De bevolkingsdichtheid in de West-Bank is hoger als in Nederland en ik zou ons land ook niet als dunbevolkt omschrijven. Daarnaast groeit de bevolking ook daar enorm.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Westelijke Jordaanoever zeker niet. Die is zelfs relatief dunbevolkt. Er gaan zelfs verhalen dat de Palestijnse overheid het aantal Arabieren daar (bewust) zou overschatten.
"En op basis waarvan zouden de joden hun eigen land verdienen?"quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een hele begrijpelijke vraag.
Een aanzienlijk deel van de Palestijnen kennen hun origine namelijk in andere landen. Daarnaast heeft men zelf meermaals een eigen staat afgewezen en toont aan gevaarlijk en destabiliserend te zijn voor de regio omdat de enige drang is een land en volk (Israël en de Israëliërs) te vernietigen. Zulke mensen een eigen land geven is nogal wat.
Bovendien, in de Arabische en Islamitische contreien zijn er velen toch van mening dat Israël geen bestaansrecht heeft en alle Joden 'terug naar Polen' moeten? Dit waar Joden wél een aantoonbare connectie hebben met dit gebied en hier de inheemse bewoners zijn. Wat dat betreft zou ik voor beschamende standpunten vooral eens in de eigen kringen kijken.
Het verschil is dat dit soort landen zelf de rekening betalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel veel landen moeten importeren.
Bijna geen enkel land is volledig zelfvoorzienend.
Israël ook niet bv.
Dus de Palestijnen hebben volgens jou geen recht op land?
Beetje gek.
Het zal vooral ingegeven zijn door electorale overwegingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat we het meer moeten zien als een "eerste stap" richting "iets", en deze eerste stap is nu voornamelijk "symbolisch".
Een religieus perspectief is in zoverre relevant dat het een irrationele antipathie of zelfs haat jegens Israël en Joden kan verklaren. Dit speelt vooral bij moslims een hele duidelijke rol, maar dus ook bij sommige vertakkingen van het Christendom.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut
Dat de Bijbel ons leert dat de joden Gods volk niet meer zijn is simpelweg wat de Bijbel ons leert en ik achter sta.
Maar katholieken zijn dat ook niet, moslims ook niet, orthodoxen ook niet.
Is een religieus standpunt relevant hierin?
Nee, ik heb niets voor of tegen joden. De Bijbel leert alleen dat ze niet meer Gods volk zijn, niet dat ze fout zijn of wat dan ook.
Hele gekke conclusie van je...
Ik geef Israël overal de schuld van?
Nee hoor. Ik benoem alleen de feiten over deze situatie in Gaza.
Wat gwn de schuld van Israël is.
Dat is een simpel feitje.
Buiten dat? Nee, buiten dat we het uberhaupt niet over Israël hebben. Ook al willen jullie alles antisemitisch maken.
We zullen de posts er even bijpakken:quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
We hebben het ook nooit over een aanval van Hezbollah op druzen gehad.
Maar wel over invasies van Israël op meerdere landen.
quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:37 schreef HowardRoark het volgende:
Zuid-Libanon dient tot een parkeerplaats te worden gemaakt.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat Israël weer de agressor is hè?
Dus tot wat moet Israël volgens jouw logica worden?
Een vuilstort?
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is niet de agressor, dat is Hezbollah.
Kortom, weer een conflictsituatie waar je hebt mis hebt, net zoals met Hamas in de Gazastrook.
Kortom, jij wist de situatie hier zo te draaien dat Israël de agressor zou zijn terwijl Hezbollah al maandenlang het land met duizenden raketten aan het bestoken was. In hetzelfde topic stelde je trouwens dat landen zoals Noord-Korea en Belarus 'in de basis niets fout' zouden doen. Daar werd je dan ook terecht op aangesproken door een andere user.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
VS is echt misselijk.
Israël valt Hezbollah aan, maar Israël mag alles kapot gaan knallen
[..]
Ah, dus Israël komt weer eens met onzin.
"Wij schieten bommen op jullie, maar als jullie iets terug doen! Owh wee dan doen wij 100-voudig nog weer terug!"
Israël is echt zo verrot als het maar kan.
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek snel, maar niet zorgvuldig en keek dus bij mi2 en niet bij km2. Dat valt mij dan toch vies tegen zeg, mits de cijfers van de Palestijnse Autoriteit natuurlijk kloppen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:43 schreef mackinac het volgende:
[..]
De bevolkingsdichtheid in de West-Bank is hoger als in Nederland en ik zou ons land ook niet als dunbevolkt omschrijven. Daarnaast groeit de bevolking ook daar enorm.
Dat zul je ze moeten gaan vragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zijn de Palestijnen die na de vorige etnische zuivering 80 jaar later nog in vluchtelingenkampen zitten geholpen? Hebben ze goede levens?
@HowardRoark deze extreemlinkse meneer zegt dat Palestijnen etnisch gezuiverd zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:18 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Dat zul je ze moeten gaan vragen.
Mij interesseert dat niet.
Maar deze vraag roept bij mij een tegenvraag op: denk je dat de Palestijnen zelf meer zouden moeten doen om hun levens goed te maken? Kijk naar dat andere volk dat etnisch is gezuiverd in diezelfde tijd, de joden. Want lang niet alle Israëliërs zijn "Europese kolonisten", een heleboel zijn etnisch gezuiverde joden uit Arabische landen. En je kunt toch niet zeggen dat die niets van Israël hebben gemaakt.
Kan.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Westelijke Jordaanoever zeker niet. Die is zelfs relatief dunbevolkt. Er gaan zelfs verhalen dat de Palestijnse overheid het aantal Arabieren daar (bewust) zou overschatten.
Ze zijn niet eens het eerste Europese land. Ik snap de fophef niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
Frankrijk heeft de VS woest gemaakt, heel erg mooi.
Wat heb ik nou weer gedaanquote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een religieus perspectief is in zoverre relevant dat het een irrationele antipathie of zelfs haat jegens Israël en Joden kan verklaren. Dit speelt vooral bij moslims een hele duidelijke rol, maar dus ook bij sommige vertakkingen van het Christendom.
[..]
We zullen de posts er even bijpakken:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Kortom, jij wist de situatie hier zo te draaien dat Israël de agressor zou zijn terwijl Hezbollah al maandenlang het land met duizenden raketten aan het bestoken was. In hetzelfde topic stelde je trouwens dat landen zoals Noord-Korea en Belarus 'in de basis niets fout' zouden doen. Daar werd je dan ook terecht op aangesproken door een andere user.
En vervolgens doe je als het om Israël gaat hier altijd alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten en dat je pro-vrede bent.
Het is wat dat betreft wel duidelijk dat er hier meer een rol speelt en dat zich uit in een irrationele haat jegens Israël, wat je dan vervolgens weer probeert te verbergen achter een rookgordijn waar je de vredesactivist probeert uit te hangen.
Dat er nog maar velen moge volgen! Viva la France!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze zijn niet eens het eerste Europese land. Ik snap de fophef niet.
Ik ga zo hard lachen als het eindresultaat van Wilders zijn wegrennen van verantwoordelijkheid of resultaten leveren een erkenning door Nederland is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat er nog maar velen moge volgen! Viva la France!
Tja, jij juicht dit schijnbaar toe vanwege je empathie voor de Palestijnen waarvan je hebt gesteld dat zij een staat 'verdienen'.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze zijn niet eens het eerste Europese land. Ik snap de fophef niet.
Jij niets, je post was slechts onderdeel van de discussie.quote:
Als Palestina Pakistaanse noeks heeft is de kans groot dat het eindelijk vrede is in die regio.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, jij juicht dit schijnbaar toe vanwege je empathie voor de Palestijnen waarvan je hebt gesteld dat zij een staat 'verdienen'.
Dat je de ophef daarom niet snap is logisch. Maar de meeste weldenkende mensen die niet worden geleid door een dergelijke empathie voor de Palestijnen, begrijpen dat het erkennen van een 'Palestijnse staat', die op geen enkele manier levensvatbaar is, een beloning is voor het Palestijnse terrorisme van de afgelopen decennia en daarmee een stimulans om op dezelfde voet door te gaan. Daar wordt de regio natuurlijk alles behalve stabieler van.
Een Palestijnse staat (als die er echt eens zou komen) zal worden gebruikt als vehikel om niet alleen via terreurgroepering, maar met een volledig eigen leger de aanval de openen op Israël. Er is een grote kans dat zo'n staat bewapend wordt door bijvoorbeeld landen zoals Iran, Rusland, Turkije, Pakistan en wellicht zelfs ook wel China.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Palestina Pakistaanse noeks heeft is de kans groot dat het eindelijk vrede is in die regio.
MAD.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Ah, bijzondere take.
Hoe zie je dat precies voor je als ik vragen mag? Een nuke op bijvoorbeeld Tel-Aviv en Haifa zorgt voor vrede in regio?
Onder geen enkele mogelijkheid dat Israël een Palestijnse staat zou gaan nuken.quote:
Dmv MAD.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onder geen enkele mogelijkheid dat Israël een Palestijnse staat zou gaan nuken.
Bovendien beantwoord dit de vraag niet. Jij stelde dat een Palestijnse staat met kernwapens, voor vrede in de regio zou zorgen. Hoe denk je dat dit dat precies zou bewerkstelligen?
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt (MAD principes treden in werking).quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Ah, bijzondere take.
Hoe zie je dat precies voor je als ik vragen mag? Een nuke op bijvoorbeeld Tel-Aviv en Haifa zorgt voor vrede in regio?
Nee, dan geldt dat Israël accuut van de kaart geveegd wordt. Haar bestaan is namelijk niet aan vereisten gebonden, voor het gros van die regio is haar vernietiging al decennia het enige doel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt.
Ga het nou niet uitleggen. Ik probeerde hem gewoon boos te maken door zijn onwetendheid uit te buiten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn dan eigenlijk maar twee scenario's. 1. een onbewoonbaar Israël en Palestina (en dus vrede cynisch gezegd) of 2. Israël durft dan niet meer te doen wat het al tijden doet en blijft binnen de eigen landsgrenzen uit angst om slachtoffer te worden van een nuke waardoor je ook de facto vrede krijgt (MAD principes treden in werking).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |