SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Later vandaag mag ik volledig onder zeil, is hier standaard. Gisteravond de laxeerzooi genomen. Maar moet eerlijk bekennen dat dat gedeelte in ieder geval heel erg mee viel. Wel vaak naar het toilet natuurlijk, maar goed te doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 04:48 schreef AnneX het volgende:
Ach, viel het tegen? Kreeg je een “roesje”? Hopelijk?
Sterkte! Het is vast niet zo erg als je nu denktquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Later vandaag mag ik volledig onder zeil, is hier standaard. Gisteravond de laxeerzooi genomen. Maar moet eerlijk bekennen dat dat gedeelte in ieder geval heel erg mee viel. Wel vaak naar het toilet natuurlijk, maar goed te doen.
Ik woon in Argentinië, waar zelfs het kleinste huisje nog een bidet heeft. Wij hebben 4 badkamers, met 4 bidetsquote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beetje vriendelijk toiletpapier inslaan en goaaaaaaaan
Dacht ik eigenlijk al toen ik op send druktequote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik woon in Argentinië, waar zelfs het kleinste huisje nog een bidet heeft. Wij hebben 4 badkamers, met 4 bidetsOp dit soort momenten toch wel erg prettig
Bueno, over 3 uur mag ik lekker gaan slapen en mogen ze een kijkje nemen.
HOef je dan niet een nacht te blijven met narcose?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik woon in Argentinië, waar zelfs het kleinste huisje nog een bidet heeft. Wij hebben 4 badkamers, met 4 bidetsOp dit soort momenten toch wel erg prettig
Bueno, over 3 uur mag ik lekker gaan slapen en mogen ze een kijkje nemen.
Nope, maar er moet wel iemand mee en je mag uiteraard niet autorijden ernaquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:33 schreef Blues het volgende:
[..]
HOef je dan niet een nacht te blijven met narcose?
Sterkte!
Ik heb er net nog 4 afgesproken![]()
Dito hier. Darmspiegeling, kreeg een roesje, propofol, en kon na het onderzoek (heerlijk uitgeslapen trouwens) weer naar huis, moest wel gereden worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, maar er moet wel iemand mee en je mag uiteraard niet autorijden erna
Net als bumsen joh!quote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:13 schreef Sarabi het volgende:
Zo even douchen en dan richting Dordt. De oom en tante van mijn man treden op tijdens het Big Rivers festival![]()
Ik mag de elektrische fiets van mijn schoonmoeder lenen omdat parkeren nu natuurlijk niet te doen is in het centrum. Ik ben benieuwd hoe goed dat gaatvolgens mij is het 10 jaar geleden dat ik op een fiets zat.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit is erger dan Vogonische poëzie
Roesje is geen reden tot opname.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, maar er moet wel iemand mee en je mag uiteraard niet autorijden erna
Zelfs dat irritante KI ding van Google zegt hier niets over...quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit is erger dan Vogonische poëzie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vogon?wprov=sfla1quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zelfs dat irritante KI ding van Google zegt hier niets over...
Je bent geen nerd. De meeste nerds vallen trouwens ook hard door de mand als je iets dieper doorvraagt na het antwoord 42.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:35 schreef sigme het volgende:
als je iets dieper doorvraagt na het antwoord 42.
Wie weetquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie weet ga je zo enthousiast worden dat je zelf zo’n fiets koopt @:sarabi
Of waarom de dolfijnen bedankten voor alle vis.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bent geen nerd. De meeste nerds vallen trouwens ook hard door de mand als je iets dieper doorvraagt na het antwoord 42.
Zijn ze ook lekker?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:04 schreef z80 het volgende:
De eerste oost van een perzikboompje dat niet veel meer is dan 1 stammetje met wat takjes.
Ik heb dit laagstam in de voortuin gezet voor de vrolijke kleuren. En als uitkijkpunt voor de vogeltjes.
[ afbeelding ]
Ik heb er 2 op. De rest moet nog even na rijpen.quote:
Die achter het huis ook nog niet. Maar deze staat vol in de zon. Pal zuid voor het huis.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:41 schreef sigme het volgende:
Mijn perziken zijn nog niet rijp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik kan niet wachten tot ze dat wel zijn!
Hier begonnen aan een shetland marathonquote:
Mocht er ooit een nieuwe fiets komen dan gaat het zeker een elektrische fiets zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wie weetik ben normaal niet zo'n fietsfan.
De test is goed bevallen dus?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mocht er ooit een nieuwe fiets komen dan gaat het zeker een elektrische fiets zijn.
Gilded Age ook wel goede plaatsvervangerquote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg ook gelijk zin in Downton Abbey![]()
Oh die hebben wij ook nog tegoed.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier begonnen aan een shetland marathon
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:30 schreef sigme het volgende:
Dit
[ afbeelding ]
is dus niet *kakken* maar *bestuderen*
Dit
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
is je hond te kakken zetten
*Noteertquote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gilded Age ook wel goede plaatsvervanger
Laatst Vera er doorheen gejast. Keek ik nooit naar maar viel tijdens een slapeloze nacht ging ik maar eens tv kijken ipv lezen en toen viel ik halverwege in een herhaling, volgende dag begonnen met aflevering 1 (van een kleine 60)quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh die hebben wij ook nog tegoed.
We bingen al die Britse series op de npo.
Stom he, hoe je soms al jaren iets voorbij hebt zien waaien, maar nooit gekeken. En dan ineens bingen als een mallequote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Laatst Vera er doorheen gejast. Keek ik nooit naar maar viel tijdens een slapeloze nacht ging ik maar eens tv kijken ipv lezen en toen viel ik halverwege in een herhaling, volgende dag begonnen met aflevering 1 (van een kleine 60)
Ja, zo wilde ik ook nooit beginnen aan “de 7 zussen”, maar na verl aandringen door een collega/vriendin en een vriendin toch begonnen, en halverwege deel 1 kon ik echt niet meer stoppenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Stom he, hoe je soms al jaren iets voorbij hebt zien waaien, maar nooit gekeken. En dan ineens bingen als een malleLove it
Moet van SQ nog beginnen aan S2.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:49 schreef flipsen het volgende:
Squid game 3e seizoen hier begonnen. En zelf binge ik af en toe HIMYM weer opnieuw, blijft genial. Zelfde gold voor 6 feet under en nu staat Californication weer op mijn shortlist, kijk ik ookalleen. En downtown abbey en zulks mag mijn vrouw alleen kijken
Narcose ook niet overal. Ik ben afgelopen jaar na alledrie de operaties gewoon lekker naar huis gestuurd zodra ik gegeten en geplast had.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Roesje is geen reden tot opname.
Mogelijk.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 08:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow…
Organiseer je dan binnenkort je eigen uitvaart?
Weet ik. Maar vandaag komt wel van diep.quote:
Dit gaat je opbreken. Je gaat kapot op deze manierquote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Weet ik. Maar vandaag komt wel van diep.
Gisteren van 12:00 tot 23:00 gewerkt. 2 huilende collega's. tegen de klippen op afwassen.
Het is eigenlijk net te veel, net te lang. Net over het randje.
Ik ga zo weg en dan raggen in de keuken met veel mise en place. Dan een uitvaart, dan dat opruimen, door naar Delden, kijken of alles daar loopt, mogelijk daar bus inpakken, op de zaak uitpakken en dan m'n tijd volmaken tot 02:00 voor een breek in Hengelo.
Morgen om 8 uur gaat de wekker weer. Ha. Ha. Haha.
Bijna klaar .
Mijn man had vroeger de gewoonte slaapkamer binnen te komen, licht aan te doen en (luid) te vragen of ik wakker was. Was maar goed dat we niet in Texas woonden.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De paarden van huisgenoot één hebben ontdekt dat je de ruwvoerbak op kan tillen en neer kan smijten, en dat hebben ze dan ook vanaf twee uur snachts lopen doen. Klabam. Klabam. Klabam.
Huisgenoot twee dacht, toen ik eindelijk sliep rond half tien vanmorgen, dat dat een goed moment was om met de kantjesmaaier bezig te gaan. Ik geloof niet dat ik op mijn gezelligst ga zijn vandaag.
Ben benieuwd naar jullie ervaring met Fuku.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:11 schreef Blues het volgende:
Heerlijke vrije dag met als toetje naar Fuku ramen
Vandaag een wasje, NiB en een wandeling op het programma. En krant lezen buiten en verder met module 2 als ik zininin krijg.
Lonaa, pas op jezelf
Oh klinkt wel gaaf!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jullie ervaring met Fuku.
Staat al een tijdje op de planning, maar we zijn steeds te laat met reserveren…
Vanavond zal het waarschijnlijk een rampzalige hamburger o.i.d. worden in de tuinen van paleis Soestdijk, waar we vanavond het concert van Kraftwerk bijwonen…
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Huisgenoten incl. paarden in een wei verderop zetten
HALLOquote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jullie ervaring met Fuku.
Staat al een tijdje op de planning, maar we zijn steeds te laat met reserveren…
Vanavond zal het waarschijnlijk een rampzalige hamburger o.i.d. worden in de tuinen van paleis Soestdijk, waar we vanavond het concert van Kraftwerk bijwonen…
Lief, dank je!quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:54 schreef AnneX het volgende:
@:Morgane Veel plezier met de samba band 🥁 🎶🪘 🎼
Mijn wederhelft begint soms te praten, dan geef ik antwoord, en wordt ze kwaad omdat ik haar wakker heb gemaakt.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn man had vroeger de gewoonte slaapkamer binnen te komen, licht aan te doen en (luid) te vragen of ik wakker was. Was maar goed dat we niet in Texas woonden.
Onderaan de cascada de morlongo even verderop, water boarding 2.0.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Huisgenoten incl. paarden in een wei verderop zetten
AI-overzichtquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo heb ik het woord "precipicio" geleerdquote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn wederhelft begint soms te praten, dan geef ik antwoord, en wordt ze kwaad omdat ik haar wakker heb gemaakt.
Droomde ze dat ze het lijdend voorwerp was van een cliffende herder?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zo heb ik het woord "precipicio" geleerdMijn vrouw herhaalde een paar keer "Cuidado con el precipicio!" in haar slaap. Heel de verdere nacht wakker gelegen om te bedenken wat precipicio betekent en waarom ik daarvoor uit moest kijken... ik vraag de volgende ochtend toen ze wakker werd wat het betekende en ze keek me echt zo aan van "Wtf? Hoe kom je dáár nou bij?" Goed, het betekent dus afgrond/stijle klif. Logisch dat je daarvoor moet uitkijken
Lang lang geleden verzonnen een schipper van een zeilcruiseschip en ik dit één-tweetjequote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Droomde ze dat ze het lijdend voorwerp was van een cliffende herder?
@:Jan_Onderwater legt je wel uit wat dat is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De geschokte gezichten zijn legendarisch, velen hebben niet door dat ze voor het lapje gehouden worden.
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lang lang geleden verzonnen een schipper van een zeilcruiseschip en ik dit één-tweetje
Zeilend op het kanaal en de kust van Dover komt in zicht, dan vervolgens op een afstandje, luid, zodat passagiers het hoorden:
Schipper: Jan?
Ik: Ja
Vanavond weer Cliffen?
Ik: Goed idee.
En dan verder niets zeggen. Er is er altijd eentje die vraagt: Wat is cliffing?
Dan met een stalen gezichtHahaha, dat verhaal van het schaap en achterpoten in laarzen ken ik hier ook, een Argentijnse vriend vertelde me dat eens, dat de bus- en vrachtwagenchauffeurs daar niet vies van zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De geschokte gezichten zijn legendarisch, velen hebben niet door dat ze voor het lapje gehouden worden.Maar dat van die klif, dat ga ik hem volgende keer even uitleggen als ik weer in Buenos Aires ben
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Colombia en Ezelsquote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hahaha, dat verhaal van het schaap en achterpoten in laarzen ken ik hier ook, een Argentijnse vriend vertelde me dat eens, dat de bus- en vrachtwagenchauffeurs daar niet vies van zijnMaar dat van die klif, dat ga ik hem volgende keer even uitleggen als ik weer in Buenos Aires ben
Die grap begrijp ik beter /ken de achtergrond dan dat met die gekke poëzie.quote:
Ik was ooit bij K+S Merkers met een groep van onze opleiding. Een van de prive gidsen was ziek, deel kreeg de rondleiding in het Duits, samen met een echtpaar dat had gereserveerd.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Om deze te begrijpen moet je bovenstaande Youtube clip die ik poste even doorstaan. Dat nummer wordt op ieder volksfeest, dorpsfeest, kapstersbruiloft en schutterijfeest uit den treuren gespeeld en meegezongen
In het kader van Mensen op de kast jagen; In Stuttgart in het Landesmuseum staat dit kunstwerk:
[ afbeelding ]
Man en ik komen de zaal binnen waar dit in het midden stond op een podest.
Ik: Der Holzmichel
Mijn man: Er Lebt, Er Lebt Noch
Ik: Der Olle Holzmichel
Een paarse broeken echtpaar met designerbrillen en een Sueddeutsche onder de linkerarm keken ons zeer zeer beledigd aan. Heerlijk
De Uitgever heeft nog nooit van Barbra Streisand effect gehoord. Juist door iedereen die deze memo's verspreid af te manen krijgt het meer aandacht.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die grap begrijp ik beter /ken de achtergrond dan dat met die gekke poëzie.
![]()
Je hebt een Duitse kinderboekenserie "Meine Freundin Conni" en daar gaan op dit moment de nodige (AI gecreëerde) nieuwe omslagen van rond. Ze zijn niet allemaal geschikt voor dit topic, maar deze vind ik opzich wel geestig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De uitgever kan er niet om lachen en overweegt juridische stappen
Kun je niet een concurrent wat van de kutklusjes na 0:00 in de maag splitsen zodat je aan iets meer aaneengesloten rust toe komt ?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Weet ik. Maar vandaag komt wel van diep.
Gisteren van 12:00 tot 23:00 gewerkt. 2 huilende collega's. tegen de klippen op afwassen.
Het is eigenlijk net te veel, net te lang. Net over het randje.
Ik ga zo weg en dan raggen in de keuken met veel mise en place. Dan een uitvaart, dan dat opruimen, door naar Delden, kijken of alles daar loopt, mogelijk daar bus inpakken, op de zaak uitpakken en dan m'n tijd volmaken tot 02:00 voor een breek in Hengelo.
Morgen om 8 uur gaat de wekker weer. Ha. Ha. Haha.
Bijna klaar .
Ergens bekruipt me dan het gevoel dat er ergens een Oranje een percentage van de opbrengst hiervan vangt , ook wanneer er geen winst gedraaid wordtquote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groeten van Bernhard en Juul...
Catalonie ? Heb je een boot mee ?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:14 schreef Barreltje het volgende:
Even een klaag post hoor..
Dit weekend naar Spanje gevlogen want oom en tante vieren hun 50 jarig huwelijk..
Ik had er al m'n twijfels over of ik bij zo'n masale bijeenkomst wil zijn, maar TOCH maar wel gegaan. ( en er dus een smak geld aan uitgegeven)
Ik vind veel van mn ooms en tantes (en neefjes en nichtjes) individueel leuk. Maar op zo'n feest is het toch te massaal. je komt niet aan mooie gesprekken toe, en het is allemaal heel erg " kijk mij nou" en oppervlakkig..
En nu is de borrel dus net begonnen en ik ben er nu al weer helemaal klaar mee.
Ik vermoed dat dit toch echt de laatste massale familie bijeenkomst ( zo'n 40 mensen) is waar ik bij ga zijn.. het is wel een beetje een verdrietig besef..
En nu lig ik in mn tentje in de tuin van oom en tante moed te verzamelen om er uit te komen en net alsof te doen...
Da's wel naar dan ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:19 schreef Barreltje het volgende:
Bijna de gehele familie is er.. dus wegblijven is eigenlijk wel een ding.. en ik woon natuurlijk ook in het buitenland en zie DUS familie ook minder..
Het is niet de Spaanse familie die het "probleem" is.. het is de rest..
Ah jullie hebben een zitplaats?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat jij niet meer gaat komen of omdat de familie niet meer zo samen gaat komen?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:14 schreef Barreltje het volgende:
Ik vermoed dat dit toch echt de laatste massale familie bijeenkomst ( zo'n 40 mensen) is waar ik bij ga zijn.. het is wel een beetje een verdrietig besef..
Groeten terug!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dampf tss tsss damf tsss tsss Dampfeisenbahnquote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:27 schreef sigme het volgende:
Ik heb voortdurend die fucking Vogonen in m'n hoofd met die stoomtrein van ze. Kan dit topic met spoed volgespamd worden? Of mijn synapsjes worden doorgebrand, dat mag ook. Graag met achterlating van de initialen van degene die dat op z'n geweten heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:27 schreef sigme het volgende:
Ik heb voortdurend die fucking Vogonen in m'n hoofd met die stoomtrein van ze. Kan dit topic met spoed volgespamd worden? Of mijn synapsjes worden doorgebrand, dat mag ook. Graag met achterlating van de initialen van degene die dat op z'n geweten heeft.
Vroeger... toen stonden wij ouwetjes (ik spreek vast ook namens MM) natuurlijk vooraan lekker te pogoën. Maar we worden een dagje ouder en zitten tegenwoordig bij concertenquote:
Jaren geleden vrienden bij Earth Wind and Fire afgebroken filters van sigaretten in de orenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vroeger... toen stonden wij ouwetjes (ik spreek vast ook namens MM) natuurlijk vooraan lekker te pogoën. Maar we worden een dagje ouder en zitten tegenwoordig bij concertenAl dan niet met oordopjes in
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jaren geleden vrienden bij Earth Wind and Fire afgebroken filters van sigaretten in de oren
Ik ben er deze keer onder het voorwendsel,"want wellicht is het de laatste keer in deze samenstelling"quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat jij niet meer gaat komen of omdat de familie niet meer zo samen gaat komen?
Als het bijeenkomsten zijn waar jij je niet prettig bij voelt is het de kunst om je daaraan te onttrekken zonder dat je het contact verliest met degenen/datgene wat je wel wil koesteren
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:33 schreef Blues het volgende:
@:Madmaster en @:Tele6 dat ziet er leuk uit daar voor een concert! Is het geluid een beetje oké? En hebben jullie gemeet?
@:Barreltje jammer van dat feest
Wij hadden een fantastische avond bij Fuku Ramen en als je het straatje uitloopt zie je dit:Geluid was uitstekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed licht/animaties ter ondersteuning ook.
Ik heb MM niet meer gezien. Wij stonden midden ergens.
Ik heb nu een tourshirt en B een Autobahn shirt![]()
We waren met de fiets dus zijn ook niet heel lang blijven hangen.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:28 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb nog wel uitgekeken naar @:Tele6, maar heb haar helaas niet gezien.
De tijd dat ik 4 uur (of langer) op mijn benen stond voor een concert zijn wel voorbij, dus als het kan dan gaan de voor de zitplaatsen. Zo ook nu dus…
Dit is m'n vierde bandshirt. Ik probeer bij concerten m'n shirt te matchen met het genre van de band die speelt, maar voor vandaag had ik nog geen geschikte.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:36 schreef Blues het volgende:
Concert shirtsIk loop dag en nacht thuis in bandshirts van waar ik geweest ben.
Hoop er in november weer eentje te scoren
Het is je vergeven, het wemelde inderdaad van de 50+ mannen…quote:Op zondag 13 juli 2025 00:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We waren met de fiets dus zijn ook niet heel lang blijven hangen.
Er waren ook een hoop mensen die in de verte op jou leken, dus heb al vrij gauw opgegeven om je te spotten in de tribune
Ik was met mw MM en een vriendin, die om de hoek in Baarn woont.quote:Was je met Mrs MM eigenlijk? Of alleen?
OK. “Even” bikkelen kun jij /samen/ jullie team dus. 👍🏼quote:Op zondag 13 juli 2025 08:46 schreef Lonaa het volgende:
Snelle hallo.
Voor iedereen die zich zorgen maakt: dat hoeft niet. Het leven is niet altijd zo als gisteren. Godzijdank. Ze zitten er tussen. *shrug
Uiteindelijk tussen 23:30 en 1:30 nog thuis geweest, om 4 uur weer thuis, gedoucht en in bed. Nu even klusje bouwen van een uurtje, beetje puin ruimen in huis, enorme middagdut en dan zien we het wel weer.
Eindelijk iets gevonden na je/jullie zin? Of is het een kwestie van even de zin/tijd maken de juiste plug in de muur te knallen?quote:Op zondag 13 juli 2025 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge allemaal. Hier wordt vandaag eens weinig getuinierd maar gaan we de keuken schoonmaken. Alle hoge dingen (bovenkant kastjes - 5.5m hoge plafond) en de ramen. Verder gaat het mogelijk ook gebeuren dat er wat decoratie in de gang wordt opgehangen, na 9 jaar
Succes voor Cat, ik hoop dat je je fiets terug kunt vinden.
Ja en nee. Ik ben al jaren aan het twijfelen. Die gang is me een doorn in het oog. Zwart-witte deuren en kozijnen, zwarte voordeur, grijze vloerquote:Op zondag 13 juli 2025 09:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eindelijk iets gevonden na je/jullie zin? Of is het een kwestie van even de zin/tijd maken de juiste plug in de muur te knallen?![]()
Ik zoek ook nog iets voor de woonkamer, boven de bank. Maar A) ik weet zelf niet zo goed wat ik wil B) ik heb een man met een mening
Ah ja een beetje zo'n niemandsland waar je nu nog niet veel mee kunt. Wij hebben zo'n w.c.quote:Op zondag 13 juli 2025 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik ben al jaren aan het twijfelen. Die gang is me een doorn in het oog. Zwart-witte deuren en kozijnen, zwarte voordeur, grijze vloerEigenlijk moet er een tof behang komen maar dat moet iemand komen doen. En we willen echt naar een grote verbouwing toewerken, mogelijk moeten er plafonds uit in dat geval. Dus nu behangen is niet heel economisch verantwoord. Ik zoek altijd nog een plaats in huis waar we prullen als verjaardagskaarten, toegangskaarten, etc op kunnen hangen. Ik heb nu ronde prikborden gekocht in diverse maten dus die hangen we dan maar op voor nu. Ik heb ook nog een aantal Verkade-albums van mijn opa, die wil ik op de andere muur op een rekje zetten. De kleurrijke lambrisering die ik daaronder wilde plaatsen is wegbezuinigd. En ik heb nog een schilderij dat me dierbaar is, die kan nog op een klein muurtje. De kattenbak gaat ook weg uit de gang. Als het goed is, gaat het zo wel heel ok voor een paar jaar worden denk ik.
Boven de bank is hier ook nog een probleem. Ik heb een man zonder mening, ook niet fijn.
Niemandsland is een goeiequote:Op zondag 13 juli 2025 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah ja een beetje zo'n niemandsland waar je nu nog niet veel mee kunt. Wij hebben zo'n w.c.(En tot dit jaar ook zo'n hal/overloop, maar daar komt vanaf dit najaar waarschijnlijk verandering in, nu er verder geen puin meer door die hal hoeft)
Prikborden zijn leuk!
En de Verkade albums zijn ook mooi![]()
Als een houten lambrisering nu wat zonde is van het geld, kun je ook altijd een tijdelijke maken met een potje gekleurde verf en een afdeklat aan de bovenkant van je kleurvlak.
Ze zijn vaak best handig om te hebben hoor. Ik kan het wel aanradenquote:
Oh ja, nee dan is het ook een beetje jammer, valt het extra op.quote:Op zondag 13 juli 2025 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niemandsland is een goeieEn uiteindelijk is er ook altijd iets dat als laatste aan de beurt komt natuurlijk. Zo'n soort lambrisering was al het idee grofweg maar het verf- en stucwerk ziet er in de hele gang niet uit. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dan alleen de onderkant van de muur te verven en de rest lelijk te laten. Dan doe ik het liever helemaal niet voorlopig.
Die albums zijn echt prachtig. Nog bij elkaar gespaard toen hij mijn oma nog niet eens kende
Wel een mannen in richting van je nieuwe hut?quote:
Ben benieuwd hoe je dat rekje ziet? Voor Verkade boeken? Hier ligt al jaren SEX van Madonna in de kast, maar die zou ik in een soort vitrinetje willen hebben, zonder dat het gelijk een heel bouwwerk wordt.quote:Op zondag 13 juli 2025 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik ben al jaren aan het twijfelen. Die gang is me een doorn in het oog. Zwart-witte deuren en kozijnen, zwarte voordeur, grijze vloerEigenlijk moet er een tof behang komen maar dat moet iemand komen doen. En we willen echt naar een grote verbouwing toewerken, mogelijk moeten er plafonds uit in dat geval. Dus nu behangen is niet heel economisch verantwoord. Ik zoek altijd nog een plaats in huis waar we prullen als verjaardagskaarten, toegangskaarten, etc op kunnen hangen. Ik heb nu ronde prikborden gekocht in diverse maten dus die hangen we dan maar op voor nu. Ik heb ook nog een aantal Verkade-albums van mijn opa, die wil ik op de andere muur op een rekje zetten. De kleurrijke lambrisering die ik daaronder wilde plaatsen is wegbezuinigd. En ik heb nog een schilderij dat me dierbaar is, die kan nog op een klein muurtje. De kattenbak gaat ook weg uit de gang. Als het goed is, gaat het zo wel heel ok voor een paar jaar worden denk ik.
Boven de bank is hier ook nog een probleem. Ik heb een man zonder mening, ook niet fijn.
Glasweefsellijmquote:Op zondag 13 juli 2025 10:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
OVERIGENS! is er tegenwoordig behanglijm die je direct op de muur kunt smeren. Ik weet dit omdat ik vorig jaar een stuk muur behangen heb! Behang met een patroontje! Het was 1000 makkelijker dan ik had gedacht. Het zit niet perfect in de zin dat er losse hoekjes zijn, maar dat komt eerder omdat ik slechts een deel van de muur heb gedaan en dus moest pielen met tot waar ik de lijm echt ongegeneerd kon smeren omdat ik geen vlekken wilde. Qua patroon zit het echt wonderlijk veel beter dan ik van mezelf verwacht had
Heel veel inrichting is er nog niet, hoewel volgende week worden als het goed is wel bankstel stoelen voor de eettafel geleverdquote:Op zondag 13 juli 2025 10:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel een mannen in richting van je nieuwe hut?
Ik had gewoon zulke units in gedachten.quote:Op zondag 13 juli 2025 10:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je dat rekje ziet? Voor Verkade boeken? Hier ligt al jaren SEX van Madonna in de kast, maar die zou ik in een soort vitrinetje willen hebben, zonder dat het gelijk een heel bouwwerk wordt.
Ja, dat kan wel zijn maar ik moet om 2 deuren en 2 keer de hoek om en dan schuin langs de trap naar boven behangen. Dat is niet realistisch om zelf te doen in ons geval.quote:Op zondag 13 juli 2025 10:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
OVERIGENS! is er tegenwoordig behanglijm die je direct op de muur kunt smeren. Ik weet dit omdat ik vorig jaar een stuk muur behangen heb! Behang met een patroontje! Het was 1000 makkelijker dan ik had gedacht. Het zit niet perfect in de zin dat er losse hoekjes zijn, maar dat komt eerder omdat ik slechts een deel van de muur heb gedaan en dus moest pielen met tot waar ik de lijm echt ongegeneerd kon smeren omdat ik geen vlekken wilde. Qua patroon zit het echt wonderlijk veel beter dan ik van mezelf verwacht had
O god ja, huuuu!!quote:Op zondag 13 juli 2025 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel zijn maar ik moet om 2 deuren en 2 keer de hoek om en dan schuin langs de trap naar boven behangen. Dat is niet realistisch om zelf te doen in ons geval.
Bij fotobehang moet ik denken aan het volgende. Duitsers zijn er gek op zaken voor de rechter te slepen, soort nationale hobby. Dat is een hele industrie.quote:Op zondag 13 juli 2025 10:58 schreef AnneX het volgende:
Hier zwijmel ik al even op. https://wallism.com/nl
Nu de man nog. En de dozen die staan voor de muur, die ervoor in gedachten heb.
# een mens kan dromen🥰
Ik doe 9 jaar over het bedenken van dit plankje dus bij mij moet je niet zijn voor interieurdingenquote:Op zondag 13 juli 2025 11:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O god ja, huuuu!!
Plankje heb ik gehad voor prints en prullen en beviel me niet zo goed, alles viel er constant voor af.
Voor het madonnaboek wil ik ook iets dat een beetje afgeschermd is, maar waaahaaaaahaaaat.
Op zich wel. Maar dan zie je nog steeds de scheuren en butsen op die muur die ik wilde behangen.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
Is er een rechte, eenvoudige muur om te behangen zodat je dan de ingewikkelde muur om een passende kleur kan schilderen? Dit is vast een open deur, jou kennende heb je overal al lang en breed over nagedacht
Alles zwart/rood bij jou Zet?quote:Op zondag 13 juli 2025 10:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel een mannen in richting van je nieuwe hut?
Komt ons behang van de werkkamer vandaan. Goede kwaliteit, dat vond ik bij het bestellen wel even spannend want je ziet het dus niet in het echt. (En als je door behangboeken bladert valt het soms toch echt wel tegen)quote:Op zondag 13 juli 2025 10:58 schreef AnneX het volgende:
Hier zwijmel ik al even op. https://wallism.com/nl
Nu de man nog. En de dozen die staan voor de muur, die ervoor in gedachten heb.
# een mens kan dromen🥰
Ik heb dit boek al 10 jaar in de kast. Boks.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe 9 jaar over het bedenken van dit plankje dus bij mij moet je niet zijn voor interieurdingen
[..]
Op zich wel. Maar dan zie je nog steeds de scheuren en butsen op die muur die ik wilde behangen.
Euh, tsja..... eet smakelijk!quote:Op zondag 13 juli 2025 11:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mooi moment deze parel nog eens te delen.
Misschien leidt het behang heel erg afquote:Op zondag 13 juli 2025 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe 9 jaar over het bedenken van dit plankje dus bij mij moet je niet zijn voor interieurdingen
[..]
Op zich wel. Maar dan zie je nog steeds de scheuren en butsen op die muur die ik wilde behangen.
Zowel rood als zwart is hier niet te vinden. Op de zwarte spikkels in het aanrechtblad na. (zie foto perziken)quote:Op zondag 13 juli 2025 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Alles zwart/rood bij jou Zet?
[..]
Komt ons behang van de werkkamer vandaan. Goede kwaliteit, dat vond ik bij het bestellen wel even spannend want je ziet het dus niet in het echt. (En als je door behangboeken bladert valt het soms toch echt wel tegen)
quote:Op zondag 13 juli 2025 11:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mooi moment deze parel nog eens te delen.
quote:Je aardappels met jus eten onder een bevalling.
Ik heb een boorhamer (niet nodig met kalkzandsteen muren weliswaar) en goede pluggen in maten van 5 tot 12mm en bijpassende schroeven, dan ga ik niet naar de bouwmarkt. Geloof ook niet zo in al die "deze tape is echt anders en werkt wel" spullen van de bouwmarktquote:Op zondag 13 juli 2025 10:57 schreef sigme het volgende:
Oh, qua dingen ophangen op manieren waarop je dacht dat niet kon; er is bijzonder futuristisch wonderplakband.
Nano-tape. Gewoon bij de bouwmarkt. En het werkt echt.
Leuk!quote:Op zondag 13 juli 2025 00:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dit is m'n vierde bandshirt. Ik probeer bij concerten m'n shirt te matchen met het genre van de band die speelt, maar voor vandaag had ik nog geen geschikte.
Ik heb nu:
- Kraftwerk
- Obscure emo band (guilty pleasure)
- Metal band met mega afbeelding van een draak
- Folkmetal band met bandleden gekleed als piraten (ook ietwat guilty pleasure)
Nutria wil niet laden. Edit: saai “greige”quote:Op zondag 13 juli 2025 11:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet niet meer welke kleur ik de muur langs de trap wil doen![]()
De trap en balustrade worden RAL7023 grafietgrijs, andere muren wit (geen kleurcode bekend, geen mengkleur). Andere afwijkende kleuren waren G5.19.40 en Nutria 14 maar weet het niet meer, laatstgenoemde lijkt wel aardig icm grijs denk ik.
Die latjeswanden zijn weer ! “In”. De vroegere schrootjeswanden.😂quote:Op zondag 13 juli 2025 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag van de week ergens op funda zo’n latjes wand doorgetrokken naar het plafond. Grappig maar wat wanneer je er vanaf wilt.
Toen ik hier kwam wonen zijn er als eerste profielen geplaatst om schilderijen aan te hangen, systeem kon ik goedkoop aankomen door werk en een klusjesman van het werk plaatste ze. Nog steeds blij mee
Ik voel ineens zo'n ongelofelijk diepe band!quote:Op zondag 13 juli 2025 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op zondag 13 juli 2025 12:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Meteen ingeschreven voor de nieuwsbrief. Dit wil ik!
Ja als je er om vraagt en zij weet er echt veel vanquote:Op zondag 13 juli 2025 13:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat klinkt super goed. Doen ze ook aan sake-pairing?
Het is een tactiek die ik nog niet had overwogenquote:Op zondag 13 juli 2025 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Misschien leidt het behang heel erg af
quote:Op zondag 13 juli 2025 12:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik voel ineens zo'n ongelofelijk diepe band!![]()
![]()
quote:Op zondag 13 juli 2025 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Traphekje verwijderen kan ook misschien nog wel vandaag. Die hangt voor de voordeurmat zodat Piep niet steeds op de deurmat zou piesen. Deed ze het nog maar![]()
Nano tape geen ervaring mee, maar ik heb een fotorekje en twee grote (50x70) prints in (lichte) lijst aan tesa powerstrips spijkers hangen en dat werkt top. Zal vast hetzelfde idee zijn, want die hangen dus ook met een soort tape (dat zelfs zonder resten achter te laten er weer af te halen zou moeten zijn).quote:Op zondag 13 juli 2025 10:57 schreef sigme het volgende:
Oh, qua dingen ophangen op manieren waarop je dacht dat niet kon; er is bijzonder futuristisch wonderplakband.
Nano-tape. Gewoon bij de bouwmarkt. En het werkt echt.
Ze behangen daar toch met de aanmaningen van de creditcardmaatschappijen ?quote:Op zondag 13 juli 2025 14:33 schreef derLudolf het volgende:
Hangen ze daar niet gewoon een machinegeweer aan de wand?
quote:Op zondag 13 juli 2025 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
Piep en het traphekje![]()
Die van ons hangen inmiddels
We willen een nieuwe achterdeur (met pijn in het hart wel, maar eentje waarachter je niet wegwaait is op zich wel duurzamer….)quote:
Of voor als de vriendin van je hond op bezoek komtquote:Op zondag 13 juli 2025 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We willen een nieuwe achterdeur (met pijn in het hart wel, maar eentje waarachter je niet wegwaait is op zich wel duurzamer….)
Ik wil er eentje die je halverwege open kunt zetten, zo’n boeren/staldeur. Voor de toekomstige hond als we met pensioen zijn. Of oppashonden
Wij ook, voor de 3 honden. En behalve Merli (laatste aanwinst), wist iedere hond dat fucking hekje open te krijgenquote:
Oeh, daar heb ik ook een zwak voor ja!quote:Op zondag 13 juli 2025 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We willen een nieuwe achterdeur (met pijn in het hart wel, maar eentje waarachter je niet wegwaait is op zich wel duurzamer….)
Ik wil er eentje die je halverwege open kunt zetten, zo’n boeren/staldeur. Voor de toekomstige hond als we met pensioen zijn. Of oppashonden
Haha, een vriend van me heeft een brouwerij "Holy" hier in Argentinië, ik stuur hem de foto evenquote:Op zondag 13 juli 2025 16:36 schreef borisz het volgende:
Ik ging een beetje uitlopen in Amsterdamse Bos en daarna naar de oude Annakerk van Amstelveen, al even in handen van de Naeckte Brouwers
Als je op de A9 rijdt kan je de kerk niet missen. Tov KLM hoofdkantoor.
[ afbeelding ]
Wilde daar altijd eens heen. Dus geluncht met een clubsandwich en een paar biertjes van de Naeckte Brouwers.
Je dekbedovertrek matcht toch wel met het plaid over de bank? Ofzoquote:Op zondag 13 juli 2025 15:31 schreef flipsen het volgende:
Het gaat hier over inrichting vandaag? Daar heb ik mijn vrouw voor. Ik ben ook zo´n meningloze man en dat bevalt me prima
Alsof ik het plaid kan vinden onder al die sierkussentjes...quote:Op zondag 13 juli 2025 16:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Je dekbedovertrek matcht toch wel met het plaid over de bank? Ofzo
Jopenkerk in Haarlem is wel bekend denk ik. Al heb ik daar een haatliefde verhouding meequote:Op zondag 13 juli 2025 16:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Haha, een vriend van me heeft een brouwerij "Holy" hier in Argentinië, ik stuur hem de foto even
Ik snap je niet helemaal geloof ik. Kan hij met wat jij bedoelt wel nog open? Want ik moet een traphekje hebben dat open en dicht kan, want als nichtje er is dan moet ik hem wel open kunnen doen als we naar boven/beneden gaan. Maar het liefst wil ik dat als nichtje er niet is, het hekje er niet zit, of in elk geval niet zodanig dat ik hem elke keer open en dicht moet doen als ik naar boven of naar beneden wil.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:39 schreef derLudolf het volgende:
@:vlindertje89 je hebt toch van die hekjes die je ergens tussen klemt? Een stalen plaatje op schroefdraad in het "kozijn" ben het hekje en dan het hek er tussen.
Ik heb zo’n ding.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal geloof ik. Kan hij met wat jij bedoelt wel nog open? Want ik moet een traphekje hebben dat open en dicht kan, want als nichtje er is dan moet ik hem wel open kunnen doen als we naar boven/beneden gaan. Maar het liefst wil ik dat als nichtje er niet is, het hekje er niet zit, of in elk geval niet zodanig dat ik hem elke keer open en dicht moet doen als ik naar boven of naar beneden wil.
Of is het idee dat ik hem dan erin zou hangen als nichtje in bed ligt, en dan na opstaan eruit halen? Dat zou mogelijk ook nog wel een optie zijn, want in principe is ze verder overdag sowieso nooit alleen boven. Dus dan zou ik in avond erop doen, in ochtend eraf, en bij slaapje middag erop en daarna er weer af. En dan kan het in tussentijd gewoon op haar kamer staan.
Dit klinkt wel goed! Is dat dan ook stevig genoeg dat als een kind bovenaan een trap er tegenaan hangt, hij niet naar beneden dondert? Dat vind ik met klem-dingen nog wel spannend.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb zo’n ding.
Frame is een vierkant* wat je tussen de muren (of in mijn geval: deurposten) klemt met een soort stelschroeven. En daarin hang je het hekje wat je dan redelijk makkelijk (want té makkelijk is natuurlijk niet de bedoeling) open en dicht kunt doen.
*natuurlijk geen geheel vierkant want dan kun je er niet doorZou het even moeten opzoeken.
Stevig (als je goed kunt klemmen), makkelijk weg te halen en beschadigt je spullen niet. Ik was er blij mee. Mijn hordes kittens… wat minder
Zou kunnen, maar die kamer gebruik ik ook als waskamerquote:Op zondag 13 juli 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Ja kan je niet een hekje maken voor de deur van kamer van nichtje ipv voor de trap @:vlindertje89 ?
Of wat ik ook wel heb gezien, de deurklink een slag draaien zodat hij naar boven steekt, dan krijgt ze 'm niet zo snel open.
Hekje in werking met stukje bevestigingssysteem https://imgur.com/dhBAma0 (deurtje niet op slot, vandaar de snelle uittocht).quote:Op zondag 13 juli 2025 17:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit klinkt wel goed! Is dat dan ook stevig genoeg dat als een kind bovenaan een trap er tegenaan hangt, hij niet naar beneden dondert? Dat vind ik met klem-dingen nog wel spannend.
Kittensquote:Op zondag 13 juli 2025 17:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hekje in werking met stukje bevestigingssysteem https://imgur.com/dhBAma0 (deurtje niet op slot, vandaar de snelle uittocht).
Het werd als kindveilig verkocht. Qua gewicht hield het de kittens (in theorie dan) goed tegen. Die vlogen er vooral overheen, hebben het nooit uit de sponning geduwd. Maar wegen natuurlijk ook een stuk minder.
Ik heb ze nu opgehangen omdat ik het fijn vind om ook op de bovenverdieping m'n gang te kunnen gaan terwijl hij rondloopt. En ik denk inderdaad dat het niet eindeloos meer duurt totdat hij overstapt naar een ander bed dan ledikantje. Hij is wel het type om de snoekduik uit het ledikant te gaan ontdekkenquote:Op zondag 13 juli 2025 15:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]yey!
Wanneer hang je zoiets op? Nichtje slaapt nog in ledikant, qua lengte kan dat ook echt nog wel even verwacht ik. Gaan ze er op gegeven moment uit proberen te klimmen? En is dat dan het moment waarop je een zijkant eruit haalt, en een traphekje neerzet?
Ik zit nog niet echt op dat moment te wachten, maar ik durf het ook niet echt aan zonder traphekje als ze zelf haar bed en kamer uit kan, haar deur zit direct naast de trap. En als ik er wat plaats, moet t wel beetje stevig zijn, en die rol-traphekjes worden volgens mij steevast vrij slecht gereviewd wat betreft veiligheid. Maar 24/7 een traphekje voor 1 nachtje per 4-6 weken vind ik ook wat irritantdus ik ben nog een beetje zoekende in een handige oplossing.
Heb je een linkje of naam oid voor me? Klinkt topquote:Op zondag 13 juli 2025 17:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ze nu opgehangen omdat ik het fijn vind om ook op de bovenverdieping m'n gang te kunnen gaan terwijl hij rondloopt. En ik denk inderdaad dat het niet eindeloos meer duurt totdat hij overstapt naar een ander bed dan ledikantje. Hij is wel het type om de snoekduik uit het ledikant te gaan ontdekken![]()
Het hekje wat wij hebben kun je heel makkelijk uit de houders klikken en dan ergens opbergen, onder een bed ofzo. En als beste getest bij de consumentenbond.
quote:Op zondag 13 juli 2025 17:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je een linkje of naam oid voor me? Klinkt top![]()
Stoel door de kamer voor chocolagoede prioriteiten wel.
Dank ook @:Cat-astrophe!
1 | https://www.bol.com/nl/nl/p/safety-1st-wall-fix-uitschuifbaar-traphekje-62-t-m-102-cm-schroefbevestiging-metal-white/9200000087757964/?bltgh=oyI8k-XPU3o1oNhttEhALw.6_15.17.ProductPageUrl |
Hullie zeiden dat dat niet gebeurt in de quote van de post met bol link.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het even zo omdat het forum de bol-linkjes vernaggelt.
Eerder naar huis? Zelfzorgquote:Op zondag 13 juli 2025 17:04 schreef Tele6 het volgende:
Wel ben ik eigenlijk echt veel te moe en gammel. Heb sinds vrijdagavond oorpijn en m'n oor plopt telkens. Volgens thuisarts kan dat een vastzittende prop oorsmeer zijn en kan het helpen om er warm water op te doen, dus dat kan ik nog proberen. Ik was zo veel liever thuis geweest
Woensdagochtend naar huis. Dat overleef ik wel.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Eerder naar huis? Zelfzorgen ff naar h.a.
Adri? Godver ik ben oudquote:
+2quote:
Foto is duidelijker, ik bedoel zoietsquote:Op zondag 13 juli 2025 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal geloof ik. Kan hij met wat jij bedoelt wel nog open? Want ik moet een traphekje hebben dat open en dicht kan, want als nichtje er is dan moet ik hem wel open kunnen doen als we naar boven/beneden gaan. Maar het liefst wil ik dat als nichtje er niet is, het hekje er niet zit, of in elk geval niet zodanig dat ik hem elke keer open en dicht moet doen als ik naar boven of naar beneden wil.
Of is het idee dat ik dan een niet te openen hekje erin zou hangen als nichtje in bed ligt, en dan na opstaan eruit halen? Dat zou mogelijk ook nog wel een optie zijn, want in principe is ze verder overdag sowieso nooit alleen boven. Dus dan zou ik in avond erop doen, in ochtend eraf, en bij slaapje middag erop en daarna er weer af. En dan kan het in tussentijd gewoon op haar kamer staan.
https://www.bol.com/nl/nl(...)men/9300000061967229quote:Op zondag 13 juli 2025 17:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar die kamer gebruik ik ook als waskameral is dat wel al een beter idee dan voor de trap als het een 'vast' hekje zou worden, want gebruik ik wel minder vaak dan de trap
. En denk ook makkelijker te monteren want ik weet dat buren nogal hebben lopen vloeken bij monteren omdat alles net niet past / recht is in huis.
Indrukwekkend welquote:Op zondag 13 juli 2025 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het even zo omdat het forum de bol-linkjes vernaggelt.
Kussentjesquote:Op zondag 13 juli 2025 16:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Alsof ik het plaid kan vinden onder al die sierkussentjes...Oeh, even @:Six. en @:Seven. taggen
![]()
Nah, we hebben bijzonder weinig aan de inrichting in ons huidige huis gedaan, maar toevallig hadden we het er gisteren over toen we uit eten waren in een nieuwe tent hier, wat er erg leuk uitzag. Ons volgende huis moet wél een "gezellig" huis worden. En daar krijgt vrouwlief gewoon de vrije hand in, die is daar veel beter in dan ik.
quote:Op zondag 13 juli 2025 20:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Waarschijnlijk zit het er over een maand of zes in.
Ik had nog niet gezegd dat dat wel een serieus tof boek is om te hebbenquote:Op zondag 13 juli 2025 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb dit boek al 10 jaar in de kast. Boks.
Ik voel jouwquote:
Het zijn bijzondere wezensquote:
Vorige week.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat hier 2 weken geleden de zomervakantie is begonnen. Ik kon zomaar een normaal drukke straat oversteken door rood (mag niet, maar wanneer er in de verste verte geen auto aankomt doe ik het lekker toch).
Nieuw bij de prikpost. Potje urine mogen zijn niet meer weggooien, moest ik zelf doenin het kader van afval beperking (potje blijft even groot)
Moet nog wel beetje werken komende week maar niet meer zo tering kut.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Even nog op je tanden bijten @:lonaa en dan het grote relaxen
Zo even bloedprikken (fijn dat dat niet meer nuchter hoeft) en dan thuis aan het werk, benieuwd hoe vol mijn inbox is.
quote:Op maandag 14 juli 2025 12:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moet nog wel beetje werken komende week maar niet meer zo tering kut.
Ik, en de Baas, hebben zo net nee verkocht.
quote:Op maandag 14 juli 2025 12:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moet nog wel beetje werken komende week maar niet meer zo tering kut.
Ik, en de Baas, hebben zo net nee verkocht.
Ik denk dat die ook 5 jaar ouder geworden is in 15 minutenquote:
Potten vol hosta's zijn leeggevroten door slakken (en kom ze ook regelmatig tegen wanneer ik aan het eind van het seizoen de bakken leeghaal. Daarnaast ook wurmen (iew), mieren die via de te hoge struik beneden mij in slagorde door het huis marcheerden. Pissebedden in overvloedquote:Op maandag 14 juli 2025 14:24 schreef AnneX het volgende:
MnX een dagje schipperen en ik lekker rommelen in huis en administratie dingetjes.
En n.b. slakken zouden de mini zinnia plantjes hebben aangevreten volgens de leverancier.
Op het balkon!
En ik zie niks ervan. Behalve de restanten.
@:Kaatje1 luis kan ik mij voorstellen…kriebel. Heb jij wel eens slakken? Of @:Blues ?
Meer mensen met potten op het balkon?
Heerlijke Franse chansons op radio M. Ken alleen de refreintjes nog.![]()
# ook Tour maand 🎼 🎶 🇫🇷
😳quote:Op maandag 14 juli 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Potten vol hosta's zijn leeggevroten door slakken (en kom ze ook regelmatig tegen wanneer ik aan het eind van het seizoen de bakken leeghaal. Daarnaast ook wurmen (iew), mieren die via de te hoge struik beneden mij in slagorde door het huis marcheerden. Pissebedden in overvloed
Oh en ooit met heel veel geduld cherrytomaatjes vanuit zaad opgekweekt, was enorm geworden (kon dat balkon niet meer opquote:
Al dat werk😢quote:Op maandag 14 juli 2025 14:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh en ooit met heel veel geduld cherrytomaatjes vanuit zaad opgekweekt, was enorm geworden (kon dat balkon niet meer op), heel veel tomaatjes en op het moment dat ze rood/rijp waren kropen de rupsjes er vrolijk uit (vond het eerder in het jaar zo schattig, al die vlinders op de planten, toen niet meer, geen een tomaat kunnen eten)
inderdaad, en dan oneetbare "vlees" tomaten (en alles opruimenquote:
Slakken volop in de tuin, (nog) niet in de 2 potten op balkon gesignaleerd.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:24 schreef AnneX het volgende:
MnX een dagje schipperen en ik lekker rommelen in huis en administratie dingetjes.
En n.b. slakken zouden de mini zinnia plantjes hebben aangevreten volgens de leverancier.
Op het balkon!
En ik zie niks ervan. Behalve de restanten.
@:Kaatje1 luis kan ik mij voorstellen…kriebel. Heb jij wel eens slakken? Of @:Blues ?
Meer mensen met potten op het balkon?
Heerlijke Franse chansons op radio M. Ken alleen de refreintjes nog.![]()
# ook Tour maand 🎼 🎶 🇫🇷
Da's balen. Kan je er nu nog wat aan doen?quote:Op maandag 14 juli 2025 17:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tegen slakken kan ik het aanraden om hoger te gaan wonen en kippen te nemen![]()
Wel appel bloedluis in de granny smith
Tegen bloedluis (bij kippen, maar misschien ook wel bij appels):quote:Op maandag 14 juli 2025 17:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tegen slakken kan ik het aanraden om hoger te gaan wonen en kippen te nemen![]()
Bij m'n ouders ook al twee jaar in de Lunterse Pippeling en Notarisappel. Bloedluis of wolluis. Notarisappel gaat de kettingzaag in dit najaar, komt al jaren niets aan en staat wat in de weg.quote:Op maandag 14 juli 2025 17:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja we hebben het voor de kippen en ik gebruik het bij de paar planten waar wel af en toe een slak zit. Eerst alles weggehaald met doekje, water met afwasmiddel er overheen, en de diatomeeënaarde tegen de stam, op de grond, en op de toppen waar ze zaten.quote:Op maandag 14 juli 2025 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Tegen bloedluis (bij kippen, maar misschien ook wel bij appels):
Diatomeeënaarde
Kost niks als je een leverancier van grotere hoeveelheden weet te vinden ( E-nummer E551). Een 25-kilo zak doe je vrijwel levenslang mee.
Ik heb twee peren en twee appelbomen en dit is gelukkig de enige waar het in zit. Wel die krulschimmel in een paar van de perzikenquote:Op maandag 14 juli 2025 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij m'n ouders ook al twee jaar in de Lunterse Pippeling en Notarisappel. Bloedluis of wolluis. Notarisappel gaat de kettingzaag in dit najaar, komt al jaren niets aan en staat wat in de weg.
Van alles geprobeerd, ingesmeerd met zonnebloemolie, alles er af gespoten met water, Decis. Niets heeft geholpen.
Zalig! We moeten er nog aan beginnen.quote:Op maandag 14 juli 2025 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Serie 3 van Shetland gekeken afgelopen dagen. Waarom heb ik dat niet eerder ontdekt? Dat heerlijke schotse accent ook.
Elis en Vigil gezien (laatste al een tijd geleden op de bbc).quote:Op maandag 14 juli 2025 23:39 schreef Blues het volgende:
Oh en vigil is ook wel leuk.
En Ellis! En nog zoveel meer![]()
https://crime.kro-ncrv.nl/series
Zou je niet kunnen vragen of je daar mag plukkenquote:Op maandag 14 juli 2025 23:42 schreef Blues het volgende:
2 tuinen verderop, waar de bewoners elke zomer 6 mnd of zo elders wonen(weet niet waar) hangt hun boom weer vol met, het lijkt appels of zo.
Zo zonde, op het moment dat ze weer thuis zijn liggen ze rot te wezen in hun tuin.
Zal morgen eens inzoomen met camera om te kijken wat het precies is voor boom.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:42 schreef AnneX het volgende:
“Maak een A4 met leuke anecdotes voor ons als herinnering” …zo’n verzoek slaat dood neer bij mij. Patsboem. De doif is deaud meneer. (Toon Hermans) .
Nou ja…half jaartje geleden of zo hebben wij met alle buren samen bedacht en geknutseld voor een anderquote:
Geplust voor de appeltaart met slagroomquote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:27 schreef AnneX het volgende:
Verder zijn wij beiden met mobiel overgestapt van verschillende providers naar de provider in dit pand.
Wat een geklooi. Het ene abbo is opgezegd, nieuwe sim kaartjes op gestuurd gekregen meer dan 2 weken geleden. Apart gelegd in de agenda bij datum van overgang.
Duurt even voordat het ingaat. Blijkt dat je binnen 2 weken wèl alvast moet registreren, ook met behoud van nummer.
Pffft. Blijkbaar is dat alvast goed gegaan bij de totale aanmelding van internet, mail en tv en vaste lijn.
Al die diensten hebben een eigen app met inlog, ww. etc.
Adem uit…adem in…
Nu appeltaart met slagroom om het te vieren.
Tja…meer gebeurt er niet in de CulChat vandaag…?!quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geplust voor de appeltaart met slagroom
Ja die hing er ook.quote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:58 schreef Candaasje het volgende:
Avond!
Dat je een patiënt met risico op ernstige complicaties doorspreekt met specialist anesthesie, en de procedure vlekkeloos verloopt… en je een routine procedure voor een andere patiënt weliswaar zorgvuldig voorbereidt, maar je hem nadien met spoed voor de hemelpoorten vandaan moet slepen. Arme ziel is er nog ondersteboven van.
Oh en tevens wil ik een dashcam. Kan ik in het vervolg die klapmongool van vanmorgen aanklagen voor doodslagdeze droeftoeter was erger dan de taxichauffeurs op de rondweg van Parijs of Antwerpen. Het scheelde echt niet veel of ze hadden de A12 kunnen afsluiten.
Zo goed besteed, je tijd aan het vrijwilligerswerkquote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
pffff Vrijwilligerswerk is soms drukker dan betaald werk. Nu even stoppen en donderdag weer verder.
Dank voor je opmerking over appeltaart. die moet uit de vriezer.
quote:225.000 Nederlandse mannen die hun geilheid botvieren op kinderen. Waar is de talkshowophef?
Word.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
pffff Vrijwilligerswerk is soms drukker dan betaald werk.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:03 schreef Vanyel het volgende:
Jezus wat een aantallen.
Ik heb alleen een archivelink die ik natuurlijk niet kan delen maar alleen de kop al
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |