Syrië is (ongeveer) vier en een halve keer groter dan Nederland. Dat betekent ook dat bij een conflict in Syrië niet iedereen getroffen wordt, en dat mensen ook naar veiligere delen kunnen vertrekken. In de Gazastrook ligt dat anders, dat gebied is zo groot als de gemeente Almere.quote:
De mensen zijn niet blij in Afghanistan, Iran, Marokko, Sudan, Gaza, Irak, Syrië, Nigeria, Jemen, Libië, de mensen zijn blij in Australië, Frankrijk, België, Duitsland, Italië, Canada, Noorwegen.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:20 schreef AFA2022 het volgende:
Door de afschuwelijke oorlog in Oekraine en nu Gaza, is de doorsnee mens bijna imuun geworden voor al het mensenleed wat een oorlog met zich meebrengt. Te triest voor woorden wat mensen mekaar aan kunnen doen.
Zou de mens echt zo dom en haatdragend zijn dat ze de wereld wat van ons allemaal is uiteindelijk vernietigen? Als ik naar dit topic kijk ziet het er niet rooskleurig uit iig....
Heb je al spijt dat je de reeks weer geopend hebt?quote:Op zondag 27 juli 2025 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Gaat u vooral door met de cirkeldiscussie tussen dezelfde users.
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ja op het nieuws komt steeds voorbij dat Hamas een zogenaamde terreurorganisatie is.
Hamas is een voortzetting van de 19e eeuwse pogroms tegen joden in hetzelfde gebied.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.
Je zou ook kunnen stellen..quote:Op zondag 27 juli 2025 18:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De mensen zijn niet blij in Afghanistan, Iran, Marokko, Sudan, Gaza, Irak, Syrië, Nigeria, Jemen, Libië, de mensen zijn blij in Australië, Frankrijk, België, Duitsland, Italië, Canada, Noorwegen.
En over welke jaren en welke pogroms heb je het dan precies?quote:Op zondag 27 juli 2025 18:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hamas is een voortzetting van de 19e eeuwse pogroms tegen joden in hetzelfde gebied.
Daar was jij toch al twee jaar over uit? De bevolking van Gaza moet inmiddels al minimaal 5 keer gegenocideerd zijnquote:Op zondag 27 juli 2025 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Aparte inschatting als het topicnummer 362 is. Mijn inschatting is juist dat er best wat mensen hun handen vuil willen maken. Ik vind het in elk geval opvallend dat er zo over de Israelische intenties heen wordt gestapt. Blijkbaar toch een moeilijk onderwerp voor de propagandisten. Zeker als we het hebben over of genocide nou een claim is die basis heeft is dat toch wel een vrij cruciaal onderdeel.
Als iemand aanhoudt dat we pas voorzichtig kunnen gaan spreken van een genocide als Israel iedereen in Gaza zou hebben uigemoord en dat de genocide claim anders zonder basis blijft denk ik dat dat ook wel iets zegt.
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doenquote:Op zondag 27 juli 2025 19:16 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Daar was jij toch al twee jaar over uit? De bevolking van Gaza moet inmiddels al minimaal 5 keer gegenocideerd zijn
quote:Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide. Dat is natuurlijk een raar argument, bij geen enkele genocide is letterlijk iedereen vermoord. Er zijn nog joden er zijn nog Armenen er zijn nog Bosnische moslims er zijn nog Tutsi's enzovoort.
Hamas is de zoveelste terreurbeweging van Arabieren, volledig in lijn met waar men al meer dan een eeuw mee bezig is: geweld jegens Joodse gemeenschappen in deze regio. Dit conflict is namelijk ooit gestart door de Arabieren. Zie ook:quote:Op zondag 27 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.
quote:On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured. The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023. However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Voor een genocide moet er een plan zijn om met opzet een volk en diens cultuur (gedeeltelijk) te willen vernietigen. Die is er bij Israël niet, bij de Palestijnen wel (hebben hun leiders herhaaldelijk gezegd).quote:Op zondag 27 juli 2025 19:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doen
[..]
Hoe ouder ik word (ben inmiddels 43), des te meer kom ik tot de conclusie dat een vredige wereld een volslagen utopie is en nooit zal gebeuren. De mensheid is in de basis nu eenmaal territoriaal, het zit in ons DNA.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:20 schreef AFA2022 het volgende:
Door de afschuwelijke oorlog in Oekraine en nu Gaza, is de doorsnee mens bijna imuun geworden voor al het mensenleed wat een oorlog met zich meebrengt. Te triest voor woorden wat mensen mekaar aan kunnen doen.
Zou de mens echt zo dom en haatdragend zijn dat ze de wereld wat van ons allemaal is uiteindelijk vernietigen? Als ik naar dit topic kijk ziet het er niet rooskleurig uit iig....
Hamas vriendjes hebben ander genoeg eten, dus lijkt me geen honger maar eerder trek.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Bizarre beelden van een gigantische mensenmassa waar ze zogenaamd geen honger hebben
Of het zijn hebberige mensen die, door een gebrek aan opvoeding, het fatsoen missen om rustig op hun beurt te wachtenquote:Op zondag 27 juli 2025 19:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hamas vriendjes hebben ander genoeg eten, dus lijkt me geen honger maar eerder trek.
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Bizarre beelden van een gigantische mensenmassa waar ze zogenaamd geen honger hebben
maar de familie en vrienden en kinderen en oma en opa en schoonvader en moeder van HAMAS hebben hongerquote:Op zondag 27 juli 2025 19:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hamas vriendjes hebben ander genoeg eten, dus lijkt me geen honger maar eerder trek.
Filmpjes van een paar duizend hongerige mensen vind je niet overtuigend maar filmpjes van tientallen juichende Palestijnen op 7 oktober projecteer je zonder blikken of blozen op alle Palestijnen. Grappig hoe dat werkt.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?
De postgeschiedenis van Howard Roark laat duidelijk zien dat hij Israël altijd vrij zal pleiten. Hoe gortig ze het ook maken.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Filmpjes van een paar duizend hongerige mensen vind je niet overtuigend maar filmpjes van tientallen juichende Palestijnen op 7 oktober projecteer je zonder blikken of blozen op alle Palestijnen. Grappig hoe dat werkt.
Mja, los van hoe je ook over het conflict denkt, vind ik het vrij normaal om een ongemakkelijk gevoel bij dit soort beelden te krijgen. Waar dan ook ter wereld dit zou zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zijn wellicht een paar duizend mensen zichtbaar. Dat vormt inderdaad geen bewijs dat er 2 miljoen mensen hongersnood hebben. Het blijft trouwens ook onduidelijk waarom dit 'brutal to watch' zou zijn zoals de tweet stelt?
Het is niet grappig, maar logisch. Er zijn namelijk talloze videos van de aanslagen op 7 oktober 2023, waar talloze Palestijnen gretig helpen met het terreur of het toejuichen. Ook weten we natuurlijk dat volgens het Palestinian Center for Policy Survey and Research, 75% van de Palestijnen de aanslagen Steuden.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Filmpjes van een paar duizend hongerige mensen vind je niet overtuigend maar filmpjes van tientallen juichende Palestijnen op 7 oktober projecteer je zonder blikken of blozen op alle Palestijnen. Grappig hoe dat werkt.
Zeker, het is tragisch, maar je moet je altijd afvragen hoe zoiets komt. In deze situatie hebben de Palestijnen dit volledig aan zichzelf te danken. Het is het resultaat van het decennialange terreur, waarvan het wellicht wel in de lijn der verwachting lag dat de maat ooit vol zou zijn voor Israël.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mja, los van hoe je ook over het conflict denkt, vind ik het vrij normaal om een ongemakkelijk gevoel bij dit soort beelden te krijgen. Waar dan ook ter wereld dit zou zijn.
Toen die Palestijnen die Hamas terroristen op 7 oktober onthaalden met die gegijzelden was de groep kleiner en die groep zou zelfs bewijzen dat de twee miljoen inwoners genocide op de jood nastreven..... Maar oké ik begrijp goed dat die generalisatie jou nu niet zo goed uitkomtquote:Op zondag 27 juli 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zich zo drukmaken over zulke beelden, maar de schouders ophalen voor andere plekken ter wereld (zoals bijvoorbeeld Jemen en Soedan) waar er wél hongersnood is. Niemand zit de hele dag naar beelden uit die plekken te kijken, bij Gaza doet men dit wel. Hoe komt dat toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |