Ik zie jou ook alleen maar propaganda onzin dumpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je niets inhoudelijk te melden hebt, reageer dan gewoon niet.
Oopsie haha.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:28 schreef sp3c het volgende:
je hebt burgers en je hebt Hamas
De eerste mag helemaal kapot en bij de tweede moet je proberen het aantal slachtoffers zo minimaal te houden en of die tweede nu de grootste fan van de eerste is doet er totaal niet toe
Ik denk dat Hamas heel goed wist welke afslag ze namen op 7 oktoberquote:Op zondag 27 juli 2025 08:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hou mij graag bij de feiten.
Wat Israël doet en heeft gedaan is vele malen erger dan Hamas.
Mede omdat Hamas daar de slagkracht niet voor heeft, maar alsnog.
Ik heb een probleem met geweld, terrorisme en genocide.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dan heb je wel een probleem met wat Israel nu doet?
Waarom is dit relevant voor de NOS?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hier zul je de NOS/NRC/Volkskrant vast niet over horen.
Dat terwijl er toentertijd wel veel aandacht uitging naar de FvD wappie appgroepen.
Je vergeet tientallen jaren voor 7 okt voor je pro-Israël denkbeeld.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamas heel goed wist welke afslag ze namen op 7 oktober
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het "zogenaamde grote kwaad" Hamas. Een groepering die openlijk de vernietiging van Israel betoogd.
Hiermee stel je dus dat een terreurbeweging die een massamoord veroorzaakte niet zo erg is.
Daarom vroeg ik naar je definitie van executie. Dat is nogal cruciaal voor die inschatting. Maar geen antwoord dus. Dan zou ik zeggen ja. Verder gaat het niet bepaald om een fetish maar dat een snelle dood wat mij betreft humaner is dan een soort martelproces.quote:Op zondag 27 juli 2025 07:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vroeg niet om je rare fetishes, ik vroeg of de idf heel veel mensen executeert
Antwoord is nee dus de vergelijking met 7 oktober is een hele matige
Genoeg posts zegt diequote:Op zondag 27 juli 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin man.
Er zijn hier genoeg posts met bronnen gegeven waarin het geleverde voedsel het gemiddelde aantal kcal flink oversteeg aan de behoefte daar.
Punt is, is dat israel daar de schuldige niet van is he. Hamas doet er in gaza meer aan om de boel te frusteren dan israel ooit kan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Genoeg posts zegt die![]()
2 maart sloot Israël de grens. Er kwam vanaf dat moment niks meer in of uit. Tot 26 mei bleef de.grens dicht want toen begon GHF
GHF heeft nu vier voedsel punten. Drie naast elkaar in het zuiden en een in het midden van Gaza. GHF meld 1 uur geleden dat zij bijna 94 maaltijden hebben geleverd.
Hoofdreken je even mee: 94 miljoen maaltijden, 60 dagen, 2 miljoen inwoners is ... maaltijden per persoon
Nee hoor honger kan niet hé beste red_85. Totaal krankjorum. Iedereen liegt behalve de partij die de grens controleert die spreekt wel de waarheid.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Echt hoor red. Er kan daar echt geen honger zijn. Het is weer zo'n sprookje
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn toch de mensen die A) Hamas hebben verkozen en B) enthousiast meededen aan de aanslagen van 7 oktober 2023?
[..]
Er is helemaal geen genocide.
Ontwapen geheel Israël, geef 1000 Palestijnen een aardappelschilmesje en je hebt je genocide.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.
Hamas is 7 oktober gestart en heeft daar misdaden tegen de menselijkheid aangericht. Geen discussie.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is, is dat israel daar de schuldige niet van is he. Hamas doet er in gaza meer aan om de boel te frusteren dan israel ooit kan.
Maar wel weer 'Jamaaaaar israel' gejammer.
Flikker op hoor.
Ja kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog geen waarheid, al verbaast het aantal schapen over de dam die dit echoën me wel.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel genocide. Blijft het maar ontkennen want dan hoef je er alleen maar achteraan te lopen zonder bezwaren.
Aangezien Israël controleert wat er Gaza in en uit gaat hebben ze er toch een heel groot aandeel in. Het kan allemaal wel heel terecht zijn dat ze hulp tegenhouden maar het helpt ze ook helemaal niet. Als er voedsel in overvloed zou zijn, dan kan Hamas dat blijven configureren maar dan zouden ze heel de dag bezig zijn met het leegtrekken van vrachtwagens eten.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is, is dat israel daar de schuldige niet van is he. Hamas doet er in gaza meer aan om de boel te frusteren dan israel ooit kan.
Maar wel weer 'Jamaaaaar israel' gejammer.
Flikker op hoor.
Wanneer is het wél waarheid volgens jou?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja kan het blijven herhalen, maar dat maakt het nog geen waarheid, al verbaast het aantal schapen over de dam die dit echoën me wel.
Met die logica zou ik dus ook een reden hebben om een moord te plegenquote:Op zondag 27 juli 2025 08:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je vergeet tientallen jaren voor 7 okt voor je pro-Israël denkbeeld.
Hoe kan je aan die filmpjes zien dat het Hamas is die daar een vrachtwagen steelt en niet PIJ, een of andere familie of de Abu Shabab clan?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als burger weet je ook niet meer waar je het moet zoeken. Je hebt de keuze tussen een veel te druk uitgiftepunt met risico op verdrukking, bestorming en verdwaalde kogels of deze jongens tegenkomen met risico op standrechtelijke executie, radbraken of verdwaalde kogels.
Als het bewezen is en dat is het verre van, niet omdat nablaters het maar blijven schreeuwen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wanneer is het wél waarheid volgens jou?
Genocide is sowieso heel lastig te bewijzen om meerdere redenen. En kan alleen door het ICJ worden uitgesproken maar dan moet er dus wel eerst een claim komen. En dan nog spelen er zeker in het geval van Israël allerlei grote belangen mee waardoor er maar weinig landen zijn die hun vingers eraan gaan branden.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het bewezen is en dat is het verre van, niet omdat nablaters het maar blijven schreeuwen.
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met genocide uitspreken, vooral als er geen basis voor is, als Israel gewild had was er van Gaza nu al niets en niemand meer over.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Genocide is sowieso heel lastig te bewijzen om meerdere redenen. En kan alleen door het ICJ worden uitgesproken maar dan moet er dus wel eerst een claim komen. En dan nog spelen er zeker in het geval van Israël allerlei grote belangen mee waardoor er maar weinig landen zijn die hun vingers eraan gaan branden.
Maar er zijn toch verschillende NGO’s die uitspraken hebben gedaan. Die kun je serieus nemen of niet. Het geeft op zijn minst het idee dat het bewijzen van genocide een kans van slagen heeft als men dat door zou willen zetten.
Maar jij wacht liever de uitspraak van het ICJ af (2027/2028) totdat je het genocide noemt? In de tussentijd vindt die momenteel plaats. Maar mogen we het zo niet noemen want de rechter heeft nog niet beslist?
Exact. Je kan filmpjes vinden waarop een israelier staat die schiet (zonder context) en je kan filmpjes vinden waarop iemand staat die schiet die geen israelier is (zonder context).quote:Op zondag 27 juli 2025 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan je aan die filmpjes zien dat het Hamas is die daar een vrachtwagen steelt en niet PIJ, een of andere familie of de Abu Shabab clan?
Er heerst daar anarchie en de burger is de sjaak. De wereld ziet het en laat het toe
Nee, de wereld vraagt zich momenteel vooral af welke informatie nog te vertrouwen is en wat er precies gebeurt.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan je aan die filmpjes zien dat het Hamas is die daar een vrachtwagen steelt en niet PIJ, een of andere familie of de Abu Shabab clan?
Er heerst daar anarchie en de burger is de sjaak. De wereld ziet het en laat het toe
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide. Dat is natuurlijk een raar argument, bij geen enkele genocide is letterlijk iedereen vermoord. Er zijn nog joden er zijn nog Armenen er zijn nog Bosnische moslims er zijn nog Tutsi's enzovoort. Ik zie ook werkelijk niemand in twijfel trekken of bijvoorbeeld er wel een genocide op de Oeigoeren of in Soedan is, waar we ook voornamelijk informatie over krijgen uit dezelfde kanalen als in dit conflict. De VN/Hulporganisaties/ de media.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met genocide uitspreken, vooral als er geen basis voor is, als Israel gewild had was er van Gaza nu al niets en niemand meer over.
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2567107quote:Vernietiging van belangrijke infrastructuur als ziekenhuizen en scholen, honger als wapen, en het tegenhouden van medicijnen en brandstof. Het zijn allemaal ontwikkelingen die er bij elkaar opgeteld toe leiden dat het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies inmiddels met enige voorzichtigheid spreekt van genocidaal geweld door Israël in Gaza.
De veroorzaker is niet Hamas, Hamas is een vreselijke organisatie maar Hamas is niet degene die de hongersnood veroorzaakt of alles plat heeft gegooid. Het excuus dat de Palestijnen een te kort rokje hebben en dat Israel zich dus niet hoeft in te houden is best bullshit. Israel maakt de eigen bevolking een target voor Hamas door genocidaal beleid als Israel nu voert. Maar ik geloof niet dat jij het legitiem vindt dat Hamas met hetzelfde argument dat je hier aanvoert Israeliers vermoord.quote:Neemt niet weg dat oorlog verschrikkelijk is, zeker als er veel onnodige burgerslachtoffers vallen, maar dan moet je wel naar de veroorzaker kijken en dat is Hamas, hebben prachtige tunnels gebouwd, maar alleen om zichzelf te verstoppen voor hun terroristische praktijken terwijl ze hun eigen bevolking kanonnenvoer maken en zich erachter verschuilen.
Nee de demonstranten gaan de straten niet op voor Hamas. Dat is hetzelfde niveau als zeggen dat mensen zoals jij die Israel supporten dat doen omdat ze genocide lovers zijn, een niveau waartoe ik mezelf trouwens ook nog wel verlaagd heb. Met zulke non-argumenten als je aanvoert is me wel duidelijk dat jij hier de ballen van snapt en gewoon maar wat napraat.quote:Maar hé het werkt ook nog, ze krijgen er demonstranten mee de straten op, al zijn de grootste gangmakers van die demonstraties Hamas sympathisanten, maar we trekken de rode lijn, zo dom als we zijn.
Dat is een conclusie die jij trekt, ik zeg alleen maar dat er geen basis voor is en als Israel gewild had was heel Gaza inclusief bewoners al weggevaagd.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus omdat niet iedereen in Gaza dood is, is er geen basis voor een claim van genocide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |