SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht Nationale MediaSPOILER: Nationale MediaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht Internationale MediaSPOILER: Internationale MediaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twitter / XSPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Zou hij het lef hebben omdat dat aan z'n andere koning te schrijven?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nasrdin Dchar, dat is een prima naam om carrire in de gevangenis te maken wegens majesteitsschennis.![]()
Linkse nazi is een contradiction in terminis.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Intentie?
Wat we zeker weten is dat Hamas de intentie heeft om genocide te plegen op Isral en de Joden.
Wat we verder vernemen is dat Isral niet de intentie heeft om genocide te plegen op de Gazanen.
Dat linkse nazi's in het westen dat er wel graag in willen zien geeft blijk aan hun intenties. De maskers voor het anti-semitisme zijn afgevallen.
We vernemen constant dat Israel het voornemen heeft de Gazanen te zuiveren.
Galant: zei al in oktober 2023 ER zal geen elekrticiteit, geen eten en geen brandstof in Gaza zijn het zijn menselijke dieren en daar gaan we naar handelen.
Generaal Majoor Aliyan: zei al in oktober 2023 Zulke menselijke dieren dienen als zodanig behandeld te worden. Jullie zullen geen electriciteit hebben geen water hebben er zal vernietiging zijn, jullie wilden de hel en die zullen jullie krijgen.
Yogev Ber Sheshbet in november 2023: Wie hier terugkeert zal verschoeide aarde vinden, geen huizen geen landbouw, niks, ze zullen geen toekomst hebben.
Smotrich:, niemand in de wereld gaat toelaten dat we 2 miljoen mensen uithongeren hoewel misschien rechtvaardig en moreel met het oog op het bevrijden van de gegijzelden. Nou dit topic bewijst zelfs Smotrich ongelijk
Ben Gvir april 2025: Zolang onze gegijzelden vastzitten is er geen reden om een enkel gram voedsel of hulp Gaza binnen te laten.
Moshe Saada: ik zou Gazanen uithongeren dat is onze plicht.
Amichai Eliyahu Als de bevolking van Gaza lijdt, lijdt Hamas ook er is niks met het bombarderen van voedsel en brandstofvoorraden, ze moeten verhongeren.
Even wat quotes die Trouw voor ons verzameld heeft. Allemaal lui uit de regering die in niet misverstane woorden duidelijk maken dat het een bewussie is. Met de standaard van iemand als jij zouden ze blijkbaar letterlijk moeten zeggen dat ze onschuldige kinderen verhongeren. Maar geen land loopt te koop met genocide. Ook de Nazi's waren niet van kijk wereld we vernietigen de joden in concentratiekampen zouden jullie ook moeten doen.![]()
Ik vermoed dat hij die als zijn enige echte koning beziet.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou hij het lef hebben omdat dat aan z'n andere koning te schrijven?![]()
En nu voor de volledigheid, kun je ook wat citaten geven uit de Arabische wereld m.b.t. het bestaansrecht van Isral?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Linkse nazi is een contradiction in terminis.
Galant: zei al in oktober 2023 ER zal geen elekrticiteit, geen eten en geen brandstof in Gaza zijn het zijn menselijke dieren en daar gaan we naar handelen.
Generaal Majoor Aliyan: zei al in oktober 2023 Zulke menselijke dieren dienen als zodanig behandeld te worden. Jullie zullen geen electriciteit hebben geen water hebben er zal vernietiging zijn, jullie wilden de hel en die zullen jullie krijgen.
Yogev Ber Sheshbet in november 2023: Wie hier terugkeert zal verschoeide aarde vinden, geen huizen geen landbouw, niks, ze zullen geen toekomst hebben.
Smotrich:, niemand in de wereld gaat toelaten dat we 2 miljoen mensen uithongeren hoewel misschien rechtvaardig en moreel met het oog op het bevrijden van de gegijzelden. Nou dit topic bewijst zelfs Smotrich ongelijk
Ben Gvir april 2025: Zolang onze gegijzelden vastzitten is er geen reden om een enkel gram voedsel of hulp Gaza binnen te laten.
Amichai Eliyahu Als de bevolking van Gaza lijdt, lijdt Hamas ook er is niks met het bombarderen van voedsel en brandstofvoorraden, ze moeten verhongeren.
Even wat quotes die Trouw voor ons verzameld heeft. Allemaal lui uit de regering die in niet misverstane woorden duidelijk maken dat het een bewussie is. Met de standaard van iemand als jij zouden ze blijkbaar letterlijk moeten zeggen dat ze onschuldige kinderen verhongeren. Maar geen land loopt te koop met genocide. Ook de Nazi's waren niet van kijk wereld we vernietigen de joden in concentratiekampen zouden jullie ook moeten doen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Hamas heeft slechts drie partijpunten, kun die die hier ook eventjes knippen en plakken aub?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Linkse nazi is een contradiction in terminis.
Even wat quotes die Trouw voor ons verzameld heeft. Allemaal lui uit de regering die in niet misverstane woorden duidelijk maken dat het een bewussie is. Met de standaard van iemand als jij zouden ze blijkbaar letterlijk moeten zeggen dat ze onschuldige kinderen verhongeren. Maar geen land loopt te koop met genocide. Ook de Nazi's waren niet van kijk wereld we vernietigen de joden in concentratiekampen zouden jullie ook moeten doen.![]()
Het is niet hetzelfde maar het eindresultaat is hetzelfde. De intentie is ook hetzelfde. Waarom is dat voor jou zo verschillend dan?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar niemand vroeg je op welke manier je liever dood gaat
de vergelijking die je maakte klopt gewoon niet, in Gaza wordt atm heftig gevochten, daar gaan een heleboel mensen bij dood
dat is niet hetzelfde als iemand zijn huis binnenstappen en ma, pa, vrouw en kinderen tegen de muur zetten en afschieten of jezelf met machinegeweren en handgranaten tegen een muziekfestival verdedigen
Hoe kom je erbij dat er heftig gevochten wordt. Er is bijna geen moment heftig gevochten. Er zijn nog geen 2000 Israeli's overleden bij dit conflict van 2 jaar. Er wordt flink gemoord door Israel, dat klopt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 27-07-2025 14:35:06 ]![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nu voor de volledigheid, kun je ook wat citaten geven uit de Arabische wereld m.b.t. het bestaansrecht van Isral?![]()
![]()
De claim is er is geen enkele basis voor genocide door Israel. Dan kom ik quotes van Israelische officials. En zonder dat je er ook maar op ingaat dat er dus wel basis is om te spreken over genocide.
Moet ik opeens quotes van Hamas gaan geven die aangeven dat ze genocidaal zijn? Waarom dan, ik ontkent niet dat Hamas genocidaal is. Maar ik was ook niet bezig iets te zeggen over Hamas, het ging over de Israelische intentie waarbij Hamas uitspraken dus niet erg relevant zijn.![]()
Hmmja, ik zou er niet direct zo snel voor kiezen, om als uit elkaar getrokken, bespuugde en verkrachte vrouw in de achterbak van een jeep door een roedel brullende beesten uiteindelijk 'snel' gexeecuteerd te worden, met de wetenschap dat er uiteraard fijne beelden van worden gemaakt die tot in eeuwigheid op het net aanwezig zijn en gretig bekeken worden door mensen die mijn bestaan al vanaf mijn geboorte verafschuwden.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde maar het eindresultaat is hetzelfde. De intentie is ook hetzelfde. Waarom is dat voor jou zo verschillend dan?
Hoe kom je erbij dat er heftig gevochten wordt. Er is bijna geen moment heftig gevochten. Er zijn nog 2000 Israeli's overleden bij dit conflict van 2 jaar. Er wordt flink gemoord door Israel, dat klopt.
Maar dat ben ik.
Affijn, de bagatellisering van 7 oktober is natuurlijk ook noodzakelijk om een wanstaltig en eenzijdig narratief overeind te houden.Omnibus in omnibus.
Ze hebben wel verstand van genocide.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij die als zijn enige echte koning beziet.![]()
Als je het niet ontkent, waarom geef je die quotes niet even?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
![]()
De claim is er is geen enkele basis voor genocide door Israel. Dan kom ik quotes van Israelische officials. En zonder dat je er ook maar op ingaat dat er dus wel basis is om te spreken over genocide.
Moet ik opeens quotes van Hamas gaan geven die aangeven dat ze genocidaal zijn? Waarom dan, ik ontkent niet dat Hamas genocidaal is. Maar ik was ook niet bezig iets te zeggen over Hamas, het ging over de Israelische intentie waarbij Hamas uitspraken dus niet erg relevant zijn.
Die waren er namelijk al ver voor 7 oktober 2023.Omnibus in omnibus.
Omdat het irrelevant is. Waarom zou ik quotes moeten geven die een ander graag wil zien. Ik zie je nooit tegen pro-Israel zeggen dat als je Hamas quotes neerzet je dan ook quotes van Israelische officals ertegenover moet zetten. Hypocriet tot het bot.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je het niet ontkent, waarom geef je die quotes niet even?
Die waren er namelijk al ver voor 7 oktober 2023.![]()
Waarom is het irrelevant, Lord?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat het irrelevant is. Waarom zou ik quotes moeten geven die een ander graag wil zien. Ik zie je nooit tegen pro-Israel zeggen dat als je Hamas quotes neerzet je dan ook quotes van Israelische officals ertegenover moet zetten. Hypocriet tot het bot.
Beargumenteer dat eens, waarom de genocidale tendensen van Hamas en andere groeperingen in de contreien, die er al decennia zijn richting Isral, ontbreken in je verzameling Isralische quotes?
Is dat om een bepaald beeld te creeren wellicht?
NOG beter: je hebt zelf aangegeven dat Isral geen bestaansrecht heeft, dat die Iron Dome moet verdwijnen n je hebt weet van de genocidale wensen van Hamas...
Wat DENK je precies dat er gaat gebeuren als dat allemaal doorgang vindt?
[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-07-2025 14:44:10 ]Omnibus in omnibus.
De Isralische intentie, zij verwachten Hamas te kunnen breken en een volksoproer te starten door voedselgebrek (geen genocide) te creren, helaas is voor de gemiddelde Palestijn de Jodenhaat veel groter dan de liefde voor hun eigen kinderen.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
![]()
Moet ik opeens quotes van Hamas gaan geven die aangeven dat ze genocidaal zijn? Waarom dan, ik ontkent niet dat Hamas genocidaal is. Maar ik was ook niet bezig iets te zeggen over Hamas, het ging over de Israelische intentie waarbij Hamas uitspraken dus niet erg relevant zijn.
Isral had ook liever gehad dat alle Hamas strijders gewoon heldhaftig op een veldje het IDF zouden trotseren maar die trekken een jurkje aan en mengen zich tussen de bevolking (een oorlogsmisdaad trouwens).![]()
Nee 7 oktober hoeft niet gebagataliseerd te worden. Maar in de wereld waar er geen hongersnood door Israelische intentie is in Gaza. In die wereld was 7 oktober ook niet meer dan hoe deze twee partijen in het conflict met elkaar omgaan. Het zijn beide beestachtige regimes. Ik ben daar consequent in.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, ik zou er niet direct zo snel voor kiezen, om als uit elkaar getrokken, bespuugde en verkrachte vrouw in de achterbak van een jeep door een roedel brullende beesten uiteindelijk 'snel' gexeecuteerd te worden, met de wetenschap dat er uiteraard fijne beelden van worden gemaakt die tot in eeuwigheid op het net aanwezig zijn en gretig bekeken worden door mensen die mijn bestaan al vanaf mijn geboorte verafschuwden.
Maar dat ben ik.
Affijn, de bagatellisering van 7 oktober is natuurlijk ook noodzakelijk om een wanstaltig en eenzijdig narratief overeind te houden.![]()
Nee, je bent verre van consequent, en iedereen die je bijdragen leest ziet dat.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee 7 oktober hoeft niet gebagataliseerd te worden. Maar in de wereld waar er geen hongersnood door Israelische intentie is in Gaza. In die wereld was 7 oktober ook niet meer dan hoe deze twee partijen in het conflict met elkaar omgaan. Het zijn beide beestachtige regimes. Ik ben daar consequent in.
Je wenst namelijk wel dat Isral ontwapend wordt en haar Iron Dome verliest, en als het even kan ook alle internationale steun en erkenning. Terwijl je weet, dat geef je zelf al aan, wat de genocidale wensen van Hamas zijn.
Daarmee toon je aan wat je werkelijk wenst voor Isral, en sta je er dus helemaal niet consequent in.Omnibus in omnibus.
Redenaarskwaliteiten, U heeft ze.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je bent verre van consequent, en iedereen die je bijdragen leest ziet dat.
Je wenst namelijk wel dat Isral ontwapend wordt en haar Iron Dome verliest, en als het even kan ook alle internationale steun en erkenning. Terwijl je weet, dat geef je zelf al aan, wat de genocidale wensen van Hamas zijn.![]()
de een is per definitie een misdaad, de ander moet je per geval bewijzenquote:Op zondag 27 juli 2025 14:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde maar het eindresultaat is hetzelfde. De intentie is ook hetzelfde. Waarom is dat voor jou zo verschillend dan?
net als de intentie, het is allemaal makkelijk roepen maar bewijs blijft steeds achterdat is meer omdat de Palestijnen er geen kut van kunnen, dat wisten ze van te vorenquote:Hoe kom je erbij dat er heftig gevochten wordt. Er is bijna geen moment heftig gevochten. Er zijn nog geen 2000 Israeli's overleden bij dit conflict van 2 jaar. Er wordt flink gemoord door Israel, dat klopt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Omdat het ging over de Israelische intenties. Waarom moet ik uitleggen dat wat Nasrallah #2 zegt niet veel zegt over de intenties van Smotrich. Het zijn verschillende zaken.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom is het irrelevant, Lord?
Beargumenteer dat eens, waarom de genocidale tendensen van Hamas en andere groeperingen in de contreien, die er al decennia zijn richting Isral, ontbreken in je verzameling Isralische quotes?
Is dat om een bepaalde beeld te creeren wellicht?
Waarom kan jij niet gewoon even ingaan op waar we het over hadden, de intenties die in zulke quotes worden uitgesproken. Daar stap je wel weer heel snel overheen met je ja maar Hamas.
Daarbij wat dragen Hamas quotes dan nog bij. Ik bevestig ook zonder die quotes dat het een genocidale club is. Volgens mij ontkent niemand dat. Waarom wil je daar dan meer bewijs van zien, terwijl bewijs van Israelische genocidale intenties de moeite niet waard is. Je moet het wel bagataliseren met het hoekje waar je ingegraven hebt.![]()
Wees gerust Lord, het is niet ik die een hoekje gegraven heeft.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat het ging over de Israelische intenties. Waarom moet ik uitleggen dat wat Nasrallah #2 zegt niet veel zegt over de intenties van Smotrich. Het zijn verschillende zaken.
Waarom kan jij niet gewoon even ingaan op waar we het over hadden, de intenties die in zulke quotes worden uitgesproken. Daar stap je wel weer heel snel overheen met je ja maar Hamas.
Daarbij wat dragen Hamas quotes dan nog bij. Ik bevestig ook zonder die quotes dat het een genocidale club is. Volgens mij ontkent niemand dat. Waarom wil je daar dan meer bewijs van zien, terwijl bewijs van Israelische genocidale intenties de moeite niet waard is. Je moet het wel bagataliseren met het hoekje waar je ingegraven hebt.Omnibus in omnibus.
Wat is de inconsequentie waar je het nu over hebt dan. Hamas heeft geen internationale steun of erkenning. Ik ben ervoor dat Hamas ontwapend wordt, ik heb ook nooit geclaimed dat Hamas toekomst zou moeten hebben in Gaza of waar dan ook. Aan de wensen van Hamas heb ik net zo min een boodschap als aan die van Israel.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je bent verre van consequent, en iedereen die je bijdragen leest ziet dat.
Je wenst namelijk wel dat Isral ontwapend wordt en haar Iron Dome verliest, en als het even kan ook alle internationale steun en erkenning. Terwijl je weet, dat geef je zelf al aan, wat de genocidale wensen van Hamas zijn.
Daarmee toon je aan wat je werkelijk wenst voor Isral, en sta je er dus helemaal niet consequent in.
Croft anders even wat uitspraken waar ik zeg dat Hamas internationale steun zou moeten hebben, dat kun je niet want dat soort onzin zeg ik niet.
Waar wel inconsitentie is, dat het genocidale geweld van Israel telkens gebagataliseerd en goedgepraat wordt, dat de intentie om te stoppen aan dat geweld bij te dragen gedemoniseerd worden dat is 'linkse Nazi' shit ofzo.![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 14:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wees gerust Lord, het is niet ik die een hoekje gegraven heeft.![]()
Compleet uitgeluld en dat is dan je reactie.![]()
Stop daarmee.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is de inconsequentie waar je het nu over hebt dan. Hamas heeft geen internationale steun of erkenning. Ik ben ervoor dat Hamas ontwapend wordt, ik heb ook nooit geclaimed dat Hamas toekomst zou moeten hebben in Gaza of waar dan ook. Aan de wensen van Hamas heb ik net zo min een boodschap als aan die van Israel.
Croft anders even wat uitspraken waar ik zeg dat Hamas internationale steun zou moeten hebben, dat kun je niet want dat soort onzin zeg ik niet.
Waar wel inconsitentie is, dat het genocidale geweld van Israel telkens gebagataliseerd en goedgepraat wordt, dat de intentie om te stoppen aan dat geweld bij te dragen gedemoniseerd worden dat is 'linkse Nazi' shit ofzo.![]()
Dit soort benamingen moet je niet uithollen, de hoofddoodsoorzaken in Gaza zijn nog steeds 1. Hamas en 2. overgewicht.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ik blijf gewoon de feiten benoemen, ook al heb jij daar een hekel aan.![]()
Probeer eens een onderbouwing te plaatsen dat overgewicht een van de hoofddoodsoorzaken in Gaza is zou ik zeggen.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit soort benamingen moet je niet uithollen, de hoofddoodsoorzaken in Gaza zijn nog steeds 1. Hamas en 2. overgewicht.![]()
In een alternatieve werkelijkheid wellicht.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Compleet uitgeluld en dat is dan je reactie.
Misschien nog eens rustig overdenken wat je nu eigenlijk zegt: Isral moet ontwapend worden, Isral moet de Dome verliezen, Isral moet alle internationale steun ontzegd worden...
... terwijl je zelf aangeeft dat Hamas genocidale plannen heeft voor Isral.
Probeer die redenering eens tot een logische eindconclusie te leiden.
Of Hamas dan wel of niet erkend wordt door wie dan ook is volstrekt irrelevant.Omnibus in omnibus.
Er is meer dan genoeg basis voor de genocide.....quote:Op zondag 27 juli 2025 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.
En zoals al 1000x is gezegd is snelheid en massaliteit geen argument voor of tegen genocide.
Dat weet jij ook wel, alleen dat past niet in je straatje.Ik geef alleen aan dat 7 oktober niet het begin was, zoals de pro-Israel groep ons wil laten denken.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Met die logica zou ik dus ook een reden hebben om een moord te plegen
Is er dan reden voor moord? Nooit, maar dan ook nooit.
Echter als je in de historie duikt van het conflict dan ga je wel snappen dat er genoeg in Gaza zijn die tegen Israel zijn.![]()
Gast, ik steun jouw post juist xD. Dus waar heb je het over.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb niks goedgepraat, ik stel dat de vergelijking die de user maakt kant noch wal raakt
en stop met dat irritante toontje aub
Ik had het niet over jou, maakte alleen een grapje dat je burgers en Hamas omdraaide.
Maar he, een grapje mag blijkbaar ook al niet.Ontwapen Hamas en Israel blijft genocide plegen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ontwapen geheel Isral, geef 1000 Palestijnen een aardappelschilmesje en je hebt je genocide.![]()
De logische eindconclusie is dat Israel een andere strategie zal moeten toepassen dan nu. Niet meer peace through strength. Peace through diplomacy.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In een alternatieve werkelijkheid wellicht.
Misschien nog eens rustig overdenken wat je nu eigenlijk zegt: Isral moet ontwapend worden, Isral moet de Dome verliezen, Isral moet alle internationale steun ontzegd worden...
... terwijl je zelf aangeeft dat Hamas genocidale plannen heeft voor Isral.
Probeer die redenering eens tot een logische eindconclusie te leiden.
Of Hamas dan wel of niet erkend wordt door wie dan ook is volstrekt irrelevant.
De logische eindconclusie van de huidige strategie is dat Israel voor altijd in conflict blijft met ongeveer alle buren, gigantisch veel mensen verdrijft voor een soort neo-koloniaal project gebaseerd op godsdienstwaanzin. Dat als ze in de verre verre toekomst een keer een oorlog verliezen ze te vrezen hebben dat Israel overkomt wat Israel anderen nu aandoet. Genocide.![]()
Als ik jouw naan mycroft -quote:Op zondag 27 juli 2025 15:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast, ik steun jouw post juist xD. Dus waar heb je het over.
Ik had het niet over jou, maakte alleen een grapje dat je burgers en Hamas omdraaide.
Maar he, een grapje mag blijkbaar ook al niet.
[..]
Ontwapen Hamas en Israel blijft genocide plegen.
https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc
Heb je in een jaar tijd in NWS alleen al 315 keer het woordje genocide gebruikt.. doe met die informatie wat je wil, ik denk dat het je standpunt geen goed doet.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Wel typisch hoor dat niemand enig woord vuil wil maken aan de uitspraken van Israelische beleidsmakers die de intentie uitspreken om mensen te verhongeren.
En dan straks weer door dat er geen enkele basis is om te zeggen dat Israel genocidale intenties heeft natuurlijk.![]()
Ik denk dat dat meer zegt over de groep die hardnekkig de feiten van de genocide ontkennen.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Heb je in een jaar tijd in NWS alleen al 315 keer het woordje genocide gebruikt.. doe met die informatie wat je wil, ik denk dat het je standpunt geen goed doet.![]()
Voor @HowardRoark komt dat alleen al in NWS op 468 keer. Ik zit op 216. Wat zegt dat over users beste Straatcommando?quote:Op zondag 27 juli 2025 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik jouw naan mycroft -
Heb je in een jaar tijd in NWS alleen al 315 keer het woordje genocide gebruikt.. doe met die informatie wat je wil, ik denk dat het je standpunt geen goed doet.![]()
ja ht e is en hongeroorlog , daar is net nodig om te ontkennenquote:Op zondag 27 juli 2025 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je in een jaar tijd in NWS alleen al 315 keer het woordje genocide gebruikt.. doe met die informatie wat je wil, ik denk dat het je standpunt geen goed doet.
de family en vrienden van HAMAS worden uitgehongerd , en de soldaten van HAMAS hebben zelf ook honger en hun kinderen en broers en zusjes ookEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Van het weinige voedsel wat er is zorgt Hamas er natuurlijk wel voor dat zij dat voedsel in handen hebben. Zij zijn de laatste die zonder voedsel komen te zitten. Dus als dat de reden is achter deze uithongeringsstrategie van Isral dan is dat wel de domste ooit. Maar uiteraard is Isral niet zo dom om dat te denken. Dit is gewoon collectief straffen en mensen langzaam tot eindeloze ellende en doodgaan dwingen.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de family en vrienden van HAMAS worden uitgehongerd , en de soldaten van HAMAS hebben zelf ook honger en hun kinderen en broers en zusjes ookOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
HAMAS is de bevolking , hun buren en broers, zusters en neven en vriendenquote:Op zondag 27 juli 2025 16:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Van het weinige voedsel wat er is zorgt Hamas er natuurlijk wel voor dat zij dat voedsel in handen hebben.
Zij zijn de laatste die zonder voedsel komen te zitten. Dus als dat de reden is achter deze uithongeringsstrategie van Isral dan is dat wel de domste ooit. Maar uiteraard is Isral niet zo dom om dat te denken.
Dit is gewoon collectief straffen en mensen langzaam tot eindeloze ellende en doodgaan dwingen.
HAMAS dat zijn de soldaten en die vechten ook om voedsel voor hun eigen mensen ,
HAMAS vecht tegen de eigen bevolking om voedsel
hier vecht HAMAS om voedsel
[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2025 16:14:39 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Denk dat niemand zijn handen vuil wil maken aan de gierput die dit topic is eigenlijk.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel typisch hoor dat niemand enig woord vuil wil maken aan de uitspraken van Israelische beleidsmakers die de intentie uitspreken om mensen te verhongeren.
En dan straks weer door dat er geen enkele basis is om te zeggen dat Israel genocidale intenties heeft natuurlijk.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Wat een uitzichtloos conflict blijft het toch.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:18 schreef sp3c het volgende:
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)
Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Zelfs deze hardrechtse Isralische regering weet dat ze de Palestijnen in Gaza niet massaal over de grens kan krijgen. Ik vraag me echt af of er berhaupt een exitplan is. Aan Palestijnse kant lijken de autoriteiten niet bij machte of niet bereid om de gijzelaars van Hamas vrij te krijgen, laat staan om het geweld snel te stoppen. Na het conflict is er ook geen wil of mogelijkheid om iets van het gebied te maken.
In het beste geval bloedt het conflict langzaam dood en keren we terug naar een wankele status quo. Gaza is nauwelijks leefbaar: overvol, kapotgebombardeerd en zonder toekomst. En zo wordt opnieuw het zaadje geplant voor de volgende uitbarsting.
Het trieste is dat niemand van de betrokkenen geboren was toen het begon, en waarschijnlijk ook niemand het einde zal meemaken. Generaties groeien op in een conflict dat ze niet veroorzaakt hebben, maar dat hun hele leven bepaalt.![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ht e is en hongeroorlog , daar is net nodig om te ontkennen
de family en vrienden van HAMAS worden uitgehongerd , en de soldaten van HAMAS hebben zelf ook honger en hun kinderen en broers en zusjes ook![]()
Aparte inschatting als het topicnummer 362 is. Mijn inschatting is juist dat er best wat mensen hun handen vuil willen maken. Ik vind het in elk geval opvallend dat er zo over de Israelische intenties heen wordt gestapt. Blijkbaar toch een moeilijk onderwerp voor de propagandisten. Zeker als we het hebben over of genocide nou een claim is die basis heeft is dat toch wel een vrij cruciaal onderdeel.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat niemand zijn handen vuil wil maken aan de gierput die dit topic is eigenlijk.
Als iemand aanhoudt dat we pas voorzichtig kunnen gaan spreken van een genocide als Israel iedereen in Gaza zou hebben uigemoord en dat de genocide claim anders zonder basis blijft denk ik dat dat ook wel iets zegt.![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Aparte inschatting als het topicnummer 362 is. Mijn inschatting is juist dat er best wat mensen hun handen vuil willen maken. Ik vind het in elk geval opvallend dat er zo over de Israelische intenties heen wordt gestapt. Blijkbaar toch een moeilijk onderwerp voor de propagandisten. Zeker als we het hebben over of genocide nou een claim is die basis heeft is dat toch wel een vrij cruciaal onderdeel.
Als iemand aanhoudt dat we pas voorzichtig kunnen gaan spreken van een genocide als Israel iedereen in Gaza zou hebben uigemoord en dat de genocide claim anders zonder basis blijft denk ik dat dat ook wel iets zegt.Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Gaat u vooral door met de cirkeldiscussie tussen dezelfde users.quote:Blijkbaar toch een moeilijk onderwerp voor de propagandisten''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ja dit dus. Ik zou voorstellen dat Europa heel veel vluchtelingen op moet nemen. Maar ook ik weet dat als je heel veel van die voor het leven gevormde Palestijnen opneemt dat veel meer inspanning vraagt om in goede banen te leiden dan wij ooit bereid zijn te leveren. Van de andere kant geloof ik wel dat de situatie kan veranderen, Israel heeft zeker de mogelijkheden en de middelen om te veranderen. De omringende buren zouden met die verandering geholpen kunnen worden. Maarja zolang de meest nauw betrokken machthebbers genocidaal blijven en het Westen niet eensgezind achter mensenrechten gaat staan gaat dat niet gebeuren.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:12 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Wat een uitzichtloos conflict blijft het toch.
Zelfs deze hardrechtse Isralische regering weet dat ze de Palestijnen in Gaza niet massaal over de grens kan krijgen. Ik vraag me echt af of er berhaupt een exitplan is. Aan Palestijnse kant lijken de autoriteiten niet bij machte of niet bereid om de gijzelaars van Hamas vrij te krijgen, laat staan om het geweld snel te stoppen. Na het conflict is er ook geen wil of mogelijkheid om iets van het gebied te maken.
In het beste geval bloedt het conflict langzaam dood en keren we terug naar een wankele status quo. Gaza is nauwelijks leefbaar: overvol, kapotgebombardeerd en zonder toekomst. En zo wordt opnieuw het zaadje geplant voor de volgende uitbarsting.
Het trieste is dat niemand van de betrokkenen geboren was toen het begon, en waarschijnlijk ook niemand het einde zal meemaken. Generaties groeien op in een conflict dat ze niet veroorzaakt hebben, maar dat hun hele leven bepaalt.![]()
Met zogenaamd verwerp je precies die stelling. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Precies, nergens.
Of kan jij niet lezen omdat ik al miljoenen keren mijn afkeer tegen Hamas aangegeven heb?
Maar h als er genocide is tegen moslims is dat ok natuurlijk.Israel gedraagd zich verre van zo erg als Hamas.quote:Israel gedraagt zich nog 100x erger dan het zogenaamde grote kwaad Hamas.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Doet me denken aan dit artikel:quote:Op zondag 27 juli 2025 12:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, de wereld vraagt zich momenteel vooral af welke informatie nog te vertrouwen is en wat er precies gebeurt.
Het IDF neemt momenteel journalisten mee Gaza in naar de plek waar de hulpgoederen klaar staan die UNRWA niet ophaalt en verspreidt. Het verhaal in de media: Isral weigert de voedselhulp binnen te laten.
Er gaat een filmpje rond van een sterk ondervoede baby. Je hart breekt. Wat het filmpje niet laat zien is dat zijn broers en ouders niet vermagerd zijn. De baby heeft een spierziekte.
[…]quote:Having lived in multiple countries and experienced life in regions affected by conflict, I’ve come to realize that most people, especially those far removed from these regions, form their understanding of war and suffering not through facts, but through images. These mental pictures, shaped by media headlines, curated social media content, and activist-driven narratives, create a perception often detached from reality on the ground.
When people hear names like Lebanon, Syria, or Gaza, they instantly visualize disaster zones, flattened buildings, crying mothers, wounded children, and endless devastation. In the Western imagination, for instance, the mention of "Lebanon during wartime", whether in 2006 or 2024, evokes images of a nation brought entirely to its knees. The impression is one of absolute chaos and suffering. But while these images may be grounded in real events, they are misleading in their scale. Total devastation across every neighborhood is rare. Most destruction is localized, surgical, and concentrated in specific areas.
During conflicts in Lebanon, the majority of the population continues life with remarkable normalcy. People still go to work, attend weddings, dine at restaurants, and dance in nightclubs. When you hear the phrase "war in Lebanon 2024," would you ever imagine that just minutes away from sites bombed in Hezbollah’s areas, tens of thousands of people were attending massive concerts and nightlife events?
[…]
The same applies to Gaza.
When people hear the word "Gaza" today, they picture a dystopian wasteland, a region in total ruin, with starving civilians unable to access basic necessities.
The October 7 terrorist attack by Hamas and the subsequent war were indeed tragic and severe. Israel’s response, driven by its determination to dismantle Hamas and prevent further atrocities, has resulted in devastation. But again, the mental image drawn for Western audiences lacks nuance.
[…]
https://www.danburmawi.com/p/rethinking-gaza-and-the-geographyWhen the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ik weet niet of veel Palestijnen er echt voor zouden kiezen om te vertrekken, zelfs als ze de kans kregen. Hun geschiedenis en identiteit zijn zo verweven met dit conflict, dat weggaan voor hen mogelijk voelt als het verloochenen van zichzelf. Het had anders kunnen zijn, zoals het er even uitzag in de tijd van Rabin en Arafat, maar de extremisten aan beide kanten hebben die kans verknoeid.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dit dus. Ik zou voorstellen dat Europa heel veel vluchtelingen op moet nemen. Maar ook ik weet dat als je heel veel van die voor het leven gevormde Palestijnen opneemt dat veel meer inspanning vraagt om in goede banen te leiden dan wij ooit bereid zijn te leveren. Van de andere kant geloof ik wel dat de situatie kan veranderen, Israel heeft zeker de mogelijkheden en de middelen om te veranderen. De omringende buren zouden met die verandering geholpen kunnen worden. Maarja zolang de meest nauw betrokken machthebbers genocidaal blijven en het Westen niet eensgezind achter mensenrechten gaat staan gaat dat niet gebeuren.
Maar zelfs als gematigden aan de macht komen bij de Israli’s en de Palestijnen, blijft de strijd om invloed in het Midden-Oosten door regionale en geopolitieke spelers doorgaan. Die hebben vaak baat bij het conflict en gebruiken het voor hun eigen doelen. Ik twijfel er eerlijk gezegd aan of die belangen het vredesproces niet steeds zullen tegenwerken, in ieder geval zolang de aanwezigheid van olie in de regio nog zo’n belangrijke rol speelt.![]()
Dan heb je het nieuws (elk nieuws, behalve de IDF propaganda dan) niet gevolgd.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:
Israel gedraagd zich verre van zo erg als Hamas.![]()
En Hamas doet niet aan propaganda? Isral vecht voor haar eigen burgers (en gaat daar idd veels te ver in). Hamas zet eigen burgers in als o.a. menselijk schild. Tevens zijn ze er daarnaast open over om genocide te willen plegen op de Isralische bevolking.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan heb je het nieuws (elk nieuws, behalve de IDF propaganda dan) niet gevolgd.
Mensen die nu vol los gaan op alleen Isral zijn zo verdomd hypocriet en ziende blind.Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>![]()
Oh ja op het nieuws komt steeds voorbij dat Hamas een zogenaamde terreurorganisatie is.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan heb je het nieuws (elk nieuws, behalve de IDF propaganda dan) niet gevolgd.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Yep. Zulke filmpjes worden hier ook gewoon genegeerd. Laffe Hamasratten, lekker voedsel jatten van burgers, verdeelpunten aanvallen, dit soort filmpjes posten, en ondertussen is het allemaal de schuld van Israel, en gaat dit weer via een of andere hersenkronkels goedgepraat worden.quote:![]()
Door de afschuwelijke oorlog in Oekraine en nu Gaza, is de doorsnee mens bijna imuun geworden voor al het mensenleed wat een oorlog met zich meebrengt. Te triest voor woorden wat mensen mekaar aan kunnen doen.
Zou de mens echt zo dom en haatdragend zijn dat ze de wereld wat van ons allemaal is uiteindelijk vernietigen? Als ik naar dit topic kijk ziet het er niet rooskleurig uit iig....![]()
Syri is (ongeveer) vier en een halve keer groter dan Nederland. Dat betekent ook dat bij een conflict in Syri niet iedereen getroffen wordt, en dat mensen ook naar veiligere delen kunnen vertrekken. In de Gazastrook ligt dat anders, dat gebied is zo groot als de gemeente Almere.quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 27-07-2025 18:33:42 ]![]()
De mensen zijn niet blij in Afghanistan, Iran, Marokko, Sudan, Gaza, Irak, Syri, Nigeria, Jemen, Libi, de mensen zijn blij in Australi, Frankrijk, Belgi, Duitsland, Itali, Canada, Noorwegen.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:20 schreef AFA2022 het volgende:
Door de afschuwelijke oorlog in Oekraine en nu Gaza, is de doorsnee mens bijna imuun geworden voor al het mensenleed wat een oorlog met zich meebrengt. Te triest voor woorden wat mensen mekaar aan kunnen doen.
Zou de mens echt zo dom en haatdragend zijn dat ze de wereld wat van ons allemaal is uiteindelijk vernietigen? Als ik naar dit topic kijk ziet het er niet rooskleurig uit iig....![]()
Heb je al spijt dat je de reeks weer geopend hebt?quote:Op zondag 27 juli 2025 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Gaat u vooral door met de cirkeldiscussie tussen dezelfde users.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ja op het nieuws komt steeds voorbij dat Hamas een zogenaamde terreurorganisatie is.![]()
Hamas is een voortzetting van de 19e eeuwse pogroms tegen joden in hetzelfde gebied.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Je zou ook kunnen stellen..quote:Op zondag 27 juli 2025 18:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De mensen zijn niet blij in Afghanistan, Iran, Marokko, Sudan, Gaza, Irak, Syri, Nigeria, Jemen, Libi, de mensen zijn blij in Australi, Frankrijk, Belgi, Duitsland, Itali, Canada, Noorwegen.
Daar waar islam de boventoon voert, is men nagenoeg nooit blij.![]()
En over welke jaren en welke pogroms heb je het dan precies?quote:Op zondag 27 juli 2025 18:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hamas is een voortzetting van de 19e eeuwse pogroms tegen joden in hetzelfde gebied.![]()
Daar was jij toch al twee jaar over uit? De bevolking van Gaza moet inmiddels al minimaal 5 keer gegenocideerd zijnquote:Op zondag 27 juli 2025 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Aparte inschatting als het topicnummer 362 is. Mijn inschatting is juist dat er best wat mensen hun handen vuil willen maken. Ik vind het in elk geval opvallend dat er zo over de Israelische intenties heen wordt gestapt. Blijkbaar toch een moeilijk onderwerp voor de propagandisten. Zeker als we het hebben over of genocide nou een claim is die basis heeft is dat toch wel een vrij cruciaal onderdeel.
Als iemand aanhoudt dat we pas voorzichtig kunnen gaan spreken van een genocide als Israel iedereen in Gaza zou hebben uigemoord en dat de genocide claim anders zonder basis blijft denk ik dat dat ook wel iets zegt.![]()
![]()
Lord-Ronddraai in NWS / Isral - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doenquote:Op zondag 27 juli 2025 19:16 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Daar was jij toch al twee jaar over uit? De bevolking van Gaza moet inmiddels al minimaal 5 keer gegenocideerd zijnquote:Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide. Dat is natuurlijk een raar argument, bij geen enkele genocide is letterlijk iedereen vermoord. Er zijn nog joden er zijn nog Armenen er zijn nog Bosnische moslims er zijn nog Tutsi's enzovoort.![]()
Hamas is de zoveelste terreurbeweging van Arabieren, volledig in lijn met waar men al meer dan een eeuw mee bezig is: geweld jegens Joodse gemeenschappen in deze regio. Dit conflict is namelijk ooit gestart door de Arabieren. Zie ook:quote:Op zondag 27 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.quote:On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured. The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023. However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Voor een genocide moet er een plan zijn om met opzet een volk en diens cultuur (gedeeltelijk) te willen vernietigen. Die is er bij Isral niet, bij de Palestijnen wel (hebben hun leiders herhaaldelijk gezegd).quote:Op zondag 27 juli 2025 19:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lord-Ronddraai in NWS / Isral - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doen
[..]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Uitgehongerde kinderen zijn mooie sfeerbeelden voor Hamas, terwijl de mannen in Gaza hun buikje nog rond eten.
Wat voor walgelijke cultuur ben je als je je eigen vrouwen en kinderen inzet voor propagandadoeleinden?![]()
Hoe ouder ik word (ben inmiddels 43), des te meer kom ik tot de conclusie dat een vredige wereld een volslagen utopie is en nooit zal gebeuren. De mensheid is in de basis nu eenmaal territoriaal, het zit in ons DNA.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:20 schreef AFA2022 het volgende:
Zou de mens echt zo dom en haatdragend zijn dat ze de wereld wat van ons allemaal is uiteindelijk vernietigen? Als ik naar dit topic kijk ziet het er niet rooskleurig uit iig....
Je ziet het al vanaf de peuterleeftijd: iets simpels als bijvoorbeeld speelgoed waar een ander kind mee speelt op dat moment voor jezelf willen hebben, of speelgoed dat van jou is niet willen delen met een ander. Ook als je er op dat moment niet mee speelt, mag de ander het niet hebben. De enige reden: het is van jou.
Op die leeftijd is dat niet iets dat je aangeleerd is, dus zit dat gewoon in je. Wanneer je dan je zin niet krijgt, kan dat al tot woede-aanvallen of ruzie leiden. Niet dat dat voortdurend voorkomt, maar het kan zo nu en dan zomaar naar boven komen. En dat verschilt ook weer van kind tot kind.
Wat je mijns inziens slechts hebt, zijn gewoon periodes van lokale relatieve rust of vrede tussen alle conflicten door. Mensen die de verschrikkingen/ontberingen hebben meegemaakt, zijn vaak oorlogsmoe en er alles aan gelegen om dat niet meer mee te maken. Dat is dan ook de reden dat wij hier in de gelukkige positie zijn om in zo'n lange periode van vrede en stabiliteit te mogen leven.
Maar uiteindelijk sterft elke generatie simpelweg uit en vervaagt daarmee langzaam de collectieve herinnering, waardoor het allemaal zomaar weer van voor af aan kan beginnen.![]()
Hamas vriendjes hebben ander genoeg eten, dus lijkt me geen honger maar eerder trek.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Bizarre beelden van een gigantische mensenmassa waar ze zogenaamd geen honger hebben🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Of het zijn hebberige mensen die, door een gebrek aan opvoeding, het fatsoen missen om rustig op hun beurt te wachtenquote:Op zondag 27 juli 2025 19:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hamas vriendjes hebben ander genoeg eten, dus lijkt me geen honger maar eerder trek.![]()
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Bizarre beelden van een gigantische mensenmassa waar ze zogenaamd geen honger hebben
Het wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zich zo drukmaken over zulke beelden, maar de schouders ophalen voor andere plekken ter wereld (zoals bijvoorbeeld Jemen en Soedan) waar er wl hongersnood is. Niemand zit de hele dag naar beelden uit die plekken te kijken, bij Gaza doet men dit wel. Hoe komt dat toch?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
maar de familie en vrienden en kinderen en oma en opa en schoonvader en moeder van HAMAS hebben hongerquote:Op zondag 27 juli 2025 19:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hamas vriendjes hebben ander genoeg eten, dus lijkt me geen honger maar eerder trek.
Israel heeft de honger oorlog voorlopig gewonnen dat is duidelijkEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Filmpjes van een paar duizend hongerige mensen vind je niet overtuigend maar filmpjes van tientallen juichende Palestijnen op 7 oktober projecteer je zonder blikken of blozen op alle Palestijnen. Grappig hoe dat werkt.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
De postgeschiedenis van Howard Roark laat duidelijk zien dat hij Isral altijd vrij zal pleiten. Hoe gortig ze het ook maken.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Filmpjes van een paar duizend hongerige mensen vind je niet overtuigend maar filmpjes van tientallen juichende Palestijnen op 7 oktober projecteer je zonder blikken of blozen op alle Palestijnen. Grappig hoe dat werkt.![]()
Mja, los van hoe je ook over het conflict denkt, vind ik het vrij normaal om een ongemakkelijk gevoel bij dit soort beelden te krijgen. Waar dan ook ter wereld dit zou zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?![]()
Het is niet grappig, maar logisch. Er zijn namelijk talloze videos van de aanslagen op 7 oktober 2023, waar talloze Palestijnen gretig helpen met het terreur of het toejuichen. Ook weten we natuurlijk dat volgens het Palestinian Center for Policy Survey and Research, 75% van de Palestijnen de aanslagen Steuden.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Filmpjes van een paar duizend hongerige mensen vind je niet overtuigend maar filmpjes van tientallen juichende Palestijnen op 7 oktober projecteer je zonder blikken of blozen op alle Palestijnen. Grappig hoe dat werkt.
Dat creert een hele andere situatie dat de vermeende hongersnood, waar er best delen van de Palestijnse samenleving een voedselschaarste zullen kennen, maar ook genoeg Palestijnen zelf op de sociale media juist beelden delen waarbij er hele geen hongersnood lijkt te zijn. Maar markten, winkels en zelfs restaurants die vol eten liggen.
Als we nu op 7 oktober 2023 ook videos hadden gehad van protesterende Palestijnen of mensen die om maar iets te noemen de Isralische gijzelaars hielpen, hadden daar ook meer nuances op de plek geweest. Helaas was daar geen sprake van.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zeker, het is tragisch, maar je moet je altijd afvragen hoe zoiets komt. In deze situatie hebben de Palestijnen dit volledig aan zichzelf te danken. Het is het resultaat van het decennialange terreur, waarvan het wellicht wel in de lijn der verwachting lag dat de maat ooit vol zou zijn voor Isral.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mja, los van hoe je ook over het conflict denkt, vind ik het vrij normaal om een ongemakkelijk gevoel bij dit soort beelden te krijgen. Waar dan ook ter wereld dit zou zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Toen die Palestijnen die Hamas terroristen op 7 oktober onthaalden met die gegijzelden was de groep kleiner en die groep zou zelfs bewijzen dat de twee miljoen inwoners genocide op de jood nastreven..... Maar ok ik begrijp goed dat die generalisatie jou nu niet zo goed uitkomtquote:Op zondag 27 juli 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?
Het wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zich zo drukmaken over zulke beelden, maar de schouders ophalen voor andere plekken ter wereld (zoals bijvoorbeeld Jemen en Soedan) waar er wl hongersnood is. Niemand zit de hele dag naar beelden uit die plekken te kijken, bij Gaza doet men dit wel. Hoe komt dat toch?
Die honger in Jemen en Soeden komt niet door een fatsoenlijke partij die met onze steun aan de voedselknop draait en de honger bewust creert. Dat verschil begrijpt toch iedereen?![]()
Dus die tienduizenden mensen die inmiddels zijn omgekomen hebben dat aan zichzelf te danken?quote:Op zondag 27 juli 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, het is tragisch, maar je moet je altijd afvragen hoe zoiets komt. In deze situatie hebben de Palestijnen dit volledig aan zichzelf te danken. Het is het resultaat van het decennialange terreur, waarvan het wellicht wel in de lijn der verwachting lag dat de maat ooit vol zou zijn voor Isral.
Mooi dan weten we dat ook weer.![]()
Dat ga ik meteen even met een aantal andere users doen, want ik durf te wedden dat die daar ook wel bij in de buurt kunnen komenquote:Op zondag 27 juli 2025 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je in een jaar tijd in NWS alleen al 315 keer het woordje genocide gebruikt.. doe met die informatie wat je wil, ik denk dat het je standpunt geen goed doet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Hele mooie ditquote:Op zondag 27 juli 2025 19:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe ouder ik word (ben inmiddels 43), des te meer kom ik tot de conclusie dat een vredige wereld een volslagen utopie is en nooit zal gebeuren. De mensheid is in de basis nu eenmaal territoriaal, het zit in ons DNA.
Je ziet het al vanaf de peuterleeftijd: iets simpels als bijvoorbeeld speelgoed waar een ander kind mee speelt op dat moment voor jezelf willen hebben, of speelgoed dat van jou is niet willen delen met een ander. Ook als je er op dat moment niet mee speelt, mag de ander het niet hebben. De enige reden: het is van jou.
Op die leeftijd is dat niet iets dat je aangeleerd is, dus zit dat gewoon in je. Wanneer je dan je zin niet krijgt, kan dat al tot woede-aanvallen of ruzie leiden. Niet dat dat voortdurend voorkomt, maar het kan zo nu en dan zomaar naar boven komen. En dat verschilt ook weer van kind tot kind.
Wat je mijns inziens slechts hebt, zijn gewoon periodes van lokale relatieve rust of vrede tussen alle conflicten door. Mensen die de verschrikkingen/ontberingen hebben meegemaakt, zijn vaak oorlogsmoe en er alles aan gelegen om dat niet meer mee te maken. Dat is dan ook de reden dat wij hier in de gelukkige positie zijn om in zo'n lange periode van vrede en stabiliteit te mogen leven.
Maar uiteindelijk sterft elke generatie simpelweg uit en vervaagt daarmee langzaam de collectieve herinnering, waardoor het allemaal zomaar weer van voor af aan kan beginnen.![]()
![]()
![]()
Nee hoor, ik verwijs niet voor niets naar een onderzoek van het PCPSR en we hebben de daarnaast de geschiedenis van dit conflict nog om ons op te baseren. Kijk bijvoorbeeld naar hoe het antisemitisme en terreur zelfs in de Palestijnse schoolboeken werd verheerlijkt op manieren dat er in Nederland meermaals kamervragen over zijn geweest. Dan kun je inderdaad gerust spreken van een probleem dat diep geworteld zit in de Palestijnse samenleving.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toen die Palestijnen die Hamas terroristen op 7 oktober onthaalden met die gegijzelden was de groep kleiner en die groep zou zelfs bewijzen dat de twee miljoen inwoners genocide op de jood nastreven..... Maar ok ik begrijp goed dat die generalisatie jou nu niet zo goed uitkomt
De vraag is dan ook waarom dit toch zo lastig te accepteren is voor sommigen. Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.Isral creert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment n de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest. En tel daar bij op dat de Palestijnen deze oorlog zelf begonnen zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die honger in Jemen en Soeden komt niet door een fatsoenlijke partij die met onze steun aan de voedselknop draait en de honger bewust creert. Dat verschil begrijpt toch iedereen?
Je zou dus dus beide deze twee zaken in ogenschouw nemen n kijkende naar de geschiedenis van dit conflict, waar zoals we weten de Palestijnen structureel de aanstichters zijn geweest, ook de conclusie kunnen trekken dat dit volledig komt door hun eigen gedrag en dat wie de billen brandt ook op de blaren mag zitten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Scherp. Isral (en menig westerse mogendheid) zou inderdaad verwachten dat simpel druk zetten en een gebrek aan zaken of leefkansen, een groep wel tot een ander inzichtelijk alternatief zal brengen.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Isralische intentie, zij verwachten Hamas te kunnen breken en een volksoproer te starten door voedselgebrek (geen genocide) te creren, helaas is voor de gemiddelde Palestijn de Jodenhaat veel groter dan de liefde voor hun eigen kinderen.
Isral had ook liever gehad dat alle Hamas strijders gewoon heldhaftig op een veldje het IDF zouden trotseren maar die trekken een jurkje aan en mengen zich tussen de bevolking (een oorlogsmisdaad trouwens).
Normaal is die verlokkende aanpak ook zo te verwachten, denk aan shockdoctrines, misleidingen en verleidingen als zelf gemaakte keuze.
Ik vermoed stellig dat het "team IDF" buiten de waard heeft gerekend hoe een sinistere onderdrukkende ideologie haar volgelingen volledig kan overweldigen. Een goed voorbeeld waren de "vrije" verkiezingen waar in no-time, de Gazaanse "bevolking" wederom koos voor hamas in al of niet een ander jasje van een fantast die zich beroept op een verleden en onmogelijke toekomst.
Een ideologie die deelnemers (Hotel Cailfornia) van een sekte zo overtuigd dat die - zelf al zou die anders willen - niets anders kan dan daarmee onlosmakelijk verbonden blijven. Uitstappen betekent immers jezelf opgeven en losmaken van wat de persoon een bestaansreden geeft.
Eerder en vaker uitgelegd dat alles in Gaza gebeurd onder en met toezicht van hamas. Een directeur van een ziekenhuis is helaas net zo hamas als de patint die zorg krijgt. Hoe iemand hier ook meent dat het twee zaken zijn.
Niet Die verwevenheid is niet eens zozeer als plan of keuze maar als tribale leefwijze.
Daarin "hogere" zijnden kunnen nooit ter discussie van lager geplaatsten komen te staan. Op het moment dat iemand upwards wordt bekritiseerd, waar het gaat om triviale zaken, zal die door de eigen broeders direct worden ontzenuwd. Iets dat ook elders en onder andere luchten, de normale aanpak is.
Daarom is de situatie ook zo verrekte moeilijk en complex. Menig westers, verlicht, denkend iemand meent dat het een soort van gelijk krachtenveld is. Dat is hier zeker niet het geval.
Vermeende gelijkheid dat ook speelt met te te pas en onpas, kakelen over recht en onrecht waarbij partijen simpelweg een totaal andere of geen enkele invoeling mee hebben.
In geval van hamas heeft die geen enkele boodschap aan andermans rechten of afspraken die haar niet uitkomt. Hamas zal daarvan wel alles inzetten of misbruiken als dat haar eigen zaak ten goede komt.
Omgekeerd is misbruik veel minder (mogelijk) omdat bv rechten van een gebruiker verankerd zijn in (grond)wet en onderworpen aan controle n handhavend gezag.
Hoe iemand iemand uit een "sekte" halen, is nooit een makkelijk verhaal.
Het komt in neer op een heel lange adem hebben met stringent heropvoeden in een ijdele hoop dat de nieuwe generatie(s) wel een voordeel gaan zien van de zelfwerkzaamheid die haar geboden wordt. Iets dat imo is geprobeerd met o.a. gecorrumpeerd UNWRA. Een andere gedachte is de sekte tegemoet komen in haar onmogelijke wensen die dan de boel mogelijk weer wat tot rust kan brengen.
Een tussenoplossing is isoleren (zoals nu) en als dat niet (meer) kan, de "Gazanen" als hamas uiteenjagen naar een plek waar zij iig geen directe bedreiging meer kunnen (en zullen) vormen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hamas escaleerde dit conflict naar waar het nu isquote:Op zondag 27 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ze zijn collateral damage voor hun leiders. Zie het als sterven voor een uiteindelijk groter doel.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:38 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Dus die tienduizenden mensen die inmiddels zijn omgekomen hebben dat aan zichzelf te danken?
Mooi dan weten we dat ook weer.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Netanyahu liet koffers met geld naar Gaza gaan, en gaf Hamas aanzien door te onderhandelen (onder andere duizend gevangenen voor n Isralische soldaat).quote:Op zondag 27 juli 2025 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hamas escaleerde dit conflict naar waar het nu is
Hoe smerig Hamas ook is, zeggen dat alleen Hamas escaleert, is een beetje makkelijk.![]()
Ik heb gisteren voor het eerst een van je geposte tweets geopend en zag dat om een oudere post ging. Het eettentje zelf heb ik getracht te vinden op Google maps zonder resultaat.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is niet grappig, maar logisch. Er zijn namelijk talloze videos van de aanslagen op 7 oktober 2023, waar talloze Palestijnen gretig helpen met het terreur of het toejuichen. Ook weten we natuurlijk dat volgens het Palestinian Center for Policy Survey and Research, 75% van de Palestijnen de aanslagen Steuden.
Dat creert een hele andere situatie dat de vermeende hongersnood, waar er best delen van de Palestijnse samenleving een voedselschaarste zullen kennen, maar ook genoeg Palestijnen zelf op de sociale media juist beelden delen waarbij er hele geen hongersnood lijkt te zijn. Maar markten, winkels en zelfs restaurants die vol eten liggen.
Als we nu op 7 oktober 2023 ook videos hadden gehad van protesterende Palestijnen of mensen die om maar iets te noemen de Isralische gijzelaars hielpen, hadden daar ook meer nuances op de plek geweest. Helaas was daar geen sprake van.
Derhalve classificeer ik al de door jouw geposte tweets met filmpjes waarin Palestijnen in weelde leven als onzin.![]()
dat zeg ik dan ook nietquote:Op zondag 27 juli 2025 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Netanyahu liet koffers met geld naar Gaza gaan, en gaf Hamas aanzien door te onderhandelen (onder andere duizend gevangenen voor n Isralische soldaat).
Hoe smerig Hamas ook is, zeggen dat alleen Hamas escaleert, is een beetje makkelijk.
ik zeg dat op dit moment, Hamas degene is die dit conflict escaleerde tot het punt waar het nu staat
ik zeg nergens dat Israel braaf is ... ik begin een beetje moe te worden van dit topic, komt door jou, howard, ronddraai, al die vogels die vooral willen lezen wat ze willen lezen
lees gewoon wat er staat aubOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dit frame mag je ook gewoon achterwege laten. Echt niemand in dit topic vindt Palestijnen lieve mensen. Niemand in dit topic juicht voor Palestijnen. Dat neemt niet weg dat we maar oogluikend alles toe moeten staan wat Isral met andere mensen doet.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verwijs niet voor niets naar een onderzoek van het PCPSR en we hebben de daarnaast de geschiedenis van dit conflict nog om ons op te baseren. Kijk bijvoorbeeld naar hoe het antisemitisme en terreur zelfs in de Palestijnse schoolboeken werd verheerlijkt op manieren dat er in Nederland meermaals kamervragen over zijn geweest. Dan kun je inderdaad gerust spreken van een probleem dat diep geworteld zit in de Palestijnse samenleving.
De vraag is dan ook waarom dit toch zo lastig te accepteren is voor sommigen. Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.![]()
Vermeende hongersnood?quote:Op zondag 27 juli 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
Dat er nog eten, tegen torenhoge prijzen, aanwezig is, betekent niet dat er geen hongersnood is.Blijkt niet zo te zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
Isral creert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment n de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest. En tel daar bij op dat de Palestijnen deze oorlog zelf begonnen zijn.
Amerikaans rapport: geen bewijs dat Hamas structureel voedsel in Gaza steelt
En wat is het nu? Een vermeende hongersnood?
Of een hongersnood die door Hamas veroorzaakt is?
Je moet wel een lijn kiezen.![]()
van de week was er ook zo'n figuur die begon te mieren over zieken om te zeiken of zeiken om te zieken omdat ik zei dat een afzwaaier met een moderne gevechtstank me heel onwaarschijnlijk leek
geen idee meer wie maar die ook
moe wordt ik ervanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Je kwam met een oneliner, die zoals bijna altijd, de werkelijkheid slechts gedeeltelijk dekt.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik dan ook niet
ik zeg dat op dit moment, Hamas degene is die dit conflict escaleerde tot het punt waar het nu staat
ik zeg nergens dat Israel braaf is ... ik begin een beetje moe te worden van dit topic, komt door jou, howard, ronddraai, al die vogels die vooral willen lezen wat ze willen lezen
lees gewoon wat er staat aub
Er zijn wel zo veel dingen gebeurd die het conflict naar dit punt gebracht hebben, dat alles terugbrengen tot Hamas de werkelijkheid ook geen recht doet.![]()
Dat was @Vallonquote:Op zondag 27 juli 2025 21:15 schreef sp3c het volgende:
van de week was er ook zo'n figuur die begon te mieren over zieken om te zeiken of zeiken om te zieken omdat ik zei dat een afzwaaier met een moderne gevechtstank me heel onwaarschijnlijk leek
geen idee meer wie maar die ook
moe wordt ik ervan![]()
![]()
dat jullie een kant hebben gekozen vind ik helemaal prima maar ik deed dat niet, ik beoordeel beide kampen gewoon hoe ik ze zie op het moment dat er iets gebeurt
en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het tochOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
dekt de werkelijkheid 100%quote:Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kwam met een oneliner, die zoals bijna altijd, de werkelijkheid slechts gedeeltelijk dekt.
Er zijn wel zo veel dingen gebeurd die het conflict naar dit punt gebracht hebben, dat alles terugbrengen tot Hamas de werkelijkheid ook geen recht doet.
voor 7 oktober was het daar matig, na 7 oktober is het daar klote
wat gebeurde er op 7 oktober?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
dank uquote:
moe wordt ik ervanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Maar het conflict is meer dan Hamas en honger in de Gazastrook.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef sp3c het volgende:
dat jullie een kant hebben gekozen vind ik helemaal prima maar ik deed dat niet, ik beoordeel beide kampen gewoon hoe ik ze zie op het moment dat er iets gebeurt
en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het toch
Zelfs als de Gazastrook er niet zou zijn, zit je met de westelijke Jordaanoever waar Palestijnen weggepest worden en Isral steeds meer nederzettingen bouwt.![]()
kloptquote:Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar het conflict is meer dan Hamas en honger in de Gazastrook.
Zelfs als de Gazastrook er niet zou zijn, zit je met de westelijke Jordaanoever waar Palestijnen weggepest worden en Isral steeds meer nederzettingen bouwt.
maar wat er nu gebeurt begint op 7 oktober, volgens mij nog steeds de bloedigste dag van deze oorlogOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
klopt
maar wat er nu gebeurt begint op 7 oktober, volgens mij nog steeds de bloedigste dag van deze oorlog
De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Isral bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Isralirs.![]()
Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef sp3c het volgende:
en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het toch![]()
Haha. Hoe zou jij het vinden als iemand nare aannames over jou doet wat jij zou denken en voelen over andere zaken omdat je teksten leest die je niet bevalt? Haal die smerig duim uit je mond en neem wat vitamine D en Gingko Biloba want je bent ook nog eens enorm vergeetachtig.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.
Als ik me zorgen maak om mensen die honger lijken te hebben betekent dit niet dat ik die mensen dus automatisch als hartstikke lieve zachtaardige mensen zie..... Je verraadt je motieven en daaruitvoortvloeiende posts
Ik mag je geen mafkees noemen, maar ik doe het nu toch omdat je wederom bij mij racisme impliceert. Mafkees.Oh dat er voedsel gestolen wordt heeft inderdaad zeker invloed op die verhongering. Klopt. Kan geen mens ontkennen. Als er sinds 1 maart ook nog eens substantieel te weinig voedsel binnenkomt (in 2 maanden 94 miljoen maaltijden) dan verergert dat terwijl er in Gaza 900 en buiten gaza 6.000 vrachtwagens klaarstaan....quote:[..]
Isral creert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment n de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest.
Eind mei kwam channel 12 met een Isralische bron die 110 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht en gisteren kwam NYTimes met een Isralische bron die 150 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht. In beide gevallen konde ze geen incident vinden waar ze Hamas als dader aan konden wijzen. Onze vriend Eylon Levy meldde eind mei dat Hamas maar in 10% van de gevallen de dader was. Dit past ook al niet bij jouw beweringen![]()
7 oktober escaleerde het naar oorlog dus het klopt uiteraard welquote:Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
truequote:Op zondag 27 juli 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.
De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Isral bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Isralirs.
maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nee. 7 oktober escaleerde het ook niet naar een door Israel veroorzaakte hongersnood. Maar ik snap dat als je heel diep in een kamp zit dat je de zaken wat anders interpreteerd.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
7 oktober escaleerde het naar oorlog dus het klopt uiteraard wel![]()
Goed gedaan, hamas!quote:BREAKING: Hamas militias have executed 10 people in East Khan Yunis, Gaza, accusing them of affiliation with the so-called Yaser Abu Shabab gang. No further details have been provided.
https://x.com/CIDI_nieuws/status/1949551438239301852![]()
Voor zichzelf beter van niet inderdaad. Maar Isral had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om van gaza geen openluchtgevangenis te maken.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen![]()
Maar hoe had Isral achter Hamas of de daders aan kunnen gaan? Als er een veel betere manier met veel minder burgerslachtoffers zou zijn, denk ik dat er weinig mensen op tegen zouden zijn. Serieuze vraag overigens.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.![]()
het hele midden-oosten kan er ook voor kiezen Israel niet van de kaart te willen vegen. Zo gaat dat cirkeltje maar rond en rond zonder oplossingen helaas.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor zichzelf beter van niet inderdaad. Maar Isral had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om van gaza geen openluchtgevangenis te maken.![]()
jawel, voor 7 oktober was er geen hongersnood, op 7 oktober gebeurde er vanalles, na 7 oktober was er hongersnood (nog niet volgens de VN maar dat zijn radicalen volgens sommigen hier) do the mathquote:Op zondag 27 juli 2025 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. 7 oktober escaleerde het ook niet naar een door Israel veroorzaakte hongersnood. Maar ik snap dat als je heel diep in een kamp zit dat je de zaken wat anders interpreteerd.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ja iedereen had vanalles kunnen doen de laatste 50 jaarquote:Op zondag 27 juli 2025 21:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor zichzelf beter van niet inderdaad. Maar Isral had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om van gaza geen openluchtgevangenis te maken.
maar 7 oktober was een stap verder dan tot nu toe en nu gaat Israel een stap verder dan tot nu toeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Er zijn genoeg landen in het midden-oosten die Isral erkennen en ze niet pers van de kaart willen vegen. In feite kun je ze op 1 hand tellen zelfs, de landen die Isral van de kaart willen vegen bedoel ik dan.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:39 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het hele midden-oosten kan er ook voor kiezen Israel niet van de kaart te willen vegen. Zo gaat dat cirkeltje maar rond en rond zonder oplossingen helaas.![]()
de Israeli's en de Palestijnen gaan er niet uitkomen, dat is feitelijk denk ik
als A er den een schep bovenop doet dan doet B dat ook, dan lijkt het mij verstandig om er ff geen scheppen op te doen ... Hamas is het daar niet mee eens en daardoor zijn we nu bijna 400 topics verderOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
En Isral is het door niet mee eens.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:44 schreef sp3c het volgende:
als A er den een schep bovenop doet dan doet B dat ook, dan lijkt het mij verstandig om er ff geen scheppen op te doen ... Hamas is het daar niet mee eens en daardoor zijn we nu bijna 400 topics verder![]()
en nee ik zeg nog steeds niet dat Israel nooit iets fout doet of iets escaleert, dat heb je verzonnen, dat is irritant, daar moet je mee ophouden want ik ben nog steeds moe
maar deze komt bij Hamas op de rekeningOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
nee niemand vind het leuk als iemand op 1 dag 1200 mensen over de kling jaagtquote:Op zondag 27 juli 2025 21:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Isral is het door niet mee eens.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
niet pers is in mijn ogen niet voldoende.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen in het midden-oosten die Isral erkennen en ze niet pers van de kaart willen vegen. In feite kun je ze op 1 hand tellen zelfs, de landen die Isral van de kaart willen vegen bedoel ik dan.
En over het erkennen, mwaw:
Isral niet erkend door Afghanistan,Algerije, Bangladesh, Brunei, Comoren, Cuba, Djibouti, Indonesi, Iran, Irak, Koeweit, Libanon, Libi, Maleisi, Noord-Korea, Oman, Pakistan, Qatar, Saudi-Arabi, Somali, Syri, Tunesi en Jemen
Genoeg uit de regio![]()
'Ja, maar Netanyahu ..'quote:Op zondag 27 juli 2025 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Netanyahu liet koffers met geld naar Gaza gaan, en gaf Hamas aanzien door te onderhandelen (onder andere duizend gevangenen voor n Isralische soldaat).
Hoe smerig Hamas ook is, zeggen dat alleen Hamas escaleert, is een beetje makkelijk.
Dat Isral geld vanuit Qatar richting Hamas liet gaan in de hoop dat een verbetering van welvaart ook oorlogsvoering minder aantrekkelijk zou maken, doet niets af aan de huidige situatie die volledig op het conto komt van de Palestijnse terroristen.
En wil je zeggen dat men maar niet had moeten onderhandelen met Hamas? Mensen die gijzelt waren dus gewoon aan het lot overlaten? Het is juist altijd geprobeerd deze vrij te krijgen.Het is niet aan Isral om een aanslag te voorkomen. De Palestijnen zouden geen aanslagen moeten plegen.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.
De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Isral bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Isralirs.Het heeft niets te maken met aannames maar met feiten. De aandacht voor de Palestijnen is selectief en ook hysterisch. We zien dit bij geen enkele andere oorlog op deze manier.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha. Hoe zou jij het vinden als iemand nare aannames over jou doet wat jij zou denken en voelen over andere zaken omdat je teksten leest die je niet bevalt? Haal die smerig duim uit je mond en neem wat vitamine D en Gingko Biloba want je bent ook nog eens enorm vergeetachtig.
Als ik me zorgen maak om mensen die honger lijken te hebben betekent dit niet dat ik die mensen dus automatisch als hartstikke lieve zachtaardige mensen zie..... Je verraadt je motieven en daaruitvoortvloeiende posts
Er is wel degelijk sprake van een fantasiebeeld dat mensen zich voorhouden over de Palestijnen, namelijk dat dit allemaal onschuldige mensen zijn die helemaal niets met Hamas te maken hebben. Daarom wordt het argument ook zo veelvuldig gemaakt dat 'De Palestijnen' niet Hamas zijn. Dit waar natuurlijk Hamas gewoon een product is van de Palestijnen, die Hamas democratisch hebben verkozen en nog altijd op grote schaal steunen.Racisme? Waar heb je het over?quote:Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mag je geen mafkees noemen, maar ik doe het nu toch omdat je wederom bij mij racisme impliceert. Mafkees.Ah, dus die gewapende mannen die trucks kaapten dat waren wie dan precies? De voedselhulp is wel degelijk op die manier flink ontregeld. Bovendien blijft het de vraag wat er op grote schaal nu van die honger klopt. Er lijkt voornamelijk een soort onderlaag in de bevolking te kampen hebben met voedselschaarste, waar anderen het aan niets lijkt te ontbreken.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh dat er voedsel gestolen wordt heeft inderdaad zeker invloed op die verhongering. Klopt. Kan geen mens ontkennen. Als er sinds 1 maart ook nog eens substantieel te weinig voedsel binnenkomt (in 2 maanden 94 miljoen maaltijden) dan verergert dat terwijl er in Gaza 900 en buiten gaza 6.000 vrachtwagens klaarstaan....
Eind mei kwam channel 12 met een Isralische bron die 110 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht en gisteren kwam NYTimes met een Isralische bron die 150 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht. In beide gevallen konde ze geen incident vinden waar ze Hamas als dader aan konden wijzen. Onze vriend Eylon Levy meldde eind mei dat Hamas maar in 10% van de gevallen de dader was. Dit past ook al niet bij jouw beweringen
Er is in ieder geval een groot contrast tussen wat sommige Palestijnen zelf op hun sociale media posten en de verhalen van de Westerse media. Uitgemergelde mensen, zoals vaak wordt aangegrepen in deze media, zijn niet de norm.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tja Israel heeft het afgelopen jaar 5 verschillende landen gebombardeerd. Libanon, Syrie, Palestina, Iran, Yemen Hun strategie om eerst bommen te gooien om dan een vrede naar hun eisen af te dwingen is net zoiets als neuken voor maagdelijkheid. Het klinkt leuk, het werkt niet. Het onderliggende probleem wordt telkens onopgelost gelaten er wordt alleen tijdelijke gehoorzaamheid afgedwongen.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor zichzelf beter van niet inderdaad. Maar Isral had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om van gaza geen openluchtgevangenis te maken.![]()
Wat is in jouw ogen de directe aanleiding tot 7 oktober geweest?quote:Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.
Heeft er een bepaald incident of escalatie plaatsgevonden waardoor de Palestijnen niets anders konden?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Bijvoorbeeld door meer te doen zoals bij het conflict met Iran, val de kopstukken aan, ik geloof dat die in Qatar zitten toch? Door bijvoorbeeld de Palestijnen een alternatief te bieden dat beter is dan Hamas.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar hoe had Isral achter Hamas of de daders aan kunnen gaan? Als er een veel betere manier met veel minder burgerslachtoffers zou zijn, denk ik dat er weinig mensen op tegen zouden zijn. Serieuze vraag overigens.![]()
Hamas is schuldig aan de aanslagen op 7 oktober. Maar dat Isral onder ''mister security'' Netanyahu geen verantwoordelijkheden heeft is ook lachwekkend.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
Het is niet aan Isral om een aanslag te voorkomen. De Palestijnen zouden geen aanslagen moeten plegen.![]()
landen vol met extremistische groeperingen die niet bepaald een fijn gevoel hebben bij Israel en de ellende in jemen kan je de saoedis vooral aanrekenen samen met de rebellen daar.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja Israel heeft het afgelopen jaar 5 verschillende landen gebombardeerd. Libanon, Syrie, Palestina, Iran, Yemen Hun strategie om eerst bommen te gooien om dan een vrede naar hun eisen af te dwingen is net zoiets als neuken voor maagdelijkheid. Het klinkt leuk, het werkt niet. Het onderliggende probleem wordt telkens onopgelost gelaten er wordt alleen tijdelijke gehoorzaamheid afgedwongen.![]()
Dan moet je geld gericht inzetten. Niet in het geniep via koffers naar de machtshebbers.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
Dat Isral geld vanuit Qatar richting Hamas liet gaan in de hoop dat een verbetering van welvaart ook oorlogsvoering minder aantrekkelijk zou maken, doet niets af aan de huidige situatie die volledig op het conto komt van de Palestijnse terroristen.![]()
Ja dit klopt. Daarom lijkt het me ook verstandig dat we stoppen A en B fundamenteel anders te behandelen.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:44 schreef sp3c het volgende:
als A er den een schep bovenop doet dan doet B dat ook, dan lijkt het mij verstandig om er ff geen scheppen op te doen ... Hamas is het daar niet mee eens en daardoor zijn we nu bijna 400 topics verder![]()
Waar zeg ik dat Hamas niet aan propaganda doet?quote:Op zondag 27 juli 2025 18:04 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En Hamas doet niet aan propaganda? Isral vecht voor haar eigen burgers (en gaat daar idd veels te ver in). Hamas zet eigen burgers in als o.a. menselijk schild. Tevens zijn ze er daarnaast open over om genocide te willen plegen op de Isralische bevolking.
Mensen die nu vol los gaan op alleen Isral zijn zo verdomd hypocriet en ziende blind.
Er zijn echt honderden bronnen te vinden over de walgelijkheden van Israel, dat die echt gebeuren.
Israel is overigens ook open in wat ze willen, dus tja.
Mensen die vol op Israel gaan staan aan de goede kant.
Mensen die Israel verdedigen staan heel hypocriet en ziende blind. Die negeren alles wat Israel doet.
Maar owh wee als moslims iets doen.Correct, ontkent toch ook niemand?quote:Op zondag 27 juli 2025 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ja op het nieuws komt steeds voorbij dat Hamas een zogenaamde terreurorganisatie is.
Alleen op alle nieuwsbronnen vind je ook alle terreurdaden van Israel.![]()
nee de A is een terrorist, dat vinden we niet leuk, dat gaan we niet gelijkstellenquote:Op zondag 27 juli 2025 21:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dit klopt. Daarom lijkt het me ook verstandig dat we stoppen A en B fundamenteel anders te behandelen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.quote:Eind mei channel 12quote:[..]
Ah, dus die gewapende mannen die trucks kaapten dat waren wie dan precies?
However, they said that to their knowledge, none of the looting incidents were carried out by Hamas, but rather by Gazan civilians, armed gangs, and organized clans.
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-855584
Gisteren
But the Israeli military never found proof that the Palestinian militant group had systematically stolen aid from the United Nations, the biggest supplier of emergency assistance to Gaza for most of the war, according to two senior Israeli military officials and two other Israelis involved in the matter.
https://www.nytimes.com/2(...)as-un-aid-theft.html![]()
Ja, maar die kopstukken in Iran zijn niet met covert ops-operaties in hun slaap omgebracht. Daar is zwaar gebombardeerd. Daarnaast ligt Iran minimaal 1.300 km verderop.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door meer te doen zoals bij het conflict met Iran, val de kopstukken aan, ik geloof dat die in Qatar zitten toch? Door bijvoorbeeld de Palestijnen een alternatief te bieden dat beter is dan Hamas.
Gaza ligt direct aan de grens. Een paar kopstukken in Qatar uitschakelen, zorgt er niet voor dat de gewapende Hamas-leden, die zich pal tussen de burgerbevolking verschansen, dan verdwijnen.![]()
deze bron beweert iets anders.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Ja, maar Netanyahu ..'
Dat Isral geld vanuit Qatar richting Hamas liet gaan in de hoop dat een verbetering van welvaart ook oorlogsvoering minder aantrekkelijk zou maken, doet niets af aan de huidige situatie die volledig op het conto komt van de Palestijnse terroristen.
En wil je zeggen dat men maar niet had moeten onderhandelen met Hamas? Mensen die gijzelt waren dus gewoon aan het lot overlaten? Het is juist altijd geprobeerd deze vrij te krijgen.Onwaar. Zie Oekrane. Maar ik begrijp het, jij wil het liever over Soedan en Jemen hebben.quote:Het heeft niets te maken met aannames maar met feiten. De aandacht voor de Palestijnen is selectief en ook hysterisch. We zien dit bij geen enkele andere oorlog op deze manier.Ik had ook niet gekozen voor kabinet Schoof. Maar wederom. Niemand hier beweert dat alle Palestijnen onschuldig zijn. Er zijn er wel die zeggen dat alle Palestijnen schuldig zijn.quote:Er is wel degelijk sprake van een fantasiebeeld dat mensen zich voorhouden over de Palestijnen, namelijk dat dit allemaal onschuldige mensen zijn die helemaal niets met Hamas te maken hebben. Daarom wordt het argument ook zo veelvuldig gemaakt dat 'De Palestijnen' niet Hamas zijn. Dit waar natuurlijk Hamas gewoon een product is van de Palestijnen, die Hamas democratisch hebben verkozen en nog altijd op grote schaal steunen.Jij haalt je informatie uit tweets die niet blijken te kloppen. Voorlopig moeten we het doen met het minimale aan journalistiek wat er is en die wijzen in het geval van de kapingen maar in een aantal gevallen naar Hamas.quote:Racisme? Waar heb je het over?
[..]
Ah, dus die gewapende mannen die trucks kaapten dat waren wie dan precies? De voedselhulp is wel degelijk op die manier flink ontregeld. Bovendien blijft het de vraag wat er op grote schaal nu van die honger klopt. Er lijkt voornamelijk een soort onderlaag in de bevolking te kampen hebben met voedselschaarste, waar anderen het aan niets lijkt te ontbreken.
Er is in ieder geval een groot contrast tussen wat sommige Palestijnen zelf op hun sociale media posten en de verhalen van de Westerse media. Uitgemergelde mensen, zoals vaak wordt aangegrepen in deze media, zijn niet de norm.
Oprecht, toen ik dit topic begon te volgen had ik oprecht respect voor je kennis. Nu ik er zelf meer en meer over lees kan ik maar tot 1 conclusie komen als ik eerlijk ben.![]()
Hier kun je daar meer informatie over vinden:quote:Op zondag 27 juli 2025 18:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En over welke jaren en welke pogroms heb je het dan precies?
https://www.fondapol.org/(...)of-israel-1830-1948/Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Laten we eerlijk zijn, 90% van de pro Palestijnse demonstranten was onbekend met de exacte situatie voor 7 oktober (de rest uiteraard vanwege 'familie' banden). Waarschijnlijk is Gaza de meeste populaire wikisite van de afgelopen anderhalf jaar.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Isral bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Isralirs.
Iedereen is vrij om een kant te kiezen. Het is storender wanneer schijnbaar Nederlanders je hierom gaan verrot schelden. Dan gaan al mijn alarmbellen rinkelen en ik ben niet eens een kaaskop.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En welke pogroms wil je precies koppelen aan wat Hamas doet?quote:Op zondag 27 juli 2025 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier kun je daar meer informatie over vinden:
https://www.fondapol.org/(...)of-israel-1830-1948/![]()
Ondertussen wordt wr een ziek kind dat wordt misbruikt voor propaganda door talloze Westerse media.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De pogrom van 7 oktober is een voortzetting van eerdere pogroms.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En welke pogroms wil je precies koppelen aan wat Hamas doet?Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Het is simpelweg een voortzetting van wat er dus een eeuw geleden al gaande was: geweld en terreur vanuit etnische en religieuze haat en tevens territoriale gierigheid. Arabieren (en dan met name Arabische moslims) zien dit als 'hun' gebied. Dit ondanks dat zowel de Islam als Arabieren hun oorsprong elders kennen en niet in de Levant.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En welke pogroms wil je precies koppelen aan wat Hamas doet?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja hoor, territoriale gierigheid van mensen die er al generaties lang woonden. Dit terwijl de joodse migranten in grote getalen vanuit Europa aankwamen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is simpelweg een voortzetting van wat er dus een eeuw geleden al gaande was: geweld en terreur vanuit etnische en religieuze haat en tevens territoriale gierigheid. Arabieren (en dan met name Arabische moslims) zien dit als 'hun' gebied. Dit ondanks dat zowel de Islam als Arabieren hun oorsprong elders kennen en niet in de Levant.![]()
Nee hoor, honderdduizenden Arabieren zijn pas begin 20e eeuw richting dit gebied getrokken. Juist door de werkgelegenheid en welvaart die werd gecreerd door deze Joden. Veel 'Palestijnen' kennen hun oorsprong dan ook in landen zoals Egypte, Libi, Jordani, Syri of Saoedi-Arabi.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja hoor, territoriale gierigheid van mensen die er al generaties lang woonden. Dit terwijl de joodse migranten in grote getalen vanuit Europa aankwamen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De uitzichtloze situatie in de West Bank en Gaza. De keuze van Israel om Hamas te ondersteunen in plaats van te proberen tot een deal te komen met de Palestijnse autoriteit. Maar uiteindelijk is het Hamas die de beslissing heeft gemaakt op 7 oktober zoveel onschuldige mensen te vermoorden. Ik zie dat echter niet in een vacuum.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen de directe aanleiding tot 7 oktober geweest?
Heeft er een bepaald incident of escalatie plaatsgevonden waardoor de Palestijnen niets anders konden?
Dit type keuzehttps://apnews.com/articl(...)a6382c8e13d3b4ae7f42quote:Israel backs an anti-Hamas armed group known for looting aid in Gaza. Here’s what we know
Israel snapt gewoon beter hoe een gewelddadig conflict te starten en dan te winnen omdat ze gesteund worden door het Westen en een veel sterker leger hebben. Dan hoe ze tot een diplomatieke oplossing komen die beide partijen als een winst zien.![]()
Kom maar met bronnen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, honderdduizenden Arabieren zijn pas begin 20e eeuw richting dit gebied getrokken. Juist door de werkgelegenheid en welvaart die werd gecreerd door deze Joden. Veel 'Palestijnen' kennen hun oorsprong dan ook in landen zoals Egypte, Libi, Jordani, Syri of Saoedi-Arabi.![]()
Tijdens het Britse mandaat waren er grootschalige infrastructuurprojecten waardoor het gebied economisch welvarender werd en er tussen 1897 en 1948 ~250.000 arabieren heen verhuisden, deze kwamen met name uit Egypte, Libanon en Syri.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja hoor, territoriale gierigheid van mensen die er al generaties lang woonden. Dit terwijl de joodse migranten in grote getalen vanuit Europa aankwamen.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Tijdens het Britse mandaat. Daarbij is 250.000 Arabieren verspreid over 55 jaar ook niet enorm veel.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tijdens het Britse mandaat waren er grootschalige infrastructuurprojecten waardoor het gebied economisch welvarender werd en er tussen 1897 en 1948 ~250.000 arabieren heen verhuisden, deze kwamen met name uit Egypte, Libanon en Syri.![]()
Wanneer het uitkomt zijn de joodse Marokkanen die in Israel zijn gaan wonen. Arabieren die in Israel een betere toekomst zagen. En wanneer het uitkomt zijn de joodse Marokkanen die in Israel zijn gaan wonen bewijs dat alle Islamitische landen de joden in de regio etnisch gezuiverd hebben.quote:![]()
In 1890 had het gebied een half miljoen inwoners.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tijdens het Britse mandaat. Daarbij is 250.000 Arabieren verspreid over 55 jaar ook niet enorm veel.
Cijfers komen van della Pergola of eerder Bachi.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Dan zou het in alle eerlijkheid toch ook wel zo fair zijn om jouw stelling te onderbouwen met bronnen?quote:![]()
Hier is de bronquote:Op zondag 27 juli 2025 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan zou het in alle eerlijkheid toch ook wel zo fair zijn om jouw stelling te onderbouwen met bronnen?
Door chatGPT samen laten vatten naar:
Ottomaanse periode (1517–1917):
- Palestina was een provincie van het Ottomaanse Rijk.
- De bevolking bestond uit moslims, christenen, kleine joodse gemeenschappen en bedoeenen.
- De meeste hedendaagse Palestijnen stammen af van deze groepen.
Er waren kleine migraties uit Syri, Egypte en Libanon, maar dit betrof geen massale instroom.![]()
De Jewish Virtual Library (op basis van cijfers van het Isralische CBS) geeft aan dat onder de Joodse bevolking in Isral ongeveer 36% Europese/Amerikaanse herkomst heeft, 14,5% Afrikaanse en 11,2% Aziatische. Let op: die Afrikaanse/Aziatische categorie omvat k niet‑Arabische landen (Ethiopi, Iran, Turkije, etc.). Dit wijst niet op een “meerderheid Arabische oorsprong”. Daarnaast is tegenwoordig 78% van de Joden in Isral in Isral geboren (“Sabras”), en veel van hen hebben gemengde afkomst, waardoor exacte percentages moeilijker te bepalen zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:28 schreef Homey het volgende:
De meeste joden in Isral hebben een Arabische oorsprong. Verdreven ooit uit Arabische landen.
Bron![]()
quote:Ottoman period, 1800–1918
At the end of the 18th century, there was a bi-directional movement between Egypt and Palestine. Between 1829 and 1841, thousands of Egyptian fellahin (peasants) arrived in Palestine fleeing Muhammad Ali Pasha's conscription, which he reasoned as the casus belli to invade Palestine in October 1831, ostensibly to repatriate the Egyptian fugitives.[107][108][109] Egyptian forced labourers, mostly from the Nile Delta, were brought in by Muhammad Ali and settled in sakināt (neighborhoods) along the coast for agriculture, which set off bad blood with the indigenous fellahin, who resented Muhammad Ali's plans and interference, prompting the wide-scale Peasants' revolt in Palestine in 1834.[107][110][111] After Egyptian defeat and retreat in 1841, many laborers and deserters stayed in Palestine.[108] Most of these settled and were quickly assimilated in the cities of Jaffa and Gaza, the Coastal plains and Wadi Ara.[108] Estimates of Egyptian migrants during this period generally place them at 15,000–30,000.[108] At the time, the sedentary population of Palestine fluctuated around 350,000.[108] Palestine experienced a few waves of immigration of Muslims from the lands lost by the Ottoman Empire in the 19th century. Algerians, Circassians and Bosniaks were mostly settled on vacant land and unlike the Egyptians they did not alter the geography of settlement significantly.[108]: 73
The Naqab desert further south preserved its Bedouin population, who had reportedly lived in the area since the 7th century. Many Bedouin tribes moved from the Hejaz and Transjordan in the 14th and 15th centuries. According to the 1922 census of Palestine, "The Ottoman authorities in 1914 placed the tribal population of Beersheba at 55,000, and since that date there has been a migration of tribes from the Hejaz and Southern Transjordan into the Beersheba area mainly as a result of succession of adequate rainfalls and of pressure exerted by other tribes east of the River Jordan." For 1922, the census gives a figure of 74,910 including 72,998 in the tribal areas.[112]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Dus geen directe aanleiding ofzo. Gewoon een willekeurig gekozen dag om maar eens een pogrom te ondernemen op een muziekfestival en een woongemeenschap. En om zo veel mogelijk mensen af te slachten.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De uitzichtloze situatie in de West Bank en Gaza. De keuze van Israel om Hamas te ondersteunen in plaats van te proberen tot een deal te komen met de Palestijnse autoriteit. Maar uiteindelijk is het Hamas die de beslissing heeft gemaakt op 7 oktober zoveel onschuldige mensen te vermoorden. Ik zie dat echter niet in een vacuum.
Dit type keuze
[..]
https://apnews.com/articl(...)a6382c8e13d3b4ae7f42
Israel snapt gewoon beter hoe een gewelddadig conflict te starten en dan te winnen omdat ze gesteund worden door het Westen en een veel sterker leger hebben. Dan hoe ze tot een diplomatieke oplossing komen die beide partijen als een winst zien.
Duidelijk."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die zijn hier al meermaals gepost. Zie bijvoorbeeld:quote:quote:There is a constant infiltration of Arab labor, on which there can scarcely be a practical check, from neighboring Arab lands. It will increase as the country's prosperity increases.
The crossings of the River Jordan are barred for eastward Jewish traffic; but there is traffic westwards for the Arabs of Transjordan. Now Transjordan, while it is part of the mandated territory and under the same Administrator, does not fall within the terms of the Balfour Declaration.
The Jews are not permitted to develop Transjordan; its Arab inhabitants are free to come into Palestine to take advantage of op portunities of employment which do not exist in their own country and which have only been created in Palestine by Jewish capital and Jewish enterprise.
Bron p. 685
BronVeel Joden moesten uit Marokko vluchten. Ook dit is goed gedocumenteerd. De Arabieren die het begin van de 20e eeuw naar de Levant trokken deden dit specifiek voor redenen mbt welvaart, zij moesten voor niemand vluchten.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wanneer het uitkomt zijn de joodse Marokkanen die in Israel zijn gaan wonen. Arabieren die in Israel een betere toekomst zagen. En wanneer het uitkomt zijn de joodse Marokkanen die in Israel zijn gaan wonen bewijs dat alle Islamitische landen de joden in de regio etnisch gezuiverd hebben.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het beste beschikbare demografische materiaal (Britse censussen 1922 & 1931, UNSCOP‑rapport 1947, Peel‑Commissie 1937) stelt dat de sterke groei van de Arabische bevolking hoofdzakelijk door natuurlijke aanwas kwam, niet door massale recente immigratie. Er was beperkte (en omstreden in grootte) in-migratie uit naburige regio’s, vaak om economische redenen (o.a. door nieuw kapitaal en banen), maar dat maakt de stelling dat “de Arabieren vooral pas toen kwamen” of “uitsluitend om welvaart” empirisch zwak.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:37 schreef HowardRoark het volgende:
Veel Joden moesten uit Marokko vluchten. Ook dit is goed gedocumenteerd. De Arabieren die het begin van de 20e eeuw naar de Levant trokken deden dit specifiek voor redenen mbt welvaart, zij moesten voor niemand vluchten.
Wil je de bronnen er nog bij of geef je gewoon toe dat je wederom weer wat uit de duim zuigt?![]()
Er was in 1944 een plan om twee miljoen joden naar Isral te halen, het werd al snel bijgesteld naar een miljoen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan zou het in alle eerlijkheid toch ook wel zo fair zijn om jouw stelling te onderbouwen met bronnen?
https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Plan
Forum Opties Forumhop: Hop naar: