abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218333299
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 21:14 schreef UitStraling het volgende:
Ook als je verblind bent door Jodenhaat moet het toch vrij simpel zijn om te doorzien dat Hamas weigert de macht en de wapens op te geven in ruil voor voedsel en vrede.

Meer valt hier eigenlijk niet over te zeggen, zelfs als je graag met een Palestijnse vlag zwaait, ruil die maar om voor een Israëlische als je de Palestijnen een warm hart toedraagt.
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?
Nu mogen wij die Palestijnse kindertjes ook laten creperen en verhongeren?

Is dat pro-Israel, weloverwogen, genuanceerd en DEI?
pi_218333324
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?

Ismail Haniya bezat 4 miljard toen het IDF hem wist uit te schakelen, dat zijn een hele hoop bolletjes falafel voor den Gazaan.
pi_218333594
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom vind jij het helemaal niet erg dat Hamas de eigen bevolking laat creperen?
pi_218334327
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Typisch dat je Eric "es ist zeit für reich" Cartman denkt te moeten quoten in deze discussie _O- :R
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.
pi_218334400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 21:04 schreef UitStraling het volgende:
Afgelopen week ook weer, zat Jesse Klaver ergens op een bankje bij een praatprogramma, ging over transgenders bij sporten, hij stikte er bijna in hoe men het durfde om het daarover te hebben terwijl er een genocide aan de gang was in Gaza, hij probeerde het onderwerp steeds daar naar te wijzigen, de giftige propagandamachine van Hamas in volle glorie aan het werk.
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.
pi_218334762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.
Klaver zwijgt in alle talen over de genocide in Sudan. Dat maakt hem medeplichtig aan die genocide.
pi_218334782
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vergelen met issues die we in Nederland op allerlei gebieden hebben vind ik Gaza ook een non issue, voor Nederland.
pi_218334974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:36 schreef Homey het volgende:

[..]
Klaver zwijgt in alle talen over de genocide in Sudan. Dat maakt hem medeplichtig aan die genocide.
:') Wat kan Klaver dan doen voor Sudan volgens jou. Voor Gaza kan hij proberen te zorgen dat Nederland diplomatieke druk zet op Israel om te stoppen met de ingeslagen weg van de vernietiging van de Palestijnen in Gaza. Op dit moment is Nederland daar nog medeplichtig aan. Volgens mij heeft Nederland weinig van doen met de situatie in Sudan, nog niemand die met dit whataboutisme komt wat constant gebruikt wordt heeft enig actiepunt bedacht dat zou moeten gebeuren om wat te doen voor de Sudanezen.
  zondag 27 juli 2025 @ 00:07:42 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218335049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.
het is een hongeroorlog, is de haat van HAMAS tegen joden sterk genoeg om ondanks de honger in hun eigen familie de haat te laten prevaleren ??/
Of de gijzelaars vrij te laten en te vertrekken
dat is wat ieder zich afvraagt , HAMAS zelf ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 juli 2025 @ 00:14:36 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218335094
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 20:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Blijkbaar een moeilijk onderwerp, ik voel me net Louis van Gaal. Nou ga voor de zekerheid maar even zitten Etto. Mijn idee is: meer voedsel en (veel) meer dan vier voedselpunten...

Ik ben benieuwd naar je reactie en ik ben ook benieuwd wat er nu door je heengaat.

Edit: dit soort beelden kan redelijk makkelijk voorkomen worden. Ik neem aan dat niemand dit wil?
[ x ]

Wat een onzin man.

Er zijn hier genoeg posts met bronnen gegeven waarin het geleverde voedsel het gemiddelde aantal kcal flink oversteeg aan de behoefte daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218335140
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een onzin man.

Er zijn hier genoeg posts met bronnen gegeven waarin het geleverde voedsel het gemiddelde aantal kcal flink oversteeg aan de behoefte daar.
Het tegenovergestelde is waar. Dat er hongersnood is die volledig op conto van Israel komt staat niet ter discussie.
pi_218335156
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Wat kan Klaver dan doen voor Sudan volgens jou. Voor Gaza kan hij proberen te zorgen dat Nederland diplomatieke druk zet op Israel om te stoppen met de ingeslagen weg van de vernietiging van de Palestijnen in Gaza. Op dit moment is Nederland daar nog medeplichtig aan. Volgens mij heeft Nederland weinig van doen met de situatie in Sudan, nog niemand die met dit whataboutisme komt wat constant gebruikt wordt heeft enig actiepunt bedacht dat zou moeten gebeuren om wat te doen voor de Sudanezen.
Medeplichtig nog wel, serieus je bent niet in orde met zulke gedachten.
pi_218335159
quote:

[..]
De cijfers van Hamas zelf gaven aan dat de helft van de slachtoffers (dat zijn burgers en strijders) in de eerste paar maanden na 7 oktober vielen.

En er wordt geen hogere dodental gerapporteerd de afgelopen paar maanden.

Dus het lijkt wel mee te vallen met die hongersnood.
pi_218335356
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
De cijfers van Hamas zelf gaven aan dat de helft van de slachtoffers (dat zijn burgers en strijders) in de eerste paar maanden na 7 oktober vielen.

En er wordt geen hogere dodental gerapporteerd de afgelopen paar maanden.

Dus het lijkt wel mee te vallen met die hongersnood.
Zijn er nog wel mensen om het allemaal bij te houden? Dat hongersnood minder snel zou doden dan gigantische bombardementen zegt mij niet zoveel.
pi_218335358
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zijn er nog wel mensen om het allemaal bij te houden? Dat hongersnood minder snel zou doden dan gigantische bombardementen zegt mij niet zoveel.
Ik zou wel verwachten met een hongersnood die al maanden duurt, dat de cijfers wat zouden stijgen.
Maar dat lijkt niet het geval te zijn.
pi_218335364
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Medeplichtig nog wel, serieus je bent niet in orde met zulke gedachten.
quote:
De lafheid beperkt zich niet tot het kabinet. Een verzoek van GroenLinks-PvdA en D66 om terug te keren van reces voor een debat over Gaza werd geblokkeerd. De fracties van PVV, NSC, BBB en SGP stemden tegen. Andere partijen, waaronder VVD, CDA en ChristenUnie, namen niet eens de moeite om te stemmen.

Berechting voor het Internationaal Strafhof
Dat was anders in het Britse Lagerhuis, waar wel een debat over Gaza plaatsvond en waar harde woorden vielen. Een nota bene conservatief parlementslid waarschuwde daar minister van Buitenlandse Zaken David Lammy: het VK dreigt door zijn passiviteit niet alleen politiek irrelevant te worden, Lammy zelf riskeert op termijn berechting voor het Internationaal Strafhof. De waarschuwing veroorzaakte opschudding, maar opende een nieuw debat over aansprakelijkheid.

Ook onze minister van Buitenlandse Zaken, Caspar Veldkamp, kent de juridische risico’s van medeplichtigheid aan de genocide in Gaza voor de Nederlandse staat. Al in december – nog vóór de complete verwoesting van Rafah – waarschuwde de extern volkenrechtelijk adviseur van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor ‘een ernstig risico op genocide’.
https://www.trouw.nl/opin(...)antwoorden~bc95a386/

Bekijk deze YouTube-video
Paar hoogleraren die ze allemaal niet op een rijtje hebben dan.

Bekijk deze YouTube-video

Prima hoor. Ik sluit me liever aan bij dat volk dan bij de types die de hongersnood nog proberen te ontkennen of bagataliseren. Dan ben je of heel dom of heel hatelijk.
pi_218335366
Andere observatie:

Heeft iemand hier al beelden gezien van een extreme hoeveelheid begrafenissen?
Moslims worden natuurlijk niet gecremeerd, die worden begraven. Maar ik zie nauwelijks beelden van massale begrafenissen. Terwijl van alles en nog wat wel gefilmd wordt.

Is daar een verklaring voor?
pi_218335392
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 01:36 schreef Black_Baron het volgende:
Andere observatie:

Heeft iemand hier al beelden gezien van een extreme hoeveelheid begrafenissen?
Moslims worden natuurlijk niet gecremeerd, die worden begraven. Maar ik zie nauwelijks beelden van massale begrafenissen. Terwijl van alles en nog wat wel gefilmd wordt.

Is daar een verklaring voor?
Ik maak meestal geen filmpjes voor social media op begrafenissen jij wel? Ik zie ook geen filmpjes over Oekrainse of Russische begrafenissen, misschien dat die oorlog wel nep is :')
  zondag 27 juli 2025 @ 03:43:10 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218335493
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het tegenovergestelde is waar. Dat er hongersnood is die volledig op conto van Israel komt staat niet ter discussie.
Ja het is een honger oorlog geworden , met de uithongering van de bevolking van GAZA als chantage middel om de gijzelaars vrij te krijgen

Het is de vraag of de haat van HAMAS groter is dan de honger van hun familie, het blijven bouwen van tunnels en schietspelletjes kan het nooit winnen van de honger van hun directe familie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 juli 2025 @ 07:03:14 #245
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218335653
https://nos.nl/artikel/2576536
quote:
NOS Nieuws•
vandaag, 05:21
Eerste beetje voedselhulp in Gaza gedropt door Israël, hulporganisaties kritisch

Het Israëlische leger zegt dat het vannacht zeven pallets met hulpgoederen boven Gaza heeft gedropt. Met behulp van parachutes werden boxen met voedselhulp losgelaten, Er zaten onder meer conserven, meel en suiker in.

Al Jazeera heeft foto's ontvangen van de plek waar de voedseldroppings zouden hebben plaatsgevonden. Volgens de televisiezender zijn daarbij ook elf mensen gewond geraakt. Een van de pallets werd boven een tentenkamp gedropt in het noorden van de Gazastrook.
rest artikel(en filmpjes) in de link
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 07:12:37 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218335657
quote:

[..]
Ik vroeg niet om je rare fetishes, ik vroeg of de idf heel veel mensen executeert

Antwoord is nee dus de vergelijking met 7 oktober is een hele matige
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 27 juli 2025 @ 07:37:16 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218335695
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hmm...Wie ga ik geloven?

Gedegen onderzoek op basis van stats en bronnen of een of andere biasmafklapper op een internet forum?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218335701
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 07:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hmm...Wie ga ik geloven?

Gedegen onderzoek op basis van stats en bronnen of een of andere biasmafklapper op een internet forum?
Welke stats en bronnen?
pi_218335827
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:51 schreef Tjoent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hahahhaa.

Ja, vandaar dat Israël begint en dat is ineens zelfverdediging.

Hahahaha
pi_218335828
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Heb jij een tik van de molen gehad ofzo?
Ik hou mij graag bij de feiten.
Wat Israël doet en heeft gedaan is vele malen erger dan Hamas.

Mede omdat Hamas daar de slagkracht niet voor heeft, maar alsnog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')