abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:24:06 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218486544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
En wat zou dat voor defensie betekenen!
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:25:28 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218486572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb genoeg users hier zien roepen hoe ongelofelijk groot het kwaad der islam is en dat die uitgeroeid dient te worden.
Ook genoeg users die roepen dat alle burgers in Gaza uitroeien de enige manier is.

Overigens meerdere reports van dit soort berichten gedaan, maar he dat is natuurlijk de verkeerde kant (pro-vrede) voor het FOK beleid.
Nee niemand roept dat, jij denkt het tussen de regels door te lezen, die reports zie ik wel maar dan denk ik :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:28:06 #128
236264 crew  capricia
pi_218486616
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:00 schreef Vallon het volgende:
Blijft opmerkelijk hoe ook een CNN zonder een woord te reppen over Anas's hamas's mediaverleden, hem op het paard zet en blijft herhalen dat hij onpartijdig journalist was die geen politieke banden had.
[..]
Wat ik een mis is de veroordeling van een Al Jazeera die hier overduidelijk moedwillig, als "werkgever" haar mensen blootstelt aan het oorlogsgevaar. Een normaal persbureau zal haar medewerkers opdracht geven een te gevaarlijk gebied direct te verlaten en laat staan als gekenmerkt doelwit, adequate bescherming bieden.
Hopelijk ontvangen de nabestaanden voortaan een mooi pensioen uit Qatar voor bewezen diensten.

Dit even los of en in hoeverre Israël (ter)echte redenen had om die Anas op grond van haar overwegingen of bewijzen, naar zijn eigen eigen mediale wereld te helpen.
Ik zou het om willen draaien.
Waarom heeft Al Jazeera Hamasmedewerkers in dienst?

Zelfs de Palestijnse Autoriteit verbood Al Jazeera op de Westelijke Jordaanoever en beschuldigde de zender van ‘het aanzetten tot opruiing’ en ‘inmenging in de interne Palestijnse aangelegenheden’.
https://www.nytimes.com/2(...)%20affairs.%E2%80%9D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218487080
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk wanneer het niet uitkomt niet. :+
Het zijn simpelweg de feiten. Ik sprak over de etnische zuivering uit 2023. Daar hoort dit screenshotje bij:

https://nl.m.wikipedia.or(...)rno-Karabach_in_2023

Zoals ik al zei: geen sit ins, geen ophef, geen deugmanifestaties want Israël is niet betrokken.

Zelfde nu in Soedan. Daar is echt genocide aan de gang, je hoort er niks over.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218487087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:16 schreef mackinac het volgende:

[..]
Kwalijker is dat Al Jazeera een Hamas lid in dienst heeft. Het is dus volstrekt duidelijk dat Al Jazeera absoluut geen neutrale bron is. Maar ipv wat zelf reflectie bij de Nederlandse media zijn ze druk bezig om deze 'journalist' op een schild te hijsen.
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.

Al Shiraf heeft ook voor Reuters gewerkt. Hij maakte deel uit van het team in 2024 een Pulitzer won in de categorie Breaking News Photography.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:00:31 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218487147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das wel heel vergezocht hoor

We gaan geen persbureau's veroordelen omdat het oorlogsverslaggevers ter plekke verslag laten den van een oorlog _O-

Dat dat geen hele veilige baan is weet iedereen
Ik veroordeel hier m.n. het persbureau dat haar medewerkers aanzet tot werken in een levensgevaarlijke omgeving.
Hier nog eens aan denken wanneer een redactie het heeft over lokale medewerkers die namens haar verslag doen van nieuws !!!
//-//
Ik snap dat verslaggevers hun Pulitzers willen ontvangen maar dan nog heeft een persbureau daarin een zekere verantwoording. Ik laat de eventuele hamas betrokkenheid van Anas maar in het midden van iemands eigen verbeelding rondzweven.

En om een cirkel rond te maken, kan een "journalist" alleen maar werken daar waar de 'autoriteiten' een mate van toestemming biedt. Dat overdenkende, zijn die autoriteiten daar ter plaatse - in geval van Anas, 'hamas' die hem daar(voor) dus opofferde om zo dat gedane feit als extra kers op haar gebakken taart, Israël te kunnen verwijten.

Ook noemen, zonder dat ik aan afbreuk wil doen, Anas wel 'verslag' deed als voormalige "cameraman" maar op z'n best een videoblogger was die zich zichzelf voor andermans belangen in de spotligthts plaatste.
Iemand die video's opneemt en voorziet van gewenst commentaar, maakt de persoon nog geen journalist.
Het journaille zelf zou dat beter moeten weten. Maar goed, ook hier zien we de degradatie en gemakshalve uitholling van woorden in hun waarden toeslaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:17:01 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218487515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vervelend hoor als media meldde dat IDF iets meldt maar dat niemand kan verifiëren of het ook klopt.

Al Shiraf heeft ook voor Reuters gewerkt. Hij maakte deel uit van het team in 2024 een Pulitzer won in de categorie Breaking News Photography.
Dat zijn mededelingen die net als bij hamas, hooguit op hun weergave kunnen worden becommentarieerd of bekritiseerd.

Hierbij opmerken dat berichten van staatswege in een democratie die haar handelen vanuit een gekozen parlement toetst, iets serieuzer kunnen worden genomen dan een organisatie die dat roept om eigen moverende redenen.
Bijkomend probleem met verificatie is dat een twee gescheiden bronnen principe in een oorlogsomgeving nauwelijks tot niet mogelijk is. Dit omdat berichtgeving niet alleen over het onderwerp als doel gaat maar ook een belang daaromheen treft.

Dat Reuters het team met een prijs beloonde wil niet zeggen dat Anas werkte voor Reuters. Laten we het niet moeilijker maken door te stellen dat hij sinds december 2023 in dienst was van Al Jazeera en anderen mogelijk van zijn materiaal gebruik maakte(n).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218488291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Totaal niet relevant voor de definitie van genocide.
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
[..]
En dat komt weer door alle terreur die Israel al tientallen jaren veroorzaakt.
Haha, met je definitie van genocide. Ga nog verder zweven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218488355
Hamas heeft een zeer actieve propagandamachine, dat zou de NL pers moeten weten.

De verslaggeving is gekleurd. Werkelijk alles is de schuld van Israel en/of het hele westen :')

En zowat iedereen bukt uit angst zo ver mogelijk voor het Pro Palestina kamp.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:03:19 #135
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218488440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:02 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)nield-en-beklad.html

En het antisemitisme gaat gewoon verder.
dat zou het zijn bij een aanval op een synagoge, niet bij een ambassade
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218488461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:
Hamas heeft een zeer actieve propagandamachine, dat zou de NL pers moeten weten.

De verslaggeving is gekleurd. Werkelijk alles is de schuld van Israel en/of het hele westen :')
Zelfs mijn niet zo ingevoerde en a-politieke partner viel het gisteren op dat de NOS wel heel vaak anti Israël bericht. En vroeg zich af uit welke hand de NOS het nieuws dan heeft.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:07:00 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218488499
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het zijn simpelweg de feiten. Ik sprak over de etnische zuivering uit 2023. Daar hoort dit screenshotje bij:

[ afbeelding ]

https://nl.m.wikipedia.or(...)rno-Karabach_in_2023

Zoals ik al zei: geen sit ins, geen ophef, geen deugmanifestaties want Israël is niet betrokken.

Zelfde nu in Soedan. Daar is echt genocide aan de gang, je hoort er niks over.
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?

Netanyahu beschadigt de reputatie en positie van Israël voor een naïeve en daarmee gevaarlijke illusie. De illusie dat het verzet van de Palestijnen met geweld gebroken kan worden. Misschien kunnen Hamas en hezbollah vernietigd worden. De opvolgers zullen niet lang op zich laten wachten. Of het nu Fata, zwarte september, PLA, PFLP, DFLP, PPSF, Jaysh al-Islam, ANO, FLP of 1 van de andere tientallen bewegingen of afsplitsingen is. Geweld brengt geweld voort. Juist van de slimste partij mag verwacht worden dat ze zich dat realiseren.

Er wonen ruim 7 miljoen Palestijnen in en rondom Israël. Die gaan niet zomaar ergens anders naartoe. Dat juist de Palestijnse leiders minimaal de helft van de schuld dragen voor de mislukking van een twee staten oplossing zal ik niet ontkennen. En toch zal Israël met de internationale gemeenschap samen wel een oplossing moeten bedenken, ook om de Israëlische bevolking zelf betaalbare veiligheid te bieden. En die oplossing kan alleen werken wanneer ook de Palestijnen structureel een redelijk bestaan kunnen opbouwen.

Maar waarschijnlijk zijn er nog wel enkele tienduizenden of meer doden nodig voordat die gesprekken gaan beginnen. Bizar genoeg zal het nu publiekelijk executeren van de overgebleven gegijzelden door Hamas waarschijnlijk juist vele Palestijnse doden schelen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:07:40 #138
459912 FlippingCoin
pi_218488515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:

En zowat iedereen bukt uit angst zo ver mogelijk voor het Pro Palestina kamp.
angst waarvoor?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218488539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien omdat Israël pretendeert een modern westers land te zijn? Een land waar de rechtsstaat gegarandeerd is? Een land wat de rechten van individuen respecteert?

Netanyahu beschadigt de reputatie en positie van Israël voor een naïeve en daarmee gevaarlijke illusie. De illusie dat het verzet van de Palestijnen met geweld gebroken kan worden. Misschien kunnen Hamas en hezbollah vernietigd worden. De opvolgers zullen niet lang op zich laten wachten. Of het nu Fata, zwarte september, PLA, PFLP, DFLP, PPSF, Jaysh al-Islam, ANO, FLP of 1 van de andere tientallen bewegingen of afsplitsingen is. Geweld brengt geweld voort. Juist van de slimste partij mag verwacht worden dat ze zich dat realiseren.

Er wonen ruim 7 miljoen Palestijnen in en rondom Israël. Die gaan niet zomaar ergens anders naartoe. Dat juist de Palestijnse leiders minimaal de helft van de schuld dragen voor de mislukking van een twee staten oplossing zal ik niet ontkennen. En toch zal Israël met de internationale gemeenschap samen wel een oplossing moeten bedenken, ook om de Israëlische bevolking zelf betaalbare veiligheid te bieden. En die oplossing kan alleen werken wanneer ook de Palestijnen structureel een redelijk bestaan kunnen opbouwen.

Maar waarschijnlijk zijn er nog wel enkele tienduizenden of meer doden nodig voordat die gesprekken gaan beginnen. Bizar genoeg zal het nu publiekelijk executeren van de overgebleven gegijzelden door Hamas waarschijnlijk juist vele Palestijnse doden schelen.
Pardon?
pi_218488588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Howard is nog steeds reuze blij met mijn iets te sterke uitingen over Oekraïne versus Rusland zag ik. Mooi dat hij dat kan gebruiken om Israëlisch terrorisme goed te praten. Want ja, inmiddels kunnen we rustig praten over Israëlisch terrorisme van een niveau waar Hamas en aanverwante organisaties alleen maar kunnen dromen.
Nee, je hanteert gewoon een dubbele standaard. In de ene oorlog kunnen burgerslachtoffers je niets schelen om vervolgens hier te doen alsof je zoveel inzit met burgerslachtoffers. Ik vroeg daarom ook hoe dit komt?
quote:

[..]
Dat waren de VS, het VK en Canada ook in de Tweede Wereldoorlog, maar een walgelijke tegenpartij moet simpelweg hard worden aangepakt. En als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers willen opofferen dan is dat hun eigen keuze.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:12:33 #141
486919 Swango
Just saying
pi_218488592
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
angst waarvoor?
Om verguisd te worden of aan de publieke schandpaal te worden genageld.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:14:07 #142
403588 mcmlxiv
pi_218488616
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat waren de VS, het VK en Canada ook in de Tweede Wereldoorlog, maar een walgelijke tegenpartij moet simpelweg hard worden aangepakt. En als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers willen opofferen dan is dat hun eigen keuze.
Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen?
pi_218488621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb genoeg users hier zien roepen hoe ongelofelijk groot het kwaad der islam is en dat die uitgeroeid dient te worden.
Ook genoeg users die roepen dat alle burgers in Gaza uitroeien de enige manier is.

Overigens meerdere reports van dit soort berichten gedaan, maar he dat is natuurlijk de verkeerde kant (pro-vrede) voor het FOK beleid.
Je gaat maar door met die debiele act van je he? Hoe groot is dat bord voor je kop eigenlijk?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218488623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja leuk, maar het gaat hier natuurlijk niet alleen meer om wat het IDF heeft gemeld.

Het is echter niet uit te sluiten dat het hier alleen om een Hamas fanboy gaat met adorerende telegram berichten en selfies met de hoogste leiders _O- .
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:17:09 #145
459912 FlippingCoin
pi_218488645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef Swango het volgende:

[..]
Om verguisd te worden of aan de publieke schandpaal te worden genageld.
daar herken ik mij niet in, derhalve verworpen
pi_218488667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien moet je eens een geschiedenisboek lezen?
Juist vanwege een gedegen historische kennis kunnen zulke conclusies worden getrokken.

Helaas ontbreekt het bij velen aan een goede kennis van de geschiedenis, zowel rond dit conflict als tegenwoordig schijnbaar ook de Tweede Wereldoorlog al. We zitten met een generatie jongeren waar een kwart de Holocaust in twijfel trekt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218488669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zelfs mijn niet zo ingevoerde en a-politieke partner viel het gisteren op dat de NOS wel heel vaak anti Israël bericht. En vroeg zich af uit welke hand de NOS het nieuws dan heeft.
Ik volg NOS niet dagelijks. Maar zou het ook zo kunnen zijn dat we vanuit die hoek gewoon niet zo heel veel positiefs te melden valt? En dat er afgezien van de recente video’s van de gijzelaars en de voedselhulp vanuit de kant van Hamas niet zoveel nieuws te melden is?
pi_218488676
quote:

[..]

De Europeanen hebben uiteindelijk Noord Amerika gekoloniseerd door de locals uit te roeien cq klem te zetten in reservaten. Misschien moeten de Israeli's dat ook maar eens overwegen. Als vreedzaam samenleven niet kan, moet je naar andere oplossingen zoeken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:21:05 #149
403588 mcmlxiv
pi_218488688
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist vanwege een gedegen historische kennis kunnen zulke conclusies worden getrokken.

Helaas ontbreekt het bij velen aan een goede kennis van de geschiedenis, zowel rond dit conflict als tegenwoordig schijnbaar ook de Tweede Wereldoorlog al. We zitten met een generatie jongeren waar een kwart de Holocaust in twijfel trekt.
Blijkbaar heb je dan toch een behoorlijk aantal hoofdstukken overgeslagen
pi_218488741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Europeanen hebben uiteindelijk Noord Amerika gekoloniseerd door de locals uit te roeien cq klem te zetten in reservaten. Misschien moeten de Israeli's dat ook maar eens overwegen. Als vreedzaam samenleven niet kan, moet je naar andere oplossingen zoeken.
Palestijnen kwalificeren ook niet als locals, hun volledige cultuur is het resultaat van Islamitische expansie en kolonialsme, waarbij veel inheemse culturen en volkeren ten onder zijn gegaan.

Welke mensen hier wél inheems zijn en welke cultuur hier ook inheems is betreft natuurlijk Joden en het Jodendom. Velen waren echter door de Romeinen verdreven na de Joods-Romeinse Oorlogen, waarna men vanaf de 19e eeuw (en plukjes al veel eerder, in de 15e eeuw bijvoorbeeld na de Spaanse Inquisitie) hun weg terugvonden naar dit gebied.

Maar als we sommige media, actiegroepen, creatieve academici en andere activisten nu mogen geloven zijn Arabieren en de Islam inheems hier en Joden en het Jodendom maar 'witte kolonisten'. Gekker moet het niet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')