abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218338001
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ontwapen geheel Israël, geef 1000 Palestijnen een aardappelschilmesje en je hebt je genocide.
Dat ontwapenen lijkt me een goed idee. Voor de rest onzin.
pi_218338014
Weer een getuige die zegt wat hier al maanden die sommige users afgedaan wordt als hamas propaganda

tiktok
  zondag 27 juli 2025 @ 12:30:34 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218338017
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee de demonstranten gaan de straten niet op voor Hamas.
De organisaties achter de demonstraties zijn wel degelijk aan Hamas gelieerd, de schaapjes die meelopen hebben daar weinig besef van of willen dat niet weten.
  zondag 27 juli 2025 @ 12:35:34 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218338049
quote:
Israël houdt vol dat er geen hongercrisis is in Gaza en dat Hamas foto's van uitgemergelde kinderen en baby's manipuleert om zo het land in een kwaad daglicht te stellen.
Desondanks gaat het nu overstag: het leger zal dagelijks tussen 10 uur en 20 uur een gevechtspauze instellen in drukbevolkte gebieden.
Dan gaat het met name om een deel van de kuststrook, Gaza-Stad en Deir al-Balah, waar het leger vorige week voor het eerst een grondoffensief begon.

Israël vreest domino-effect na Franse erkenning onafhankelijk Palestina: 'Hamas profiteert van symbolische stap Frankrijk'
Emmanuel Macron
Ook zal het leger dagelijks (tussen 6 uur en 23 uur) veilige corridors instellen die de hulpkonvooien van de Verenigde Naties kunnen gebruiken.
De VN klagen al lange tijd dat het te onveilig is om goederen te distribueren.
Daarnaast beschuldigen zij Israël ervan restricties op te leggen, waardoor veel hulp aan de grens blijft liggen.
Eerste vrachtwagens met voedsel via Egypte de Gazastrook binnen
Nu moet alles soepeler gaan verlopen. De eerste vrachtwagens kwamen zondagochtend al via Egypte de Gazastrook binnen.
Heel vorige week bereikten slechts 250 trucks de Palestijnse strook, terwijl volgens hulporganisaties een minimum van 300 per dag nodig is.
Tijdens het bestand eerder dit jaar kwamen zo'n 600 vrachtwagens per dag binnen.

Vrachtwagens met hulpgoederen staan aan de Egyptische grens klaar om naar Gaza te gaan.
De onderhandelingen over een nieuw tijdelijk bestand liepen eind vorige week spaak vanwege de, aldus de Amerikaanse Midden-Oostengezant Steve Witkoff, 'egoïstische' houding van Hamas.

De terreurbeweging zou, wetende dat Israël onder internationale druk staat, met een aantal nieuwe eisen zijn gekomen, waaronder de vrijlating van veel meer Palestijnse gevangenen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218338058
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:29 schreef Chadi het volgende:
Weer een getuige die zegt wat hier al maanden die sommige users afgedaan wordt als hamas propaganda

[ tiktok ]
quote:
“It should be emphasized that Mr. Aguilar was employed as a subcontractor and was fired over a month ago for inappropriate behavior,” the aid foundation added. “Following the dismissal, we received threats that unless he was reinstated, action would be taken against us, raising questions regarding the motivation behind his interviews.

"We also have evidence that he likely forged documents and presented misleading videos to promote his false narrative," GHF added, without elaborating on the ostensible evidence.
pi_218338059
quote:

[..]
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide. Dat is natuurlijk een raar argument, bij geen enkele genocide is letterlijk iedereen vermoord. Er zijn nog joden er zijn nog Armenen er zijn nog Bosnische moslims er zijn nog Tutsi's enzovoort. Ik zie ook werkelijk niemand in twijfel trekken of bijvoorbeeld er wel een genocide op de Oeigoeren of in Soedan is, waar we ook voornamelijk informatie over krijgen uit dezelfde kanalen als in dit conflict. De VN/Hulporganisaties/ de media.
Er is nogal wat bewijs van de intentie van Israel om Gaza uit te roeien, legio uitspraken van de regering. Gigantische dodentallen in Gaza. Acties van de Israelische regering zoals het veroorzaken van de huidige hongersnood. Mensen zijn ook extreem voorzichtig in genocide uitspreken daarom noemt bijvoorbeeld niemand de oorlog in Oekraine een genocide. Claimen dat er geen basis is is bewust je vingers in je oren stoppen
[..]
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2567107
[..]
De veroorzaker is niet Hamas, Hamas is een vreselijke organisatie maar Hamas is niet degene die de hongersnood veroorzaakt of alles plat heeft gegooid. Het excuus dat de Palestijnen een te kort rokje hebben en dat Israel zich dus niet hoeft in te houden is best bullshit. Israel maakt de eigen bevolking een target voor Hamas door genocidaal beleid als Israel nu voert. Maar ik geloof niet dat jij het legitiem vindt dat Hamas met hetzelfde argument dat je hier aanvoert Israeliers vermoord.
[..]
Nee de demonstranten gaan de straten niet op voor Hamas. Dat is hetzelfde niveau als zeggen dat mensen zoals jij die Israel supporten dat doen omdat ze genocide lovers zijn, een niveau waartoe ik mezelf trouwens ook nog wel verlaagd heb. Met zulke non-argumenten als je aanvoert is me wel duidelijk dat jij hier de ballen van snapt en gewoon maar wat napraat.
Intentie?

Wat we zeker weten is dat Hamas de intentie heeft om genocide te plegen op Israël en de Joden.

Wat we verder vernemen is dat Israël niet de intentie heeft om genocide te plegen op de Gazanen.

Dat linkse nazi's in het westen dat er wel graag in willen zien geeft blijk aan hun intenties. De maskers voor het anti-semitisme zijn afgevallen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 27 juli 2025 @ 12:37:23 #282
131800 Tarado
capô de fusca
  zondag 27 juli 2025 @ 12:39:57 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218338098
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Genocide is sowieso heel lastig te bewijzen om meerdere redenen. En kan alleen door het ICJ worden uitgesproken maar dan moet er dus wel eerst een claim komen. En dan nog spelen er zeker in het geval van Israël allerlei grote belangen mee waardoor er maar weinig landen zijn die hun vingers eraan gaan branden.

Maar er zijn toch verschillende NGO’s die uitspraken hebben gedaan. Die kun je serieus nemen of niet. Het geeft op zijn minst het idee dat het bewijzen van genocide een kans van slagen heeft als men dat door zou willen zetten.

Maar jij wacht liever de uitspraak van het ICJ af (2027/2028) totdat je het genocide noemt? In de tussentijd vindt die momenteel plaats. Maar mogen we het zo niet noemen want de rechter heeft nog niet beslist?
Iemand mag dingen bezien zoals die het wil en alleen niet de ander daarmee dus zo benoemd (willen) wegzetten.
//--//
De aangedane ander kan met die aantijding niet veel anders dan die beschuldiging - al of niet zo handelend - van zich afwerpen.
Bezie dingen hier als mogelijk(e) theorie die misschien wel waaarschijnlijk kan zijn maar nooit zijn uit te sluiten.
Probleem met een beschuldiging is dat die nooit (helemaal) volledig ontkend kan worden en in het beste geval op moment van onafhankelijke bewijsvoering, aannemelijk. En ja, dat is dan ratio laten doen wat de (terechte) emotie niet wenst.

Het is beter, hoe aannemelijk ook de veronderstelling is, te wachten met een beschuldiging totdat die is geboekstaafd. Of dat al of niet terecht is, is vooraf niet te bepalen maar vormt wel de fundatie van elke rechtstaat: waar een verdachte onschuldig is totdat dit onomstotelijk niet zo is.

Op het moment dat meningen of overtuigingen gaan bepalen wat ten tijde (on)recht is, ontstaat rechteloosheid.
Dat er dan toch nog situaties zijn waar iemand (on)terecht "erkend" kan worden, is niet anders. Bij stellen van grenzen zal er altijd iets doorsneden worden. Bijkomend probleem hier is dat (beide)partijen hier, er hun eigen rechtstatelijkheid op nahouden. Een NGO kan zich dus maar het beste onthouden van veroordelende uitspraken en (stil) bijdragen waar dat in dat kader haar dan mogelijk is.

Los, dat bikkelharde stellingen gebruiken alleen maar een opmaat is naar escalatie-schaal om nog schrijnender zaken te (kunnen) maken of de ander nog verder proberen weg te drukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218338104
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.
Waarom is die basis er niet?

Bij genocide gaat het onder andere om een vooropgezet plan om een groepering te decimeren. En ik de k dat jij ook wel begrijpt dat er Israël alles aan is gelegen om dat vooropgezette plan niet te laten lekken en daar bewust wat vaag over te blijven. Vandaar ook dat journalisten niet erg welkom zijn.
pi_218338141
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]

Zwart maken om hem ongeloofwaardig over te doen laten komen
pi_218338182
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
Intentie?

Wat we zeker weten is dat Hamas de intentie heeft om genocide te plegen op Israël en de Joden.
Feitelijk onjuist. Daarnaast heeft Hamas het genocide verdrag ook niet getekend en valt het dus nooit aan te klagen. En mogen we het dus zonder rechterlijke uitspraak ook geen genocide noemen.

Ja het zijn niet mijn woorden maar woorden van ander users hier hè.
quote:
Wat we verder vernemen is dat Israël niet de intentie heeft om genocide te plegen op de Gazanen.
Daar wordt dus sterk aan getwijfeld.
quote:
Dat linkse nazi's in het westen dat er wel graag in willen zien geeft blijk aan hun intenties. De maskers voor het anti-semitisme zijn afgevallen.
Wat is dat met die maskers elke keer?
  zondag 27 juli 2025 @ 12:51:03 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218338218
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bij genocide gaat het onder andere om een vooropgezet plan om een groepering te decimeren. En ik de k dat jij ook wel begrijpt dat er Israël alles aan is gelegen om dat vooropgezette plan niet te laten lekken en daar bewust wat vaag over te blijven. Vandaar ook dat journalisten niet erg welkom zijn.
Je bent nu kwalijke complottheorieën aan het verspreiden. Israël heeft geen plannen in die richting.
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.
Nee hoor, die is er niet. Sterker nog, de enige partij met genocidale intenties betreft de Palestijnen zelf. Dit hebben hun leiders letterlijk gezegd. Men wil de aanslagen van 7 oktober 2023 herhalen tot Israël is vernietigd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 27 juli 2025 @ 13:00:50 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218338323
quote:

[..]

Lees even terug wat je opschrijft, als dat de basis is :|W .
  zondag 27 juli 2025 @ 13:03:44 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218338348
quote:
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide.
//--//
Ik begrijp andersdenkenden. Echter, er is pas prake van genocide - moorden om reden van (volks)afkomst - als dat doel is aangetoond en niet omdat dit volgens meninghebbenden dus wel zo zal zijn of daar iets van weg heeft.
Het woord genocide toepassen op Gaza past verder in geen enkele verhouding met andere gebeurtenissen die de helaas term wel hadden (en hebben).

NB: dit geldt ook voor andere "...cides" die pas van toepassing zijn als ze hun 'zijn' troffen en niet omdat ze deel uitmaken van een groep(scassificatie). Ik snap dat die heroverweging moeilijk is te zien omdat een onwrikbare overtuiging immers anders zal bepalen.
pi_218338357
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Aan het einde van elke rabbit hole is de jodenhaat.

Dat maakt waarom antisemitisme zo uniek is in het spectrum van racisme en haat. Elke complottheorie, van links tot rechts eindigt met “de joden hebben het gedaan”.
  zondag 27 juli 2025 @ 13:06:45 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218338397
quote:

[..]

Je bent hier overduidelijk complotheorieën en gedachten daartoe aan het verspreiden.
  zondag 27 juli 2025 @ 13:24:46 #292
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218338668
Ik vind het ook niet oké (zwak uitgedrukt) hoe Israël op reageert.. Echter begin ik die pro Palestijnen ook helemaal zat te worden met dat geluk over "Niet uitspreken is steunen" of "handelen met Israël is steunen". Terwijl ze zelf hun bek houden over wat Hamas aan het doen is.

Als die de kans krijgen moorden ze heel Israël uit en daarna hun eigen burgers. De sleutel tot een soort van vrede ligt toch vooral in de handen van Hamas.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218338674
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, de wereld vraagt zich momenteel vooral af welke informatie nog te vertrouwen is en wat er precies gebeurt.

Het IDF neemt momenteel journalisten mee Gaza in naar de plek waar de hulpgoederen klaar staan die UNRWA niet ophaalt en verspreidt. Het verhaal in de media: Israël weigert de voedselhulp binnen te laten.

Er gaat een filmpje rond van een sterk ondervoede baby. Je hart breekt. Wat het filmpje niet laat zien is dat zijn broers en ouders niet vermagerd zijn. De baby heeft een spierziekte.

IDF heeft het over een afzwaaier op die kerk. Uit de beelden en technische specificaties blijkt niet niet mogelijk.

Het nieuws bericht over honderden doden bij die uitgiftepunten, in meerdere incidenten. Dit is niet te verifiëren. Desondanks zie je beelden waarbij verdrukking het eerste woord is dat je ervan denkt. Er zijn vervalste beelden daarnaast.

Dit is het eindspel van Hamas. Ze weten dat mensen geloven wat ze willen/ bij voorbaat wilden geloven. De keffiyehs lagen al klaar voor de spontane demonstraties in het westen. Het enige wat zij nodig hebben zijn de misstappen van Israël om de rest van de inforee geloofwaardig genoeg te maken om de amorfe massa's op te juinen.
Amen.
pi_218338680
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan…
pi_218339026
Je kunt trouwens makkelijk testen of je aan de juiste kant van de geschiedenis staat, trek als man een roze glitterjurk, een kandora aan of zet een keppeltje op en maak een lekkere wandeling door Amsterdam.

Ik lees hier graag de ervaringen.
pi_218339149
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.
Ja je kan blijven herhalen dat er geen basis is nadat ik je de basis van de claim oplepel. Daarom had ik het ook over je kop in het zand steken. Jouw claim dat Israel wel even Gaza inclusief bewoners zou kunnen wegvagen is juist zonder basis. Kijk naar hoe Oekraine steun krijgt, als Israel daadwerkelijk heel Gaza in een keer wegvaagt zou Israel minstens net zo'n pariah status krijgen als land als Rusland dat willen ze voorkomen. Vandaar hun constante campagnes om naieve westerlingen hun genocide te laten supporten. De argumenten slaan ook nergens op want het ene moment is Israel gigantisch bedreigt en moet het wel het volgende moment is Israel juist zo oppermachtig dat ze met een handomdraai een hele bevolking kunnen uitroeien. Kies een van de twee zou ik zeggen.
pi_218339157
quote:
Nasrdin Dchar, dat is een prima naam om carrière in de gevangenis te maken wegens majesteitsschennis.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:16:13 #299
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 14:16:41 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218339234
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:36 schreef bianconeri het volgende:
Oopsie haha.

Omdraaien en helemaal mee eens.

Het is absurd hoe sommige users alles wat Israël doet blijven goedpraten, ongeacht hoe walgelijk.
ik heb niks goedgepraat, ik stel dat de vergelijking die de user maakt kant noch wal raakt

en stop met dat irritante toontje aub
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')