abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218345848
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, het is tragisch, maar je moet je altijd afvragen hoe zoiets komt. In deze situatie hebben de Palestijnen dit volledig aan zichzelf te danken. Het is het resultaat van het decennialange terreur, waarvan het wellicht wel in de lijn der verwachting lag dat de maat ooit vol zou zijn voor Israël.
Dus die tienduizenden mensen die inmiddels zijn omgekomen hebben dat aan zichzelf te danken?
Mooi dan weten we dat ook weer.
pi_218346062
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ik jouw naan mycroft -

https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Heb je in een jaar tijd in NWS alleen al 315 keer het woordje genocide gebruikt.. doe met die informatie wat je wil, ik denk dat het je standpunt geen goed doet.
Dat ga ik meteen even met een aantal andere users doen, want ik durf te wedden dat die daar ook wel bij in de buurt kunnen komen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 27 juli 2025 @ 20:50:01 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218346217
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe ouder ik word (ben inmiddels 43), des te meer kom ik tot de conclusie dat een vredige wereld een volslagen utopie is en nooit zal gebeuren. De mensheid is in de basis nu eenmaal territoriaal, het zit in ons DNA.

Je ziet het al vanaf de peuterleeftijd: iets simpels als bijvoorbeeld speelgoed waar een ander kind mee speelt op dat moment voor jezelf willen hebben, of speelgoed dat van jou is niet willen delen met een ander. Ook als je er op dat moment niet mee speelt, mag de ander het niet hebben. De enige reden: het is van jou.

Op die leeftijd is dat niet iets dat je aangeleerd is, dus zit dat gewoon in je. Wanneer je dan je zin niet krijgt, kan dat al tot woede-aanvallen of ruzie leiden. Niet dat dat voortdurend voorkomt, maar het kan zo nu en dan zomaar naar boven komen. En dat verschilt ook weer van kind tot kind.

Wat je mijns inziens slechts hebt, zijn gewoon periodes van lokale relatieve rust of vrede tussen alle conflicten door. Mensen die de verschrikkingen/ontberingen hebben meegemaakt, zijn vaak oorlogsmoe en er alles aan gelegen om dat niet meer mee te maken. Dat is dan ook de reden dat wij hier in de gelukkige positie zijn om in zo'n lange periode van vrede en stabiliteit te mogen leven.

Maar uiteindelijk sterft elke generatie simpelweg uit en vervaagt daarmee langzaam de collectieve herinnering, waardoor het allemaal zomaar weer van voor af aan kan beginnen.
Hele mooie dit _O_ ^O^
  zondag 27 juli 2025 @ 20:52:33 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218346280
quote:
17s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Toen die Palestijnen die Hamas terroristen op 7 oktober onthaalden met die gegijzelden was de groep kleiner en die groep zou zelfs bewijzen dat de twee miljoen inwoners genocide op de jood nastreven..... Maar oké ik begrijp goed dat die generalisatie jou nu niet zo goed uitkomt
Nee hoor, ik verwijs niet voor niets naar een onderzoek van het PCPSR en we hebben de daarnaast de geschiedenis van dit conflict nog om ons op te baseren. Kijk bijvoorbeeld naar hoe het antisemitisme en terreur zelfs in de Palestijnse schoolboeken werd verheerlijkt op manieren dat er in Nederland meermaals kamervragen over zijn geweest. Dan kun je inderdaad gerust spreken van een probleem dat diep geworteld zit in de Palestijnse samenleving.

De vraag is dan ook waarom dit toch zo lastig te accepteren is voor sommigen. Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.
quote:
17s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die honger in Jemen en Soeden komt niet door een fatsoenlijke partij die met onze steun aan de voedselknop draait en de honger bewust creëert. Dat verschil begrijpt toch iedereen?
Israël creëert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment één de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest. En tel daar bij op dat de Palestijnen deze oorlog zelf begonnen zijn.

Je zou dus dus beide deze twee zaken in ogenschouw nemen én kijkende naar de geschiedenis van dit conflict, waar zoals we weten de Palestijnen structureel de aanstichters zijn geweest, ook de conclusie kunnen trekken dat dit volledig komt door hun eigen gedrag en dat wie de billen brandt ook op de blaren mag zitten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 27 juli 2025 @ 20:53:18 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218346297
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Israëlische intentie, zij verwachten Hamas te kunnen breken en een volksoproer te starten door voedselgebrek (geen genocide) te creëren, helaas is voor de gemiddelde Palestijn de Jodenhaat veel groter dan de liefde voor hun eigen kinderen.

Israël had ook liever gehad dat alle Hamas strijders gewoon heldhaftig op een veldje het IDF zouden trotseren maar die trekken een jurkje aan en mengen zich tussen de bevolking (een oorlogsmisdaad trouwens).
Scherp. Israël (en menig westerse mogendheid) zou inderdaad verwachten dat simpel druk zetten en een gebrek aan zaken of leefkansen, een groep wel tot een ander inzichtelijk alternatief zal brengen.

Normaal is die verlokkende aanpak ook zo te verwachten, denk aan shockdoctrines, misleidingen en verleidingen als zelf gemaakte keuze.
Ik vermoed stellig dat het "team IDF" buiten de waard heeft gerekend hoe een sinistere onderdrukkende ideologie haar volgelingen volledig kan overweldigen. Een goed voorbeeld waren de "vrije" verkiezingen waar in no-time, de Gazaanse "bevolking" wederom koos voor hamas in al of niet een ander jasje van een fantast die zich beroept op een verleden en onmogelijke toekomst.

Een ideologie die deelnemers (Hotel Cailfornia) van een sekte zo overtuigd dat die - zelf al zou die anders willen - niets anders kan dan daarmee onlosmakelijk verbonden blijven. Uitstappen betekent immers jezelf opgeven en losmaken van wat de persoon een bestaansreden geeft.
Eerder en vaker uitgelegd dat alles in Gaza gebeurd onder en met toezicht van hamas. Een directeur van een ziekenhuis is helaas net zo hamas als de patiënt die zorg krijgt. Hoe iemand hier ook meent dat het twee zaken zijn.
Niet Die verwevenheid is niet eens zozeer als plan of keuze maar als tribale leefwijze.
Daarin "hogere" zijnden kunnen nooit ter discussie van lager geplaatsten komen te staan. Op het moment dat iemand upwards wordt bekritiseerd, waar het gaat om triviale zaken, zal die door de eigen broeders direct worden ontzenuwd. Iets dat ook elders en onder andere luchten, de normale aanpak is.

Daarom is de situatie ook zo verrekte moeilijk en complex. Menig westers, verlicht, denkend iemand meent dat het een soort van gelijk krachtenveld is. Dat is hier zeker niet het geval.
Vermeende gelijkheid dat ook speelt met te te pas en onpas, kakelen over recht en onrecht waarbij partijen simpelweg een totaal andere of geen enkele invoeling mee hebben.
In geval van hamas heeft die geen enkele boodschap aan andermans rechten of afspraken die haar niet uitkomt. Hamas zal daarvan wel alles inzetten of misbruiken als dat haar eigen zaak ten goede komt.
Omgekeerd is misbruik veel minder (mogelijk) omdat bv rechten van een gebruiker verankerd zijn in (grond)wet en onderworpen aan controle n handhavend gezag.

Hoe iemand iemand uit een "sekte" halen, is nooit een makkelijk verhaal.
Het komt in neer op een heel lange adem hebben met stringent heropvoeden in een ijdele hoop dat de nieuwe generatie(s) wel een voordeel gaan zien van de zelfwerkzaamheid die haar geboden wordt. Iets dat imo is geprobeerd met o.a. gecorrumpeerd UNWRA. Een andere gedachte is de sekte tegemoet komen in haar onmogelijke wensen die dan de boel mogelijk weer wat tot rust kan brengen.
Een tussenoplossing is isoleren (zoals nu) en als dat niet (meer) kan, de "Gazanen" als hamas uiteenjagen naar een plek waar zij iig geen directe bedreiging meer kunnen (en zullen) vormen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:00:49 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346394
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hamas is dit conflict niet begonnen, ze zijn uit het conflict voortgekomen.
Hamas escaleerde dit conflict naar waar het nu is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218346432
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:38 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Dus die tienduizenden mensen die inmiddels zijn omgekomen hebben dat aan zichzelf te danken?
Mooi dan weten we dat ook weer.
Ze zijn collateral damage voor hun leiders. Zie het als sterven voor een uiteindelijk groter doel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218346496
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hamas escaleerde dit conflict naar waar het nu is
Netanyahu liet koffers met geld naar Gaza gaan, en gaf Hamas aanzien door te onderhandelen (onder andere duizend gevangenen voor één Israëlische soldaat).

Hoe smerig Hamas ook is, zeggen dat alleen Hamas escaleert, is een beetje makkelijk.
pi_218346509
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet grappig, maar logisch. Er zijn namelijk talloze videos van de aanslagen op 7 oktober 2023, waar talloze Palestijnen gretig helpen met het terreur of het toejuichen. Ook weten we natuurlijk dat volgens het Palestinian Center for Policy Survey and Research, 75% van de Palestijnen de aanslagen Steuden.

Dat creëert een hele andere situatie dat de vermeende hongersnood, waar er best delen van de Palestijnse samenleving een voedselschaarste zullen kennen, maar ook genoeg Palestijnen zelf op de sociale media juist beelden delen waarbij er hele geen hongersnood lijkt te zijn. Maar markten, winkels en zelfs restaurants die vol eten liggen.

Als we nu op 7 oktober 2023 ook videos hadden gehad van protesterende Palestijnen of mensen die om maar iets te noemen de Israëlische gijzelaars hielpen, hadden daar ook meer nuances op de plek geweest. Helaas was daar geen sprake van.
Ik heb gisteren voor het eerst een van je geposte tweets geopend en zag dat om een oudere post ging. Het eettentje zelf heb ik getracht te vinden op Google maps zonder resultaat.

Derhalve classificeer ik al de door jouw geposte tweets met filmpjes waarin Palestijnen in weelde leven als onzin.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:13:46 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346573
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Netanyahu liet koffers met geld naar Gaza gaan, en gaf Hamas aanzien door te onderhandelen (onder andere duizend gevangenen voor één Israëlische soldaat).

Hoe smerig Hamas ook is, zeggen dat alleen Hamas escaleert, is een beetje makkelijk.
dat zeg ik dan ook niet

ik zeg dat op dit moment, Hamas degene is die dit conflict escaleerde tot het punt waar het nu staat

ik zeg nergens dat Israel braaf is ... ik begin een beetje moe te worden van dit topic, komt door jou, howard, ronddraai, al die vogels die vooral willen lezen wat ze willen lezen

lees gewoon wat er staat aub
pi_218346594
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik verwijs niet voor niets naar een onderzoek van het PCPSR en we hebben de daarnaast de geschiedenis van dit conflict nog om ons op te baseren. Kijk bijvoorbeeld naar hoe het antisemitisme en terreur zelfs in de Palestijnse schoolboeken werd verheerlijkt op manieren dat er in Nederland meermaals kamervragen over zijn geweest. Dan kun je inderdaad gerust spreken van een probleem dat diep geworteld zit in de Palestijnse samenleving.

De vraag is dan ook waarom dit toch zo lastig te accepteren is voor sommigen. Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.

Dit frame mag je ook gewoon achterwege laten. Echt niemand in dit topic vindt Palestijnen lieve mensen. Niemand in dit topic juicht voor Palestijnen. Dat neemt niet weg dat we maar oogluikend alles toe moeten staan wat Israël met andere mensen doet.
pi_218346602
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
Dat creëert een hele andere situatie dat de vermeende hongersnood, waar er best delen van de Palestijnse samenleving een voedselschaarste zullen kennen, maar ook genoeg Palestijnen zelf op de sociale media juist beelden delen waarbij er hele geen hongersnood lijkt te zijn. Maar markten, winkels en zelfs restaurants die vol eten liggen.
Vermeende hongersnood?

Dat er nog eten, tegen torenhoge prijzen, aanwezig is, betekent niet dat er geen hongersnood is.
quote:
Israël creëert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment één de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest. En tel daar bij op dat de Palestijnen deze oorlog zelf begonnen zijn.
Blijkt niet zo te zijn.

Amerikaans rapport: geen bewijs dat Hamas structureel voedsel in Gaza steelt

En wat is het nu? Een vermeende hongersnood?

Of een hongersnood die door Hamas veroorzaakt is?

Je moet wel een lijn kiezen.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:15:33 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346609
van de week was er ook zo'n figuur die begon te mieren over zieken om te zeiken of zeiken om te zieken omdat ik zei dat een afzwaaier met een moderne gevechtstank me heel onwaarschijnlijk leek

geen idee meer wie maar die ook

moe wordt ik ervan
pi_218346639
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zeg ik dan ook niet

ik zeg dat op dit moment, Hamas degene is die dit conflict escaleerde tot het punt waar het nu staat

ik zeg nergens dat Israel braaf is ... ik begin een beetje moe te worden van dit topic, komt door jou, howard, ronddraai, al die vogels die vooral willen lezen wat ze willen lezen

lees gewoon wat er staat aub
Je kwam met een oneliner, die zoals bijna altijd, de werkelijkheid slechts gedeeltelijk dekt.

Er zijn wel zo veel dingen gebeurd die het conflict naar dit punt gebracht hebben, dat alles terugbrengen tot Hamas de werkelijkheid ook geen recht doet.
pi_218346640
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:15 schreef sp3c het volgende:
van de week was er ook zo'n figuur die begon te mieren over zieken om te zeiken of zeiken om te zieken omdat ik zei dat een afzwaaier met een moderne gevechtstank me heel onwaarschijnlijk leek

geen idee meer wie maar die ook

moe wordt ik ervan
Dat was @Vallon ;)
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:17:34 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346644
dat jullie een kant hebben gekozen vind ik helemaal prima maar ik deed dat niet, ik beoordeel beide kampen gewoon hoe ik ze zie op het moment dat er iets gebeurt

en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het toch
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:18:24 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346657
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kwam met een oneliner, die zoals bijna altijd, de werkelijkheid slechts gedeeltelijk dekt.

Er zijn wel zo veel dingen gebeurd die het conflict naar dit punt gebracht hebben, dat alles terugbrengen tot Hamas de werkelijkheid ook geen recht doet.
dekt de werkelijkheid 100%

voor 7 oktober was het daar matig, na 7 oktober is het daar klote

wat gebeurde er op 7 oktober?
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:18:41 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346663
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat was @:Vallon ;)
dank u

moe wordt ik ervan
pi_218346675
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef sp3c het volgende:
dat jullie een kant hebben gekozen vind ik helemaal prima maar ik deed dat niet, ik beoordeel beide kampen gewoon hoe ik ze zie op het moment dat er iets gebeurt

en in dit geval escaleerde Hamas dit conflict op 7 oktober tot waar het nu is, ze konden ervoor kiezen het niet te doen want ze wisten dondersgoed hoe Israel gaat reageren en ze deden het toch
Maar het conflict is meer dan Hamas en honger in de Gazastrook.

Zelfs als de Gazastrook er niet zou zijn, zit je met de westelijke Jordaanoever waar Palestijnen weggepest worden en Israël steeds meer nederzettingen bouwt.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:19:58 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346686
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar het conflict is meer dan Hamas en honger in de Gazastrook.

Zelfs als de Gazastrook er niet zou zijn, zit je met de westelijke Jordaanoever waar Palestijnen weggepest worden en Israël steeds meer nederzettingen bouwt.
klopt

maar wat er nu gebeurt begint op 7 oktober, volgens mij nog steeds de bloedigste dag van deze oorlog
pi_218346859
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
klopt

maar wat er nu gebeurt begint op 7 oktober, volgens mij nog steeds de bloedigste dag van deze oorlog
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.

De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Israël bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Israëliërs.
pi_218346885
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:17 schreef sp3c het volgende:

Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.
pi_218346892
quote:

[..]
Waar komt die krampachtige neiging vandaag bij bepaalde mensen om zich maar stug en koppig te blijven inbeelden dat de meeste Palestijnse hartstikke lieve mensen zijn, die op geen enkele manier achter het Palestijnse terreur staan? Nu is dat antwoord mij inmiddels wel duidelijk, maar ik stel de vraag alsnog even.
Haha. Hoe zou jij het vinden als iemand nare aannames over jou doet wat jij zou denken en voelen over andere zaken omdat je teksten leest die je niet bevalt? Haal die smerig duim uit je mond en neem wat vitamine D en Gingko Biloba want je bent ook nog eens enorm vergeetachtig.

Als ik me zorgen maak om mensen die honger lijken te hebben betekent dit niet dat ik die mensen dus automatisch als hartstikke lieve zachtaardige mensen zie..... Je verraadt je motieven en daaruitvoortvloeiende posts

Ik mag je geen mafkees noemen, maar ik doe het nu toch omdat je wederom bij mij racisme impliceert. Mafkees.

quote:
[..]
Israël creëert deze honger niet, dat doen natuurlijk de Palestijnse terroristen van Hamas die vanaf moment één de voedselhulp hebben gekaapt. Hoeveel videos hebben we vanaf het begin van de oorlog wel niet gezien van gewapende mannen die trucks met goederen kaapten? Dat zijn er heel veel geweest.
Oh dat er voedsel gestolen wordt heeft inderdaad zeker invloed op die verhongering. Klopt. Kan geen mens ontkennen. Als er sinds 1 maart ook nog eens substantieel te weinig voedsel binnenkomt (in 2 maanden 94 miljoen maaltijden) dan verergert dat terwijl er in Gaza 900 en buiten gaza 6.000 vrachtwagens klaarstaan....

Eind mei kwam channel 12 met een Israëlische bron die 110 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht en gisteren kwam NYTimes met een Israëlische bron die 150 gestolen/geplunderde vrachtwagens heeft onderzocht. In beide gevallen konde ze geen incident vinden waar ze Hamas als dader aan konden wijzen. Onze vriend Eylon Levy meldde eind mei dat Hamas maar in 10% van de gevallen de dader was. Dit past ook al niet bij jouw beweringen
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:31:07 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346898
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat klopt uiteraard niet. De escalatie waar Israel geen eten of voedselhulp het gebied meer inlaat is niet door Hamas gedaan. Ook na 7 oktober was het Israel dat escaleerde naar een oorlog. Israel had ook achter Hamas of de daders aan kunnen gaan, ze kozen ervoor om de oorlog te verklaren aan de bevolking in Gaza.
7 oktober escaleerde het naar oorlog dus het klopt uiteraard wel
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 21:32:04 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218346919
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zelfs als je overslaat dat Netanyahu Hamas geholpen heeft omdat hij er baat bij heeft dat Gaza als vijandelijk gebied gezien wordt, kwam 7 oktober kwam niet uit de lucht vallen.

De situatie in Gaza was al slecht. Een aanslag hing in de lucht, waarbij er totaal gefaald is door Israël bij het voorkomen van de aanslag en het beschermen van Israëliërs.
true

maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')