Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou voor mij dan wel weer een afknapper zijn..
Wat is dan progressief?quote:Op zondag 27 juli 2025 00:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, als iets meer links- dan rechts-progressief is die voor mij ook interessanter geworden.
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:24 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat is dan progressief?
Is dat woke, of een anti-Israel beweging waar zaken gesloopt worden?
Daar ga ik echt niet voor stemmen.
Homo's of joden die in Amsterdam uitgescholden worden, vind ik echt heel naar.
Wat is progressief dan eigenlijk?
Ik ben ook niet echt conservatief. Vrouwen hebben rechten waar ik niets in veranderd wil zien worden. En vragen waarom iemand een abortus uit laat voeren, vind ik al weer te ver gaan.
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…quote:Op zondag 27 juli 2025 00:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, vrij realistisch dat dat werkelijk gebeurt is dat niet, maar de enige showstoppers voor Jetten zijn Baudet en Wilders.
En weer een totaal leeg speelveld rechtsbovenquote:Op zondag 27 juli 2025 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ga daarbij voor mezelf min of meer uit van dit model. Daarbij scoor ik meestal ergens tussen Volt en D66.
[ afbeelding ]
Geloof niet dat ik daarmee de behoefte krijg om dingen te gaan slopen.
Haha je zou denken dat daar ruimte moet liggen maar het is er altijd leeg…quote:Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En weer een totaal leeg speelveld rechtsboven
tijd dat Coenradie weer op TV komt dusquote:
De dieren en SP winnen toch juist zetels?quote:Op zondag 27 juli 2025 09:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige mooie is dat radicaal links weer wat zeteltjes in de min staat.
Verder zegt het toch allemaal niks op dit punt in tijd.
Als die man nou op énig moment het vermogen tot zelfreflectie had gehad en te zeggen "jongens, deze rol is niets voor mij", dan was er nog wat van die club overgebleven. Dat je zó'n enorm gebrek aan zelfkennis kan hebben - en dan wordt de wijze waarop hij anderen continu de maat nam en neemt wel bijzonder irritant - is toch opmerkelijk.quote:
`quote:Op zondag 27 juli 2025 08:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gezien de ervaringen met rechts-populistische droeftoeters zouden ze dat gerust uit mogen breiden met de JA21 als de lovebaby van Wilders en Baudet…
Ik denk dat als je D66 toevoegt aan het rode blokje, dat deze nog wat groter zou zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:
[..]
`
De D66-kiezer loopt er wel warm voor.
[ afbeelding ]
De D66-kiezer in het gestuurde panel van De Hond, dat is een hele speciale groep.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef nostra het volgende:
[..]
`
De D66-kiezer loopt er wel warm voor.
[ afbeelding ]
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...quote:Op zondag 27 juli 2025 12:32 schreef Beathoven het volgende:
Duurder wordende uitvaarten, Zorg afbreken, prive klinieken stimuleren, sociale zekerheden naar de kloten en andere boemannen aanwijzen dan de miljardairs.
De VVD jaagt de huidige necro-economie van de VS maar al te graag na.
Zelfs voor iemand met een onderneming die goed verdient is dit niets. Zelfs voor een miljonair is dit niets. Want het zorgt er voor dat de middenklasse opdroogt en je de miljonairs in gradatie als een soort "middenklasse" neerzet, terwijl de rest wegzakt.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Snap niet dat we daar nog in mee gaan...
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormenquote:Aan de andere kant is er ook duidelijk te zien dat de huidige kiezers van het CDA en VVD achter de uitsluiting van de PVV als regeringspartner staan. Want dit is het percentage van die kiezers die zegt dat ook als de PVV de grootste partij wordt de PVV toch niet in de regering moet worden opgenomen:
VVD-kiezers 57% wil het ook dan niet
CDA-kiezers 81% wil het ook dan niet
De grote vraag zal zijn of op 29 oktober bij de overwegingen van de kiezers de gewenste regeringscoalitie een cruciale rol zal spelen of toch de belangrijkste programmapunten van de partijen.
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat heel gedoe worden een nieuw kabinet te vormen
Vanuit de rechtse media wordt er flink voorgesorteerd op weer een extreemrechts kabinet, omdat het vorige 'de kans' niet kreeg van die gemene Pieter en Frans.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
Heb jij daar wat te zoeken dan? Gisteren pleit je er nog voor om het mes in de sociale zekerheid te zetten. En dat terwijl ik je er uitvoerig op gewezen heb dat er juist extra geld nodig is om de inmiddels enorme hiaten in het arbeidsongeschiktheidsstelsel te dichten.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
En weer een totaal leeg speelveld rechtsboven
Ja. De verticale as heeft te maken met ruimte voor nieuwe ideeën, persoonlijke vrijheden, meer Europese samenwerking enzovoorts. De hoogte van de sociale zekerheid en de financiering daarvan zitten op het rechts-links spectrum.quote:
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat hangt er helemaal vanaf of de VVD zichzelf nog serieus neemt als politieke partij en het midden dus niet categorisch negeert.
Ach, dat is natuurlijk onzin.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
GL is niet het midden natuurlijk. Dat is gewoon radicaal links.
Gisteren heeft Wilders op X VVD extreem links genoemd.quote:
Beide.quote:
Ketamine is populair binnen die kringen. Wel goed spul zo te zien.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gisteren heeft Wilders op X VVD extreem links genoemd.
En binnen de VVD bestaat er een smaldeel dat de PVV veel wenselijker vindt dan de PvdA of GL. Dat mag allemaal maar het laat vooral zien dat je, of geen bal verstand van politiek hebt, of zelf dusdanig verkrampt of geradicaliseerd bent dat je geen helder oordeel meer hebt…quote:Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ach, er is gewoon een fors aantal partijen rond het politieke midden. Als je daar GL niet toe wilt rekenen (zeker nu ze fuseren met de PvdA), dan kan je dat met enig fatsoen ook niet meer doen met de VVD. Gaat dan echt nergens meer over.quote:
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat maakt de voorkeur voor samenwerking met de PVV van de VVD ook zo bizar…quote:Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een interessante van het zo neutrale peilbureau peil.nl. Wat valt er op?
Uitstekend geframed door rechts. Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan Groen Links. Ik denk dat Nederland er wel bij zou varen.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
VVD is het zielige vrouwtje dat klappen krijgt in de toxische relatie met de PVV.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het blijft min of meer een liefde van één kant. Wel sneu natuurlijk dat je je de hele tijd laat uitkafferen door de partij waaraan je je zo verwant voelt.
Dan kloppen de tellingen niet.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik gok erop dat hij deze vraag ook letterlijk zo gesteld heeft, dus met geen enkele positieve optie.
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?quote:Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Ach, het zal niet uitmaken wie de leider is van een linkse of progressieve partij is, de boeman moet en zal gecreëerd worden.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het telt niet op tot 100. Dus er zijn wel degelijk een paar mensen geweest die de optie 'goed idee' hebben aangevinkt, alleen niet zo veel. In plaats van continu naar de boze rechtsmensen en de boze media te wijzen, zou Timmermans er misschien goed aan doen om even in de spiegel te kijken en zich af te vragen hoe dat komt.
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.quote:Op zondag 27 juli 2025 19:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat doet Timmermans verkeerd?
Je ziet spoken of verzint dingen. GLPvdA had qua CPB doorrekening het eerlijkste en beste programma. De som GL plus PvdA is groter geworden tov de vorige verkiezingen. Hoe vaak heeft GLPvdA het uitgebreid had over klimaat/milieu? En GL radicaal-links bestempelen, tsjongequote:Op zondag 27 juli 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afgezien van de beroerde financiële keuzes die de PvdA altijd al gemaakt heeft (en dat ligt dus niet noodzakelijk aan Timmermans, maar dat maakt het niet ineens een goed idee) denk ik vooral dat de samenwerking met de radicalen van GroenLinks wel problemen oplevert. De nieuwe fusiepartij zou met twee vingers in de neus wel even de grootste gaan worden, maar het resultaat is niet eens groter dan de som der losse delen. Oftewel: Timmermans jaagt kiezers weg met zijn milieu- en Gazakoers. In principe ben ik wel voorstander van politici die vasthouden aan principes boven zetels, maar electoraal gezien is dit natuurlijk niet een al te slimme keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |