abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218335132
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou voor mij dan wel weer een afknapper zijn..
Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218335152
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, als iets meer links- dan rechts-progressief is die voor mij ook interessanter geworden.
Wat is dan progressief?
Is dat woke, of een anti-Israel beweging waar zaken gesloopt worden?
Daar ga ik echt niet voor stemmen.
Homo's of joden die in Amsterdam uitgescholden worden, vind ik echt heel naar.

Wat is progressief dan eigenlijk?

Ik ben ook niet echt conservatief. Vrouwen hebben rechten waar ik niets in veranderd wil zien worden. En vragen waarom iemand een abortus uit laat voeren, vind ik al weer te ver gaan.
pi_218335785
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat is dan progressief?
Is dat woke, of een anti-Israel beweging waar zaken gesloopt worden?
Daar ga ik echt niet voor stemmen.
Homo's of joden die in Amsterdam uitgescholden worden, vind ik echt heel naar.

Wat is progressief dan eigenlijk?

Ik ben ook niet echt conservatief. Vrouwen hebben rechten waar ik niets in veranderd wil zien worden. En vragen waarom iemand een abortus uit laat voeren, vind ik al weer te ver gaan.
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.

Geloof niet dat ik daarmee de behoefte krijg om dingen te gaan slopen.
pi_218335792
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…
pi_218335905
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.

[ afbeelding ]

Geloof niet dat ik daarmee de behoefte krijg om dingen te gaan slopen.
En weer een totaal leeg speelveld rechtsboven ;(
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_218336039
quote:
9s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Haha je zou denken dat daar ruimte moet liggen maar het is er altijd leeg…
  zondag 27 juli 2025 @ 09:08:11 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218336050
De nieuwe klusjesman is uit

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218336103
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:08 schreef Caland het volgende:

[ afbeelding ]
Die blijft toch altijd bijzonder :+
pi_218336238
Enige mooie is dat radicaal links weer wat zeteltjes in de min staat.

Verder zegt het toch allemaal niks op dit punt in tijd.
pi_218336276
  zondag 27 juli 2025 @ 09:37:28 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218336303
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:08 schreef Caland het volgende:

[ afbeelding ]
tijd dat Coenradie weer op TV komt dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 juli 2025 @ 10:10:50 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218336739
Pieter "Tempo Team" Omtzigt
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218336791
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige mooie is dat radicaal links weer wat zeteltjes in de min staat.

Verder zegt het toch allemaal niks op dit punt in tijd.
De dieren en SP winnen toch juist zetels?
pi_218336835
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:10 schreef -XOR- het volgende:
Pieter "Tempo Team" Omtzigt
Als die man nou op énig moment het vermogen tot zelfreflectie had gehad en te zeggen "jongens, deze rol is niets voor mij", dan was er nog wat van die club overgebleven. Dat je zó'n enorm gebrek aan zelfkennis kan hebben - en dan wordt de wijze waarop hij anderen continu de maat nam en neemt wel bijzonder irritant - is toch opmerkelijk.
Best pilot in history
pi_218336865
Dus als ik random poppetjes van straat pluk, heb ik minder dan vijf keer zo vaak een VVD'er te pakken dan een FVD'er. Sygrid kom er maar in.
Best pilot in history
pi_218337121
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…
`
De D66-kiezer loopt er wel warm voor.

Best pilot in history
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 10:57:31 #18
375570 crew  Cyan9
pi_218337162
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
`

[ afbeelding ]
Ik denk dat als je D66 toevoegt aan het rode blokje, dat deze nog wat groter zou zijn. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218337209
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
`

[ afbeelding ]
De D66-kiezer in het gestuurde panel van De Hond, dat is een hele speciale groep.
pi_218337231
De sturende vragen zijn ook wel weer leuk. Natuurlijk zien D66-stemmers hun partij graag in de regering. En als dan een verzinsel met VVD en JA21 de enige optie met D66 is die aangeboden wordt…

Na het vorige onderzoekje van hem vraag ik me af wat JA21 schuift richting De Hond.
pi_218337952
Opmerkelijk is dat 91% van de VVD-kiezers regeringen wensen die geen kamermeerderheid zal halen.
Men wil persé geen stabiel centrumkabinet, want ..... GL/PvdA zien ze als boosdoeners, waar niet mee valt te regeren. Dat zegt toch iets over de kokervisie van ook de VVD-bobo's.
Nog steeds niks geleerd na het Wildersdebacle nr 2 ?

Verder.... zouden de uitslagen anders zijn als in kabinet 1 ook D66 zou voorkomen . Want dat concept is het meest waarschijnlijke stabiele meerderheidskabinet.
Als je kiezers er direct naar vraagt zou kabinet 1 met D66 boven de 50% uitkomen.

VVD en hun kiezers zullen nooit een meerderheids coalitie willen met GL/PvdA, CDA, SP en PvdD...
Oei.... dat is helemaal een linkse ondergang voor Nederland

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 27-07-2025 12:33:38 ]
pi_218338030
Duurder wordende uitvaarten, Zorg afbreken, prive klinieken stimuleren, sociale zekerheden naar de kloten en andere boemannen aanwijzen dan de miljardairs.

De VVD jaagt de huidige necro-economie van de VS maar al te graag na.
  zondag 27 juli 2025 @ 12:34:10 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218338039
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:32 schreef Beathoven het volgende:
Duurder wordende uitvaarten, Zorg afbreken, prive klinieken stimuleren, sociale zekerheden naar de kloten en andere boemannen aanwijzen dan de miljardairs.

De VVD jaagt de huidige necro-economie van de VS maar al te graag na.
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...
pi_218338091
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...
Zelfs voor iemand met een onderneming die goed verdient is dit niets. Zelfs voor een miljonair is dit niets. Want het zorgt er voor dat de middenklasse opdroogt en je de miljonairs in gradatie als een soort "middenklasse" neerzet, terwijl de rest wegzakt.

Joop van den Ende liet al een open brief over misstanden plaatsen en lijkt dit als een van de weinigen te begrijpen dat wanneer alles omhoog pompt ook de miljonairs op den duur ook gesandwiched worden tussen ontevreden volk en de superrijke miljardairs.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:46:06 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218339745
quote:
Aan de andere kant is er ook duidelijk te zien dat de huidige kiezers van het CDA en VVD achter de uitsluiting van de PVV als regeringspartner staan. Want dit is het percentage van die kiezers die zegt dat ook als de PVV de grootste partij wordt de PVV toch niet in de regering moet worden opgenomen:

VVD-kiezers 57% wil het ook dan niet
CDA-kiezers 81% wil het ook dan niet

De grote vraag zal zijn of op 29 oktober bij de overwegingen van de kiezers de gewenste regeringscoalitie een cruciale rol zal spelen of toch de belangrijkste programmapunten van de partijen.
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormen
pi_218340023
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormen
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
pi_218340568
Misschien wordt het een strategie van VVD niet te gaan regeren en GL/PvdA, CDA, D66 in een minderheidskabinet te drukken. Die moet gedoogsteun vinden en wisselende meerderheden voor de kabinetsplannen.
Mislukt dat........ dan kan VVD bij de volgende verkiezingen zetels winnen.... en wat daarna ?
  zondag 27 juli 2025 @ 15:48:48 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218340900
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
Vanuit de rechtse media wordt er flink voorgesorteerd op weer een extreemrechts kabinet, omdat het vorige 'de kans' niet kreeg van die gemene Pieter en Frans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218342127
quote:
9s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
Heb jij daar wat te zoeken dan? Gisteren pleit je er nog voor om het mes in de sociale zekerheid te zetten. En dat terwijl ik je er uitvoerig op gewezen heb dat er juist extra geld nodig is om de inmiddels enorme hiaten in het arbeidsongeschiktheidsstelsel te dichten.

Het is niet progressief om mensen die wegens een medische aandoening minder of niet kunnen werken te dumpen in de Participatiewet. Progressief betekent dat je probeert om mensen gelijke kansen en mogelijkheden te bieden. Een deugdelijk arbeidsongeschiktheidsstelsel is daar een essentieel onderdeel van.
pi_218342654
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:51 schreef Kowloon het volgende:
Heb jij daar wat te zoeken dan?
Ja. De verticale as heeft te maken met ruimte voor nieuwe ideeën, persoonlijke vrijheden, meer Europese samenwerking enzovoorts. De hoogte van de sociale zekerheid en de financiering daarvan zitten op het rechts-links spectrum.

Dat er op de één of andere manier, zeker op middelllange termijn, gekort moet worden op de sociale zekerheid is een fait acompli, de wijze waarop en de mate waarin kan je over discussiëren. Die algemene vaststelling houdt ook niet in dat dan alles wat met sociale verzekeringen te maken heeft nu op rolletjes loopt (dat is een inhoudelijke beoordeling) of er naar deelonderwerpen niet juist meer geld toemoet. Je focust je in betogen continu op de arbeidsongeschiktheidstak daarvan, vermoedelijk gedreven vanuit persoonlijke problematiek of vermeend onrecht die je daarmee ervaart, maar dat vernauwt de discussie wel wat te ver.
Best pilot in history
pi_218342932
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.
pi_218342988
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ach, dat is natuurlijk onzin.
pi_218343059
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gisteren heeft Wilders op X VVD extreem links genoemd. :')
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218343099
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Beide. ;)
Best pilot in history
pi_218343130
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ketamine is populair binnen die kringen. Wel goed spul zo te zien.
Best pilot in history
pi_218343149
quote:

[..]
En binnen de VVD bestaat er een smaldeel dat de PVV veel wenselijker vindt dan de PvdA of GL. Dat mag allemaal maar het laat vooral zien dat je, of geen bal verstand van politiek hebt, of zelf dusdanig verkrampt of geradicaliseerd bent dat je geen helder oordeel meer hebt…
pi_218343183
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Beide. ;)
Ach, er is gewoon een fors aantal partijen rond het politieke midden. Als je daar GL niet toe wilt rekenen (zeker nu ze fuseren met de PvdA), dan kan je dat met enig fatsoen ook niet meer doen met de VVD. Gaat dan echt nergens meer over.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:21:29 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218343520
quote:

[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218343605
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Dat maakt de voorkeur voor samenwerking met de PVV van de VVD ook zo bizar…
  zondag 27 juli 2025 @ 18:39:47 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218343756

Ook een interessante van het zo neutrale peilbureau peil.nl. Wat valt er op?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218343950
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]

Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.
pi_218344079
quote:
[ afbeelding ]

Uitstekend geframed door rechts. Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan Groen Links. Ik denk dat Nederland er wel bij zou varen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:59:32 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344085
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD is het zielige vrouwtje dat klappen krijgt in de toxische relatie met de PVV.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218344111
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.
Dan kloppen de tellingen niet.
Best pilot in history
  zondag 27 juli 2025 @ 19:03:55 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218344147
quote:
[ afbeelding ]

Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 juli 2025 @ 19:05:08 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344166
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218344174
quote:
6s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan kloppen de tellingen niet.
Ik sluit niks uit met Maurice.
pi_218344206
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ach, het zal niet uitmaken wie de leider is van een linkse of progressieve partij is, de boeman moet en zal gecreëerd worden.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:08:24 #49
346939 Janneke141
pi_218344240
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:05 schreef Falco het volgende:

[..]
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:12:35 #50
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344325
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
Je ziet spoken of verzint dingen. GLPvdA had qua CPB doorrekening het eerlijkste en beste programma. De som GL plus PvdA is groter geworden tov de vorige verkiezingen. Hoe vaak heeft GLPvdA het uitgebreid had over klimaat/milieu? En GL radicaal-links bestempelen, tsjonge :')... Kom op, probeer het nog eens.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:14:48 #51
346939 Janneke141
pi_218344386
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:12 schreef Falco het volgende:
En GL radicaal-links bestempelen, tsjonge
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks, en die leiden continu tot problemen in de samenwerkingspartij. Kennelijk hebben mensen daar niet zo veel zin in. Of willen ze niet stemmen op een partij waar op het partijcongres om de haverklap pro-hamas-moties in stemming worden gebracht, ook al worden ze allemaal weggestemd.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:17:14 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218344444
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wow, van jou had ik toch verwacht dat je meer aan feiten hechtte :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 juli 2025 @ 19:17:54 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218344464
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks, en die leiden continu tot problemen in de samenwerkingspartij. Kennelijk hebben mensen daar niet zo veel zin in. Of willen ze niet stemmen op een partij waar op het partijcongres om de haverklap pro-hamas-moties in stemming worden gebracht, ook al worden ze allemaal weggestemd.
Pro Hamas? Serieus?
  zondag 27 juli 2025 @ 19:19:30 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344492
quote:

[..]
Zoveel problemen dat zeikerdjes als Melkert en Oudkerk hun lidmaatschap opzeggen. Nounou, wat een ramp om die lui te verliezen.
En welke pro-Hamas moties zijn er om de haverklap ingebracht? Ik denk dat je teveel naar Yesilgöz luistert.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:21:03 #55
346939 Janneke141
pi_218344530
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Oh, ik ken de CPB-doorrekeningen hoor. Maar die zijn er niet om te beoordelen op haalbaarheid, die tellen alleen bedragen op. En een nogal fors bedrag van de in het laatste PvdA-programma ingeboekte inkomsten vanuit het bedrijfsleven zouden nooit gerealiseerd kunnen worden. Dan krijg je je koopkrachtplaatjes wel heel mooi, maar de realiteit is toch anders.

Dat de VVD er recent óók een financieel zooitje van gemaakt heeft wil ik overigens ook zeker niet tegenspreken. Op dit moment regeren alle partijen over de rug van/de portemonnee van de jongere generaties.
pi_218344603
Die piri-motie en hoe er op dat partijcongres omgegaan is met de oud Kamervoorzitter en zeer gewaardeerd oud gedienden, vond ik heel veelzeggend. Ik vind dat veel te radicaal, en compleet respectloos.

Alsof die partij overgenomen is door radicaal GLe elementen.
pi_218344674
quote:

[..]
Hee, een klant. Had ik niet verwacht.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:34:15 #58
346939 Janneke141
pi_218344832
Overigens denk ik dat een paars (VVD/D66/PvdA) of oranje (VVD/CDA/PvdA)-kabinet voor de komende periode voor het land een erg goed idee zou zijn. Maar dan moet die kracht dus wel komen uit de bestuurservaring van de PvdA, met de blik naar het midden. Dat je daar GL als schoonmoeder bijkrijgt compliceert, ook op internationaal vlak, wel het een en ander.
pi_218344972
quote:

[..]
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks,
Werkelijk? In 1990 kan ik me dat nog voorstellen met restanten uit de oude achterban. Maar nu?
Of is het toch een staaltje projectie?
  zondag 27 juli 2025 @ 19:40:50 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218344979
Er zitten meer radicale elementen bij de VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 27 juli 2025 @ 19:43:02 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218345022
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens denk ik dat een paars (VVD/D66/PvdA) of oranje (VVD/CDA/PvdA)-kabinet voor de komende periode voor het land een erg goed idee zou zijn. Maar dan moet die kracht dus wel komen uit de bestuurservaring van de PvdA, met de blik naar het midden. Dat je daar GL als schoonmoeder bijkrijgt compliceert, ook op internationaal vlak, wel het een en ander.
Ben héél benieuwd, vertel eens..
pi_218345101
quote:

[..]
Nu fantaseer je. Er was geen pro-hamas-motie op het partijcongres van GL/PvdA. Niet één... niet twee, nog minder 'om de haverklap'.
Of bedoel je dat kiezers uit het midden dat denken ?
  zondag 27 juli 2025 @ 19:48:22 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218345117
quote:

[..]
Pro Hamas? Serieus?
Er is een duidelijke glijdende schaal zichtbaar bij GroenLinks-PvdA, voornamelijk als het gaat om het conflict in het Midden-Oosten. Complottheorieën die over zionisme werden verspreid bij het partijcongres vorig jaar. Prominente leden die in videos opduiken om 'gewapend verzet' van de Palestijnen te rechtvaardigen, dan kwam er natuurlijk nog de motie van Piri overheen die alle mogelijkheden tot zelfverdediging van Israël wilde weghalen. En in een WhatsApp-groep van de jongerenvereniging wordt er door leden gesproken over een 'coup' en oorlogsverklaring aan Israël.
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:40 schreef -XOR- het volgende:
Er zitten meer radicale elementen bij de VVD.
Die kun je dan ook vast wel opnoemen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 27 juli 2025 @ 19:50:13 #64
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218345150
quote:

[..]
Valt me toch van je tegen dat je komt met pro Hamas moties.

Die zijn er niet.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:55:05 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218345224
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:24 schreef Black_Baron het volgende:
Die piri-motie en hoe er op dat partijcongres omgegaan is met de oud Kamervoorzitter en zeer gewaardeerd oud gedienden, vond ik heel veelzeggend. Ik vind dat veel te radicaal, en compleet respectloos.

Alsof die partij overgenomen is door radicaal GLe elementen.
Huh, ik snap niets van deze post?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218345307
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die kun je dan ook vast wel opnoemen?
Yesilgoz bijv, die sympathiseert met Israelische terreur,
pi_218345340
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huh, ik snap niets van deze post?
Het verhaal is dat Gerdi Verbeet boegeroep ontving. Maar ik heb geen beelden daarvan gezien.
  zondag 27 juli 2025 @ 20:03:33 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218345346
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, ik ken de CPB-doorrekeningen hoor. Maar die zijn er niet om te beoordelen op haalbaarheid, die tellen alleen bedragen op. En een nogal fors bedrag van de in het laatste PvdA-programma ingeboekte inkomsten vanuit het bedrijfsleven zouden nooit gerealiseerd kunnen worden. Dan krijg je je koopkrachtplaatjes wel heel mooi, maar de realiteit is toch anders.

Dat de VVD er recent óók een financieel zooitje van gemaakt heeft wil ik overigens ook zeker niet tegenspreken. Op dit moment regeren alle partijen over de rug van/de portemonnee van de jongere generaties.
Dat kan ik mij nog herrinneren: miljarden opbrengsten door het belasten van eigenvermogen van ondernemingen.

Maar doet het CPB letterlijk alleen maar optellen? Dus als ik een absurd hoge CO2 taks erin knal, of inkomsten uit hoge importtarieven dan wordt dat 1 op 1 goedgekeurd?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 27 juli 2025 @ 20:04:49 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218345365
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het verhaal is dat Gerdi Verbeet boegeroep ontving. Maar ik heb geen beelden daarvan gezien.
Ik ook niet. Volgens mij was de enige die boegeroep ontving Rob Oudkerk, en dat was meer dan terecht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 27 juli 2025 @ 20:07:05 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218345402
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Yesilgoz bijv, die sympathiseert met Israelische terreur,
Je bedoelt dat Yesilgöz een functionerend moreel kompas heeft en dus Israël, onze bondgenoot, steunt? Dat heeft niets met terreur te maken. Het terreur komt zoals we weten van de Palestijnen, al meer dan een eeuw.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 20:14:11 #71
375570 crew  Cyan9
pi_218345480
GL als het grote (groene) kwaad doet het weer goed vandaag. Het blijft een wonderlijk iets.
pi_218345540
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:27 schreef nostra het volgende:
Ja. De verticale as heeft te maken met ruimte voor nieuwe ideeën, persoonlijke vrijheden, meer Europese samenwerking enzovoorts. De hoogte van de sociale zekerheid en de financiering daarvan zitten op het rechts-links spectrum.
Persoonlijke vrijheid heeft ook te maken met inkomen. Zonder een toereikend inkomen is het niet mogelijk om deel te nemen aan de samenleving, en dus kan men dan ook niet aan zelfontplooiing toekomen. Er zit dus zowel een progressief-conservatief element als een links-rechts element in de sociale zekerheid.

quote:
Dat er op de één of andere manier, zeker op middelllange termijn, gekort moet worden op de sociale zekerheid is een fait acompli, de wijze waarop en de mate waarin kan je over discussiëren.
Waarom zou er gekort moeten worden op de sociale zekerheid? Dat is jouw invulling, ingegeven vanuit een focus op middelen. In beginsel is beleid nooit primair gestoeld op middelen maar op doelen, immers zonder beleidsdoelen is het per definitie zinloos om er beleidsmiddelen voor in te zetten. Je ontloopt hier dus de discussie over doelen door er een discussie over middelen van te maken.

quote:
Die algemene vaststelling houdt ook niet in dat dan alles wat met sociale verzekeringen te maken heeft nu op rolletjes loopt (dat is een inhoudelijke beoordeling) of er naar deelonderwerpen niet juist meer geld toemoet. Je focust je in betogen continu op de arbeidsongeschiktheidstak daarvan, vermoedelijk gedreven vanuit persoonlijke problematiek of vermeend onrecht die je daarmee ervaart, maar dat vernauwt de discussie wel wat te ver.
Ik focus aangaande de sociale zekerheid op het arbeidsongeschiktheidsstelsel omdat de VVD aangeeft de AOW nagenoeg ongemoeid te willen laten. Dan zijn logischerwijs de enige knoppen die over blijven om aan te draaien het arbeidsongeschiktheidsstelsel en de Participatiewet. Wederom ontloop je hier dus de discussie, dit keer door in algemeenheden te blijven hangen.

Daar komt bij dat ik mij, dankzij mijn vrijwilligerswerk, rot geschrokken ben over hoe dubieus het arbeidsongeschiktheidsstelsel functioneert. Velen die door medische aandoeningen minder of niet kunnen werken kunnen geen aanspraak maken op het arbeidsongeschiktheidsstelsel (die ene knop om aan te draaien). Zij worden in de Participatiewet gedumpt (die andere knop om aan te draaien).

Ik heb in het verleden hier op POL talloze award-nominaties ontvangen in de categorie “Meest rechtse user”, herverdeling van welvaart is voor mij absoluut geen doel op zich. Medische aandoeningen zijn voor mij echter altijd een rode lijn, immers dat is iets waar mensen in geen enkel opzicht voor kiezen. Als mensen door medische aandoeningen geen toereikend inkomen kunnen verdienen moet de overheid bijspringen, whatever it takes.
  zondag 27 juli 2025 @ 20:19:24 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218345543
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
GL als het grote (groene) kwaad doet het weer goed vandaag. Het blijft een wonderlijk iets.
Dat zegt verder niemand. Dat een partij radicale elementen heeft wil niet zeggen dat het 'grote kwaad' is.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 20:23:20 #74
375570 crew  Cyan9
pi_218345597
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt verder niemand. Dat een partij radicale elementen heeft wil niet zeggen dat het 'grote kwaad' is.
Het is dan ook geen exacte quote. Wel iets dat me opvalt.
pi_218345827
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Yesilgöz een functionerend moreel kompas heeft en dus Israël, onze bondgenoot, steunt? Dat heeft niets met terreur te maken. Het terreur komt zoals we weten van de Palestijnen, al meer dan een eeuw.
Ja precies, haar moreel kompas is stuk en ze steunt een terroristische organisatie..
pi_218345974
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:24 schreef Black_Baron het volgende:
Wie bedoel je met "zeer gewaardeerd oud gedienden" ?
Bedoel je de Hoerenloper van de Theemsweg ? (Rob Oudkerk)
Of bedoel je wellicht de Leerling van Janmaat ? (Ronald Plasterk)
  zondag 27 juli 2025 @ 20:53:52 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218346309
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ja precies, haar moreel kompas is stuk en ze steunt een terroristische organisatie..
Nee hoor, Yesilgöz steunt Hamas, Hezbllah of de Houthi's niet.
pi_218347489
quote:

[..]
Als ik iemand hoor die twijfelt aan steun aan Oekraine. Daarbij Rusland en Oekraine gelijktrekt en tegelijkertijd ongenuanceerd achter Israel staat.

Dan wil ik er bijna wel een weddenschap over aangaan dat diegene bij een kerkengemeenschap zit, waar dit nogal een populaire voorgeprogrammeerde mening lijkt.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:09:17 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218347505
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als ik iemand hoor die twijfelt aan steun aan Oekraine. Daarbij Rusland en Oekraine gelijktrekt en tegelijkertijd ongenuanceerd achter Israel staat.

Dan wil ik er bijna wel een weddenschap over aangaan dat diegene bij een kerkengemeenschap zit, waar dit nogal een populaire voorgeprogrammeerde mening lijkt.
Ik niet.
pi_218347506
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:19 schreef Falco het volgende:

[..]
Zoveel problemen dat zeikerdjes als Melkert en Oudkerk hun lidmaatschap opzeggen. Nounou, wat een ramp om die lui te verliezen.
En welke pro-Hamas moties zijn er om de haverklap ingebracht? Ik denk dat je teveel naar Yesilgöz luistert.
Afgelopen week was er nog een oproep om Israël de oorlog te verklaren in de whatsapp groep.
pi_218347608
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:18 schreef Kowloon het volgende:
Persoonlijke vrijheid heeft ook te maken met inkomen. Zonder een toereikend inkomen is het niet mogelijk om deel te nemen aan de samenleving, en dus kan men dan ook niet aan zelfontplooiing toekomen. Er zit dus zowel een progressief-conservatief element als een links-rechts element in de sociale zekerheid.
Goed, dat wordt een beetje een semantische discussie; ik zie dat element in ieder geval niet terug en dat is de reden dat ik mezelf in die hoek van dat kwadrant plaats. Zonder binaire scheidslijnen kan je immers ook geen kwadrant vullen; dan wordt het een onleesbare ellips.

quote:
Waarom zou er gekort moeten worden op de sociale zekerheid?

https://www.cpb.nl/public(...)oplopende%20uitgaven.

quote:
Ik focus aangaande de sociale zekerheid op het arbeidsongeschiktheidsstelsel omdat de VVD aangeeft de AOW nagenoeg ongemoeid te willen laten. Dan zijn logischerwijs de enige knoppen die over blijven om aan te draaien het arbeidsongeschiktheidsstelsel en de Participatiewet. Wederom ontloop je hier dus de discussie, dit keer door in algemeenheden te blijven hangen.
Het is dan ook helemaal niet duidelijk waar precies de VVD in de sociale zekerheid wil snijden, alleen steekt de AOW daar qua uitgaven met kop en schouders bovenuit. Daar zegt men wel degelijk wat over, namelijk dat die gerechtigde leeftijd blijft toenemen met de levensverwachting en dat de arbeidsongeschiktheidsuitkering wél gekoppeld blijft aan de inflatieontwikkeling en niet aan de lonen.
Best pilot in history
  zondag 27 juli 2025 @ 22:52:42 #82
323876 michaelmoore
pi_218348052
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
als ze maar niet teveel achter de vertrekbalie van Schiphol komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 juli 2025 @ 23:05:03 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348192
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:19 schreef Falco het volgende:

[..]
Precies, oudgediende sociaal-democraten, boeien, die mogen opbokken wanneer de Appartsjik vindt dat ze niet meer deugen.

Beetje wegpoetsen zoals Stalin dat deed.

PvdA-GL is een gedrocht en ik mag hopen dat het in diens eigen interne tegenstrijdigheid sneuvelt. Zal ook wel lukken; dat is immers altijd het geval bij dit soort radicalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:06:17 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218348211
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, oudgediende sociaal-democraten, boeien, die mogen opbokken wanneer de Appartsjik vindt dat ze niet meer deugen.

Beetje wegpoetsen zoals Stalin dat deed.

PvdA-GL is een gedrocht en ik mag hopen dat het in diens eigen interne tegenstrijdigheid sneuvelt. Zal ook wel lukken; dat is immers altijd het geval bij dit soort radicalen.
Nou, nou, nou..
  zondag 27 juli 2025 @ 23:08:49 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348241
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Werkelijk? In 1990 kan ik me dat nog voorstellen met restanten uit de oude achterban. Maar nu?
Neuh. Gewoon uit je doppen kijken.

PvdA-GL is de ultieme vergaarbak van hippie-boomers, salafi's, Pro-Palestina voetvolk en XR-professinals geworden.

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nu fantaseer je. Er was geen pro-hamas-motie op het partijcongres van GL/PvdA. Niet één... niet twee, nog minder 'om de haverklap'.
Of bedoel je dat kiezers uit het midden dat denken ?
Jawel hoor.

Immers, die dome moet weg. Vervolgens moet ook Israël ontwapend worden en internationale erkenning stoppen.

Ondertussen weet iedereen met drie hersencellen wat Hamas precies van plan is - en natuurlijk een roedel aan Arabische organistaties daarbij: de vernietiging van Israël.

PvdA-GL is een zielige, radicale, links-extremistische en salafistische vergaarbak van het Nieuw Marksisme verworden. Op zich niet erg, des te eerder zijn we van die populisten af.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-07-2025 23:16:29 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:09:54 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348251
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
Nee, het toont aan dat het gros van Nederland die hondsdolle eeuwige en chronisch verongelijkte club van zondagsactivisten doorziet voor wat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:11:34 #87
323876 michaelmoore
pi_218348275
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou, nou, nou..
nou Nederland is niet gediend met een Groenlinks in de regering,
laten we de kant niet opgaan ,, dan moet straks ieder dorp een eigen voedselbos gaan maken

en worden er helemaal geen huizen meer gebouwd of alleen nog maar voor statushouders
pi_218348278
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ze maar niet teveel achter de vertrekbalie van Schiphol komen
Waar ben je bang voor ?
  zondag 27 juli 2025 @ 23:12:28 #89
323876 michaelmoore
pi_218348290
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Waar ben je bang voor ?
Schiphol moet weer kunnen groeien en Lelystad airport ook open

Ik ben wel een beetje klaar met die voedselbossen

weet jij wat een goed kunstmest is met heel veel stikstof er in ?? ?
Koffiedik
Maar dat moet je niet zeggen want dan slaat Groen Links op hol
Koffiedik is heel goed als je een zure grond wil hebben voor rozen en rododendrons en voor Bramen

een klein zakje koffiedik en je overschrijdt 1 mol
quote:
AI-overzicht
Koffiedik kan inderdaad dienen als een natuurlijke meststof, voornamelijk vanwege het stikstofgehalte.
Het is een duurzame manier om planten te voeden en de bodem te verrijken, in plaats van synthetische kunstmest te gebruiken.
Stikstof in koffiedik:
Koffiedik bevat van nature stikstof, een essentieel element voor plantengroei.
Stikstof is belangrijk voor de ontwikkeling van gezonde bladeren en wortels.
In vergelijking met synthetische meststoffen, komt de stikstof in koffiedik geleidelijk vrij, waardoor de kans op bladverbranding kleiner is.
Koffiedik als meststof:
Koffiedik kan direct rond planten gestrooid worden of gemengd worden met de aarde.
Het verbetert de bodemstructuur en stimuleert het bodemleven.
Het is vooral gunstig voor zuurminnende planten, zoals hortensia's, rozen en tomaten.
Koffiedik kan ook worden toegevoegd aan de composthoop, waar het een stikstofbron is voor het composteringsproces.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2025 23:27:23 ]
  zondag 27 juli 2025 @ 23:20:43 #90
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218348334
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik ga in elk geval met een glimlach slapen. Bedankt!

(dit toont wel aan wat we al wisten)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 27 juli 2025 @ 23:21:56 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348342
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nou en, dat doet PvdA-GL ook
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:24:02 #92
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218348364
quote:

[..]

Deze begrijp ik dan weer niet. Maar wellicht niet gelovig genoeg (meer) voor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 27 juli 2025 @ 23:27:48 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348397
quote:

[..]

De enige kerk die ik zie is de totaal doorgeslagen en onbelezen Pro-Palestina sekte.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:28:43 #94
323876 michaelmoore
pi_218348406
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De enige kerk die ik zie is de totaal doorgeslagen en onbelezen Pro-Palestina sekte.
Groen Links is volslagen van de pot gerukt met hun stikstof waanzin
  zondag 27 juli 2025 @ 23:29:20 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348412
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Groen Links is volslagen van de pot gerukt met hun stikstof waanzin
Groen Links heb ik nooit serieus genomen. Daarom is het zo erg dat ze de PvdA gekaapt hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:48:29 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218348554
De meeste PvdA'ers maken regelmatig uitstapjes naar GroenLinks.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218348563
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Groen Links heb ik nooit serieus genomen. Daarom is het zo erg dat ze de PvdA gekaapt hebben.
Ja. Het is heel erg.
De bestuurspartij van de sociaal democratie. Die menig minister of staatsman leverde.
Gekaapt door radicaal linkse elementen van GroenLinks, die Israël ten grabbel willen gooien aan Hamas en andere terroristische organisaties vrij spel willen geven.

Te walgelijk voor woorden. Dat die partij maar even heel snel in elkaar mag storten. Of zich gewoon weer bezig gaat houden met de sociaal democratie in Nederland.

Want dit is echt de ondergang van normaal links. En dat is gewoon echt niet goed.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:50:20 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348567
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja. Het is heel erg.
De bestuurspartij van de sociaal democratie. Die menig minister of staatsman leverde.
Gekaapt door radicaal linkse elementen van GroenLinks, die Israël ten grabbel willen gooien aan Hamas en andere terroristische organisaties vrij spel willen geven.

Te walgelijk voor woorden. Dat die partij maar even heel snel in elkaar mag storten. Of zich gewoon weer bezig gaat houden met de sociaal democratie in Nederland.

Want dit is echt de ondergang van normaal links.
Ja. Als niet-geïndoctrineerd links persoon is er nu dus helemaal niets meer.

Dat wordt dus blanco. Of Bontenbal. Alles behalve wat thans voor 'links' doorgaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:52:53 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218348576
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja. Het is heel erg.

Want dit is echt de ondergang van normaal links. En dat is gewoon echt niet goed.
Als er op grote schaal etnische zuiveringen en staatsgestuurde moordpartijen plaatsvinden, zeker van een Westerse mogendheid, is het van belang dat we daarop ingrijpen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218348577
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja. Als niet-geïndoctrineerd links persoon is er nu dus helemaal niets meer.

Dat wordt dus blanco. Of Bontenbal. Alles behalve wat thans voor 'links' doorgaat.
Het maakt ook helemaal niet uit of je normaal links of rechts bent.
Want dit is gewoon zo zonde om de sociaal democratie ten grave te dragen. De PvdA heeft veel betekend voor ons land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')