Lolquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat zou dat voor defensie betekenen!
Nee niemand roept dat, jij denkt het tussen de regels door te lezen, die reports zie ik wel maar dan denk ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb genoeg users hier zien roepen hoe ongelofelijk groot het kwaad der islam is en dat die uitgeroeid dient te worden.
Ook genoeg users die roepen dat alle burgers in Gaza uitroeien de enige manier is.
Overigens meerdere reports van dit soort berichten gedaan, maar he dat is natuurlijk de verkeerde kant (pro-vrede) voor het FOK beleid.
Ik zou het om willen draaien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:00 schreef Vallon het volgende:
Blijft opmerkelijk hoe ook een CNN zonder een woord te reppen over Anas's hamas's mediaverleden, hem op het paard zet en blijft herhalen dat hij onpartijdig journalist was die geen politieke banden had.
[..]
Wat ik een mis is de veroordeling van een Al Jazeera die hier overduidelijk moedwillig, als "werkgever" haar mensen blootstelt aan het oorlogsgevaar. Een normaal persbureau zal haar medewerkers opdracht geven een te gevaarlijk gebied direct te verlaten en laat staan als gekenmerkt doelwit, adequate bescherming bieden.
Hopelijk ontvangen de nabestaanden voortaan een mooi pensioen uit Qatar voor bewezen diensten.
Dit even los of en in hoeverre Israël (ter)echte redenen had om die Anas op grond van haar overwegingen of bewijzen, naar zijn eigen eigen mediale wereld te helpen.
Het zijn simpelweg de feiten. Ik sprak over de etnische zuivering uit 2023. Daar hoort dit screenshotje bij:quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk wanneer het niet uitkomt niet.
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:16 schreef mackinac het volgende:
[..]
Kwalijker is dat Al Jazeera een Hamas lid in dienst heeft. Het is dus volstrekt duidelijk dat Al Jazeera absoluut geen neutrale bron is. Maar ipv wat zelf reflectie bij de Nederlandse media zijn ze druk bezig om deze 'journalist' op een schild te hijsen.
Ik veroordeel hier m.n. het persbureau dat haar medewerkers aanzet tot werken in een levensgevaarlijke omgeving.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das wel heel vergezocht hoor
We gaan geen persbureau's veroordelen omdat het oorlogsverslaggevers ter plekke verslag laten den van een oorlog![]()
Dat dat geen hele veilige baan is weet iedereen
Dat zijn mededelingen die net als bij hamas, hooguit op hun weergave kunnen worden becommentarieerd of bekritiseerd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.
Al Shiraf heeft ook voor Reuters gewerkt. Hij maakte deel uit van het team in 2024 een Pulitzer won in de categorie Breaking News Photography.
Haha, met je definitie van genocide. Ga nog verder zweven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Totaal niet relevant voor de definitie van genocide.
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
[..]
En dat komt weer door alle terreur die Israel al tientallen jaren veroorzaakt.
dat zou het zijn bij een aanval op een synagoge, niet bij een ambassadequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:02 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)nield-en-beklad.html
En het antisemitisme gaat gewoon verder.
Zelfs mijn niet zo ingevoerde en a-politieke partner viel het gisteren op dat de NOS wel heel vaak anti Israël bericht. En vroeg zich af uit welke hand de NOS het nieuws dan heeft.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:
Hamas heeft een zeer actieve propagandamachine, dat zou de NL pers moeten weten.
De verslaggeving is gekleurd. Werkelijk alles is de schuld van Israel en/of het hele westen
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het zijn simpelweg de feiten. Ik sprak over de etnische zuivering uit 2023. Daar hoort dit screenshotje bij:
[ afbeelding ]
https://nl.m.wikipedia.or(...)rno-Karabach_in_2023
Zoals ik al zei: geen sit ins, geen ophef, geen deugmanifestaties want Israël is niet betrokken.
Zelfde nu in Soedan. Daar is echt genocide aan de gang, je hoort er niks over.
angst waarvoor?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:
Hamas heeft een zeer actieve propagandamachine, dat zou de NL pers moeten weten.
De verslaggeving is gekleurd. Werkelijk alles is de schuld van Israel en/of het hele westen
En zowat iedereen bukt uit angst zo ver mogelijk voor het Pro Palestina kamp.
Pardon?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?
Netanyahu beschadigt de reputatie en positie van Israël voor een naïeve en daarmee gevaarlijke illusie. De illusie dat het verzet van de Palestijnen met geweld gebroken kan worden. Misschien kunnen Hamas en hezbollah vernietigd worden. De opvolgers zullen niet lang op zich laten wachten. Of het nu Fata, zwarte september, PLA, PFLP, DFLP, PPSF, Jaysh al-Islam, ANO, FLP of 1 van de andere tientallen bewegingen of afsplitsingen is. Geweld brengt geweld voort. Juist van de slimste partij mag verwacht worden dat ze zich dat realiseren.
Er wonen ruim 7 miljoen Palestijnen in en rondom Israël. Die gaan niet zomaar ergens anders naartoe. Dat juist de Palestijnse leiders minimaal de helft van de schuld dragen voor de mislukking van een twee staten oplossing zal ik niet ontkennen. En toch zal Israël met de internationale gemeenschap samen wel een oplossing moeten bedenken, ook om de Israëlische bevolking zelf betaalbare veiligheid te bieden. En die oplossing kan alleen werken wanneer ook de Palestijnen structureel een redelijk bestaan kunnen opbouwen.
Maar waarschijnlijk zijn er nog wel enkele tienduizenden of meer doden nodig voordat die gesprekken gaan beginnen. Bizar genoeg zal het nu publiekelijk executeren van de overgebleven gegijzelden door Hamas waarschijnlijk juist vele Palestijnse doden schelen.
Nee, je hanteert gewoon een dubbele standaard. In de ene oorlog kunnen burgerslachtoffers je niets schelen om vervolgens hier te doen alsof je zoveel inzit met burgerslachtoffers. Ik vroeg daarom ook hoe dit komt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Howard is nog steeds reuze blij met mijn iets te sterke uitingen over Oekraïne versus Rusland zag ik. Mooi dat hij dat kan gebruiken om Israëlisch terrorisme goed te praten. Want ja, inmiddels kunnen we rustig praten over Israëlisch terrorisme van een niveau waar Hamas en aanverwante organisaties alleen maar kunnen dromen.
Dat waren de VS, het VK en Canada ook in de Tweede Wereldoorlog, maar een walgelijke tegenpartij moet simpelweg hard worden aangepakt. En als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers willen opofferen dan is dat hun eigen keuze.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?
Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat waren de VS, het VK en Canada ook in de Tweede Wereldoorlog, maar een walgelijke tegenpartij moet simpelweg hard worden aangepakt. En als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers willen opofferen dan is dat hun eigen keuze.
Je gaat maar door met die debiele act van je he? Hoe groot is dat bord voor je kop eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb genoeg users hier zien roepen hoe ongelofelijk groot het kwaad der islam is en dat die uitgeroeid dient te worden.
Ook genoeg users die roepen dat alle burgers in Gaza uitroeien de enige manier is.
Overigens meerdere reports van dit soort berichten gedaan, maar he dat is natuurlijk de verkeerde kant (pro-vrede) voor het FOK beleid.
Ja leuk, maar het gaat hier natuurlijk niet alleen meer om wat het IDF heeft gemeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.
Al Shiraf heeft ook voor Reuters gewerkt. Hij maakte deel uit van het team in 2024 een Pulitzer won in de categorie Breaking News Photography.
daar herken ik mij niet in, derhalve verworpenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef Swango het volgende:
[..]
Om verguisd te worden of aan de publieke schandpaal te worden genageld.
Juist vanwege een gedegen historische kennis kunnen zulke conclusies worden getrokken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen?
Ik volg NOS niet dagelijks. Maar zou het ook zo kunnen zijn dat we vanuit die hoek gewoon niet zo heel veel positiefs te melden valt? En dat er afgezien van de recente video’s van de gijzelaars en de voedselhulp vanuit de kant van Hamas niet zoveel nieuws te melden is?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:04 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zelfs mijn niet zo ingevoerde en a-politieke partner viel het gisteren op dat de NOS wel heel vaak anti Israël bericht. En vroeg zich af uit welke hand de NOS het nieuws dan heeft.
De Europeanen hebben uiteindelijk Noord Amerika gekoloniseerd door de locals uit te roeien cq klem te zetten in reservaten. Misschien moeten de Israeli's dat ook maar eens overwegen. Als vreedzaam samenleven niet kan, moet je naar andere oplossingen zoeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Netanyahu beschadigt de reputatie en positie van Israël voor een naïeve en daarmee gevaarlijke illusie. De illusie dat het verzet van de Palestijnen met geweld gebroken kan worden. Misschien kunnen Hamas en hezbollah vernietigd worden. De opvolgers zullen niet lang op zich laten wachten. Of het nu Fata, zwarte september, PLA, PFLP, DFLP, PPSF, Jaysh al-Islam, ANO, FLP of 1 van de andere tientallen bewegingen of afsplitsingen is. Geweld brengt geweld voort. Juist van de slimste partij mag verwacht worden dat ze zich dat realiseren.
Er wonen ruim 7 miljoen Palestijnen in en rondom Israël. Die gaan niet zomaar ergens anders naartoe. Dat juist de Palestijnse leiders minimaal de helft van de schuld dragen voor de mislukking van een twee staten oplossing zal ik niet ontkennen. En toch zal Israël met de internationale gemeenschap samen wel een oplossing moeten bedenken, ook om de Israëlische bevolking zelf betaalbare veiligheid te bieden. En die oplossing kan alleen werken wanneer ook de Palestijnen structureel een redelijk bestaan kunnen opbouwen.
Maar waarschijnlijk zijn er nog wel enkele tienduizenden of meer doden nodig voordat die gesprekken gaan beginnen. Bizar genoeg zal het nu publiekelijk executeren van de overgebleven gegijzelden door Hamas waarschijnlijk juist vele Palestijnse doden schelen.
Blijkbaar heb je dan toch een behoorlijk aantal hoofdstukken overgeslagenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist vanwege een gedegen historische kennis kunnen zulke conclusies worden getrokken.
Helaas ontbreekt het bij velen aan een goede kennis van de geschiedenis, zowel rond dit conflict als tegenwoordig schijnbaar ook de Tweede Wereldoorlog al. We zitten met een generatie jongeren waar een kwart de Holocaust in twijfel trekt.
Palestijnen kwalificeren ook niet als locals, hun volledige cultuur is het resultaat van Islamitische expansie en kolonialsme, waarbij veel inheemse culturen en volkeren ten onder zijn gegaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Europeanen hebben uiteindelijk Noord Amerika gekoloniseerd door de locals uit te roeien cq klem te zetten in reservaten. Misschien moeten de Israeli's dat ook maar eens overwegen. Als vreedzaam samenleven niet kan, moet je naar andere oplossingen zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |