abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218419204
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jeetje zeg, Hamas is helemaal kapot?

Wat raar dat er dan laatst nog beelden van uitgehongerde, grafdelvende gijzelaars verschenen.

Dat was niet Hamas?

Overigens, kan het kloppen dat in de door jezelf geposte video een subtitel verschijnt die stelt dat Hamas zaken eist?

Terwijl ze 'zijn verslagen'?
Bekijk die video nu maar voordat je allemaal vragen gaat stellen.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:13:52 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419213
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bekijk die video nu maar voordat je allemaal vragen gaat stellen.
Ja, dat doe ik.

Daarom weet ik dat daar een subtitel in zit waarin staat dat Hamas zaken eist.

Hoe kan dat als het helemaal verslagen is en niets meer te zeggen heeft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218419214
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

Mijn vraag ook aan jou: wat verwacht je nou van Israël, precies?
Ik verwachtte van Israël dat ze na 7 oktober heel gericht en met precisie zouden vergelden op Hamas, en dan met name de leiders. Helaas zijn ze daar bovenop een complete oorlog tegen Gaza begonnen onder het mom "oorlog tegen Hamas". Dat was mijn inziens niet nodig en niet de juiste stap, nog los van de internationale wetten en regels die daarbij gebroken zijn.

Daarnaast zou ik graag een plan willen zien voor een eerlijke en gelijkwaardige één- of tweestatenoplossing waar Israël actief naar streeft, iets wat al zeker 20 jaar niet gebeurde en daarvoor ook niet echt met de volle overtuiging. Ik snap ook wel dat dat er in de weken na 7 oktober niet direct in zat maar uiteindelijk is dat wel een stap die genomen moet worden als structurele oplossing. Dit had na het liquideren van de leiders en wapenarsenaal van Hamas meteen in gang gezet moeten worden met hulp van de rest van de politieke en diplomatieke wereld.

Onderaan de streep blijft echter het probleem dat Israël geen oprechte oplossing wil en het daarom heeft gedaan wat het heeft gedaan, en ze nalaten wat ze eigenlijk zouden moeten doen. Want een echte oplossing vereist concessies... en dat is de grootste nachtmerrie voor Israël. Het moeten opgeven van het streven naar een groter Israël dan dat het nu is en het moeten opgeven van een niet letterlijke maar de facto etnostaat in het geval van een éénstaatoplossing.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:14:34 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218419220
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 20:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hamas is militair al verslagen, het wordt gewoon (al langere tijd) gebruikt om de doelen van Israël te bereiken.
Hoe kom je daarbij, wie of wat stelt dat ?
Even buiten de wens van een veronderstelling tot een gedachte.

Het doel van Israël lijkt mij zeker nog niet behaalt. Ik herhaal nog maar oeverloos, waar we het verder het onze (niet) van moge vinden. Er zijn nog gegijzelden en oeoa manier wil de lokale autoriteit - momenteel weliswaar zetelend in Qatar of zo - Israël in woord en daad, geen toezegging doen Israël niet langer meer te bedreigen of te vernietigen. Daarbij is nog een uit oog verdwenen doel dat de daders van de 07okt23 aanslag zich moeten gaan verantwoorden. Dit laatste zal wel helemaal een onmogelijk ijdele hoop gaan blijven. Maar goed, 2 uit 3 is nu ook al goed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218419221
De vraag is wanneer het voor de rest van de wereld wel een keer klaar is met de fratsen van Netanyahu... elke dag is er nu één te lang
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:18:03 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419245
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik verwachtte van Israël dat ze na 7 oktober heel gericht en met precisie zouden vergelden op Hamas, en dan met name de leiders. Helaas zijn ze daar bovenop een complete oorlog tegen Gaza begonnen onder het mom "oorlog tegen Hamas". Dat was mijn inziens niet nodig en niet de juiste stap, nog los van de internationale wetten en regels die daarbij gebroken zijn.

Daarnaast zou ik graag een plan willen zien voor een eerlijke en gelijkwaardige één- of tweestatenoplossing waar Israël actief naar streeft, iets wat al zeker 20 jaar niet gebeurde en daarvoor ook niet echt met de volle overtuiging. Ik snap ook wel dat dat er in de weken na 7 oktober niet direct in zat maar uiteindelijk is dat wel een stap die genomen moet worden als structurele oplossing. Dit had na het liquideren van de leiders en wapenarsenaal van Hamas meteen in gang gezet moeten worden met hulp van de rest van de politieke en diplomatieke wereld.

Onderaan de streep blijft echter het probleem dat Israël geen oprechte oplossing wil en het daarom heeft gedaan wat het heeft gedaan, en ze nalaten wat ze eigenlijk zouden moeten doen. Want een echte oplossing vereist concessies... en dat is de grootste nachtmerrie voor Israël. Het moeten opgeven van het streven naar een groter Israël dan dat het nu is en het moeten opgeven van een niet letterlijke maar de facto etnostaat in het geval van een éénstaatoplossing.
Palestina wil dat wel?
Palestina wil wel concessies doen?
Palestina streeft NIET naar een etnostaat en theocratie?

Hoe vaak moet ik nog de bronnen weergeven die aangeven dat uitgerekend Israël in heel die regio de enige staat is waar rechten voor vrouwen, homo's, minderheden en religieus andersdenkenden beschermd zijn?

Verwacht je dat van die talloze etnostaten en theocratieën rondom Israël ook, of mag dat gewoon aan blijven poten in primitiviteit en achterlijkheid? Misschien is dat ook een stationsbezetting waard...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:18:33 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419249
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:14 schreef TheVulture het volgende:
De vraag is wanneer het voor de rest van de wereld wel een keer klaar is met de fratsen van Netanyahu... elke dag is er nu één te lang
En dan verdwijnt Netanyahu.

En dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218419262
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat doe ik.

Daarom weet ik dat daar een subtitel in zit waarin staat dat Hamas zaken eist.

Hoe kan dat als het helemaal verslagen is en niets meer te zeggen heeft?
Hamas is militair verslagen, Hamas lijkt meer op een gewapende bende, zoals er meer zijn in Gaza.

Israël heeft helemaal niet het doel om Gaza veilig te maken of op te schonen van Hamas, doel is de boel vernietigen en hongersnood creëren. Zoals Netanyahu eerder zei, de Palestijnen hard raken en het leven ondraagbaar maken.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:21:53 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218419276
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Hoe vaak moet ik nog de bronnen weergeven die aangeven dat uitgerekend Israël in heel die regio de enige staat is waar rechten voor vrouwen, homo's, minderheden en religieus andersdenkenden beschermd zijn?
Hoe vaak moeten wij nog aangeven dat we het recht op blijven leven van Palestijnen niet voorwaardelijk maken, en laten afhangen van of ze wel progressief genoeg zijn.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:22:04 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419280
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hamas is militair verslagen, Hamas lijkt meer op een gewapende bende, zoals er meer zijn in Gaza.

Israël heeft helemaal niet het doel om Gaza veilig te maken of op te schonen van Hamas, doel is de boel vernietigen en hongersnood creëren. Zoals Netanyahu eerder zei, de Palestijnen hard raken en het leven ondraagbaar maken.

Bekijk deze YouTube-video
Ah zo... het is gewoon een soort gewapende bende... die gijzelaars uithongert, geen reet geeft om de EIGEN bevolking en een eind kan maken aan deze ellende door de gijzelaars vrij te laten?

Want dat vroeg ik me nog af.

Terwijl 'jullie' Israël gaan aanpakken, gaan we nog wat doen voor die gijzelaars, of is dat een soort van collatoral damage?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:23:41 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218419290
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
https\://www.youtube.com/watch?v=Kh3t4ZnRPE8
Je snapt wellicht dat dit veronderstellingen zijn die appeleren aan iemands vermoedens.

De afwezigheid van een al of niet zichtbare vijand, maakt niet dat de vijand daarmee afstand heeft gedaan van haar doelen tot vernietiging. Niet voor niet is het van belang dat iemand die de vijand vertegenwoordigt, zich - al of niet als mijn part een toneelstukje - overgeeft. Van dit laatste, lijkt nog lang geen sprake.
Nu denk ik ook dat het verstandig voor strijdende hamas-wannabes even hun groene poetsdoekje in hun zak verborgen houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:23:47 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419292
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe vaak moeten wij nog aangeven dat we het recht op blijven leven van Palestijnen niet voorwaardelijk maken, en laten afhangen van of ze wel progressief genoeg zijn.
Het recht op blijven leven van Israëli's, dat is kennelijk wel voorwaardelijk. Ook aan jou maar de vraag: doen die gijzelaars er ergens nog toe in dit verhaal, of is dat ook 'irrelevant'?

Die progressieve spagaat heb ik al tot in den treure ontleed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218419293
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah zo... het is gewoon een soort gewapende bende... die gijzelaars uithongert, geen reet geeft om de EIGEN bevolking en een eind kan maken aan deze ellende door de gijzelaars vrij te laten?

Want dat vroeg ik me nog af.

Terwijl 'jullie' Israël gaan aanpakken, gaan we nog wat doen voor die gijzelaars, of is dat een soort van collatoral damage?
Jij denkt dat Israël weer lief doet als die laatste 20 gijzelaars vrijgelaten worden?
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:24:21 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419296
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij denkt dat Israël weer lief doet als die laatste 20 gijzelaars vrijgelaten worden?
Jij denkt dat Hamas Israël niet wil vernietigen nadat 'we' ze aangepakt hebben?

En ach, het zijn er maar 20, toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:24:40 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218419298
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het recht op blijven leven van Israëli's, dat is kennelijk wel voorwaardelijk. Ook aan jou maar de vraag: doen die gijzelaars er ergens nog toe in dit verhaal, of is dat ook 'irrelevant'?

Die progressieve spagaat heb ik al tot in den treure ontleed.
Ja dat is irrelevant. Er is geen enkel antwoord op jou vragen dat deze oorlogsstrategie namelijk kan rechtvaardigen.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:25:40 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419308
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat is irrelevant. Er is geen enkel antwoord op jou vragen dat deze oorlogsstrategie namelijk kan rechtvaardigen.
Dat was de vraag dan ook niet. Kap met duiken.

Dan is Netanyahu weg. Dan is Smotrich weg. Dan is Israël 'aangepakt'.

En dan?

Mooi trouwens hoe die gijzelaars irrelevant zijn. Blijft mooi, dit soort 'morele verontwaardiging'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:26:58 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218419319
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat was de vraag dan ook niet. Kap met duiken.

Dan is Netanyahu weg. Dan is Smotrich weg. Dan is Israël 'aangepakt'.

En dan?
Dan stoppen ze hopelijk met dit uithongeren en gaan ze de laatste resten van Hamas op een manier aanpakken die geen schending van oorlogsrecht is.
pi_218419325
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij denkt dat Hamas Israël niet wil vernietigen nadat 'we' ze aangepakt hebben?

En ach, het zijn er maar 20, toch.

Natuurlijk wil Hamas Israël vernietigen. Maar dat wist Israël/Netanyahu ook wel toen ze gesponsord werden.

Ook ik vind het ontzettend treurig dat er mensen gegijzeld zijn. Aan de andere kant is de achtergrond ook dat er tienduizenden mensen omgekomen zijn door geweld, bombardementen en gebrek aan medicijnen en voedsel.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:28:21 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419334
Als twintig mensen je al niet interesseren, interesseren duizenden mensen je ook niet.

En daarom neem ik pro-Palestina niet serieus.

Wat een hypocrisie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:29:50 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419350
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Natuurlijk wil Hamas Israël vernietigen. Maar dat wist Israël/Netanyahu ook wel toen ze gesponsord werden.

Ook ik vind het ontzettend treurig dat er mensen gegijzeld zijn. Aan de andere kant is de achtergrond ook dat er tienduizenden mensen omgekomen zijn door geweld, bombardementen en gebrek aan medicijnen en voedsel.
Ach ja, uiteindelijk is de grote boosdoener hoe dan ook Israël.

Next.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:30:23 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419358
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan stoppen ze hopelijk met dit uithongeren en gaan ze de laatste resten van Hamas op een manier aanpakken die geen schending van oorlogsrecht is.
Houd je Hamas ook aan het oorlogsrecht?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218419360
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als twintig mensen je al niet interesseren, interesseren duizenden mensen je ook niet.

Wat een hypocrisie.
Het zijn wel vaste patronen hè.

Mensen worden uitgehongerd > Ja dat is de schuld van Hamas
Israël begaat oorlogsmisdaden > Je bent een pro-Palestina sympathisant
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:31:19 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218419366
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Houd je Hamas ook aan het oorlogsrecht?
Ook hier is wederom geen antwoord op mogelijk dat het uithongeren van 2 miljoen mensen kan rechtvaardigen.
pi_218419370
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

Wat een hypocrisie.
Sowieso is dit een vreemde redenatie.

Ik ben er helemaal geen fan van om leed met elkaar te vergelijken.

Maar als je het dan toch doet, moet je ook inzien dat er een veelvoud aan slachtoffers aan Palestijnse zijde valt.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:32:20 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218419382
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 21:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zijn wel vaste patronen hè.

Mensen worden uitgehongerd > Ja dat is de schuld van Hamas
Israël begaat oorlogsmisdaden > Je bent een pro-Palestina sympathisant
Zou je één quote van mijn hand kunnen geven die stelt dat het enkel de schuld van Hamas is?

Misschien gaat het kwartje een keer vallen: ik ben kennelijk een van de weinigen die hier twee partijen ziet die vrede onmogelijk maken, en daardoor is die buitengewoon hysterische focus op Israël, wetende wat voor schijtbende Hamas is, tenenkrommend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')