abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218316499
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:24 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Je zou kunnen doorgaan over waarom het dichthouden van de grenzen door Egypte, niet zou bewijzen dat Egypte niets doet om de Palestijnen te helpen? :P
Je zou kunnen beginnen met bewijzen dat het wel zo is.
pi_218316510
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:25 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Had dat niet voornamelijk met de Koude Oorlog te maken? Amerika die een bondgenoot in het M-O wilde hebben, naast Turkije oid?
Van 1948 tot 1960 ging het buitengewoon moeizaam. Het had niet veel gescheeld, of Truman had Israel niet erkend. Tussen 1960 en 1966 werden de banden sterker, maar vooral economisch. Vanaf de zesdaagse oorlog is alles inderdaad veranderd. De VS begon toen Israel te zien als een nuttige bondgenoot.

Maar was het lobbywerk van zionisten daarvoor niet zo sterk geweest, dan was er helemaal geen Israel.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:38:47 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Brengt islam toch nog wat positiefs.
Afgaande op jouw bijdrages lijkt het nu niet dat jij in het algemeen een negatief beeld van de Israël hebt. Integendeel zelfs.

En wat vind je positief aan de ontwikkeling dat Frankrijk een 'Palestijnse staat' gaat erkennen?
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 23:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt jezelf wijsgemaakt dat linkse mensen moslims per definitie als slachtoffer zien, en reageert erop door moslims per definitie altijd als dader te zien. En gebedsruimtes zijn zo stom, dat een genocide op moslims die Nederland niet eens aan kunnen wijzen best begrijpelijk is geworden.

Je projecteert heel veel op de verzonnen ander, maar daarachter zit een niet zo tof persoon.
Dat hoeven mensen zichzelf niet wijs te maken, het blijkt overduidelijk aan de narratieven die er in die kringen heersen en die mensen dus zelf zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218316645
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Afgaande op jouw bijdrages lijkt het nu niet dat jij in het algemeen een negatief beeld van de Israël hebt. Integendeel zelfs.

En wat vind je positief aan de ontwikkeling dat Frankrijk een 'Palestijnse staat' gaat erkennen?
[..]
Dat hoeven mensen zichzelf niet wijs te maken, het blijkt overduidelijk aan de narratieven die er in die kringen heersen en die mensen dus zelf zeggen.
Palestijnen verdienen hun eigen land.

Ik ben zoals je weet super links en woke en ben dat overduidelijke narratief nog nooit tegen gekomen afgezien van wat geschreeuw van rechtse gekkies op het internet.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:48:20 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316664
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Palestijnen verdienen hun eigen land.

Ik ben zoals je weet super links en woke en ben dat overduidelijke narratief nog nooit tegen gekomen afgezien van wat geschreeuw van rechtse gekkies op het internet.
En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen? Als we kijken naar het gedrag van de Palestijnen de afgelopen decennia en de cultuur die zij hebben gecreëerd, vallen er veel meer argumenten te maken waarom de Palestijnen hebben aangetoond geen eigen land te verdienen en tevens dat dit het Midden-Oosten een veel gevaarlijkere plek zou maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218316680
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je zou kunnen beginnen met bewijzen dat het wel zo is.
Hoef ik niet. Is een logische conclusie.

Maar je hoeft verder niet te reageren, als je er eigenlijk geen zin in hebt.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:51:31 #157
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218316685
Update 23-Jul-2025

REPORTED CASUALTIES + REPORTED CASUALTY TYPES GAZA WAR (23-JUL-25)

Source: REPORTED IMPACT SNAPSHOT | GAZA STRIP (incl. 14.222 missing and presumed dead)

ISRAEL-CONTROLLED AREA + POPULATION DENSITY GAZA (BEFORE & AFTER)

Source: REPORTED IMPACT SNAPSHOT | GAZA STRIP (incl. historically Israel-occupied territory)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218316699
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen? Als we kijken naar het gedrag van de Palestijnen de afgelopen decennia en de cultuur die zij hebben gecreëerd, vallen er veel meer argumenten te maken waarom de Palestijnen hebben aangetoond geen eigen land te verdienen en tevens dat dit het Midden-Oosten een veel gevaarlijkere plek zou maken.
Geschiedenis gaat in cirkeltjes. Vervang Palestijnen met joden en je stukje had geschreven kunnen zijn door een Hugo Boss Duitser uit de jaren 40. Pas na de genocide werd de wereld wakker en kregen joden hun eigen land.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:54:13 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316707
Voor degenen die een woordje Frans kunnen, prima punt van de Républicains.

twitter
pi_218316709
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Hoef ik niet. Is een logische conclusie.

Maar je hoeft verder niet te reageren, als je er eigenlijk geen zin in hebt.
Zijn de Palestijnen die na de vorige etnische zuivering 80 jaar later nog in vluchtelingenkampen zitten geholpen? Hebben ze goede levens?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:55:48 #161
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218316715
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Voor degenen die een woordje Frans kunnen, prima punt van de Républicains.

[ twitter ]
Twitter/X heeft een vertaalfunctie ingebouwd:

The President of the Republic had set four conditions for the recognition of a Palestinian state: none of them have been met. Giving up on the essentials has never brought peace. Could we have imagined that Hamas would one day thank France? By validating its stance, this decision heightens the danger for the Israeli people as well as for Palestinian civilians, who are also victims of Islamist terror.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:00:36 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316743
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geschiedenis gaat in cirkeltjes. Vervang Palestijnen met joden en je stukje had geschreven kunnen zijn door een Hugo Boss Duitser uit de jaren 40. Pas na de genocide werd de wereld wakker en kregen joden hun eigen land.
Oh? Jij vond het gedrag van de Joden en de cultuur die zij hadden gecreëerd voor de Tweede Wereldoorlog dus zo negatief dat zij geen recht zouden hebben op een eigen staat of hoe moeten we dat zien? Want als dat zo is mag je ook wel even wat voorbeelden geven van waar die negatieve aspecten van dat gedrag en de cultuur zouden zitten ..
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zijn de Palestijnen die na de vorige etnische zuivering 80 jaar later nog in vluchtelingenkampen zitten geholpen? Hebben ze goede levens?
Etnische zuivering? Je bedoelt dat de Palestijnen een burgeroorlog zijn gestart omdat men een tweestatenoplossing afwees, maar die vervolgens verloor. Toen kwamen de omringende Arabische en Islamitische landen helpen, maar die verloren ook.

En Palestijnen wonen niet in 'vluchtelingenkampen' maar in steden. Alleen worden die steden als dusdanig omschreven door actiegroepen en activisten. Dat de Palestijnen geen optimaal leven hebben komt wederom door hun eigen gedrag en cultuur, waarbij beleidsbepalers alle miljarden die men ontvangt in terreur of de eigen zak steekt.

Hoe denk je dat deze situatie concreet gaat veranderen met een Palestijnse staat? De realiteit is natuurlijk dat dit er alleen maar voor zou gaan zorgen dat men op nog grotere schaal op dezelfde voet door kan.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:02:35 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316753
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Twitter/X heeft een vertaalfunctie ingebouwd:

The President of the Republic had set four conditions for the recognition of a Palestinian state: none of them have been met. Giving up on the essentials has never brought peace. Could we have imagined that Hamas would one day thank France? By validating its stance, this decision heightens the danger for the Israeli people as well as for Palestinian civilians, who are also victims of Islamist terror.
Dat begrijp ik, maar ik had het over de toelichting in de video zelf, niet de tweet.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:04:07 #164
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218316760
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gedrag van afzonderlijke groeperingen of leiders kan nooit de fundamentele rechten van een hele bevolking tenietdoen.

Zelfbeschikking (een eigen staat) is geen beloning voor "goed gedrag", maar een hulpmiddel om conflict, bezetting, ongelijkheid en onderdrukking te beëindigen.

Maar daarvoor moet Hamas dus eerst Israël erkennen en de wapens neerleggen, en de klok tikt ondertussen door.
pi_218316769
De vraag die hij stelt is al net zo krom als zijn hele denken.

"En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen?"

Schaamteloos.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:09:32 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:05 schreef Chadi het volgende:
De vraag die hij stelt is al net zo krom als zijn hele denken.

"En op basis waarvan zouden de Palestijnen hun eigen land verdienen?"

Schaamteloos.
Nee hoor, dat is een hele begrijpelijke vraag.

Een aanzienlijk deel van de Palestijnen kennen hun origine namelijk in andere landen. Daarnaast heeft men zelf meermaals een eigen staat afgewezen en toont aan gevaarlijk en destabiliserend te zijn voor de regio omdat de enige drang is een land en volk (Israël en de Israëliërs) te vernietigen. Zulke mensen een eigen land geven is nogal wat.

Bovendien, in de Arabische en Islamitische contreien zijn er velen toch van mening dat Israël geen bestaansrecht heeft en alle Joden 'terug naar Polen' moeten? Dit waar Joden wél een aantoonbare connectie hebben met dit gebied en hier de inheemse bewoners zijn. Wat dat betreft zou ik voor beschamende standpunten vooral eens in de eigen kringen kijken.
pi_218316828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Hét grootste probleem in het Israëlisch-Palestijns conflict is de weigering van de Arabische landen en de Palestijnen de staat Israël te erkennen. Zelfs nu nog zijn de meeste Palestijnen van een tweestatenoplossing.
Dat is heel leuk voor ze.
Maar omdat ik WEL pro-vrede/anti-genocide ben houdt dat niet in dat ik een antisemiet ben, of anti-Israel ongeach wat.

Sommige figuren hier van de pro-genocide clan schreeuwen en roepen van alles en nog wat om dat allemaal in je mond te leggen.
pi_218316904
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh? Jij vond het gedrag van de Joden en de cultuur die zij hadden gecreëerd voor de Tweede Wereldoorlog dus zo negatief dat zij geen recht zouden hebben op een eigen staat of hoe moeten we dat zien? Want als dat zo is mag je ook wel even wat voorbeelden geven van waar die negatieve aspecten van dat gedrag en de cultuur zouden zitten ..
[..]
Rusland fans antwoorden ook altijd met een vergezochte aanval als ze in de hoek gedreven zijn, maar deze is toch echt wel zeldzaam ver verwijderd van wat ik zei. Jij bent de Hugo Boss Duitser in dit verhaal en ik ben het niet met je eens.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:29:26 #169
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218316934
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is een hele begrijpelijke vraag.

Een aanzienlijk deel van de Palestijnen kennen hun origine namelijk in andere landen. Daarnaast heeft men zelf meermaals een eigen staat afgewezen en toont aan gevaarlijk en destabiliserend te zijn voor de regio omdat de enige drang is een land en volk (Israël en de Israëliërs) te vernietigen. Zulke mensen een eigen land geven is nogal wat.

Bovendien, in de Arabische en Islamitische contreien zijn er velen toch van mening dat Israël geen bestaansrecht heeft en alle Joden 'terug naar Polen' moeten? Dit waar Joden wél een aantoonbare connectie hebben met dit gebied en hier de inheemse bewoners zijn. Wat dat betreft zou ik voor beschamende standpunten vooral eens in de eigen kringen kijken.
Zoals jij vindt dat de Palestijnen geen eigen land verdienen vanwege de misdragingen van Hamas, zo vinden sommigen in de Arabische en islamitische wereld dat de Joden geen eigen land verdienen vanwege de misdragingen van het zionisme.

In beide gevallen worden die misdragingen, hoe afschuwelijk ook, gevoed door een onderliggende behoefte aan een eigen, veilige plek. Die behoefte is overigens door de geschiedenis heen steeds opnieuw vervormd en misbruikt door machtspolitiek en leiders die eerder hun agenda dan hun volk dienen.

En misschien is het juist onze menselijke neiging tot hypocrisie, het meten met twee maten, die ervoor zorgt dat dit conflict eindeloos voortduurt.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:29:58 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is heel leuk voor ze.
Maar omdat ik WEL pro-vrede/anti-genocide ben houdt dat niet in dat ik een antisemiet ben, of anti-Israel ongeach wat.
Tja, gezien de vele religieuze posts die jij hebt achtergelaten op dit forum waarin je onder meer stelt dat God 'de Joden' heeft 'verworpen' nadat zij Jezus niet wilde aanvaarden en dat Israël sowieso een 'vreselijk land' en een 'misselijke staat' zou zijn omdat men de bijbel niet navolgt. Vanuit dat perspectief lijkt het wel degelijk dat er een bepaalde diepgewortelde antipathie jegens Israël en Joden een rol speelt, die we ook deze oorlog terug kunnen zien. Want je geeft Israël overal de schuld van.

Zelfs toen Hezbollah die raketten afvuurde op een Druze dorp, waarbij enkele kinderen om het leven kwamen, wees jij richting Israël. Ook in de oorlog met Iran, wees jij meteen richting Israël. Dat heeft dus niets meer met de Palestijnen te maken, maar gewoon met een blinde haat voor het land Israël, waarbij waarschijnlijk bepaalde religieuze overtuigingen een rol spelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sommige figuren hier van de pro-genocide clan schreeuwen en roepen van alles en nog wat om dat allemaal in je mond te leggen.
Ah, en wie is er allemaal een onderdeel van deze vermeende pro-genocide clan? Zou je enkele namen kunnen noemen?
pi_218316971
Zowel Gaza als de West-Bank zijn enorm overbevolkt en moeten al decennia hun eten importeren. Het geld daarvoor hebben ze niet dus ze zijn ook nog eens afhankelijk van financiering uit het Westen.

Ik ben wel benieuwt hoe Macron denkt dat dit als land gaat functioneren. Of is het de bedoeling dat we in het oneindige geld en eten die richting op sturen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:36:52 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218316993
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:34 schreef mackinac het volgende:
Zowel Gaza als de West-Bank zijn enorm overbevolkt en moeten al decennia hun eten importeren. Het geld daarvoor hebben ze niet dus ze zijn ook nog eens afhankelijk van financiering uit het Westen.

Ik ben wel benieuwt hoe Macron denkt dat dit als land gaat functioneren. Of is het de bedoeling dat we in het oneindige geld en eten die richting op sturen.
De Westelijke Jordaanoever zeker niet. Die is zelfs relatief dunbevolkt. Er gaan zelfs verhalen dat de Palestijnse overheid het aantal Arabieren daar (bewust) zou overschatten.
pi_218317000
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, gezien de vele religieuze posts die jij hebt achtergelaten op dit forum waarin je onder meer stelt dat God 'de Joden' heeft 'verworpen' nadat zij Jezus niet wilde aanvaarden en dat Israël sowieso een 'vreselijk land' en een 'misselijke staat' zou zijn omdat men de bijbel niet navolgt. Vanuit dat perspectief lijkt het wel degelijk dat er een bepaalde diepgewortelde antipathie jegens Israël en Joden een rol speelt, die we ook deze oorlog terug kunnen zien. Want je geeft Israël overal de schuld van.

Zelfs toen Hezbollah die raketten afvuurde op een Druze dorp, waarbij enkele kinderen om het leven kwamen, wees jij richting Israël. Ook in de oorlog met Iran, wees jij meteen richting Israël. Dat heeft dus niets meer met de Palestijnen te maken, maar gewoon met een blinde haat voor het land Israël, waarbij waarschijnlijk bepaalde religieuze overtuigingen een rol spelen.
Whut :')

Dat de Bijbel ons leert dat de joden Gods volk niet meer zijn is simpelweg wat de Bijbel ons leert en ik achter sta.

Maar katholieken zijn dat ook niet, moslims ook niet, orthodoxen ook niet.

Is een religieus standpunt relevant hierin?
Nee, ik heb niets voor of tegen joden. De Bijbel leert alleen dat ze niet meer Gods volk zijn, niet dat ze fout zijn of wat dan ook.

Hele gekke conclusie van je...

Ik geef Israël overal de schuld van?
Nee hoor. Ik benoem alleen de feiten over deze situatie in Gaza.
Wat gwn de schuld van Israël is.
Dat is een simpel feitje.

Buiten dat? Nee, buiten dat we het uberhaupt niet over Israël hebben. Ook al willen jullie alles antisemitisch maken.

We hebben het ook nooit over een aanval van Hezbollah op druzen gehad.
Maar wel over invasies van Israël op meerdere landen.

quote:
Ah, en wie is er allemaal een onderdeel van deze vermeende pro-genocide clan? Zou je enkele namen kunnen noemen?
Users die alles goed praten wat Israël en de genocide en alle wandaden van Israël ontkennen.
Ondanks alle feiten.

Ik hoef en ga geen namen benoemen (FOK! Policy).
Maar hè jij weet het ook best ;)
pi_218317006
quote:

Heel veel landen moeten importeren.
Bijna geen enkel land is volledig zelfvoorzienend.
Israël ook niet bv.

Dus de Palestijnen hebben volgens jou geen recht op land?
Beetje gek.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:40:40 #175
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218317019
quote:

Ik denk dat we het meer moeten zien als een "eerste stap" richting "iets", en deze eerste stap is nu voornamelijk "symbolisch".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')