abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:16:05 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483342

Maandag 6 mei: Studenten slaan tentenkamp op uit protest tegen relaties UvA met Israelische instanties.

Bekijk deze YouTube-video

Dinsdag 7 mei: In de daarop volgende nacht wordt het tentenkamp ontruimd door de politie:

In de loop van dag volgt een protestmars naar UvA gebouwen in de binnenstad van Amsterdam, die bezet worden.

Woensdag 8 mei: In de middag worden door de politie de bezette UvA gebouwen ontruimd.
In de omliggende omgeving breken ongeregeldheden uit.

Donderdag 9 mei: Een protestmars vanaf de UvA gebouwen in Amsterdam Oost eindigt met 2 minuten stilte bij het Maagdenhuis aan het Spui.

Vrijdag 10 mei: Tijdens de ingelaste vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad wordt buiten door studenten geprotesteerd.

Maandag 13 mei: Na een zgn. Walk Out worden gebouwen van de UvA bij Roeterseiland bezet.
De politie wordt ingezet om de ontruiming in gang te zetten.

SPOILER: Oorspronkelijke OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:17:14 #2
426188 Vliegbaard
pi_218483347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Worden nog steeds mensen gegijzeld ...
In de discussie die wij hier voeren zie ik niemand claimen dat dat terecht is.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:18:44 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218483354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar dan kan je toch niet roepen dat het voelt als een bezetting?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:20:43 #4
19595 Chadi
pi_218483361
200 journalisten omgelegd en geen enkele die erin mag. Dat is maar 1 reden voor een dat is dat het nieuws niet mag lekken. Daarom ook een verbod om bij voedsel droppings te filmen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:21:07 #5
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218483364
Howard is nog steeds reuze blij met mijn iets te sterke uitingen over Oekraïne versus Rusland zag ik. Mooi dat hij dat kan gebruiken om Israëlisch terrorisme goed te praten. Want ja, inmiddels kunnen we rustig praten over Israëlisch terrorisme van een niveau waar Hamas en aanverwante organisaties alleen maar kunnen dromen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:22:45 #6
477710 Black_Baron
pi_218483381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:20 schreef Chadi het volgende:
200 journalisten omgelegd en geen enkele die erin mag. Dat is maar 1 reden voor een dat is dat het nieuws niet mag lekken. Daarom ook een verbod om bij voedsel droppings te filmen.
200 terroristen omgelegd die zich journalist noemen. :P
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:28:41 #7
8781 crew  Frutsel
pi_218483453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hamas droeg volledige verantwoordelijkheid voor de gruweldaden van 7-10-2025. Dat gaf Israël terecht reden om militair in te grijpen en Hamas uit te schakelen. Maar inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder, en van proportionaliteit is allang geen sprake meer.

De IDF heeft vrijwel alle kopstukken van Hamas uitgeschakeld. Wat overblijft is vooral een losse groep militanten. Toch blijft Israël massaal opereren in Gaza, met een verhouding burgerslachtoffers versus Hamas-leden die steeds schever wordt. Kort na 7 oktober was dat misschien nog te verantwoorden, maar hoe langer deze bezetting duurt, hoe minder die rechtvaardiging overeind blijft.

Daarbovenop oefent Israël inmiddels feitelijk controle uit over Gaza: toegang tot basisvoorzieningen, bewegingsvrijheid en het bestuur liggen grotendeels in hun handen. Dat is volgens internationaal recht simpelweg een bezetting. En bij een bezetting gelden andere verplichtingen, zoals het beschermen van burgers en het voorzien in hun basisbehoeften.

Het punt is: het oorspronkelijke doel – Hamas uitschakelen – lijkt grotendeels bereikt. Wat nu overblijft, voelt meer als langdurige bezetting dan als zelfverdediging.
Iran en Hamas dragen de volledige verantwoordelijkheid voor de gruweldaden van 7-10-2025. Iran en Hamas dragen de volledige verantwoordelijkheid van 'genocide' op de Palestijnen.
Israel is er klaar mee en zal de Gazastrook inlijven, goedschiks of kwaadschiks. Israel kan ze straks een optie geven met "vertrekken" of leven onder Israëlisch bewind. En dat bewind zal niet mals zijn bij enig 'verzet'.

En op lange termijn gaan we zien of het daarbij blijft.
En ik heb zo'n idee dat 95% van de wereld het allemaal belachelijk vindt maar een groot deel eigenlijk stiekem ook vindt: "naja, als het daarmee opgelost is... "
Want niemand zat op de Palestijnen te wachten, niemand die zich in dat wespennest van Hamas/Israel en Iran wilde mengen. En Hamas en Iran hebben de Palestijnen de dood in gejaagd door ze als menselijk schild hebben gebruikt in hun haat richting Israel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:29:14 #8
426188 Vliegbaard
pi_218483458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Waarom niet?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:30:27 #9
477710 Black_Baron
pi_218483464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iran en Hamas dragen de volledige verantwoordelijkheid voor de gruweldaden van 7-10-2025. Iran en Hamas dragen de volledige verantwoordelijkheid van 'genocide' op de Palestijnen.
Israel is er klaar mee en zal de Gazastrook inlijven, goedschiks of kwaadschiks. Israel kan ze straks een optie geven met "vertrekken" of leven onder Israëlisch bewind. En dat bewind zal niet mals zijn bij enig 'verzet'.

En op lange termijn gaan we zien of het daarbij blijft.
En ik heb zo'n idee dat 95% van de wereld het allemaal belachelijk vindt maar een groot deel eigenlijk stiekem ook vindt: "naja, als het daarmee opgelost is... "
Want niemand zat op de Palestijnen te wachten, niemand die zich in dat wespennest van Hamas/Israel en Iran wilde mengen. En Hamas en Iran hebben de Palestijnen de dood in gejaagd door ze als menselijk schild hebben gebruikt in hun haat richting Israel
Dit.
Als je een oorlog begint, moet je niet gaan staan janken als je hem verliest.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:31:01 #10
426188 Vliegbaard
pi_218483470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:28 schreef Frutsel het volgende:
Weet je ook hoe ze dit volgens de internationale verdragen noemen? Of durf je dat je toetsenbord niet uit te krijgen?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:32:30 #11
477710 Black_Baron
pi_218483483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Weet je ook hoe ze dit volgens de internationale verdragen noemen? Of durf je dat je toetsenbord niet uit te krijgen?
Waar zijn de gijzelaars? Vergeten?

Met je "Het punt is: het oorspronkelijke doel – Hamas uitschakelen – lijkt grotendeels bereikt'. "
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:32:53 #12
8781 crew  Frutsel
pi_218483489
quote:

[..]
Nou vertel... hoe noemen ze dat?

Je bedoeld die internationale verdragen waar we alleen naar kijken als het ons uit komt?
Of waar landen zich niet aan houden omdat ze ze niet erkent hebben?
Of waar gebieden aanspraak op willen maken terwijl ze officieel nog geen land zijn of erkent zijn?
Of waar overal ter wereld mensen worden uitgemoord en we er bij staan te kijken en de VN opnieuw een machteloze organisatie blijkt te zijn
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:34:23 #13
426188 Vliegbaard
pi_218483499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:32 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waar zijn de gijzelaars? Vergeten?

Met je "Het punt is: het oorspronkelijke doel – Hamas uitschakelen – lijkt grotendeels bereikt'. "
Want dat is onjuist?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:34:41 #14
419578 Kapitein_Scheurbuik
pi_218483501
quote:

[..]
Dat heet ethische zuivering. Je weet wel, datgene wat in 2023 in Nagorno Karabach heeft plaatsgevonden maar omdat er geen joden bij betrokken waren waren er toen geen sit ins op stations een geen deugmanifestaties.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:35:45 #15
426188 Vliegbaard
pi_218483515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nou vertel... hoe noemen ze dat?
Je durft het je toetsenbord niet uit te krijgen he?

Maar in internationale verdragen is dit exact de definitie van etnische zuivering. Als elk lid die de verdragen heeft ondertekend dit oogluikend toe zou staan betekenen die verdragen dus precies geen ene reet.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:41:16 #16
426188 Vliegbaard
pi_218483569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat heet ethische zuivering. Je weet wel, datgene wat in 2023 in Nagorno Karabach heeft plaatsgevonden maar omdat er geen joden bij betrokken waren waren er toen geen sit ins op stations een geen deugmanifestaties.
Waren er geen joden bij betrokken nee?

Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:42:24 #17
8781 crew  Frutsel
pi_218483578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je durft het je toetsenbord niet uit te krijgen he?

Maar in internationale verdragen is dit exact de definitie van etnische zuivering. Als elk lid die de verdragen heeft ondertekend dit oogluikend toe zou staan betekenen die verdragen dus precies geen ene reet.
Oh dat wat op tig plaatsen in de wereld plaatsvindt en waar we ook geen vinger uitsteken en alleen maar zwaaien met "foei". ? Als Noord-Sudan duizend burgers in Sudan uitmoord en Sudan vervolgens terugslaat en gebieden overneemt om dat te voorkomen waarbij tienduizend Noord-Sudanezen omkomen dan halen we toch ook onze schouders op?

Ja het is triest, ja het is schrijnend, hartverscheurend om te zien wat er gebeurd maar er is zo langzamerhand geen alternatief dan de Palestijnen elders onder te brengen waar ze wel in vrede kunnen leven. We vangen nu ook allerlei mensen op die hun heil hier zoeken voor een beter bestaan

Feit is wel: dat conflict stopt nooit zolang één van de partijen uit is op de vernietiging van de ander. En geloof me: dat zijn in dit geval niet de Israeliers. Als je het terreurvolk van 7 oktober de middelen had gegeven hadden ze elke jood in Israel uitgemoord als ze zouden kunnen. Andersom is/was dat niet zo.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:48:38 #18
504077 Zoddie
pi_218483616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]

Bevolkingsdichtheid:
Oekraine: 73 mensen / vierkant kilometer.
Gaza: 5.474 mensen / vierkante kilometer.

Dus, ja, niet gek dat er veel meer burgerslachtoffers zijn in Gaza, en hoeveel van die 60.000 zijn eigenlijk Hamas strijders? Dat weten we niet dat geeft Hamas niet door.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:51:26 #19
426188 Vliegbaard
pi_218483643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Oh dat wat op tig plaatsen in de wereld plaatsvindt en waar we ook geen vinger uitsteken en alleen maar zwaaien met "foei". ? Als Noord-Sudan duizend burgers in Sudan uitmoord en Sudan vervolgens terugslaat en gebieden overneemt om dat te voorkomen waarbij tienduizend Noord-Sudanezen omkomen dan halen we toch ook onze schouders op?
Of dat terecht is of niet laat ik in het midden maar ik vind het zelf voor deze discussie totaal irrelevant. De ene etnische zuivering / genocide / oorlogsmisdaad rechtvaardigt de ander niet automatisch. Het enige wat deze whataboutism aangeeft is dat er een verschil in aandacht is. Terecht of onterecht. Maar Israël heeft op het wereldtoneel een totaal andere rol dan Sudan.
quote:
Ja het is triest, ja het is schrijnend, hartverscheurend om te zien wat er gebeurd maar er is zo langzamerhand geen alternatief dan de Palestijnen elders onder te brengen waar ze wel in vrede kunnen leven. We vangen nu ook allerlei mensen op die hun heil hier zoeken voor een beter bestaan.

Feit is wel: dat conflict stopt nooit zolang één van de partijen uit is op de vernietiging van de ander. En geloof me: dat zijn in dit geval niet de Israeliers. Als je het terreurvolk van 7 oktober de middelen had gegeven hadden ze elke jood in Israel uitgemoord als ze zouden kunnen. Andersom is/was dat niet zo.
Maar feit is ook dat niet iedere Gazaan blij is met Hamas en dat Hamas niet iedere burger vertegenwoordigd. Feit is ook dat Hamas al bijna 20 jaar geleden is verkozen. Feit is ook dat de mensen daar sindsdien niet meer konden stemmen op wellicht een partij die het beter met de Gazanen voor had.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:52:53 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ook niet,ook weer een vreemde reactie ...

je stelling was dat de doelen bereikt waren toch?

Hamas is kapot, kopstukken zijn dood, geen echte reden om door te gaan

Dit klopt niet want er worden nog steeds mensen gegijzeld
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:53:58 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218483672
quote:

[..]
Beide partijen zijn er op uit op de andere partij te vernietigen. Ik snap echt niet een groot deel van bevolking die denkt dat het enkel een van de twee is. En ja Hamas had alle Joden vermoord als ze de kans daarvoor hadden. Maar laten we niet alsof het normaal is wat er met Gaza is gebeurd. En alsof Israël niet steeds meer gebied meepakt over tijd. Het is dat de internationale gemeenschap zo meekijkt. Al worden die ook grotendeels gefopt door Palestijnse propaganda. Zonder de ogen van de wereld was Israël ook nog veel verder gegaan. Net alsof er geen oorlog meer als Israël alle Palestijnen zou vernietigen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:57:17 #22
326902 Glazenmaker
pi_218483697
quote:

[..]

Ja het is triest, ja het is schrijnend, hartverscheurend om te zien wat er gebeurd maar er is zo langzamerhand geen alternatief dan de Palestijnen elders onder te brengen waar ze wel in vrede kunnen leven. We vangen nu ook allerlei mensen op die hun heil hier zoeken voor een beter bestaan

Ik geloof je niet. Heb teveel sociale media uit Israël gezien om nog zo goedgelovig te zijn. Hier zijn twee partijen die graag willen dat de ander gaat verhuizen en in veel gevallen mag het graag naar een gat in de grond.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:09:51 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218483774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ga niet met jouw onderbuik discussiëren, met je "het voelt", maar zolang de gijzelaars niet vrij zijn heeft Israel een legitieme reden om heel Gaza overhoop te halen om ze te vinden.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:17:55 #24
426188 Vliegbaard
pi_218483851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ga niet met jouw onderbuik discussiëren, met je "het voelt", maar zolang de gijzelaars niet vrij zijn heeft Israel een legitieme reden om heel Gaza overhoop te halen om ze te vinden.
Over onderbuiken gesproken.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:19:30 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218483873
quote:

[..]
Is dat een feit of een mening?
Huilen dan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:30:47 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218483957
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is dat een feit of een mening?
Feit
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:33:44 #27
8781 crew  Frutsel
pi_218483981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Beide partijen zijn er op uit op de andere partij te vernietigen. Ik snap echt niet een groot deel van bevolking die denkt dat het enkel een van de twee is. En ja Hamas had alle Joden vermoord als ze de kans daarvoor hadden. Maar laten we niet alsof het normaal is wat er met Gaza is gebeurd. En alsof Israël niet steeds meer gebied meepakt over tijd. Het is dat de internationale gemeenschap zo meekijkt. Al worden die ook grotendeels gefopt door Palestijnse propaganda. Zonder de ogen van de wereld was Israël ook nog veel verder gegaan. Net alsof er geen oorlog meer als Israël alle Palestijnen zou vernietigen.
Ik denk niet dat dat zo is. Ik denk dat Israeliers nooit van plan zijn geweest om alle Palestijnen uit te moorden. Wel denk ik dat Israel het liefst al het Hamasvolk wil uitroeien. Maar het Hamasvolk is wel van plan alle Israeliers uit te moorden. Dat werd op 7/10 wel duidelijk.

Ik zeg ook niet dat het normaal is, maar decennialang proberen jan en alleman al oplossing te geven die telkens worden afgeschoten door welke partij dan ook. 7 Oktober heeft een oorlog in gang gezet die zijn weerga niet kent. Ik zou er zelfs nog over na kunnen denken dat Bibi dit heeft laten gebeuren... maar oorlogen zijn wreed en in oorlogen ga je gebied verliezen en winnen. En of de Palestijnen recht hebben op een eigen staat laat ik in het midden. Ik vind het prima overigens. Maar dan wel een staat die niet de vernietiging van de Joodse staat voor ogen heeft en onder het juk van Hamas / Iran staat. Daarnaast moet Israel ook eens korte metten maken met die zionisten en kolonisten want dat is ook een fout volk.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:36:52 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218483996
quote:

[..]
Een oplossing heet het.. daar hebben de meeste politici en activisten een hekel aan want zodra er een oplossing is zijn ze niet meer nodig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:44:19 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218484051
Oplossing is het niet, je verplaatst het probleem naar elders

Daarmee gaat het niet weg
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:19:31 #30
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218484342
quote:

[..]
Dat is de grootste kritiek bij de demonstraties: de belofte van terughalen van de gijzelaars is niet prioriteit nummer 1, blijkbaar.
Dit, dus.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:22:20 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218484367
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is de grootste kritiek bij de demonstraties: de belofte van terughalen van de gijzelaars is niet prioriteit nummer 1, blijkbaar.
niet meer, die zijn doodverklaard
er zijn al heel veel jonge militairen dood

quote:
Hoeveel Israëliers soldaten zijn er gedood?
Op 14 juli 2025 werd duidelijk dat 893 Israëlische soldaten werden gedood sinds 7 oktober 2023, waaronder 451 sinds het begin van het grondoffensief in Gaza.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:06:27 #32
137596 TLC
pi_218484675
netanyahu zou hetzelfde lot moeten wachten als causescu, saddam hoessein, kdhafi of bin laden.

putin trouwens ook
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:11:02 #33
332912 bianconeri
pi_218484707
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 02:48 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Laat Hamas zich dan overgeven? Hebben ze al bijna twee jaar de kans voor. Tot het moment dat Hamas zich overgeeft is er gewoon een stadsoorlog gaande, die in de gehele geschiedenis van de mensheid altijd enorm veel burgers het leven heeft gekost. Ik heb weleens opgezocht wat het gemiddelde burger/militair ratio is, en die van Israel is nog steeds zeer netjes ten opzichte van gemiddelde “urban warfare”..
Waarom?
Als Hamas zich overgeeft dan blijft Israël toch wel door gaan....
Israël doet dit al tientallen jaren en ver voor Hamas uberhaupt bestond.

Ja, Hamas moet verdwijnen. Echter wat Israël nu doet is walgelijk.
Beide partijen moeten de wapens neerleggen.

En kleine schade onder burgers?
Tja 50k of nog veel meer onschuldige burgers is natuurlijk niets :')
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:12:37 #34
332912 bianconeri
pi_218484720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 13:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat zo is. Ik denk dat Israeliers nooit van plan zijn geweest om alle Palestijnen uit te moorden. Wel denk ik dat Israel het liefst al het Hamasvolk wil uitroeien. Maar het Hamasvolk is wel van plan alle Israeliers uit te moorden. Dat werd op 7/10 wel duidelijk.

Vandaar dat Israël zelf aangeeft om heel Gaza plat te willen vegen.
En vandaar dat Israël zo ontzettend veel burger doelen bombardeert.

Hamas uitschakelen sure, dat wil iedereen. Maar dit is niet de manier.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:13:49 #35
332912 bianconeri
pi_218484728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat vragen velen hier aan jou al weken, het enige wat we terug krijgen is nog meer gekrijs van hetzelfde niet onderbouwde jankniveau.
Ahum?
Waar beledig ik wie dan?

Jij beledigt mij van antisemitisme bv. Onderbouw dat eens.
Je kunt niet iemand vreselijk beledigen en dan huilie huilie doen bij mama zonder enige reden.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:26:20 #36
403588 mcmlxiv
pi_218484788
Kortom, volgens de FOK Israel-brigade zijn enkele miljoenen Palestijnse doden geen probleem, het zijn toch allemaal terroristen. Mooi dat dat in ieder geval duidelijk is.

Toch mooi dat we straks naast de Holocaust ook de Palestijnse Holocaust mogen gedenken.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:33:59 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218484816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 14:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
In Israel zelf bedoel je?

Mij verbaasde het ook wel afgelopen week dat Netanyahu zei dat het ontwapenen van Hamas boven de gijzelaars terug stond, al wordt natuurlijk makkelijker aan het tweede voldaan, als het eerste voor elkaar is.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:35:57 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218484824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Kortom, volgens de FOK Israel-brigade zijn enkele miljoenen Palestijnse doden geen probleem, het zijn toch allemaal terroristen. Mooi dat dat in ieder geval duidelijk is.

Toch mooi dat we straks naast de Holocaust ook de Palestijnse Holocaust mogen gedenken.
Niemand zegt dit
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:39:21 #39
496847 The115
Ik voel me
pi_218484838
Ik denk dat Israël geen andere keuze heeft dan wat ze nu doen. Lossen ze dit niet op, dan groeit het geweld en krijgen we een herhaling van 7 oktober, maar dan waarschijnlijk nog erger.
Terroristen moeten vernietigd worden. Wel triest dat heel veel onschuldige burgers de dupe worden van de wandaden veroorzaakt door Hamas en de schurkenstaten in het midden-oosten.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:50:11 #40
340272 Frikandelbroodje
pi_218484915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:39 schreef The115 het volgende:
Ik denk dat Israël geen andere keuze heeft dan wat ze nu doen. Lossen ze dit niet op, dan groeit het geweld en krijgen we een herhaling van 7 oktober, maar dan waarschijnlijk nog erger.
Terroristen moeten vernietigd worden. Wel triest dat heel veel onschuldige burgers de dupe worden van de wandaden veroorzaakt door Hamas en de schurkenstaten in het midden-oosten.
Ik denk eigenlijk niet dat Hamas vernietigen haalbaar is, in ieder geval niet op deze manier. Anders was het Israëlische leger daar al wel in geslaagd. Als ik de Israëlische publieke opinie moet geloven vinden ze een overwinning ook niet meer realistisch. Waarvoor wordt die oorlog dan nog gevoerd?
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:53:17 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218484944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ahum?
Waar beledig ik wie dan?

Jij beledigt mij van antisemitisme bv. Onderbouw dat eens.
Je pohi in dit topic zegt genoeg. Leugenaar.
quote:
Je kunt niet iemand vreselijk beledigen en dan huilie huilie doen bij mama zonder enige reden.
Jij doet huilie huilie op het moment. Waarschijnlijk omdat je uitgekotst wordt door bijna iedereen hier op het moment en ik je aanspreek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:53:41 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218484947
quote:

Waar zijn die dan?
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:55:26 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218484954
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:39 schreef The115 het volgende:
Het is echt heel simpel. Lever de hamasleden uit als palestijns volk en breng de gijzelaar naar boven.
Thats it.

Maar nee. Dat doen ze niet. Ze laten hamas nog steeds onder hun schuilen.
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:55:44 #44
496847 The115
Ik voel me
pi_218484958
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk niet dat Hamas vernietigen haalbaar is, in ieder geval niet op deze manier. Anders was het Israëlische leger daar al wel in geslaagd. Als ik de Israëlische publieke opinie moet geloven vinden ze een overwinning ook niet meer realistisch. Waarvoor wordt die oorlog dan nog gevoerd?
Omdat de optie om niks te doen niet realistisch is.
Ik denk niet dat er nog een andere weg is voor Israël.

Dat Hamas vernietigen niet haalbaar is op korte termijn zal zo zijn, verzwakken is wel aan de orde.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:00:51 #45
340272 Frikandelbroodje
pi_218484982
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:55 schreef The115 het volgende:

[..]
Omdat de optie om niks te doen niet realistisch is.
Ik denk niet dat er nog een andere weg is voor Israël.
Waarom vinden de Israëliërs het dan wel realistisch?

quote:
Dat Hamas vernietigen niet haalbaar is op korte termijn zal zo zijn, verzwakken is wel aan de orde.
Ik zie niet in hoe Hamas nog meer verzwakt kan worden zoals het nu is. Ik zie in deze oorlog al een jaar geen enkele vorm van progressie, over 5 jaar gaat dat niet anders zijn.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:04:30 #46
236264 crew  capricia
pi_218484998
quote:

[..]
Dat is aan Israël en zijn burgers.
Volgend jaar verkiezingen in Israël voor de Knesset. Kunnen ze een andere koers kiezen, als ze dat willen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:04:33 #47
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218484999
https://www.nu.nl/midden-(...)-sharif-in-gaza.html

Er is dus geen bewijs, en wel een gerichte aanslag; wederom een oorlogsmisdrijf dus als ik nu.nl mag geloven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:06:35 #48
496847 The115
Ik voel me
pi_218485016
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]
Ik zie niet in hoe Hamas nog meer verzwakt kan worden zoals het nu is. Ik zie in deze oorlog al een jaar geen enkele vorm van progressie, over 5 jaar gaat dat niet anders zijn.
Door Iran te verzwakken en andere partijen/landen die maar een doel voor ogen hebben: De vernietiging van Israël.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:07:05 #49
459912 FlippingCoin
pi_218485018
quote:

Over enkele jaren zal er hard worden gemaakt dat dit genocide was, ik ben benieuwd of mensen dan nog steeds achter deze acties staan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:07:20 #50
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218485019
quote:

[..]
Zoals ik eerder zei, als het Netanyahu werkelijk om het uitschakelen van Hamas te doen was, dan had hij Qatar om uitlevering van de daar residerende kopstukken moeten vragen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:07:39 #51
340272 Frikandelbroodje
pi_218485020
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is aan Israël en zijn burgers.
Volgend jaar verkiezingen in Israël voor de Knesset. Kunnen ze een andere koers kiezen, als ze dat willen.
Zover ik weet hebben Israëlische burgers nooit mogen stemmen over deze oorlog.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:09:38 #52
236264 crew  capricia
pi_218485036
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon democratisch de huidige regering kunnen kiezen.

Maar het klopt dat Israëlische burgers niet voor de oorlog op 7 oktober hebben kunnen kiezen. Daarvan ligt de oorzaak bij de Palestijnen die en voor Hamas gekozen hebben en Hamas bevolken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:10:12 #53
340272 Frikandelbroodje
pi_218485039
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:06 schreef The115 het volgende:

[..]
Door Iran te verzwakken en andere partijen/landen die maar een doel voor ogen hebben: De vernietiging van Israël.
Hoe dan? In de Gazastrook lijkt het in elk geval niet te werken.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:11:20 #54
340272 Frikandelbroodje
pi_218485045
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar het klopt dat Israëlische burgers niet voor de oorlog op 7 oktober hebben kunnen kiezen. Daarvan ligt de oorzaak bij de Palestijnen die en voor Hamas gekozen hebben en Hamas bevolken.
De Israëliërs hebben dus nooit over deze oorlog gestemd, vreemde zaak om dan te verwachten dat het maar door moet lopen tot 2026.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:11:58 #55
401987 ludovico
pi_218485047
Mooi.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:12:41 #56
236264 crew  capricia
pi_218485049
Wat zijn nu de doelen van Israel?

-Gaza stad innemen, dus defacto heel Gaza.
-Zoveel mogelijk Hamas elimineren.
-Gijzelaars proberen terug te halen.
-Gaza onder een Arabisch bestuur plaatsen

Zodat Gaza nooit mee een bedreiging voor de staat Israël kan vormen.

Zeg ik het zo goed?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:12:51 #57
401987 ludovico
pi_218485050
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Klopt die begon hamas zonder hun goedkeuring.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:13:27 #58
401987 ludovico
pi_218485056
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:12 schreef capricia het volgende:

Zeg ik het zo goed?
Is dat het? Dat gaat dat zooitje ongeregeld deradicaliseren?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:14:11 #59
340272 Frikandelbroodje
pi_218485062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klopt die begon hamas zonder hun goedkeuring.
Zover ik weet bepaald Hamas niet het Israëlische kiesstelsel.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:14:21 #60
236264 crew  capricia
pi_218485064
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De Israëliërs hebben dus nooit over deze oorlog gestemd, vreemde zaak om dan te verwachten dat het maar door moet lopen tot 2026.
Want jij denkt dat in tijden van oorlog er altijd eerst een referendum moet zijn? :D

De huidige regering is gewoon democratisch verkozen hoor. En heeft gewoon een mandaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:16:08 #61
236264 crew  capricia
pi_218485072
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is dat het? Dat gaat dat zooitje ongeregeld deradicaliseren?
Ja. Mocht geen Hamas, of een andere terreurgroep of de PA (Palestijnse Autoriteit) zijn. Begreep ik.
Maar wel een Arabisch bestuur. Ben benieuwd welk Arabisch land of groepering in dat gat wil gaan springen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:16:08 #62
497025 Tjoent
pi_218485073
quote:

Zeg ik het zo goed?
Yep. Alleen blijft Iran het grootste gevaar met hun macht over de proxy's.
Israël moet zowel Hamas als Hezbollah met wortel en tak uitroeien.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:16:15 #63
340272 Frikandelbroodje
pi_218485075
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Want jij denkt dat in tijden van oorlog er altijd eerst een referendum moet zijn? :D

De huidige regering is gewoon democratisch verkozen hoor. En heeft gewoon een mandaat.
Wie heeft het over een referendum?
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:16:27 #64
459912 FlippingCoin
pi_218485078
quote:

Zeg ik het zo goed?
Je mist journalisten vermoorden.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:18:01 #65
236264 crew  capricia
pi_218485089
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat viel onder punt 2.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:18:16 #66
332912 bianconeri
pi_218485091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je pohi in dit topic zegt genoeg. Leugenaar.
En weer geen onderbouwing.

quote:
Jij doet huilie huilie op het moment. Waarschijnlijk omdat je uitgekotst wordt door bijna iedereen hier op het moment en ik je aanspreek.
Ik spreek je alleen aan op een walgelijke belediging, een persoonlijke aanval.
Die je, alweer, niet kunt onderbouwen.

Uitgekotst door iedereen? Haha, ja joh. Alleen door de groep die al het geweld van Israel goed praat.
En zelfs al zou letterlijk 100% mij uitkotsen, dan is dat maar zo. Ik ga geen genocide goedpraten en al het walgelijke geweld om leuk gevonden te worden.
Ik ben blij dat ik pro-vrede en anti-genocide ben. Als dat zou betekenen dat 100% van de mensen hier mij uitkotst, dan neem ik dat absoluut voor lief.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:18:17 #67
496847 The115
Ik voel me
pi_218485092
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hoe dan? In de Gazastrook lijkt het in elk geval niet te werken.
Wat niet?
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:18:19 #68
459912 FlippingCoin
pi_218485094
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat viel onder punt 2.
Volgens nu.nl niet.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:18:45 #69
340272 Frikandelbroodje
pi_218485098
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef The115 het volgende:

[..]
Wat niet?
Hamas uitschakelen.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:18:58 #70
332912 bianconeri
pi_218485100
quote:

[..]
Dat viel onder punt 2.
Uhm nee.

quote:

Zeg ik het zo goed?
Je vergeet onschuldige burgers uitmoorden en heel Gaza plat vegen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:19:00 #71
401987 ludovico
pi_218485101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Mocht geen Hamas, of een andere terreurgroep of de PA (Palestijnse Autoriteit) zijn. Begreep ik.
Maar wel een Arabisch bestuur. Ben benieuwd welk Arabisch land of groepering in dat gat wil gaan springen.
En wat dan als er toch weer raketten regenen?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:19:29 #72
497025 Tjoent
pi_218485105
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jaja....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:19:30 #73
332912 bianconeri
pi_218485106
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Deze oorlog is niet op 7 oktober begonnen :')
De genocide wel. De rest is al tientallen jaren bezig.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:19:30 #74
401987 ludovico
pi_218485107
quote:

[..]
Dat viel onder punt 2.
Met irratio kun je geen rationele discussie voeren.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:19:50 #75
496847 The115
Ik voel me
pi_218485109
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zover ik weet bepaald Hamas niet het Israëlische kiesstelsel.
Weet je dat zeker?
Rusland schijnt ook invloed gehad te hebben op de verkiezingen in de VS.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:20:02 #76
401987 ludovico
pi_218485113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik spreek je alleen aan op een walgelijke belediging, een persoonlijke aanval.
Die je, alweer, niet kunt onderbouwen.

Uitgekotst door iedereen? Haha, ja joh. Alleen door de groep die al het geweld van Israel goed praat.
En zelfs al zou letterlijk 100% mij uitkotsen, dan is dat maar zo. Ik ga geen genocide goedpraten en al het walgelijke geweld om leuk gevonden te worden.
Ik ben blij dat ik pro-vrede en anti-genocide ben. Als dat zou betekenen dat 100% van de mensen hier mij uitkotst, dan neem ik dat absoluut voor lief.
Weer zo een genocide wappie.
Heeft Israël al een atoombom gedropt?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:20:27 #77
496847 The115
Ik voel me
pi_218485118
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hamas uitschakelen.
Ze zijn wel sterk verzwakt.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:22:19 #78
340272 Frikandelbroodje
pi_218485130
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:20 schreef The115 het volgende:

[..]
Ze zijn wel sterk verzwakt.
Dat waren ze al in 2024. Sindsdien lijkt Hamas niet verder verzwakt.

En nogmaals: er is in Israël eigenlijk niemand die de eliminatie van Hamas als haalbaar ziet.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:23:31 #79
236264 crew  capricia
pi_218485139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
En wat dan als er toch weer raketten regenen?
Ja. Eens hoor.
Hoevaak Israël raketten op zijn dak gekregen heeft, is niet te tellen.

Maar dat er iets van een Arabisch, niet terroristisch bestuur in Gaza moet komen, staat in de plannen van Israël.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:24:14 #80
496847 The115
Ik voel me
pi_218485144
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat waren ze al in 2024. Sindsdien lijkt Hamas niet verder verzwakt.
Logisch dat ik bedoel sinds 7 oktober 2023.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:24:40 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218485148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom?
Als Hamas zich overgeeft dan blijft Israël toch wel door gaan....
Israël doet dit al tientallen jaren en ver voor Hamas uberhaupt bestond.

Ja, Hamas moet verdwijnen. Echter wat Israël nu doet is walgelijk.
Beide partijen moeten de wapens neerleggen.

En kleine schade onder burgers?
Tja 50k of nog veel meer onschuldige burgers is natuurlijk niets :')
In de Irakoorlog zijn er zo’n 250.000 burgers vermoord. Daar zijn ook maar weinig woorden aan vuil gemaakt. En Bush is niet eens gezocht door het icc.
Dat is wel het hypocriete: het massaal uitroeien van mensen is pas dan een probleem wanneer het uitkomt om er een probleem van te maken.
The End Times are wild
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:25:24 #82
496847 The115
Ik voel me
pi_218485154
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Eens hoor.

Maar dat er iets van een Arabisch, niet terroristisch bestuur in Gaza moet komen, staat in de plannen van Israël.
Zie je dat gebeuren? Een niet terroristisch bestuur.

Zou kunnen, maar dan een neutraal bestuur.
Kut
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:25:58 #83
459912 FlippingCoin
pi_218485159
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met irratio kun je geen rationele discussie voeren.
ik kom met een nu.nl artikel, als dat niet waar is, kunnen we die hele bron wel afserveren in nws? Lekker makkelijk om daar niet op in te gaan verder...
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:29:35 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218485179
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Volgens nu.nl niet.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:29:36 #85
340272 Frikandelbroodje
pi_218485180
quote:

Daar had men twee jaar geleden mee moeten beginnen. Inmiddels zit Hamas zo ingenesteld dat je ze er waarschijnlijk niet meer uit krijgt.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:30:21 #86
401987 ludovico
pi_218485186
quote:

[..]
Ja. Eens hoor.

Hoe deradicaliseer je een hele bevolking?
Ik ben ondertussen toch wel van mening dat er iets zwaar negatiefs schuilt in de islam dat een soort van oorlogszucht leidt tegen liberale waarden, vrijheden (met name van vrouwen), e.d.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:30:56 #87
401987 ludovico
pi_218485190
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ik kom met een nu.nl artikel, als dat niet waar is, kunnen we die hele bron wel afserveren in nws? Lekker makkelijk om daar niet op in te gaan verder...
Wil je het over een nu.nl artikel hebben? Is goed hoor, maar laten we niet gaan doen alsof dat een objectieve bron is.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:32:11 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218485207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben ondertussen toch wel van mening dat er iets zwaar negatiefs schuilt in de islam dat een soort van oorlogszucht leidt tegen liberale waarden, vrijheden (met name van vrouwen), e.d.
Probeer dat maar eens aan de Queers for Palestine uit te leggen.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:32:31 #89
236264 crew  capricia
pi_218485209
quote:

[..]
Ja.
Ik weet het ook niet. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:33:11 #90
459912 FlippingCoin
pi_218485212
quote:

[..]
Wil je het over een nu.nl artikel hebben? Is goed hoor, maar laten we niet gaan doen alsof dat een objectieve bron is.
Prima, dan is nu.nl geen nieuwswaardige bron meer in NWS.

Wat dan wel, geen idee. 8)7
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:34:31 #91
236264 crew  capricia
pi_218485218
Oh kijk. Je kunt Anas op het Domplein bij het oorlogsmonument 1940-1945 gaan herdenken. :')

twitter

quote:
Bij het monument op het Domplein in Utrecht is een gedenkplek ingericht voor de omgekomen journalist Anas al-Sharif. De 28-jarige verslaggever van de tv-zender Al Jazeera kwam zondagavond om het leven bij een Israëlische aanval op een tent voor journalisten in Gaza-Stad.

https://www.duic.nl/algem(...)-sharif-op-domplein/
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:36:34 #92
340272 Frikandelbroodje
pi_218485226
quote:

[..]
In de geschiedenis heb je daar een sloot van voorbeelden van. De Palestijnen zijn helemaal niet zo bijzonder wat dat betreft.

De Israëliërs hebben dit in feite heel dom gespeeld.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:36:35 #93
186611 Haags
pi_218485227
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:34 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Je kunt Anas op het Domplein bij het oorlogsmonument 1940-1945 gaan herdenken. :')

[ x ]
[..]

Dat heeft die Anus Al Sharif toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:38:44 #94
497025 Tjoent
pi_218485238
quote:

[ x ]
[..]

Najib Amhali gaat er vast en zeker heen.
Kom laten wij aanbidden _O_
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:39:27 #95
401987 ludovico
pi_218485243
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat dan wel, geen idee. 8)7
Subjectief nieuws is ook nieuws.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:40:22 #96
401987 ludovico
pi_218485246
quote:

[ x ]
[..]

Hahaha, ben jij ondertussen ook wat meer "clown world" gaan geloven?
Waarom is de gehele westerse wereld synchroon wereldvreemd?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:40:35 #97
401987 ludovico
pi_218485248
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In de geschiedenis heb je daar een sloot van voorbeelden van. De Palestijnen zijn helemaal niet zo bijzonder wat dat betreft.

De Israëliërs hebben dit in feite heel dom gespeeld.
Vertel.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:40:40 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218485250
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het probleem is wel dat in de drang om het eerste met nieuws te zijn de journalistieke waarden een stuk opgerekt zijn.
Dat heeft Hamas wel goed voor elkaar, alles wat ze brengen wordt klakkeloos overgenomen, het is wel nieuws maar geen journalistiek.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:40:42 #99
236264 crew  capricia
pi_218485251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:38 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Najib Amhali gaat er vast en zeker heen.
Kom laten wij aanbidden _O_
_O-
Dat zal het gezin van Anas goed doen. Lekker deugen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:41:19 #100
236264 crew  capricia
pi_218485254
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hahaha, ben jij ondertussen ook wat meer "clown world" gaan geloven?
Waarom is de gehele westerse wereld synchroon wereldvreemd?
De luxe van de vrijheden die je hier hebt O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:42:18 #101
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218485259
quote:

[ x ]
[..]

Snel verwijderen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:44:02 #102
401987 ludovico
pi_218485267
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]
De luxe van de vrijheden die je hier hebt O+
Alleen dat collectieve is dan nog niet verklaard. Maar misschien is men gewoon schaapachtig.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:44:54 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218485270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat je gezegd hebt de afgelopen tijd?
We kunnen allemaal je haat lezen. Dus ga niet liegen en duiken.

:')
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:44:59 #104
340272 Frikandelbroodje
pi_218485272
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vertel.
- Netanyahu heeft met zijn onderschatting van Hamas 7 oktober laten gebeuren.
- Ondanks dat hij vervolgens zijn mandaat onder de Israëliërs verliest zou hij heus wel de uitgelezen man zijn om Hamas te verslaan.
- Netanyahu heeft geen enkel plan of strategie voor deze oorlog dus totaal niet verassend dat hij Hamas niet weet te verslaan.
- Inmiddels is Netanyahu ook zijn mandaat voor de oorlog kwijt. Lekker gewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frikandelbroodje op 12-08-2025 16:57:05 ]
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:29 #105
108676 Aether
pi_218485276
quote:

[ x ]
[..]

Als je stil bent hoor je ze in Qatar lachen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:48:31 #106
403588 mcmlxiv
pi_218485292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand zegt dit
Nogal wat figuren hier begrijpen blijkbaar niet zo goed dat ze qua gedachtengoed gewoon net als Hamas aanhangers zijn, maar dan voor de tegenpartij. Dat is best een dingetje
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:01:31 #107
340272 Frikandelbroodje
pi_218485416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nogal wat figuren hier begrijpen blijkbaar niet zo goed dat ze qua gedachtengoed gewoon net als Hamas aanhangers zijn, maar dan voor de tegenpartij. Dat is best een dingetje
Of nuttige idioten voor Bibi.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:02:59 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218485429
https://www.nu.nl/binnenl(...)nield-en-beklad.html

En het antisemitisme gaat gewoon verder.
1947-2016
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:04:55 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218485440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee is geen dingetje
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:12:34 #110
pi_218485496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waren er geen joden bij betrokken nee?

[ afbeelding ]
Nee.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:18:06 #111
401987 ludovico
pi_218485535
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:02 schreef Red_85 het volgende:

Dat men zich zo laat opfokken, maar bovenal dat de autoriteiten geen fuck doen tegen die terroristen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:29:32 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218485609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat men zich zo laat opfokken, maar bovenal dat de autoriteiten geen fuck doen tegen die terroristen.
Media zoals nu en nos hebben hier wel een aandeel in, in dat opfokken.
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:33:45 #113
403588 mcmlxiv
pi_218485648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Behoorlijk wat landen proberen nu toch de Israëlische terroristen een beetje te beteugelen?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:43:59 #114
26415 spectrumanalyser
pi_218485696
De Kruidvat-scene.
Een vrouw met Palestina-sjaal en rood Palestina-shirt gaat een onbekende Kruidvat winkel in en krijgt van een andere vrouw te horen "Leve Israel". Vanaf dat moment is het aan. De Pro-Israel-vrouw blijft de vrouw volgen en blijkbaar is haar man nu opeens de dader, want hij komt 'te dichtbij'. Er word niet gestopt met filmen, Kruidvat-personeel stuurt het stel de winkel uit.

Hier is Nederland goed in, dit soort professionele snowflake sketches.
Filmpjes gaan rond op X, inclusief een heel betoog van de kassamedewerkster die 10 takes nodig heeft om haar verhaal te vertellen. Na elke zin lijkt ze op stop te drukken om bij te komen van de heftige alinea.

Kruidvat medewerkster: https://www.tiktok.com/@nnd.pots/video/7537415487714512160
De scene: https://x.com/ben221199/status/1955048307258191920
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:00:58 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218485794
Blijft opmerkelijk hoe ook een CNN zonder een woord te reppen over Anas's hamas's mediaverleden, hem op het paard zet en blijft herhalen dat hij onpartijdig journalist was die geen politieke banden had.

quote:
bron: cnn Al Jazeera recruited Al-Sharif in December 2023 after his social media footage of Israeli strikes in his hometown of Jabalya went viral. Then a professional cameraman, he was initially reluctant to appear on air but was persuaded by colleagues to front his reports, an experience he called “indescribable.”
Wat ik een mis is de veroordeling van een Al Jazeera die hier overduidelijk moedwillig, als "werkgever" haar mensen blootstelt aan het oorlogsgevaar. Een normaal persbureau zal haar medewerkers opdracht geven een te gevaarlijk gebied direct te verlaten en laat staan als gekenmerkt doelwit, adequate bescherming bieden.
Hopelijk ontvangen de nabestaanden voortaan een mooi pensioen uit Qatar voor bewezen diensten.

Dit even los of en in hoeverre Israël (ter)echte redenen had om die Anas op grond van haar overwegingen of bewijzen, naar zijn eigen eigen mediale wereld te helpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:16:21 #116
507887 mackinac
pi_218485921
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:00 schreef Vallon het volgende:
Wat ik een mis is de veroordeling van een Al Jazeera die hier overduidelijk moedwillig, als "werkgever" haar mensen blootstelt aan het oorlogsgevaar.
Kwalijker is dat Al Jazeera een Hamas lid in dienst heeft. Het is dus volstrekt duidelijk dat Al Jazeera absoluut geen neutrale bron is. Maar ipv wat zelf reflectie bij de Nederlandse media zijn ze druk bezig om deze 'journalist' op een schild te hijsen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:22:16 #117
426188 Vliegbaard
pi_218485977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee.
Nee, natuurlijk wanneer het niet uitkomt niet. :+
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:33:25 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218486050
quote:
Blijft opmerkelijk hoe ook een CNN zonder een woord te reppen over Anas's hamas's mediaverleden, hem op het paard zet en blijft herhalen dat hij onpartijdig journalist was die geen politieke banden had.
[..]
Wat ik een mis is de veroordeling van een Al Jazeera die hier overduidelijk moedwillig, als "werkgever" haar mensen blootstelt aan het oorlogsgevaar. Een normaal persbureau zal haar medewerkers opdracht geven een te gevaarlijk gebied direct te verlaten en laat staan als gekenmerkt doelwit, adequate bescherming bieden.
Hopelijk ontvangen de nabestaanden voortaan een mooi pensioen uit Qatar voor bewezen diensten.

Dit even los of en in hoeverre Israël (ter)echte redenen had om die Anas op grond van haar overwegingen of bewijzen, naar zijn eigen eigen mediale wereld te helpen.
Das wel heel vergezocht hoor

We gaan geen persbureau's veroordelen omdat het oorlogsverslaggevers ter plekke verslag laten den van een oorlog _O-

Dat dat geen hele veilige baan is weet iedereen
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:44:29 #119
152519 opgebaarde
pi_218486139
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
- Netanyahu heeft met zijn onderschatting van Hamas 7 oktober laten gebeuren.
- Ondanks dat hij vervolgens zijn mandaat onder de Israëliërs verliest zou hij heus wel de uitgelezen man zijn om Hamas te verslaan.
- Netanyahu heeft geen enkel plan of strategie voor deze oorlog dus totaal niet verassend dat hij Hamas niet weet te verslaan.
- Inmiddels is Netanyahu ook zijn mandaat voor de oorlog kwijt. Lekker gewerkt.
Bij de peilingen staat de partij van Netanyahu, Likudd, nog steeds vier bovenaan. Met dat mandaat voor Netanyahu zit het blijkbaar wel goed

En misschien is er al die tijd wel een plan. Alleen wordt dat plan internationaal niet getolereerd dus blijft het binnenskamers. Zonder een plan werden diverse corridors aangelegd en de landbouw vernietigd. Ik heb nooit begrepen waarom media dat lieten begaan, alsof ze er vanuit gingen dat de Israëliërs dat vanuit verveling waren gaan doen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:51:21 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218486192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

We gaan geen persbureau's veroordelen omdat het oorlogsverslaggevers ter plekke verslag laten den van een oorlog _O-

En wat zou dat voor defensie betekenen!
The End Times are wild
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:00:18 #121
459912 FlippingCoin
pi_218486279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het probleem is wel dat in de drang om het eerste met nieuws te zijn de journalistieke waarden een stuk opgerekt zijn.
Dat heeft Hamas wel goed voor elkaar, alles wat ze brengen wordt klakkeloos overgenomen, het is wel nieuws maar geen journalistiek.
Geen sprake van, dit is een later artikel.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:03:26 #122
340272 Frikandelbroodje
pi_218486304
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bij de peilingen staat de partij van Netanyahu, Likudd, nog steeds vier bovenaan. Met dat mandaat voor Netanyahu zit het blijkbaar wel goed
Zijn coalitie heeft al twee jaar de 40% niet meer gehaald, bovendien peilt Bennett2026 regelmatig beter dan Likud.

quote:
En misschien is er al die tijd wel een plan. Alleen wordt dat plan internationaal niet getolereerd dus blijft het binnenskamers. Zonder een plan werden diverse corridors aangelegd en de landbouw vernietigd. Ik heb nooit begrepen waarom media dat lieten begaan, alsof ze er vanuit gingen dat de Israëliërs dat vanuit verveling waren gaan doen.
Als er een plan lag was dat wel een keer (deels) gelekt. Als er een plan lag was het inmiddels wel duidelijk hoe Palestina moet worden bestuurd, wie de heropbouw uitvoert en wie de voorzieningen voor zijn rekening neemt.
Incelfrikandel
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:05:25 #123
332912 bianconeri
pi_218486330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weer zo een genocide wappie.
Heeft Israël al een atoombom gedropt?
Totaal niet relevant voor de definitie van genocide.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
In de Irakoorlog zijn er zo’n 250.000 burgers vermoord. Daar zijn ook maar weinig woorden aan vuil gemaakt. En Bush is niet eens gezocht door het icc.
Dat is wel het hypocriete: het massaal uitroeien van mensen is pas dan een probleem wanneer het uitkomt om er een probleem van te maken.
Dat is natuurlijk onzin.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar had men twee jaar geleden mee moeten beginnen. Inmiddels zit Hamas zo ingenesteld dat je ze er waarschijnlijk niet meer uit krijgt.
En dat komt weer door alle terreur die Israel al tientallen jaren veroorzaakt.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:06:45 #124
332912 bianconeri
pi_218486341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je weet dus niet wat je gezegd hebt de afgelopen tijd?
We kunnen allemaal je haat lezen. Dus ga niet liegen en duiken.

:')
Als je met walgelijke beschuldigingen komt dan moet je dat ook kunnen onderbouwen.

Ik weet heel goed wat ik zeg, en niets daarvan is bv antisemitisch.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:08:27 #125
332912 bianconeri
pi_218486370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand zegt dit
Ik heb genoeg users hier zien roepen hoe ongelofelijk groot het kwaad der islam is en dat die uitgeroeid dient te worden.
Ook genoeg users die roepen dat alle burgers in Gaza uitroeien de enige manier is.

Overigens meerdere reports van dit soort berichten gedaan, maar he dat is natuurlijk de verkeerde kant (pro-vrede) voor het FOK beleid.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:24:06 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218486544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
En wat zou dat voor defensie betekenen!
Lol
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:25:28 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218486572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb genoeg users hier zien roepen hoe ongelofelijk groot het kwaad der islam is en dat die uitgeroeid dient te worden.
Ook genoeg users die roepen dat alle burgers in Gaza uitroeien de enige manier is.

Overigens meerdere reports van dit soort berichten gedaan, maar he dat is natuurlijk de verkeerde kant (pro-vrede) voor het FOK beleid.
Nee niemand roept dat, jij denkt het tussen de regels door te lezen, die reports zie ik wel maar dan denk ik :')
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:28:06 #128
236264 crew  capricia
pi_218486616
quote:
[..]

Ik zou het om willen draaien.
Waarom heeft Al Jazeera Hamasmedewerkers in dienst?

Zelfs de Palestijnse Autoriteit verbood Al Jazeera op de Westelijke Jordaanoever en beschuldigde de zender van ‘het aanzetten tot opruiing’ en ‘inmenging in de interne Palestijnse aangelegenheden’.
https://www.nytimes.com/2(...)%20affairs.%E2%80%9D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:55:29 #129
pi_218487080
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk wanneer het niet uitkomt niet. :+
Het zijn simpelweg de feiten. Ik sprak over de etnische zuivering uit 2023. Daar hoort dit screenshotje bij:

https://nl.m.wikipedia.or(...)rno-Karabach_in_2023

Zoals ik al zei: geen sit ins, geen ophef, geen deugmanifestaties want Israël is niet betrokken.

Zelfde nu in Soedan. Daar is echt genocide aan de gang, je hoort er niks over.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:56:33 #130
152519 opgebaarde
pi_218487087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:16 schreef mackinac het volgende:

[..]
Kwalijker is dat Al Jazeera een Hamas lid in dienst heeft. Het is dus volstrekt duidelijk dat Al Jazeera absoluut geen neutrale bron is. Maar ipv wat zelf reflectie bij de Nederlandse media zijn ze druk bezig om deze 'journalist' op een schild te hijsen.
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.

Al Shiraf heeft ook voor Reuters gewerkt. Hij maakte deel uit van het team in 2024 een Pulitzer won in de categorie Breaking News Photography.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:00:31 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218487147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik veroordeel hier m.n. het persbureau dat haar medewerkers aanzet tot werken in een levensgevaarlijke omgeving.
Hier nog eens aan denken wanneer een redactie het heeft over lokale medewerkers die namens haar verslag doen van nieuws !!!
//-//
Ik snap dat verslaggevers hun Pulitzers willen ontvangen maar dan nog heeft een persbureau daarin een zekere verantwoording. Ik laat de eventuele hamas betrokkenheid van Anas maar in het midden van iemands eigen verbeelding rondzweven.

En om een cirkel rond te maken, kan een "journalist" alleen maar werken daar waar de 'autoriteiten' een mate van toestemming biedt. Dat overdenkende, zijn die autoriteiten daar ter plaatse - in geval van Anas, 'hamas' die hem daar(voor) dus opofferde om zo dat gedane feit als extra kers op haar gebakken taart, Israël te kunnen verwijten.

Ook noemen, zonder dat ik aan afbreuk wil doen, Anas wel 'verslag' deed als voormalige "cameraman" maar op z'n best een videoblogger was die zich zichzelf voor andermans belangen in de spotligthts plaatste.
Iemand die video's opneemt en voorziet van gewenst commentaar, maakt de persoon nog geen journalist.
Het journaille zelf zou dat beter moeten weten. Maar goed, ook hier zien we de degradatie en gemakshalve uitholling van woorden in hun waarden toeslaan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:17:01 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218487515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.

Al Shiraf heeft ook voor Reuters gewerkt. Hij maakte deel uit van het team in 2024 een Pulitzer won in de categorie Breaking News Photography.
Dat zijn mededelingen die net als bij hamas, hooguit op hun weergave kunnen worden becommentarieerd of bekritiseerd.

Hierbij opmerken dat berichten van staatswege in een democratie die haar handelen vanuit een gekozen parlement toetst, iets serieuzer kunnen worden genomen dan een organisatie die dat roept om eigen moverende redenen.
Bijkomend probleem met verificatie is dat een twee gescheiden bronnen principe in een oorlogsomgeving nauwelijks tot niet mogelijk is. Dit omdat berichtgeving niet alleen over het onderwerp als doel gaat maar ook een belang daaromheen treft.

Dat Reuters het team met een prijs beloonde wil niet zeggen dat Anas werkte voor Reuters. Laten we het niet moeilijker maken door te stellen dat hij sinds december 2023 in dienst was van Al Jazeera en anderen mogelijk van zijn materiaal gebruik maakte(n).
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:55:29 #133
401987 ludovico
pi_218488291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Totaal niet relevant voor de definitie van genocide.
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
[..]
En dat komt weer door alle terreur die Israel al tientallen jaren veroorzaakt.
Haha, met je definitie van genocide. Ga nog verder zweven.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:57:48 #134
288015 havanagila
pi_218488355
Hamas heeft een zeer actieve propagandamachine, dat zou de NL pers moeten weten.

De verslaggeving is gekleurd. Werkelijk alles is de schuld van Israel en/of het hele westen :')

En zowat iedereen bukt uit angst zo ver mogelijk voor het Pro Palestina kamp.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:03:19 #135
459912 FlippingCoin
pi_218488440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:02 schreef Red_85 het volgende:

dat zou het zijn bij een aanval op een synagoge, niet bij een ambassade
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:04:20 #136
477710 Black_Baron
pi_218488461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:
Hamas heeft een zeer actieve propagandamachine, dat zou de NL pers moeten weten.

De verslaggeving is gekleurd. Werkelijk alles is de schuld van Israel en/of het hele westen :')
Zelfs mijn niet zo ingevoerde en a-politieke partner viel het gisteren op dat de NOS wel heel vaak anti Israël bericht. En vroeg zich af uit welke hand de NOS het nieuws dan heeft.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:07:00 #137
403588 mcmlxiv
pi_218488499
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het zijn simpelweg de feiten. Ik sprak over de etnische zuivering uit 2023. Daar hoort dit screenshotje bij:

[ afbeelding ]

https://nl.m.wikipedia.or(...)rno-Karabach_in_2023

Zoals ik al zei: geen sit ins, geen ophef, geen deugmanifestaties want Israël is niet betrokken.

Zelfde nu in Soedan. Daar is echt genocide aan de gang, je hoort er niks over.
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?

Netanyahu beschadigt de reputatie en positie van Israël voor een naïeve en daarmee gevaarlijke illusie. De illusie dat het verzet van de Palestijnen met geweld gebroken kan worden. Misschien kunnen Hamas en hezbollah vernietigd worden. De opvolgers zullen niet lang op zich laten wachten. Of het nu Fata, zwarte september, PLA, PFLP, DFLP, PPSF, Jaysh al-Islam, ANO, FLP of 1 van de andere tientallen bewegingen of afsplitsingen is. Geweld brengt geweld voort. Juist van de slimste partij mag verwacht worden dat ze zich dat realiseren.

Er wonen ruim 7 miljoen Palestijnen in en rondom Israël. Die gaan niet zomaar ergens anders naartoe. Dat juist de Palestijnse leiders minimaal de helft van de schuld dragen voor de mislukking van een twee staten oplossing zal ik niet ontkennen. En toch zal Israël met de internationale gemeenschap samen wel een oplossing moeten bedenken, ook om de Israëlische bevolking zelf betaalbare veiligheid te bieden. En die oplossing kan alleen werken wanneer ook de Palestijnen structureel een redelijk bestaan kunnen opbouwen.

Maar waarschijnlijk zijn er nog wel enkele tienduizenden of meer doden nodig voordat die gesprekken gaan beginnen. Bizar genoeg zal het nu publiekelijk executeren van de overgebleven gegijzelden door Hamas waarschijnlijk juist vele Palestijnse doden schelen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:07:40 #138
459912 FlippingCoin
pi_218488515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:

En zowat iedereen bukt uit angst zo ver mogelijk voor het Pro Palestina kamp.
angst waarvoor?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:08:57 #139
477710 Black_Baron
pi_218488539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?

Netanyahu beschadigt de reputatie en positie van Israël voor een naïeve en daarmee gevaarlijke illusie. De illusie dat het verzet van de Palestijnen met geweld gebroken kan worden. Misschien kunnen Hamas en hezbollah vernietigd worden. De opvolgers zullen niet lang op zich laten wachten. Of het nu Fata, zwarte september, PLA, PFLP, DFLP, PPSF, Jaysh al-Islam, ANO, FLP of 1 van de andere tientallen bewegingen of afsplitsingen is. Geweld brengt geweld voort. Juist van de slimste partij mag verwacht worden dat ze zich dat realiseren.

Er wonen ruim 7 miljoen Palestijnen in en rondom Israël. Die gaan niet zomaar ergens anders naartoe. Dat juist de Palestijnse leiders minimaal de helft van de schuld dragen voor de mislukking van een twee staten oplossing zal ik niet ontkennen. En toch zal Israël met de internationale gemeenschap samen wel een oplossing moeten bedenken, ook om de Israëlische bevolking zelf betaalbare veiligheid te bieden. En die oplossing kan alleen werken wanneer ook de Palestijnen structureel een redelijk bestaan kunnen opbouwen.

Maar waarschijnlijk zijn er nog wel enkele tienduizenden of meer doden nodig voordat die gesprekken gaan beginnen. Bizar genoeg zal het nu publiekelijk executeren van de overgebleven gegijzelden door Hamas waarschijnlijk juist vele Palestijnse doden schelen.
Pardon?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:12:23 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218488588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Howard is nog steeds reuze blij met mijn iets te sterke uitingen over Oekraïne versus Rusland zag ik. Mooi dat hij dat kan gebruiken om Israëlisch terrorisme goed te praten. Want ja, inmiddels kunnen we rustig praten over Israëlisch terrorisme van een niveau waar Hamas en aanverwante organisaties alleen maar kunnen dromen.
Nee, je hanteert gewoon een dubbele standaard. In de ene oorlog kunnen burgerslachtoffers je niets schelen om vervolgens hier te doen alsof je zoveel inzit met burgerslachtoffers. Ik vroeg daarom ook hoe dit komt?
quote:

[..]
Dat waren de VS, het VK en Canada ook in de Tweede Wereldoorlog, maar een walgelijke tegenpartij moet simpelweg hard worden aangepakt. En als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers willen opofferen dan is dat hun eigen keuze.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:12:33 #141
486919 Swango
Just saying
pi_218488592
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
angst waarvoor?
Om verguisd te worden of aan de publieke schandpaal te worden genageld.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:14:07 #142
403588 mcmlxiv
pi_218488616
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat waren de VS, het VK en Canada ook in de Tweede Wereldoorlog, maar een walgelijke tegenpartij moet simpelweg hard worden aangepakt. En als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers willen opofferen dan is dat hun eigen keuze.
Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:15:02 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_218488621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je gaat maar door met die debiele act van je he? Hoe groot is dat bord voor je kop eigenlijk?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:15:10 #144
507887 mackinac
pi_218488623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja leuk, maar het gaat hier natuurlijk niet alleen meer om wat het IDF heeft gemeld.

Het is echter niet uit te sluiten dat het hier alleen om een Hamas fanboy gaat met adorerende telegram berichten en selfies met de hoogste leiders _O- .
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:17:09 #145
459912 FlippingCoin
pi_218488645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef Swango het volgende:

[..]
Om verguisd te worden of aan de publieke schandpaal te worden genageld.
daar herken ik mij niet in, derhalve verworpen
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:19:30 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218488667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen?
Juist vanwege een gedegen historische kennis kunnen zulke conclusies worden getrokken.

Helaas ontbreekt het bij velen aan een goede kennis van de geschiedenis, zowel rond dit conflict als tegenwoordig schijnbaar ook de Tweede Wereldoorlog al. We zitten met een generatie jongeren waar een kwart de Holocaust in twijfel trekt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:19:38 #147
426188 Vliegbaard
pi_218488669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zelfs mijn niet zo ingevoerde en a-politieke partner viel het gisteren op dat de NOS wel heel vaak anti Israël bericht. En vroeg zich af uit welke hand de NOS het nieuws dan heeft.
Ik volg NOS niet dagelijks. Maar zou het ook zo kunnen zijn dat we vanuit die hoek gewoon niet zo heel veel positiefs te melden valt? En dat er afgezien van de recente video’s van de gijzelaars en de voedselhulp vanuit de kant van Hamas niet zoveel nieuws te melden is?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:20:12 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_218488676
quote:

[..]

De Europeanen hebben uiteindelijk Noord Amerika gekoloniseerd door de locals uit te roeien cq klem te zetten in reservaten. Misschien moeten de Israeli's dat ook maar eens overwegen. Als vreedzaam samenleven niet kan, moet je naar andere oplossingen zoeken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:21:05 #149
403588 mcmlxiv
pi_218488688
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist vanwege een gedegen historische kennis kunnen zulke conclusies worden getrokken.

Helaas ontbreekt het bij velen aan een goede kennis van de geschiedenis, zowel rond dit conflict als tegenwoordig schijnbaar ook de Tweede Wereldoorlog al. We zitten met een generatie jongeren waar een kwart de Holocaust in twijfel trekt.
Blijkbaar heb je dan toch een behoorlijk aantal hoofdstukken overgeslagen
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:25:17 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218488741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Europeanen hebben uiteindelijk Noord Amerika gekoloniseerd door de locals uit te roeien cq klem te zetten in reservaten. Misschien moeten de Israeli's dat ook maar eens overwegen. Als vreedzaam samenleven niet kan, moet je naar andere oplossingen zoeken.
Palestijnen kwalificeren ook niet als locals, hun volledige cultuur is het resultaat van Islamitische expansie en kolonialsme, waarbij veel inheemse culturen en volkeren ten onder zijn gegaan.

Welke mensen hier wél inheems zijn en welke cultuur hier ook inheems is betreft natuurlijk Joden en het Jodendom. Velen waren echter door de Romeinen verdreven na de Joods-Romeinse Oorlogen, waarna men vanaf de 19e eeuw (en plukjes al veel eerder, in de 15e eeuw bijvoorbeeld na de Spaanse Inquisitie) hun weg terugvonden naar dit gebied.

Maar als we sommige media, actiegroepen, creatieve academici en andere activisten nu mogen geloven zijn Arabieren en de Islam inheems hier en Joden en het Jodendom maar 'witte kolonisten'. Gekker moet het niet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')