quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, zonder Netanyahu was Palestina een paradijs van vrijheid, gelijkheid en democratie geweest. Een soort multicultureel divers walhalla waar homo's, vrouwen, christenen, Joden en moslims kumbaya zingend de avonden doorbrachten...
Ja, dat heb ik vooral bij lieden die kosten wat kost Israël willen aanwijzen als hoofdschuldige in dit conflict.quote:
GHF zorgt voor de distributie. Suggereer je nu dat GHF onder een hoedje met Hamas speelt? Dit hoor ik voor het eerst, wie maakt jou dit wijs?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:53 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof Hamas "strijders" in uniform en met wapens rondlopen, die pakken hun kans wel bij bijv voedsel verdeelpunten. Kunnen ze mooi propaganda maken over de lijken van Palestijnen, zodat ipv kritiek op Israel en Hamas, mensen kunnen afgeven op Israel en "de genocide".
Blijkbaar een moeilijk onderwerp, ik voel me net Louis van Gaal. Nou ga voor de zekerheid maar even zitten Etto. Mijn idee is: meer voedsel en (veel) meer dan vier voedselpunten...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kom maar op dan.
WAT moet er precies gebeuren?
Vooral het volgende:quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar een moeilijk onderwerp, ik voel me net Louis van Gaal. Nou ga voor de zekerheid maar even zitten Etto. Mijn idee is: meer voedsel en (veel) meer dan vier voedselpunten...
Ik ben benieuwd naar je reactie en ik ben ook benieuwd wat er nu door je heengaat.
Dat is ook niet gek, het gebeurt nl al.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit vind ik dan ook wel weer een uiterste en cru. Als je zo gaat redeneren en generaliseren, is het niet gek als men andersom vrijwel elke Israëli ook als een legitiem doelwit bestempelt. Laten we wat mij betreft niet die kant opgaan.
Er waren meer dan vierhonderd voedselpunten en toen had IDF een kleiner deel van Gaza onder controle. Toen kon het dus ik denk dat het antwoord A is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral het volgende:
Gaat Hamas dat toestaan?
Het is vrij simpel: denk jij oprecht dat Hamas zal meewerken met meer voedselpunten?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er waren meer dan vierhonderd voedselpunten en toen had IDF een kleiner deel van Gaza onder controle. Toen kon het dus ik denk dat het antwoord A is.
Maar oké stel Hamas wil dat niet. Wat willen en kunnen ze doen? Limiteert COGAT de hoeveelheid omdat ze Hamas niet boos willen maken? Als je iets meer woorden gebruikt dan zou dat helpen, ik moet nu gissen wat je bedoelt
Het zit ook vrij simpel, sympathie in de wereld is het laatste oorlogswapen van Hamas, daarvoor hebben ze wel wat Palestijnse burgers voor over.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: denk jij oprecht dat Hamas zal meewerken met meer voedselpunten?
This alternative aid model is designed to bypass Hamas. GHF's leaders say their mission is to restore dignity and deliver relief without empowering terror groups. But not everyone supports this model. UN officials have criticized GHF as an effort to "circumvent the UN and its agencies," even claiming it violates "humanitarian principles." GHF head Johnnie Moore has pushed back strongly, stating: "Serving the people of Gaza with dignity and compassion must be the top priority. We welcome others to join us and urge extreme caution against sharing unverified information from sources that have repeatedly issued demonstrably false reports."
Looking ahead, GHF plans to scale up, but that won't be easy. Alongside logistical hurdles, it faces continued efforts by Hamas to sabotage its work and spread misinformation to the international media, as well as significant issues of overcrowding of distribution sites. Meanwhile, ceasefire and hostage-release negotiations have remained stalled, with Hamas rejecting proposals backed by Israel and the U.S. The outcome of these talks could significantly impact how humanitarian aid is delivered and distributed across Gaza.
https://www.ajc.org/news/(...)ats-really-happening
En:
In addition to preventing humanitarian aid from reaching Palestinians in need, Hamas has shown its priorities through its use of its own budget. Approximately two thirds of the money Hamas raises from international sources is spent on military buildup. Of its total budget, 55% goes to the military wing, a significant increase from 15% in 2014. Meanwhile, Hamas' civil affairs budget has decreased by nearly 50% in that same period. Hamas' financial reports further reveal that tens of millions of dollars designated for rebuilding Gaza were actually being invested in real estate projects in Saudi Arabia, Syria, and Dubai.
https://www.idf.il/en/min(...)of-humanitarian-aid/?
Als er één groep Palestijnen tot op het bot haat, is het wel Hamas.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zit ook vrij simpel, sympathie in de wereld is het laatste oorlogswapen van Hamas, daarvoor hebben ze wel wat Palestijnse burgers voor over.
De Palestijnen die geen Hamas adepten zijn die zijn net zozeer gijzelaar als de gegijzelde Joden, eigenlijk als sinds 2007.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er één groep Palestijnen tot op het bot haat, is het wel Hamas.
Er waren begin dit jaar meer dan vier honderd voedselpunten. Hoezo zou het ineens niet kunnen? En oké dan wil Hamas het niet en worden ze boos, wat is daar het probleem van?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: denk jij oprecht dat Hamas zal meewerken met meer voedselpunten?
This alternative aid model is designed to bypass Hamas. GHF's leaders say their mission is to restore dignity and deliver relief without empowering terror groups. But not everyone supports this model. UN officials have criticized GHF as an effort to "circumvent the UN and its agencies," even claiming it violates "humanitarian principles." GHF head Johnnie Moore has pushed back strongly, stating: "Serving the people of Gaza with dignity and compassion must be the top priority. We welcome others to join us and urge extreme caution against sharing unverified information from sources that have repeatedly issued demonstrably false reports."
Looking ahead, GHF plans to scale up, but that won't be easy. Alongside logistical hurdles, it faces continued efforts by Hamas to sabotage its work and spread misinformation to the international media, as well as significant issues of overcrowding of distribution sites. Meanwhile, ceasefire and hostage-release negotiations have remained stalled, with Hamas rejecting proposals backed by Israel and the U.S. The outcome of these talks could significantly impact how humanitarian aid is delivered and distributed across Gaza.
https://www.ajc.org/news/(...)ats-really-happening
En:
In addition to preventing humanitarian aid from reaching Palestinians in need, Hamas has shown its priorities through its use of its own budget. Approximately two thirds of the money Hamas raises from international sources is spent on military buildup. Of its total budget, 55% goes to the military wing, a significant increase from 15% in 2014. Meanwhile, Hamas' civil affairs budget has decreased by nearly 50% in that same period. Hamas' financial reports further reveal that tens of millions of dollars designated for rebuilding Gaza were actually being invested in real estate projects in Saudi Arabia, Syria, and Dubai.
https://www.idf.il/en/min(...)of-humanitarian-aid/?
Dat weet ik, maar dat vind ik dus niet goed.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:16 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is ook niet gek, het gebeurt nl al.
Hamas pikt hulpgoederen in en gebruikt ze om macht uit te oefenen op de Palestijnen, Israel wil dat logischerwijze niet, dus gaat het zelf uitdelen. Duh.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er waren begin dit jaar meer dan vier honderd voedselpunten. Hoezo zou het ineens niet kunnen? En oké dan wil Hamas het niet en worden ze boos, wat is daar het probleem van?
Hamas zit daar niet voor de burgers. Het is van IDF een mooi initiatief dat ze proberen om Hamas te verdelgen. Wat doet het er toe, is het ineens oké dat de kinderen daar dan maar minder voedsel krijgen???
Ja, de belangrijkste bondgenoot en een van de grootste financiers van Hamas, had natuurlijk meteen de kopstukken uitgeleverd....... Als Netanyahu het nou gewoon gevraagd had!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Anyway, als het Netanyahu daadwerkelijk om de gijzelaars te doen was en het vernietigen van Hamas, waarom heeft hij Qatar na 7 oktober dan niet om uitlevering van de Hamas kopstukken gevraagd die zich daar ophielden?
Zie voor een vergelijkbaar geval de aanslagen in de VS op 9/11. Het brein achter deze terroristische actie, Bin Laden, had zich verschanst in Afghanistan en de VS heeft destijds eerst de Afghaanse autoriteiten om uitlevering gevraagd en daarbij ook een ultimatum gesteld, pas toen die verstreken was zijn ze Afghanistan binnen gevallen. Dat heeft Netanyahu dus allemaal niet gedaan, I wonder why..?
Israël had vlak na 7 oktober de steun van zo ongeveer de hele westerse wereld, dus als ze Qatar in puin hadden geschoten omdat die na zo'n verzoek om uitlevering dit hadden geweigerd, dan had vrijwel niemand daartegen geprotesteerd want dat zou immers een te rechtvaardigen actie zijn geweest. Gewoon omdat, nogmaals, de echte leiders van Hamas zich daar ophielden.
Je zou haast denken dat het Netanyahu primair gaat om het verdrijven van de Palestijnen, zodat ook Gaza bij Israël ingelijfd kan worden, maar dat mag je niet denken van de gedachtenpolitie. Well, misschien kan die gedachtenpolitie dat ook even tegen een groeiend aantal Amerikaanse Joden zeggen die daar exact hetzelfde over denken als ik en het ook hardop uitspreken.
Memo gemist dat zo ongeveer dat hele M.O. al driekwart eeuw Israël wil vernietigen? Al ver voor Netanyahu?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Anyway, als het Netanyahu daadwerkelijk om de gijzelaars te doen was en het vernietigen van Hamas, waarom heeft hij Qatar na 7 oktober dan niet om uitlevering van de Hamas kopstukken gevraagd die zich daar ophielden?
Zie voor een vergelijkbaar geval de aanslagen in de VS op 9/11. Het brein achter deze terroristische actie, Bin Laden, had zich verschanst in Afghanistan en de VS heeft destijds eerst de Afghaanse autoriteiten om uitlevering gevraagd en daarbij ook een ultimatum gesteld, pas toen die verstreken was zijn ze Afghanistan binnen gevallen. Dat heeft Netanyahu dus allemaal niet gedaan, I wonder why..?
Israël had vlak na 7 oktober de steun van zo ongeveer de hele westerse wereld, dus als ze Qatar in puin hadden geschoten omdat die na zo'n verzoek om uitlevering dit hadden geweigerd, dan had vrijwel niemand daartegen geprotesteerd want dat zou immers een te rechtvaardigen actie zijn geweest. Gewoon omdat, nogmaals, de echte leiders van Hamas zich daar ophielden.
Je zou haast denken dat het Netanyahu primair gaat om het verdrijven van de Palestijnen, zodat ook Gaza bij Israël ingelijfd kan worden, maar dat mag je niet denken van de gedachtenpolitie. Well, misschien kan die gedachtenpolitie dat ook even tegen een groeiend aantal Amerikaanse Joden zeggen die daar exact hetzelfde over denken als ik en het ook hardop uitspreken.
Netanyahu kon premier worden door de spelletjes van Hamas. En door Hamas kan hij aan de macht blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat Hamas door de spelletjes van Netanyahu de dominante partij heeft kunnen worden in Gaza. Zie het korte clipje in de link die ik postte. Duurt maar 01:17 dat moet te doen zijn toch?
Netanyahu kon premier worden door de spelletjes van Hamas. En door Hamas kan hij aan de macht blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat Hamas door de spelletjes van Netanyahu de dominante partij heeft kunnen worden in Gaza. Zie het korte clipje in de link die ik postte. Duurt maar 01:17 dat moet te doen zijn toch?
Daarin zeggen ze dat Israël een creatie is van Hamas. Kijk zelf maar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:58 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Uiteraard: https://www.abc.net.au/ne(...)uild-hamas/103577226 duurt maar 01:17, kijk ze.
Met geld wat de Qatari van de Israëlische geheime dienst hebben gekregen. $1,4 miljard in cash.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, de belangrijkste bondgenoot en een van de grootste financiers van Hamas, had natuurlijk meteen de kopstukken uitgeleverd....... Als Netanyahu het nou gewoon gevraagd had!
Ik ken dat verhaal. Dat wordt ons al bijna twee jaar verteld. Zie bijvoorbeeld vandaag nytimes klikquote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:53 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hamas pikt hulpgoederen in en gebruikt ze om macht uit te oefenen op de Palestijnen, Israel wil dat logischerwijze niet, dus gaat het zelf uitdelen. Duh.
Gelukkig kun je aan hun blauwe neus zien dat het Hamas terroristen zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken dat verhaal. Dat wordt ons al bijna twee jaar verteld. Zie bijvoorbeeld vandaag nytimes klik
No Proof Hamas Routinely Stole U.N. Aid, Israeli Military Officials Say
Israëlische media schreven een maand of twee geleden ook al over een onderzoek van het Israëlische leger naar 100 vrachtwagens die geplunderd of gestolen waren en daar vonden ze geen voorbeeld waarbij hamas betrokken was.
Maar oké stel we doen alsof Hamas vrachtwagens steelt. Is het belangrijker om dat stelen te voorkomen met honger als gevolg of is het belangrijker dat de burgers voldoende voedsel en noodhulp hebben om daarnaast Hamas aan te pakken?
Hoe gaan die burgers voedsel krijgen als Hamas het inpikt, Tjonge jonge zeg. Fijne avond nog.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken dat verhaal. Dat wordt ons al bijna twee jaar verteld. Zie bijvoorbeeld vandaag nytimes klik
No Proof Hamas Routinely Stole U.N. Aid, Israeli Military Officials Say
Israëlische media schreven een maand of twee geleden ook al over een onderzoek van het Israëlische leger naar 100 vrachtwagens die geplunderd of gestolen waren en daar vonden ze geen voorbeeld waarbij hamas betrokken was.
Maar oké stel we doen alsof Hamas vrachtwagens steelt. Volgens Eylon Levi was bij 10% van de vrachtwagens de dader Hamas lol. Wat is belangrijker: is het belangrijker om dat stelen door Hamas te voorkomen met hongerige burgers als gevolg of is het belangrijker dat de burgers voldoende voedsel en noodhulp krijgen om daarnaast Hamas aan te pakken?
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:14 schreef UitStraling het volgende:
Ook als je verblind bent door Jodenhaat moet het toch vrij simpel zijn om te doorzien dat Hamas weigert de macht en de wapens op te geven in ruil voor voedsel en vrede.
Meer valt hier eigenlijk niet over te zeggen, zelfs als je graag met een Palestijnse vlag zwaait, ruil die maar om voor een Israëlische als je de Palestijnen een warm hart toedraagt.
Ismail Haniya bezat 4 miljard toen het IDF hem wist uit te schakelen, dat zijn een hele hoop bolletjes falafel voor den Gazaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?
Nu mogen wij die Palestijnse kindertjes ook laten creperen en verhongeren?
Is dat pro-Israel, weloverwogen, genuanceerd en DEI?
Waarom vind jij het helemaal niet erg dat Hamas de eigen bevolking laat creperen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?
Nu mogen wij die Palestijnse kindertjes ook laten creperen en verhongeren?
Is dat pro-Israel, weloverwogen, genuanceerd en DEI?
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Typisch dat je Eric "es ist zeit für reich" Cartman denkt te moeten quoten in deze discussie![]()
![]()
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:04 schreef UitStraling het volgende:
Afgelopen week ook weer, zat Jesse Klaver ergens op een bankje bij een praatprogramma, ging over transgenders bij sporten, hij stikte er bijna in hoe men het durfde om het daarover te hebben terwijl er een genocide aan de gang was in Gaza, hij probeerde het onderwerp steeds daar naar te wijzigen, de giftige propagandamachine van Hamas in volle glorie aan het werk.
Klaver zwijgt in alle talen over de genocide in Sudan. Dat maakt hem medeplichtig aan die genocide.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.
Vergelen met issues die we in Nederland op allerlei gebieden hebben vind ik Gaza ook een non issue, voor Nederland.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:36 schreef Homey het volgende:
[..]
Klaver zwijgt in alle talen over de genocide in Sudan. Dat maakt hem medeplichtig aan die genocide.
het is een hongeroorlog, is de haat van HAMAS tegen joden sterk genoeg om ondanks de honger in hun eigen familie de haat te laten prevaleren ??/quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.
Wat een onzin man.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar een moeilijk onderwerp, ik voel me net Louis van Gaal. Nou ga voor de zekerheid maar even zitten Etto. Mijn idee is: meer voedsel en (veel) meer dan vier voedselpunten...
Ik ben benieuwd naar je reactie en ik ben ook benieuwd wat er nu door je heengaat.
Edit: dit soort beelden kan redelijk makkelijk voorkomen worden. Ik neem aan dat niemand dit wil?
[ x ]
Het tegenovergestelde is waar. Dat er hongersnood is die volledig op conto van Israel komt staat niet ter discussie.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin man.
Er zijn hier genoeg posts met bronnen gegeven waarin het geleverde voedsel het gemiddelde aantal kcal flink oversteeg aan de behoefte daar.
Medeplichtig nog wel, serieus je bent niet in orde met zulke gedachten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Wat kan Klaver dan doen voor Sudan volgens jou. Voor Gaza kan hij proberen te zorgen dat Nederland diplomatieke druk zet op Israel om te stoppen met de ingeslagen weg van de vernietiging van de Palestijnen in Gaza. Op dit moment is Nederland daar nog medeplichtig aan. Volgens mij heeft Nederland weinig van doen met de situatie in Sudan, nog niemand die met dit whataboutisme komt wat constant gebruikt wordt heeft enig actiepunt bedacht dat zou moeten gebeuren om wat te doen voor de Sudanezen.
De cijfers van Hamas zelf gaven aan dat de helft van de slachtoffers (dat zijn burgers en strijders) in de eerste paar maanden na 7 oktober vielen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.
Zijn er nog wel mensen om het allemaal bij te houden? Dat hongersnood minder snel zou doden dan gigantische bombardementen zegt mij niet zoveel.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De cijfers van Hamas zelf gaven aan dat de helft van de slachtoffers (dat zijn burgers en strijders) in de eerste paar maanden na 7 oktober vielen.
En er wordt geen hogere dodental gerapporteerd de afgelopen paar maanden.
Dus het lijkt wel mee te vallen met die hongersnood.
Ik zou wel verwachten met een hongersnood die al maanden duurt, dat de cijfers wat zouden stijgen.quote:Op zondag 27 juli 2025 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zijn er nog wel mensen om het allemaal bij te houden? Dat hongersnood minder snel zou doden dan gigantische bombardementen zegt mij niet zoveel.
quote:Op zondag 27 juli 2025 00:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Medeplichtig nog wel, serieus je bent niet in orde met zulke gedachten.
https://www.trouw.nl/opin(...)antwoorden~bc95a386/quote:De lafheid beperkt zich niet tot het kabinet. Een verzoek van GroenLinks-PvdA en D66 om terug te keren van reces voor een debat over Gaza werd geblokkeerd. De fracties van PVV, NSC, BBB en SGP stemden tegen. Andere partijen, waaronder VVD, CDA en ChristenUnie, namen niet eens de moeite om te stemmen.
Berechting voor het Internationaal Strafhof
Dat was anders in het Britse Lagerhuis, waar wel een debat over Gaza plaatsvond en waar harde woorden vielen. Een nota bene conservatief parlementslid waarschuwde daar minister van Buitenlandse Zaken David Lammy: het VK dreigt door zijn passiviteit niet alleen politiek irrelevant te worden, Lammy zelf riskeert op termijn berechting voor het Internationaal Strafhof. De waarschuwing veroorzaakte opschudding, maar opende een nieuw debat over aansprakelijkheid.
Ook onze minister van Buitenlandse Zaken, Caspar Veldkamp, kent de juridische risico’s van medeplichtigheid aan de genocide in Gaza voor de Nederlandse staat. Al in december – nog vóór de complete verwoesting van Rafah – waarschuwde de extern volkenrechtelijk adviseur van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor ‘een ernstig risico op genocide’.
Ik maak meestal geen filmpjes voor social media op begrafenissen jij wel? Ik zie ook geen filmpjes over Oekrainse of Russische begrafenissen, misschien dat die oorlog wel nep isquote:Op zondag 27 juli 2025 01:36 schreef Black_Baron het volgende:
Andere observatie:
Heeft iemand hier al beelden gezien van een extreme hoeveelheid begrafenissen?
Moslims worden natuurlijk niet gecremeerd, die worden begraven. Maar ik zie nauwelijks beelden van massale begrafenissen. Terwijl van alles en nog wat wel gefilmd wordt.
Is daar een verklaring voor?
Ja het is een honger oorlog geworden , met de uithongering van de bevolking van GAZA als chantage middel om de gijzelaars vrij te krijgenquote:Op zondag 27 juli 2025 00:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is waar. Dat er hongersnood is die volledig op conto van Israel komt staat niet ter discussie.
rest artikel(en filmpjes) in de linkquote:NOS Nieuws•
vandaag, 05:21
Eerste beetje voedselhulp in Gaza gedropt door Israël, hulporganisaties kritisch
Het Israëlische leger zegt dat het vannacht zeven pallets met hulpgoederen boven Gaza heeft gedropt. Met behulp van parachutes werden boxen met voedselhulp losgelaten, Er zaten onder meer conserven, meel en suiker in.
Al Jazeera heeft foto's ontvangen van de plek waar de voedseldroppings zouden hebben plaatsgevonden. Volgens de televisiezender zijn daarbij ook elf mensen gewond geraakt. Een van de pallets werd boven een tentenkamp gedropt in het noorden van de Gazastrook.
Ik vroeg niet om je rare fetishes, ik vroeg of de idf heel veel mensen executeertquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hmm...Wie ga ik geloven?quote:Op zondag 27 juli 2025 00:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is waar. Dat er hongersnood is die volledig op conto van Israel komt staat niet ter discussie.
Welke stats en bronnen?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hmm...Wie ga ik geloven?
Gedegen onderzoek op basis van stats en bronnen of een of andere biasmafklapper op een internet forum?
Ik hou mij graag bij de feiten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Heb jij een tik van de molen gehad ofzo?
Ik zie jou ook alleen maar propaganda onzin dumpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je niets inhoudelijk te melden hebt, reageer dan gewoon niet.
Oopsie haha.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:28 schreef sp3c het volgende:
je hebt burgers en je hebt Hamas
De eerste mag helemaal kapot en bij de tweede moet je proberen het aantal slachtoffers zo minimaal te houden en of die tweede nu de grootste fan van de eerste is doet er totaal niet toe
Ik denk dat Hamas heel goed wist welke afslag ze namen op 7 oktoberquote:Op zondag 27 juli 2025 08:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hou mij graag bij de feiten.
Wat Israël doet en heeft gedaan is vele malen erger dan Hamas.
Mede omdat Hamas daar de slagkracht niet voor heeft, maar alsnog.
Ik heb een probleem met geweld, terrorisme en genocide.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dan heb je wel een probleem met wat Israel nu doet?
Waarom is dit relevant voor de NOS?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hier zul je de NOS/NRC/Volkskrant vast niet over horen.
Dat terwijl er toentertijd wel veel aandacht uitging naar de FvD wappie appgroepen.
Je vergeet tientallen jaren voor 7 okt voor je pro-Israël denkbeeld.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamas heel goed wist welke afslag ze namen op 7 oktober
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het "zogenaamde grote kwaad" Hamas. Een groepering die openlijk de vernietiging van Israel betoogd.
Hiermee stel je dus dat een terreurbeweging die een massamoord veroorzaakte niet zo erg is.
Daarom vroeg ik naar je definitie van executie. Dat is nogal cruciaal voor die inschatting. Maar geen antwoord dus. Dan zou ik zeggen ja. Verder gaat het niet bepaald om een fetish maar dat een snelle dood wat mij betreft humaner is dan een soort martelproces.quote:Op zondag 27 juli 2025 07:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vroeg niet om je rare fetishes, ik vroeg of de idf heel veel mensen executeert
Antwoord is nee dus de vergelijking met 7 oktober is een hele matige
Genoeg posts zegt diequote:Op zondag 27 juli 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin man.
Er zijn hier genoeg posts met bronnen gegeven waarin het geleverde voedsel het gemiddelde aantal kcal flink oversteeg aan de behoefte daar.
Punt is, is dat israel daar de schuldige niet van is he. Hamas doet er in gaza meer aan om de boel te frusteren dan israel ooit kan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Genoeg posts zegt die![]()
2 maart sloot Israël de grens. Er kwam vanaf dat moment niks meer in of uit. Tot 26 mei bleef de.grens dicht want toen begon GHF
GHF heeft nu vier voedsel punten. Drie naast elkaar in het zuiden en een in het midden van Gaza. GHF meld 1 uur geleden dat zij bijna 94 maaltijden hebben geleverd.
Hoofdreken je even mee: 94 miljoen maaltijden, 60 dagen, 2 miljoen inwoners is ... maaltijden per persoon
Nee hoor honger kan niet hé beste red_85. Totaal krankjorum. Iedereen liegt behalve de partij die de grens controleert die spreekt wel de waarheid.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Echt hoor red. Er kan daar echt geen honger zijn. Het is weer zo'n sprookje
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn toch de mensen die A) Hamas hebben verkozen en B) enthousiast meededen aan de aanslagen van 7 oktober 2023?
[..]
Er is helemaal geen genocide.
Ontwapen geheel Israël, geef 1000 Palestijnen een aardappelschilmesje en je hebt je genocide.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.
Hamas is 7 oktober gestart en heeft daar misdaden tegen de menselijkheid aangericht. Geen discussie.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is, is dat israel daar de schuldige niet van is he. Hamas doet er in gaza meer aan om de boel te frusteren dan israel ooit kan.
Maar wel weer 'Jamaaaaar israel' gejammer.
Flikker op hoor.
Ja kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog geen waarheid, al verbaast het aantal schapen over de dam die dit echoën me wel.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.
Aangezien Israël controleert wat er Gaza in en uit gaat hebben ze er toch een heel groot aandeel in. Het kan allemaal wel heel terecht zijn dat ze hulp tegenhouden maar het helpt ze ook helemaal niet. Als er voedsel in overvloed zou zijn, dan kan Hamas dat blijven configureren maar dan zouden ze heel de dag bezig zijn met het leegtrekken van vrachtwagens eten.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is, is dat israel daar de schuldige niet van is he. Hamas doet er in gaza meer aan om de boel te frusteren dan israel ooit kan.
Maar wel weer 'Jamaaaaar israel' gejammer.
Flikker op hoor.
Wanneer is het wél waarheid volgens jou?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog geen waarheid, al verbaast het aantal schapen over de dam die dit echoën me wel.
Met die logica zou ik dus ook een reden hebben om een moord te plegenquote:Op zondag 27 juli 2025 08:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je vergeet tientallen jaren voor 7 okt voor je pro-Israël denkbeeld.
Hoe kan je aan die filmpjes zien dat het Hamas is die daar een vrachtwagen steelt en niet PIJ, een of andere familie of de Abu Shabab clan?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als burger weet je ook niet meer waar je het moet zoeken. Je hebt de keuze tussen een veel te druk uitgiftepunt met risico op verdrukking, bestorming en verdwaalde kogels of deze jongens tegenkomen met risico op standrechtelijke executie, radbraken of verdwaalde kogels.
Als het bewezen is en dat is het verre van, niet omdat nablaters het maar blijven schreeuwen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wanneer is het wél waarheid volgens jou?
Genocide is sowieso heel lastig te bewijzen om meerdere redenen. En kan alleen door het ICJ worden uitgesproken maar dan moet er dus wel eerst een claim komen. En dan nog spelen er zeker in het geval van Israël allerlei grote belangen mee waardoor er maar weinig landen zijn die hun vingers eraan gaan branden.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het bewezen is en dat is het verre van, niet omdat nablaters het maar blijven schreeuwen.
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met genocide uitspreken, vooral als er geen basis voor is, als Israel gewild had was er van Gaza nu al niets en niemand meer over.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Genocide is sowieso heel lastig te bewijzen om meerdere redenen. En kan alleen door het ICJ worden uitgesproken maar dan moet er dus wel eerst een claim komen. En dan nog spelen er zeker in het geval van Israël allerlei grote belangen mee waardoor er maar weinig landen zijn die hun vingers eraan gaan branden.
Maar er zijn toch verschillende NGO’s die uitspraken hebben gedaan. Die kun je serieus nemen of niet. Het geeft op zijn minst het idee dat het bewijzen van genocide een kans van slagen heeft als men dat door zou willen zetten.
Maar jij wacht liever de uitspraak van het ICJ af (2027/2028) totdat je het genocide noemt? In de tussentijd vindt die momenteel plaats. Maar mogen we het zo niet noemen want de rechter heeft nog niet beslist?
Exact. Je kan filmpjes vinden waarop een israelier staat die schiet (zonder context) en je kan filmpjes vinden waarop iemand staat die schiet die geen israelier is (zonder context).quote:Op zondag 27 juli 2025 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan je aan die filmpjes zien dat het Hamas is die daar een vrachtwagen steelt en niet PIJ, een of andere familie of de Abu Shabab clan?
Er heerst daar anarchie en de burger is de sjaak. De wereld ziet het en laat het toe
Nee, de wereld vraagt zich momenteel vooral af welke informatie nog te vertrouwen is en wat er precies gebeurt.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan je aan die filmpjes zien dat het Hamas is die daar een vrachtwagen steelt en niet PIJ, een of andere familie of de Abu Shabab clan?
Er heerst daar anarchie en de burger is de sjaak. De wereld ziet het en laat het toe
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide. Dat is natuurlijk een raar argument, bij geen enkele genocide is letterlijk iedereen vermoord. Er zijn nog joden er zijn nog Armenen er zijn nog Bosnische moslims er zijn nog Tutsi's enzovoort. Ik zie ook werkelijk niemand in twijfel trekken of bijvoorbeeld er wel een genocide op de Oeigoeren of in Soedan is, waar we ook voornamelijk informatie over krijgen uit dezelfde kanalen als in dit conflict. De VN/Hulporganisaties/ de media.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met genocide uitspreken, vooral als er geen basis voor is, als Israel gewild had was er van Gaza nu al niets en niemand meer over.
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2567107quote:Vernietiging van belangrijke infrastructuur als ziekenhuizen en scholen, honger als wapen, en het tegenhouden van medicijnen en brandstof. Het zijn allemaal ontwikkelingen die er bij elkaar opgeteld toe leiden dat het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies inmiddels met enige voorzichtigheid spreekt van genocidaal geweld door Israël in Gaza.
De veroorzaker is niet Hamas, Hamas is een vreselijke organisatie maar Hamas is niet degene die de hongersnood veroorzaakt of alles plat heeft gegooid. Het excuus dat de Palestijnen een te kort rokje hebben en dat Israel zich dus niet hoeft in te houden is best bullshit. Israel maakt de eigen bevolking een target voor Hamas door genocidaal beleid als Israel nu voert. Maar ik geloof niet dat jij het legitiem vindt dat Hamas met hetzelfde argument dat je hier aanvoert Israeliers vermoord.quote:Neemt niet weg dat oorlog verschrikkelijk is, zeker als er veel onnodige burgerslachtoffers vallen, maar dan moet je wel naar de veroorzaker kijken en dat is Hamas, hebben prachtige tunnels gebouwd, maar alleen om zichzelf te verstoppen voor hun terroristische praktijken terwijl ze hun eigen bevolking kanonnenvoer maken en zich erachter verschuilen.
Nee de demonstranten gaan de straten niet op voor Hamas. Dat is hetzelfde niveau als zeggen dat mensen zoals jij die Israel supporten dat doen omdat ze genocide lovers zijn, een niveau waartoe ik mezelf trouwens ook nog wel verlaagd heb. Met zulke non-argumenten als je aanvoert is me wel duidelijk dat jij hier de ballen van snapt en gewoon maar wat napraat.quote:Maar hé het werkt ook nog, ze krijgen er demonstranten mee de straten op, al zijn de grootste gangmakers van die demonstraties Hamas sympathisanten, maar we trekken de rode lijn, zo dom als we zijn.
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide.
Dat ontwapenen lijkt me een goed idee. Voor de rest onzin.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ontwapen geheel Israël, geef 1000 Palestijnen een aardappelschilmesje en je hebt je genocide.
De organisaties achter de demonstraties zijn wel degelijk aan Hamas gelieerd, de schaapjes die meelopen hebben daar weinig besef van of willen dat niet weten.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee de demonstranten gaan de straten niet op voor Hamas.
quote:Israël houdt vol dat er geen hongercrisis is in Gaza en dat Hamas foto's van uitgemergelde kinderen en baby's manipuleert om zo het land in een kwaad daglicht te stellen.
Desondanks gaat het nu overstag: het leger zal dagelijks tussen 10 uur en 20 uur een gevechtspauze instellen in drukbevolkte gebieden.
Dan gaat het met name om een deel van de kuststrook, Gaza-Stad en Deir al-Balah, waar het leger vorige week voor het eerst een grondoffensief begon.
Israël vreest domino-effect na Franse erkenning onafhankelijk Palestina: 'Hamas profiteert van symbolische stap Frankrijk'
Emmanuel Macron
Ook zal het leger dagelijks (tussen 6 uur en 23 uur) veilige corridors instellen die de hulpkonvooien van de Verenigde Naties kunnen gebruiken.
De VN klagen al lange tijd dat het te onveilig is om goederen te distribueren.
Daarnaast beschuldigen zij Israël ervan restricties op te leggen, waardoor veel hulp aan de grens blijft liggen.
Eerste vrachtwagens met voedsel via Egypte de Gazastrook binnen
Nu moet alles soepeler gaan verlopen. De eerste vrachtwagens kwamen zondagochtend al via Egypte de Gazastrook binnen.
Heel vorige week bereikten slechts 250 trucks de Palestijnse strook, terwijl volgens hulporganisaties een minimum van 300 per dag nodig is.
Tijdens het bestand eerder dit jaar kwamen zo'n 600 vrachtwagens per dag binnen.
Vrachtwagens met hulpgoederen staan aan de Egyptische grens klaar om naar Gaza te gaan.
De onderhandelingen over een nieuw tijdelijk bestand liepen eind vorige week spaak vanwege de, aldus de Amerikaanse Midden-Oostengezant Steve Witkoff, 'egoïstische' houding van Hamas.
De terreurbeweging zou, wetende dat Israël onder internationale druk staat, met een aantal nieuwe eisen zijn gekomen, waaronder de vrijlating van veel meer Palestijnse gevangenen.
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:29 schreef Chadi het volgende:
Weer een getuige die zegt wat hier al maanden die sommige users afgedaan wordt als hamas propaganda
[ tiktok ]
quote:“It should be emphasized that Mr. Aguilar was employed as a subcontractor and was fired over a month ago for inappropriate behavior,” the aid foundation added. “Following the dismissal, we received threats that unless he was reinstated, action would be taken against us, raising questions regarding the motivation behind his interviews.
"We also have evidence that he likely forged documents and presented misleading videos to promote his false narrative," GHF added, without elaborating on the ostensible evidence.
Intentie?quote:Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide. Dat is natuurlijk een raar argument, bij geen enkele genocide is letterlijk iedereen vermoord. Er zijn nog joden er zijn nog Armenen er zijn nog Bosnische moslims er zijn nog Tutsi's enzovoort. Ik zie ook werkelijk niemand in twijfel trekken of bijvoorbeeld er wel een genocide op de Oeigoeren of in Soedan is, waar we ook voornamelijk informatie over krijgen uit dezelfde kanalen als in dit conflict. De VN/Hulporganisaties/ de media.
Er is nogal wat bewijs van de intentie van Israel om Gaza uit te roeien, legio uitspraken van de regering. Gigantische dodentallen in Gaza. Acties van de Israelische regering zoals het veroorzaken van de huidige hongersnood. Mensen zijn ook extreem voorzichtig in genocide uitspreken daarom noemt bijvoorbeeld niemand de oorlog in Oekraine een genocide. Claimen dat er geen basis is is bewust je vingers in je oren stoppen
[..]
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2567107
[..]
De veroorzaker is niet Hamas, Hamas is een vreselijke organisatie maar Hamas is niet degene die de hongersnood veroorzaakt of alles plat heeft gegooid. Het excuus dat de Palestijnen een te kort rokje hebben en dat Israel zich dus niet hoeft in te houden is best bullshit. Israel maakt de eigen bevolking een target voor Hamas door genocidaal beleid als Israel nu voert. Maar ik geloof niet dat jij het legitiem vindt dat Hamas met hetzelfde argument dat je hier aanvoert Israeliers vermoord.
[..]
Nee de demonstranten gaan de straten niet op voor Hamas. Dat is hetzelfde niveau als zeggen dat mensen zoals jij die Israel supporten dat doen omdat ze genocide lovers zijn, een niveau waartoe ik mezelf trouwens ook nog wel verlaagd heb. Met zulke non-argumenten als je aanvoert is me wel duidelijk dat jij hier de ballen van snapt en gewoon maar wat napraat.
betaalmuurquote:Op zondag 27 juli 2025 12:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-druk/80126453.html
[..]
Iemand mag dingen bezien zoals die het wil en alleen niet de ander daarmee dus zo benoemd (willen) wegzetten.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Genocide is sowieso heel lastig te bewijzen om meerdere redenen. En kan alleen door het ICJ worden uitgesproken maar dan moet er dus wel eerst een claim komen. En dan nog spelen er zeker in het geval van Israël allerlei grote belangen mee waardoor er maar weinig landen zijn die hun vingers eraan gaan branden.
Maar er zijn toch verschillende NGO’s die uitspraken hebben gedaan. Die kun je serieus nemen of niet. Het geeft op zijn minst het idee dat het bewijzen van genocide een kans van slagen heeft als men dat door zou willen zetten.
Maar jij wacht liever de uitspraak van het ICJ af (2027/2028) totdat je het genocide noemt? In de tussentijd vindt die momenteel plaats. Maar mogen we het zo niet noemen want de rechter heeft nog niet beslist?
Waarom is die basis er niet?quote:Op zondag 27 juli 2025 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.
Feitelijk onjuist. Daarnaast heeft Hamas het genocide verdrag ook niet getekend en valt het dus nooit aan te klagen. En mogen we het dus zonder rechterlijke uitspraak ook geen genocide noemen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Intentie?
Wat we zeker weten is dat Hamas de intentie heeft om genocide te plegen op Israël en de Joden.
Daar wordt dus sterk aan getwijfeld.quote:Wat we verder vernemen is dat Israël niet de intentie heeft om genocide te plegen op de Gazanen.
Wat is dat met die maskers elke keer?quote:Dat linkse nazi's in het westen dat er wel graag in willen zien geeft blijk aan hun intenties. De maskers voor het anti-semitisme zijn afgevallen.
Je bent nu kwalijke complottheorieën aan het verspreiden. Israël heeft geen plannen in die richting.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom is die basis er niet?
Bij genocide gaat het onder andere om een vooropgezet plan om een groepering te decimeren. En ik de k dat jij ook wel begrijpt dat er Israël alles aan is gelegen om dat vooropgezette plan niet te laten lekken en daar bewust wat vaag over te blijven. Vandaar ook dat journalisten niet erg welkom zijn.
Nee hoor, die is er niet. Sterker nog, de enige partij met genocidale intenties betreft de Palestijnen zelf. Dit hebben hun leiders letterlijk gezegd. Men wil de aanslagen van 7 oktober 2023 herhalen tot Israël is vernietigd.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Lees even terug wat je opschrijft, als dat de basis isquote:Op zondag 27 juli 2025 12:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij genocide gaat het onder andere om een vooropgezet plan om een groepering te decimeren. En ik de k dat jij ook wel begrijpt dat er Israël alles aan is gelegen om dat vooropgezette plan niet te laten lekken en daar bewust wat vaag over te blijven. Vandaar ook dat journalisten niet erg welkom zijn.
//--//quote:Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide.
Aan het einde van elke rabbit hole is de jodenhaat.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lees even terug wat je opschrijft, als dat de basis is.
Je bent hier overduidelijk complotheorieën en gedachten daartoe aan het verspreiden.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Amen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, de wereld vraagt zich momenteel vooral af welke informatie nog te vertrouwen is en wat er precies gebeurt.
Het IDF neemt momenteel journalisten mee Gaza in naar de plek waar de hulpgoederen klaar staan die UNRWA niet ophaalt en verspreidt. Het verhaal in de media: Israël weigert de voedselhulp binnen te laten.
Er gaat een filmpje rond van een sterk ondervoede baby. Je hart breekt. Wat het filmpje niet laat zien is dat zijn broers en ouders niet vermagerd zijn. De baby heeft een spierziekte.
IDF heeft het over een afzwaaier op die kerk. Uit de beelden en technische specificaties blijkt niet niet mogelijk.
Het nieuws bericht over honderden doden bij die uitgiftepunten, in meerdere incidenten. Dit is niet te verifiëren. Desondanks zie je beelden waarbij verdrukking het eerste woord is dat je ervan denkt. Er zijn vervalste beelden daarnaast.
Dit is het eindspel van Hamas. Ze weten dat mensen geloven wat ze willen/ bij voorbaat wilden geloven. De keffiyehs lagen al klaar voor de spontane demonstraties in het westen. Het enige wat zij nodig hebben zijn de misstappen van Israël om de rest van de inforee geloofwaardig genoeg te maken om de amorfe massa's op te juinen.
Wat klopt er niet aan…quote:Op zondag 27 juli 2025 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lees even terug wat je opschrijft, als dat de basis is.
Ja je kan blijven herhalen dat er geen basis is nadat ik je de basis van de claim oplepel. Daarom had ik het ook over je kop in het zand steken. Jouw claim dat Israel wel even Gaza inclusief bewoners zou kunnen wegvagen is juist zonder basis. Kijk naar hoe Oekraine steun krijgt, als Israel daadwerkelijk heel Gaza in een keer wegvaagt zou Israel minstens net zo'n pariah status krijgen als land als Rusland dat willen ze voorkomen. Vandaar hun constante campagnes om naieve westerlingen hun genocide te laten supporten. De argumenten slaan ook nergens op want het ene moment is Israel gigantisch bedreigt en moet het wel het volgende moment is Israel juist zo oppermachtig dat ze met een handomdraai een hele bevolking kunnen uitroeien. Kies een van de twee zou ik zeggen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.
Nasrdin Dchar, dat is een prima naam om carrière in de gevangenis te maken wegens majesteitsschennis.quote:
ik heb niks goedgepraat, ik stel dat de vergelijking die de user maakt kant noch wal raaktquote:Op zondag 27 juli 2025 08:36 schreef bianconeri het volgende:
Oopsie haha.
Omdraaien en helemaal mee eens.
Het is absurd hoe sommige users alles wat Israël doet blijven goedpraten, ongeacht hoe walgelijk.
maar niemand vroeg je op welke manier je liever dood gaatquote:Op zondag 27 juli 2025 08:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik naar je definitie van executie. Dat is nogal cruciaal voor die inschatting. Maar geen antwoord dus. Dan zou ik zeggen ja. Verder gaat het niet bepaald om een fetish maar dat een snelle dood wat mij betreft humaner is dan een soort martelproces.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |