet roesten. Dat is leuk voor de uitbaters van hotels en campings, niet voor mij als toerist, voor mij als toerist is van belang wat ik betaal en wat ik er voor terugkrijg.
Nog altijd beter dan naar de VS op vakantie gaan, die mensen zijn stiekem ergens gewoon land- en continentverraders.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
In Nederland op vakantie gaanof in Europa
Inderdaad. Smaken verschillen natuurlijk, maar doe mij dan maar liever Terschelling of Ameland.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
VSquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan naar de VS op vakantie gaan, die mensen zijn stiekem ergens gewoon land- en continentverraders.
Ik was er al bang voor ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
VS![]()
![]()
Maar daar was ik dit jaar niet op vakantie.
Nederland vakantieland
Europa
Tip van het huis:quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier zie ik ook steeds vaker jongeren naar het strandje of park lopen met emmers vol blikjes bier en frisdrank van de super. En daar pleuren ze dan een paar zakken van die supermarkt ijsblokjes open gelijk hebben ze! Voor 2 tientjes een leuke avond ipv 200
Hoef jij niet bang voor te zijn waar ik op vakantie ga joh.quote:
Oei, dan wordt het wel serieus.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:31 schreef Starhopper het volgende:
Op Facebook is een discussie losgebarsten.
Ik zou als ik jou was geen ondernemer worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:32 schreef Toine51 het volgende:
Dat is niet de issue; de issue is juist dat het inclusief de reis er naar toe nog goedkoper is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:57 schreef Gia het volgende:
Nederland is gewoon een duurder land dan Griekenland. Maar goed, tel er ook de reis naartoe voor 4 personen nog even bij!
Als je het hier te duur vindt, ga je gewoon lekker naar Griekenland, Turkije of Kroatië.
Nooit bedrijfsrekenen gehad zeker?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit ook ja...
En er valt wel eens een glas of een fles kapot enz. enz.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Nooit bedrijfsrekenen gehad zeker?
In elk glas dat ze verkopen is ook de huur van het pand, de kosten van het personeel, de belasting en het eigen salaris (netto winst) meegerekend. En dat maakt het duur.
Maar ben het met je eens dat de horecaprijzen exorbitant gestegen zijn sinds Corona. En ik kan me niet voorstellen dat de personeelskosten en huur van het pand in dezelfde mate gestegen zijn. Dus een beetje onterecht zijn die hoge prijzen wel.
Inderdaad, dat wordt allemaal meegerekend in de verkoopprijs. De ondernemer moet ook zelf een leuk inkomen overhouden, natuurlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En er valt wel eens een glas of een fles kapot enz. enz.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
VS![]()
![]()
Maar daar was ik dit jaar niet op vakantie.
Nederland vakantieland
Europa
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:29 schreef William_Papadin het volgende:
De VS zijn bewezen een fantastisch land om op (lange) vakantie te gaan.
Alsof die mensen daar naar op zoek zijnquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Europa kent schitterende natuurgebieden, prachtige architectuur en heel diverse culturen. Natuurlijk merk je dat niet in je Griekse resort.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:59 schreef raptorix het volgende:
Kreta is best mooi, maar ga dan wel naar de Zuidkust, stuk minder touristisch en zandstranden, ook meestal een prettige coolekoele wind.
Wat? WAT? Niet naar Mykonos?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:59 schreef raptorix het volgende:
Kreta is best mooi, maar ga dan wel naar de Zuidkust, stuk minder touristisch en zandstranden, ook meestal een prettige coole wind.
Malakaquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat? WAT? Niet naar Mykonos?
Vreselijke reclame ja, met die irritante Amerikanen met veeeeeerl te witte tandenquote:
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Dit is wel een essentieel stukje hè Hans. Hoe exclusief Texel verder is laat ik wijselijk maar even in het midden.
Ik vind het ook totale onzin. Is gewoon een nihilistisch eiland. Er is daar geen fuck te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Die mensen moeten lekker in hun resort blijven, is ook prima. Maar je hoeft het niet buiten Europa te zoeken om een mooi vakantieland te vinden. Zeker wat verder naar het oosten is naast heel mooi ook beter betaalbaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof die mensen daar naar op zoek zijn
Vroeger liep er een dijk als ik me niet vergisquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Auto tot daar aan toe; voor een gezin betaal je zo 100 euro voor de overtocht
Je kan ook gewoon in Europa naar Afrika gaan als je wilt, sterker over 2 maandjes weer.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
Zelf een pont/veerdienst beginnenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Auto tot daar aan toe; voor een gezin betaal je zo 100 euro voor de overtocht
Ik ben niet woedend, ik zou gewoon kiezen voor Griekenland ipv Texel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je weet hoe het komt kan het in ieder geval je woede wegnemen. I.p.v. te denken dat het laaielichters zijn.
Weekendje Molenbeek?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon in Europa naar Afrika gaan als je wilt, sterker over 2 maandjes weer.
Hui-len joh.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:08 schreef CarbonC het volgende:
[..]
[..]
Geen enkel moreel kompas hebben![]()
Voor dat geld kun je ook lekker op visvakantie naar Pattaya genot.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je dan niet beter dorp verderop zijn, daar hebben ze namelijk hun bedjesquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:02 schreef Hyperdude het volgende:
De prijs is gewoon een proletenfilter.
Ik ga altijd naar Chersonisos. Lekker weer en Engelse snollen.
Voor dat geld kun je ook 20 jaar lang een abbo nemen op Ladyboy Gold !quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Voor dat geld kun je ook lekker op visvakantie naar Pattaya genot.
Dat weet jij dan weer.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor dat geld kun je ook 20 jaar lang een abbo nemen op Ladyboy Gold !
Weet ik veel, nog nooit daar geweest.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter dorp verderop zijn, daar hebben ze namelijk hun bedjes
Mietje 5,4 is toch niks merk je amper johquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:39 schreef Joppiez het volgende:
Met 40 graden op Kreta.. vergeet de aardbevingen van 5 - 5.5 niet wat daar steeds frequenter is. Drie maanden geleden een 5.4 daar meegemaakt (snachts) en had de (doods)angst het plafond op mijn kop te zullen krijgen, niet fijn.
Glijbanen, ben je 12 ofzoquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Goh, meen je dat nu?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was geen ondernemer worden.
je snapt hopelijk wel dat het niet zo simpel is om de opbrengst van die fles cola minus de aanschaf van de fles dat dat niet je nettowinst is.
Ik herinner me mijn eerste MAVO economieles nog. TO-TK=TW
Lees mijn post hierboven.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Nooit bedrijfsrekenen gehad zeker?
In elk glas dat ze verkopen is ook de huur van het pand, de kosten van het personeel, de belasting en het eigen salaris (netto winst) meegerekend. En dat maakt het duur.
Maar ben het met je eens dat de horecaprijzen exorbitant gestegen zijn sinds Corona. En ik kan me niet voorstellen dat de personeelskosten en huur van het pand in dezelfde mate gestegen zijn. Dus een beetje onterecht zijn die hoge prijzen wel.
Alleen die van 27 meter hoog zijn cool om te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Duikplanken zijn toffer inderdaad.
10m toren is het hoogste wat ik ooit heb gedaan en dat was toen ik nog jong was. En zelfs toen had ik trillende knieën.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alleen die van 27 meter hoog zijn cool om te doen.
Klinkt voor mij als horror, lijkt mij vreselijk om in een all-in resort te zitten. 1 keer gedaan veels te druk. Matig eten en complete verveling.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Vergeet je de incontinentieluier niet om te doenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:23 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Inderdaad. Smaken verschillen natuurlijk, maar doe mij dan maar liever Terschelling of Ameland.
Daar een leeftijd aan verbindenquote:
Ik vind het gewoon sneu als je als volwassenen van een glijbaan gaat tussen alle kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Daar een leeftijd aan verbinden
OOOOOEEEEEE IK BEN VOLWASSEN IK MAG NIET MEER OP EEN WATERGLIJBAAN
2 jaar terug nog de nodige mooie jonge vrouwen gezien op het naaktstrand van Terschelling.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vergeet je de incontinentieluier niet om te doen
In het resort waren genoeg wipkippenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Het ziet er überhaupt vrij pedo uit als je als man de speeltuin in gaat.
Ga je ook op de wipkip?
Is relatief van de afstand tot het epicentrum natuurlijk. Was vrij dichtbij en leek alsof er iemand hard mijn bed aan het schudden was. Ook zag ik de muren etc vibreren zeg maar. Vooral als je nog nooit een aardbeving hebt meegemaakt is het wel vreemd. Waren ook mensen die de vakantie hadden afgebrokenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:52 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mietje 5,4 is toch niks merk je amper joh
Overdrijven is ook een vak.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vergeet je de incontinentieluier niet om te doen
Tjah, zo willen anderen gewoon 5 keer per dag lopend buffet vreten zonder zelf te koken in de warmte, en ondertussen volgieten met een scala aan cocktails en andere mixtroep wat allemaal inbegrepen zit in de prijs.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:29 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Klinkt voor mij als horror, lijkt mij vreselijk om in een all-in resort te zitten. 1 keer gedaan veels te druk. Matig eten en complete verveling.
En dat mag, ik kies liever elke dag voor een ander restaurant. En ik drink geen alcohol dus die behoefte ken ik ook niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah, zo willen andere gewoon 5 keer per dag lopend buffet vreten zonder zelf te koken in de warmte, en ondertussen volgieten met een scala aan cocktails en andere mixtroep wat allemaal inbegrepen zit in de prijs.
Fair game, maar je beseft je wel dat de prijs dan nog hoger uitvalt hè.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:04 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
En dat mag, ik kies liever elke dag voor een ander restaurant. En ik drink geen alcohol dus die behoefte ken ik ook niet.
Ik ga naar regio's die vaak niet toeristisch zijn dus zit je in lokale restaurantjes.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fair game, maar je beseft je wel dat de prijs dan nog hoger uitvalt hè.
Een texel en een Turkije expert. Lekker valse vergelijking ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een texel en een Turkije expert. Lekker valse vergelijking ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
overigens geldt dat ook voor verre reizen zuid Frankrijk, Italië of Spanje zijn duurder of bijna net zo duur als naar Thailand of Mexico vliegen en daar 2 weken blijven.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
De oorzaak is min of meer ook irrelevant. Een weekje Griekenland goedkoper dan een weekje Texel is gewoon waar.
Wat is inmiddels je favo resort? Stort wel in elkaar daar in Nevada qua occupancy (alleen maar beter voor de comps denk?)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:27 schreef asco het volgende:
Nederland is straks alleen nog voor de elite.![]()
Ik ga gewoon een paar keer per jaar naar Vegas.
Als ik de waarde van mijn comps aftrek van mijn daadwerkelijke uitgaven zou ik wel GEK zijn om ergens op een regenachtig Texel tussen allemaal burgerlijke mensen te gaan zitten voor een kapitaal.![]()
Cosmo Terrace One Bedroom zero $$ fuck yeah!
Ik sprak onlangs iemand die er ook geregeld komt en die liep juist te klagen dat alles echt enorm duur is geworden de laatste jaren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:27 schreef asco het volgende:
Nederland is straks alleen nog voor de elite.![]()
Ik ga gewoon een paar keer per jaar naar Vegas.
Als ik de waarde van mijn comps aftrek van mijn daadwerkelijke uitgaven zou ik wel GEK zijn om ergens op een regenachtig Texel tussen allemaal burgerlijke mensen te gaan zitten voor een kapitaal.![]()
Cosmo Terrace One Bedroom zero $$ fuck yeah!
Inderdaad beter voor de comps. Ik verbaas me er elke keer weer over wat ze weggeven. Gratis limo/gratis suites/gratis eten en drinken/gratis gokgeld/gratis shows etc. En dan te bedenken dat mijn netto verlies al zeker 5 trips nooit de waarde overstijgt van alleen al de waarde van de comp rooms. Not complaining. 🤣quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat is inmiddels je favo resort? Stort wel in elkaar daar in Nevada qua occupancy (alleen maar beter voor de comps denk?)
Slufterstrand is wel leuk om te wandelen. Verder kun je parachutespringen, een zeilboot huren en diverse musea bezoeken.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:37 schreef Eightyone het volgende:
Dat zal, maar we zullen en moeten tanks en pistooltjes kopen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:18 schreef Leandra het volgende:
En dat wordt nog erger want dit fantastische kabinet heeft besloten dat de BTW op vakantieverblijven omhoog moet van 9% naar 21%
Ja, ja, kabinet Schoof zat er voor "het Volk", want het gros van de overnachtingen buiten Amsterdam wordt door Nederlanders gedaan, die vanaf volgend jaar dus nog meer kwijt zijn voor een vakantie in eigen land.
De like is niet voor het eerste deel, maar zeker dubbel en dwars voor het tweede.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:48 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik ga liever naar Terschelling dan naar zo'n heet pokke land. Natuurlijk is het weer hier altijd wel een dingetje, maar dan nog.
Maar inderdaad, Nederland is een duur vakantieland. Raar wel, dat een week Griekenland all inclusive goedkoper is dan een week Terschelling. Blijkbaar jagen ze je liever weg, dat doen ze met wel meer dingen hier in dit land.
kleuter zijnquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Griekenland lijkt me nog wel tof om in de nabije toekomst te bezoeken. Maar dan vooral voor de oudheid en niet de stranden.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:00 schreef Alloch87 het volgende:
Wat mij betreft prima dat al die pauperlanden als Turkije en Griekenland zo goedkoop zijn. Dan kan het klootjesvolk lekker daar heen en zijn de mooiere plekken gewoon beschikbaar.
Blijkt hier inderdaad regelmatig dat je het iq van een tienjarige hebtquote:
Nee joh, wij zitten nu op de camping bij Frans en Gerda.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 00:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dan ga je toch lekker naar Griekenland
Tessel is the place to be
Ik ben eens van Hilversum naar Texel gevlogen, niets mis mee en gaat sneller dan de auto!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 00:30 schreef capricia het volgende:
Wel fijn dat die vliegschaamte voorbij is.
De corridor ligt gunstig vanaf Hilversum.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 00:32 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik ben eens van Hilversum naar Texel gevlogen, niets mis mee en gaat sneller dan de auto!
Gelukkig maar als hij ongunstig lag zou ik het opnieuw overwegenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 00:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De corridor ligt gunstig vanaf Hilversum.
[ afbeelding ]
Ik vlieg al 15 jaar niet. Moet ik me nu schamen?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 00:30 schreef capricia het volgende:
Wel fijn dat die vliegschaamte voorbij is.
Ja tijdens de volgende virus crisis, als er niemand is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Griekenland lijkt me nog wel tof om in de nabije toekomst te bezoeken. Maar dan vooral voor de oudheid en niet de stranden.
Juistemquote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:11 schreef TornadoDK het volgende:
Desalniettemin: pro team glijbanen!
Snap ik wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De like is niet voor het eerste deel, maar zeker dubbel en dwars voor het tweede.
Ik vlieg ook al zeker 15 jaar niet, en ik zie het ook niet meer gebeuren. Voornamelijk omdat ik de pest heb aan luchthavens.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vlieg al 15 jaar niet. Moet ik me nu schamen?
Kind maken, paar jaartjes wachten en dan legit van waterglijbanen gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon sneu als je als volwassenen van een glijbaan gaat tussen alle kinderen.
Het ziet er überhaupt vrij pedo uit als je als man de speeltuin in gaat.
Ga je ook op de wipkip?
Ik heb veel zakelijk gevlogen en vooral in de zomervakanties vond ik het een verschrikking met al die toeristen. Ik pak het liefst avondvluchten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 06:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik vlieg ook al zeker 15 jaar niet, en ik zie het ook niet meer gebeuren. Voornamelijk omdat ik de pest heb aan luchthavens.
Nog niet onder dreiging van een vuurwapen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:39 schreef Nicksanders het volgende:
Niet gewoon op vakantie gaan naar de USA
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nog niet onder dreiging van een vuurwapen.
Ja hoor, jij zou wel gewoon zeggen 'nee, ik ga niet, knal me maar af', als de keuze daadwérkelijk zou gaan tussen daarheen op vakantie moeten of doodgeschoten worden.quote:
Absoluut, zou geen seconde twijfelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja hoor, jij zou wel gewoon zeggen 'nee, ik ga niet, knal me maar af', als de keuze daadwérkelijk zou gaan tussen daarheen op vakantie moeten of doodgeschoten worden.
Grote woordjes. Wat viel je zo tegen aan de USA dat je liever het leven laat dan erheen terug gaan?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Absoluut, zou geen seconde twijfelen.
Als je erin staat zoals ik valt dat ineens reuze mee. Ik heb niet zulke positieve ervaringen met Amerikanen en hun manier van communiceren, laten we het daar maar op houden.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grote woordjes. Wat viel je zo tegen aan de USA dat je liever het leven laat dan erheen terug gaan?
Nee ik ook niet, met SOMMIGE Amerikanen. Maar dat zegt niks over het land zelf als vakantiebestemming, of over álle Amerikanen for that matter, een onderscheid wat jij dan ook geconstateerd zou moeten hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als je erin staat zoals ik valt dat ineens reuze mee. Ik heb niet zulke positieve ervaringen met Amerikanen en hun manier van communiceren, laten we het daar maar op houden.
Jeetje, zo had ik er nog nooit over nagedacht joh. Misschien zitten er ook wel goeden tussen!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, met SOMMIGE Amerikanen. Maar dat zegt niks over het land zelf als vakantiebestemming, of over álle Amerikanen for that matter, een onderscheid wat jij dan ook geconstateerd zou moeten hebben.
Grappig dat je nu wel opeens genuanceerd bent. Probeer dat nu ook eens toe te passen op Europa.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, met SOMMIGE Amerikanen. Maar dat zegt niks over het land zelf als vakantiebestemming, of over álle Amerikanen for that matter, een onderscheid wat jij dan ook geconstateerd zou moeten hebben.
Heb ik gedaan. Daarom ben ik meerdere keren binnen Europa op vakantie geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Grappig dat je nu wel opeens genuanceerd bent. Probeer dat nu ook eens toe te passen op Europa.
En daarover zei je dit:quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Daarom ben ik meerdere keren binnen Europa op vakantie geweest.
Ben je overal in Europa al geweest? Heb je met elk land en elk gebied uitgebreid kennisgemaakt? Of is jouw mening, net zoals die van Sebbeswensje, gebaseerd op beperkte ervaringen?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
Geen haar op mijn hoofd.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:39 schreef Nicksanders het volgende:
Niet gewoon op vakantie gaan naar de USA
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nog niet onder dreiging van een vuurwapen.
Op zich wel logisch dat de grote volumes voornamelijk elders worden gebrouwen, zo'n kleine brouwerij heeft daar de capaciteit niet voor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |