Je zou kunnen beginnen met bewijzen dat het wel zo is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:24 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Je zou kunnen doorgaan over waarom het dichthouden van de grenzen door Egypte, niet zou bewijzen dat Egypte niets doet om de Palestijnen te helpen?
Van 1948 tot 1960 ging het buitengewoon moeizaam. Het had niet veel gescheeld, of Truman had Israel niet erkend. Tussen 1960 en 1966 werden de banden sterker, maar vooral economisch. Vanaf de zesdaagse oorlog is alles inderdaad veranderd. De VS begon toen Israel te zien als een nuttige bondgenoot.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:25 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Had dat niet voornamelijk met de Koude Oorlog te maken? Amerika die een bondgenoot in het M-O wilde hebben, naast Turkije oid?
Afgaande op jouw bijdrages lijkt het nu niet dat jij in het algemeen een negatief beeld van de Israël hebt. Integendeel zelfs.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Brengt islam toch nog wat positiefs.
Dat hoeven mensen zichzelf niet wijs te maken, het blijkt overduidelijk aan de narratieven die er in die kringen heersen en die mensen dus zelf zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt jezelf wijsgemaakt dat linkse mensen moslims per definitie als slachtoffer zien, en reageert erop door moslims per definitie altijd als dader te zien. En gebedsruimtes zijn zo stom, dat een genocide op moslims die Nederland niet eens aan kunnen wijzen best begrijpelijk is geworden.
Je projecteert heel veel op de verzonnen ander, maar daarachter zit een niet zo tof persoon.
Palestijnen verdienen hun eigen land.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Afgaande op jouw bijdrages lijkt het nu niet dat jij in het algemeen een negatief beeld van de Israël hebt. Integendeel zelfs.
En wat vind je positief aan de ontwikkeling dat Frankrijk een 'Palestijnse staat' gaat erkennen?
[..]
Dat hoeven mensen zichzelf niet wijs te maken, het blijkt overduidelijk aan de narratieven die er in die kringen heersen en die mensen dus zelf zeggen.
En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen? Als we kijken naar het gedrag van de Palestijnen de afgelopen decennia en de cultuur die zij hebben gecreëerd, vallen er veel meer argumenten te maken waarom de Palestijnen hebben aangetoond geen eigen land te verdienen en tevens dat dit het Midden-Oosten een veel gevaarlijkere plek zou maken.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Palestijnen verdienen hun eigen land.
Ik ben zoals je weet super links en woke en ben dat overduidelijke narratief nog nooit tegen gekomen afgezien van wat geschreeuw van rechtse gekkies op het internet.
Hoef ik niet. Is een logische conclusie.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met bewijzen dat het wel zo is.
Geschiedenis gaat in cirkeltjes. Vervang Palestijnen met joden en je stukje had geschreven kunnen zijn door een Hugo Boss Duitser uit de jaren 40. Pas na de genocide werd de wereld wakker en kregen joden hun eigen land.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen? Als we kijken naar het gedrag van de Palestijnen de afgelopen decennia en de cultuur die zij hebben gecreëerd, vallen er veel meer argumenten te maken waarom de Palestijnen hebben aangetoond geen eigen land te verdienen en tevens dat dit het Midden-Oosten een veel gevaarlijkere plek zou maken.
Zijn de Palestijnen die na de vorige etnische zuivering 80 jaar later nog in vluchtelingenkampen zitten geholpen? Hebben ze goede levens?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Hoef ik niet. Is een logische conclusie.
Maar je hoeft verder niet te reageren, als je er eigenlijk geen zin in hebt.
Twitter/X heeft een vertaalfunctie ingebouwd:quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Voor degenen die een woordje Frans kunnen, prima punt van de Républicains.
[ twitter ]
Oh? Jij vond het gedrag van de Joden en de cultuur die zij hadden gecreëerd voor de Tweede Wereldoorlog dus zo negatief dat zij geen recht zouden hebben op een eigen staat of hoe moeten we dat zien? Want als dat zo is mag je ook wel even wat voorbeelden geven van waar die negatieve aspecten van dat gedrag en de cultuur zouden zitten ..quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geschiedenis gaat in cirkeltjes. Vervang Palestijnen met joden en je stukje had geschreven kunnen zijn door een Hugo Boss Duitser uit de jaren 40. Pas na de genocide werd de wereld wakker en kregen joden hun eigen land.
Etnische zuivering? Je bedoelt dat de Palestijnen een burgeroorlog zijn gestart omdat men een tweestatenoplossing afwees, maar die vervolgens verloor. Toen kwamen de omringende Arabische en Islamitische landen helpen, maar die verloren ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zijn de Palestijnen die na de vorige etnische zuivering 80 jaar later nog in vluchtelingenkampen zitten geholpen? Hebben ze goede levens?
Dat begrijp ik, maar ik had het over de toelichting in de video zelf, niet de tweet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Twitter/X heeft een vertaalfunctie ingebouwd:
The President of the Republic had set four conditions for the recognition of a Palestinian state: none of them have been met. Giving up on the essentials has never brought peace. Could we have imagined that Hamas would one day thank France? By validating its stance, this decision heightens the danger for the Israeli people as well as for Palestinian civilians, who are also victims of Islamist terror.
Het gedrag van afzonderlijke groeperingen of leiders kan nooit de fundamentele rechten van een hele bevolking tenietdoen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen? Als we kijken naar het gedrag van de Palestijnen de afgelopen decennia en de cultuur die zij hebben gecreëerd, vallen er veel meer argumenten te maken waarom de Palestijnen hebben aangetoond geen eigen land te verdienen en tevens dat dit het Midden-Oosten een veel gevaarlijkere plek zou maken.
Nee hoor, dat is een hele begrijpelijke vraag.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:05 schreef Chadi het volgende:
De vraag die hij stelt is al net zo krom als zijn hele denken.
"En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen?"
Schaamteloos.
Dat is heel leuk voor ze.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hét grootste probleem in het Israëlisch-Palestijns conflict is de weigering van de Arabische landen en de Palestijnen de staat Israël te erkennen. Zelfs nu nog zijn de meeste Palestijnen van een tweestatenoplossing.
Rusland fans antwoorden ook altijd met een vergezochte aanval als ze in de hoek gedreven zijn, maar deze is toch echt wel zeldzaam ver verwijderd van wat ik zei. Jij bent de Hugo Boss Duitser in dit verhaal en ik ben het niet met je eens.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh? Jij vond het gedrag van de Joden en de cultuur die zij hadden gecreëerd voor de Tweede Wereldoorlog dus zo negatief dat zij geen recht zouden hebben op een eigen staat of hoe moeten we dat zien? Want als dat zo is mag je ook wel even wat voorbeelden geven van waar die negatieve aspecten van dat gedrag en de cultuur zouden zitten ..
[..]
Zoals jij vindt dat de Palestijnen geen eigen land verdienen vanwege de misdragingen van Hamas, zo vinden sommigen in de Arabische en islamitische wereld dat de Joden geen eigen land verdienen vanwege de misdragingen van het zionisme.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een hele begrijpelijke vraag.
Een aanzienlijk deel van de Palestijnen kennen hun origine namelijk in andere landen. Daarnaast heeft men zelf meermaals een eigen staat afgewezen en toont aan gevaarlijk en destabiliserend te zijn voor de regio omdat de enige drang is een land en volk (Israël en de Israëliërs) te vernietigen. Zulke mensen een eigen land geven is nogal wat.
Bovendien, in de Arabische en Islamitische contreien zijn er velen toch van mening dat Israël geen bestaansrecht heeft en alle Joden 'terug naar Polen' moeten? Dit waar Joden wél een aantoonbare connectie hebben met dit gebied en hier de inheemse bewoners zijn. Wat dat betreft zou ik voor beschamende standpunten vooral eens in de eigen kringen kijken.
Tja, gezien de vele religieuze posts die jij hebt achtergelaten op dit forum waarin je onder meer stelt dat God 'de Joden' heeft 'verworpen' nadat zij Jezus niet wilde aanvaarden en dat Israël sowieso een 'vreselijk land' en een 'misselijke staat' zou zijn omdat men de bijbel niet navolgt. Vanuit dat perspectief lijkt het wel degelijk dat er een bepaalde diepgewortelde antipathie jegens Israël en Joden een rol speelt, die we ook deze oorlog terug kunnen zien. Want je geeft Israël overal de schuld van.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is heel leuk voor ze.
Maar omdat ik WEL pro-vrede/anti-genocide ben houdt dat niet in dat ik een antisemiet ben, of anti-Israel ongeach wat.
Ah, en wie is er allemaal een onderdeel van deze vermeende pro-genocide clan? Zou je enkele namen kunnen noemen?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sommige figuren hier van de pro-genocide clan schreeuwen en roepen van alles en nog wat om dat allemaal in je mond te leggen.
De Westelijke Jordaanoever zeker niet. Die is zelfs relatief dunbevolkt. Er gaan zelfs verhalen dat de Palestijnse overheid het aantal Arabieren daar (bewust) zou overschatten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:34 schreef mackinac het volgende:
Zowel Gaza als de West-Bank zijn enorm overbevolkt en moeten al decennia hun eten importeren. Het geld daarvoor hebben ze niet dus ze zijn ook nog eens afhankelijk van financiering uit het Westen.
Ik ben wel benieuwt hoe Macron denkt dat dit als land gaat functioneren. Of is het de bedoeling dat we in het oneindige geld en eten die richting op sturen.
Whutquote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, gezien de vele religieuze posts die jij hebt achtergelaten op dit forum waarin je onder meer stelt dat God 'de Joden' heeft 'verworpen' nadat zij Jezus niet wilde aanvaarden en dat Israël sowieso een 'vreselijk land' en een 'misselijke staat' zou zijn omdat men de bijbel niet navolgt. Vanuit dat perspectief lijkt het wel degelijk dat er een bepaalde diepgewortelde antipathie jegens Israël en Joden een rol speelt, die we ook deze oorlog terug kunnen zien. Want je geeft Israël overal de schuld van.
Zelfs toen Hezbollah die raketten afvuurde op een Druze dorp, waarbij enkele kinderen om het leven kwamen, wees jij richting Israël. Ook in de oorlog met Iran, wees jij meteen richting Israël. Dat heeft dus niets meer met de Palestijnen te maken, maar gewoon met een blinde haat voor het land Israël, waarbij waarschijnlijk bepaalde religieuze overtuigingen een rol spelen.
Users die alles goed praten wat Israël en de genocide en alle wandaden van Israël ontkennen.quote:Ah, en wie is er allemaal een onderdeel van deze vermeende pro-genocide clan? Zou je enkele namen kunnen noemen?
Heel veel landen moeten importeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:34 schreef mackinac het volgende:
Zowel Gaza als de West-Bank zijn enorm overbevolkt en moeten al decennia hun eten importeren. Het geld daarvoor hebben ze niet dus ze zijn ook nog eens afhankelijk van financiering uit het Westen.
Ik ben wel benieuwt hoe Macron denkt dat dit als land gaat functioneren. Of is het de bedoeling dat we in het oneindige geld en eten die richting op sturen.
Ik denk dat we het meer moeten zien als een "eerste stap" richting "iets", en deze eerste stap is nu voornamelijk "symbolisch".quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:34 schreef mackinac het volgende:
De bevolkingsdichtheid in de West-Bank is hoger als in Nederland en ik zou ons land ook niet als dunbevolkt omschrijven. Daarnaast groeit de bevolking ook daar enorm.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Westelijke Jordaanoever zeker niet. Die is zelfs relatief dunbevolkt. Er gaan zelfs verhalen dat de Palestijnse overheid het aantal Arabieren daar (bewust) zou overschatten.
"En op basis waarvan zouden de joden hun eigen land verdienen?"quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een hele begrijpelijke vraag.
Een aanzienlijk deel van de Palestijnen kennen hun origine namelijk in andere landen. Daarnaast heeft men zelf meermaals een eigen staat afgewezen en toont aan gevaarlijk en destabiliserend te zijn voor de regio omdat de enige drang is een land en volk (Israël en de Israëliërs) te vernietigen. Zulke mensen een eigen land geven is nogal wat.
Bovendien, in de Arabische en Islamitische contreien zijn er velen toch van mening dat Israël geen bestaansrecht heeft en alle Joden 'terug naar Polen' moeten? Dit waar Joden wél een aantoonbare connectie hebben met dit gebied en hier de inheemse bewoners zijn. Wat dat betreft zou ik voor beschamende standpunten vooral eens in de eigen kringen kijken.
Het verschil is dat dit soort landen zelf de rekening betalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel veel landen moeten importeren.
Bijna geen enkel land is volledig zelfvoorzienend.
Israël ook niet bv.
Dus de Palestijnen hebben volgens jou geen recht op land?
Beetje gek.
Het zal vooral ingegeven zijn door electorale overwegingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat we het meer moeten zien als een "eerste stap" richting "iets", en deze eerste stap is nu voornamelijk "symbolisch".
Een religieus perspectief is in zoverre relevant dat het een irrationele antipathie of zelfs haat jegens Israël en Joden kan verklaren. Dit speelt vooral bij moslims een hele duidelijke rol, maar dus ook bij sommige vertakkingen van het Christendom.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut
Dat de Bijbel ons leert dat de joden Gods volk niet meer zijn is simpelweg wat de Bijbel ons leert en ik achter sta.
Maar katholieken zijn dat ook niet, moslims ook niet, orthodoxen ook niet.
Is een religieus standpunt relevant hierin?
Nee, ik heb niets voor of tegen joden. De Bijbel leert alleen dat ze niet meer Gods volk zijn, niet dat ze fout zijn of wat dan ook.
Hele gekke conclusie van je...
Ik geef Israël overal de schuld van?
Nee hoor. Ik benoem alleen de feiten over deze situatie in Gaza.
Wat gwn de schuld van Israël is.
Dat is een simpel feitje.
Buiten dat? Nee, buiten dat we het uberhaupt niet over Israël hebben. Ook al willen jullie alles antisemitisch maken.
We zullen de posts er even bijpakken:quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
We hebben het ook nooit over een aanval van Hezbollah op druzen gehad.
Maar wel over invasies van Israël op meerdere landen.
quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:37 schreef HowardRoark het volgende:
Zuid-Libanon dient tot een parkeerplaats te worden gemaakt.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat Israël weer de agressor is hè?
Dus tot wat moet Israël volgens jouw logica worden?
Een vuilstort?
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is niet de agressor, dat is Hezbollah.
Kortom, weer een conflictsituatie waar je hebt mis hebt, net zoals met Hamas in de Gazastrook.
Kortom, jij wist de situatie hier zo te draaien dat Israël de agressor zou zijn terwijl Hezbollah al maandenlang het land met duizenden raketten aan het bestoken was. In hetzelfde topic stelde je trouwens dat landen zoals Noord-Korea en Belarus 'in de basis niets fout' zouden doen. Daar werd je dan ook terecht op aangesproken door een andere user.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
VS is echt misselijk.
Israël valt Hezbollah aan, maar Israël mag alles kapot gaan knallen
[..]
Ah, dus Israël komt weer eens met onzin.
"Wij schieten bommen op jullie, maar als jullie iets terug doen! Owh wee dan doen wij 100-voudig nog weer terug!"
Israël is echt zo verrot als het maar kan.
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek snel, maar niet zorgvuldig en keek dus bij mi2 en niet bij km2. Dat valt mij dan toch vies tegen zeg, mits de cijfers van de Palestijnse Autoriteit natuurlijk kloppen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:43 schreef mackinac het volgende:
[..]
De bevolkingsdichtheid in de West-Bank is hoger als in Nederland en ik zou ons land ook niet als dunbevolkt omschrijven. Daarnaast groeit de bevolking ook daar enorm.
Dat zul je ze moeten gaan vragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zijn de Palestijnen die na de vorige etnische zuivering 80 jaar later nog in vluchtelingenkampen zitten geholpen? Hebben ze goede levens?
@HowardRoark deze extreemlinkse meneer zegt dat Palestijnen etnisch gezuiverd zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:18 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Dat zul je ze moeten gaan vragen.
Mij interesseert dat niet.
Maar deze vraag roept bij mij een tegenvraag op: denk je dat de Palestijnen zelf meer zouden moeten doen om hun levens goed te maken? Kijk naar dat andere volk dat etnisch is gezuiverd in diezelfde tijd, de joden. Want lang niet alle Israëliërs zijn "Europese kolonisten", een heleboel zijn etnisch gezuiverde joden uit Arabische landen. En je kunt toch niet zeggen dat die niets van Israël hebben gemaakt.
Kan.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Westelijke Jordaanoever zeker niet. Die is zelfs relatief dunbevolkt. Er gaan zelfs verhalen dat de Palestijnse overheid het aantal Arabieren daar (bewust) zou overschatten.
Ze zijn niet eens het eerste Europese land. Ik snap de fophef niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
Frankrijk heeft de VS woest gemaakt, heel erg mooi.
Wat heb ik nou weer gedaanquote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een religieus perspectief is in zoverre relevant dat het een irrationele antipathie of zelfs haat jegens Israël en Joden kan verklaren. Dit speelt vooral bij moslims een hele duidelijke rol, maar dus ook bij sommige vertakkingen van het Christendom.
[..]
We zullen de posts er even bijpakken:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Kortom, jij wist de situatie hier zo te draaien dat Israël de agressor zou zijn terwijl Hezbollah al maandenlang het land met duizenden raketten aan het bestoken was. In hetzelfde topic stelde je trouwens dat landen zoals Noord-Korea en Belarus 'in de basis niets fout' zouden doen. Daar werd je dan ook terecht op aangesproken door een andere user.
En vervolgens doe je als het om Israël gaat hier altijd alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten en dat je pro-vrede bent.
Het is wat dat betreft wel duidelijk dat er hier meer een rol speelt en dat zich uit in een irrationele haat jegens Israël, wat je dan vervolgens weer probeert te verbergen achter een rookgordijn waar je de vredesactivist probeert uit te hangen.
Dat er nog maar velen moge volgen! Viva la France!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze zijn niet eens het eerste Europese land. Ik snap de fophef niet.
Ik ga zo hard lachen als het eindresultaat van Wilders zijn wegrennen van verantwoordelijkheid of resultaten leveren een erkenning door Nederland is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat er nog maar velen moge volgen! Viva la France!
Tja, jij juicht dit schijnbaar toe vanwege je empathie voor de Palestijnen waarvan je hebt gesteld dat zij een staat 'verdienen'.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze zijn niet eens het eerste Europese land. Ik snap de fophef niet.
Jij niets, je post was slechts onderdeel van de discussie.quote:
Als Palestina Pakistaanse noeks heeft is de kans groot dat het eindelijk vrede is in die regio.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, jij juicht dit schijnbaar toe vanwege je empathie voor de Palestijnen waarvan je hebt gesteld dat zij een staat 'verdienen'.
Dat je de ophef daarom niet snap is logisch. Maar de meeste weldenkende mensen die niet worden geleid door een dergelijke empathie voor de Palestijnen, begrijpen dat het erkennen van een 'Palestijnse staat', die op geen enkele manier levensvatbaar is, een beloning is voor het Palestijnse terrorisme van de afgelopen decennia en daarmee een stimulans om op dezelfde voet door te gaan. Daar wordt de regio natuurlijk alles behalve stabieler van.
Een Palestijnse staat (als die er echt eens zou komen) zal worden gebruikt als vehikel om niet alleen via terreurgroepering, maar met een volledig eigen leger de aanval de openen op Israël. Er is een grote kans dat zo'n staat bewapend wordt door bijvoorbeeld landen zoals Iran, Rusland, Turkije, Pakistan en wellicht zelfs ook wel China.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Palestina Pakistaanse noeks heeft is de kans groot dat het eindelijk vrede is in die regio.
MAD.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Ah, bijzondere take.
Hoe zie je dat precies voor je als ik vragen mag? Een nuke op bijvoorbeeld Tel-Aviv en Haifa zorgt voor vrede in regio?
Onder geen enkele mogelijkheid dat Israël een Palestijnse staat zou gaan nuken.quote:
Dmv MAD.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onder geen enkele mogelijkheid dat Israël een Palestijnse staat zou gaan nuken.
Bovendien beantwoord dit de vraag niet. Jij stelde dat een Palestijnse staat met kernwapens, voor vrede in de regio zou zorgen. Hoe denk je dat dit dat precies zou bewerkstelligen?
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt (MAD principes treden in werking).quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Ah, bijzondere take.
Hoe zie je dat precies voor je als ik vragen mag? Een nuke op bijvoorbeeld Tel-Aviv en Haifa zorgt voor vrede in regio?
Nee, dan geldt dat Israël accuut van de kaart geveegd wordt. Haar bestaan is namelijk niet aan vereisten gebonden, voor het gros van die regio is haar vernietiging al decennia het enige doel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt.
Ga het nou niet uitleggen. Ik probeerde hem gewoon boos te maken door zijn onwetendheid uit te buiten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt (MAD principes treden in werking).
Die onwetendheid zit echt niet daar.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga het nou niet uitleggen. Ik probeerde hem gewoon boos te maken door zijn onwetendheid uit te buiten.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Leggen we dus ook vast dat ik van iedere reactie op een mede user een persoonlijke aanval moet maken. Niveautje van mij hoor
Deels eens, zij het dat Hamas zichzelf niet alleen in die positie gemanoeuvreerd heeft, maar zelf ook geen enkele interesse heeft in samenleven met Israël en de eigen bevolking al jaren onderdrukt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:14 schreef Nexum het volgende:
De Palestijnen verdienen het i.i.g. om niet meer plat gebombardeerd te worden. En hoeveel sommige mensen ook blijven volhouden dat ze dit over zichzelf hebben afgeroepen, en dat het direct zou stoppen als Hamas hun wapens neerlegt, blijft het erbij dat het al meerdere keren is aangetoond dat het kabinet Netanyahu daar totaal geen interesse in heeft.
De bal ligt al maanden lang bij Israël. Hamas zit gewoon in een kutpositie omdat ze eigenlijk geen keus hebben om te accepteren dat Israël een permanente militaire rol blijft spelen in Gaza (en in de West Bank) maar zie dat maar eens te verkopen aan je eigen volk. Dat accepteren ze nu misschien wel, omdat er al genoeg bloed verschiet is, maar zodra IDF soldaten weer in het wilde weg gaan rond schieten omdat een Palestijn een verkeerde blik naar een soldaat werpt, dan krijg je weer massaal protesten.
Er komt denk ik sowieso pas een einde als het Israëlische volk zelf volledig in opstand komt. Die oorlog gaat op de lange termijn sowieso Israël's economische en politieke positie op het wereldtoneel ernstig verzwakken. Instabiliteit is nooit aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deels eens, zij het dat Hamas zichzelf niet alleen in die positie gemanoeuvreerd heeft, maar zelf ook geen enkele interesse heeft in samenleven met Israël en de eigen bevolking al jaren onderdrukt.
Maar zolang de havikken van Netanyahu en zéker complete randdebielen als Smotrich aan de knoppen zitten, komt er sowieso geen oplossing.
Dat is de clou: het volk in zowel Israël als Palestina.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:21 schreef Nexum het volgende:
[..]
Er komt denk ik sowieso pas een einde als het Israëlische volk zelf volledig in opstand komt. Die oorlog gaat op de lange termijn sowieso Israël's economische en politieke positie op het wereldtoneel ernstig verzwakken. Instabiliteit is nooit aantrekkelijk.
Gooi Iran er dan ook maar gelijk bij en je hebt weer 80 % vrede in het Midden Oosten. Hopelijk dit decennium nog.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de clou: het volk in zowel Israël als Palestina.
Van onderop.
En eerlijk gezegd zie ik dat ook nog wel gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Gooi Iran er dan ook maar gelijk bij en je hebt weer 80 % vrede in het Midden Oosten. Hopelijk dit decennium nog.One can dream.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit Ah... zie nu de spoiler.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
We zien keer op keer dat het geweld van de Palestijnen komt. Dus hoe zou dit opgelost worden door een Palestijnse staat met kernwapens? De realiteit is natuurlijk dat dit natuurlijk tot veel meer geweld zou leiden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt (MAD principes treden in werking).
Als ik onwetend zou zijn, waarom ben jij dan degene die geen inhoudelijk antwoord op een vraag kan geven?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga het nou niet uitleggen. Ik probeerde hem gewoon boos te maken door zijn onwetendheid uit te buiten.
Waarom eigenlijk niet? Men is deze oorlog immers zelf begonnen en zoals je al aangeeft weigert men het nog altijd om de wapens neer te leggen en de resterende gijzelaars vrij te laten. Als de Palestijnen dat blijven weigeren, zit er voor Israël niets anders op dan de oorlog voort te zetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:14 schreef Nexum het volgende:
De Palestijnen verdienen het i.i.g. om niet meer plat gebombardeerd te worden. En hoeveel sommige mensen ook blijven volhouden dat ze dit over zichzelf hebben afgeroepen, en dat het direct zou stoppen als Hamas hun wapens neerlegt, blijft het erbij dat het al meerdere keren is aangetoond dat het kabinet Netanyahu daar totaal geen interesse in heeft.
De bal ligt al maanden lang bij Israël. Hamas zit gewoon in een kutpositie omdat ze eigenlijk geen keus hebben om te accepteren dat Israël een permanente militaire rol blijft spelen in Gaza (en in de West Bank) maar zie dat maar eens te verkopen aan je eigen volk. Dat accepteren ze nu misschien wel, omdat er al genoeg bloed verschiet is, maar zodra IDF soldaten weer in het wilde weg gaan rond schieten omdat een Palestijn een verkeerde blik naar een soldaat werpt, dan krijg je weer massaal protesten.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:14 schreef Nexum het volgende:
quote:“While the mediators have made a great effort, Hamas does not appear to be coordinated or acting in good faith,” Witkoff said in a statement. “We will now consider alternative options to bring the hostages home and try to create a more stable environment for the people of Gaza.”
https://apnews.com/articl(...)33e664b7c5853c6f5a1a
Zie bovenquote:De bal ligt al maanden lang bij Israël.
Dat zelfde volk dat dagelijks protesteert tegen Hamas? Dat in het openbaar de ledematen gebroken krijgt door Hamas zonder proces?quote:Hamas zit gewoon in een kutpositie omdat ze eigenlijk geen keus hebben om te accepteren dat Israël een permanente militaire rol blijft spelen in Gaza (en in de West Bank) maar zie dat maar eens te verkopen aan je eigen volk.
Verschiet? Zit er iets in het verschiet?quote:Dat accepteren ze nu misschien wel, omdat er al genoeg bloed verschiet is
Ja, dit is begonnen om een vieze blikquote:, maar zodra IDF soldaten weer in het wilde weg gaan rond schieten omdat een Palestijn een verkeerde blik naar een soldaat werpt, dan krijg je weer massaal protesten.
Dus de oplossing om gijzelaars vrij te krijgen... is door meer bommen te gooien en meer mensen te vermoorden. Je snapt zelf toch ook wel dat dat heel krom is?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien keer op keer dat het geweld van de Palestijnen komt. Dus hoe zou dit opgelost worden door een Palestijnse staat met kernwapens? De realiteit is natuurlijk dat dit natuurlijk tot veel meer geweld zou leiden.
[..]
Als ik onwetend zou zijn, waarom ben jij dan degene die geen inhoudelijk antwoord op een vraag kan geven?
[..]
Waarom eigenlijk niet? Men is deze oorlog immers zelf begonnen en zoals je al aangeeft weigert men het nog altijd om de wapens neer te leggen en de resterende gijzelaars vrij te laten. Als de Palestijnen dat blijven weigeren, zit er voor Israël niets anders op dan de oorlog voort te zetten.
Voor de derde keer: MAD.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Als ik onwetend zou zijn, waarom ben jij dan degene die geen inhoudelijk antwoord op een vraag kan geven?
[..]
De resterende gijzelaars vrij krijgen is niet het enige doel. De volledige terroristische infrastructuur van de Gazastrook moet worden ontmanteld inclusief Hamas. En zolang dat niet bereikt is zijn bombardementen dus noodzakelijk. Dat dit vervolgens onnodig veel slachtoffers oplevert doordat de Palestijnen geen scheiding hebben gemaakt tussen burgers en strijders is ook hun eigen keuze.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus de oplossing om gijzelaars vrij te krijgen... is door meer bommen te gooien en meer mensen te vermoorden. Je snapt zelf toch ook wel dat dat heel krom is?
Dit is natuurlijk een hele naïeve interpretatie van de realiteit.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Israël heeft genoeg mankracht, inlichting, en strategie om Gaza zelf binnen te gaan en de gijzelaars te bevrijden. Wat maakt dat ze dat niet doen? Als je na bijna 2 jaar oorlog nog steeds niet weet waar de resterende gijzelaars zich bevinden, en nog steeds niet een plan hebt uitgevoerd om ze terug te halen, dan mag je wel eens vraagtekens zetten waarom deze oorlog nog steeds voortgezet wordt. Gaat het om de gijzelaars, of gaat het gewoon om iemand's eigen politieke doeleinden?
Je toont vooral stelstelmatig de totale oppervlakkigheid van de pro-Palestina beweging aan hoor.quote:
Dat gaat dus niet op, want Israël zou geen Palestijnse staat gaan nuken. Israël heeft namelijk een diepe binding met dit gebied en er zijn enorm veel plekken die van grote waarde zijn voor de Joodse cultuur, religie en geschiedenis.quote:
Ja, als je het denkniveau hebt van een opgewonden, wensdenkend 13-jarig jongetje is dit een logisch argument.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus de oplossing om gijzelaars vrij te krijgen... is door meer bommen te gooien en meer mensen te vermoorden. Je snapt zelf toch ook wel dat dat heel krom is?
Israël heeft genoeg mankracht, inlichting, en strategie om Gaza zelf binnen te gaan en de gijzelaars te bevrijden. Wat maakt dat ze dat niet doen? Als je na bijna 2 jaar oorlog nog steeds niet weet waar de resterende gijzelaars zich bevinden, en nog steeds niet een plan hebt uitgevoerd om ze terug te halen, dan mag je wel eens vraagtekens zetten waarom deze oorlog nog steeds voortgezet wordt. Gaat het om de gijzelaars, of gaat het gewoon om iemand's eigen politieke doeleinden?
Ach beter oppervlakkig dan moorddadig. En je bent gewoon jaloers dat die demonstranten wel menselijk contact hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je toont vooral stelstelmatig de totale oppervlakkigheid van de pro-Palestina beweging aan hoor.
Gelijkschakeling van Joden aan Israël, onnavolgbare en van alle werkelijkheidszin losgekoppelde 'oplossingen' en bij weerwoord als een kleuter reageren.
Zet er wat trommels onder en blaas wat fluitjes, misschien wordt het dan nog iets.
Ik heb nooit gezegd dat het een goed idee was. Wel grappig dat je MAD pas na een stuk of 8x lezen hebt opgezocht. Geeft wel weer aan hoe goed je met nieuwe info omgaat.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet op, want Israël zou geen Palestijnse staat gaan nuken. Israël heeft namelijk een diepe binding met dit gebied en er zijn enorm veel plekken die van grote waarde zijn voor de Joodse cultuur, religie en geschiedenis.
Denk je nu echt dat Israël pakweg Bethlehem, Nazareth of Jerusalem gaat nuken? Natuurlijk niet. De Palestijnen zouden dit met Tel-Aviv of Haifa zonder probleem doen. Ook als daar Arabieren bij om het leven komen, dat maakt ze niets uit.
Ja, zoals ik al zei: oppervlakkigheid. Oh, en ad hominems.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach beter oppervlakkig dan moorddadig. En je bent gewoon jaloers dat die demonstranten wel menselijk contact hebben.
Mensen die dingen scanderen als 'Intifada, Intifada', 'By Any Means Necessary' of 'From the River to the Sea' of zelfs met vlaggen van Hamas, Hezbollah of de PLFP zwaaien, zijn helaas beide.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach beter oppervlakkig dan moorddadig. En je bent gewoon jaloers dat die demonstranten wel menselijk contact hebben.
Vergeet ook niet de bagatellissering van de barbarij van 7 oktober.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen die dingen scanderen als 'Intifada, Intifada', 'By Any Means Necessary' of 'From the River to the Sea' of zelfs met vlaggen van Hamas, Hezbollah of de PLFP zwaaien, zijn helaas beide.
Nee hoor, ik had meteen na je eerste post al gereageerd.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het een goed idee was. Wel grappig dat je MAD pas na een stuk of 8x lezen hebt opgezocht. Geeft wel weer aan hoe goed je met nieuwe info omgaat.
quote:
'MAD' vormt dus geen antwoord op de vraag, dat zei ik meteen al maar je besloot toen die drogredering nog meer twee keer te herhalen om nu te claimen dat ik niet zou hebben geweten wat het bekende.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onder geen enkele mogelijkheid dat Israël een Palestijnse staat zou gaan nuken.
Bovendien beantwoord dit de vraag niet. Jij stelde dat een Palestijnse staat met kernwapens, voor vrede in de regio zou zorgen. Hoe denk je dat dit dat precies zou bewerkstelligen?
Waar(uit) blijkt dat de regering van Israël geen belang zou hebben dat hamas haar wapens neerlegt ?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:14 schreef Nexum het volgende:
Hmmm... de "als niet" redenatie hoeft niet daarmee te betekenen dat er dus een sluw plan achter zit.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik lees je posts niet goed genoeg, maar heb toch een weerwoord. Israël heeft Gaza veranderd in een gifbel waar kinderen de komende jaren massaal met allerlei aandoeningen geboren gaan worden. DiEpUh BiNDInG MeD HuT GebiET.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had meteen na je eerste post al gereageerd.
[..]
[..]
'MAD' vormt dus geen antwoord op de vraag, dat zei ik meteen al maar je besloot toen die drogredering nog meer twee keer te herhalen om nu te claimen dat ik niet zou hebben geweten wat het bekende.
Ah, je besluit nu maar gewoon om er maar weer eens een leugen tegenaan te gooien. Bijzondere manier van discussiëren dit. Als het via oneliners en drogredeneringen niet meer lukt, dan maar proberen via verzinsels.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik lees je posts niet goed genoeg, maar heb toch een weerwoord. Israël heeft Gaza veranderd in een gifbel waar kinderen de komende jaren massaal met allerlei aandoeningen geboren gaan worden. DiEpUh BiNDInG MeD HuT GebiET.
Nee dat zien we niet. Keer op keer komt het geweld van Israel. Ook deze oorlog is Israel gestart. Dat weet jij ook, het was naar aanleiding van 7 oktober dat de oorlog werd gestart. Maar 7 oktober kwam niet van de Palestijnen dat kwam van Hamas.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien keer op keer dat het geweld van de Palestijnen komt. Dus hoe zou dit opgelost worden door een Palestijnse staat met kernwapens? De realiteit is natuurlijk dat dit natuurlijk tot veel meer geweld zou leiden.
Israel is deze oorlog begonnen. Israel heeft veel meer Palestijnse gijzelaars dan Hamas Israelische. Daarbij zelfs als Hamas de wapens neerlegt verandert dat er niks aan dat Israel onschuldige mensen uithongert en doodschiet zonder proces. Idioot naief om te doen alsof Israel genoegen zou nemen met een belofte van Hamas om de wapens neer te leggen. Daar zou zelfs ik niet in geloven, maar jij vertrouwt Hamas op hun woord? Je denkt dat Israel dan niet meer Hamas strijders wil vermoorden? Dus dat als Hamas zegt de wapens neer te leggen krijgen de huidige Hamas terroristen volgens jou van Israel dan amnestie ofzo?quote:Waarom eigenlijk niet? Men is deze oorlog immers zelf begonnen en zoals je al aangeeft weigert men het nog altijd om de wapens neer te leggen en de resterende gijzelaars vrij te laten. Als de Palestijnen dat blijven weigeren, zit er voor Israël niets anders op dan de oorlog voort te zetten.
KAN verklaren. Maar dat heeft 0,0 met mijn standpunt te maken of met wat de Bijbel leert.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
Een religieus perspectief is in zoverre relevant dat het een irrationele antipathie of zelfs haat jegens Israël en Joden kan verklaren. Dit speelt vooral bij moslims een hele duidelijke rol, maar dus ook bij sommige vertakkingen van het Christendom.
Ik zie geen enkele post waar ik Israel onnodig de schuld zou geven of wat dan ook.quote:We zullen de posts er even bijpakken:
Want Israel heeft nooit iets gedaan? Uhuquote:Kortom, jij wist de situatie hier zo te draaien dat Israël de agressor zou zijn terwijl Hezbollah al maandenlang het land met duizenden raketten aan het bestoken was. In hetzelfde topic stelde je trouwens dat landen zoals Noord-Korea en Belarus 'in de basis niets fout' zouden doen. Daar werd je dan ook terecht op aangesproken door een andere user.
En vervolgens doe je als het om Israël gaat hier altijd alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten en dat je pro-vrede bent.
Het is wat dat betreft wel duidelijk dat er hier meer een rol speelt en dat zich uit in een irrationele haat jegens Israël, wat je dan vervolgens weer probeert te verbergen achter een rookgordijn waar je de vredesactivist probeert uit te hangen.
Hongarije, Nederland en Duitsland staan geloof ik te trappelen. Gezien we ons zo in bochten draaien om Israel maar te laten moorden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:16 schreef Black_Baron het volgende:
Zijn er al landen die wat Palestijnen over willen nemen?
Is die 'genocide' nog niet afgelopen dan? Het moet er inmiddels wel erg leeg zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hongarije, Nederland en Duitsland staan geloof ik te trappelen. Gezien we ons zo in bochten draaien om Israel maar te laten moorden.
Zucht.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat zien we niet. Keer op keer komt het geweld van Israel. Ook deze oorlog is Israel gestart. Dat weet jij ook, het was naar aanleiding van 7 oktober dat de oorlog werd gestart. Maar 7 oktober kwam niet van de Palestijnen dat kwam van Hamas.
[..]
Israel is deze oorlog begonnen. Israel heeft veel meer Palestijnse gijzelaars dan Hamas Israelische. Daarbij zelfs als Hamas de wapens neerlegt verandert dat er niks aan dat Israel onschuldige mensen uithongert en doodschiet zonder proces. Idioot naief om te doen alsof Israel genoegen zou nemen met een belofte van Hamas om de wapens neer te leggen. Daar zou zelfs ik niet in geloven, maar jij vertrouwt Hamas op hun woord? Je denkt dat Israel dan niet meer Hamas strijders wil vermoorden? Dus dat als Hamas zegt de wapens neer te leggen krijgen de huidige Hamas terroristen volgens jou van Israel dan amnestie ofzo?
Gast, Israël heeft volgens jou niet eens bestaansrecht.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat zien we niet. Keer op keer komt het geweld van Israel. Ook deze oorlog is Israel gestart. Dat weet jij ook, het was naar aanleiding van 7 oktober dat de oorlog werd gestart. Maar 7 oktober kwam niet van de Palestijnen dat kwam van Hamas.
[..]
Israel is deze oorlog begonnen. Israel heeft veel meer Palestijnse gijzelaars dan Hamas Israelische. Daarbij zelfs als Hamas de wapens neerlegt verandert dat er niks aan dat Israel onschuldige mensen uithongert en doodschiet zonder proces. Idioot naief om te doen alsof Israel genoegen zou nemen met een belofte van Hamas om de wapens neer te leggen. Daar zou zelfs ik niet in geloven, maar jij vertrouwt Hamas op hun woord? Je denkt dat Israel dan niet meer Hamas strijders wil vermoorden? Dus dat als Hamas zegt de wapens neer te leggen krijgen de huidige Hamas terroristen volgens jou van Israel dan amnestie ofzo?
quote:If hundreds of thousands of tons of food have entered Gaza, why do we hear reports of people scavenging for bread and children with swollen bellies? The grim truth is that supply is not the same as access. Gaza’s crisis is mainly a result of distribution collapse and governance issues, worsened by Hamas’s tactics and the paralysis of traditional aid channels.
...
Aid denial as leverage was a drastic tactic, and it now seems clear that it was a serious mistake to completely block aid before an alternative was in place.
...
Instead of heralding a fix, however, the GHF’s emergence created a bitter rift in the humanitarian system. The UN and major aid organisations have refused to work with the GHF, arguing that its model is politicised and unsafe.
...
Although many UN warehouses are still stocked, they are inactive. “The UN has given up distribution altogether,” according to GHF spokesman Chapin Fay. Fay states the GHF has repeatedly offered to deliver UN supplies on the UN’s behalf, but the UN refuses to cooperate.
...
This blame game, where Israel accuses the UN of abdication, and the UN accuses Israel of obstruction, has real consequences. By late July, nearly 1,000 aid trucks inspected by Israel had accumulated on the Gaza side of the border, awaiting distribution
https://www.theguardian.c(...)atute-war-crimes-aoequote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, je besluit nu maar gewoon om er maar weer eens een leugen tegenaan te gooien. Bijzondere manier van discussiëren dit. Als het via oneliners en drogredeneringen niet meer lukt, dan maar proberen via verzinsels.
Ah de feiten zinnen je weer niet dus dan maar op de man. De eerste wereldoorlog is toch ook niet gestart door Servie omdat Gavrilo Princip Oostenrijk wel dwong de oorlog te starten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zucht.
Tja, dit is natuurlijk niet waar en hier ook inmiddels al meermaals aangetoond. Je hebt recent nog een ban gehad in plaats te leren van die fouten ga je nu weer precies op dezelfde weg verder. Ik doe daar niet meer aan mee.
Dit Israel ja. Die context laat je telkens weg. Genocidale apartheidsstaten hebben geen bestaansrecht nee.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast, Israël heeft volgens jou niet eens bestaansrecht.
En werkelijk... naïviteit? Zou je ondanks je al eerder aangegeven idee dat Israël sowieso niet mag bestaan, kunnen aangeven in welke alternatief universum Hamas Israël zal accepteren? Iran, mag ook. Of een van die andere landen in die contreien.
Goede input. 4/5 ⭐quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Is die 'genocide' nog niet afgelopen dan? Het moet er inmiddels wel erg leeg zijn.
Ah. De moderatie meet met twee maten. En Israël is een genocidale apartheidsstaat. Volgens mij zijn dit soort posts waarom je de vorige keer even op vakantie gestuurd bent.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De moderatie meet met twee maten, speel ik op de man krijg ik een ban doe jij het dan is dat geen probleem.
[..]
Dit Israel ja. Die context laat je telkens weg. Genocidale apartheidsstaten hebben geen bestaansrecht nee.
Ah, ook nog een 'ecocide'. Bijzonder hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)atute-war-crimes-aoe
Tja, zoals we weten zullen deze beelden en statements zullen nooit in de Westerse media verschijnen, dat past immers niet in het gewenste narratief. Maar oh jee als een Israëlische politicus iets geks zegt, meteen voorpaginanieuws voor dagen.quote:
Islam is zoals we weten totalitair en eist dominantie over de gehele samenleving. Onder Islamitisch bewind is er helaas zelden tot nooit ruimte voor andere etnische of religieuze minderheden, bovendien leidt het iedere keer tot conflict.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:51 schreef HeatWave het volgende:
De enige "aangeboren aandoening" is dat ze als moslim worden "opgevoed".
Dat en alleen dat is de reden waarom het daar, en overal waar de islam de baas is, een teringzooi is. Niets anders.
De 'genocide' is zo genocidaal dat de bevolking van Gaza is toegenomen tot 2,1 miljoen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Is die 'genocide' nog niet afgelopen dan? Het moet er inmiddels wel erg leeg zijn.
Dat zijn moslims, en mensen met een kleurtje of exotische religie hebben nou eenmaal een vrijbrief van de linkse kerk. Het is altijd de schuld van de westerlingen, joden en christenen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:03 schreef Homey het volgende:
En nog steeds houdt Egypte de grenzen dicht en doet geen fluit aan hulpverlening.
Niet dat je iemand hier iets over hoort.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:04 schreef HeatWave het volgende:
Blijf het ook apart vinden dat de palliepijpers hier alle propaganda over die neppe genocide en hongersnood klakkeloos overnemen maar de daadwerkelijke uitspraken van wat het doel van Hamas is voor het gemak even lijken te negeren.
Hoe kan iemand in het westen het ook maar 1 milliseconde overwegen om pro Hamas te zijn, het is echt ongekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat zal wel. Je moet natuurlijk niet willen dat er ook realistische geluiden zijn over een conflict als dit. Lekker een echokamertje van haat opzetten. Waar beweringen dat pro-Palestina voor de vernietiging van niet moslims zouden zijn. Lekker met zijn 100.000den in Den Haag demonstreren om vernietigd te worden natuurlijk. Ze roepen eigenlijk ook niet Free Palestine maar Please kill us.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:46 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ah. De moderatie meet met twee maten. En Israël is een genocidale apartheidsstaat. Volgens mij zijn dit soort posts waarom je de vorige keer even op vakantie gestuurd bent.
Ik heb islam vervangen met Jood en opeens klink je als Geubels. Je bent niet de enige pro Israël persoon hier waarop dat van toepassing is. Geen van die gekkies ziet de ironie.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:51 schreef HeatWave het volgende:
De enige "aangeboren aandoening" is dat ze als jood worden "opgevoed".
Dat en alleen dat is de reden waarom het daar, en overal waar het jodendom de baas is, een teringzooi is. Niets anders.
Waar precies was ik PRO Israel?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb islam vervangen met Jood en opeens klink je als Geubels. Je bent niet de enige pro Israël persoon hier waarop dat van toepassing is. Geen van die gekkies ziet de ironie.
De uitspraken van Hamas zijn weinig relevant. Niemand is voor Hamas. Die zogenaamde hongersnood wordt door iedereen bevestigd, nouja behalve door Israelische propagandabots.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:04 schreef HeatWave het volgende:
Blijf het ook apart vinden dat de palliepijpers hier alle propaganda over die neppe genocide en hongersnood klakkeloos overnemen maar de daadwerkelijke uitspraken van wat het doel van Hamas is voor het gemak even lijken te negeren.
Hoe kan iemand in het westen het ook maar 1 milliseconde overwegen om pro Hamas te zijn, het is echt ongekend.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De uitspraken van Hamas zijn weinig relevant. Niemand is voor Hamas. Die zogenaamde hongersnood wordt door iedereen bevestigd, nouja behalve door Israelische propagandabots.
Dat er geen hongersnood is blijkt totaal niet uit de beelden van die GHF punten. Maargoed realiteitsontkenning is dan ook het enige argument dat Pro-Israel nog inbrengt.
quote:
Tja dan komt straks weer de constatering dat kritiek op Islam niet mag van stal natuurlijk. Er is legio kritiek mogelijk. Maar dat type kritiek is enkel racistisch. Als je moslim vervangt door Jood is het op de een of andere manier opeens duidelijker.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb islam vervangen met Jood en opeens klink je als Geubels. Je bent niet de enige pro Israël persoon hier waarop dat van toepassing is. Geen van die gekkies ziet de ironie.
Als je doet alsof Hamas voor de Palestijnen spreekt, als je doet alsof uitspraken van Hamas etnische zuiveringvan de Palestijnen rechtvaardigen. De uitspraken van Hamas zijn letterlijk propaganda, waar jij vindt dat we iets mee moeten ofzo?quote:
https://www.nytimes.com/2(...)gaza-starvation.htmlquote:In pictures: Starvation in Gaza
quote:Gazans Are Dying of Starvation
After 21 months of devastating conflict with Israel, Gaza’s most vulnerable civilians — the young, the old and the sick — are facing what aid groups say is impending famine.
https://www.bbc.com/news/articles/cwyxy5k70rzoquote:One in five children in Gaza City is malnourished, UN aid agency says
Alleen klopt die dan niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach, weer een genocide roeper.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het stukje waar je de slachtoffers van hun genocide/etnische zuivering ontmenselijkte.
Zijn probleem was niet dat ik hem vergeleek met Geubels, maar dat ik hem pro Israël noemde. Zegt wel weer genoeg.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja dan komt straks weer de constatering dat kritiek op Islam niet mag van stal natuurlijk. Er is legio kritiek mogelijk. Maar dat type kritiek is enkel racistisch. Als je moslim vervangt door Jood is het op de een of andere manier opeens duidelijker.
Nee je veroordeelt dan nog steeds de hele groep op de rotte appels. Elk geloof heeft rotte appels. 1 miljard mensen over een kam scheren omdat hun afkomst je niet aanstaat is nogal racistisch.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Alleen klopt die dan niet.
En met het woord moslims weer wel.
Religie, niet afkomstquote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je veroordeelt dan nog steeds de hele groep op de rotte appels. Elk geloof heeft rotte appels. 1 miljard mensen over een kam scheren omdat hun afkomst je niet aanstaat is nogal racistisch.
Vrij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is geen toeval dat geloven vaak grotendeels geconcentreerd zijn op bepaalde locaties. Dat in Nederland een gelovige eerder christelijk is en in Israel eerder joods.quote:
Nee Macron bereid de weg voor ons voor om hetzelfde te doen. 147 van de 193 landen in de VN erkennen Palestina al het lijstje ontkenners wordt steeds kleiner. Landen als Duitsland maken steun voor een Palestijnse staat afhankelijk van Israelische steun, dat is de-facto dus geen steun voor een Palestijnse staat.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:18 schreef theunderdog het volgende:
Hopelijk weten landen als Amerika, Duitsland, Engeland Macron nog om te praten.
Stel die vraag aan Hamas. Het is aan Hamas om die Israëlische gijzelaars vrij te laten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Is het rode kruis nu ook al boosaardig?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Stel die vraag aan Hamas. Het is aan Hamas om die Israëlische gijzelaars vrij te laten.
Waarom heeft het Rode Kruis NOG NOOIT die gijzelaars bezocht?
Onze pers is overduidelijk pro-Hamas. Alle onzin wat Hamas uitkraamt wordt klakkeloos gepubliceerd.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je doet alsof Hamas voor de Palestijnen spreekt, als je doet alsof uitspraken van Hamas etnische zuiveringvan de Palestijnen rechtvaardigen. De uitspraken van Hamas zijn letterlijk propaganda, waar jij vindt dat we iets mee moeten ofzo?
Als je ontkent dat er in Gaza een hongersnood is. Dat propaganda noemt. Dat is geen propaganda er is daar hongersnood en Israel is daar de hoofdverantwoordelijke voor zij laten geen internationale noodhulp toe.
https://edition.cnn.com/i(...)gaza-intl-cnnphotos/
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)gaza-starvation.html
[..]
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/cwyxy5k70rzo
Maarja al die westerse mainstream media is natuurlijk zogenaamd pro-Hamas en anti-westen.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Onze pers is overduidelijk pro-Hamas. Alle onzin wat Hamas uitkraamt wordt klakkeloos gepubliceerd.
Wat dat conflict betreft, is de journalistiek in een diepe crisis belandt. We horen en lezen vrijwel alleen maar desinformatie.
Ook dat continu tonen van kinderlijken. Vaak zijn die AI plaatjes, kinderen uit Yemen of iets anders. En hebben die kinderen geen portretrecht? Hoezo zie je nooit kinderlijken uit Oekraïne of welke ander conflict dan ook?
Nee dat is onzin. De pers is niet pro-Hamas en wat Hamas uitkraamt publiceren ze ook niet klakkeloos.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Onze pers is overduidelijk pro-Hamas. Alle onzin wat Hamas uitkraamt wordt klakkeloos gepubliceerd.
Israel vermoord nogal veel journalisten en is niet van de pers-vrijheid dat is de grootste sta-in-de weg wat betreft de journalistieke content over dit conflict.quote:Wat dat conflict betreft, is de journalistiek in een diepe crisis belandt. We horen en lezen vrijwel alleen maar desinformatie.
Ja laten we ons drukmaken over het portretrecht van dode kinderen. Dat is inderdaad een belangrijker recht dan het recht om te levenquote:Ook dat continu tonen van kinderlijken. Vaak zijn die AI plaatjes, kinderen uit Yemen of iets anders. En hebben die kinderen geen portretrecht? Hoezo zie je nooit kinderlijken uit Oekraïne of welke ander conflict dan ook?
Bron: Hamas. Lekker betrouwbaar, not.quote:
Is dan ook anti-Israël.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is het rode kruis nu ook al boosaardig?
In Israel zijn nog geen 2000 slachtoffers gevallen. Je leest er niks over omdat er zeker nu geen burgerslachtoffers aan Israelische kant vallen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Bron: Hamas. Lekker betrouwbaar, not.
En vraag jezelf eens af: hoe ziet dat diagram eruit voor Israëlische slachtoffers van de oorlog? Ooit zoiets gezien?
Ook in Israël zijn veel burgerslachtoffers gevallen, maar daarover lees je niks.
Onzin. Hamas is verantwoordelijk voor de oorlog. Zij zijn de oorlog begonnen en schieten zelf op Palestijnen. Ook geeft Hamas de eigen bevolking geen eten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is onzin. De pers is niet pro-Hamas en wat Hamas uitkraamt publiceren ze ook niet klakkeloos.
[..]
Israel vermoord nogal veel journalisten en is niet van de pers-vrijheid dat is de grootste sta-in-de weg wat betreft de journalistieke content over dit conflict.
[..]
Ja laten we ons drukmaken over het portretrecht van dode kinderen. Dat is inderdaad een belangrijker recht dan het recht om te leven
Onzin. In Israel zijn minstens honderdduizenden kinderen en vrouwen vermoord door Palestijnen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In Israel zijn nog geen 2000 slachtoffers gevallen. Je leest er niks over omdat er zeker nu geen burgerslachtoffers aan Israelische kant vallen.
Nee Israel begon de oorlog met als excuus 7 oktober. Er is geen eten in Gaza omdat Israel geen hulp toe laat en alles plat heeft gebombardeerd. Dat Hamas Palestijnen geen eten geeft en op de bevolking schiet maakt niet dat Israel dan maar Hamas moet spiegelen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Onzin. Hamas is verantwoordelijk voor de oorlog. Zij zijn de oorlog begonnen en schieten zelf op Palestijnen. Ook geeft Hamas de eigen bevolking geen eten.
Onderbouw dat eens.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Onzin. In Israel zijn minstens honderdduizenden kinderen en vrouwen vermoord door Palestijnen.
Waar haal je dat vandaan? Heb je een bron?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Onzin. In Israel zijn minstens honderdduizenden kinderen en vrouwen vermoord door Palestijnen.
Lees eens wat quotes uit het oude testament. Bloederige lui de mensen die daar al een tijdje wonen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Heb je een bron?
De bron is MOH. Dat valt onder de PA, niet onder Hamas. En het blijkt dat die cijfers gewoon prima kloppen. Ik weet niet waar sommige mensen het vandaan halen dat dat niet zo zou zijn. In het verleden zijn de cijfers van MOH meerdere malen gecontroleerd (audits) en de foutmarges lagen toen rond de 3% als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Bron: Hamas. Lekker betrouwbaar, not.
En vraag jezelf eens af: hoe ziet dat diagram eruit voor Israëlische slachtoffers van de oorlog? Ooit zoiets gezien?
Ook in Israël zijn veel burgerslachtoffers gevallen, maar daarover lees je niks.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is het rode kruis nu ook al boosaardig?
Nee Hamas begon de oorlog met als excuus een zogenaamde bezetting. Het gevolg is de verantwoordelijkheid van Hamas.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee Israel begon de oorlog met als excuus 7 oktober. Er is geen eten in Gaza omdat Israel geen hulp toe laat en alles plat heeft gebombardeerd. Dat Hamas Palestijnen geen eten geeft en op de bevolking schiet maakt niet dat Israel dan maar Hamas moet spiegelen.
Nee die cijfers kloppen niet. Controleer zelf maar, klopt niks van.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:38 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De bron is MOH. Dat valt onder de PA, niet onder Hamas. En het blijkt dat die cijfers gewoon prima kloppen. Ik weet niet waar sommige mensen het vandaan halen dat dat niet zo zou zijn. In het verleden zijn de cijfers van MOH meerdere malen gecontroleerd (audits) en de foutmarges lagen toen rond de 3% als ik het me goed herinner.
Zou ook dom zijn als MOH de boel significant en structureel overdrijft. Dan neemt niemand ze ooit meer serieus.
En gezien de rotzooi in Gaza kun je er eerder van uitgaan dat de cijfers nog te laag zijn. Het hele systeem is daar immers om zeep. Kijk bijvoorbeeld naar die 14.222 vermisten (en vermoedelijk doden) die nooit zijn gevonden omdat ze nog steeds ergens onder het puin liggen.
Daarnaast zijn die cijfers eenvoudigweg gebaseerd op registraties van slachtoffers met vermelding van naam, leeftijd, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en nationaal ID-nummer. Kan dus prima gecontroleerd worden.
Wat de cijfers m.b.t. de Israëlische kant betreft, die zijn ook gewoon beschikbaar via dezelfde bron.
Op 7 oktober 2023 kwamen er blijkbaar 33 kinderen om. Maar corrigeer me maar als dat niet klopt a.u.b. Geen idee of daar ook de kinderlijke slachtoffers onder de gijzelaars bij zijn opgeteld. Misschien vallen die onder de 451 Israëlische slachtoffers in Gaza tot nu toe (geen verdere specificatie beschikbaar).
Van die getallen mag sws iets van 10.000 afgehaald worden alzijnde het reguliere aantal overledenen voor die periodetelling (okt23-jul25).quote:
Hamas initieerde dat Israël over ging tot de huidige oorlog.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee Israel begon de oorlog met als excuus 7 oktober. Er is geen eten in Gaza omdat Israel geen hulp toe laat en alles plat heeft gebombardeerd. Dat Hamas Palestijnen geen eten geeft en op de bevolking schiet maakt niet dat Israel dan maar Hamas moet spiegelen.
Precies Israel ging over tot oorlog. Fijn dat we het over dit feit eens zijn. Andere veelbekende posters hier blijven volhouden dat Hamas de oorlog begon.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hamas initieerde dat Israël over ging tot de huidige oorlog.
Hoe zou de humanitaire hulp anders kunnen worden georganiseerd met als voorwaarde:
a) daarin geen middelen zijn die misbruikt kunnen/zullen worden voor andere doelen.
b) hamas daar niet de hand op kan leggen
En dan laat ik nog maar weg wie dat (beter) moet gaan doen en (kan) handhaven.
https://www.lemonde.fr/en(...)unger_6742899_4.htmlquote:Israel limits entry of baby formula in Gaza as infants die of hunger
Hamas is dus op 7 oktober niet Israël binnen gedrongen en deze oorlog begonnen door talloze Israëlische dorpen aan te vallen, mensen (dood) te martelen en te gijzelen?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies Israel ging over tot oorlog. Fijn dat we het over dit feit eens zijn. Andere veelbekende posters hier blijven volhouden dat Hamas de oorlog begon.
Het gaat hier om één Amerikaanse dokter die eigenhandig koffers vol met flesvoeding in poeder vorm de Gazastrook in wilde krijgen. Dat staat Israël niet toe, want weten zij veel wat daar allemaal in verborgen kan zitten. Dat staat ook in het artikel:quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)unger_6742899_4.html
Mis ik soms een toepassing van Babyformule als oorlogswapen? Of is het misschien zo dat Israel een genocidale staat is en geen enkel probleem heeft kinderen te straffen voor de misdaden die hun ouders begaan zouden kunnen hebben.
Je kunt niet alle Palestijnen straffen voor de daden van Hamas. Nouja het kán dus wel. Maar ik zou toch niet voorstellen om heel Israel uit te hongeren voor de daden van hun regering. Ze sanctioneren en stoppen met het leveren van wapens vind ik wel een heel redelijke respons.
Vervolgens worden deze (logischerwijs) in beslag genomen en is de claim 'Ah, dus Israël staat geen babyvoeding toe'.quote:His suitcases were filled with cans of baby formula, gauze, bandages and sanitary pads.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja dan komt straks weer de constatering dat kritiek op Islam niet mag van stal natuurlijk. Er is legio kritiek mogelijk. Maar dat type kritiek is enkel racistisch. Als je moslim vervangt door Jood is het op de een of andere manier opeens duidelijker.
Nee, wat kan daar allemaal in verborgen zitten? En is dat niet eenvoudig te testen?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is dus op 7 oktober niet Israël binnen gedrongen en deze oorlog begonnen door talloze Israëlische dorpen aan te vallen, mensen (dood) te martelen en te gijzelen?
[..]
Het gaat hier om één Amerikaanse dokter die eigenhandig koffers vol met flesvoeding in poeder vorm de Gazastrook in wilde krijgen. Dat staat Israël niet toe, want weten zij veel wat daar allemaal in verborgen kan zitten. Dat staat ook in het artikel:
[..]
Vervolgens worden deze (logischerwijs) in beslag genomen en is de claim 'Ah, dus Israël staat geen babyvoeding toe'.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Dat zou ik niet weten, er kan van alles in zulke blikken worden gestopt natuurlijk. Wat zou een reden zijn voor Israël om geen babyvoeding willen toelaten? En hoe verklaar jij dan dat er duizenden vrachtwagens zijn toegelaten, met jawel .. babyvoeding.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Nee, wat kan daar allemaal in verborgen zitten? En is dat niet eenvoudig te testen?
En ja, Israël wil dus blijkbaar geen babyvoeding toelaten
Kortom, een statement voor de bühne. Mooi, want er is ook helemaal geen reden om de oorlog te beëindigen met Hamas nog aan de macht, tientallen gijzelaars nog gevangen en terroristische infrastructuur die nog overeind staat.quote:
Hamas nog aan de macht... Hoeveel macht zullen die nog hebben denk je? De meeste Hamasleiders zijn ondertussen gedood door IDF.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, een statement voor de bühne. Mooi, want er is ook helemaal geen reden om de oorlog te beëindigen met Hamas nog aan de macht, tientallen gijzelaars nog gevangen en terroristische infrastructuur die nog overeind staat.
Komt er weer een stropop redenering achterop. Had Europa in Oekraïne dan ook niet in mogen grijpen want dat doen ze ergens anders ook niet???quote:Europese leiders roepen immers ook niet op voor het einde van een oorlog in Jemen of Soedan. Wat deze oorlog daarin zo anders maakt blijft dan ook onduidelijk.
Uiteraard verkiest Hamas liever de dood dan het leven, het is dan ook een doodscultus. Israël weet dit, Hamas weet dit.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
Hamas nog altijd niet bereid een deal te maken waarbij men de controle verliest.
[ twitter ]
Schijnbaar nog genoeg om niet de macht te willen afstaan en de gijzelaars vrij te laten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hamas nog aan de macht... Hoeveel macht zullen die nog hebben denk je? De meeste Hamasleiders zijn ondertussen gedood door IDF.
Nee hoor, ik maak een vergelijking, dat is geen synoniem voor een stropop.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Komt er weer een stropop redenering achterop. Had Europa in Oekraïne dan ook niet in mogen grijpen want dat doen ze ergens anders ook niet???
Correct.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:41 schreef damsco het volgende:
[..]
Uiteraard verkiest Hamas liever de dood dan het leven, het is dan ook een doodscultus. Israël weet dit, Hamas weet dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |