Volgens onze Westerse media zijn dat slechts 'onschuldige' journalisten die hun werk doen.quote:
quote:Nederland vraagt Israël om opheldering over gedode journalisten
Nederland gaat Israël om opheldering vragen over Anas al-Sharif en andere journalisten van Al-Jazeera die gisteren werden gedood. De Nederlandse regering wil dat Israël bewijs levert voor de bewering dat Sharif opereerde als Hamas-commandant.
"De bewijslast voor dergelijke aantijgingen ligt bij Israël. Israël moet altijd handelen in lijn met het humanitair oorlogsrecht", zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. "Nederland vraagt, net als Duitsland, om opheldering hierover. Ook heeft demissionair minister Veldkamp vandaag tijdens de bijeenkomst van EU-ministers aandacht gevraagd voor het toenemende geweld tegen journalisten in deze oorlog."
Deze 'journalist' stond er o.a. om bekend dat hij Palestijnen die kritiek hadden op Hamas, de mond snoerde. Terwijl hij als journalist juist ook dat geluid diende te laten horen. Want daar horen en lezen we immers - niks - over? Er zijn wel degelijk Palestijnen die bevrijd willen worden van Hamas.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Er zijn naar mijn idee nog veel vragen onbeantwoord. Is er hard bewijs dat deze man lid was van Hamas, en wat hield dat lidmaatschap dan precies in? Maakte hij zich schuldig aan het plegen van geweldsdaden? Gebruikte hij zijn journalistieke werk om op te roepen tot geweld tegen Israël?
Het enige wat ik op dit moment weet is dat hij dagelijks op Al-Jazeera verscheen om verslag te doen van de gebeurtenissen in Gaza. Op sociale media had hij miljoenen volgers die via hem een inkijkje kregen in de situatie op de grond.
Dit is wat ChatGPT over hem zegt:
[..]
Nogmaals, ik wil de beschuldigingen van Hamas-lidmaatschap niet op voorhand afwijzen. Maar als ik het goed begrijp had deze mogelijke affiliatie geen gevolgen voor zijn verslaggeving. Dat hij niet neutraal was geloof ik direct, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch als je Gazaan bent en jouw huis wordt aan stront gebombardeerd, waarbij je familie en vrienden om het leven komen:
[..]
Nogmaals, welke misdaden heeft hij dan gepleegd, behalve een mogelijke affiliatie met Hamas? Een beschuldiging die wordt geuit door Israël, maar wordt tegengesproken door verschillende internationale organisatie.
Was hij strijder? Vermoordde hij mensen? Verspreidde hij haatpropaganda?
Wat ik begrijp is dat hij verslag deed vanuit Gaza, ongetwijfeld niet geheel objectief. Maar laten we eerlijk zijn: het komt Israël ook niet slecht uit dat zijn geluid niet langer wordt gehoord. Dat is simpelweg een juiste constatering.
En hoe zit met zijn collega's die het om het leven kwamen? Waren dat dan ook Hamasstrijders?
En denkt Nederland dat Israel daar van onder de indruk zal zijn?quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
Dit gaat vast een succes worden.
[ x ]
quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
schrijf ik nergens oelewapper
quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Absurd dat zij wegkomen met zoveel journalisten vermoorden.
Dat hebben ze meen ik eind vorig jaar al gedaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Je verzint dit niet, maar ondertussen gaat Nederland nu Israël om opheldering vragen vanwege Al-Jazeera journalisten.. Die Arabieren moeten zich echt helemaal kapot lachen, die Westerlingen kun je echt alles op de mouw spelden zo blijkt.
[..]
Israel start met haar leger een grondoffensief en heeft het gebied anderhalf jaar later nog altijd niet vrij gegeven voor de pers. Dat gaat lijnrecht in tegen internationale verdragen, dát is waar je je druk om moet maken. Niet de oppervlakte of de bevolkingsdichtheid?quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:39 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Aardig nareatief, maar zeer eenzijdig, Hamas voert strikte controle uit over wie mag filmen en wat er uit mag worden gezonden. Onafhankelijk verslag wordt hard aangepakt (zelfs als ze uit palestina zelf kwamen) als ze zich niet aan codes zouden (geen kritiek of negatief nieuws voor Hamas) houden, dat was al in eerdere conflicten zo. Je claim dat als Israel journalisten toe zou laten alles pais en vree zou zijn en de ECHTE waarheid boven zou komen is totaal naïef (of gewoon onderdeel van het narratief dat je wilt pushen). Daarbij lopen die reporter nogal gevaar als ze een gebied kleiner dan Texel in gaan waar 2,2 miljoen mensen wonen waar oorlog wordt gevoerd met burgers als indirect schild. Zo’n 6 keer de bevolkingsdichtheid van de Randstad. Als het een land zou zijn zou het in de top 5 belanden van de dichtstbevolkte landen (de top zijn allemaal ministaatjes zoals monaco, macau, gibraltar maar ook hong kong en singapore). In 2014 hebben verschillende journalisten zich teruggetrokken na intimidatie van Hamas. Dan moeten zeker toch de alarmbellen gaan rinkelen!
Dat vragen velen hier aan jou al weken, het enige wat we terug krijgen is nog meer gekrijs van hetzelfde niet onderbouwde jankniveau.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 02:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vraag jou om je walgelijke belediging aan te tonen.
NOS hèquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Je verzint dit niet, maar ondertussen gaat Nederland nu Israël om opheldering vragen vanwege Al-Jazeera journalisten.. Die Arabieren moeten zich echt helemaal kapot lachen, die Westerlingen kun je echt alles op de mouw spelden zo blijkt.
[..]
Madonna wil graag de paus dood zien geloof ik?quote:Madonna heeft de paus gevraagd om Gaza te bezoeken en de kinderen daar te helpen, "voordat het te laat is". "Er is geen tijd meer, zeg alsjeblieft dat je zal gaan", schrijft de Amerikaanse zangeres op X.
Politiek kan geen verandering teweegbrengen, vindt de zangeres. Daarom zegt ze contact te zoeken met "een man van God". Ze doet een smeekbede in een socialemediabericht op de verjaardag van haar zoon Rocco. "Het beste cadeau dat ik hem als moeder kan geven, is iedereen vragen te doen wat ze kunnen om de onschuldige kinderen in Gaza te helpen."
De zangeres, die Rooms-Katholiek is opgevoed, roept op om onmiddellijk de grenzen van Gaza te openen voor humanitaire hulp. "Jij bent de enige wie de toegang niet ontzegd kan worden."
"Ik geef niemand de schuld en kies geen kant", sluit ze af. "Iedereen lijdt, ook de moeders van de gijzelaars. Ik doe enkel wat ik kan om te voorkomen dat deze kinderen omkomen van de honger."
Welkom in de wereld van deugenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:53 schreef Zoddie het volgende:
Madonna vraagt de paus om Gaza te bezoeken om kinderen te helpen
[..]
Madonna wil graag de paus dood zien geloof ik?
Wat denkt zij wat er zou gebeuren als de Paus in Gaza zou zijn? Zijn mensen echt zo enorm naief?
Waar lees jij enige beschrijving van motivatie dan?quote:
En we zijn inmiddels afhankelijk van Quatarees LNG.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is er van een genocide helemaal geen sprake. Misdaden trouwen ook nauwelijks. Het uitschakelen van iemand die duidelijke lijntjes heeft met een terreurgroepering mag namelijk gewoon volgens de Geneefse Conventies.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De genocide en de misdaden van Israël zijn in de echte wereld allang een feit. Alleen hier op dit forum en in sommige krochten van het internet wordt het nog ontkend. Triest en een beetje lachwekkend om te zien.
Maar geen informatie daarover op de NOS frontpage, dus zullen weinigen dit zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
De NOS heeft inmiddels schoorvoetend een rectificatie toegevoegd.
[ afbeelding ]
Dat je veel mensen alles wijs kunt maken, weten we wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:24 schreef sp3c het volgende:
of er wel of geen sprake is van genocide weten we niet
Rare reactie maar okquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat je veel mensen alles wijs kunt maken, weten we wel.
Consensus is er al wel bij experts. Alleen de rechters moeten het nog definitief beoordelen, dat duurt altijd wat langer, zeker in dit geval bij zoveel politieke druk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:24 schreef sp3c het volgende:
of er wel of geen sprake is van genocide weten we niet
Ah, je gaat nu doen alsof een Noot van de redactie hetzelfde is als een rectificatie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
De NOS heeft inmiddels schoorvoetend een rectificatie toegevoegd.
[ afbeelding ]
Nee hoor, dat is van alle tijden. En daar maakt Hamas dankbaar gebruik van. Mensen zijn goedgelovig.quote:
Wanneer men vanaf de eerste bom GENOCIDE roept en dat maanden lang blijft doen dan gaan vanzelf meer en meer mensen het woord genocide gebruiken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat je veel mensen alles wijs kunt maken, weten we wel.
Nee hoor, in de media zien we altijd vijf a tien dezelfde namen van academici, NGOs en actiegroepen. Dat is geen consensus, dat is het beeld scheppen alsof er een consensus zou zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Consensus is er al wel bij experts. Alleen de rechters moeten het nog definitief beoordelen, dat duurt altijd wat langer, zeker in dit geval bij zoveel politieke druk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |