De Palestijnen die geen Hamas adepten zijn die zijn net zozeer gijzelaar als de gegijzelde Joden, eigenlijk als sinds 2007.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er één groep Palestijnen tot op het bot haat, is het wel Hamas.
Er waren begin dit jaar meer dan vier honderd voedselpunten. Hoezo zou het ineens niet kunnen? En oké dan wil Hamas het niet en worden ze boos, wat is daar het probleem van?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: denk jij oprecht dat Hamas zal meewerken met meer voedselpunten?
This alternative aid model is designed to bypass Hamas. GHF's leaders say their mission is to restore dignity and deliver relief without empowering terror groups. But not everyone supports this model. UN officials have criticized GHF as an effort to "circumvent the UN and its agencies," even claiming it violates "humanitarian principles." GHF head Johnnie Moore has pushed back strongly, stating: "Serving the people of Gaza with dignity and compassion must be the top priority. We welcome others to join us and urge extreme caution against sharing unverified information from sources that have repeatedly issued demonstrably false reports."
Looking ahead, GHF plans to scale up, but that won't be easy. Alongside logistical hurdles, it faces continued efforts by Hamas to sabotage its work and spread misinformation to the international media, as well as significant issues of overcrowding of distribution sites. Meanwhile, ceasefire and hostage-release negotiations have remained stalled, with Hamas rejecting proposals backed by Israel and the U.S. The outcome of these talks could significantly impact how humanitarian aid is delivered and distributed across Gaza.
https://www.ajc.org/news/(...)ats-really-happening
En:
In addition to preventing humanitarian aid from reaching Palestinians in need, Hamas has shown its priorities through its use of its own budget. Approximately two thirds of the money Hamas raises from international sources is spent on military buildup. Of its total budget, 55% goes to the military wing, a significant increase from 15% in 2014. Meanwhile, Hamas' civil affairs budget has decreased by nearly 50% in that same period. Hamas' financial reports further reveal that tens of millions of dollars designated for rebuilding Gaza were actually being invested in real estate projects in Saudi Arabia, Syria, and Dubai.
https://www.idf.il/en/min(...)of-humanitarian-aid/?
Dat weet ik, maar dat vind ik dus niet goed.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:16 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is ook niet gek, het gebeurt nl al.
Hamas pikt hulpgoederen in en gebruikt ze om macht uit te oefenen op de Palestijnen, Israel wil dat logischerwijze niet, dus gaat het zelf uitdelen. Duh.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er waren begin dit jaar meer dan vier honderd voedselpunten. Hoezo zou het ineens niet kunnen? En oké dan wil Hamas het niet en worden ze boos, wat is daar het probleem van?
Hamas zit daar niet voor de burgers. Het is van IDF een mooi initiatief dat ze proberen om Hamas te verdelgen. Wat doet het er toe, is het ineens oké dat de kinderen daar dan maar minder voedsel krijgen???
Ja, de belangrijkste bondgenoot en een van de grootste financiers van Hamas, had natuurlijk meteen de kopstukken uitgeleverd....... Als Netanyahu het nou gewoon gevraagd had!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Anyway, als het Netanyahu daadwerkelijk om de gijzelaars te doen was en het vernietigen van Hamas, waarom heeft hij Qatar na 7 oktober dan niet om uitlevering van de Hamas kopstukken gevraagd die zich daar ophielden?
Zie voor een vergelijkbaar geval de aanslagen in de VS op 9/11. Het brein achter deze terroristische actie, Bin Laden, had zich verschanst in Afghanistan en de VS heeft destijds eerst de Afghaanse autoriteiten om uitlevering gevraagd en daarbij ook een ultimatum gesteld, pas toen die verstreken was zijn ze Afghanistan binnen gevallen. Dat heeft Netanyahu dus allemaal niet gedaan, I wonder why..?
Israël had vlak na 7 oktober de steun van zo ongeveer de hele westerse wereld, dus als ze Qatar in puin hadden geschoten omdat die na zo'n verzoek om uitlevering dit hadden geweigerd, dan had vrijwel niemand daartegen geprotesteerd want dat zou immers een te rechtvaardigen actie zijn geweest. Gewoon omdat, nogmaals, de echte leiders van Hamas zich daar ophielden.
Je zou haast denken dat het Netanyahu primair gaat om het verdrijven van de Palestijnen, zodat ook Gaza bij Israël ingelijfd kan worden, maar dat mag je niet denken van de gedachtenpolitie. Well, misschien kan die gedachtenpolitie dat ook even tegen een groeiend aantal Amerikaanse Joden zeggen die daar exact hetzelfde over denken als ik en het ook hardop uitspreken.
Memo gemist dat zo ongeveer dat hele M.O. al driekwart eeuw Israël wil vernietigen? Al ver voor Netanyahu?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Anyway, als het Netanyahu daadwerkelijk om de gijzelaars te doen was en het vernietigen van Hamas, waarom heeft hij Qatar na 7 oktober dan niet om uitlevering van de Hamas kopstukken gevraagd die zich daar ophielden?
Zie voor een vergelijkbaar geval de aanslagen in de VS op 9/11. Het brein achter deze terroristische actie, Bin Laden, had zich verschanst in Afghanistan en de VS heeft destijds eerst de Afghaanse autoriteiten om uitlevering gevraagd en daarbij ook een ultimatum gesteld, pas toen die verstreken was zijn ze Afghanistan binnen gevallen. Dat heeft Netanyahu dus allemaal niet gedaan, I wonder why..?
Israël had vlak na 7 oktober de steun van zo ongeveer de hele westerse wereld, dus als ze Qatar in puin hadden geschoten omdat die na zo'n verzoek om uitlevering dit hadden geweigerd, dan had vrijwel niemand daartegen geprotesteerd want dat zou immers een te rechtvaardigen actie zijn geweest. Gewoon omdat, nogmaals, de echte leiders van Hamas zich daar ophielden.
Je zou haast denken dat het Netanyahu primair gaat om het verdrijven van de Palestijnen, zodat ook Gaza bij Israël ingelijfd kan worden, maar dat mag je niet denken van de gedachtenpolitie. Well, misschien kan die gedachtenpolitie dat ook even tegen een groeiend aantal Amerikaanse Joden zeggen die daar exact hetzelfde over denken als ik en het ook hardop uitspreken.
Netanyahu kon premier worden door de spelletjes van Hamas. En door Hamas kan hij aan de macht blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat Hamas door de spelletjes van Netanyahu de dominante partij heeft kunnen worden in Gaza. Zie het korte clipje in de link die ik postte. Duurt maar 01:17 dat moet te doen zijn toch?
Netanyahu kon premier worden door de spelletjes van Hamas. En door Hamas kan hij aan de macht blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat Hamas door de spelletjes van Netanyahu de dominante partij heeft kunnen worden in Gaza. Zie het korte clipje in de link die ik postte. Duurt maar 01:17 dat moet te doen zijn toch?
Daarin zeggen ze dat Israël een creatie is van Hamas. Kijk zelf maar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:58 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Uiteraard: https://www.abc.net.au/ne(...)uild-hamas/103577226 duurt maar 01:17, kijk ze.
Met geld wat de Qatari van de Israëlische geheime dienst hebben gekregen. $1,4 miljard in cash.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, de belangrijkste bondgenoot en een van de grootste financiers van Hamas, had natuurlijk meteen de kopstukken uitgeleverd....... Als Netanyahu het nou gewoon gevraagd had!
Ik ken dat verhaal. Dat wordt ons al bijna twee jaar verteld. Zie bijvoorbeeld vandaag nytimes klikquote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:53 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hamas pikt hulpgoederen in en gebruikt ze om macht uit te oefenen op de Palestijnen, Israel wil dat logischerwijze niet, dus gaat het zelf uitdelen. Duh.
Gelukkig kun je aan hun blauwe neus zien dat het Hamas terroristen zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken dat verhaal. Dat wordt ons al bijna twee jaar verteld. Zie bijvoorbeeld vandaag nytimes klik
No Proof Hamas Routinely Stole U.N. Aid, Israeli Military Officials Say
Israëlische media schreven een maand of twee geleden ook al over een onderzoek van het Israëlische leger naar 100 vrachtwagens die geplunderd of gestolen waren en daar vonden ze geen voorbeeld waarbij hamas betrokken was.
Maar oké stel we doen alsof Hamas vrachtwagens steelt. Is het belangrijker om dat stelen te voorkomen met honger als gevolg of is het belangrijker dat de burgers voldoende voedsel en noodhulp hebben om daarnaast Hamas aan te pakken?
Hoe gaan die burgers voedsel krijgen als Hamas het inpikt, Tjonge jonge zeg. Fijne avond nog.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken dat verhaal. Dat wordt ons al bijna twee jaar verteld. Zie bijvoorbeeld vandaag nytimes klik
No Proof Hamas Routinely Stole U.N. Aid, Israeli Military Officials Say
Israëlische media schreven een maand of twee geleden ook al over een onderzoek van het Israëlische leger naar 100 vrachtwagens die geplunderd of gestolen waren en daar vonden ze geen voorbeeld waarbij hamas betrokken was.
Maar oké stel we doen alsof Hamas vrachtwagens steelt. Volgens Eylon Levi was bij 10% van de vrachtwagens de dader Hamas lol. Wat is belangrijker: is het belangrijker om dat stelen door Hamas te voorkomen met hongerige burgers als gevolg of is het belangrijker dat de burgers voldoende voedsel en noodhulp krijgen om daarnaast Hamas aan te pakken?
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:14 schreef UitStraling het volgende:
Ook als je verblind bent door Jodenhaat moet het toch vrij simpel zijn om te doorzien dat Hamas weigert de macht en de wapens op te geven in ruil voor voedsel en vrede.
Meer valt hier eigenlijk niet over te zeggen, zelfs als je graag met een Palestijnse vlag zwaait, ruil die maar om voor een Israëlische als je de Palestijnen een warm hart toedraagt.
Ismail Haniya bezat 4 miljard toen het IDF hem wist uit te schakelen, dat zijn een hele hoop bolletjes falafel voor den Gazaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?
Nu mogen wij die Palestijnse kindertjes ook laten creperen en verhongeren?
Is dat pro-Israel, weloverwogen, genuanceerd en DEI?
Waarom vind jij het helemaal niet erg dat Hamas de eigen bevolking laat creperen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen ziet die eerste alinea. Van Hamas mogen die Palestijnse kindertjes inderdaad creperen en verhongeren. Dus?
Nu mogen wij die Palestijnse kindertjes ook laten creperen en verhongeren?
Is dat pro-Israel, weloverwogen, genuanceerd en DEI?
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Typisch dat je Eric "es ist zeit für reich" Cartman denkt te moeten quoten in deze discussie![]()
![]()
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:04 schreef UitStraling het volgende:
Afgelopen week ook weer, zat Jesse Klaver ergens op een bankje bij een praatprogramma, ging over transgenders bij sporten, hij stikte er bijna in hoe men het durfde om het daarover te hebben terwijl er een genocide aan de gang was in Gaza, hij probeerde het onderwerp steeds daar naar te wijzigen, de giftige propagandamachine van Hamas in volle glorie aan het werk.
Klaver zwijgt in alle talen over de genocide in Sudan. Dat maakt hem medeplichtig aan die genocide.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.
Vergelen met issues die we in Nederland op allerlei gebieden hebben vind ik Gaza ook een non issue, voor Nederland.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is in vergelijking natuurlijk ook een compleet non issue. Die 10 transseksuele sporters die Nederland telt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:36 schreef Homey het volgende:
[..]
Klaver zwijgt in alle talen over de genocide in Sudan. Dat maakt hem medeplichtig aan die genocide.
het is een hongeroorlog, is de haat van HAMAS tegen joden sterk genoeg om ondanks de honger in hun eigen familie de haat te laten prevaleren ??/quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.
Wat een onzin man.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar een moeilijk onderwerp, ik voel me net Louis van Gaal. Nou ga voor de zekerheid maar even zitten Etto. Mijn idee is: meer voedsel en (veel) meer dan vier voedselpunten...
Ik ben benieuwd naar je reactie en ik ben ook benieuwd wat er nu door je heengaat.
Edit: dit soort beelden kan redelijk makkelijk voorkomen worden. Ik neem aan dat niemand dit wil?
[ x ]
Het tegenovergestelde is waar. Dat er hongersnood is die volledig op conto van Israel komt staat niet ter discussie.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin man.
Er zijn hier genoeg posts met bronnen gegeven waarin het geleverde voedsel het gemiddelde aantal kcal flink oversteeg aan de behoefte daar.
Medeplichtig nog wel, serieus je bent niet in orde met zulke gedachten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Wat kan Klaver dan doen voor Sudan volgens jou. Voor Gaza kan hij proberen te zorgen dat Nederland diplomatieke druk zet op Israel om te stoppen met de ingeslagen weg van de vernietiging van de Palestijnen in Gaza. Op dit moment is Nederland daar nog medeplichtig aan. Volgens mij heeft Nederland weinig van doen met de situatie in Sudan, nog niemand die met dit whataboutisme komt wat constant gebruikt wordt heeft enig actiepunt bedacht dat zou moeten gebeuren om wat te doen voor de Sudanezen.
De cijfers van Hamas zelf gaven aan dat de helft van de slachtoffers (dat zijn burgers en strijders) in de eerste paar maanden na 7 oktober vielen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als je me de optie geeft of ik liever doodga door een executie of de hongerdood dan teken ik voor de executie.
Zijn er nog wel mensen om het allemaal bij te houden? Dat hongersnood minder snel zou doden dan gigantische bombardementen zegt mij niet zoveel.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De cijfers van Hamas zelf gaven aan dat de helft van de slachtoffers (dat zijn burgers en strijders) in de eerste paar maanden na 7 oktober vielen.
En er wordt geen hogere dodental gerapporteerd de afgelopen paar maanden.
Dus het lijkt wel mee te vallen met die hongersnood.
Ik zou wel verwachten met een hongersnood die al maanden duurt, dat de cijfers wat zouden stijgen.quote:Op zondag 27 juli 2025 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zijn er nog wel mensen om het allemaal bij te houden? Dat hongersnood minder snel zou doden dan gigantische bombardementen zegt mij niet zoveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |