Ja zoals ik al zei, Hamas wordt genegeerd.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar daar gaat het nou eventjes niet over.
Het gaat nu eventjes om het voortdurend goedpraten van het uithongeren van mensen.
Nee je bent gewoon rookgordijnen aan het maken, daar trappen we niet in.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja zoals ik al zei, Hamas wordt genegeerd.
Trouwes, gaan die vernietigingsfantasieën bij Hamas weg 'als we Israël aanpakken'?
Geef gewoon antwoord.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee je bent gewoon rookgordijnen aan het maken, daar trappen we niet in.
Netanyahu overweegt hele Gazastrook te bezetten, kabinet stemt dinsdag over planquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Israël gaat de hele Gazastrook bezetten. Vraag me af wat dit gaat betekenen voor de bewoners daar.
En of dit een garantie is dat alle gijzelaars worden terug gevonden. Uiteraard komen er binnenkort verkiezingen aan voor Netanyanu dus vermoed dat hij als absolute overwinnaar uit de bus wil komen.
Heeft Hamas het plan om Israëli's een prettig plekje onder de zon te geven?quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Netanyahu overweegt hele Gazastrook te bezetten, kabinet stemt dinsdag over plan
Na de terreur van de bombardementen en de honger. Denk ik niet dat Netanyahu nu het plan heeft om de Gazanen een prettig plekje onder de zon te geven.
Kap zelf eens met duiken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord.
Verdwijnen die fantasieën wanneer Israël aangepakt wordt?
Kap eens met dat duiken.
Je durft geen antwoord te geven, helder.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kap zelf eens met duiken.
Hamas of geen Hamas, het is in het geheel geen enkel excuus om uithongeren oorlogsstrategie van een land te accepteren.
Hamas is militair al verslagen, het wordt gewoon (al langere tijd) gebruikt om de doelen van Israël te bereiken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heeft Hamas het plan om Israëli'seen prettig plekje onder de zon te geven?
Bron?quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is militair al verslagen, het wordt gewoon (al langere tijd) gebruikt om de doelen van Israël te bereiken.
Jij durft het vooral niet te hebben over waar het hier nu even over gaat, namelijk de uithongerstrategie van Israel/ En je probeert steeds maar het te ontsporen naar Hamas.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je durft geen antwoord te geven, helder.
Wat een totale bullshit.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij durft het vooral niet te hebben over waar het hier nu even over gaat, namelijk de uithongerstrategie van Israel/ En je probeert steeds maar het te ontsporen naar Hamas.
Maar daar trappen we niet in. Er is simpelweg geen excuus voor Israel om mensen uit te hongeren. Dus is Hamas ook niet relevant.
Waarom is die vraag relevant? Is er een antwoord bij dat de uithongerstrategie van Israel kan rechtvaardigen?quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een totale bullshit.
Geef gewoon antwoord.
Gaan die vernietigingsfantasieën verdwijnen wanneer 'we' Israël aanpakken?
Die vraag is relevant omdat ik eindelijk eens zou willen weten wat 'we' nu eigenlijk van Israël verwachten zolang 'we' weten dat in Palestina een groep aan de knoppen zit die al ver voor '23 oproept tot de vernietiging van Israel.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is die vraag relevant? Is er een antwoord bij dat de uithongerstrategie van Israel kan rechtvaardigen?
Waarschijnlijk iets in de trend van het doel heiligt de middelen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is die vraag relevant? Is er een antwoord bij dat de uithongerstrategie van Israel kan rechtvaardigen?
En dit breng je in als mod?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets in de trend van het doel heiligt de middelen.
Wat we verwachten is in ieder geval niet het belegeren en uithongeren van 2 miljoen mensen om hun problemen op te lossen. Daar is geen enkel geldig excuus voor.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die vraag is relevant omdat ik eindelijk eens zou willen weten wat 'we' nu eigenlijk van Israël verwachten zolang 'we' weten dat in Palestina een groep aan de knoppen zit die al ver voor '23 oproept tot de vernietiging van Israel.
Wat stel je precies voor, maak dat aanpakken eens concreet.
Wat heeft mijn positie als mod te maken met wat ik post? Dat staat los van elkaar.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit breng je in als mod?
Veelzeggend. En beschamend.
Wat verwacht je wel?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat we verwachten is in ieder geval niet het belegeren en uithongeren van 2 miljoen mensen om hun problemen op te lossen. Daar is geen enkel geldig excuus voor.
De walgelijke insinuatie dat het doel de middelen heiligt wanneer ik simpelweg vraag wat men, en jij, nu eigenlijk verwachten van Israël wetende dat er een groepering in Palestina aan de knoppen zit die al jaren bezig is met het vernietigen van Israël.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat heeft mijn positie als mod te maken met wat ik post? Dat staat los van elkaar.
Dat ze met gepast geweld Hamas uitschakelt en zich aan oorlogsrecht houden. Maar dat is belegeren en uithongeren dus niet.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat verwacht je wel?
Kom eens ter zake.
Dan begrijp je m'n post niet. En verdere klachten over de moderatie mag je kwijt in het FB topic.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De walgelijke insinuatie dat het doel de middelen heiligt wanneer ik simpelweg vraag wat men, en jij, nu eigenlijk verwachten van Israël wetende dat er een groepering in Palestina aan de knoppen zit die al jaren bezig is met het vernietigen van Israël.
Zoiets gok ik. Mod-onwaardig.
Leuk gevonden, regels die naar één kant - waar nuttig - worden uitgelegd.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
To the fullest extent of the means available to it, the Occupying Power has the duty of ensuring the food and medical supplies of the population; it should, in particular, bring in the necessary foodstuffs, medical stores and other articles if the resources of the occupied territory are inadequate.
Alle kopstukken zijn gedood. Je hoort niks meer van dat Israëlische soldaten of burgers worden aangevallen of gedood. Er is geen strategie, visie of doel meer vanuit Hamas.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is militair al verslagen, het wordt gewoon (al langere tijd) gebruikt om de doelen van Israël te bereiken.
Jeetje zeg, Hamas is helemaal kapot?quote:
Bekijk die video nu maar voordat je allemaal vragen gaat stellen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, Hamas is helemaal kapot?
Wat raar dat er dan laatst nog beelden van uitgehongerde, grafdelvende gijzelaars verschenen.
Dat was niet Hamas?
Overigens, kan het kloppen dat in de door jezelf geposte video een subtitel verschijnt die stelt dat Hamas zaken eist?
Terwijl ze 'zijn verslagen'?
Ja, dat doe ik.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bekijk die video nu maar voordat je allemaal vragen gaat stellen.
Ik verwachtte van Israël dat ze na 7 oktober heel gericht en met precisie zouden vergelden op Hamas, en dan met name de leiders. Helaas zijn ze daar bovenop een complete oorlog tegen Gaza begonnen onder het mom "oorlog tegen Hamas". Dat was mijn inziens niet nodig en niet de juiste stap, nog los van de internationale wetten en regels die daarbij gebroken zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn vraag ook aan jou: wat verwacht je nou van Israël, precies?
Hoe kom je daarbij, wie of wat stelt dat ?quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Palestina wil dat wel?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik verwachtte van Israël dat ze na 7 oktober heel gericht en met precisie zouden vergelden op Hamas, en dan met name de leiders. Helaas zijn ze daar bovenop een complete oorlog tegen Gaza begonnen onder het mom "oorlog tegen Hamas". Dat was mijn inziens niet nodig en niet de juiste stap, nog los van de internationale wetten en regels die daarbij gebroken zijn.
Daarnaast zou ik graag een plan willen zien voor een eerlijke en gelijkwaardige één- of tweestatenoplossing waar Israël actief naar streeft, iets wat al zeker 20 jaar niet gebeurde en daarvoor ook niet echt met de volle overtuiging. Ik snap ook wel dat dat er in de weken na 7 oktober niet direct in zat maar uiteindelijk is dat wel een stap die genomen moet worden als structurele oplossing. Dit had na het liquideren van de leiders en wapenarsenaal van Hamas meteen in gang gezet moeten worden met hulp van de rest van de politieke en diplomatieke wereld.
Onderaan de streep blijft echter het probleem dat Israël geen oprechte oplossing wil en het daarom heeft gedaan wat het heeft gedaan, en ze nalaten wat ze eigenlijk zouden moeten doen. Want een echte oplossing vereist concessies... en dat is de grootste nachtmerrie voor Israël. Het moeten opgeven van het streven naar een groter Israël dan dat het nu is en het moeten opgeven van een niet letterlijke maar de facto etnostaat in het geval van een éénstaatoplossing.
En dan verdwijnt Netanyahu.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:14 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is wanneer het voor de rest van de wereld wel een keer klaar is met de fratsen van Netanyahu... elke dag is er nu één te lang
Hamas is militair verslagen, Hamas lijkt meer op een gewapende bende, zoals er meer zijn in Gaza.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik.
Daarom weet ik dat daar een subtitel in zit waarin staat dat Hamas zaken eist.
Hoe kan dat als het helemaal verslagen is en niets meer te zeggen heeft?
Hoe vaak moeten wij nog aangeven dat we het recht op blijven leven van Palestijnen niet voorwaardelijk maken, en laten afhangen van of ze wel progressief genoeg zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe vaak moet ik nog de bronnen weergeven die aangeven dat uitgerekend Israël in heel die regio de enige staat is waar rechten voor vrouwen, homo's, minderheden en religieus andersdenkenden beschermd zijn?
Ah zo... het is gewoon een soort gewapende bende... die gijzelaars uithongert, geen reet geeft om de EIGEN bevolking en een eind kan maken aan deze ellende door de gijzelaars vrij te laten?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is militair verslagen, Hamas lijkt meer op een gewapende bende, zoals er meer zijn in Gaza.
Israël heeft helemaal niet het doel om Gaza veilig te maken of op te schonen van Hamas, doel is de boel vernietigen en hongersnood creëren. Zoals Netanyahu eerder zei, de Palestijnen hard raken en het leven ondraagbaar maken.
Bekijk deze YouTube-video
Je snapt wellicht dat dit veronderstellingen zijn die appeleren aan iemands vermoedens.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https\://www.youtube.com/watch?v=Kh3t4ZnRPE8
Het recht op blijven leven van Israëli's, dat is kennelijk wel voorwaardelijk. Ook aan jou maar de vraag: doen die gijzelaars er ergens nog toe in dit verhaal, of is dat ook 'irrelevant'?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten wij nog aangeven dat we het recht op blijven leven van Palestijnen niet voorwaardelijk maken, en laten afhangen van of ze wel progressief genoeg zijn.
Jij denkt dat Israël weer lief doet als die laatste 20 gijzelaars vrijgelaten worden?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah zo... het is gewoon een soort gewapende bende... die gijzelaars uithongert, geen reet geeft om de EIGEN bevolking en een eind kan maken aan deze ellende door de gijzelaars vrij te laten?
Want dat vroeg ik me nog af.
Terwijl 'jullie' Israël gaan aanpakken, gaan we nog wat doen voor die gijzelaars, of is dat een soort van collatoral damage?
Jij denkt dat Hamas Israël niet wil vernietigen nadat 'we' ze aangepakt hebben?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij denkt dat Israël weer lief doet als die laatste 20 gijzelaars vrijgelaten worden?
Ja dat is irrelevant. Er is geen enkel antwoord op jou vragen dat deze oorlogsstrategie namelijk kan rechtvaardigen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het recht op blijven leven van Israëli's, dat is kennelijk wel voorwaardelijk. Ook aan jou maar de vraag: doen die gijzelaars er ergens nog toe in dit verhaal, of is dat ook 'irrelevant'?
Die progressieve spagaat heb ik al tot in den treure ontleed.
Dat was de vraag dan ook niet. Kap met duiken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is irrelevant. Er is geen enkel antwoord op jou vragen dat deze oorlogsstrategie namelijk kan rechtvaardigen.
Dan stoppen ze hopelijk met dit uithongeren en gaan ze de laatste resten van Hamas op een manier aanpakken die geen schending van oorlogsrecht is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was de vraag dan ook niet. Kap met duiken.
Dan is Netanyahu weg. Dan is Smotrich weg. Dan is Israël 'aangepakt'.
En dan?
Natuurlijk wil Hamas Israël vernietigen. Maar dat wist Israël/Netanyahu ook wel toen ze gesponsord werden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij denkt dat Hamas Israël niet wil vernietigen nadat 'we' ze aangepakt hebben?
En ach, het zijn er maar 20, toch.
Ach ja, uiteindelijk is de grote boosdoener hoe dan ook Israël.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Natuurlijk wil Hamas Israël vernietigen. Maar dat wist Israël/Netanyahu ook wel toen ze gesponsord werden.
Ook ik vind het ontzettend treurig dat er mensen gegijzeld zijn. Aan de andere kant is de achtergrond ook dat er tienduizenden mensen omgekomen zijn door geweld, bombardementen en gebrek aan medicijnen en voedsel.
Houd je Hamas ook aan het oorlogsrecht?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan stoppen ze hopelijk met dit uithongeren en gaan ze de laatste resten van Hamas op een manier aanpakken die geen schending van oorlogsrecht is.
Het zijn wel vaste patronen hè.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als twintig mensen je al niet interesseren, interesseren duizenden mensen je ook niet.
En daarom neem ik pro-Palestina niet serieus.
Wat een hypocrisie.
Ook hier is wederom geen antwoord op mogelijk dat het uithongeren van 2 miljoen mensen kan rechtvaardigen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd je Hamas ook aan het oorlogsrecht?
Sowieso is dit een vreemde redenatie.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als twintig mensen je al niet interesseren, interesseren duizenden mensen je ook niet.
En daarom neem ik pro-Palestina niet serieus.
Wat een hypocrisie.
Zou je één quote van mijn hand kunnen geven die stelt dat het enkel de schuld van Hamas is?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn wel vaste patronen hè.
Mensen worden uitgehongerd > Ja dat is de schuld van Hamas
Israël begaat oorlogsmisdaden > Je bent een pro-Palestina sympathisant
Blijf duiken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook hier is wederom geen antwoord op mogelijk dat het uithongeren van 2 miljoen mensen kan rechtvaardigen.
Integendeel. Ik categoriseer leed dan ook niet op basis van statistieken, etniciteit, religie of afkomst.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso is dit een vreemde redenatie.
Ik ben er helemaal geen fan van om leed met elkaar te vergelijken.
Maar als je het dan toch doet, moet je ook inzien dat er een veelvoud aan slachtoffers aan Palestijnse zijde valt.
Dikgedrukte ben ik met je eens.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je één quote van mijn hand kunnen geven die stelt dat het enkel de schuld van Hamas is?
Misschien gaat het kwartje een keer vallen: ik ben kennelijk een van de weinigen die hier twee partijen ziet die vrede onmogelijk maken, en daardoor is die buitengewoon hysterische focus op Israël, wetende wat voor schijtbende Hamas is, tenenkrommend.
Blijf rookgordijnen trekken. We stellen namelijk gewoon dat het uithongeren van mensen als oorlogsstrategie volstrekt onacceptabel is.quote:
Waarom?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dikgedrukte ben ik met je eens.
Maar ik vind ook dat Israël als democratie en regionale grootmacht (met steun van uncle Sam Donald) hier een grotere verantwoordelijkheid in heeft dan de terroristen van Hamas.
Dat je het irrelevante vragen noemt geeft precies je oppervlakkigheid aan.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Blijf rookgordijnen trekken. We stellen namelijk gewoon dat het uithongeren van mensen als oorlogsstrategie volstrekt onacceptabel is.
Vervolgens ga je wild om je heen slaan met allerlei irrelevante vragen, waarvan er op geen enkele het antwoord kan zijn dat uithongeren ineens wel acceptabel is.
Ja het is irrelevant omdat het antwoord op je vragen nimmer tot de conclusie kan leiden dat uithongeren acceptabel is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je het irrelevante vragen noemt geeft precies je oppervlakkigheid aan.
Daar gaat de vraag ook niet over.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is irrelevant omdat het antwoord op je vragen nimmer tot de conclusie kan leiden dat uithongeren acceptabel is.
Nooit, dus moet Israel dat ook niet doen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar gaat de vraag ook niet over.
Ik kan hem wel herformuleren:
Wanneer is het willen vernietigen van een volk/staat acceptabel?
Je zou de leiders van Hamas kunnen pakken en minder extremistische leiders (democratische) aan de macht kunnen helpen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom?
Zou je kunnen aangeven hoe je op een rationele, diplomatieke manier kunt onderhandelen met terroristen?
Juist.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nooit, dus moet Israel dat ook niet doen.
Die ook niet.quote:
Daar is uitgebreid tot ieders weerstand of ongeloof, diepgaand over gesproken waarbij we het eens kunnen zijn dat een aanpak tot ontworteling schromelijk is onderschat. Zowel door Israël als imo ook door hamas c.s.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik verwachtte van Israël dat ze na 7 oktober heel gericht en met precisie zouden vergelden op Hamas, en dan met name de leiders. Helaas zijn ze daar bovenop een complete oorlog tegen Gaza begonnen onder het mom "oorlog tegen Hamas". Dat was mijn inziens niet nodig en niet de juiste stap, nog los van de internationale wetten en regels die daarbij gebroken zijn.
Daarnaast zou ik graag een plan willen zien voor een eerlijke en gelijkwaardige één- of tweestatenoplossing waar Israël actief naar streeft, iets wat al zeker 20 jaar niet gebeurde en daarvoor ook niet echt met de volle overtuiging. Ik snap ook wel dat dat er in de weken na 7 oktober niet direct in zat maar uiteindelijk is dat wel een stap die genomen moet worden als structurele oplossing. Dit had na het liquideren van de leiders en wapenarsenaal van Hamas meteen in gang gezet moeten worden met hulp van de rest van de politieke en diplomatieke wereld.
Onderaan de streep blijft echter het probleem dat Israël geen oprechte oplossing wil en het daarom heeft gedaan wat het heeft gedaan, en ze nalaten wat ze eigenlijk zouden moeten doen. Want een echte oplossing vereist concessies... en dat is de grootste nachtmerrie voor Israël. Het moeten opgeven van het streven naar een groter Israël dan dat het nu is en het moeten opgeven van een niet letterlijke maar de facto etnostaat in het geval van een éénstaatoplossing.
Ah, 'als' ze dat zouden willen. Dat willen ze, hex... lees je gewoon fatsoenlijk in.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die ook niet.
Maar als ze dat wel zouden willen, is het alsnog geen reden om deze uithongering van een heel volk van Israel te accepteren. Dus dat maakt je vraag irrelevant.
Wat ik verwacht is dat Israel die kwaadaardige organisatie met gepast geweld een kopje kleiner maakt.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, 'als' ze dat zouden willen. Dat willen ze, hex... lees je gewoon fatsoenlijk in.
De vraag is nog altijd zeer relevant.
Je stelt dat het nooit acceptabel is als er aangestuurd wordt tot de vernietiging van een volk.
We weten dat Hamas aanstuurt, vanaf het begin, op de vernietiging van een volk.
Dat vind je onacceptabel. En ik weet dat je weet dat Hamas dat wil, ondanks je nogal opzichtige poging zelfs DAT gegeven weg te moffelen met een lafhartig 'als'-je.
Dus is de vraag zelfs nogal prangend.
Je vindt het onacceptabel.
Aldus: wat verwacht je precies van Israël, wetende dat in Palestina een club aan de knoppen zit die iets wil dat je onacceptabel vindt?
Je ziet het echt niet he.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik verwacht is dat Israel die kwaadaardige organisatie met gepast geweld een kopje kleiner maakt.
Maar daar blijft het niet bij. Ze sturen nu aan op het uit de weg ruimen van een heel volk. En dat is op geen enkele manier acceptabel, op welke manier je de vraag ook stelt.
Ik zie het prima. Netanyahu maakt gebruik van "verdedigen tegen Hamas" voor zijn dubbele agenda. Maar dat is niet acceptabel.quote:
Ja, Netanyahu is de enige met een dubbele agenda.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie het prima. Netanyahu maakt gebruik van "verdedigen tegen Hamas" voor zijn dubbele agenda. Maar dat is niet acceptabel.
Welk antwoord hierop rechtvaardig nu precies dat uithongeren van een heel volk wat hij doet?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, Netanyahu is de enige met een dubbele agenda.
Er is helemaal niemand die beweert of stelt dat Israël met haar eigen middelen de vijand en de burgers moet voorzien van voedsel en water. Het gaat om de burgers, dat is geen strijdende partij. Alleen de grens werd fysiek dik twee maanden gesloten zodat er geen gram voedsel in kwam wat net (vooral) de burgers raakt en daar mag men toch wel iets van vinden? Rusland krijgt ook op zijn flikker, waarom nu niet?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk gevonden, regels die naar één kant - waar nuttig - worden uitgelegd.
Er is dan ook geen staat van beleg in de zin van de Geneefse conventie. Het is een belegering.
Israël doet daarin verder - wat iemand daarvan ook te weinig vindt - naar wat haar mogelijk is maar krijgt daarvoor geen medewerking van hulpinstanties die koste wat het kost, zelf de spullen in/uit hun naam willen uitleveren (met hulp aan/van hamas, denk ik dan).
Voorts is er een logistiek distributieprobleem en een gekend veiligheidsrisico om de operatie daarvan te controleren. We kennen de verhalen, die - wat je ook vindt - verschillend zijn uit te leggen.
Hoofdoorzaak - waar hulpinstanties deels gelijk in hebben - het ontbreken van een lokale handhavende distributiestructuur - al of niet bewust gemolesteerd.
Israël; tot op heden zich bewust niet ophoudt in -en tussen de bevolking, dus niet kan worden beticht van bezetting. Dat mensen dit zo zien is net al al die andere zienswijzen, een mening.
Wat ik met mijn stelling aangeef dat Israël geen verplichting kan worden opgelegd om zelf, vanuit en met eigen middelen plus afbreukrisico, de vijand die zij wil bestrijden te voorzien van middelen.
Deze opzet, lijkt nu, te worden heroverwogen door wel de overweging van de Israëlische regering om het gebied te gaan bezetten. Zo ja dit gebeurd, zal de door jou aangehaalde Geneefse conventie kunnen worden aangesproken.
Ik heb helaas zo'n klein vermoeden dat er dan wel weer wat anders in een dik boekwerk zal worden opgezocht om Israël te betichten van wat dan ook maar fout zal ze hoe dan ook, gaan zijn.
Niet, daar gaat het namelijk niet over, hoe graag je dat ook wil.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk antwoord hierop rechtvaardig nu precies dat uithongeren van een heel volk wat hij doet?
Het aantal nederzettingen is de afgelopen jaren alleen maar omhoog gegaan in de Westelijke Jordaanoever. Dat maakt een tweestatenoplossing alleen maar moeilijker.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:44 schreef Vallon het volgende:
De WestBank is al helemaal een gatenkaas van (ook financiële eigen)belangen die in machteloos opererend Abbas hun toneel spelende marionet zien.
De radicale Jodenhaat van Hamas cum suis ook.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het aantal nederzettingen is de afgelopen jaren alleen maar omhoog gegaan in de Westelijke Jordaanoever. Dat maakt een tweestatenoplossing alleen maar moeilijker.
Zoals ik al zei, dat ze Hamas een kopje kleiner maken met gepast geweld, waar ze machtig genoeg voor zijn. Maar dat doen ze dus niet, en dat is onacceptabel.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet, daar gaat het namelijk niet over, hoe graag je dat ook wil.
De vraag was wat je nu precies verwacht van Israël, wetende dat er een club tegenover staat die iets wil dat jij t.a.t. onacceptabel noemt.
Netanyahu weg?
Smotrich weg?
Kolonisten weg?
Allemaal heel graag hoor, liever vandaag dan morgen.
En dan?
Die manipulaties en opleggen van "democratie" het (westers) heropvoeden werkt niet in het tribaal georiënteerde Midden-Oosten. Genoeg voorbeelden waar marionetten en goede bedoelingen het niet noch lang overleven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zou de leiders van Hamas kunnen pakken en minder extremistische leiders (democratische) aan de macht kunnen helpen.
Maar de strategie is meer om de Palestijnen hard te raken en hen het leven onmogelijk te maken. Waarschijnlijk om ze weg te jagen, naar andere landen, of gewoon de dood in. Maar goed, dat zal de toekomst uitwijzen.
Ja maar Hamas.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De radicale Jodenhaat van Hamas cum suis ook.
Ja maar Hamas, inderdaad... een nogal grote speler in dit conflict.quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja maar Hamas.
Hamas zit in Gaza, niet de Westelijke Jordaanoever.
Door het creëren van hongersnood?quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:00 schreef Vallon het volgende:
Ook doodmaken - hoe en door wie waarom dan, precies ?
Regels net als recht en plicht, gelden alleen wanneer beide partijen zich - al of niet gedwongen - aan de bedoeling gaan houden. Het is compleet zinloos om te wijzen naar papier, definities, welk wet of dan recht ook indien één (of alle) partijen dat simpelweg niet onderschrijven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand die beweert of stelt dat Israël met haar eigen middelen de vijand en de burgers moet voorzien van voedsel en water. Het gaat om de burgers, dat is geen strijdende partij. Alleen de grens werd fysiek dik twee maanden gesloten zodat er geen gram voedsel in kwam wat net (vooral) de burgers raakt en daar mag men toch wel iets van vinden? Rusland krijgt ook op zijn flikker, waarom nu niet?
Israël en Amerika hebben samen besloten om GHF op te richten en zelf te financieren, terwijl er vanuit de hele wereld meer dan voldoende voedsel en middelen aangeleverd wordt alleen Israël wil na enorm veel gedonderd sinds 27 mei helemaal zelf middelen beschikbaar stellen en verstrekken. Heb jij je serieus nog steeds niet afgevraagd waarom Israël dat wil terwijl ze zogenaamd nergens toe verplicht zijn?
En die regels die volgens jou naar één kant worden uitgelegd. Dat is ongelofelijk bullshit. Nagenoeg alle landen hebben het ondertekend en iedereen moet zich daar aan houden. Iedereen en niet iedereen behalve twéé landen (nr twee is de VS maar als die terecht wordt bekritiseerd is het geen racisme).
Er is geen hongersnood noch was en is er ooit een plan geweest dat te bewerkstelligen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door het creëren van hongersnood?
Wat Israël van plan is weet ik niet (misschien is er helemaal geen plan). Maar gezien alle feiten is de situatie sowieso niet hoopvol.
Wel fijn dat je op internet in je eigen alternatieve realiteit kunt leven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:48 schreef Vallon het volgende:
Er is geen hongersnood noch was en is er ooit een plan geweest dat te bewerkstelligen.
Het is heel simpel. Hamas een kop kleiner maken. Ik denk dat de meeste Palestijnen dat helemaal niet erg zouden vinden. Mits dat gevrijwaard zou blijven van alle andere misstanden die nu plaats vinden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, HR komt met wel wat meer dan X-berichtjes, en dat weet je donders goed.
Mijn narratief is niet zo raar.
Netanyahu, Smotrich etc. zijn criminelen die aangepakt moeten worden. Zolang in Palestina de haatclub Hamas regeert, zal Israël nooit veilig zijn. Ergo: het enkel aanpakken van Israël is niet alleen dom, het getuigt van een totaal gebrek aan de meest basale kennis over de doeleinden van Hamas en andere terreurclubs in die regio.
Je croft het maar met je waanzinnig moeilijke gedoequote:Dat antwoord heb ik kennelijk gemist. Kun je linkje geven?
Dan zou je toch minimaal elkaar aan hetzelfde oorlogsrecht moeten houden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk antwoord hierop rechtvaardig nu precies dat uithongeren van een heel volk wat hij doet?
Wat wil je hiermee impliceren of bijdragen want dat is hoe ik je bijdrage lees die uitnodigt tot verstarren in "ook maar een mening".quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel fijn dat je op internet in je eigen alternatieve realiteit kunt leven.
Ja, echter is het een nimmer een excuus voor het ander. Dus als ik stel dat wat Israel doet onacceptabel is. Dan kan hij wel op 100 verschillende manieren vragen stellen over Hamas, maar daar gaat in geen geval een antwoord uit komen dat het dan wel acceptabel zou zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zou je toch minimaal elkaar aan hetzelfde oorlogsrecht moeten houden.
De recente filmpjes van wat Palestijnen met de gijzelaars doen, vind ik zeer verontrustend. Gestoord.
Dus 7 oktober is ook nimmer een excuus.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, echter is het een nimmer een excuus voor het ander. Dus als ik stel dat wat Israel doet onacceptabel is. Dan kan hij wel op 100 verschillende manieren vragen stellen over Hamas, maar daar gaat in geen geval een antwoord uit komen dat het dan wel acceptabel zou zijn.
Dat het overduidelijk is dat er door het afsluiten van Gaza hongersnood is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee impliceren of bijdragen want dat is hoe ik je bijdrage lees die uitnodigt tot verstarren in "ook maar een mening".
https://www.nu.nl/midden-(...)ak-om-te-huilen.htmlquote:Bijna iedereen in Gaza lijdt nu onder honger: 'Kinderen te zwak om te huilen'
Door onze nieuwsredactie
30 mei 2025 om 17:01
Hulporganisaties slaan alarm over de snel verslechterende voedselsituatie in de Gazastrook, waar amper nog voedsel te vinden is. De Verenigde Naties melden dat nu zo'n beetje iedereen in de Gazastrook gebukt gaat onder extreme honger.
Stelt hier ook niemand.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus 7 oktober is ook nimmer een excuus.
Gewoon ziek dus.
Als er nimmer een excuus is, jouw woorden, kom dan maar op met het vrijlaten van de gijzelaars. Maak je daar graag evenzeer druk over.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stelt hier ook niemand.
Maar er moet gewoon duidelijk gesteld kunnen worden dat de uithongeringsstrategie van Israel onder ieder beding onacceptabel is.
Zonder de hele tijd allerlei whataboutism vragen te krijgen in de hoop dat er een ander antwoord komt.
Ik heb heel graag dat die gijzelaars vrij komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er nimmer een excuus is, jouw woorden, kom dan maar op met het vrijlaten van de gijzelaars. Maak je daar graag even zeer druk over.
Focus je daar op. Aub.
Er is ook geen enkele reden dat de Palestijnen die gijzelaars vasthouden, uithongeren, en hun eigen graf laten graven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb heel graag dat die gijzelaars vrij komen.
Maar ook al doet Hamas dat niet, dan is dat nog altijd geen reden een volk collectief te gaan uithongeren. Op een of andere reden schijnt het toch niet helemaal duidelijk te zijn dat "geen excuus" betekent onder geen enkel beding. Dus ook niet met welke actie van Hamas je ook komt aanzetten.
De ander, Israël gebruikt het afwezig oorlogsrecht, toch niet als excuus ?quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, echter is het een nimmer een excuus voor het ander. Dus als ik stel dat wat Israel doet onacceptabel is. Dan kan hij wel op 100 verschillende manieren vragen stellen over Hamas, maar daar gaat in geen geval een antwoord uit komen dat het dan wel acceptabel zou zijn.
Ja volgens mij is nagenoeg iedereen het daar wel mee eens. Alleen is dat allemaal geen reden om de stelling te veranderen dat het uithongeren van een volk, dat verder geen macht heeft die gijzelaars vrij te laten onacceptabel is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele reden dat de Palestijnen die gijzelaars vasthouden, uithongeren, en hun eigen graf laten graven.
Dit soort gedrag mag van mij met wortel en tak uitgeroeid worden. En alles en iedereen die dit mogelijk maakt.
Hamas, dat zijn de Palestijnen in Gaza toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb heel graag dat die gijzelaars vrij komen.
Maar ook al doet Hamas dat niet, dan is dat nog altijd geen reden een volk collectief te gaan uithongeren. Op een of andere reden schijnt het toch niet helemaal duidelijk te zijn dat "geen excuus" betekent onder geen enkel beding. Dus ook niet met welke actie van Hamas je ook komt aanzetten.
Je stond wel achter die motie van GL/PvdA, van Piri?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja volgens mij is nagenoeg iedereen het daar wel mee eens. Alleen is dat allemaal geen reden om de stelling te veranderen dat het uithongeren van een volk, dat verder geen macht heeft die gijzelaars vrij te laten onacceptabel is.
Op een of andere manier zoeken jullie steeds naar een soort voorwaarden waarbij ik dat wel acceptabel zou vinden, maar die zijn er dus niet.
Ik kan je dan alleen maar zeggen datgene wat je wilt zien, ook prima te vinden is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat het overduidelijk is dat er door het afsluiten van Gaza hongersnood is.
Ik kan wel 10 bronnen geven. Maar zal het voor nu bij eentje laten.
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)ak-om-te-huilen.html
Maar als je het niet wil zien. Dan is het er ook niet. En dat is het handige van internet met zijn bubbels en fuiken.
Correct.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:30 schreef agter het volgende:
[..]
Hamas, dat zijn de Palestijnen in Gaza toch?
Beetje vreemd dat mensen hier gaan janken als de Palestijnen een oorlog starten en die verliezen.
Alweer.
Kun je ook maar één post als voorbeeld geven waar een user stelt dat het uithongeren van een heel volk acceptabel is? Die zijn er namelijk niet. Wat mensen, waaronder ik, hier hebben aangegeven dat afgaande op de beelden en ook dingen die de Palestijnen zelf op de sociale media posten, een grootschalige hongersnood simpelweg niet aannemelijk is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja volgens mij is nagenoeg iedereen het daar wel mee eens. Alleen is dat allemaal geen reden om de stelling te veranderen dat het uithongeren van een volk, dat verder geen macht heeft die gijzelaars vrij te laten onacceptabel is.
Op een of andere manier zoeken jullie steeds naar een soort voorwaarden waarbij ik dat wel acceptabel zou vinden, maar die zijn er dus niet.
Nee, dat kun je duidelijk in mijn pohi terugvinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Je stond wel achter die motie van GL/PvdA, van Piri?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |