abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218481398
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 01:05 schreef Black_Baron het volgende:
Wat vind jij?
[ x ]
Volgens onze Westerse media zijn dat slechts 'onschuldige' journalisten die hun werk doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218481407
Je verzint dit niet, maar ondertussen gaat Nederland nu Israël om opheldering vragen vanwege Al-Jazeera journalisten.. Die Arabieren moeten zich echt helemaal kapot lachen, die Westerlingen kun je echt alles op de mouw spelden zo blijkt.
quote:
Nederland vraagt Israël om opheldering over gedode journalisten

Nederland gaat Israël om opheldering vragen over Anas al-Sharif en andere journalisten van Al-Jazeera die gisteren werden gedood. De Nederlandse regering wil dat Israël bewijs levert voor de bewering dat Sharif opereerde als Hamas-commandant.

"De bewijslast voor dergelijke aantijgingen ligt bij Israël. Israël moet altijd handelen in lijn met het humanitair oorlogsrecht", zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. "Nederland vraagt, net als Duitsland, om opheldering hierover. Ook heeft demissionair minister Veldkamp vandaag tijdens de bijeenkomst van EU-ministers aandacht gevraagd voor het toenemende geweld tegen journalisten in deze oorlog."
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218481409
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Er zijn naar mijn idee nog veel vragen onbeantwoord. Is er hard bewijs dat deze man lid was van Hamas, en wat hield dat lidmaatschap dan precies in? Maakte hij zich schuldig aan het plegen van geweldsdaden? Gebruikte hij zijn journalistieke werk om op te roepen tot geweld tegen Israël?

Het enige wat ik op dit moment weet is dat hij dagelijks op Al-Jazeera verscheen om verslag te doen van de gebeurtenissen in Gaza. Op sociale media had hij miljoenen volgers die via hem een inkijkje kregen in de situatie op de grond.

Dit is wat ChatGPT over hem zegt:
[..]
Nogmaals, ik wil de beschuldigingen van Hamas-lidmaatschap niet op voorhand afwijzen. Maar als ik het goed begrijp had deze mogelijke affiliatie geen gevolgen voor zijn verslaggeving. Dat hij niet neutraal was geloof ik direct, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch als je Gazaan bent en jouw huis wordt aan stront gebombardeerd, waarbij je familie en vrienden om het leven komen:
[..]
Nogmaals, welke misdaden heeft hij dan gepleegd, behalve een mogelijke affiliatie met Hamas? Een beschuldiging die wordt geuit door Israël, maar wordt tegengesproken door verschillende internationale organisatie.

Was hij strijder? Vermoordde hij mensen? Verspreidde hij haatpropaganda?

Wat ik begrijp is dat hij verslag deed vanuit Gaza, ongetwijfeld niet geheel objectief. Maar laten we eerlijk zijn: het komt Israël ook niet slecht uit dat zijn geluid niet langer wordt gehoord. Dat is simpelweg een juiste constatering.

En hoe zit met zijn collega's die het om het leven kwamen? Waren dat dan ook Hamasstrijders?
Deze 'journalist' stond er o.a. om bekend dat hij Palestijnen die kritiek hadden op Hamas, de mond snoerde. Terwijl hij als journalist juist ook dat geluid diende te laten horen. Want daar horen en lezen we immers - niks - over? Er zijn wel degelijk Palestijnen die bevrijd willen worden van Hamas.
pi_218481411
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
Dit gaat vast een succes worden.

[ x ]
En denkt Nederland dat Israel daar van onder de indruk zal zijn?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218481412
quote:
16s.gif Op maandag 11 augustus 2025 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
schrijf ik nergens oelewapper
quote:
16s.gif Op maandag 11 augustus 2025 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Absurd dat zij wegkomen met zoveel journalisten vermoorden.
O-)
pi_218481424
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Je verzint dit niet, maar ondertussen gaat Nederland nu Israël om opheldering vragen vanwege Al-Jazeera journalisten.. Die Arabieren moeten zich echt helemaal kapot lachen, die Westerlingen kun je echt alles op de mouw spelden zo blijkt.
[..]

Dat hebben ze meen ik eind vorig jaar al gedaan.

Edit: oktober 2024.
https://www.timesofisrael(...)amas-pij-operatives/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218481515
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 23:39 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Aardig nareatief, maar zeer eenzijdig, Hamas voert strikte controle uit over wie mag filmen en wat er uit mag worden gezonden. Onafhankelijk verslag wordt hard aangepakt (zelfs als ze uit palestina zelf kwamen) als ze zich niet aan codes zouden (geen kritiek of negatief nieuws voor Hamas) houden, dat was al in eerdere conflicten zo. Je claim dat als Israel journalisten toe zou laten alles pais en vree zou zijn en de ECHTE waarheid boven zou komen is totaal naïef (of gewoon onderdeel van het narratief dat je wilt pushen). Daarbij lopen die reporter nogal gevaar als ze een gebied kleiner dan Texel in gaan waar 2,2 miljoen mensen wonen waar oorlog wordt gevoerd met burgers als indirect schild. Zo’n 6 keer de bevolkingsdichtheid van de Randstad. Als het een land zou zijn zou het in de top 5 belanden van de dichtstbevolkte landen (de top zijn allemaal ministaatjes zoals monaco, macau, gibraltar maar ook hong kong en singapore). In 2014 hebben verschillende journalisten zich teruggetrokken na intimidatie van Hamas. Dan moeten zeker toch de alarmbellen gaan rinkelen!
Israel start met haar leger een grondoffensief en heeft het gebied anderhalf jaar later nog altijd niet vrij gegeven voor de pers. Dat gaat lijnrecht in tegen internationale verdragen, dát is waar je je druk om moet maken. Niet de oppervlakte of de bevolkingsdichtheid?
Dit, dus.
pi_218481945
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 02:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik vraag jou om je walgelijke belediging aan te tonen.

Dat vragen velen hier aan jou al weken, het enige wat we terug krijgen is nog meer gekrijs van hetzelfde niet onderbouwde jankniveau.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:30:53 #259
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218482672
quote:
[..]

NOS hè

Het grote Nederland gaat om opheldering vragen. _O-
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:53:30 #260
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218482841
Madonna vraagt de paus om Gaza te bezoeken om kinderen te helpen

quote:
Madonna heeft de paus gevraagd om Gaza te bezoeken en de kinderen daar te helpen, "voordat het te laat is". "Er is geen tijd meer, zeg alsjeblieft dat je zal gaan", schrijft de Amerikaanse zangeres op X.

Politiek kan geen verandering teweegbrengen, vindt de zangeres. Daarom zegt ze contact te zoeken met "een man van God". Ze doet een smeekbede in een socialemediabericht op de verjaardag van haar zoon Rocco. "Het beste cadeau dat ik hem als moeder kan geven, is iedereen vragen te doen wat ze kunnen om de onschuldige kinderen in Gaza te helpen."

De zangeres, die Rooms-Katholiek is opgevoed, roept op om onmiddellijk de grenzen van Gaza te openen voor humanitaire hulp. "Jij bent de enige wie de toegang niet ontzegd kan worden."

"Ik geef niemand de schuld en kies geen kant", sluit ze af. "Iedereen lijdt, ook de moeders van de gijzelaars. Ik doe enkel wat ik kan om te voorkomen dat deze kinderen omkomen van de honger."
Madonna wil graag de paus dood zien geloof ik?
Wat denkt zij wat er zou gebeuren als de Paus in Gaza zou zijn? Zijn mensen echt zo enorm naief?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:55:26 #261
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218482850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat denkt zij wat er zou gebeuren als de Paus in Gaza zou zijn? Zijn mensen echt zo enorm naief?
Welkom in de wereld van deugen
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:05:15 #262
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218482893
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 06:41 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
[..]
O-)
Waar lees jij enige beschrijving van motivatie dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218482896
quote:
[..]

En we zijn inmiddels afhankelijk van Quatarees LNG.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218482981
De NOS heeft inmiddels schoorvoetend een rectificatie toegevoegd.

pi_218482985
De genocide en de misdaden van Israël zijn in de echte wereld allang een feit. Alleen hier op dit forum en in sommige krochten van het internet wordt het nog ontkend. Triest en een beetje lachwekkend om te zien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218482995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De genocide en de misdaden van Israël zijn in de echte wereld allang een feit. Alleen hier op dit forum en in sommige krochten van het internet wordt het nog ontkend. Triest en een beetje lachwekkend om te zien.
Zoals we weten is er van een genocide helemaal geen sprake. Misdaden trouwen ook nauwelijks. Het uitschakelen van iemand die duidelijke lijntjes heeft met een terreurgroepering mag namelijk gewoon volgens de Geneefse Conventies.

Waarom blijf jij maar naar Israël wijzen en neem je het geregeld indirect op voor Hamas?
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:24:02 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483011
of er wel of geen sprake is van genocide weten we niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:27:25 #268
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218483030
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[ afbeelding ]
Maar geen informatie daarover op de NOS frontpage, dus zullen weinigen dit zien.
pi_218483034
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:24 schreef sp3c het volgende:
Dat je veel mensen alles wijs kunt maken, weten we wel.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:29:35 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Rare reactie maar ok
pi_218483055
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:24 schreef sp3c het volgende:
Consensus is er al wel bij experts. Alleen de rechters moeten het nog definitief beoordelen, dat duurt altijd wat langer, zeker in dit geval bij zoveel politieke druk.
pi_218483061
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[ afbeelding ]
Ah, je gaat nu doen alsof een Noot van de redactie hetzelfde is als een rectificatie.
Dit, dus.
pi_218483062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rare reactie maar ok
Nee hoor, dat is van alle tijden. En daar maakt Hamas dankbaar gebruik van. Mensen zijn goedgelovig.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:32:42 #274
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218483070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Wanneer men vanaf de eerste bom GENOCIDE roept en dat maanden lang blijft doen dan gaan vanzelf meer en meer mensen het woord genocide gebruiken.

Het is niet zo dat veel mensen zich gaan informeren en inlezen, men neemt gewoon over wat anderen roepen.

Er is een reden dat nieuws sites nog steeds Genocide hooguit in quotes plaatsen.
pi_218483071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Consensus is er al wel bij experts. Alleen de rechters moeten het nog definitief beoordelen, dat duurt altijd wat langer, zeker in dit geval bij zoveel politieke druk.
Nee hoor, in de media zien we altijd vijf a tien dezelfde namen van academici, NGOs en actiegroepen. Dat is geen consensus, dat is het beeld scheppen alsof er een consensus zou zijn.
pi_218483078
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:32 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Wanneer men vanaf de eerste bom GENOCIDE roept en dat maanden lang blijft doen dan gaan vanzelf meer en meer mensen het woord genocide gebruiken.

Het is niet zo dat veel mensen zich gaan informeren en inlezen, men neemt gewoon over wat anderen roepen.

Er is een reden dat nieuws sites nog steeds Genocide hooguit in quotes plaatsen.
Precies. Een vorm of geheel wellicht, van klassieke conditionering.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:34:01 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:31 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is van alle tijden. En daar maakt Hamas dankbaar gebruik van. Mensen zijn goedgelovig.
Geen idee waar je op reageert

Als we het over genocide hebben is de intentie belangrijk, die is nu met de beschikbate informatie niet vast te stellen
pi_218483091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee waar je op reageert

Als we het over genocide hebben is de intentie belangrijk, die is nu met de beschikbate informatie niet vast te stellen
Als Israël genocide zou plegen, wat niet het geval is, zouden ze lukraak onschuldige burgers doodschieten. Daar is geen sprake van. Israël is bezig om Hamas uit te schakelen.
pi_218483092
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals we weten is er van een genocide helemaal geen sprake. Misdaden trouwen ook nauwelijks. Het uitschakelen van iemand die duidelijke lijntjes heeft met een terreurgroepering mag namelijk gewoon volgens de Geneefse Conventies.

Waarom blijf jij maar naar Israël wijzen en neem je het geregeld indirect op voor Hamas?
Israël is verantwoordelijk voor het eigen handelen dus als het daarover gaat wijs ik naar Israël. Als het gaat over het handelen van Hamas dan wijs ik naar Hamas. Het probleem is dat pro-Israël figuren wijzen naar Hamas als verantwoording voor het handelen van Israël, ook wanneer die vlieger helemaal niet op gaat. Hamas is geen vergoeilijking voor het merendeel van het handelen van Israël terwijl Israël het voor bijna al haar handelen als reden gebruikt.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:38:47 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:36 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Als Israël genocide zou plegen, wat niet het geval is, zouden ze lukraak onschuldige burgers doodschieten. Daar is geen sprake van. Israël is bezig om Hamas uit te schakelen.
Dat is helemaal niet belangrijk voor de definitie
pi_218483126
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:36 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Serieus? |:( :N
pi_218483141
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ICJ concludeert dat er een risico is op genocide. Dus de claim dat "zoals we weten" en "helemaal geen sprake" is van genocide kun je gewoon in de prullenbak gooien.

Misdaden ook nauwelijks. Zodanig dat er een arrestatiebevel loopt tegen Netanyahu en Gallant.

Het is allemaal nog niet bewezen, en toegegeven dat is extreem lastig en zal ook wel enige tijd in beslag nemen. Maar claimen dat het "simpelweg helemaal niet" gebeurd is gewoon een idiote act.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:47:58 #283
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218483159
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ha ha :')
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:49:17 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218483169
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:25 schreef Breekfast het volgende:
Als je iedereen die je dood gewoon classificeert als Hamas dan heb je direct recht geluld wat moreel natuurlijk krom is.

Doden als gevolg van willekeurige beschietingen bij de voedseluitgifte? --> Hamas.
Een heel konvooi met ambulances beschieten en het bewijs vervolgens begraven? --> Hamas
Journalisten doden die een voor Israël onwelkome boodschap uitdragen? --> Hamas.
80% van het stedelijk gebied platleggen en verwoesten> --> allemaal plekken waar Hamas zat.

Het werkt echt overal voor, heel slim.
En hamas was volgens Israël na twee maanden al verslagen maar toch gaan ze nog steeds door met bombarderen
The End Times are wild
pi_218483171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet belangrijk voor de definitie
Genocide, een volk vernietigen. Dat gebeurt hier niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Serieus? |:( :N
Weet je wat genocide is? Russen die massaal Oekraïense burgers doodschoten in bijv. Marioepol. En ziekenhuizen en kraamklinieken bombardeerden.
pi_218483173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Israël is verantwoordelijk voor het eigen handelen dus als het daarover gaat wijs ik naar Israël. Als het gaat over het handelen van Hamas dan wijs ik naar Hamas. Het probleem is dat pro-Israël figuren wijzen naar Hamas als verantwoording voor het handelen van Israël, ook wanneer die vlieger helemaal niet op gaat. Hamas is geen vergoeilijking voor het merendeel van het handelen van Israël terwijl Israël het voor bijna al haar handelen als reden gebruikt.
Dat is dan ook deels zo, jij lijkt niet te beseffen hoe dit juridisch gezien zit.

Hoe het namelijk in het oorlogsrecht werkt is dat de strijdende partijen verantwoordelijk zijn voor hun eigen burgers. Alleen sommigen Westerlingen (bewust of onbewust) denken dat het in deze oorlog werkt is dat Israël verantwoordelijk is voor alle burgers, zowel Israëlische als Palestijnen.

Als er Israëliërs om het leven komen (zoals 7 oktober 2023) dan wordt er onder meer gewezen naar de slechte beveiliging bij Israël, komen er Palestijnse burgers om wordt ook gewezen naar Israël. Je zult zelf wel kunnen opmerken welke partij er hier vrijuit gaat en dat is Hamas.

We hebben het hier over een terreurbeweging die:

• Brute slachtpartijen aanricht in Israël gericht op burgers (oorlogsmisdaad)
• Het nalaat voor de eigen burgers te zorgen en zelfs de voedselhulp kaapt (oorlogsmisdaad)
• Geen scheiding tussen burgers en strijder aanbrengt in de eigen samenleving (oorlogsmisdaad)
• De eigen burgers nota bene als menselijk schild gebruikt (oorlogsmisdaad)
• En ten slotte de eigen burgers (dood)martelt zodra ze iets doen dat Hamas niet bevalt (oorlogsmisdaad)

Maar voor al deze dingen (op wellicht de laatste na) krijgt Israël de schuld.

Terwijl als we kijken naar de Geneefse Conventies, letterlijk de eerste regel:
quote:
Rule 1. The parties to the conflict must at all times distinguish between civilians and combatants. Attacks may only be directed against combatants. Attacks must not be directed against civilians.

(bron)
En tevens:
quote:
In the context of international armed conflicts, this rule is set forth in the Third Geneva Convention (with respect to prisoners of war), the Fourth Geneva Convention (with respect to protected civilians) and Additional Protocol I (with respect to civilians in general). Under the Statute of the International Criminal Court, “utilizing the presence of a civilian or other protected person to render certain points, areas or military forces immune from military operations” constitutes a war crime in international armed conflicts.

Bron
Hamas, de democratisch verkozen beleidsbepalers in de Gazastrook, valt dus heel erg veel te verwijten.
pi_218483177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:49 schreef Tjoent het volgende:
Doe even 5 seconden je best. Open google en vraag de definitie van genocide op.
pi_218483178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Doe even 5 seconden je best. Open google en vraag de definitie van genocide op.
Doe dat zelf even...
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:53:45 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218483185
quote:

[..]
[..]
Weet je wat genocide is? Russen die massaal Oekraïense burgers doodschoten in bijv. Marioepol. En ziekenhuizen en kraamklinieken bombardeerden.
quote:
Kort en duidelijk:

Oekraïne
Tot 30 juni 2025 heeft het Office of the UN High Commissioner recorded minstens 13.580 Oekraïense burgers gedood, wat neerkomt op ongeveer 0,04 % van de bevolking (bijvoorbeeld bij een bevolking van ~37,9 miljoen)  .

Palestijnse bevolking (Gaza)
Volgens de meest recente data (juli 2025) zijn er meer dan 60.000 Palestijnen gedood, waarvan naar schatting 80 % burgers, wat neerkomt op ongeveer 4–5 % van de bevolking van Gaza (pre‑oorlog ~2 miljoen) .

Kort overzicht:

Gebied Burgerdoden Percentage van bevolking
Oekraïne ~13.580 ~0,04 %
Gaza ~60.000 (80 % burger) ~4–5 %

Laat het weten als je een specifieke breakdown of extra context wil.

The End Times are wild
pi_218483188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:52 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Doe dat zelf even...
Genocide is de opzettelijke en systematische vernietiging van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep, geheel of gedeeltelijk. Het is een internationaal erkende misdaad die wordt gekenmerkt door specifieke handelingen, zoals doden, toebrengen van ernstig letsel, opleggen van levensomstandigheden die vernietiging tot doel hebben, voorkomen van geboorten, of het gewelddadig overbrengen van kinderen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:54:31 #291
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218483189
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:58 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik wou dat ze dat op de stranden van Normandië in de oorlog zeiden, “die SSer hoort bij het media team, daar moet je niet op schieten”.
Misschien is iemand zonder wapens, zonder dreiging bewust om het leven helpen inderdaad een slecht idee? Dat zou misschien wel een oorlogsmisdrijf kunnen zijn?

Tienduizenden burgers en ongewapende journalisten vermoorden in de strijd tegen een terroristische organisatie wordt wel een steeds slechter verhaal op deze manier. Welk labeltje je daar ook opplakt.

Hoeveel gazanen mogen er nog dood in de strijd tegen Hamas? Honderdduizend? Een miljoen? Allemaal?
pi_218483198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]

Oekraïne en zelfs Rusland maken dan ook netjes een scheiding tussen burger en strijder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien is iemand zonder wapens, zonder dreiging bewust om het leven helpen inderdaad een slecht idee? Dat zou misschien wel een oorlogsmisdrijf kunnen zijn?

Tienduizenden burgers vermoorden in de strijd tegen een terroristische organisatie wordt wel een steeds slechter verhaal op deze manier
Als mensen Israël blijven beschuldigen en totaal wegkijken van de verantwoordelijkheid van Hamas, dan wel ja. En dat zien we dus helaas gebeuren. Hamas wordt nul verantwoordelijkheid toegedicht, Israël daarentegen alle.
pi_218483209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:33 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Precies. Een vorm of geheel wellicht, van klassieke conditionering.
De drammende kracht van herhaling, zoals we ook hebben gezien in de kwestie 'Zwarte Piet'.

Bewijs hoef je niet te leveren, de constant herhalende bewering is voldoende (voor de steeds groter wordende groep van de zich niet informerenden) om na verloop van tijd die bewering als waarheid aan te nemen.

Sinds 'woke' is gevoel dan ook altijd belangrijker dan feit.

De mensheid degenereert daarom ook al een tijdje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:00:02 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218483225
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oekraïne en zelfs Rusland maken dan ook netjes een scheiding tussen burger en strijder.
[..]

De Gazastrook heeft helemaal geen leger, dus blijft er letterlijk niets anders over om op de schieten dan burgers.

Ik vraag me ook af wanneer de Israël-aanhangers wél gaan toegeven dat het genocide is. Blijkbaar is 5% nog niet genoeg. Bij 10%?, 20%? Of is dadelijk 90% van de Palestijnen uitgeroeid en is het nog steeds ‘rechtmatige verdedigingz’?
The End Times are wild
pi_218483258
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tienduizenden burgers en ongewapende journalisten vermoorden in de strijd tegen een terroristische organisatie wordt wel een steeds slechter verhaal op deze manier. Welk labeltje je daar ook opplakt.

Hoeveel gazanen mogen er nog dood in de strijd tegen Hamas? Honderdduizend? Een miljoen? Allemaal?
Tja, het interesseerde jou toch ook niets hoeveel Russische burgers er om het leven zouden komen in de oorlog met Oekraïne? Wat maakt deze situatie dan precies anders?

Kunnen we bij deze oorlog niet eenzelfde principe toepassen? Kortom:

Laten we hopen dat er nooit meer Israëlische burgers verkracht en bruut vermoord hoeven te worden en dat het Palestijnse terrorisme stopt. En hoeveel en wat voor Palestijnen daar dan voor moeten sterven is minder van belang. Helemaal wetende dat grote delen van de Palestijnse samenleving het brute terreur jegens Israël, gewoon openlijk steunen.

Ik blijf het bijzonder vinden dat die je in de ene oorlog moreel zo juist kunt zitten en het hier dan weer totaal anders bekijkt.
pi_218483271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De heilige maagd Madonna die tot de paus spreekt :')
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:06:44 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218483273
quote:

[..]
[..]
Het hoeft niet succesvol te zijn
pi_218483282
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Als mensen Israël blijven beschuldigen en totaal wegkijken van de verantwoordelijkheid van Hamas, dan wel ja. En dat zien we dus helaas gebeuren. Hamas wordt nul verantwoordelijkheid toegedicht, Israël daarentegen alle.

Hamas droeg volledige verantwoordelijkheid voor de gruweldaden van 7-10-2025. Dat gaf Israël terecht reden om militair in te grijpen en Hamas uit te schakelen. Maar inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder, en van proportionaliteit is allang geen sprake meer.

De IDF heeft vrijwel alle kopstukken van Hamas uitgeschakeld. Wat overblijft is vooral een losse groep militanten. Toch blijft Israël massaal opereren in Gaza, met een verhouding burgerslachtoffers versus Hamas-leden die steeds schever wordt. Kort na 7 oktober was dat misschien nog te verantwoorden, maar hoe langer deze bezetting duurt, hoe minder die rechtvaardiging overeind blijft.

Daarbovenop oefent Israël inmiddels feitelijk controle uit over Gaza: toegang tot basisvoorzieningen, bewegingsvrijheid en het bestuur liggen grotendeels in hun handen. Dat is volgens internationaal recht simpelweg een bezetting. En bij een bezetting gelden andere verplichtingen, zoals het beschermen van burgers en het voorzien in hun basisbehoeften.

Het punt is: het oorspronkelijke doel – Hamas uitschakelen – lijkt grotendeels bereikt. Wat nu overblijft, voelt meer als langdurige bezetting dan als zelfverdediging.
pi_218483318
Allemaal hamas. Iedereen die in de weg staat, krijgt dat predikaat om hem met een soort excuus om te leggen.

Dan vraag ik me af of je ex hamas mag omleggen als ze weer burger zijn.
pi_218483332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Gazastrook heeft helemaal geen leger, dus blijft er letterlijk niets anders over om op de schieten dan burgers.

Ik vraag me ook af wanneer de Israël-aanhangers wél gaan toegeven dat het genocide is. Blijkbaar is 5% nog niet genoeg. Bij 10%?, 20%? Of is dadelijk 90% van de Palestijnen uitgeroeid en is het nog steeds ‘rechtmatige verdedigingz’?
Voor die lui zal het nooit een genocide zijn, zelfs niet bij 100%, want het gaat niet om "Israël" of "verdediging", maar dat er moslims afgeslacht worden. En dat kan en mag onder alle omstandigheden, overal en te allen tijde is dat gerechtvaardigd. Deze racisten schuilen zich slechts achter het Israël narratief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')