abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:17:34 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346644
dat jullie een kant hebben gekozen vind ik helemaal prima maar ik deed dat niet, ik beoordeel beide kampen gewoon hoe ik ze zie op het moment dat er iets gebeurt

en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:18:24 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346657
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kwam met een oneliner, die zoals bijna altijd, de werkelijkheid slechts gedeeltelijk dekt.

Er zijn wel zo veel dingen gebeurd die het conflict naar dit punt gebracht hebben, dat alles terugbrengen tot Hamas de werkelijkheid ook geen recht doet.
dekt de werkelijkheid 100%

voor 7 oktober was het daar matig, na 7 oktober is het daar klote

wat gebeurde er op 7 oktober?
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:18:41 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346663
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat was @:Vallon ;)
dank u

moe wordt ik ervan
pi_218346675
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef sp3c het volgende:
dat jullie een kant hebben gekozen vind ik helemaal prima maar ik deed dat niet, ik beoordeel beide kampen gewoon hoe ik ze zie op het moment dat er iets gebeurt

en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het toch
Maar het conflict is meer dan Hamas en honger in de Gazastrook.

Zelfs als de Gazastrook er niet zou zijn, zit je met de westelijke Jordaanoever waar Palestijnen weggepest worden en Isral steeds meer nederzettingen bouwt.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:19:58 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346686
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar het conflict is meer dan Hamas en honger in de Gazastrook.

Zelfs als de Gazastrook er niet zou zijn, zit je met de westelijke Jordaanoever waar Palestijnen weggepest worden en Isral steeds meer nederzettingen bouwt.
klopt

maar wat er nu gebeurt begint op 7 oktober, volgens mij nog steeds de bloedigste dag van deze oorlog
pi_218346859
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
klopt

maar wat er nu gebeurt begint op 7 oktober, volgens mij nog steeds de bloedigste dag van deze oorlog
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.

De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Isral bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Isralirs.
pi_218346885
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef sp3c het volgende:

Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.
pi_218346892
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.
Haha. Hoe zou jij het vinden als iemand nare aannames over jou doet wat jij zou denken en voelen over andere zaken omdat je teksten leest die je niet bevalt? Haal die smerig duim uit je mond en neem wat vitamine D en Gingko Biloba want je bent ook nog eens enorm vergeetachtig.

Als ik me zorgen maak om mensen die honger lijken te hebben betekent dit niet dat ik die mensen dus automatisch als hartstikke lieve zachtaardige mensen zie..... Je verraadt je motieven en daaruitvoortvloeiende posts

Ik mag je geen mafkees noemen, maar ik doe het nu toch omdat je wederom bij mij racisme impliceert. Mafkees.

quote:
[..]
Isral creert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment n de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest.
Oh dat er voedsel gestolen wordt heeft inderdaad zeker invloed op die verhongering. Klopt. Kan geen mens ontkennen. Als er sinds 1 maart ook nog eens substantieel te weinig voedsel binnenkomt (in 2 maanden 94 miljoen maaltijden) dan verergert dat terwijl er in Gaza 900 en buiten gaza 6.000 vrachtwagens klaarstaan....

Eind mei kwam channel 12 met een Isralische bron die 110 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht en gisteren kwam NYTimes met een Isralische bron die 150 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht. In beide gevallen konde ze geen incident vinden waar ze Hamas als dader aan konden wijzen. Onze vriend Eylon Levy meldde eind mei dat Hamas maar in 10% van de gevallen de dader was. Dit past ook al niet bij jouw beweringen
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:31:07 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346898
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.
7 oktober escaleerde het naar oorlog dus het klopt uiteraard wel
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:32:04 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346919
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.

De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Isral bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Isralirs.
true

maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen
pi_218346998
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
7 oktober escaleerde het naar oorlog dus het klopt uiteraard wel
Nee. 7 oktober escaleerde het ook niet naar een door Israel veroorzaakte hongersnood. Maar ik snap dat als je heel diep in een kamp zit dat je de zaken wat anders interpreteerd.
pi_218347013
Goed gedaan, hamas!

quote:
BREAKING: Hamas militias have executed 10 people in East Khan Yunis, Gaza, accusing them of affiliation with the so-called Yaser Abu Shabab gang. No further details have been provided.
twitter

https://x.com/CIDI_nieuws/status/1949551438239301852
pi_218347014
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
true

maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen
Voor zichzelf beter van niet inderdaad. Maar Isral had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om van gaza geen openluchtgevangenis te maken.
  zondag 27 juli 2025 @ 21:38:00 #104
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218347019
quote:

[..]
Maar hoe had Isral achter Hamas of de daders aan kunnen gaan? Als er een veel betere manier met veel minder burgerslachtoffers zou zijn, denk ik dat er weinig mensen op tegen zouden zijn. Serieuze vraag overigens.
pi_218347031
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Voor zichzelf beter van niet inderdaad. Maar Isral had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om van gaza geen openluchtgevangenis te maken.
het hele midden-oosten kan er ook voor kiezen Israel niet van de kaart te willen vegen. Zo gaat dat cirkeltje maar rond en rond zonder oplossingen helaas.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:39:44 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218347043
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee. 7 oktober escaleerde het ook niet naar een door Israel veroorzaakte hongersnood. Maar ik snap dat als je heel diep in een kamp zit dat je de zaken wat anders interpreteerd.
jawel, voor 7 oktober was er geen hongersnood, op 7 oktober gebeurde er vanalles, na 7 oktober was er hongersnood (nog niet volgens de VN maar dat zijn radicalen volgens sommigen hier) do the math
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:40:43 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218347057
quote:

[..]
ja iedereen had vanalles kunnen doen de laatste 50 jaar

maar 7 oktober was een stap verder dan tot nu toe en nu gaat Israel een stap verder dan tot nu toe
pi_218347084
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:39 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het hele midden-oosten kan er ook voor kiezen Israel niet van de kaart te willen vegen. Zo gaat dat cirkeltje maar rond en rond zonder oplossingen helaas.
Er zijn genoeg landen in het midden-oosten die Isral erkennen en ze niet pers van de kaart willen vegen. In feite kun je ze op 1 hand tellen zelfs, de landen die Isral van de kaart willen vegen bedoel ik dan.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:44:06 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218347096
de Israeli's en de Palestijnen gaan er niet uitkomen, dat is feitelijk denk ik

als A er den een schep bovenop doet dan doet B dat ook, dan lijkt het mij verstandig om er ff geen scheppen op te doen ... Hamas is het daar niet mee eens en daardoor zijn we nu bijna 400 topics verder
pi_218347114
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:44 schreef sp3c het volgende:
de Israeli's en de Palestijnen gaan er niet uitkomen, dat is feitelijk denk ik

als A er den een schep bovenop doet dan doet B dat ook, dan lijkt het mij verstandig om er ff geen scheppen op te doen ... Hamas is het daar niet mee eens en daardoor zijn we nu bijna 400 topics verder
En Isral is het door niet mee eens.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:45:45 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218347117
en nee ik zeg nog steeds niet dat Israel nooit iets fout doet of iets escaleert, dat heb je verzonnen, dat is irritant, daar moet je mee ophouden want ik ben nog steeds moe

maar deze komt bij Hamas op de rekening
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:46:19 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218347126
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En Isral is het door niet mee eens.
nee niemand vind het leuk als iemand op 1 dag 1200 mensen over de kling jaagt
pi_218347145
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn genoeg landen in het midden-oosten die Isral erkennen en ze niet pers van de kaart willen vegen. In feite kun je ze op 1 hand tellen zelfs, de landen die Isral van de kaart willen vegen bedoel ik dan.
niet pers is in mijn ogen niet voldoende.

En over het erkennen, mwaw:

Isral niet erkend door Afghanistan,Algerije, Bangladesh, Brunei, Comoren, Cuba, Djibouti, Indonesi, Iran, Irak, Koeweit, Libanon, Libi, Maleisi, Noord-Korea, Oman, Pakistan, Qatar, Saudi-Arabi, Somali, Syri, Tunesi en Jemen

Genoeg uit de regio
  zondag 27 juli 2025 @ 21:48:11 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218347148
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Netanyahu liet koffers met geld naar Gaza gaan, en gaf Hamas aanzien door te onderhandelen (onder andere duizend gevangenen voor n Isralische soldaat).

Hoe smerig Hamas ook is, zeggen dat alleen Hamas escaleert, is een beetje makkelijk.
'Ja, maar Netanyahu ..'

Dat Isral geld vanuit Qatar richting Hamas liet gaan in de hoop dat een verbetering van welvaart ook oorlogsvoering minder aantrekkelijk zou maken, doet niets af aan de huidige situatie die volledig op het conto komt van de Palestijnse terroristen.

En wil je zeggen dat men maar niet had moeten onderhandelen met Hamas? Mensen die gijzelt waren dus gewoon aan het lot overlaten? Het is juist altijd geprobeerd deze vrij te krijgen.
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet aan Isral om een aanslag te voorkomen. De Palestijnen zouden geen aanslagen moeten plegen.
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Haha. Hoe zou jij het vinden als iemand nare aannames over jou doet wat jij zou denken en voelen over andere zaken omdat je teksten leest die je niet bevalt? Haal die smerig duim uit je mond en neem wat vitamine D en Gingko Biloba want je bent ook nog eens enorm vergeetachtig.

Als ik me zorgen maak om mensen die honger lijken te hebben betekent dit niet dat ik die mensen dus automatisch als hartstikke lieve zachtaardige mensen zie..... Je verraadt je motieven en daaruitvoortvloeiende posts
Het heeft niets te maken met aannames maar met feiten. De aandacht voor de Palestijnen is selectief en ook hysterisch. We zien dit bij geen enkele andere oorlog op deze manier.

Er is wel degelijk sprake van een fantasiebeeld dat mensen zich voorhouden over de Palestijnen, namelijk dat dit allemaal onschuldige mensen zijn die helemaal niets met Hamas te maken hebben. Daarom wordt het argument ook zo veelvuldig gemaakt dat 'De Palestijnen' niet Hamas zijn. Dit waar natuurlijk Hamas gewoon een product is van de Palestijnen, die Hamas democratisch hebben verkozen en nog altijd op grote schaal steunen.
quote:

[..]
Ik mag je geen mafkees noemen, maar ik doe het nu toch omdat je wederom bij mij racisme impliceert. Mafkees.
Racisme? Waar heb je het over?
quote:
[..]
Oh dat er voedsel gestolen wordt heeft inderdaad zeker invloed op die verhongering. Klopt. Kan geen mens ontkennen. Als er sinds 1 maart ook nog eens substantieel te weinig voedsel binnenkomt (in 2 maanden 94 miljoen maaltijden) dan verergert dat terwijl er in Gaza 900 en buiten gaza 6.000 vrachtwagens klaarstaan....

Eind mei kwam channel 12 met een Isralische bron die 110 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht en gisteren kwam NYTimes met een Isralische bron die 150 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht. In beide gevallen konde ze geen incident vinden waar ze Hamas als dader aan konden wijzen. Onze vriend Eylon Levy meldde eind mei dat Hamas maar in 10% van de gevallen de dader was. Dit past ook al niet bij jouw beweringen
Ah, dus die gewapende mannen die trucks kaapten dat waren wie dan precies? De voedselhulp is wel degelijk op die manier flink ontregeld. Bovendien blijft het de vraag wat er op grote schaal nu van die honger klopt. Er lijkt voornamelijk een soort onderlaag in de bevolking te kampen hebben met voedselschaarste, waar anderen het aan niets lijkt te ontbreken.

Er is in ieder geval een groot contrast tussen wat sommige Palestijnen zelf op hun sociale media posten en de verhalen van de Westerse media. Uitgemergelde mensen, zoals vaak wordt aangegrepen in deze media, zijn niet de norm.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218347150
quote:

[..]
Tja Israel heeft het afgelopen jaar 5 verschillende landen gebombardeerd. Libanon, Syrie, Palestina, Iran, Yemen Hun strategie om eerst bommen te gooien om dan een vrede naar hun eisen af te dwingen is net zoiets als neuken voor maagdelijkheid. Het klinkt leuk, het werkt niet. Het onderliggende probleem wordt telkens onopgelost gelaten er wordt alleen tijdelijke gehoorzaamheid afgedwongen.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:48:40 #116
236264 crew  capricia
pi_218347162
quote:

[..]
Wat is in jouw ogen de directe aanleiding tot 7 oktober geweest?
Heeft er een bepaald incident of escalatie plaatsgevonden waardoor de Palestijnen niets anders konden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218347196
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar hoe had Isral achter Hamas of de daders aan kunnen gaan? Als er een veel betere manier met veel minder burgerslachtoffers zou zijn, denk ik dat er weinig mensen op tegen zouden zijn. Serieuze vraag overigens.
Bijvoorbeeld door meer te doen zoals bij het conflict met Iran, val de kopstukken aan, ik geloof dat die in Qatar zitten toch? Door bijvoorbeeld de Palestijnen een alternatief te bieden dat beter is dan Hamas.
pi_218347202
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
Het is niet aan Isral om een aanslag te voorkomen. De Palestijnen zouden geen aanslagen moeten plegen.
Hamas is schuldig aan de aanslagen op 7 oktober. Maar dat Isral onder ''mister security'' Netanyahu geen verantwoordelijkheden heeft is ook lachwekkend.
pi_218347214
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja Israel heeft het afgelopen jaar 5 verschillende landen gebombardeerd. Libanon, Syrie, Palestina, Iran, Yemen Hun strategie om eerst bommen te gooien om dan een vrede naar hun eisen af te dwingen is net zoiets als neuken voor maagdelijkheid. Het klinkt leuk, het werkt niet. Het onderliggende probleem wordt telkens onopgelost gelaten er wordt alleen tijdelijke gehoorzaamheid afgedwongen.
landen vol met extremistische groeperingen die niet bepaald een fijn gevoel hebben bij Israel en de ellende in jemen kan je de saoedis vooral aanrekenen samen met de rebellen daar.
pi_218347230
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
Dat Isral geld vanuit Qatar richting Hamas liet gaan in de hoop dat een verbetering van welvaart ook oorlogsvoering minder aantrekkelijk zou maken, doet niets af aan de huidige situatie die volledig op het conto komt van de Palestijnse terroristen.
Dan moet je geld gericht inzetten. Niet in het geniep via koffers naar de machtshebbers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')