abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218335132
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zou voor mij dan wel weer een afknapper zijn..
Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218335152
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, als iets meer links- dan rechts-progressief is die voor mij ook interessanter geworden.
Wat is dan progressief?
Is dat woke, of een anti-Israel beweging waar zaken gesloopt worden?
Daar ga ik echt niet voor stemmen.
Homo's of joden die in Amsterdam uitgescholden worden, vind ik echt heel naar.

Wat is progressief dan eigenlijk?

Ik ben ook niet echt conservatief. Vrouwen hebben rechten waar ik niets in veranderd wil zien worden. En vragen waarom iemand een abortus uit laat voeren, vind ik al weer te ver gaan.
pi_218335785
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat is dan progressief?
Is dat woke, of een anti-Israel beweging waar zaken gesloopt worden?
Daar ga ik echt niet voor stemmen.
Homo's of joden die in Amsterdam uitgescholden worden, vind ik echt heel naar.

Wat is progressief dan eigenlijk?

Ik ben ook niet echt conservatief. Vrouwen hebben rechten waar ik niets in veranderd wil zien worden. En vragen waarom iemand een abortus uit laat voeren, vind ik al weer te ver gaan.
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.

Geloof niet dat ik daarmee de behoefte krijg om dingen te gaan slopen.
pi_218335792
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…
pi_218335905
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.

[ afbeelding ]

Geloof niet dat ik daarmee de behoefte krijg om dingen te gaan slopen.
En weer een totaal leeg speelveld rechtsboven ;(
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_218336039
quote:
9s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Haha je zou denken dat daar ruimte moet liggen maar het is er altijd leeg…
  zondag 27 juli 2025 @ 09:08:11 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218336050
De nieuwe klusjesman is uit

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218336103
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:08 schreef Caland het volgende:

[ afbeelding ]
Die blijft toch altijd bijzonder :+
pi_218336238
Enige mooie is dat radicaal links weer wat zeteltjes in de min staat.

Verder zegt het toch allemaal niks op dit punt in tijd.
pi_218336276
  zondag 27 juli 2025 @ 09:37:28 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218336303
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:08 schreef Caland het volgende:

[ afbeelding ]
tijd dat Coenradie weer op TV komt dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 juli 2025 @ 10:10:50 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218336739
Pieter "Tempo Team" Omtzigt
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218336791
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige mooie is dat radicaal links weer wat zeteltjes in de min staat.

Verder zegt het toch allemaal niks op dit punt in tijd.
De dieren en SP winnen toch juist zetels?
pi_218336835
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:10 schreef -XOR- het volgende:
Pieter "Tempo Team" Omtzigt
Als die man nou op énig moment het vermogen tot zelfreflectie had gehad en te zeggen "jongens, deze rol is niets voor mij", dan was er nog wat van die club overgebleven. Dat je zó'n enorm gebrek aan zelfkennis kan hebben - en dan wordt de wijze waarop hij anderen continu de maat nam en neemt wel bijzonder irritant - is toch opmerkelijk.
Best pilot in history
pi_218336865
Dus als ik random poppetjes van straat pluk, heb ik minder dan vijf keer zo vaak een VVD'er te pakken dan een FVD'er. Sygrid kom er maar in.
Best pilot in history
pi_218337121
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…
`
De D66-kiezer loopt er wel warm voor.

Best pilot in history
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 10:57:31 #18
375570 crew  Cyan9
pi_218337162
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
`

[ afbeelding ]
Ik denk dat als je D66 toevoegt aan het rode blokje, dat deze nog wat groter zou zijn. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218337209
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
`

[ afbeelding ]
De D66-kiezer in het gestuurde panel van De Hond, dat is een hele speciale groep.
pi_218337231
De sturende vragen zijn ook wel weer leuk. Natuurlijk zien D66-stemmers hun partij graag in de regering. En als dan een verzinsel met VVD en JA21 de enige optie met D66 is die aangeboden wordt…

Na het vorige onderzoekje van hem vraag ik me af wat JA21 schuift richting De Hond.
pi_218337952
Opmerkelijk is dat 91% van de VVD-kiezers regeringen wensen die geen kamermeerderheid zal halen.
Men wil persé geen stabiel centrumkabinet, want ..... GL/PvdA zien ze als boosdoeners, waar niet mee valt te regeren. Dat zegt toch iets over de kokervisie van ook de VVD-bobo's.
Nog steeds niks geleerd na het Wildersdebacle nr 2 ?

Verder.... zouden de uitslagen anders zijn als in kabinet 1 ook D66 zou voorkomen . Want dat concept is het meest waarschijnlijke stabiele meerderheidskabinet.
Als je kiezers er direct naar vraagt zou kabinet 1 met D66 boven de 50% uitkomen.

VVD en hun kiezers zullen nooit een meerderheids coalitie willen met GL/PvdA, CDA, SP en PvdD...
Oei.... dat is helemaal een linkse ondergang voor Nederland

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 27-07-2025 12:33:38 ]
pi_218338030
Duurder wordende uitvaarten, Zorg afbreken, prive klinieken stimuleren, sociale zekerheden naar de kloten en andere boemannen aanwijzen dan de miljardairs.

De VVD jaagt de huidige necro-economie van de VS maar al te graag na.
  zondag 27 juli 2025 @ 12:34:10 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218338039
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:32 schreef Beathoven het volgende:
Duurder wordende uitvaarten, Zorg afbreken, prive klinieken stimuleren, sociale zekerheden naar de kloten en andere boemannen aanwijzen dan de miljardairs.

De VVD jaagt de huidige necro-economie van de VS maar al te graag na.
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...
pi_218338091
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...
Zelfs voor iemand met een onderneming die goed verdient is dit niets. Zelfs voor een miljonair is dit niets. Want het zorgt er voor dat de middenklasse opdroogt en je de miljonairs in gradatie als een soort "middenklasse" neerzet, terwijl de rest wegzakt.

Joop van den Ende liet al een open brief over misstanden plaatsen en lijkt dit als een van de weinigen te begrijpen dat wanneer alles omhoog pompt ook de miljonairs op den duur ook gesandwiched worden tussen ontevreden volk en de superrijke miljardairs.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:46:06 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218339745
quote:
Aan de andere kant is er ook duidelijk te zien dat de huidige kiezers van het CDA en VVD achter de uitsluiting van de PVV als regeringspartner staan. Want dit is het percentage van die kiezers die zegt dat ook als de PVV de grootste partij wordt de PVV toch niet in de regering moet worden opgenomen:

VVD-kiezers 57% wil het ook dan niet
CDA-kiezers 81% wil het ook dan niet

De grote vraag zal zijn of op 29 oktober bij de overwegingen van de kiezers de gewenste regeringscoalitie een cruciale rol zal spelen of toch de belangrijkste programmapunten van de partijen.
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormen
pi_218340023
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormen
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
pi_218340568
Misschien wordt het een strategie van VVD niet te gaan regeren en GL/PvdA, CDA, D66 in een minderheidskabinet te drukken. Die moet gedoogsteun vinden en wisselende meerderheden voor de kabinetsplannen.
Mislukt dat........ dan kan VVD bij de volgende verkiezingen zetels winnen.... en wat daarna ?
  zondag 27 juli 2025 @ 15:48:48 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218340900
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
Vanuit de rechtse media wordt er flink voorgesorteerd op weer een extreemrechts kabinet, omdat het vorige 'de kans' niet kreeg van die gemene Pieter en Frans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218342127
quote:
9s.gif Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
Heb jij daar wat te zoeken dan? Gisteren pleit je er nog voor om het mes in de sociale zekerheid te zetten. En dat terwijl ik je er uitvoerig op gewezen heb dat er juist extra geld nodig is om de inmiddels enorme hiaten in het arbeidsongeschiktheidsstelsel te dichten.

Het is niet progressief om mensen die wegens een medische aandoening minder of niet kunnen werken te dumpen in de Participatiewet. Progressief betekent dat je probeert om mensen gelijke kansen en mogelijkheden te bieden. Een deugdelijk arbeidsongeschiktheidsstelsel is daar een essentieel onderdeel van.
pi_218342654
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:51 schreef Kowloon het volgende:
Heb jij daar wat te zoeken dan?
Ja. De verticale as heeft te maken met ruimte voor nieuwe ideeën, persoonlijke vrijheden, meer Europese samenwerking enzovoorts. De hoogte van de sociale zekerheid en de financiering daarvan zitten op het rechts-links spectrum.

Dat er op de één of andere manier, zeker op middelllange termijn, gekort moet worden op de sociale zekerheid is een fait acompli, de wijze waarop en de mate waarin kan je over discussiëren. Die algemene vaststelling houdt ook niet in dat dan alles wat met sociale verzekeringen te maken heeft nu op rolletjes loopt (dat is een inhoudelijke beoordeling) of er naar deelonderwerpen niet juist meer geld toemoet. Je focust je in betogen continu op de arbeidsongeschiktheidstak daarvan, vermoedelijk gedreven vanuit persoonlijke problematiek of vermeend onrecht die je daarmee ervaart, maar dat vernauwt de discussie wel wat te ver.
Best pilot in history
pi_218342932
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.
pi_218342988
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.
Ach, dat is natuurlijk onzin.
pi_218343059
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gisteren heeft Wilders op X VVD extreem links genoemd. :')
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218343099
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Beide. ;)
Best pilot in history
pi_218343130
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ketamine is populair binnen die kringen. Wel goed spul zo te zien.
Best pilot in history
pi_218343149
quote:

[..]
En binnen de VVD bestaat er een smaldeel dat de PVV veel wenselijker vindt dan de PvdA of GL. Dat mag allemaal maar het laat vooral zien dat je, of geen bal verstand van politiek hebt, of zelf dusdanig verkrampt of geradicaliseerd bent dat je geen helder oordeel meer hebt…
pi_218343183
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Beide. ;)
Ach, er is gewoon een fors aantal partijen rond het politieke midden. Als je daar GL niet toe wilt rekenen (zeker nu ze fuseren met de PvdA), dan kan je dat met enig fatsoen ook niet meer doen met de VVD. Gaat dan echt nergens meer over.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:21:29 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218343520
quote:

[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218343605
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Dat maakt de voorkeur voor samenwerking met de PVV van de VVD ook zo bizar…
  zondag 27 juli 2025 @ 18:39:47 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218343756

Ook een interessante van het zo neutrale peilbureau peil.nl. Wat valt er op?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218343950
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]

Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.
pi_218344079
quote:
[ afbeelding ]

Uitstekend geframed door rechts. Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan Groen Links. Ik denk dat Nederland er wel bij zou varen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:59:32 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344085
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD is het zielige vrouwtje dat klappen krijgt in de toxische relatie met de PVV.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218344111
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.
Dan kloppen de tellingen niet.
Best pilot in history
  zondag 27 juli 2025 @ 19:03:55 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218344147
quote:
[ afbeelding ]

Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 juli 2025 @ 19:05:08 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344166
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218344174
quote:
6s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan kloppen de tellingen niet.
Ik sluit niks uit met Maurice.
pi_218344206
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ach, het zal niet uitmaken wie de leider is van een linkse of progressieve partij is, de boeman moet en zal gecreëerd worden.
  zondag 27 juli 2025 @ 19:08:24 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218344240
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:05 schreef Falco het volgende:

[..]
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 27 juli 2025 @ 19:12:35 #50
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218344325
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
Je ziet spoken of verzint dingen. GLPvdA had qua CPB doorrekening het eerlijkste en beste programma. De som GL plus PvdA is groter geworden tov de vorige verkiezingen. Hoe vaak heeft GLPvdA het uitgebreid had over klimaat/milieu? En GL radicaal-links bestempelen, tsjonge :')... Kom op, probeer het nog eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')