abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218318331
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien keer op keer dat het geweld van de Palestijnen komt. Dus hoe zou dit opgelost worden door een Palestijnse staat met kernwapens? De realiteit is natuurlijk dat dit natuurlijk tot veel meer geweld zou leiden.
Nee dat zien we niet. Keer op keer komt het geweld van Israel. Ook deze oorlog is Israel gestart. Dat weet jij ook, het was naar aanleiding van 7 oktober dat de oorlog werd gestart. Maar 7 oktober kwam niet van de Palestijnen dat kwam van Hamas.

quote:
Waarom eigenlijk niet? Men is deze oorlog immers zelf begonnen en zoals je al aangeeft weigert men het nog altijd om de wapens neer te leggen en de resterende gijzelaars vrij te laten. Als de Palestijnen dat blijven weigeren, zit er voor Israël niets anders op dan de oorlog voort te zetten.
Israel is deze oorlog begonnen. Israel heeft veel meer Palestijnse gijzelaars dan Hamas Israelische. Daarbij zelfs als Hamas de wapens neerlegt verandert dat er niks aan dat Israel onschuldige mensen uithongert en doodschiet zonder proces. Idioot naief om te doen alsof Israel genoegen zou nemen met een belofte van Hamas om de wapens neer te leggen. Daar zou zelfs ik niet in geloven, maar jij vertrouwt Hamas op hun woord? Je denkt dat Israel dan niet meer Hamas strijders wil vermoorden? Dus dat als Hamas zegt de wapens neer te leggen krijgen de huidige Hamas terroristen volgens jou van Israel dan amnestie ofzo?
pi_218318336
Zijn er al landen die wat Palestijnen over willen nemen?
pi_218318353
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:01 schreef HowardRoark het volgende:

Een religieus perspectief is in zoverre relevant dat het een irrationele antipathie of zelfs haat jegens Israël en Joden kan verklaren. Dit speelt vooral bij moslims een hele duidelijke rol, maar dus ook bij sommige vertakkingen van het Christendom.
KAN verklaren. Maar dat heeft 0,0 met mijn standpunt te maken of met wat de Bijbel leert.
Ik ken overigens geen enkele Christelijke stroming die leert een antipathie of zelfs haat te hebben naar joden toe.

(al zal er vast ergens een kleine onbekende stroming zijn die dat wel doet, maar in elk geval de gevestigde stromingen niet)

quote:
We zullen de posts er even bijpakken:
Ik zie geen enkele post waar ik Israel onnodig de schuld zou geven of wat dan ook.

quote:
Kortom, jij wist de situatie hier zo te draaien dat Israël de agressor zou zijn terwijl Hezbollah al maandenlang het land met duizenden raketten aan het bestoken was. In hetzelfde topic stelde je trouwens dat landen zoals Noord-Korea en Belarus 'in de basis niets fout' zouden doen. Daar werd je dan ook terecht op aangesproken door een andere user.

En vervolgens doe je als het om Israël gaat hier altijd alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten en dat je pro-vrede bent.

Het is wat dat betreft wel duidelijk dat er hier meer een rol speelt en dat zich uit in een irrationele haat jegens Israël, wat je dan vervolgens weer probeert te verbergen achter een rookgordijn waar je de vredesactivist probeert uit te hangen.
Want Israel heeft nooit iets gedaan? Uhu :')

Ik neem het nauw met mensenrechten en pro-vrede. Zou jij ook eens moeten doen.
Ik veroordeel aanvallen van Hamas, Hezbollah en de grootste terroristische partij in de regio: Israel.

Nogmaals: Waar post ik dat ik Israel haat (of hint ik zelfs maar daarnaar).
Ik haat Israel niet, laat staan joden.
Waar ik wel echt tegen ben is het huidige oorlogszuchtige en terroristische Israel. De daden die ze uitvoeren.
pi_218318359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:16 schreef Black_Baron het volgende:
Zijn er al landen die wat Palestijnen over willen nemen?
Hongarije, Nederland en Duitsland staan geloof ik te trappelen. Gezien we ons zo in bochten draaien om Israel maar te laten moorden.
pi_218318383
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hongarije, Nederland en Duitsland staan geloof ik te trappelen. Gezien we ons zo in bochten draaien om Israel maar te laten moorden.
Is die 'genocide' nog niet afgelopen dan? Het moet er inmiddels wel erg leeg zijn.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:23:26 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218318392
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat zien we niet. Keer op keer komt het geweld van Israel. Ook deze oorlog is Israel gestart. Dat weet jij ook, het was naar aanleiding van 7 oktober dat de oorlog werd gestart. Maar 7 oktober kwam niet van de Palestijnen dat kwam van Hamas.
[..]
Israel is deze oorlog begonnen. Israel heeft veel meer Palestijnse gijzelaars dan Hamas Israelische. Daarbij zelfs als Hamas de wapens neerlegt verandert dat er niks aan dat Israel onschuldige mensen uithongert en doodschiet zonder proces. Idioot naief om te doen alsof Israel genoegen zou nemen met een belofte van Hamas om de wapens neer te leggen. Daar zou zelfs ik niet in geloven, maar jij vertrouwt Hamas op hun woord? Je denkt dat Israel dan niet meer Hamas strijders wil vermoorden? Dus dat als Hamas zegt de wapens neer te leggen krijgen de huidige Hamas terroristen volgens jou van Israel dan amnestie ofzo?
Zucht.

Tja, dit is natuurlijk niet waar en hier ook inmiddels al meermaals aangetoond. Je hebt recent nog een ban gehad in plaats te leren van die fouten ga je nu weer precies op dezelfde weg verder. Ik doe daar niet meer aan mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:23:50 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218318396
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
Gast, Israël heeft volgens jou niet eens bestaansrecht.

En werkelijk... naïviteit? Zou je ondanks je al eerder aangegeven idee dat Israël sowieso niet mag bestaan, kunnen aangeven in welke alternatief universum Hamas Israël zal accepteren? Iran, mag ook. Of een van die andere landen in die contreien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:24:23 #233
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218318400
Longriet over de situatie m.b.t. humanitaire hulp in Gaza. Zeker geen eenzijdig artikel. Pijnlijk duidelijk wordt vooral dat niet de VN, niet Hamas en niet Israël het welzijn van de burgerbevolking van Gaza op nummer 1 heeft staan. Dat was al wel bekend, maar in deze omstandigheden levert het dus de kafkaëske situatie op dat er hulp in Gaza is maar niet wordt uitgedeeld waar hij nodig is.

twitter

Paar quotes:

quote:
If hundreds of thousands of tons of food have entered Gaza, why do we hear reports of people scavenging for bread and children with swollen bellies? The grim truth is that supply is not the same as access. Gaza’s crisis is mainly a result of distribution collapse and governance issues, worsened by Hamas’s tactics and the paralysis of traditional aid channels.
...
Aid denial as leverage was a drastic tactic, and it now seems clear that it was a serious mistake to completely block aid before an alternative was in place.
...
Instead of heralding a fix, however, the GHF’s emergence created a bitter rift in the humanitarian system. The UN and major aid organisations have refused to work with the GHF, arguing that its model is politicised and unsafe.
...
Although many UN warehouses are still stocked, they are inactive. “The UN has given up distribution altogether,” according to GHF spokesman Chapin Fay. Fay states the GHF has repeatedly offered to deliver UN supplies on the UN’s behalf, but the UN refuses to cooperate.
...
This blame game, where Israel accuses the UN of abdication, and the UN accuses Israel of obstruction, has real consequences. By late July, nearly 1,000 aid trucks inspected by Israel had accumulated on the Gaza side of the border, awaiting distribution
pi_218318406
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, je besluit nu maar gewoon om er maar weer eens een leugen tegenaan te gooien. Bijzondere manier van discussiëren dit. Als het via oneliners en drogredeneringen niet meer lukt, dan maar proberen via verzinsels.
https://www.theguardian.c(...)atute-war-crimes-aoe
pi_218318513
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zucht.

Tja, dit is natuurlijk niet waar en hier ook inmiddels al meermaals aangetoond. Je hebt recent nog een ban gehad in plaats te leren van die fouten ga je nu weer precies op dezelfde weg verder. Ik doe daar niet meer aan mee.
Ah de feiten zinnen je weer niet dus dan maar op de man. De eerste wereldoorlog is toch ook niet gestart door Servie omdat Gavrilo Princip Oostenrijk wel dwong de oorlog te starten.
De moderatie meet met twee maten, speel ik op de man krijg ik een ban doe jij het dan is dat geen probleem.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gast, Israël heeft volgens jou niet eens bestaansrecht.

En werkelijk... naïviteit? Zou je ondanks je al eerder aangegeven idee dat Israël sowieso niet mag bestaan, kunnen aangeven in welke alternatief universum Hamas Israël zal accepteren? Iran, mag ook. Of een van die andere landen in die contreien.
Dit Israel ja. Die context laat je telkens weg. Genocidale apartheidsstaten hebben geen bestaansrecht nee.
pi_218318527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:21 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Is die 'genocide' nog niet afgelopen dan? Het moet er inmiddels wel erg leeg zijn.
Goede input. 4/5 ⭐
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:36:42 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218318546
twitter

Gaza-aanhangers zijn hier voor en liegen over:

twitter

Fuck Gaza, fuck palestijnen en fuck westerse terroristenaanhangers :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218318631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De moderatie meet met twee maten, speel ik op de man krijg ik een ban doe jij het dan is dat geen probleem.
[..]
Dit Israel ja. Die context laat je telkens weg. Genocidale apartheidsstaten hebben geen bestaansrecht nee.
Ah. De moderatie meet met twee maten. En Israël is een genocidale apartheidsstaat. Volgens mij zijn dit soort posts waarom je de vorige keer even op vakantie gestuurd bent.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:48:36 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218318649
quote:
Ah, ook nog een 'ecocide'. Bijzonder hoor.

Alleen nergens in het artikel staat zoals jij beweerde dat de Gazastrook een 'gifbel' zou zijn en kinderen de de komende jaren massaal met allerlei aandoeningen geboren zullen worden. Waarom verzin je zulke dingen als je eigen bron dit niet eens stelt?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:50:48 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218318665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:36 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Tja, zoals we weten zullen deze beelden en statements zullen nooit in de Westerse media verschijnen, dat past immers niet in het gewenste narratief. Maar oh jee als een Israëlische politicus iets geks zegt, meteen voorpaginanieuws voor dagen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:51:23 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218318673
De enige "aangeboren aandoening" is dat ze als moslim worden "opgevoed" :').

Dat en alleen dat is de reden waarom het daar, en overal waar de islam de baas is, een teringzooi is. Niets anders.
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:58:50 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218318747
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:51 schreef HeatWave het volgende:
De enige "aangeboren aandoening" is dat ze als moslim worden "opgevoed" :').

Dat en alleen dat is de reden waarom het daar, en overal waar de islam de baas is, een teringzooi is. Niets anders.
Islam is zoals we weten totalitair en eist dominantie over de gehele samenleving. Onder Islamitisch bewind is er helaas zelden tot nooit ruimte voor andere etnische of religieuze minderheden, bovendien leidt het iedere keer tot conflict.

Toch lijkt het sommigen in het Westen schijnbaar een fantastisch idee om naast Israël (of zelfs in de plaats van Israël) een 52e Islamitische staat op te richten, waarvan de beleidsbepalers dus gemaskerd door de camera verschijnen en stellen dat elke niet-moslim om het leven moet worden gebracht.

En dan heb je ook nog Westerlingen in bepaalde contreien, die de Islam 'spannend' en 'exotisch' vinden, veel beter dan dat 'witte' en 'patriarchale' Christendom of Jodendom. Daarom schuift men dolenthousiast aan bij een iftar.
pi_218318760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:21 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
De 'genocide' is zo genocidaal dat de bevolking van Gaza is toegenomen tot 2,1 miljoen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218318783
En nog steeds houdt Egypte de grenzen dicht en doet geen fluit aan hulpverlening.

Niet dat je iemand hier iets over hoort.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 15:04:34 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218318789
Blijf het ook apart vinden dat de palliepijpers hier alle propaganda over die neppe genocide en hongersnood klakkeloos overnemen maar de daadwerkelijke uitspraken van wat het doel van Hamas is voor het gemak even lijken te negeren :').

Hoe kan iemand in het westen het ook maar 1 milliseconde overwegen om pro Hamas te zijn, het is echt ongekend.
Get woke, go broke!
pi_218318804
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:03 schreef Homey het volgende:
En nog steeds houdt Egypte de grenzen dicht en doet geen fluit aan hulpverlening.

Niet dat je iemand hier iets over hoort.
Dat zijn moslims, en mensen met een kleurtje of exotische religie hebben nou eenmaal een vrijbrief van de linkse kerk. Het is altijd de schuld van de westerlingen, joden en christenen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218318881
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 22:26 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Macron ^O^
En eerst was het nog een racist _O-
pi_218318929
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:04 schreef HeatWave het volgende:
Blijf het ook apart vinden dat de palliepijpers hier alle propaganda over die neppe genocide en hongersnood klakkeloos overnemen maar de daadwerkelijke uitspraken van wat het doel van Hamas is voor het gemak even lijken te negeren :').

Hoe kan iemand in het westen het ook maar 1 milliseconde overwegen om pro Hamas te zijn, het is echt ongekend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218318945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ah. De moderatie meet met twee maten. En Israël is een genocidale apartheidsstaat. Volgens mij zijn dit soort posts waarom je de vorige keer even op vakantie gestuurd bent.
Ja dat zal wel. Je moet natuurlijk niet willen dat er ook realistische geluiden zijn over een conflict als dit. Lekker een echokamertje van haat opzetten. Waar beweringen dat pro-Palestina voor de vernietiging van niet moslims zouden zijn. Lekker met zijn 100.000den in Den Haag demonstreren om vernietigd te worden natuurlijk. Ze roepen eigenlijk ook niet Free Palestine maar Please kill us.
pi_218318961
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:51 schreef HeatWave het volgende:
De enige "aangeboren aandoening" is dat ze als jood worden "opgevoed" :').

Dat en alleen dat is de reden waarom het daar, en overal waar het jodendom de baas is, een teringzooi is. Niets anders.
Ik heb islam vervangen met Jood en opeens klink je als Geubels. Je bent niet de enige pro Israël persoon hier waarop dat van toepassing is. Geen van die gekkies ziet de ironie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')