Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou voor mij dan wel weer een afknapper zijn..
Wat is dan progressief?quote:Op zondag 27 juli 2025 00:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, als iets meer links- dan rechts-progressief is die voor mij ook interessanter geworden.
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:24 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat is dan progressief?
Is dat woke, of een anti-Israel beweging waar zaken gesloopt worden?
Daar ga ik echt niet voor stemmen.
Homo's of joden die in Amsterdam uitgescholden worden, vind ik echt heel naar.
Wat is progressief dan eigenlijk?
Ik ben ook niet echt conservatief. Vrouwen hebben rechten waar ik niets in veranderd wil zien worden. En vragen waarom iemand een abortus uit laat voeren, vind ik al weer te ver gaan.
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…quote:Op zondag 27 juli 2025 00:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.
En weer een totaal leeg speelveld rechtsbovenquote:Op zondag 27 juli 2025 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.
[ afbeelding ]
Geloof niet dat ik daarmee de behoefte krijg om dingen te gaan slopen.
Haha je zou denken dat daar ruimte moet liggen maar het is er altijd leeg…quote:Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En weer een totaal leeg speelveld rechtsboven
tijd dat Coenradie weer op TV komt dusquote:
De dieren en SP winnen toch juist zetels?quote:Op zondag 27 juli 2025 09:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige mooie is dat radicaal links weer wat zeteltjes in de min staat.
Verder zegt het toch allemaal niks op dit punt in tijd.
Als die man nou op énig moment het vermogen tot zelfreflectie had gehad en te zeggen "jongens, deze rol is niets voor mij", dan was er nog wat van die club overgebleven. Dat je zó'n enorm gebrek aan zelfkennis kan hebben - en dan wordt de wijze waarop hij anderen continu de maat nam en neemt wel bijzonder irritant - is toch opmerkelijk.quote:
`quote:Op zondag 27 juli 2025 08:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…
Ik denk dat als je D66 toevoegt aan het rode blokje, dat deze nog wat groter zou zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:
[..]
`
De D66-kiezer loopt er wel warm voor.
[ afbeelding ]
De D66-kiezer in het gestuurde panel van De Hond, dat is een hele speciale groep.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:
[..]
`
De D66-kiezer loopt er wel warm voor.
[ afbeelding ]
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...quote:Op zondag 27 juli 2025 12:32 schreef Beathoven het volgende:
Duurder wordende uitvaarten, Zorg afbreken, prive klinieken stimuleren, sociale zekerheden naar de kloten en andere boemannen aanwijzen dan de miljardairs.
De VVD jaagt de huidige necro-economie van de VS maar al te graag na.
Zelfs voor iemand met een onderneming die goed verdient is dit niets. Zelfs voor een miljonair is dit niets. Want het zorgt er voor dat de middenklasse opdroogt en je de miljonairs in gradatie als een soort "middenklasse" neerzet, terwijl de rest wegzakt.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormenquote:Aan de andere kant is er ook duidelijk te zien dat de huidige kiezers van het CDA en VVD achter de uitsluiting van de PVV als regeringspartner staan. Want dit is het percentage van die kiezers die zegt dat ook als de PVV de grootste partij wordt de PVV toch niet in de regering moet worden opgenomen:
VVD-kiezers 57% wil het ook dan niet
CDA-kiezers 81% wil het ook dan niet
De grote vraag zal zijn of op 29 oktober bij de overwegingen van de kiezers de gewenste regeringscoalitie een cruciale rol zal spelen of toch de belangrijkste programmapunten van de partijen.
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormen
Vanuit de rechtse media wordt er flink voorgesorteerd op weer een extreemrechts kabinet, omdat het vorige 'de kans' niet kreeg van die gemene Pieter en Frans.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
Heb jij daar wat te zoeken dan? Gisteren pleit je er nog voor om het mes in de sociale zekerheid te zetten. En dat terwijl ik je er uitvoerig op gewezen heb dat er juist extra geld nodig is om de inmiddels enorme hiaten in het arbeidsongeschiktheidsstelsel te dichten.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
En weer een totaal leeg speelveld rechtsboven
Ja. De verticale as heeft te maken met ruimte voor nieuwe ideeën, persoonlijke vrijheden, meer Europese samenwerking enzovoorts. De hoogte van de sociale zekerheid en de financiering daarvan zitten op het rechts-links spectrum.quote:
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
Ach, dat is natuurlijk onzin.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.
Gisteren heeft Wilders op X VVD extreem links genoemd.quote:
Beide.quote:
Ketamine is populair binnen die kringen. Wel goed spul zo te zien.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gisteren heeft Wilders op X VVD extreem links genoemd.
En binnen de VVD bestaat er een smaldeel dat de PVV veel wenselijker vindt dan de PvdA of GL. Dat mag allemaal maar het laat vooral zien dat je, of geen bal verstand van politiek hebt, of zelf dusdanig verkrampt of geradicaliseerd bent dat je geen helder oordeel meer hebt…quote:Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ach, er is gewoon een fors aantal partijen rond het politieke midden. Als je daar GL niet toe wilt rekenen (zeker nu ze fuseren met de PvdA), dan kan je dat met enig fatsoen ook niet meer doen met de VVD. Gaat dan echt nergens meer over.quote:
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat maakt de voorkeur voor samenwerking met de PVV van de VVD ook zo bizar…quote:Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een interessante van het zo neutrale peilbureau peil.nl. Wat valt er op?
Uitstekend geframed door rechts. Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan Groen Links. Ik denk dat Nederland er wel bij zou varen.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
VVD is het zielige vrouwtje dat klappen krijgt in de toxische relatie met de PVV.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Dan kloppen de tellingen niet.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Ach, het zal niet uitmaken wie de leider is van een linkse of progressieve partij is, de boeman moet en zal gecreëerd worden.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?
Je ziet spoken of verzint dingen. GLPvdA had qua CPB doorrekening het eerlijkste en beste programma. De som GL plus PvdA is groter geworden tov de vorige verkiezingen. Hoe vaak heeft GLPvdA het uitgebreid had over klimaat/milieu? En GL radicaal-links bestempelen, tsjongequote:Op zondag 27 juli 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks, en die leiden continu tot problemen in de samenwerkingspartij. Kennelijk hebben mensen daar niet zo veel zin in. Of willen ze niet stemmen op een partij waar op het partijcongres om de haverklap pro-hamas-moties in stemming worden gebracht, ook al worden ze allemaal weggestemd.quote:
Wow, van jou had ik toch verwacht dat je meer aan feiten hechttequote:Op zondag 27 juli 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
Pro Hamas? Serieus?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks, en die leiden continu tot problemen in de samenwerkingspartij. Kennelijk hebben mensen daar niet zo veel zin in. Of willen ze niet stemmen op een partij waar op het partijcongres om de haverklap pro-hamas-moties in stemming worden gebracht, ook al worden ze allemaal weggestemd.
Zoveel problemen dat zeikerdjes als Melkert en Oudkerk hun lidmaatschap opzeggen. Nounou, wat een ramp om die lui te verliezen.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks, en die leiden continu tot problemen in de samenwerkingspartij. Kennelijk hebben mensen daar niet zo veel zin in. Of willen ze niet stemmen op een partij waar op het partijcongres om de haverklap pro-hamas-moties in stemming worden gebracht, ook al worden ze allemaal weggestemd.
Oh, ik ken de CPB-doorrekeningen hoor. Maar die zijn er niet om te beoordelen op haalbaarheid, die tellen alleen bedragen op. En een nogal fors bedrag van de in het laatste PvdA-programma ingeboekte inkomsten vanuit het bedrijfsleven zouden nooit gerealiseerd kunnen worden. Dan krijg je je koopkrachtplaatjes wel heel mooi, maar de realiteit is toch anders.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow, van jou had ik toch verwacht dat je meer aan feiten hechtte
Hee, een klant. Had ik niet verwacht.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Werkelijk? In 1990 kan ik me dat nog voorstellen met restanten uit de oude achterban. Maar nu?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er zitten radicale elementen in GroenLinks,
Ben héél benieuwd, vertel eens..quote:Op zondag 27 juli 2025 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens denk ik dat een paars (VVD/D66/PvdA) of oranje (VVD/CDA/PvdA)-kabinet voor de komende periode voor het land een erg goed idee zou zijn. Maar dan moet die kracht dus wel komen uit de bestuurservaring van de PvdA, met de blik naar het midden. Dat je daar GL als schoonmoeder bijkrijgt compliceert, ook op internationaal vlak, wel het een en ander.
Nu fantaseer je. Er was geen pro-hamas-motie op het partijcongres van GL/PvdA. Niet één... niet twee, nog minder 'om de haverklap'.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een duidelijke glijdende schaal zichtbaar bij GroenLinks-PvdA, voornamelijk als het gaat om het conflict in het Midden-Oosten. Complottheorieën die over zionisme werden verspreid bij het partijcongres vorig jaar. Prominente leden die in videos opduiken om 'gewapend verzet' van de Palestijnen te rechtvaardigen, dan kwam er natuurlijk nog de motie van Piri overheen die alle mogelijkheden tot zelfverdediging van Israël wilde weghalen. En in een WhatsApp-groep van de jongerenvereniging wordt er door leden gesproken over een 'coup' en oorlogsverklaring aan Israël.quote:
Die kun je dan ook vast wel opnoemen?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:40 schreef -XOR- het volgende:
Er zitten meer radicale elementen bij de VVD.
Valt me toch van je tegen dat je komt met pro Hamas moties.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Huh, ik snap niets van deze post?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:24 schreef Black_Baron het volgende:
Die piri-motie en hoe er op dat partijcongres omgegaan is met de oud Kamervoorzitter en zeer gewaardeerd oud gedienden, vond ik heel veelzeggend. Ik vind dat veel te radicaal, en compleet respectloos.
Alsof die partij overgenomen is door radicaal GLe elementen.
Yesilgoz bijv, die sympathiseert met Israelische terreur,quote:Op zondag 27 juli 2025 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die kun je dan ook vast wel opnoemen?
Dat kan ik mij nog herrinneren: miljarden opbrengsten door het belasten van eigenvermogen van ondernemingen.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, ik ken de CPB-doorrekeningen hoor. Maar die zijn er niet om te beoordelen op haalbaarheid, die tellen alleen bedragen op. En een nogal fors bedrag van de in het laatste PvdA-programma ingeboekte inkomsten vanuit het bedrijfsleven zouden nooit gerealiseerd kunnen worden. Dan krijg je je koopkrachtplaatjes wel heel mooi, maar de realiteit is toch anders.
Dat de VVD er recent óók een financieel zooitje van gemaakt heeft wil ik overigens ook zeker niet tegenspreken. Op dit moment regeren alle partijen over de rug van/de portemonnee van de jongere generaties.
Ik ook niet. Volgens mij was de enige die boegeroep ontving Rob Oudkerk, en dat was meer dan terecht.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het verhaal is dat Gerdi Verbeet boegeroep ontving. Maar ik heb geen beelden daarvan gezien.
Je bedoelt dat Yesilgöz een functionerend moreel kompas heeft en dus Israël, onze bondgenoot, steunt? Dat heeft niets met terreur te maken. Het terreur komt zoals we weten van de Palestijnen, al meer dan een eeuw.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Yesilgoz bijv, die sympathiseert met Israelische terreur,
Persoonlijke vrijheid heeft ook te maken met inkomen. Zonder een toereikend inkomen is het niet mogelijk om deel te nemen aan de samenleving, en dus kan men dan ook niet aan zelfontplooiing toekomen. Er zit dus zowel een progressief-conservatief element als een links-rechts element in de sociale zekerheid.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:27 schreef nostra het volgende:
Ja. De verticale as heeft te maken met ruimte voor nieuwe ideeën, persoonlijke vrijheden, meer Europese samenwerking enzovoorts. De hoogte van de sociale zekerheid en de financiering daarvan zitten op het rechts-links spectrum.
Waarom zou er gekort moeten worden op de sociale zekerheid? Dat is jouw invulling, ingegeven vanuit een focus op middelen. In beginsel is beleid nooit primair gestoeld op middelen maar op doelen, immers zonder beleidsdoelen is het per definitie zinloos om er beleidsmiddelen voor in te zetten. Je ontloopt hier dus de discussie over doelen door er een discussie over middelen van te maken.quote:Dat er op de één of andere manier, zeker op middelllange termijn, gekort moet worden op de sociale zekerheid is een fait acompli, de wijze waarop en de mate waarin kan je over discussiëren.
Ik focus aangaande de sociale zekerheid op het arbeidsongeschiktheidsstelsel omdat de VVD aangeeft de AOW nagenoeg ongemoeid te willen laten. Dan zijn logischerwijs de enige knoppen die over blijven om aan te draaien het arbeidsongeschiktheidsstelsel en de Participatiewet. Wederom ontloop je hier dus de discussie, dit keer door in algemeenheden te blijven hangen.quote:Die algemene vaststelling houdt ook niet in dat dan alles wat met sociale verzekeringen te maken heeft nu op rolletjes loopt (dat is een inhoudelijke beoordeling) of er naar deelonderwerpen niet juist meer geld toemoet. Je focust je in betogen continu op de arbeidsongeschiktheidstak daarvan, vermoedelijk gedreven vanuit persoonlijke problematiek of vermeend onrecht die je daarmee ervaart, maar dat vernauwt de discussie wel wat te ver.
Dat zegt verder niemand. Dat een partij radicale elementen heeft wil niet zeggen dat het 'grote kwaad' is.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
GL als het grote (groene) kwaad doet het weer goed vandaag. Het blijft een wonderlijk iets.
Het is dan ook geen exacte quote. Wel iets dat me opvalt.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt verder niemand. Dat een partij radicale elementen heeft wil niet zeggen dat het 'grote kwaad' is.
Ja precies, haar moreel kompas is stuk en ze steunt een terroristische organisatie..quote:Op zondag 27 juli 2025 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Yesilgöz een functionerend moreel kompas heeft en dus Israël, onze bondgenoot, steunt? Dat heeft niets met terreur te maken. Het terreur komt zoals we weten van de Palestijnen, al meer dan een eeuw.
Wie bedoel je met "zeer gewaardeerd oud gedienden" ?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:24 schreef Black_Baron het volgende:
Die piri-motie en hoe er op dat partijcongres omgegaan is met de oud Kamervoorzitter en zeer gewaardeerd oud gedienden, vond ik heel veelzeggend. Ik vind dat veel te radicaal, en compleet respectloos.
Nee hoor, Yesilgöz steunt Hamas, Hezbllah of de Houthi's niet.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja precies, haar moreel kompas is stuk en ze steunt een terroristische organisatie..
Als ik iemand hoor die twijfelt aan steun aan Oekraine. Daarbij Rusland en Oekraine gelijktrekt en tegelijkertijd ongenuanceerd achter Israel staat.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow, van jou had ik toch verwacht dat je meer aan feiten hechtte
Ik niet.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ik iemand hoor die twijfelt aan steun aan Oekraine. Daarbij Rusland en Oekraine gelijktrekt en tegelijkertijd ongenuanceerd achter Israel staat.
Dan wil ik er bijna wel een weddenschap over aangaan dat diegene bij een kerkengemeenschap zit, waar dit nogal een populaire voorgeprogrammeerde mening lijkt.
Afgelopen week was er nog een oproep om Israël de oorlog te verklaren in de whatsapp groep.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Zoveel problemen dat zeikerdjes als Melkert en Oudkerk hun lidmaatschap opzeggen. Nounou, wat een ramp om die lui te verliezen.
En welke pro-Hamas moties zijn er om de haverklap ingebracht? Ik denk dat je teveel naar Yesilgöz luistert.
Goed, dat wordt een beetje een semantische discussie; ik zie dat element in ieder geval niet terug en dat is de reden dat ik mezelf in die hoek van dat kwadrant plaats. Zonder binaire scheidslijnen kan je immers ook geen kwadrant vullen; dan wordt het een onleesbare ellips.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:18 schreef Kowloon het volgende:
Persoonlijke vrijheid heeft ook te maken met inkomen. Zonder een toereikend inkomen is het niet mogelijk om deel te nemen aan de samenleving, en dus kan men dan ook niet aan zelfontplooiing toekomen. Er zit dus zowel een progressief-conservatief element als een links-rechts element in de sociale zekerheid.
quote:Waarom zou er gekort moeten worden op de sociale zekerheid?
Het is dan ook helemaal niet duidelijk waar precies de VVD in de sociale zekerheid wil snijden, alleen steekt de AOW daar qua uitgaven met kop en schouders bovenuit. Daar zegt men wel degelijk wat over, namelijk dat die gerechtigde leeftijd blijft toenemen met de levensverwachting en dat de arbeidsongeschiktheidsuitkering wél gekoppeld blijft aan de inflatieontwikkeling en niet aan de lonen.quote:Ik focus aangaande de sociale zekerheid op het arbeidsongeschiktheidsstelsel omdat de VVD aangeeft de AOW nagenoeg ongemoeid te willen laten. Dan zijn logischerwijs de enige knoppen die over blijven om aan te draaien het arbeidsongeschiktheidsstelsel en de Participatiewet. Wederom ontloop je hier dus de discussie, dit keer door in algemeenheden te blijven hangen.
als ze maar niet teveel achter de vertrekbalie van Schiphol komenquote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.
Precies, oudgediende sociaal-democraten, boeien, die mogen opbokken wanneer de Appartsjik vindt dat ze niet meer deugen.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Zoveel problemen dat zeikerdjes als Melkert en Oudkerk hun lidmaatschap opzeggen. Nounou, wat een ramp om die lui te verliezen.
En welke pro-Hamas moties zijn er om de haverklap ingebracht? Ik denk dat je teveel naar Yesilgöz luistert.
Nou, nou, nou..quote:Op zondag 27 juli 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, oudgediende sociaal-democraten, boeien, die mogen opbokken wanneer de Appartsjik vindt dat ze niet meer deugen.
Beetje wegpoetsen zoals Stalin dat deed.
PvdA-GL is een gedrocht en ik mag hopen dat het in diens eigen interne tegenstrijdigheid sneuvelt. Zal ook wel lukken; dat is immers altijd het geval bij dit soort radicalen.
Neuh. Gewoon uit je doppen kijken.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Werkelijk? In 1990 kan ik me dat nog voorstellen met restanten uit de oude achterban. Maar nu?
Of is het toch een staaltje projectie?
Jawel hoor.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu fantaseer je. Er was geen pro-hamas-motie op het partijcongres van GL/PvdA. Niet één... niet twee, nog minder 'om de haverklap'.
Of bedoel je dat kiezers uit het midden dat denken ?
Nee, het toont aan dat het gros van Nederland die hondsdolle eeuwige en chronisch verongelijkte club van zondagsactivisten doorziet voor wat het is.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
GL als het grote (groene) kwaad doet het weer goed vandaag. Het blijft een wonderlijk iets.
nou Nederland is niet gediend met een Groenlinks in de regering,quote:
Waar ben je bang voor ?quote:Op zondag 27 juli 2025 22:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ze maar niet teveel achter de vertrekbalie van Schiphol komen
Schiphol moet weer kunnen groeien en Lelystad airport ook openquote:
quote:AI-overzicht
Koffiedik kan inderdaad dienen als een natuurlijke meststof, voornamelijk vanwege het stikstofgehalte.
Het is een duurzame manier om planten te voeden en de bodem te verrijken, in plaats van synthetische kunstmest te gebruiken.
Stikstof in koffiedik:
Koffiedik bevat van nature stikstof, een essentieel element voor plantengroei.
Stikstof is belangrijk voor de ontwikkeling van gezonde bladeren en wortels.
In vergelijking met synthetische meststoffen, komt de stikstof in koffiedik geleidelijk vrij, waardoor de kans op bladverbranding kleiner is.
Koffiedik als meststof:
Koffiedik kan direct rond planten gestrooid worden of gemengd worden met de aarde.
Het verbetert de bodemstructuur en stimuleert het bodemleven.
Het is vooral gunstig voor zuurminnende planten, zoals hortensia's, rozen en tomaten.
Koffiedik kan ook worden toegevoegd aan de composthoop, waar het een stikstofbron is voor het composteringsproces.
Ik ga in elk geval met een glimlach slapen. Bedankt!quote:Op zondag 27 juli 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Werkelijk? In 1990 kan ik me dat nog voorstellen met restanten uit de oude achterban. Maar nu?
Of is het toch een staaltje projectie?
Nou en, dat doet PvdA-GL ookquote:Op zondag 27 juli 2025 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja precies, haar moreel kompas is stuk en ze steunt een terroristische organisatie..
Deze begrijp ik dan weer niet. Maar wellicht niet gelovig genoeg (meer) voor.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ik iemand hoor die twijfelt aan steun aan Oekraine. Daarbij Rusland en Oekraine gelijktrekt en tegelijkertijd ongenuanceerd achter Israel staat.
Dan wil ik er bijna wel een weddenschap over aangaan dat diegene bij een kerkengemeenschap zit, waar dit nogal een populaire voorgeprogrammeerde mening lijkt.
De enige kerk die ik zie is de totaal doorgeslagen en onbelezen Pro-Palestina sekte.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Groen Links is volslagen van de pot gerukt met hun stikstof waanzinquote:Op zondag 27 juli 2025 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige kerk die ik zie is de totaal doorgeslagen en onbelezen Pro-Palestina sekte.
Groen Links heb ik nooit serieus genomen. Daarom is het zo erg dat ze de PvdA gekaapt hebben.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen Links is volslagen van de pot gerukt met hun stikstof waanzin
Ja. Het is heel erg.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Groen Links heb ik nooit serieus genomen. Daarom is het zo erg dat ze de PvdA gekaapt hebben.
Ja. Als niet-geïndoctrineerd links persoon is er nu dus helemaal niets meer.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. Het is heel erg.
De bestuurspartij van de sociaal democratie. Die menig minister of staatsman leverde.
Gekaapt door radicaal linkse elementen van GroenLinks, die Israël ten grabbel willen gooien aan Hamas en andere terroristische organisaties vrij spel willen geven.
Te walgelijk voor woorden. Dat die partij maar even heel snel in elkaar mag storten. Of zich gewoon weer bezig gaat houden met de sociaal democratie in Nederland.
Want dit is echt de ondergang van normaal links.
Als er op grote schaal etnische zuiveringen en staatsgestuurde moordpartijen plaatsvinden, zeker van een Westerse mogendheid, is het van belang dat we daarop ingrijpen.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. Het is heel erg.
De bestuurspartij van de sociaal democratie. Die menig minister of staatsman leverde.
Gekaapt door radicaal linkse elementen van GroenLinks, die Israël ten grabbel willen gooien aan Hamas en andere terroristische organisaties vrij spel willen geven.
Te walgelijk voor woorden. Dat die partij maar even heel snel in elkaar mag storten. Of zich gewoon weer bezig gaat houden met de sociaal democratie in Nederland.
Want dit is echt de ondergang van normaal links. En dat is gewoon echt niet goed.
Het maakt ook helemaal niet uit of je normaal links of rechts bent.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Als niet-geïndoctrineerd links persoon is er nu dus helemaal niets meer.
Dat wordt dus blanco. Of Bontenbal. Alles behalve wat thans voor 'links' doorgaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |