SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Van Al Jazeera komt alleen maar antisemitische stront dus een gemis is het sowieso niet. Die gast heeft zelf tweets geplaatst die hem in een bepaald licht plaatsen (juichende tweet op 7 oktober, een tweet over zijn zoon die is vernoemd naar een Hamas terrorist). Maar halve zolen als bianconeri zijn er weer als de kippen bij om te schuimbekken over Israël.quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:15 schreef bianconeri het volgende:
Israël valt een pers tent aan. Hoe walgelijk, alweer.
IDF propaganda leugens: Ja maaaaaar Hamas strijder.
Kun je die tweets nog terugvinden?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Van Al Jazeera komt alleen maar antisemitische stront dus een gemis is het sowieso niet. Die gast heeft zelf tweets geplaatst die hem in een bepaald licht plaatsen (juichende tweet op 7 oktober, een tweet over zijn zoon die is vernoemd naar een Hamas terrorist). Maar halve zolen als bianconeri zijn er weer als de kippen bij om te schuimbekken over Israël.
Ik zeg alleen: opgeruimd staat netjes
Dit is Telegram en een nep account en nep berichten zijn natuurlijk zo aangemaakt.quote:
Je hebt wel een punt hoor. In hoeverre deze 'journalist' daadwerkelijk betrokken was bij Hamas kunnen wij niet beoordelen. Maar alleen het 'pro-Hamas zijn' lijkt mij niet voldoende rechtvaardiging voor zo'n liquidatie.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik zo over deze man terugvind is dat hij foto’s heeft gedeeld die toch gedramatiseerd en overdreven zijn, zoals een vrouw met een ziek kind met een afwijking fotograferen en dan doen alsof dit door de hongersnood komt.
Ik ben dan ook benieuwd naar de tweets.
Maar moet iemand dan dood, met zijn collega’s? Is dat beschaafd?
Er zijn hier net foto’s gedeeld van hem gearmd en feestend met Hamas leiders die niet meer leven, waren die echt of bewerkt? Ik kan ze nergens online terugvinden.
Wat me doet afvragen of de propaganda en mis- informatie niet van beide zijden is.
Maar moeten ze dan dood?
Bijzonder, er staat een tweet van 10 augustus, maar iedereen op beeld heeft een winterjas aan in Gazaquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:20 schreef Eagles89 het volgende:
Meer achtergrond over deze “journalist”:
Vooral schokkend hoe Nederlandse media met zelfs door belasting betaalde NOS het zó ongelofelijk gekleurd weten te brengen en sommige media gewoon alleen de Hamas versie melden. Ik roep ook op Fok al tijden dat de NOS helemaal niet “neutraal” en “objectief” meer is en wordt dan altijd als een totale gek in de hoek gezet, maar het blijkt uit talloze voorbeelden.
https://www.geenstijl.nl/(...)stg-hamas-al-jazeera
Eens.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik zo over deze man terugvind is dat hij foto’s heeft gedeeld die toch gedramatiseerd en overdreven zijn, zoals een vrouw met een ziek kind met een afwijking fotograferen en dan doen alsof dit door de hongersnood komt.
Er zijn hier net foto’s gedeeld van hem gearmd en feestend met Hamas leiders die niet meer leven, waren die echt of bewerkt? Ik kan ze nergens online terugvinden.
Wat me doet afvragen of de propaganda en mis- informatie niet van beide zijden is.
Maar moeten ze dan dood?
Plus het vernoemen van zijn zoon naar een gedode Hamas terrorist die mee deed aan de aanval op 7 oktober, geeft wel de smaak dat hij het martelaarschap niet afwees.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens.
Hij was blijkbaar ook meerdere malen telefonisch gewaarschuwd dat hij het noorden van Gaza moest verlaten. Het noorden dat is waar die hongersnood beelden vandaan komen. Waarom IDF het zo belangrijk vond dat hij daar weg moest weet ik niet en waarom hij als oud militair lid (pre 2023) van Hamas dan niet gedood zou worden is mij werkelijk waar echt een raadsel. Iedereen van Hamas is volgens IDF een legitiem doelwit, ook de niet-militaire tak. Meerdere malen heeft hij die oproepen genegeerd en dat spreekt niet in zijn voordeel.
Het is internationaal gezien wel weer slechte PR van Israël. Dat is in combinatie met het bewijs dat hij hamas is en al die waarschuwingen aan zijn adres toch wel heel raar
Zijn twee kinderen heten Salah en Shan. Salah is een populaire naam net zoals Yanya (Sinwar) een populaire naam is. Ik kan zo snel geen hamas lid vinden die Shan heet en ik kan ook geen bron vinden waar dat vernoemen naar een Hamas lid onderbouwd wordt. Dat kan aan mij liggenquote:Op maandag 11 augustus 2025 11:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Plus het vernoemen van zijn zoon naar een gedode Hamas terrorist die mee deed aan de aanval op 7 oktober, geeft wel de smaak dat hij het martelaarschap niet afwees.
De IDF liegt wel vaker. Honderden journalisten zijn ondertussen vermoord en dat waren echt niet allemaal Hamasers. En ja er zijn vast foto's te zien waarop hij met iemand van Hamas stond, maar in eigen land vertoeven journalisten ook vaak in dezelfde kamer als Geert Wilders terwijl maar weinig mensen de journalistiek beschuldigen allemaal PVV'ers te zijn. Het tegenovergestelde juist.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:53 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Toch handig, als Hamaslid hoef je alleen maar een onschuldige titel aan te meten en de "useful idiots" schieten onmiddellijk in de verdediging. Dubbele winst! Leven gegeven om Israël te bestrijden én Israël wederom in een slecht daglicht geplaatst.![]()
![]()
Wat een idiote wereld is het toch. Er zijn Joden bij betrokken en direct gaat de redelijkheid en het gezond verstand overboord.
Wat vind jij eigenlijk van dit soort "journalisten", Mo?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:32 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Israhel valt journalisten aan. Water is nat.
De NOS is al decennia lang gekaapt door linkse activisten die nieuws brengen volgens hun eigen politieke kleur. Hamas propaganda wordt bijvoorbeeld klakkeloos overgenomen. Ook wordt er heel selectief geshopt in de bronnen en mensen die duiding geven aan bepaalde zaken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:20 schreef Eagles89 het volgende:
Meer achtergrond over deze “journalist”:
Vooral schokkend hoe Nederlandse media met zelfs door belasting betaalde NOS het zó ongelofelijk gekleurd weten te brengen en sommige media gewoon alleen de Hamas versie melden. Ik roep ook op Fok al tijden dat de NOS helemaal niet “neutraal” en “objectief” meer is en wordt dan altijd als een totale gek in de hoek gezet, maar het blijkt uit talloze voorbeelden.
https://www.geenstijl.nl/(...)stg-hamas-al-jazeera
En elke gek neemt vervolgens je verhaaltje over van Twitter, want als het op Twitter stond, is het waar.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:25 schreef Breekfast het volgende:
Als je iedereen die je dood gewoon classificeert als Hamas dan heb je direct recht geluld wat moreel natuurlijk krom is.
Doden als gevolg van willekeurige beschietingen bij de voedseluitgifte? --> Hamas.
Een heel konvooi met ambulances beschieten en het bewijs vervolgens begraven? --> Hamas
Journalisten doden die een voor Israël onwelkome boodschap uitdragen? --> Hamas.
80% van het stedelijk gebied platleggen en verwoesten> --> allemaal plekken waar Hamas zat.
Het werkt echt overal voor, heel slim.
En daar is de eerste al!quote:
Hoe weet je dat?quote:Honderden journalisten zijn ondertussen vermoord en dat waren echt niet allemaal Hamasers.
quote:En ja er zijn vast foto's te zien waarop hij met iemand van Hamas stond, maar in eigen land vertoeven journalisten ook vaak in dezelfde kamer als Geert Wilders terwijl maar weinig mensen de journalistiek beschuldigen allemaal PVV'ers te zijn. Het tegenovergestelde juist.
Nee, één kant. De joden zelf, en ook de Israëliërs van niet-Joodse komaf, zijn zeer terughoudend, ook al zijn de handschoenen tegen Hamas definitief uitgegaan en spelen ze hen in de kaart op vele manieren.quote:Dat dikke stuk is trouwens wel waar. Twee kanten op zelfs.
En dat vind ik dus ongelofelijk kwalijk, want veel mensen kijken er elke dag naar en zien het als heilig. En baseren daarna hun stem bij verkiezingen op deze informatie van de NOS. Dat vind ik verschrikkelijk.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De NOS is al decennia lang gekaapt door linkse activisten die nieuws brengen volgens hun eigen politieke kleur. Hamas propaganda wordt bijvoorbeeld klakkeloos overgenomen. Ook wordt er heel selectief geshopt in de bronnen en mensen die duiding geven aan bepaalde zaken.
Hee kijk, nuance.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar moeten ze dan dood?
Dat men bij Hamas antisemitisme omarmd is natuurlijk een feit. Ook over het gros van de Palestijnse samenleving kan die claim wel worden gemaakt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
En anderzijds zijn mensen er ook als de kippen bij om alle legitieme kritiek op Israël weg te zetten als antisemitisme.
Mooi dat dit stuk uitschot is opgeruimd. Moge er nog maar vele “journalisten” volgen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:32 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Israhel valt journalisten aan. Water is nat.
Goede post. Wat ik er aan toe kan voegen is dat het steeds lastiger wordt om informatie over her conflict voor waarheid aan te kunnen nemen. Het IDF is niet geloofwaardig, maar dat is Hamas ook niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar moeten ze dan dood?
Hier een lijst van honderden gedode journalisten waarvan Israel niet eens zegt dat het allemaal Hamassers waren:quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:56 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
En daar is de eerste al!
[..]
Hoe weet je dat?
Ten eerste dat het er honderden zijn, ten tweede dat ze vermoord zijn en ten derde dat ze echt niet allemaal Hamas waren?
Het antwoord hoef je niet te geven; die luidt: dat weet je niet.
Drie aannames in één zin, en waarvan je er geen enkele kan aantonen! Ik vind het knap. Knap treurig.
[..]
[..]
Nee, één kant. De joden zelf, en ook de Israëliërs van niet-Joodse komaf, zijn zeer terughoudend, ook al zijn de handschoenen tegen Hamas definitief uitgegaan en spelen ze hen in de kaart op vele manieren.
Dit is overigens allemaal wel aantoonbaar, met cijfers en feiten die niet, of veel minder, op aannames zijn gebaseerd.
De NOS krijgt van de andere kant net zoveel verwijten dat ze Israël beschermen. Het is vooral een nieuwsorganisatie die het relatief safe probeert te spelen en daarmee de extreme flanken erg teleurstelt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:01 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En dat vind ik dus ongelofelijk kwalijk, want veel mensen kijken er elke dag naar en zien het als heilig. En baseren daarna hun stem bij verkiezingen op deze informatie van de NOS. Dat vind ik verschrikkelijk.
Ga weg johquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De NOS krijgt van de andere kant net zoveel verwijten dat ze Israël beschermen. Het is vooral een nieuwsorganisatie die het relatief safe probeert te spelen en daarmee de extreme flanken erg teleurstelt.
Dat kan heel erg simpel geregeld worden door Israël om de blokkade op de vrije pers op te heffen. Laat de journalistiek haar werk doen, wat mij betreft eerst door alles en iedereen juridisch afstand te laten doen van enige verantwoordelijkheid voor Israël als het misgaat. Is dat argument meteen onbruikbaar.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Goede post. Wat ik er aan toe kan voegen is dat het steeds lastiger wordt om informatie over her conflict voor waarheid aan te kunnen nemen. Het IDF is niet geloofwaardig, maar dat is Hamas ook niet.
En er zijn nu al best vaak flinke missers gemaakt door een op een gegevens of data van Hamas over te nemen die achteraf niet bleken te kloppen. Ik vind dat kwalijk en ik kijk de media daar op aan, die hebben de verantwoordelijkheid om op zijn minst aan bron onderzoek te doen.
Dit kan toch helemaal niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan heel erg simpel geregeld worden door Israël om de blokkade op de vrije pers op te heffen. Laat de journalistiek haar werk doen, wat mij betreft eerst door alles en iedereen juridisch afstand te laten doen van enige verantwoordelijkheid voor Israël als het misgaat. Is dat argument meteen onbruikbaar.
Maar dat doet Israël niet. Want Israël heeft er baat bij om bij alles te kunnen zeggen: “nee joh, dat is propaganda.”
Als een land alles op alles zet om de vrije pers niet toe te laten weet je zeker dat alle alarmbellen en sirenes af moeten gaan.
https://nos.nl/collectie/(...)ttingsplan-netanyahuquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan heel erg simpel geregeld worden door Israël om de blokkade op de vrije pers op te heffen. Laat de journalistiek haar werk doen, wat mij betreft eerst door alles en iedereen juridisch afstand te laten doen van enige verantwoordelijkheid voor Israël als het misgaat. Is dat argument meteen onbruikbaar.
Maar dat doet Israël niet. Want Israël heeft er baat bij om bij alles te kunnen zeggen: “nee joh, dat is propaganda.”
Als een land alles op alles zet om de vrije pers niet toe te laten weet je zeker dat alle alarmbellen en sirenes af moeten gaan.
De vrije pers, als in alle grote internationale nieuwsorganisaties wereldwijd die bijvoorbeeld verslag doen in Oekraïne. En destijds in Irak. En Afghanistan. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kan toch helemaal niet.
Wat is die vrije pers dan volgens jou? Want iedere journalist (uit welk land dan ook) met een joodse achtergrond gaat gewoon vermoord of ontvoerd of beiden worden daar.
Journalisten mogen niet op eigen initiatief Gaza in van Israël. Dat komt bijna nooit voor, maar dat is op dit moment het geval. En Israël wil daar niet van af wijken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)ttingsplan-netanyahu
Dus dit is geen "vrije pers" volgens jou?
Dan even aangenomen dat ze van Israël naar binnen mogen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De vrije pers, als in alle grote internationale nieuwsorganisaties wereldwijd die bijvoorbeeld verslag doen in Oekraïne. En destijds in Irak. En Afghanistan. Bijvoorbeeld.
Dat heeft een uitstekende reden. Ze kunnen de veiligheid namelijk niet garanderen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Journalisten mogen niet op eigen initiatief Gaza in van Israël. Dat komt bijna nooit voor, maar dat is op dit moment het geval. En Israël wil daar niet van af wijken.
Ach. Die twee zijn aan het schuimbekken over een artikel van de NOS terwijl als ze het artikel daadwerkelijk hadden geopend dan hadden ze tot hun spijt kunnen lezen dat het verhaal van IDF wel overgenomen is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De NOS krijgt van de andere kant net zoveel verwijten dat ze Israël beschermen. Het is vooral een nieuwsorganisatie die het relatief safe probeert te spelen en daarmee de extreme flanken erg teleurstelt.
quote:Dit is Anas Al-Sharif, een prominente Al Jazeera-journalist uit Gaza, onlangs gedood in een Israëlische aanval. De foto toont hem in uniform van de Al-Qassam Brigades (Hamas' militaire tak), met een geweer, voor een Hamas-achtergrond. Israël beschuldigt hem van leidinggeven aan een Hamas-cel en raketaanvallen; Al Jazeera ontkent dit. Bewijs uit IDF-bronnen ondersteunt de claim van affiliatie.
Die moeten dan van te voren volledig gescreend worden. Want iemand van de vrije pers met een joodse achtergrond of partner gaat gewoon gelynched of ontvoerd worden in Gaza.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De vrije pers, als in alle grote internationale nieuwsorganisaties wereldwijd die bijvoorbeeld verslag doen in Oekraïne. En destijds in Irak. En Afghanistan. Bijvoorbeeld.
Goeiemorgen..quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:22 schreef capricia het volgende:
Een journalist.
[..]
[ link | afbeelding ]
https://x.com/grok/status(...)z_8KsGDVyGiwXnw&s=19
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |