abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218102003
Hier verder zweten en wegdrijven *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:37:15 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_218102162
Wegdrijven zeker, maar niet van het zweet :D

Het komt hier met bakken uit de hemel en het onweer laat alles trillen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218102225
Wat gerommel en druppels, maar het is wel iets afgekoeld naar 27 graden... oh en het stijgt weer en het is een stuk vochtiger.
Fake it till you make it...
pi_218102280
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:37 schreef Troel het volgende:
Wegdrijven zeker, maar niet van het zweet :D

Het komt hier met bakken uit de hemel en het onweer laat alles trillen :D
Daarom, wegdrijven, maakt niet uit door wat :+
If they say
pi_218102373
Ik ben vannacht weer aan het werk in de keuken/bedrijfskantine.
Benieuwd hoe warm het daar is.
I’ll keep you posted! :')
pi_218103402
Sterkte Venco!
Buiten is het nu 19 graden *O* Woonkamer 24,5. Over de rest hebben we het maar niet :')
Wat altijd zo kut is met hitte, is dat muren dat absorberen waardoor het in eerste instantie flink afkoelt en dan later de warmte gewoon weer in huis is. Ik ga muren ontwerpen met koelelementen erin 8-)
If they say
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:54:13 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218103699
Hier zijn 3 druppels regen gevallen. Ik hoop dat er straks nog wat aan komt maar vooralsnog gaat alles langs ons heen :')
pi_218103848
Oh das balen Kyara..

Hier 2x flink geregeld en mn zomerjurkje voelt toch wat fris nu :')

Wat zijn Nederlanders toch een heerlijk volkje, altijd wel iets te zeiken over t weer, te koud, te warm, te nat, te droog...
Vanmiddag in t zwembad begon t flink te waaien en dat was ook reden tot klagen want t was wel winderig :')
S. 2014
J. 2016
pi_218103850
Geen regen
Werewolf
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:21:18 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218103972
Hier ging het even goed los , uiteraard toch net toen ik de honden uit liet, dus we liepen een verkorte ronde.
Ik ga zo wel nog met ze naar de losloop ter compensatie.
Het ging letterlijk van 38 naar 18 net maar de zon schijnt alweer, het is nu alweer 23 buiten.
Binnen is het nog 29 graden, ik kan niks tegen elkaar open zetten, alles zit aan 1 kant :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218104118
oh-oh wat goed nieuws van de internist!

Het heeft hier kneiterhard geregend eventjes, geen onweer gehoord.
pi_218104167
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh das balen Kyara..

Hier 2x flink geregeld en mn zomerjurkje voelt toch wat fris nu :')

Wat zijn Nederlanders toch een heerlijk volkje, altijd wel iets te zeiken over t weer, te koud, te warm, te nat, te droog...
Vanmiddag in t zwembad begon t flink te waaien en dat was ook reden tot klagen want t was wel winderig :')
Klagen verbindt. :+
pi_218104508
Wij hadden vanmiddag zomerfeest (waarvan ik hoofd organisatie was) van 2 tot 5. Om 16:30 was er een mega stortbui. We zagen hem gelukkig aankomen, dus we hebben redelijk wat nog op tijd op kunnen bergen, maar heel veel ook niet. En vanaf 14:15 begon het ook al met soms flinke windstoten, dus alle grote parasols en overkappingen moesten we toen al afbreken ivm veiligheid, dus uiteindelijk is het record ‘aantal mensen onder een afdakje van 3x3 meter’ verbroken.

Maar heel eerlijk, eigenlijk was het best lekker om even af te koelen, en een einde passend bij dit schooljaar! Het was alleen fijn geweest als het net 15 minuten later was :D

En het is nu heerlijk afgekoeld! Van 27,5 graden binnen naar 24 al.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:44:05 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_218104837
Hier heeft het behoorlijk geregend en ook best lang geregend. En flinke onweer, het is ook in ieder geval ingeslagen in onze bliksemafleider, dus dat is goed :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218104842
Leuk record @FlyingFish :D
Mazzel iig dat het het grootste gedeelte van de tijd droog is gebleven, al was het warm :)

Hier ook, buiten is het nu 18 graden O+
Straks wel boven de mobiele airco aanzetten om de luchtvochtigheid naar benee te krijgen want dies nu 70% :')
If they say
pi_218106363
Goedemorgen, ik heb lekker alles openstaan, al vanaf een uur of 6, heerlijk fris buiten *O*
pi_218107240
Hier gisteren eerst in de hitte nog even gewerkt en daarna personeelsfeest waar ze lekker airco hadden. Dus dat was prima te doen.

Kreeg ik gisteren te horen dat vandaag de loodgieter zou komen tussen 8.30-9.00 dus ik al een beetje balen zo na het personeelsfeest dat ik toch redelijk op tijd m’n bed uit moest.. je raad het al.. hij is er nog niet.

Het is dat het om een garantieding gaat anders hoeft deze sowieso niet meer terug te komen. (En dat heeft vooral te maken met niet komen wanneer afgesproken, en als hij er is maar 1 ding te doen terwijl er 3 dingen op het lijstje staan voor hem maar waar hij dan geen tijd voor heeft en nog een keer voor langs komt :{ )

Maar goed.. ben benieuwd hoe laat hij langskomt nu want heb geen zin om er de halve dag voor thuis te blijven als ik niet weet hoe laat hij komt.
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:45:17 #18
176471 oh-oh
pi_218107359
Oh daar heb ik echt zo een hekel aan, mensen die je maar laten wachten, en hoeveel afspraken kan hij gehad hebben voor die van jou?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218107730
Nou dat inderdaad. Waarschijnlijk heeft hij wel gewoon uitgeslapen of zo. Was een uur later dan gepland uiteindelijk. Maar goed het werkt. Dus nu hoeft ie ook hier niet meer te zijn
pi_218110466
Fijn dat ie toch nog geweest is Hillie en dat hij niet meer hoeft terug te komen :)

Hier net paniek, droger deed niks meer. Jah, hij is 20 jaar oud en staat in de schuur en dat kan alleen dit type maar wordt niet meer gemaakt. Andere drogers kunnen niet tegen kou want dan kappen ze ermee.
Maargoed, ik bel zwager en hij vraagt of het licht het doet? Ja, tuurlijk...ehm, geen licht aan gehad want daglicht. Ik lichtknopje aandoen, nope. Kijk even in de meterkast. Jup, schakelaar stond om :@
Dus, mijn droger doet het nog *O*
Schuur staat nu open om de warmte te lozen.

Had al ruzie gemaakt met zoon want als ik een nieuwe droger moet, flikker ik waarschijnlijk de vaatwasser eruit, kan ie mooi binnen staan. Daar was meneer het niet mee eens. Mag ik voortaan afwassen. Prima, mag hij voortaan AL ZIJN SOKKEN één voor één ophangen O-)
Maar, dat hoeft allemaal (nog) niet want droger droogt weer :)
Maar kom op, een vaatwasser voor 2 personen :') Als die stuk gaat, komt er geen nieuwe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 03-07-2025 15:50:59 ]
If they say
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:07:28 #21
176471 oh-oh
pi_218110479
Wat een paniek om niks weer!
( Groucho Marx )
pi_218110789
Nouja, het is niet de eerste keer dat de droger niks doet. Er is al twee keer eerder een monteur bij geweest dus zo gek is dat niet :P De laatste keer dat ie er was, zei hij al dat droger eigenlijk op was dus het is afwachten tot ie echt de geest geeft.
If they say
  donderdag 3 juli 2025 @ 16:00:16 #23
176471 oh-oh
pi_218110857
Ik heb geen droger en geen vaatwasser, heerlijk!
( Groucho Marx )
pi_218110955
Kunnen ze het ook niet begeven :D
If they say
pi_218111150
Gelukkig doet ie het nu nog dan. Maar wordt er tegenwoordig niks meer gemaakt wat tegen de kou kan? Er zullen toch meer mensen zijn die zoiets in een garage hebben staan?
pi_218111160
Ik heb wel een droger EN een vaatwasser en ik ben blij dat ze het beide doen (tot nu toe).
Apparaat 2 is intussen ook stuk, na de wasmachine begaf ook de laptop van de oudste het. En (ik hoop dat het meetelt voor de 3 op een rij...) vorige maand haar ipad. Fingers crossed dat dit het dan was voorlopig :X .
pi_218111171
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:43 schreef hilliebillie het volgende:
Gelukkig doet ie het nu nog dan. Maar wordt er tegenwoordig niks meer gemaakt wat tegen de kou kan? Er zullen toch meer mensen zijn die zoiets in een garage hebben staan?
Gaat het dan om kou of ook om vocht? Mijn schuurtje is koud en vochtig.
In de garage was het tijdens de verbouwing behoorlijk fris, maar de droger en wasmachine werkten wel gewoon (daar is het niet echt vochtig meer, gelukkig).
pi_218111480
Ik ga niks zeggen over wat het hier wel of niet doet want jynxen ligt op de loer. :P
De droger gaat een keer of 2 per jaar aan, in noodgevallen van extra was. :+
pi_218111600
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:43 schreef hilliebillie het volgende:
Mijn buuf haar droger staat ook in de schuur en die ging stuk. Zij naar de winkel, gevraagd welke wel in een koude schuur kan, want ze kwam in de winter vaak bij mij drogen. Die of die, dus zij kocht er een en die kapt er toch mee zodra het kouder wordt. Helaas was het alleen mondeling toegezegd dat hij in kou zou werken dus ze had geen bewijs en kon er niets mee. En komt dus weer bij erge kou mijn droger gebruiken :D
Mijn zwager heeft het ook in de winkel gevraagd en die kreeg toen, bijna 20 jaar geleden ook mijn model als advies en de Mielemonteur zei exact hetzelfde. Nou hadden zij nog wel gereviseerde staan, maar das ook alweer jaren geleden. En mijn schuur is echt koud en vochtig, geen isolatie. En warm, vandaar dat de stop er vandaag uit sloeg :+
Heb ik nog een schuur en die is iets minder koud in de winter dus als deze echt het loodje heeft gelegd maar kijken of een nieuwe daar wel kan staan. Maar, liever niet.

Denk wel dat de laptop meetelt, @Nijna, dus dat scheelt weer ;)

Venco, ik gebruik hem voor onderkleding, sokken, handdoeken en lakens. Gewone kleding gaat er niet in. Maar ik ga echt geen sokken ophangen, no way :{w Ik draag niet eens sokken.
If they say
pi_218111610
Pff. Mag het volgende schooljaar wat minder extreem zijn? :{
Kind ziek ophalen op schoolreisje in een pretpark is iets wat nu toegevoegd is aan ons kind-lijstje. En wat een stress, dan had ik liever een beroep waarbij je alles uit je handen kunt laten vallen. Nu moest ik tig telefoontjes plegen om anderen te regelen...
Ben benieuwd of hij de laatste schooldag naar school kan, hij slaapt al de hele middag. Gelukkig gaan we dit jaar voor het eerst niet direct op vakantie...
pi_218112413
Ow hupje, dat is wel een ding zeg. Zeker als je eerst iemand anders moet regelen!

Zou fijn zijn als hij de schoolafsluiting er bij kan zijn. Maar zou me er niet te druk om maken als hij zich niet helemaal lekker voelt morgen.

Gelukkig maar niet direct op vakantie, dat scheelt wel weer stress!
pi_218112561
Verloofde was vandaag ook op schoolreisje, terugweg duurde 2 uur, dus ze is kapot.

Wel balen Hupje! Hopelijk snel opgeknapt.

Ik dacht vandaag 'wat voor bedrijf is er nog niet bij ons geweest de afgelopen maanden?' Een lekdetectiebedrijf! Dus die komt volgende week vrijdag. We hebben al een tijdje 'bubbelende' verf in de wc. De schilder en de aannemer hebben er naar gekeken en denken allebei dat verschillende lagen verf elkaar niet aardig vinden. Maar voordat ik die hele muur kaal maak, wil ik zeker weten dat het niet door vocht komt.
pi_218113533
Mush, hoeveel sokken kunnen het zijn dat je zo’n weerstand hebt ze op te hangen?
Je hebt alleen je zoon en zelf draag je ze niet.

Heb je een sokkenfobie? :+
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:58:59 #34
176471 oh-oh
pi_218113584
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:52 schreef vencodark het volgende:
Mush, hoeveel sokken kunnen het zijn dat je zo’n weerstand hebt ze op te hangen?

Jeweettog waar die jongens hun sokken voor gebruiken!
Ik zou ook een sokkenfobie hebben ;(
( Groucho Marx )
pi_218113594
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:52 schreef vencodark het volgende:

:D Zoiets. Zoon laat zn sokken overal en nergens slingeren, behalve in de wasmand. Als hij ineens gaat gillen dat ie geen schone sokken meer heeft, gaat ie ernaar op zoek. Waardoor ik in een keer 20 paar sokken ofzo in de wasmachine heb. Vandaar mijn afkeer bij alleen het idee al om sokken op te moeten hangen. Ik rol ze ook niet, mag ie zelf doen :P
If they say
pi_218113609
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
_O- Nah, dat zou me dan weer niet boeien :D
If they say
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:02:05 #37
176471 oh-oh
pi_218113626
Het zou natuurlijk een optie zijn om ze gewoon niet te wassen als ie ze niet gewoon in de wasmand doet en dat hij het misschien gewoon leert?
Maar dat zal wel iets geks zijn van mij, zonder kinderen.
( Groucho Marx )
pi_218113660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
_O- Nah, dat zou me dan weer niet boeien :D
Jizz sokken van je zoon boeit je niet maar schone sokken ophangen is een no-go? :+

Ik ga eens afwassen! :P
pi_218113682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:02 schreef oh-oh het volgende:
Het zou natuurlijk een optie zijn om ze gewoon niet te wassen als ie ze niet gewoon in de wasmand doet en dat hij het misschien gewoon leert?
Dat laatste hč. :+ o|O
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:11:10 #40
176471 oh-oh
pi_218113717
Ik vind de was ophangen gewoon nooit vervelend, ik hou zelfs van de wasjes hondenkleren, ik mis ze in de zomer altijd, heerlijk werkje ,altijd lekker fris en het duurt max 10 minuten voor 1 machine gok ik?
( Groucho Marx )
pi_218113801
Ik vind de was doen en ophangen niet vervelend - áls de kleding goed in de wasmand zit enz :D Maar daar schort het nog wel eens aan. Je hebt ook geen idee hoe irritant het is als kleding niet goedom in de wasmand ligt tot je het hele proces een keer zelf doet. :P
pi_218113833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de was ophangen gewoon nooit vervelend, ik hou zelfs van de wasjes hondenkleren, ik mis ze in de zomer altijd, heerlijk werkje ,altijd lekker fris en het duurt max 10 minuten voor 1 machine gok ik?
Dan kan je sneller ophangen dan ik.
Maar dan moet ik zeggen dat ik ook de was ophang ocd stijl... per persoon en dan per soort. Intussen hoeven de 2 wasknijpers niet meer dezelfde kleur te hebben 8)7 .
Vind ik handig met opvouwen, als ik alles per persoon bij elkaar heb .
Sokken hang ik per paar naast elkaar, als het droog is vouw ik ze gelijk in elkaar.

Was die niet in de wasmand zit, die was ik niet. Dikke pech als je iets mist, soms kondig ik nog wel aan dat ik bv morgen donkere was ga doen. Maar ligt het er niet in dan niet.
Mijn man spaart zijn sokken onder de stoel naast zijn bed, mijn oudste dochter gooit ze random in een knoedeltje op de grond in haar slaapkamer :') die gooi ik nog wel eens terug tot ze wel ontvouwen zijn.
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:36:03 #43
176471 oh-oh
pi_218113899
Ik gebruik geen wasknijpers want ik wil die niet zien, alleen mijn sokken en ondergoed hang ik aan zo een rekje waar knijpers aan hangen. Shirts en zo doe ik op een kleerhanger, broeken hang ik zonder hanger op.
( Groucho Marx )
pi_218113954
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:02 schreef oh-oh het volgende:
Waarom denk je dat ie steeds zonder sokken zit? Vandaar ook zoveel sokken in één keer, das als ie erachter is dat zn sokkenbak leeg is en hij sokloos is :P

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Jizz sokken van je zoon boeit je niet maar schone sokken ophangen is een no-go? :+

Ik ga eens afwassen! :P
Vandaar de droger :P
En afwassen, zelfs met de vaatwasser doe ik nog veel op de hand. Ding staat hooguit 2x per week aan dus die zal ik niet missen, eigenlijk.
If they say
pi_218114117
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Hahaha ik heb een poetshuisje, en die mensen hebben een puberzoon, ik mest wekelijks de bovenverdieping uit maar heb gezegd dat ik de grens trek bij krokante sokken.... die raak ik echt niet aan.

Hier wel een droger in huis, ik mag ivm de pollen en de longen van mn zoon het niet buiten hangen van de longverpleegkundige.. en binnen wordt het snel te vochtig.
S. 2014
J. 2016
pi_218114257
Ik ben blij dat ik geen jongens heb 🤣🤣

Ik heb geen knijpers. Alles gaat op hangers. Ik strijk ook niet. Heb niet eens een strijkplank 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218114368
Sokken ophangen doe ik niet, die gooi ik los bovenop het rek.

Was die niet in de wasmand ligt wordt niet gewassen en wat binnenstebuiten in de was gaat krijg je ook zo terug. Opvouwen doe ik alleen nog voor S van 3jaar hij helpt soms al wel met opvouwen en opruimen dus het begin is er.
pi_218114371
Jaaaaa de was!

2 a 3 x per week gaat de droger aan. Geen knijpers. Groot hoog wasrek en een droogmolen. Ik ben chef was en wat niet in de wasmand ligt, wordt niet gewassen, maar hoewel onze kinderen enorm goed zijn in spullen laten slingeren ligt er nooit was op de grond ofzo.

Zonder droger zou ik naar vinden, ook hetzelfde als GM. In pollen seizoen hang ik niets van B buiten te drogen en binnen kan het alleen in de woonkamer. Dat doe ik liever niet.
pi_218114473
De kinderen weten dat ze hun kamer op moeten ruimen voordat er op dinsdag gepoetst wordt. En ik heb wel eens gezegd dat ze een slaapkamer over mocht slaan omdat puberzoon niet had opgeruimd.
Vind niet dat zij ook nog alles op moet ruimen namelijk (en al zeker geen vuile was). (vaak zet ze toch nog dingen wel wat netter als dat de kinderen gedaan hadden, maar dan hadden ze er voor hun doen wel al hun best voor gedaan).

Hier gaat alles in de droger op bh’s en m’n werkshirts en een paar sportshirt met opdruk na.

Netjes ophangen heb ik een tijdje geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om het niet alsnog te hoeven strijken.
En vind het in de winter gewoon erg lang duren kwam ik achter toen we afgelopen winter in schoonmoeders huis zaten en ze er bij zei ‘het is snel droog want de vloerverwarming staat daar in de badkamer altijd aan’. Maar als je een droger gewend bent is twee dagen toch lang ;)

Maar ieder zo z’n ding.
pi_218114502
True, wat niet in de wasmand ligt, wordt niet gewassen maar ik herinner hen er wel altijd aan de boel in de wasmand te doen.
Vooral gymspullen moeten in de gaten gehouden worden.
Gaat meestal goed. :+
En alles hangt altijd per persoon op een redelijk vaste plek aan de wasrekken. Makkelijk met opruimen en als ze zelf eens iets moeten pakken.

Hier ook chef was. Als mijn man het al ophangt, hangt alles door mekander.
Makes my eye twitch. :% :+
pi_218114675
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:35 schreef vencodark het volgende:
Vooral gymspullen moeten in de gaten gehouden worden.
Goede tip voor de zomervakantie wel. Check de gymtassen en trommels/bekers!
pi_218114694
Man is chef was hier en je hoort mij niet klagen. Hem wel, want het is niet perse een bewuste keuze. Hij stoort zich gewoon eerder aan sokken/ondergoed wat bijna op is (ik heb meer) en registreert veel eerder dat de wasmand vol is. :+
pi_218114697
Ik strijk ook al jaren niet, koop zelfs kleding die ik niet hoef te strijken. Een keer wat terug naar de winkel gebracht omdat het echt gestreken moest worden. Dacht het niet :')

Hillie, ik was kleding op een antikreuk programma, dat centrifugeert op een lager toerental en kreukt daardoor ook minder. Machine tot iets meer dan de helft vullen en dan komt het er minder gekreukt uit. Dan op een hangertje, beetje in model trekken en strijken hoeft niet meer. Scheelt echt veel strijkwerk :)
If they say
pi_218115095
Gewoon die wasmachine BOMVOL en bij het uithangen even flink uitkloppen en retestrak ophangen. :P
  vrijdag 4 juli 2025 @ 07:13:41 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218115625
Mijn wasmachine loopt vast als ik hem teveel vul.

Sinds ik deze wasmachine heb komen de kleren er super gekreukt uit. Ik weet niet wat ik anders kan doen. Lang verhaal kort ik strijk dus wel want ik vind het er echt niet uitzien als kleren ongestreken zijn. Ziet er heel onverzorgd uit.

Sokken ophangen vind ik ook ruk.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 07:16:37 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218115642
By the way, school heeft zoon “gegund”. En hij is over naar havo vier. Wel met de kanttekening dat hij echt iets aan z’n werkhouding moet gaan doen. Want als hij komen schooljaar zo blijft werken, gaat hij het niet redden.

Wij hadden beloofd dat hij een elektrische fiets (geen fatbike) mocht kopen als hij over zou zijn. Dat heeft hij zich geen twee keer laten zeggen. We hebben vanmiddag een afspraak via marktplaats.
pi_218115691
J heeft eindeloos geslapen sinds het ophalen bij het schoolreisje en lijkt weer aardig opgeknapt. Even duimen dat hij de laatste ochtend op school volhoudt.
Nu kwam het besef bij hem pas echt wat hij allemaal gemist heeft gisteren ;( (en ja, er zijn ergere dingen op de wereld, maar voor een 10 jarige is dit best rot)
pi_218115822
Ahw @Hupje dat is wel sneu. Fijn dat hij wat opgeknapt lijkt te zijn :*

Strijken doe ik bijna niet, ik probeer het netjes op te hangen en als dat niet goed genoeg is dan moet men zelf maar strijken. Ik strijk dus ook de overhemden van mijn man niet, hang ze wel op een hangertje vanuit de wasmachine. Hij vindt dat het wel strijkt aan zijn lijf :') . Zelf weten, maar die randjes bij de knopen enzo, die krijg je niet netjes zonder te strijken.
Gelukkig heeft hij een witte jas aan tijdens zijn werk, dan valt het niet zo op :+ .
pi_218115985
Wat fijn dat ze hem 4 havo gegund hebben @amaranta Een ebike doet wonderen ;)
Nu moet hij dit jaar wel laten dat hij het écht kan. Komt vast wel goed :)
En wasmachine, probeer es een ander programma met minder toeren bij centrifugeren? Vaak komen die vele kreukels omdat het toerental te hoog is. Prima voor handdoeken en lakens enzo, minder geschikt voor kleding.

Aaw sneu, @Hupje ;( Wél fijn dat hij is opgeknapt. Misschien samen daarheen gaan een dagje ter compensatie?

Nouja, als hij zelf geen last heeft van de ongestreken randjes, @Nijna, lekker zo laten :)

Zoon heeft vandaag afscheid van zn klas dus gaan ze naar het strand. Ga ik lunchen met een vriendin.
If they say
pi_218116861
@amaranta wat fijn!! Heb je er vertrouwen in dat hij volgend jaar een tandje harder kan?

Om 8 uur waren de cijfers van de laatste toetsweek van de oudste in te zien in Magister. Ik vond het toch wel heel spannend. Maar hij heeft een aantal prima cijfers gehaald waar nodig. Ook een paar minder prima, maar zonder vervelende gevolgen voor het eindcijfer. Opgelucht! Enige echte onvoldoende is een 5 voor Duits. De rest zessen en zevens *O*.

Er staat ook nog een 1 voor Frans, maar die laat hij vallen. Ze geven ook een gezamenlijk cijfer voor Frans, Duits en Spaans (alle vakken hebben ze 1 periode gevolgd om daarna te kiezen welke je houdt in het tweede jaar) en dat is een 4. Maar ik neem niet aan dat ze daar moelijk over doen als Frans volgend jaar wegvalt.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218117096
Ik kreeg net de eindafrekening van Vattenfall en moet ruim 400 Euro bijbetalen, best gek aangezien ons termijnbedrag bewust te hoog was en ik volgens de App steeds geld terug zou krijgen.
Ik die hele berekening doorgelopen, hebben ze 7000 kwh terugleverkosten van de zonnepanelen doorberekend. :o Onze panelen leveren maar 3000 per jaar op waarvan we zo'n 75% zelf verbruiken.

Dat klopt niet he, dus daar mag ik weer achteraan. >:)
pi_218117274
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:57 schreef exode het volgende:
Ik kreeg net de eindafrekening van Vattenfall en moet ruim 400 Euro bijbetalen, best gek aangezien ons termijnbedrag bewust te hoog was en ik volgens de App steeds geld terug zou krijgen.
Ik die hele berekening doorgelopen, hebben ze 7000 kwh terugleverkosten van de zonnepanelen doorberekend. :o Onze panelen leveren maar 3000 per jaar op waarvan we zo'n 75% zelf verbruiken.

Dat klopt niet he, dus daar mag ik weer achteraan. >:)
Wow, wat goed dat je het hebt uitgezocht. Zou het een foutje zijn of bewust 'kijken of de klant het merkt'... ? Wel gedoe weer!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218117363
Yay @Phaidra *O* Blijft best wel spannend, elk jaar. Als hij Frans toch laat vallen... Zoon staat ook best slecht voor geschiedenis, aardrijkskunde en Frans. Hij heeft geloof ik daar 1 onvoldoende. Bij magister staan zoveel cijfers, geen idee waar ik moet kijken :') Maandag z`n rapport, dan staat het vast, op papier :+

Das kut, @exode, kan je daar weer achteraan. Je zou toch zeggen dat het allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn...

Lunch gaat niet door, rooster van vriendin is veranderd. Dan maar morgen lunch met zoon :P

En ik zie nu zoveel leuke All Stars...zit op mn vingers om niet te bestellen. Net wel drie shirts besteld *)
If they say
pi_218117422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay @:Phaidra *O* Blijft best wel spannend, elk jaar. Als hij Frans toch laat vallen... Zoon staat ook best slecht voor geschiedenis, aardrijkskunde en Frans. Hij heeft geloof ik daar 1 onvoldoende. Bij magister staan zoveel cijfers, geen idee waar ik moet kijken :') Maandag z`n rapport, dan staat het vast, op papier :+

Das kut, @:exode, kan je daar weer achteraan. Je zou toch zeggen dat het allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn...

Lunch gaat niet door, rooster van vriendin is veranderd. Dan maar morgen lunch met zoon :P
Als hij dit eerste jaar niet had gehaald, moest hij van school af (harde regel van school, omdat het een categoraal atheneum is). Vanaf volgend jaar mag hij wel blijven zitten, dat is in ieder geval iets minder rigoreus :+. Hoop dat het niet nodig is, al zal het voor alle talen wel hard werken worden. Dan moet hij Engels, Duits en Spaans tegelijkertijd op peil zien te houden. Hij gaat uiteindelijk toch wel een beta-profiel kiezen, maar je moet eerst jaar 2 en 3 nog door zien te komen.

In Magister bij de cijfershebben wij tabbladen, als je dan naar rechts scrollt tot het einde, zie je de lijst met eindcijfers (afgerond op hele cijfers). Misschien bij jou ook? Een onvoldoende op Ges/AK/Fr is volgens mij niet zo heel erg, zolang dat niet een belangrijk profielvak is :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218117424
Vattenfall al gesproken, ze weten niet wat er fout is gegaan maar het klopt inderdaad niet. In de specificatie zie je ook meteen dat we veeeeeeeel minder hebben teruggeleverd.

Kortom er komt een nieuwe eindafrekening waarop we juist geld terugkrijgen. We zijn overigens overgestapt naar Eneco dus ze waren vast boos ;)

Wel mooi om te zien: 800 m2 gas verbruikt, dat was toen we hier kwamen wonen 2500 m2....
pi_218117428
Mooi verschil exode! _O_
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218118040
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als hij dit eerste jaar niet had gehaald, moest hij van school af (harde regel van school, omdat het een categoraal atheneum is). Vanaf volgend jaar mag hij wel blijven zitten, dat is in ieder geval iets minder rigoreus :+. Hoop dat het niet nodig is, al zal het voor alle talen wel hard werken worden. Dan moet hij Engels, Duits en Spaans tegelijkertijd op peil zien te houden. Hij gaat uiteindelijk toch wel een beta-profiel kiezen, maar je moet eerst jaar 2 en 3 nog door zien te komen.

In Magister bij de cijfershebben wij tabbladen, als je dan naar rechts scrollt tot het einde, zie je de lijst met eindcijfers (afgerond op hele cijfers). Misschien bij jou ook? Een onvoldoende op Ges/AK/Fr is volgens mij niet zo heel erg, zolang dat niet een belangrijk profielvak is :P.
Ah, zo ja. Vriendjes van zoon zitten op het Gymnasium en die doen hetzelfde idd. De een is door, de ander moet nu van school, naar een gewoon VWO.
Maar dit jaar was voor jullie dus extra spannend. Voor de profielkeuze moet ook elk vak redelijk gaan. Pas daarna maakt het niet veel meer uit. Zoon heeft nu z`n profiel gekozen en voor die vakken staat hij ook (ruim)voldoende.

Hier bij magister staan periode TC1 t/m 3, TB 1 t/m 3 en dan periode T en B met niet afgeronde cijfers. Zijn laagste daar is een 5. Zal dat het wel zijn, denk ik. Zie het maandag wel, hij is iig over.

Fijn dat het zo snel is opgelost, exode. Scheelt een zooi gedoe.

Ga ik toch lunchen, vriendin appte net. Heb ik net wel 6 toastjes met roquefort in mn mik zitten dus neem ik wel een gebakje :+
If they say
pi_218118176
@exode blij dat het foutje gevonden is. Scheelt een hoop geld.

Magister verschilt per school. Ik heb 2 varianten die elk op hun eigen manier werken. Maar bij beide kan ik ze op "berekende kolommen" zetten en dan zie je niet meer de tussendoor cijfers, alleen de eindcijfers per periode en de finale eindcijfers.

Gister ook telefoon van de mentor, ruim over naar 3G, niet verbazend met alleen maar 7,8 en 9's. Ze vroeg nog of hij wel doorging met gymnasium (Ze zitten met 7 gymnasiasten in een vwo klas, dus hij kan sowieso in dezelfde klas blijven). Hij wil dat wel graag, want dan heeft hij nog 1 jaar Frans en Duits en kan hij daarna lekker alleen Grieks houden. Die mythologie is toch een stuk leuker dan die zinloze talen :P
  vrijdag 4 juli 2025 @ 12:01:12 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218118231
Oudste heeft zijn laatste toetsweek verprutst dus ineens toch 2 vijven op zijn rapport. Wel jammer wat op het rapport staan de cijfers van alle periodes dus duidelijk zichtbaar dat voor 5 vakken de cijfers omlaag zijn gegaan. Soms ook van een 9 naar een 8 dus dat is de overzien. Maar volgend jaar gaan we dingen toch wel anders aanpakken.

En de middelste en de jongste ( :+ ) zijn ook klaar met de basisschool *O* *O*
pi_218118367
Voor de was opsom: ik ben chef was thuis, hang de was altijd te drogen behalve handdoeken/beddengoed/ondergoed want dat gaat rechtstreeks de droger in. Strijken doe ik het liefst zo min mogelijk dus kleding van stofjes die je moet strijken wordt hier gewoon niet gekocht :')

Dat is een beste eindafrekening @exode, goed dat je het hebt nagekeken en dat het niet klopt en wat fijn dat ze het netjes en snel herstellen!

Hier discussie in de ouderapp over het afscheidscadeau voor de juffen volgende week. Gezanik onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218118903
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 12:01 schreef Kyara het volgende:
Oudste heeft zijn laatste toetsweek verprutst dus ineens toch 2 vijven op zijn rapport. Wel jammer wat op het rapport staan de cijfers van alle periodes dus duidelijk zichtbaar dat voor 5 vakken de cijfers omlaag zijn gegaan. Soms ook van een 9 naar een 8 dus dat is de overzien. Maar volgend jaar gaan we dingen toch wel anders aanpakken.

En de middelste en de jongste ( :+ ) zijn ook klaar met de basisschool *O* *O*
Wat jammer van de laatste toetsweek. Maar fijn dat de basisschoolperiode voor jullie is afgerond! *O* Ik kan niet wachten :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:23:43 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218118912
Oh daar hou ik ook niet van Schanu, dat gezeik. Blij dat ik daar nu vanaf ben want volgens mij regelen ze dit soort dingen op het vo gewoon met elkaar (of niet).
pi_218118954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 12:19 schreef Schanu het volgende:
Voor de was opsom: ik ben chef was thuis, hang de was altijd te drogen behalve handdoeken/beddengoed/ondergoed want dat gaat rechtstreeks de droger in. Strijken doe ik het liefst zo min mogelijk dus kleding van stofjes die je moet strijken wordt hier gewoon niet gekocht :')

Dat is een beste eindafrekening @:exode, goed dat je het hebt nagekeken en dat het niet klopt en wat fijn dat ze het netjes en snel herstellen!

Hier discussie in de ouderapp over het afscheidscadeau voor de juffen volgende week. Gezanik onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O- jeetje waar doen ze moeilijk over hee. Ik zou denk ik iets zeggen als; Iedereen die iets wil inleggen, kan dat doen via de link. Geen probleem als niet iedereen mee wil doen, maar verdere discussie lijkt me niet nodig.

En dan hopen dat ze daadwerkelijk hun mond houden :X.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218119204
Ook op het vo heb je bij ouderavonden ouders die moeilijk doen om het moeilijk doen :X
Maar geen app groepjes met geneuzel of schoolplein geroddel *O*

Alleen een groepjes met de ouders van vrienden en die gebruiken we alleen om foto's van verjaardagsfeestjes uit te wisselen.
pi_218119404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
-O- jeetje waar doen ze moeilijk over hee. Ik zou denk ik iets zeggen als; Iedereen die iets wil inleggen, kan dat doen via de link. Geen probleem als niet iedereen mee wil doen, maar verdere discussie lijkt me niet nodig.

En dan hopen dat ze daadwerkelijk hun mond houden :X.
Dat had ik ook bijna letterlijk zo gezegd, ben ook niet meer ingegaan op reactie van andere ouders want dan voed ik de discussie alleen maar nog meer. En ondertussen hebben er 15 van de 22 (ouders van) kinderen betaald, dus het gros vond het gelukkig wel gewoon prima.

Tegen de moeder die mij privé berichtte heb ik ook gezegd dat ik de discussie niet verder aan ga, is het mij niet waard en ik dwing je niet om in te leggen. Dat heeft ze uiteindelijk wel gedaan met een symbolische ¤ 0,50 per juf, misschien is ze bang dat de naam van haar kind anders niet op het kaartje komt :+ (grapje natuurlijk, het cadeau wordt gewoon namens de hele klas gegeven ongeacht wie wel of niet heeft ingelegd).
pi_218119824
Volgende keer een chatgroep aanmaken waarin alleen beheerders kunnen reageren Shanu, wat een gezeik zeg.

Wij hebben geen klassen Apps, van beide kinderen niet, ik heb van de meeste ouders niet eens een telefoonnummer, heerlijk rustig!

B is met een vriendje en vader van vriendje aan het varen. Erg benieuwd hoe hij het vindt, hij maakte zich druk om het ontbreken van een wc op de boot, geen omkleedmogelijkheid en geen idee welke beren hij nog meer op de weg zag.
pi_218121136
Wat een ontwikkelingen vandaag:

De groepsindeling van de school van B en Juul zijn bekend. B krijgt in groep 8 zijn lievelingsjuf :) 2 dagen en 3 dagen een meester.

Juul gaat naar groep 4 :) dus niet 3/4 en al haar vriendjes/vriendinnetjes ook. Dus helemaal blij.

Vandaag naar de fysio geweest met Juul en zij denkt dat Juul een fractuur heeft opgelopen met de avondvierdaagse. Niets wijst op spier of peesproblemen. Ze heeft een verdikking op 1 wreef maar die is hard, kortom bot. De breuk is allang dicht gegroeid maar waarschijnlijk niet perfect. Ze raadt wel aan een foto te laten maken maar zeer waarschijnlijk doen ze er niets mee. Gips heeft geen zin meer en opereren doen ze niet zo snel. Pfffff. Maandag de huisarts bellen voor een doorverwijzing. Want spoed heeft het niet en ik ga niet nu nog bellen. Ze loopt inmiddels weer heel goed en pijnloos. Alleen bepaalde bewegingen zijn vervelend.
pi_218121394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 17:24 schreef exode het volgende:
Wat een ontwikkelingen vandaag:

De groepsindeling van de school van B en Juul zijn bekend. B krijgt in groep 8 zijn lievelingsjuf :) 2 dagen en 3 dagen een meester.

Juul gaat naar groep 4 :) dus niet 3/4 en al haar vriendjes/vriendinnetjes ook. Dus helemaal blij.

Vandaag naar de fysio geweest met Juul en zij denkt dat Juul een fractuur heeft opgelopen met de avondvierdaagse. Niets wijst op spier of peesproblemen. Ze heeft een verdikking op 1 wreef maar die is hard, kortom bot. De breuk is allang dicht gegroeid maar waarschijnlijk niet perfect. Ze raadt wel aan een foto te laten maken maar zeer waarschijnlijk doen ze er niets mee. Gips heeft geen zin meer en opereren doen ze niet zo snel. Pfffff. Maandag de huisarts bellen voor een doorverwijzing. Want spoed heeft het niet en ik ga niet nu nog bellen. Ze loopt inmiddels weer heel goed en pijnloos. Alleen bepaalde bewegingen zijn vervelend.
Fijn van de klassenindeling! *O* Toch altijd weer een opluchting als dat goed gaat.

Maar wel vervelend van de fractuur. Kan wel iets zijn waar ze levenslang wat last van houdt. Al is het niet meer dagelijks. Sneu :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218121437
De schoolvakantie is hier begonnen *O*
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:35:44 #80
344469 Amsel
zonder t
pi_218121528
Wat balen van die mogelijke fractuur exode! Hoe zou dat gebeurd kunnen zijn, is ze toen gestruikeld ofzo?

Regio Zuid, geniet van de zomervakantie :) Hier nog een week te gaan. Kinderen lopen op hun tandvlees :')

Wij hebben vrijdag een familie-uitje in Duinrell, maar de weersvoorspellingen zijn niet super. Weet iemand een tof indoor-alternatief in de buurt?
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:43:17 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218121590
Vakaaaaaaaaantie. Ik gisteren al, dus effectief 5,5 week. M'n man sinds net 5,5 week. En de kinderen 6 natuurlijk. Wat waren we hier ontzettend en toe.

Morgen nog een uurtje turnles en dan rijdt m'n man met de motor mee in de uitvaart van onze bijna-buurman. Die is heel plotseling overleden (49) en was fervent motorrijder, dus ze hebben iedereen in de buurt gevraagd te rijden. Mooi gebaar wel.

En dan hoeven we niks meer behalve op ons gemak de caravan inpakken en dinsdag vertrekken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 juli 2025 @ 22:16:41 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218124262
Wij zijn in ons nét (oké niet letterlijk net, maar de overdracht was dinsdag) gekocht vakantiehuisje.

We blijven tot zondag en dan weer naar huis.

Het huisje is in de buurt van de kleinste stad van Europa.

Mijn man was vorig jaar al in dit vakantiepark geweest. En laatst vertelde een vriend van hem dat hij op dit park een huisje had gekocht.
Dus mijn man getriggerd en was gaan kijken welke huisjes er nog meer te koop stonden.
Dus wij een lijstje gemaakt van huisjes die we wilden bezichtigen. Maar, dat was onder voorbehoud van beschikbaarheid, want deze huisjes worden ook gewoon verhuurd. (Als je dat als eigenaar wil).
Uiteindelijk zijn we geweest en konden we maar 1 huisje bekijken.
Het was - in vergelijking met de andere huisjes - vrij laag geprijsd. En de makelaar liet doorschemeren dat ze er snel vanaf moesten, want het echtpaar was uiteen.
We zijn ongeveer 15 minuten in het huisje geweest.
Thuis aangekomen besloten dat het wel erg gunstig geprijsd was en dat we wel een bod wilden doen.
Dus we zijn nog wat onder de vraagprijs gaan zitten en ons bod is toen geaccepteerd.

Het is gemeubileerd. Badkamer is pas wel vernieuwd maar erg simpel wel.
Maar er is wel wat ruimte om heea te verbouwen, doordat we gunstig hebben gekocht.

En ja. We gaan het verhuren ook. Zal tzt als onze website klaar is, de link delen.
pi_218124489
@amaranta Tof, zeg! Ook nog dingen tegengekomen die eerder niet opgevallen waren? Of helemaal tevreden zo?
  vrijdag 4 juli 2025 @ 22:46:52 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218124512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:44 schreef Hupje het volgende:
@:amaranta Tof, zeg! Ook nog dingen tegengekomen die eerder niet opgevallen waren? Of helemaal tevreden zo?
We maken een lijstje :+ :P O-)
pi_218124824
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:35 schreef Amsel het volgende:
Wat balen van die mogelijke fractuur exode! Hoe zou dat gebeurd kunnen zijn, is ze toen gestruikeld ofzo?

Regio Zuid, geniet van de zomervakantie :) Hier nog een week te gaan. Kinderen lopen op hun tandvlees :')

Wij hebben vrijdag een familie-uitje in Duinrell, maar de weersvoorspellingen zijn niet super. Weet iemand een tof indoor-alternatief in de buurt?
Hier, op een half uur rijden van Duinrell, wordt voor vrijdag stralend zonnig weer en 25 graden voorspeld, dus zal wel loslopen toch?

Ik hoop het heel hard want wij hebben voor vrijdag een boottocht gepland :')
pi_218125112
Vrijdag is idd prima hier (vooralsnog). En Duinrell had ook een paar binnendingen dacht ik. Botsauto’s en een soort ballenbak. En het schaduwhuis natuurlijk, een van de favorieten van mijn kinderen :D en je kan altijd Tikibad erbij doen, daar is een kinderdeel aangebouwd (waar ik nog niet geweest ben).

Als binnen alternatief is misschien omniversum/Museon leuk? Dat is in Den Haag.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 06:30:49 #87
344469 Amsel
zonder t
pi_218125677
Jemig ik bedoel ook helemaal niet vrijdag, maar zondag (morgen dus) |:) Heb zelf ook een beetje een gefrituurd brein aan het eind van het schooljaar.

@amaranta Wat leuk! Ik heb altijd het idee dat er heel veel addertjes onder het gras zitten als je zelf een vakantiehuisje zou willen kopen, zeker als het ook verhuurd gaat worden. Maar misschien is dat in de praktijk dus wel helemaal niet zo :D
  zaterdag 5 juli 2025 @ 07:20:58 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218125786
Wij hebben dat ook weleens overwogen, maar hebben uiteindelijk een (tweedehands) grote caravan gekocht. We gaan niet graag terug naar dezelfde plek.

Wel tof hoor! Ben benieuwd naar de link tzt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218125905
Wat een heerlijk spontane aankoop amaranta :)

Wij hebben het ook wel eens overwogen maar niet om te verhuren.
pi_218125940
Tof, zo'n vakantiehuisje!

We moeten officieel nog twee weken tot de vakantie maar de oudste heeft geen lessen meer. Nog een paar dagen activiteiten en boeken inleveren en rapport ophalen enzo. Maar geen huiswerk en overhoren meer dus het voelt alsof mijn vakantie ook alvast een beetje begonnen is O+ *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 08:17:40 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_218125957
gaaf @amaranta

Wij hebben gisteren de eerste gast mogen ontvangen in ons huisje. Geen nut om te delen, andere doelgroep :P
Natuurhuisje voor 2 personen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218126341
Wat tof @Amarante, als dat in de omgeving is die ik verwacht (kleinste stadje van Europa) dan is het daar echt prachtig O+ (ik ben zelf een keer op vakantie geweest in dat stadje) O+

Yay voor de teamindeling van B en Juul, maar schrikken van die fractuur! Hopelijk heelt het goed en snel.

Hier moeten de kinderen nog een week, dat gaat met hangen en wurgen. Gisteren hadden ze afsluitende avond voor turnen en daar kreeg de 8 jarige ter plekke een mental breakdown.

SPOILER
  zaterdag 5 juli 2025 @ 09:38:37 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218126577
Dankjewel allemaal. Het is inderdaad daar Schanu.

Voor wat betreft verhuur zitten er inderdaad voorwaarden aan, niet perse addertjes 😇. Daar gaan we ook maandelijks flink voor betalen, maar als het goed brengt het uiteindelijk meer op dan dat je er aan kwijt bent.

De meubels die er nu in staan vind ik wel mooi. Stoelen zijn oud en moeten vervangen worden. Verder hebben zij ook niet per se een mooi servies achtergelaten, maar dat maakt niet zoveel uit. Bedden zijn prima ik heb heerlijk geslapen en verder is het niet de bedoeling dat je er veel persoonlijke spullen achterlaat. Als je van plan bent om te gaan verhuren natuurlijk.

Voor wie dat wil kan ik wel de link van de makelaar sturen via een pb. Maar dat is dan niet onze verhuur pagina nog.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 09:39:39 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218126592
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 08:17 schreef Troel het volgende:
gaaf @:amaranta

Wij hebben gisteren de eerste gast mogen ontvangen in ons huisje. Geen nut om te delen, andere doelgroep :P
Natuurhuisje voor 2 personen :+
Oeh lala.
Dit is ook in de natuur :D
pi_218128371
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 09:38 schreef amaranta het volgende:

Voor wat betreft verhuur zitten er inderdaad voorwaarden aan, niet perse addertjes 😇. Daar gaan we ook maandelijks flink voor betalen, maar als het goed brengt het uiteindelijk meer op dan dat je er aan kwijt bent.

De meubels die er nu in staan vind ik wel mooi. Stoelen zijn oud en moeten vervangen worden. Verder hebben zij ook niet per se een mooi servies achtergelaten, maar dat maakt niet zoveel uit. Bedden zijn prima ik heb heerlijk geslapen en verder is het niet de bedoeling dat je er veel persoonlijke spullen achterlaat. Als je van plan bent om te gaan verhuren natuurlijk.

Voor wie dat wil kan ik wel de link van de makelaar sturen via een pb. Maar dat is dan niet onze verhuur pagina nog.
Ik wil wel een pb'tje O+
pi_218131505
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 09:38 schreef amaranta het volgende:

Superleuk! En mooie omgeving inderdaad. Ik ben wel heel benieuwd, mag ik ook een pb?
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zaterdag 5 juli 2025 @ 17:58:31 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218131619
Wat tof Amaranta! Ik ben ook heel benieuwd en wil ook wel graag een linkje.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 juli 2025 @ 18:20:24 #98
148247 taxibabe
pi_218131873
Oh gaaf Amaranta! Als ik denk te weten welk stadje het is, dan wil ik ook wel een linkje! Wij zijn daar vorig jaar geweest en willen graag een keer terug. Zo mooi daar!!!
pi_218134106
Er zit (zat?) een (wat ouder) merel jonkie op ons terras, een beetje verdwaasd te kijken. Liep zich vast bij een hekje. Moeders kwam hem even voeren tussendoor. Daarna dacht ik lief te zijn en het hekje even zachtjes weg te schuiven. Rent dat jonkie ervandoor, perst zich tussen de spijlen van hekje 2 door en rent ergens de tuin in. Ik heb maar afstand gehouden om moeders niet af te schrikken. Neem aan dat hij nu ergens tussen de begroeiing zit. Moeders zat hem daarstraks te roepen vanaf de schoorsteen van de buren.
Hopelijk blijft ie hier veilig tot hij zelf kan vliegen O+
pi_218134421
Aaaaw, dat jonkie @Hupje O+ Hij hoorde niet op het terras maar in de struiken dus denk dat mamamerel hem wel vindt hoor :Y

Wow, gefeliciteerd met je vakantiehuis @amaranta! Ik zal niet gauw naar Frankrijk gaan maar dat neemt niet weg dat ik niet nieuwsgierig ben O-)

Ik bestelde net deze All Stars :+
https://www.converse.com/(...)C&cgid=tom_and_jerry

Plus een nieuwe jeans en 4 shirts *)
If they say
pi_218136309
Best irritant eigenlijk, dat er niet standaard bij huuraccomodaties staat wat de maten van het aanwezige beddengoed zijn. Ik ben nu op de plaatjes aan het speuren of ik 1 of 2 persoons dekbedden zie :') (en wat we dus mee moeten nemen tzt)
pi_218136856
Soms ben ik ergens verbaasd over en wil ik dat hier delen. En dan typ ik het en dan ziet het er zo stom uit, dat ik het toch maar weer weghaal :')

Zoals dit:
SPOILER
  zondag 6 juli 2025 @ 10:21:41 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218137012
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:50 schreef Hupje het volgende:
Best irritant eigenlijk, dat er niet standaard bij huuraccomodaties staat wat de maten van het aanwezige beddengoed zijn. Ik ben nu op de plaatjes aan het speuren of ik 1 of 2 persoons dekbedden zie :') (en wat we dus mee moeten nemen tzt)
Goede tip voor ons, gaan we erbij zetten.
pi_218137294
Ik was gisteren voor het eerste sinds lange tijd met de trein. Ik vond het druk, zowel op de heen als de terugweg.
Ergens wel prettig om 's avonds niet alleen in een coupé te zitten, maar wat kunnen mensen een hoop herrie produceren (zeker icm drank).
Volgende keer neem ik mijn koptelefoon met ANC mee, gelukkig had ik mn oordoppen wel mee, dat dempt nog een beetje.
Voordeel van de trein is dat ik de halve weg met mn ogen dicht heb kunnen zitten, dat wil in de auto toch wat lastiger :+
pi_218137690
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:05 schreef Hupje het volgende:
Soms ben ik ergens verbaasd over en wil ik dat hier delen. En dan typ ik het en dan ziet het er zo stom uit, dat ik het toch maar weer weghaal :')

Zoals dit:
SPOILER
Waarom zou je het weghalen? Is toch super mooi om te delen wat voor acties ze doen op school voor de kinderen en hun families O+ ik krijg daar wel een warm gevoel van als ik dat lees!

Ik snap dat het voor jezelf een beetje dubbel voelt om het te krijgen. Maar gewoon doen wat goed voelt. Beetje zelf van genieten en de rest uitdelen, toch super goed!
pi_218137737
Bij ons in de stad doen ze dat ook bij sommige scholen Hupje, vooral bij de scholen in achterstandswijken die ook een uitgebreid programma hebben na de standaard schooltijd.
pi_218137943
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:41 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons in de stad doen ze dat ook bij sommige scholen Hupje, vooral bij de scholen in achterstandswijken die ook een uitgebreid programma hebben na de standaard schooltijd.
Ja, dat hebben ze bij deze school dus ook. En allerlei ouderbetrokkenheids dingen.

@hilliebillie Ik vind het ook heel goed dat ze het doen. Maar het voelt dan heel decadent of wereldvreemd om het daar over te hebben, ofzo. En dan denk ik, ach, misschien moet ik het toch maar niet typen.
pi_218138183
@Hupje
Ach, zulke random dingen zijn juist leuk om te lezen. :)
Lief dat je een deel in het deelkastje zet!
  zondag 6 juli 2025 @ 13:28:22 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_218138778
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:50 schreef Hupje het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Goede tip voor ons, gaan we erbij zetten.
Wij hebben gewoon extra dekbedsets in huis liggen en het is standaard opgemaakt. Maar bij ons gaat het natuurlijk maar om 2 personen.

Wat wel interessant is vind ik: zijn er al standaard wat kruiden aanwezig en wat voor koffiezetapparaat :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 juli 2025 @ 13:35:22 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218138858
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:28 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]
Wij hebben gewoon extra dekbedsets in huis liggen en het is standaard opgemaakt. Maar bij ons gaat het natuurlijk maar om 2 personen.

Wat wel interessant is vind ik: zijn er al standaard wat kruiden aanwezig en wat voor koffiezetapparaat :D
Wij hebben het gekocht met een Senseo apparaat. En ja, in het keukenkastje staan ook kruiden.
pi_218139003
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:28 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]

Wij huren meestal zonder bedlinnen. Dan is de maat wel handig. Ik kan voor de stacaravan zien wat de maat van het bed is. Maar niet of er een 1 of 2 persoons dekbed is.

Wat ik verder als huurder ook nog belangrijk vind om te weten: parkeerplaats (op eigen terrein, of grote parkeerplaats, enz) en mag je de auto opladen?
  zondag 6 juli 2025 @ 14:06:24 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_218139124
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben het gekocht met een Senseo apparaat. En ja, in het keukenkastje staan ook kruiden.
Kijk, dat scheelt, want anders neem je filterkoffie mee :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 juli 2025 @ 15:09:58 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218139678
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 13:53 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij huren meestal zonder bedlinnen. Dan is de maat wel handig. Ik kan voor de stacaravan zien wat de maat van het bed is. Maar niet of er een 1 of 2 persoons dekbed is.

Wat ik verder als huurder ook nog belangrijk vind om te weten: parkeerplaats (op eigen terrein, of grote parkeerplaats, enz) en mag je de auto opladen?
Goede tips ook!

Wij hebben trouwens bij de leen Bakker een soort van één persoons dekbedden met een printje gekocht. Deze nemen wij altijd mee op vakantie. Verder nog altijd een hoeslaken.
Voor het tweepersoonsbed hebben we ook zo’n soort dekbed. En meestal zijn deze 1,40 m. Dus nemen we ook een hoeslaken van dat formaat mee.
  zondag 6 juli 2025 @ 16:57:43 #114
176471 oh-oh
pi_218141336
Nice amaranta!
Vrienden van me uit Delft hebben al bijna 20 jaar een huisje hier vlak over de grens in Belgie, heerlijk hoor.
Het is zo een blokhut in een bos, ze overwegen zelfs om daar permanent te gaan wonen.

Ik heb de bruiloft overleefd, het was heel leuk, wel ook heel raar want ik ken echt al mijn zusjes vrienden, of nou ja het merendeel, van vroeger, allemaal 25 jaar niet gezien of zo.
Inclusief het zusje van mijn ex, die vond ik wel het leukst om weer te zien :D
En niemand herkende mijn zusje, in haar wirre jurk en met make up!
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 12:27:08 #115
447051 crew  Peejtur
pi_218148227
@laziness zie jij hem nu misschien?

Anderen last van dat ze dit topic niet in de lijst van het subforum zien?
pi_218148375
Oh geen idee, ik ga er altijd via mijn actieve topics heen.
  maandag 7 juli 2025 @ 12:58:14 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218148470
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:27 schreef Peejtur het volgende:
@:laziness zie jij hem nu misschien?

Nee als ik het subforum aan klik is de SC niet zichtbaar. Ook de cache legen deed niks. Maakt verder niet uit. Ik dacht alleen dat er op de achtergrond in het topic iets niet goed zat. Als het aan mij ligt ook prima. Ligt aan de gebruiker roepen we wel vaker op kantoor dus ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 juli 2025 @ 13:12:50 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218148585
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Nee als ik het subforum aan klik is de SC niet zichtbaar. Ook de cache legen deed niks. Maakt verder niet uit. Ik dacht alleen dat er op de achtergrond in het topic iets niet goed zat. Als het aan mij ligt ook prima. Ligt aan de gebruiker roepen we wel vaker op kantoor dus ^O^
Hier gewoon zichtbaa
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218149027
Yesss, vakantie! *O*
If they say
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 14:30:32 #120
447051 crew  Peejtur
pi_218149264
Heb het even achter neergelegd. Komen we op terug.
pi_218149273
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Heb je niet ergens bij instellingen SC uitgeschakeld?

Er staat mij iets van bij dat dat kon maar ik kan het niet terugvinden, misschien omdat mijn abbo is verlopen.
  maandag 7 juli 2025 @ 18:44:37 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218151944
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:27 schreef Peejtur het volgende:
@:laziness zie jij hem nu misschien?

:N (mobiel)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 juli 2025 @ 19:22:49 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_218152270
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:31 schreef Elleska het volgende:

[..]
Heb je niet ergens bij instellingen SC uitgeschakeld?

Er staat mij iets van bij dat dat kon maar ik kan het niet terugvinden, misschien omdat mijn abbo is verlopen.
Ik heb even gekeken, ook bij wat andere layouts, maar die optie kon ik nergens vinden, ondanks dat ik meteen dacht "ah, dat zal het zijn"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218152357
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2025 14:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Kijk, dat scheelt, want anders neem je filterkoffie mee :D
Nu je eigen mokapot
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 7 juli 2025 @ 20:30:36 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218152881
Mo kapot?
  maandag 7 juli 2025 @ 21:02:15 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_218153175
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nu je eigen mokapot
Hehee nee hoor, ik drink geen koffie, dus regel dan gewoon padjes voor de koffiedrinker :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218153774
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:30 schreef amaranta het volgende:
Mo kapot?
Nein

Moka pot
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218154264
Ik denk dat het jonge mereltje Piet heet. ;) Tenminste, dat roept zijn moeder de heeeeeeel dag als ze hem zoekt (met eten in haar bek):
- Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet
Jonkie, zacht vanuit de struiken: fwuup
- Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet Piet (moeder gaat dichterbij)
J: fwuup?
- Piet Piet Piet Piet Piet
En dan duikt ze de struik in. O+
Hij heeft intussen wel een veilig beschut plekje gevonden, beter dan open en bloot op het terras.
pi_218156206
Het klinkt wel erg schattig Hupje!

Ik ben lekker in de medische mallemolen terecht gekomen voor Juul. Al een telefonische discussie gehad met de huisarts in opleiding die Juul 3x onderzocht heeft. Ik wil dat er een röntgenfoto en echo van haar voet gemaakt wordt, maar jeetje wat moet je daar voor pushen. Vrijdagochtend naar de huisarts want ze willen niet doorverwijzen zonder dat ze daar achter staan. De huisarts in opleiding is beledigd dat ik die afspraak bij de 'gewone' huisarts wil.
En waarom ik dat wil lijkt me behoorlijk plausibel. Haar diagnoses varieerden van hielspoor (kan niet bij kinderen) tot een holvoet. Allemaal onderuit gehaald door de fysio.

Echt, dat je zo moet doordrammen en zelfs onaardig worden om een onderzoek te krijgen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:44:33 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_218157382
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb even gekeken, ook bij wat andere layouts, maar die optie kon ik nergens vinden, ondanks dat ik meteen dacht "ah, dat zal het zijn"
Grappig, ik weet ook 100% zeker dat er ooit een optie was om Centrale Topics (SC-topics) uit je overzichten te houden. Maar die optie lijkt geruisloos verdwenen te zijn. Maar goed, dat speelde bij OUD sowieso nooit een rol, want daar staat het in de reguliere lijst.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218157958
Irritant Exode dat je zo moet vechten voor je afspraak.
Ik heb ook een keer dat ik een afspraak kreeg bij een verpleegkundig specialist en dat ik aan gaf dat niet te willen (en uitleg waarom). Maar dat werd meteen goedgekeurd hier. Al probeerde ze me nog wel even uitleg te geven waarom ze me juist daar in wilde plannen en die was wel heel plausibel (maar die verpleegkundig specialist ligt me gewoon helemaal niet, voelde me een keer eerder ook niet gehoord en afgescheept).

Maar je hebt gewoon een eigen huisarts, dan vind ik ook dat je daar gewoon terecht mag kunnen als je dat wilt.

En natuurlijk mag/moet een huisarts in opleiding ook de kans krijgen te leren en als niemand er heel wil gaat dat ook niet, maar vind dat je een behoorlijk goede reden hebt er niet heen te gaan (in ieder geval niet meer met dit issue, want dat heeft ze al eens verkeerd beoordeeld).
Goed dat je voet bij stuk gehouden hebt!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:35:45 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218159252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:43 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb ook een keer dat ik een afspraak kreeg bij een verpleegkundig specialist en dat ik aan gaf dat niet te willen (en uitleg waarom). Maar dat werd meteen goedgekeurd hier. Al probeerde ze me nog wel even uitleg te geven waarom ze me juist daar in wilde plannen en die was wel heel plausibel (maar die verpleegkundig specialist ligt me gewoon helemaal niet, voelde me een keer eerder ook niet gehoord en afgescheept).

Maar je hebt gewoon een eigen huisarts, dan vind ik ook dat je daar gewoon terecht mag kunnen als je dat wilt.

En natuurlijk mag/moet een huisarts in opleiding ook de kans krijgen te leren en als niemand er heel wil gaat dat ook niet, maar vind dat je een behoorlijk goede reden hebt er niet heen te gaan (in ieder geval niet meer met dit issue, want dat heeft ze al eens verkeerd beoordeeld).
:D
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:42:30 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_218159322
Had ik verteld van die insluiper? Die was er vannacht om 4 uur weer :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:47:13 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218159367
Ik heb juist ervaring met een overijverige huisarts in opleiding.
En dat is maar goed ook.

Lang verhaal kort. Ze stuurde me (vorige week maandag) door voor een röntgenfoto. En uiteindelijk was er iets héél anders op de foto te zien dan waar ik voor ging.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:47:36 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218159371
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:42 schreef Troel het volgende:
Als in een mens of een dier???
pi_218159377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:43 schreef hilliebillie het volgende:

Ik wilde de vorige (3e keer voor Juul haar voet) al niet meer bij de huisarts in opleiding. Na 2 keer was ik er wel klaar mee eerlijk gezegd maar verrassing, het was toch echt weer dezelfde toen we kwamen. Ik heb toen ook letterlijk gezegd dat ik het idee had dat ze een breukje had, wel of niet 'genezen'. Na uitgebreid onderzoek zei ze dat ze 100% zeker wist dat het geen breuk was. Ik heb behoorlijk doorgevraagd maar ze wist het echt helemaal zeker.
Nu werd ik door haar teruggebeld na een kort gesprek met de assistente. Ze kon echt niet telefonisch een doorverwijzing regelen en we moeten terugkomen. Prima maar niet bij jou, dat vond ze dus niet leuk.

Nu ben ik er gewoon klaar mee. Zelf heb ik als kind 2 jaar met een gebroken knieschijf rondgelopen. Pas toen mijn moeder heel boos is geworden in de spreekkamer mocht ik naar het ziekenhuis voor een foto.

Het klopt gewoon niet, ik weet zelf wel iets over spieren en pezen en het knaagt al sinds die Avondvierdaagse. Ik had toen gewoon moeten zeggen dat ik een rontgen wilde, maar ja achteraf is mooi wonen he. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door exode op 08-07-2025 16:58:35 ]
pi_218160008
quote:
Die muis?
Of was jij dat niet?
pi_218160435
De manier van contact kan ik me goed van voorstellen dat die je tegenstaat, @exode! Ik snap dat het voor de in-opleiding lastig is dat jullie nu bij een ander willen, maar snap het wel als jij je niet gehoord/serieus genomen voelt bij deze. Dat is juist zo belangrijk.

Wel een oprechte vraag: wat maakt dat je die röntgenfoto en echo wil? Eerder dacht ik dat je postte dat ze er toch niks mee doen, omdat gips al niet meer kan en operatie ook niet waarschijnlijk was. Ik kan me namelijk wel weer voorstellen dat als je niks met de informatie uit het onderzoek kan, een huisarts niet geneigd is om door te verwijzen voor het onderzoek, gezien de al grote belasting van de zorg. Dan zouden ze uiteraard nog steeds dát als reden naar je moeten communiceren, als dat erachter zit, maar inhoudelijk zou ik dat nog wel begrijpen. Of kan het ook zijn dat ze iets zien waar ze dan wel daadwerkelijk wat aan kunnen doen, of waar de fysio vervolgens wat mee kan in de gepaste behandeling oid?
pi_218160575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:29 schreef vlindertje89 het volgende:
De manier van contact kan ik me goed van voorstellen dat die je tegenstaat, @:exode! Ik snap dat het voor de in-opleiding lastig is dat jullie nu bij een ander willen, maar snap het wel als jij je niet gehoord/serieus genomen voelt bij deze. Dat is juist zo belangrijk.

Wel een oprechte vraag: wat maakt dat je die röntgenfoto en echo wil? Eerder dacht ik dat je postte dat ze er toch niks mee doen, omdat gips al niet meer kan en operatie ook niet waarschijnlijk was. Ik kan me namelijk wel weer voorstellen dat als je niks met de informatie uit het onderzoek kan, een huisarts niet geneigd is om door te verwijzen voor het onderzoek, gezien de al grote belasting van de zorg. Dan zouden ze uiteraard nog steeds dát als reden naar je moeten communiceren, als dat erachter zit, maar inhoudelijk zou ik dat nog wel begrijpen. Of kan het ook zijn dat ze iets zien waar ze dan wel daadwerkelijk wat aan kunnen doen, of waar de fysio vervolgens wat mee kan in de gepaste behandeling oid?
Om zekerheid te hebben, voor hetzelfde geldt is een operatie wel aan te raden of is de breuk niet goed dicht. We willen voorkomen dat we over een paar jaar denken 'Shit, hadden we maar'.

Nu gaan we uit van wat de fysio zegt uit lichamelijk onderzoek. Een echo en/of rontgen geeft echt uitsluitsel.

Ze heeft nog steeds last, vandaag kon ze amper lopen. Gisteren ging het wel heel goed. Ik weet niet zo goed meer wat wijsheid is.

En ik weet heus wel dat huisartsen hun best doen en dat er vooral veel goede zijn, maar ik heb al iets teveel ervaring met verkeerde diagnoses die heel naar hebben uitgepakt.
pi_218160674
Uh Troel, insluiper? Ik hoop dat je een spin of zo bedoelt?
pi_218160708
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:46 schreef exode het volgende:

[..]
Om zekerheid te hebben, voor hetzelfde geldt is een operatie wel aan te raden of is de breuk niet goed dicht. We willen voorkomen dat we over een paar jaar denken 'Shit, hadden we maar'.

Nu gaan we uit van wat de fysio zegt uit lichamelijk onderzoek. Een echo en/of rontgen geeft echt uitsluitsel.

Ze heeft nog steeds last, vandaag kon ze amper lopen. Gisteren ging het wel heel goed. Ik weet niet zo goed meer wat wijsheid is.

En ik weet heus wel dat huisartsen hun best doen en dat er vooral veel goede zijn, maar ik heb al iets teveel ervaring met verkeerde diagnoses die heel naar hebben uitgepakt.

Ah, dan snap ik het inderdaad helemaal. Was dus ook niet belerend bedoeld oid, ik zou in jouw situatie met deze informatie erbij denk ik hetzelfde gedaan hebben. Was gewoon echt benieuwd wat de afweging was met die eerdere info, dat is nu heel helder! Ik had niet goed door hoeveel last ze er nog van heeft.

En dat laatste is naar, snap dat het vertrouwen dan een knauw gehad heeft!
pi_218160725
@Troel die persoon in jullie tuin die leek te matchen met een signalement van een inbreker ergens elders in de buurt, herinner ik me dat goed? Wat een gedoe zeg!! Jullie hadden destijds ook gemeld bij politie toch?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:11:13 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_218160782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel die persoon in jullie tuin die leek te matchen met een signalement van een inbreker ergens elders in de buurt, herinner ik me dat goed? Wat een gedoe zeg!! Jullie hadden destijds ook gemeld bij politie toch?
Er wordt veel ingeslopen en veel gejat uit schuurtjes ja. Vorige keer kwam stiefzoon precies op tijd thuis, alles van waarde staat goed vast of staat binnen, maar nu dus weer. En ook precies dezelfde man. Ben er zo boos om.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:12:39 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_218160801
De beste man maalt ook niet om de camera's die er staan. Maarja, we mogen de beelden ook niet zomaar online gooien...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218160839
Nou ja zeg, wat brutaal en aso Troel!
pi_218161194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:46 schreef exode het volgende:
Of dat je ziet dat het geen breuk is en dan moet er verder worden gekeken.

Ik zie genoeg redenen voor een foto. Zo'n mega belasting op de zorg is een simpele rontgenfoto nu ook weer niet. Langdurige doorlopen met pijnklachten en voor de 4e keer met hetzelfde probleem langs de huisarts moeten die al mega onderbezet zijn lijkt mij een veel grotere zorgbelasting.
pi_218161326
Ik zei ook nergens dat het per definitie een te grote belasting op de zorg is, he. Maar in de voorgaande post hierover, op basis waarvan ik mijn vraag dus stelde, stond dat de fysio een foto aanraadde maar ze er waarschijnlijk niks mee doen, en dat ze alweer heel goed en pijnloos loopt, alleen enkele bewegingen nog wat vervelend zijn. Dat maakte dat ik me afvroeg wat dan de foto en echo nog voor toegevoegde waarde zouden hebben. De aanvulling van exode zojuist maakt dat voor mij helemaal helder en snap ik heel goed, en dan ben ik het er helemaal mee eens dat je het beter even kunt bekijken dan lang dooremmeren en dan later juist nog meer zorg nodig hebben.
pi_218161889
Ik snap je helemaal exode als er niks uit de foto komt dan kunnen ze wellicht verder kijken.

Jongste met morgen ook naar het ziekenhuis voor een gehoortest ze hier nog steeds niet volledig. Ik moest hier ook zelf om vragen want ze gaf bij de huisarts wel aan beter te horen maar nog niet volledig. Maar goed wat is beter? Hoeveel procent gehoorverlies heeft ze?
pi_218162175
Dat klinkt wel eng @Troel ! Ik heb het een eerdere keer niet meegekregen. Wat eng ook dat stiefzoon hem de eerste keer ook daadwerkelijk gezien had dan.
En nu dan op camera gesignaleerd? Lijkt me wel eng! Je weet niet wat de volgende stappen van zo iemand zijn!
pi_218162712
Je hebt helemaal gelijk hoor @exode Arts in opleiding, prima, maar als die niet ziet wat ze moet zien... En met een foto weet je iig wat er aan de hand is.

Hier in de wijk is van de week een auto gestolen en de week ervoor twee fietsen.
Vandaag werd er aangebeld, een vrouw voor de deur. Ja, of ik jurken wilde kopen want die verkocht zij. Hele mooie. Euhm, nee. Of ik dan zo wat geld had? Ook nee :') En toen ging ze naar mn buufje die twee tellen later voor de deur stond omdat, jurken :D
Heb een voortuin met een hek maar slot is kapot. Heb er nu een fietsslot aan hangen wat in de avond op slot gaat. Zal niet veel helpen maar tis toch ff een extra barričre.
If they say
pi_218162874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zei ook nergens dat het per definitie een te grote belasting op de zorg is, he. Maar in de voorgaande post hierover, op basis waarvan ik mijn vraag dus stelde, stond dat de fysio een foto aanraadde maar ze er waarschijnlijk niks mee doen, en dat ze alweer heel goed en pijnloos loopt, alleen enkele bewegingen nog wat vervelend zijn. Dat maakte dat ik me afvroeg wat dan de foto en echo nog voor toegevoegde waarde zouden hebben. De aanvulling van exode zojuist maakt dat voor mij helemaal helder en snap ik heel goed, en dan ben ik het er helemaal mee eens dat je het beter even kunt bekijken dan lang dooremmeren en dan later juist nog meer zorg nodig hebben.
Mijn reactie was niet direct richting jou. Misschien wel meer richting die huisarts in opleiding die een kind voor de 4e (!) keer wil zien voor hetzelfde.
pi_218163244
Mijn (1 jarig) kind is ook wel eens 3x voor hetzelfde bij een huisarts in opleiding geweest. Die hing wel met excuses aan de lijn toen we via de hap in het ziekenhuis belandden.
pi_218163499
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:47 schreef amaranta het volgende:
Ik heb juist ervaring met een overijverige huisarts in opleiding.
En dat is maar goed ook.

Lang verhaal kort. Ze stuurde me (vorige week maandag) door voor een röntgenfoto. En uiteindelijk was er iets héél anders op de foto te zien dan waar ik voor ging.
Ik moet nu gelijk denken aan van die röntgenfoto’s die je ziet van mensen die rare dingen in hun anus hebben gestopt…

Of ben je zwanger?
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:14:25 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218164761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 23:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik moet nu gelijk denken aan van die röntgenfoto’s die je ziet van mensen die rare dingen in hun anus hebben gestopt…

Of ben je zwanger?
Ja, ik speelde bank met mijn man. Hij wilde pinnen maar de pas bleef in de gleuf steken.

Haha nee hoor, geen verloren voorwerpen in mijn anus.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:17:53 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218164787
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, ik speelde bank met mijn man. Hij wilde pinnen maar de pas bleef in de gleuf steken.

Maar goed, wat werd er dan wél gevonden op die röntgenfoto?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:22:10 #156
176471 oh-oh
pi_218164813
Hou ons niet zo in de spanning!
( Groucho Marx )
pi_218165357
quote:
He getsie, weer dezelfde vent. Ik zou er niet lekker van slapen.
pi_218165399
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een arts in opleiding heeft mijn moeder eens verkeerd beoordeeld bij een huisbezoek. Ze had longontsteking en had toen eigenlijk opgenomen moeten worden. Maar mijn moeder was nogal goed in net doen alsof het best gaat op het moment van bezoek, en deze arts prikte daar niet doorheen. Dat eindigde in een hartstilstand later die middag, reanimatie en een lange revalidatie... Die jongen heeft wel later excuses aangeboden, ik denk dat het een les is geweest die hem lang is bijgebleven.

Ik vind het overigens wel heel vreemd dat ze Juul nog willen zien. Je bent dus vaker langsgeweest, het gaat niet over en fysio vermoedt een breuk. Ik denk dat onze assistent dat al voldoende zou vinden om gewoon een verwijzing klaar te leggen voor de huisarts. Ik heb ook een keer antibiotica gekregen zonder langs te komen. Mijn beschrijving van de klachten en het feit dat het na een week niet was opgeknapt, was voldoende voor de assistent. Dus gelukkig gaat er ook genoeg goed :).
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 9 juli 2025 @ 11:16:31 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_218165614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een arts in opleiding heeft mijn moeder eens verkeerd beoordeeld bij een huisbezoek. Ze had longontsteking en had toen eigenlijk opgenomen moeten worden. Maar mijn moeder was nogal goed in net doen alsof het best gaat op het moment van bezoek, en deze arts prikte daar niet doorheen. Dat eindigde in een hartstilstand later die middag, reanimatie en een lange revalidatie... Die jongen heeft wel later excuses aangeboden, ik denk dat het een les is geweest die hem lang is bijgebleven.

Ik vind het overigens wel heel vreemd dat ze Juul nog willen zien. Je bent dus vaker langsgeweest, het gaat niet over en fysio vermoedt een breuk. Ik denk dat onze assistent dat al voldoende zou vinden om gewoon een verwijzing klaar te leggen voor de huisarts. Ik heb ook een keer antibiotica gekregen zonder langs te komen. Mijn beschrijving van de klachten en het feit dat het na een week niet was opgeknapt, was voldoende voor de assistent. Dus gelukkig gaat er ook genoeg goed :).
Of nog beter: de assistente overlegt met de huisarts en legt na dat overleg meteen de verwijzing voor de foto klaar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218165739
Wat een gedoe @exode, idioot dat ze haar weer willen zien en goed dat je bij je standpunt blijt!

Hier met de oudste toen ze 1 was 2 keer naar de huisarts geweest omdat ze zo benauwd was 's nachts dat ze niet goed meer kon ademen en overdag ook helemaal niet zichzelf. De huisarts in opleiding zag geen reden voor zorgen, gewoon een milde variant van het RS virus. De huisarts zelf zag ook geen reden tot zorgen, heb een puffer meegekregen na héél lang aandringen maar 'dat zou toch niet helpen'. Zelfs nog naar het consultatiebureau geweest, daar konden ze niet naar haar hartje en longen luisteren omdat ze te onrustig was en vonden ze het ook wel oke want ze was alert genoeg. Twee weken verder bleek ze een verwaarloosde longontsteking te hebben o|O

Vandaag overigens precies andersom, vrouwlief heeft een plek op haar been dat eruit ziet als wondroos. Daar heeft ze 7 jaar geleden mee in het ziekenhuis gelegen omdat het omsloeg naar sepsis, doodziek was ze ervan. Nu maakte ze zich niet zo'n zorgen, eerst maar eens in de gaten houden.... Dus ik heb de huisarts vanmorgen maar vķķr haar gebeld want ik vertrouw het niet en wil haar niet weer zo ziek hebben (kunnen we de vakantie ook afzeggen) en de assistent zag de ernst gelukkig wel en sommeerde haar nog diezelfde dag naar de praktijk te komen omdat ze als het inderdaad wondroos is aan de antibiotica moet en haar been ingezwachteld moet worden. Mag ze dus mooi eerder terugkomen van haar werk om vanmiddag alsnog naar de huisarts te gaan ^O^
pi_218165836
Onze eigen assistente zou dit ook heel anders hebben gedaan maar de praktijk is opgegaan in een grotere praktijk. 9 van de 10x spreek ik onze assistente maar nu had ik iemand die ik niet kende.
Ik ging er ook vanuit de huisarts me zou bellen voor kort overleg en de doorverwijzing zou klaar leggen. Zo'n onderzoek is echt niet prettig voor Juul. Het doet pijn en nu moet ze dus weer.

De periode met verloofde zijn ze echt een steun geweest. Ze namen het serieus en hebben veel gedaan om te helpen.
Ook met B zijn enkels waren ze doortastend.
Mijn longissues hebben ze ook snel opgepakt destijds.

Maar met B zijn astma en vroege puberteit waren ze juist laks.

Ik merk vooral dat je mondiger moet zijn en dat zelf vooraf dingen uitzoeken helpt. Zo'n consult is natuurlijk maar 10 minuutjes en je hoopt maar de juiste informatie te geven.
  woensdag 9 juli 2025 @ 11:47:37 #162
176471 oh-oh
pi_218165920
Mijn huisarts en apotheek maken er een enorme bende van en ik hoor via mijn werk dat het overal zo een puinhoop is helaas.
( Groucho Marx )
pi_218169680
Pff, een jaar of 4 geleden hebben we de keuken laten verbouwen, met (afgezien van de nu defecte vaatwasser) nieuwe apparatuur. Zie ik net dat een stukje van de koelkastplank los aan het laten is. Blijkt dat we helemaal geen koelkastplanken met blauwe voorkantjes hebben, maar dat die gewoon zilverkleurig zijn met blijkbaar blauwe beschermfolie er op :@ Nouja, onze koelkastplanken zien er na een paar jaar intensief gebruik nu weer uit als nieuw, zonder folie :D
pi_218170236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Pff, een jaar of 4 geleden hebben we de keuken laten verbouwen, met (afgezien van de nu defecte vaatwasser) nieuwe apparatuur. Zie ik net dat een stukje van de koelkastplank los aan het laten is. Blijkt dat we helemaal geen koelkastplanken met blauwe voorkantjes hebben, maar dat die gewoon zilverkleurig zijn met blijkbaar blauwe beschermfolie er op :@ Nouja, onze koelkastplanken zien er na een paar jaar intensief gebruik nu weer uit als nieuw, zonder folie :D
_O-
Ideaal, als nieuw :D
  woensdag 9 juli 2025 @ 19:10:06 #165
37150 livelink
pi_218170414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
pi_218170672
Onze keukenmannen zijn geweest, hebben deurtjes recht gehangen en de bestekbak hadden ze ook meegenomen, nu de handdoekenrekjes nog... die sturen ze op (als het goed is).
Ging ik met de jongste de bestekbak vullen, alles uitgepakt en nu mis ik een deel van het bestek... geen idee waar het is gebleven -O- . Ik hoop dat het ergens nog ligt en dat het niet per ongeluk met het inpakpapier bij het oud papier is gekomen... (maar we hebben al die vellen gladgestreken voor we ze in de papierbak deden omdat het minder ruimte innam dan gepropt... dus kan haast niet).
Maar ik zou intussen ook niet meer weten waar nog een rolletje bestel zou moeten liggen :{ ik heb de hele keuken al nagekeken...
Iemand nog een briljant idee?
We hebben zeg maar 16 vorken/lepels/messen (8 groter en 8 kleiner) en daar ben ik dus een gedeelte van de grote van kwijt :?
  woensdag 9 juli 2025 @ 19:36:53 #167
37150 livelink
pi_218170686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:35 schreef Nijna het volgende:
Onze keukenmannen zijn geweest, hebben deurtjes recht gehangen en de bestekbak hadden ze ook meegenomen, nu de handdoekenrekjes nog... die sturen ze op (als het goed is).
Ging ik met de jongste de bestekbak vullen, alles uitgepakt en nu mis ik een deel van het bestek... geen idee waar het is gebleven -O- . Ik hoop dat het ergens nog ligt en dat het niet per ongeluk met het inpakpapier bij het oud papier is gekomen... (maar we hebben al die vellen gladgestreken voor we ze in de papierbak deden omdat het minder ruimte innam dan gepropt... dus kan haast niet).
Maar ik zou intussen ook niet meer weten waar nog een rolletje bestel zou moeten liggen :{ ik heb de hele keuken al nagekeken...
Iemand nog een briljant idee?
We hebben zeg maar 16 vorken/lepels/messen (8 groter en 8 kleiner) en daar ben ik dus een gedeelte van de grote van kwijt :?
Tussen de keukendoeken?
pi_218171230
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:36 schreef livelink het volgende:

[..]
Tussen de keukendoeken?
Goede suggestie, maar nee...
pi_218172248
Bij een deel van mijn messen?
Als ik die tegen kom en het jouwe ligt er bij dan roep ik!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2025 @ 22:50:21 #170
426493 crew  PippenScottie
pi_218172610
Ik kom hier eigenlijk bijna nooit. Tijdens covid voor het laatst denk ik.
Maar mijn oudste dochter heeft vandaag haar musical gehad. Morgen laatste schooldag en een eindfeest van de basisschool.

Ik word een beetje emotioneel en nostalgisch deze dagen hoe verschrikkelijk snel het allemaal gaat.
Gelukkig heb ik nog een dochter in groep zes.
My friends all drive horses
pi_218173935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 21:54 schreef hilliebillie het volgende:
Bij een deel van mijn messen?
Als ik die tegen kom en het jouwe ligt er bij dan roep ik!
Oh top en andersom zal ik hetzelfde doen... hoe raak je zoiets kwijt vraag ik me dan af... maar goed.

@PippenScottie, kleine meisjes worden groot! Spannend zo'n nieuwe fase!
pi_218174925
@Nijna, hopelijk vind je het bestek snel terug!

Ik heb vakantiestress, en daar snappen maar weinig mensen wat van :'). Over een week rijden we voor 3 weken naar Frankrijk en onze slaapkamer is omgedoopt tot opslagplaats voor bagage. De helft kan ik nog niet inpakken want we hebben de spullen nu nog nodig. En de letterlijke chaos van al die spullen en de mentale chaos van de stress kan ik echt slecht handelen. Dus ik loop op mijn tenen en voel me down, terwijl ik juist zo graag wil uitkijken naar de vakantie 8)7
pi_218175009
Bestek kwijt? Tip, kijk onder de bank. Daar vond ik een vork, beetje stoffig dus die lag er al een tijdje :')

Ik snap het wel, @Schanu, kamer een rommel, is rommel in je hoofd, stress erbij en dat stapelt zich dan op, letterlijk en figuurlijk.
Nu even bikkelen en straks heb je drie weken vakantie. En weet je? Het wordt makkelijker, ooit ;)
If they say
pi_218175044
Ik begon ook altijd vroeg met inpakken maar sinds ik dat niet meer doe, heb ik veel minder stress.

Ik heb nu lijstjes en we pakken met zijn 4en 1 a 2 dagen vooraf pas in. Kan het meteen definitief ingepakt worden.

Want ik werd er dus ook onrustig van, overal lag wat en alles ging daardoor minstens 2x door mijn handen.

Het enige wat we echt vooraf doen is zorgen dat we genoeg medicatie hebben in huis en de dakkoffer op de auto. Al het andere het liefst 1 dag voor vertrek.

Misschien werkt dat bij jou ook Shanu, ik begon tot 2 jaar geleden al weken vooraf met dingen verzamelen en half inpakken.
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:18:34 #175
176471 oh-oh
pi_218175416
Zelfs ik had inpakstress, omdat ik dingen op hun vaste plek wil hebben.
Maar wat exode zegt , gewoon een dag van te voren, lijstje afvinken, klaar, levert de minste stress op!
En bedenken dat er weinig is dat je niet overal gewoon kan kopen 8-)
( Groucho Marx )
pi_218175631
Ja dat kort van tevoren inpakken heb ik ook overwogen. Maar dan word ik evengoed onrustig want ik ben juist van het goed voorbereiden en het liefst zo ver mogelijk van tevoren :') :s)

Maar ik heb er wel zin in verder. Al vind ik het ook spannend want het is de 1e keer in 8 jaar dat we niet 's nachts rijden en niet in 1 keer. We vertrekken heel vroeg in de ochtend, overnachten dan in een Franse b&b op een boerderij met diertjes en zwembad, en rijden de laatste 5 uurtjes dan op zwarte zaterdag naar de eindlocatie. Vorig jaar viel het ons zwaarder dan ooit om de hele nacht door te trekken en zo'n 15 uur aan 1 stuk te rijden samen. Kan alleen maar beter worden dus met deze keuze en benieuwd hoe het ons bevalt.
pi_218175644
Maar het lijstje kan je al wel ver van tevoren zo goed mogelijk voorbereiden. :Y En dan is het vlak voor vertrek alleen maar verzamelen en afvinken.
pi_218175775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:58 schreef Bami het volgende:
Maar het lijstje kan je al wel ver van tevoren zo goed mogelijk voorbereiden. :Y En dan is het vlak voor vertrek alleen maar verzamelen en afvinken.
Ja, dat dus. Toen ik die knop om had gezet ging ik zoveel relaxter op vakantie. Want als je ver vooraf inpakt klopt je lijstje niet meer (ja dat weet ik uit ervaring).

Maar als ver vooraf inpakken je rust geeft, moet je dat vooral doen. Al denk ik dat het nu vooral een gewoonte is ;)

's nachts rijden doen wij al heel lang niet meer, onze kinderen slapen niet in de auto en verloofde is nachtblind....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 juli 2025 @ 13:54:36 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218176015
Een overkapping bouwen, wat een klotenwerk -O-
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218176035
Ik werk ook met een lijstje idd, Google keep is my best friend. Ik vink het pas af als het definitief is ingepakt dus opzich zouden we niks mogen vergeten. Doen we uiteraard meestal wel :') maar zelfs met een lijstje, zolang er geen vinkjes voor staan blijft het in mijn hoofd ook open staan. En dat roept gewoon instant chaos op. Ik ben best een beetje apart hoor :s)

Maar we pakken nu al later van tevoren in dan normaal gesproken, dus misschien gaan we toch een keer richting het een dag vantevoren inpakken en bevalt dat uiteindelijk misschien toch ook gewoon veel beter :Y
pi_218176353
Wij wonen natuurlijk ook niet al te groot dus ik moest over de ingepakte spullen heen stappen.

En het is het is ook steeds makkelijk nu ze ouder worden.

Er gaat steeds minder mee.
pi_218176802
Ik heb in mijn hoofd een lijstje. :P

Ik ken een gezin dat in de winter een paar dagen naar Disney ging. Vrouw pakte alles in en vroeg bij vertrek alleen aan haar man of die haar jas wilde meenemen.
Ze zal in de auto wel een dikke trui hebben aangehad ofzo.
Komen ze aan in Disney: geen jas. :+
Heel de auto overhoop gehaald maar uiteindelijk moesten ze in het dorpje er tegenaan even een winterjas kopen. :')
pi_218176875
Mijn hoofd was ook altijd het lijstje maar dat is lastig delegeren :D Echt niet dat ik voor het hele gezin ga inpakken doen ze maar lekker zelf.
En dat mijn hoofd tegenwoordig een zeef is en ik overal lijstjes voor maak, helpt ook mee. Ik maak zelfs boodschappenlijstjes, echt nog nooit gedaan, ik onthield gewoon alles.

Maar ik ben ook wel eens mijn jas vergeten, sterker nog de jassen voor iedereen.

Vorig jaar opladers vergeten, dus die staan nu ook op een lijstje >:)
pi_218176917
Mijn man ging eens 2 dagen weg voor werk, naar Engeland.
Later wilde ik zijn weekendtas gebruiken voor zwemmen en vond daar nog zijn 2 toilettassen van dat uitje.
2 toilettassen!! Met meerdere deo’s, scheermesjes, tandpasta’s, geurtjes.

Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat er een mannelijke wederhelft mee geweest was. :')

Hij pakt echt overdreven in. Alles dubbel of driedubbel. :%
pi_218176971
Ik heb standaard lijstjes gemaakt, afhankelijk van het soort vakantie en de lengte, en met de mogelijkheid om dingen erbij te zetten. Dingen die ik toch niet nodig heb streep ik al door. Werkt erg makkelijk. Mijn lijstje is dus al klaar.

Maar ik kan me er wel aan ergeren dat ik bijvoorbeeld nu nog geen bagagelijst van scouting heb gekregen. Dat is ook elk jaar hetzelfde lijstje met hooguit twee wijzigingen, dat kan prima twee weken van te voren al doorgestuurd worden in plaats van dat je last minute nog een besteksetje moet gaan zoeken.
pi_218177199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard lijstjes gemaakt, afhankelijk van het soort vakantie en de lengte, en met de mogelijkheid om dingen erbij te zetten. Dingen die ik toch niet nodig heb streep ik al door. Werkt erg makkelijk. Mijn lijstje is dus al klaar.

Maar ik kan me er wel aan ergeren dat ik bijvoorbeeld nu nog geen bagagelijst van scouting heb gekregen. Dat is ook elk jaar hetzelfde lijstje met hooguit twee wijzigingen, dat kan prima twee weken van te voren al doorgestuurd worden in plaats van dat je last minute nog een besteksetje moet gaan zoeken.
Nou inderdaad! Elk jaar een paar dagen vooraf en elk jaar een ander kleurtje shirt voor het kampshirt.
pi_218177500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 16:19 schreef exode het volgende:

[..]
Nou inderdaad! Elk jaar een paar dagen vooraf en elk jaar een ander kleurtje shirt voor het kampshirt.
Oh, hier is de hele kampbrief al 2 weken binnen hoor ;).
Maar ik verbaas me hier altijd over de gestructureerdheid van deze groep. Alles op tijd en tiptop geregeld, eng bijna..

(De basisschool daarentegen.. die melden afgelopen week vrijdag dat er deze woensdag een ouderavond was.. en vaak op zondag dat je iets maandag mee moet naar school, liefst iets ingewikkelds als verkleedkleding in thema diepzee ofzo)
pi_218177854
Ik heb ook altijd inpakstress. Man houdt me daarmee altijd voor de gek. Maar het zorgt er wel voor dat ik op vakantie relaxed ben. Als ik zonder de inpakstress op vakantie ga, ben ik op vakantie de eerste dagen onrustig :')

En man roept altijd, als we iets vergeten zijn, dan kopen we het toch. Ze hebben overal winkels.

De eerste keer zonder inpakstress was ik de oplader van mn Apple Watch vergeten. En aangezien ik dus m’n gestresste gevoel op vakantie al had, werd dat daardoor niet beter. (En ja ik kan zonder horloge, maar vind dat niet heel fijn). En in de Belgische Ardennen was in de verste verte geen elektronica winkel te vinden.

De tweede keer, kwam ik er achter toen we in turkij in het hotel kwamen en m’n lenzen uit had (daglenzen) want geslapen in het vliegtuig en airco en zo dus ze zaten niet fijn. Dat ik in geen enkele tas m’n lenzen had zitten. Gelukkig had ik in mn toilettas nog 1 reserve setje zitten die ik die avond in kon (en ook de dag erna nog een keer gebruikt heb).
Hier in nl kun je bij een drogist gewoon lenzen kopen, maar daar dus niet. En in het (toeristische) dorp zaten heel veel winkels, maar niets waar lenzen te koop waren. Moesten we de dag er na met een busje 45 min heen en 45 min terug.

Sindsdien weet man dat hij mij m’n inpakstress maar gewoon moet laten hebben. Dat dat beter is voor mij. (Maar dat is meestal 1 of 2 dagen vantevoren, of bij verre reis misschien net wat langer)
pi_218177874
Hier op school kan de communicatie ook veel beter.. vaak laatste moment....

Hier geen inpakstress gelukkig, wel genoeg andere stress met een vader die nu ook nog een gebroken sleutelbeen heeft wat geopereerd moet worden, en de chemo enz... blij dat we geen vakantie hoeven te annuleren. Morgen een gesprek met de huisarts voor thuishulp... mag hopen dat ie dat snel rond kam krijgen
S. 2014
J. 2016
pi_218178125
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:11 schreef Schanu het volgende:
@:Nijna, hopelijk vind je het bestek snel terug!

Ik heb vakantiestress, en daar snappen maar weinig mensen wat van :'). Over een week rijden we voor 3 weken naar Frankrijk en onze slaapkamer is omgedoopt tot opslagplaats voor bagage. De helft kan ik nog niet inpakken want we hebben de spullen nu nog nodig. En de letterlijke chaos van al die spullen en de mentale chaos van de stress kan ik echt slecht handelen. Dus ik loop op mijn tenen en voel me down, terwijl ik juist zo graag wil uitkijken naar de vakantie 8)7
Een van de redenen dat ik al een tijdje klaar ben met vakantie, ik ga zo gestrest weg dat het voor niemand leuk is...
Ik snap het wel :* hopelijk wordt het beter als jullie eenmaal op pad zijn!

@Mushanga71, de laatste keer dat ik de banken verplaatste om eronder te stofzuigen, lag er geen bestek ;) maar anders was het een goed idee!

@Ynske, maar straks is het wel mooi... :*

@gewoonmezelf87 :*
  donderdag 10 juli 2025 @ 18:58:46 #191
37150 livelink
pi_218178194
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb in mijn hoofd een lijstje. :P

Ik ken een gezin dat in de winter een paar dagen naar Disney ging. Vrouw pakte alles in en vroeg bij vertrek alleen aan haar man of die haar jas wilde meenemen.
Ze zal in de auto wel een dikke trui hebben aangehad ofzo.
Komen ze aan in Disney: geen jas. :+
Heel de auto overhoop gehaald maar uiteindelijk moesten ze in het dorpje er tegenaan even een winterjas kopen. :')
Zo heb ik een keer bijna live een echtscheiding meegemaakt. We waren met vrienden op wintersport. Onze dochter was net geboren, dus wij hadden een huisje gehuurd, maar onze kinderloze vrienden gingen, zoals elk jaar, kamperen in een tentje :X

En toen was de man van een van de stellen de slaapzakken vergeten :P
De ruzie die ontstond was echt heel heftig en we dachten echt dat ze ter plekke uit elkaar zouden gaan. Uiteindelijk hebben wij dekens en dekbedden uit ons huisje verzameld en aan hen gegeven en daarmee erger voorkomen.

Een aantal jaren later gingen ze alsnog scheiden trouwens...
pi_218178953
Vroeger was inpakken standaard recept voor gekibbel tussen vriend en mij. Inmiddels hebben we een taakverdeling die werkt. In de weken voor de vakantie zorg ik dat alles in huis is. Inpakken kort van tevoren. Ik doe het denkwerk en leg kleding klaar. Vriend pakt alles in tassen en koffers en voert “opdrachten uit” zoals het het zelf noemt.
Zo vergeten we weinig en komen we met de minste stress en ruzie op bestemming.
pi_218179137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik maak de inpaklijst in Excel en zet er dan ook bij voor wat voor vakantie, hoe lang en wat voor weer het was. Na de vakantie vul ik aan met wat we vergeten waren of anders zouden willen. En dat wordt dus de basis voor het inpakken het jaar erna. Bevalt mij als stresskip goed. (Moet je alleen niet 'tandenborstel' over het hoofd zien bij het lastminute afstrepen :D maar die kun je overal wel kopen)
pi_218179993
Ik pak de ochtend voor we vertrekken mijn koffer in, zoon gooit kleding wat ie mee wil nemen op bed, dat vouw ik op en tetris dat in de koffer. Dan gaat er nog een kleinere koffer mee met alles behalve kleding zoals toilettassen, boeken, schoenen en wat ik vergeet haal ik daar wel. No stress.
Is dat vroeger wel anders geweest op vakantie maar sinds ik met dochter en zoon en later alleen met zoon wegga, gaat dat een stuk relaxter :+
If they say
pi_218180369
Oh hou op over inpakstress/pre vakantie stress.. feest der herkenning. ik word er schijtziek van maar ik kan er niks aan doen. Ben al een paar weken aan het verzamelen. Man en kinderen laten me maar met rust. Zelfs mijn moeder zei het.
Van de week migraine van de spanning.. echt.. ik wil het niet, het slaat ook nergens op. Wat we vergeten kan ik ook echt wel op vakantie kopen, maar toch...

Manlief pakt trekt zijn kast open, pakt het een en ander en is klaar.
Gelukkig mag er 4x 23kg mee 🤣🤐🤣🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218180427
Inpakken voor de vakantie :X
Ik wil geen dakkoffer mee al hebben we altijd teveel lijkt het. En dat ligt niet alleen aan mij.
pi_218180790
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:48 schreef Vicky het volgende:
Oh hou op over inpakstress/pre vakantie stress.. feest der herkenning. ik word er schijtziek van maar ik kan er niks aan doen. Ben al een paar weken aan het verzamelen. Man en kinderen laten me maar met rust. Zelfs mijn moeder zei het.
Van de week migraine van de spanning.. echt.. ik wil het niet, het slaat ook nergens op. Wat we vergeten kan ik ook echt wel op vakantie kopen, maar toch...

Manlief pakt trekt zijn kast open, pakt het een en ander en is klaar.
Gelukkig mag er 4x 23kg mee 🤣🤐🤣🤐
Je kan beter juist niet zoveel meenemen, dan heb je daar alle ruimte om nog te shoppen! Mijn schoonzusje gaat met 4 koffers heen, en waarschijnlijk 6 of 7 terug :D (ze zijn met 5 kinderen).

Wij hadden overigens alleen 4 handbagage trolleys mee, dat was ruim voldoende (en bespaarde heel veel geld, bagage is echt absurd duur geworden. 70 euro per koffer enkele reis...). Die kun je dus evt ook nog gewoon meenemen.

En je kan bij de Walmart alles bestellen en gewoon bij je hotel laten afleveren, werkt ideaal!

En voor alle inpakstressers die gaan vliegen, check ook even of de koffer nog goed dicht gaat als je begint met inpakken. Dat hadden wij twee jaar terug, een volle koffer die niet meer in het slot viel en dus niet dicht kon (ook niet na leeghalen), waar we rond 23:00 uur achter kwamen toen we hem dicht wilden doen, terwijl de taxi om 4:00 uur voor de deur zou staan... Gelukkig hadden we nog een oude net iets kleinere koffer in de schuur staan, dus daar is toen vrijwel alles ingegaan en we hebben wat kleding thuis gelaten om het te laten passen :D Dit jaar gaan we met de auto naar de Veluwe, dus ik maak me niet zo druk, dat past allemaal wel.
pi_218181344
Wij hebben na onze vorige vakantie een andere auto gekocht. De vorige had een hele onpraktische kofferbak, dus hoewel de nieuwe auto van buiten vrijwel dezelfde maat heeft, hebben we van binnen behoorlijk wat meer bagageruimte. Dat scheelt.
pi_218181875
Ik ben zo blij met de auto en dakkoffer die we meenemen. Hoef ik niet op een tandenborstel te kijken :P

Hier staat nu 1 krat met vakantiepapieren, een verrekijker en een tekenblok. Daar verzamel ik de komende tijd ander bijzonder vakantiespul in. Heb tot 3 dagen voor de vakantie dingen te doen, daarna ga ik pas echt los.
pi_218181889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 00:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Je kan beter juist niet zoveel meenemen, dan heb je daar alle ruimte om nog te shoppen! Mijn schoonzusje gaat met 4 koffers heen, en waarschijnlijk 6 of 7 terug :D (ze zijn met 5 kinderen).

Wij hadden overigens alleen 4 handbagage trolleys mee, dat was ruim voldoende (en bespaarde heel veel geld, bagage is echt absurd duur geworden. 70 euro per koffer enkele reis...). Die kun je dus evt ook nog gewoon meenemen.

En je kan bij de Walmart alles bestellen en gewoon bij je hotel laten afleveren, werkt ideaal!

En voor alle inpakstressers die gaan vliegen, check ook even of de koffer nog goed dicht gaat als je begint met inpakken. Dat hadden wij twee jaar terug, een volle koffer die niet meer in het slot viel en dus niet dicht kon (ook niet na leeghalen), waar we rond 23:00 uur achter kwamen toen we hem dicht wilden doen, terwijl de taxi om 4:00 uur voor de deur zou staan... Gelukkig hadden we nog een oude net iets kleinere koffer in de schuur staan, dus daar is toen vrijwel alles ingegaan en we hebben wat kleding thuis gelaten om het te laten passen :D Dit jaar gaan we met de auto naar de Veluwe, dus ik maak me niet zo druk, dat past allemaal wel.
Wij gaan met 4 heen en met 5 terug.

Goede tip. Ik zal de 2 oudere koffers even testen. De andere 2 zijn nieuw.
Goede tip van de Walmart. Die had ik voorbij zien komen op een FB groep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 juli 2025 @ 08:54:56 #201
176471 oh-oh
pi_218182148
Inpakken voor naakthonden bij treinvakanties met dit weer hier is ook een hele uitdaging, gelukkig kunnen we nergens meer heen _O-

Skivakanties in een tent :o
( Groucho Marx )
pi_218182318
Ik ben zo blij dat we een paar jaar geleden een dakkoffer kochten. Daarin gaat alle kleding en handdoeken en de achterbak is alleen voor wat boodschappen, een krat speelgoed en wat los spul. Gewoon zicht door je achterraam en geen risico op rondvliegende spullen bij een noodstop. Ideaal.

Maandag met Juul naar het ziekenhuis voor foto's, huisarts heeft niets onderzocht en ging volledig op ons verhaal af. Had ook telefonisch gekund dus....
Maar goed.

Ze had vanmiddag een feestje, nou ja, het broertje van haar beste vriendinnetje heeft zijn kinderfeestje vandaag op de kinderboerderij en vriendin mocht iemand meenemen. Die koos Juul. Maar we hebben het even gewijzigd, vriendinnetje komt naar ons. Er staat daar oa een luchtkussen daar mag Juul nu echt even niet op.
Ze gaan samen film kijken en veel popcorn eten >:)
Want echt, het gaat op het tandvlees hier, nog een week school maar het gaat nu al met hangen en wurgen. Bij Juul tenminste, het is elke ochtend huilen in de klas :{ B gaat gewoon door, die zit lekker in zijn vel en zou het liefst geen vakantie hebben zegt ie.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:04 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182464
Fijn dat ze een foto maken Exode. Benieuwd wat eruit komt.

Ik moet nog pakken. Vertrek dinsdag maar ben dit weekend niet thuis. (Zondag Andre Rieu. Ben heel benieuwd.) dus wil vandaag wel een begin maken met pakken.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:45 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:54 schreef F_r het volgende:
Inpakken voor de vakantie :X
Ik wil geen dakkoffer mee al hebben we altijd teveel lijkt het. En dat ligt niet alleen aan mij.
En? Heeft je dochter gehoorverlies?
pi_218182480
Wij zweren bij onze dakkoffer, dat zorgt ervoor dat de rest van de auto niet ramvol zit en de kinderen op de achterbank gewoon ruimte hebben O+

Mijn schoonouders nemen dan ook vaak nog een kar mee als ze op vakantie gaan, maar die nemen zelfs nog een airfryer en een bakplaat mee dus dat vind ik altijd wat overdreven :')

Mijn huidige inpakstress bestaat uit kleding voor mijn 8 jarige. Want het liefst pak ik zo min mogelijk, er is daar ook een wasmachine. Maar mevrouw draagt de afgelopen weken met 23 graden in Nederland nog steeds truien en lange broeken naar school en thuis gaat dan de onesie of de lange pyjama aan. Dus ondanks dat het in Frankrijk bloedjeheet beloofd te worden, moet ik dus ook dikke onesies en lange pyjamas voor haar inpakken en daar is mijn kofferbakruimte helemaal niet blij mee :')

Vandaag de laatste schooldag, weer een schooljaar verder en vanaf volgend jaar groep 4 en 5. De 8 jarige zit dan over de helft van haar basisschoolperiode, en dat maakte mij gisteren vanuit het niets emotioneel.

Fijn dat er een foto gemaakt gaat worden @exode! En succes met de laatste loodjes voor B en Juul, die laatste weken zijn altijd het zwaarst, hopelijk houden ze het nog even vol.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:52:12 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182510
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
pi_218182555
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef amaranta het volgende:
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
Ik heb een foto van mijzelf als baby los liggend op de achterbank, en mijn zus in de kofferbak, vroeger mocht alles :') Mijn ouders rookten in de auto, en inderdaad geen gordels. Het bewijs daarvan staat nog steeds als litteken in de vorm van een half maantje op mijn jukbeen, omdat mijn vader een keer zo hard remde dat ik met mijn hoofd tegen de stoel voor mij aanklapte. Maar we hebben het overleefd *)
pi_218182665
De buren hadden vroeger een stationwagon waarvan de achterbak was ingericht als speelplaats, inclusief speelgoed. Konden buurmeisje en ik al spelend vervoerd worden :D
Verkeersveiligheid bestond niet.
Reed ik tot een paar jaar geleden in een Mercedes uit 1981 en daarin zaten achterin niet eens gordels. Erin laten zetten zodat ik dochter veilig kon vervoeren want zonder, écht niet :N
If they say
pi_218182740
quote:
Ik zat altijd op de kussens en slaapzakken. :)

Verloofde zat zelfs in de achterbak want 4 kinderen.

Onze vouwwagen was altijd helemaal vol en bovenop de tafel, stoelen en fietsen. We hebben wel eens onderweg spullen verloren.

En alle ramen open in 30 graden van file naar file. Walkman op en hopen dat we er snel waren.
pi_218182860
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat. ;(
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.

Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is. O+
  vrijdag 11 juli 2025 @ 10:53:37 #211
176471 oh-oh
pi_218182946
🤣 wij hebben in 1985 of zo een rondreis door de USA gemaakt in een stationwagon en mijn zusje en ik zaten in de kofferbak op een raar extra bankje tussen de bagage van 7 personen!

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 11-07-2025 11:13:05 ]
( Groucho Marx )
pi_218183073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:41 schreef Bami het volgende:
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat. ;(
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.

Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is. O+
Triest ;(
Het mag idd niet meer maar bij zoon op de basisschool waren ouders met een canta én twee kinderen. Kwamen ze die gezellig samen ophalen, zaten ze opgepropt achter de voorstoelen, daar waar nog net een tas past :X 8)7
If they say
pi_218183799
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 juli 2025 @ 12:36:40 #214
148247 taxibabe
pi_218183851
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
Ja dit, met de voeten in de achterbak en dan 's avonds door het achterraam sterren kijken tijdens het rijden.
pi_218184331
Die lekdetectie he.....

Het waterreservoir van het toilet lekt :'( :'( :'( Dus dat wordt alles uitbreken daar :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.

BLUH.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 14:34:43 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218184826
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 13:39 schreef exode het volgende:
Die lekdetectie he.....

Het waterreservoir van het toilet lekt :'( :'( :'( Dus dat wordt alles uitbreken daar :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.

BLUH.
Oh dat is echt heel zuur.
pi_218187000
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
En? Heeft je dochter gehoorverlies?
Nee, gelukkig niet waarschijnlijk nog een gekneusde kaak waardoor ze nog een piep hoort.
pi_218187038
quote:
En toen we wel gordels hadden deed ik die niet om. De reiswieg lag ook los op de achterbank dat vond mijn vader toch niet goed die had iets bedacht met een spanband oid. Maar toen ik ouder werd zat ik toch los. Wij hadden voor zo ver ik mij kan herinneren wel gordels achterin alleen geen hoofdsteunen. Maar ik deed mijn gordel dus meer niet dan wel om. Of om omdat het moest en dan weer los als we even onderweg waren.
pi_218187376
Mijn broek zit bij mijn buik wat krap en dacht bij mezelf: misschien mijn riem wat losser doen.
Wat blijkt nou? Ik draag geen riem. :+

En we hebben nieuwe buren.
De vorige buren waren jonge mensen zonder kinderen die kwamen klagen over de trampoline en op zaterdagavond rond 20:00 als de kinderen een stunt in huis deden (dus gestommel).
We hadden al niet veel contact maar dat was dus helemaal bekoeld.
Ook ineens weg. :W

Nieuwe buren: ouder stel, zo half 60.
Alleen mevrouw nog maar ontmoet.
Qua uiterlijk kan ze zo in Zonnedael gaan wonen. :P
Niet als de Flodders dus. :+
Heel vriendelijk, lekker kletsen.

Ik heb dus best een positieve 1e indruk. Natuurlijk moet je het dan altijd nog afwachten maar goed.
En mijn man is weer alleen maar negatief. :%
“Wacht maar af, zij komt ķķk nog weleens klagen, vertrouw haar maar niet, straks kletst ze alles door”.
“Heb je al levensverhalen uitgewisseld”?
“Ik zal eens een zwaar Antilliaans accent opzetten”. :')
Zo jammer weer. :X

Ze komt uit Wild West Vlissingen dus hier kan het alleen maar meevallen. *O*
  vrijdag 11 juli 2025 @ 20:54:02 #220
176471 oh-oh
pi_218187653
:D Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman _O-
( Groucho Marx )
pi_218187690
Wat jammer dat je man meteen een vooroordeel heeft over de nieuwe buren Venco.

Hier vandaag al de hele dag buikpijn. Om 11.00 vanuit het werk naar huis gegaan (niet ziekgemeld want dacht dat het het met een uurtje liggen wel beter zou gaan en stond boven sterkte dus het kon ook). Maar manmanman, wat is het lang geleden dat ik zo’n pijn heb gehad (voel me verder helemaal niet ziek). Kan alleen maar liggen/hangen en het liefst met iets warms tegen mn rug en/of buik.
Net maar weer paracetamol genomen ondanks dat die van vanmorgen weinig/niks geholpen had.

Wij hebben altijd gordels gehad wat ik me kan herinneren. Mijn ouders waren er ook altijd heel streng in. Waar we bij anderen altijd in de kofferbak mochten om na een kinderfeestje naar huis gebracht te worden, wilde mijn ouders dat absoluut niet hebben.

Man daarentegen, die was de jongste van vier kinderen en zat altijd met de hond in de kofferbak.
pi_218187745
Ik ben opgegroeid zonder auto. Mijn ouders hadden allebei geen rijbewijs. Ik was de eerste. Als we op vakantie gingen werden we gebracht (in NL) of we gingen met de bus (Fr en DLD).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218188062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 20:54 schreef oh-oh het volgende:
:D Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman _O-
Wat een feestneus hč. :+
Maar hij kan juist heel leuk met mensen omgaan, als hij wil en beter dan ik. :')
Maar goed, wij klagen echt nooit over anderen dus voelt het gauw een beetje als gezeur.
pi_218189314
Ik mocht altijd in de achterbak naar Spanje of Zuid Frankrijk. Beste plekje in de auto! En in mijn peuter/kleuter tijd, toen m’n oudste zus ook nog mee ging, was mijn plekje bij de voeten van mn moeder voorin :D toen dat niet meer pastte zijn we een paar jaar in Nederland op vakantie geweest.

En ik weet nog wel dat toen ik m’n rijbewijs haalde (22 jaar geleden…) dat ik bij mn ouders moest zeuren dat ze ook een gordel om moesten. Dat weigerden ze want “liever dood dan zwaar gewond”. Pas toen er flinke boetes uitgedeeld werden (die ze nooit gekregen hebben) zijn ze overstag gegaan, puur om geen boete te krijgen.
pi_218189413
En over een paar jaar hebben we allemaal een helm op op de fiets en is dat net zo ingeburgerd als nu de gordels. Dan praten onze kinderen: “Bruh, weet je nog, vroeger fietsten we op straat zonder helm!”
pi_218189594
Helm op de fiets, mag toch bij God hopen dat dat echt niet gebeurd. :')
  zaterdag 12 juli 2025 @ 07:43:28 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218190064
Mijn kinderen hebben die al altijd op. En ik zie op school nu zo'n beetje 50/50 wel en geen helm. Voor volwassenen zie ik het zo snel niet verplicht worden. Al vonden we vroeger wielrenners zonder helm ook normaal...
pi_218190090
@exode, kak zeg van die lekkage... :{

@vencodark, hopelijk betere buren dan de vorige. Het is altijd maar weer afwachten wat je terugkrijgt...

Wij hadden vroeger van die 4 punts gordels op de achterbank, hadden mijn ouders erin laten zetten. En als een van ons hem los maakte dan ging de auto aan de kant en reden we pas weer als 'ie vast zat.
Maar naar de uitwedstrijden van de hockey, zaten we regelmatig met een paar meiden op de achterbank en een paar in de achterbak. Niet bij mijn ouders in de auto trouwens, die hadden een eigen bedrijf en konden niet rijden op zaterdag.

Fietshelm, ik ben blij dat mijn moeder er 1 draagt op de elektrische fiets, sinds een kennis van mijn ouders is gevallen met de fiets en blijvend hersenletsel heeft opgelopen.
Maar ik denk eigenlijk dat het voor iedereen wel veiliger zou zijn. Toch ben ik pas geneigd er zelf een te gaan dragen als het moet, niet op willen vallen, zoiets?
pi_218190741
Verloofde fietst naar haar werk ook met helm op. Groot gelijk heeft ze. Als ik weer naar kantoor ga fietsen, koop ik er ook 1.

Ik heb altijd zoveel bijna aanrijdingen op de Amsterdamsestraatweg dat ik in ieder geval mijn hoofd wil beschermen.
pi_218191004
Ik vind verplicht een helm op bij elektrische fietsen (en scootmobielen) wel een goed plan, maar bij gewone fietsen niet. Ik weet nu al dat dat er bij mij voor gaat zorgen dat ik de auto ga pakken om de dagboodschappen te doen ipv de fiets, puur omdat ik dan die helm mee moet slepen de winkel in. Plus dat het bij ons ook gewoon niet nodig is. Ik heb 2 rustige kruispunten die ik over moet, verder overal aparte fietspaden waar geen auto in de buurt rijdt. En ook naar andere delen van de stad zijn er vrijwel overal aparte fietspaden.

Als je over N wegen moet fietsen dan zou ik wel een helm op (laten) doen idd. Dat is waarschijnlijk waardoor je hier vrijwel geen kinderen met helm op ziet en in Limburg en ander niet stedelijk gebied wel.
pi_218191211
Ik ben ook niet voor een verplichting, het is je eigen hoofd.
Al zal een verplichting op een Fatbike de populariteit wel doen afnemen denk ik, dus dat is een pre.
pi_218191325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind verplicht een helm op bij elektrische fietsen (en scootmobielen) wel een goed plan, maar bij gewone fietsen niet. Ik weet nu al dat dat er bij mij voor gaat zorgen dat ik de auto ga pakken om de dagboodschappen te doen ipv de fiets, puur omdat ik dan die helm mee moet slepen de winkel in. Plus dat het bij ons ook gewoon niet nodig is. Ik heb 2 rustige kruispunten die ik over moet, verder overal aparte fietspaden waar geen auto in de buurt rijdt. En ook naar andere delen van de stad zijn er vrijwel overal aparte fietspaden.

Als je over N wegen moet fietsen dan zou ik wel een helm op (laten) doen idd. Dat is waarschijnlijk waardoor je hier vrijwel geen kinderen met helm op ziet en in Limburg en ander niet stedelijk gebied wel.
Ik ben het met je eens dat een helm onpraktisch is qua meenemen enzo, het zou mij er niet van weerhouden om op de fiets boodscchappen te doen.
Over het niet nodig zijn... dat weet je nooit. Een ongeluk zit in een klein hoekje... al maakt dat niet dat ik nu al geneigd ben om een helm op te zetten.
Ik vind het wel verstandig, maar ben nog niet zo ver dat ik er dan ook schijt aan heb wat anderen ervan vinden :+ . Ik heb geen elektrische fiets trouwens. Maar ook op een gewone fiets kan je onderuit gaan en op je kop ketsen :X
pi_218191345
Ik heb wel een e-bike en moet er niet aan denken om een helm op te moeten. Juist die wind door mn haar O+ en ik fiets ook niet snel.
Mocht het ooit verplicht worden, dan zal ik vaker de auto pakken, vermoed ik.
Fatbikes zouden gewoon onder het kopje scooters moeten vallen, dan zijn er veel problemen opgelost.

Net mail van school, ze starten pas op 28 augustus. 51 dagen vakantie dus :')
If they say
pi_218191363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat een helm onpraktisch is qua meenemen enzo, het zou mij er niet van weerhouden om op de fiets boodscchappen te doen.
Over het niet nodig zijn... dat weet je nooit. Een ongeluk zit in een klein hoekje... al maakt dat niet dat ik nu al geneigd ben om een helm op te zetten.
Ik vind het wel verstandig, maar ben nog niet zo ver dat ik er dan ook schijt aan heb wat anderen ervan vinden :+ . Ik heb geen elektrische fiets trouwens. Maar ook op een gewone fiets kan je onderuit gaan en op je kop ketsen :X
Met dat argument moet je ook een helm op bij het van de trap af gaan of bovenaan een trap staan, daarbij raken meer mensen gewond dan met een gewone fiets op een gescheiden fietspad.

Ik ben alleen met de fiets gevallen (uitgegleden) als er ijs of sneeuw lag, verder echt nog nooit. En daarbij moet je nog moeite doen om op je hoofd terecht te komen want dan schuif je opzij, dat is gevaarlijker voor botten dan je hoofd.

Met de mountainbike ben ik wel een keer over de kop gegaan, maar daarbij droeg ik uiteraard wel een helm, en dat was geen fietspad :)
pi_218191400
Iedereen moet het toch lekker zelf weten, alleen het zal me echt worst zijn wat anderen ervan vinden.
Het wel of niet dragen van een helm laat ik niet afhangen van de mening van een vreemde die het er stom uit vindt zien.
pi_218191502
Ik ben met zoon achterop toen wel een keer bijna gevallen. Stil fietspad, wilde afslaan, keek achter me en schrok me de tering van een wielrenner. Stuur ging wel naar links maar de rest niet, zeg maar. Op het moment dat de fiets viel, draaide ik me om naar zoon om die op te vangen maar dat mislukte uiteraard. Ik kon wel zorgen dat de fiets zachtjes neerkwam. Hij kwam niet op zn hoofd terecht, had wel een schram ergens. En ik stond nog gewoon, achterstevoren, dat wel. Ik foeterde op de wielrenner maar die was gestopt en kwam terug. Was ook niet zijn schuld, maar toch :+ Was een Duitser en hij had pleisters bij zich O+

Maar vooral dat: ieders eigen verantwoordelijkheid :Y

Ik boekte net een hotel. En jullie raden nooit waar wij naartoe gaan :7
If they say
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:20:37 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218191602
Maastricht, verwacht ik...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 13:28:20 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218191648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef FlyingFish het volgende:

Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:30:41 #239
176471 oh-oh
pi_218191661
:D Spannend hoor Mush, wat zou het zijn?
Qua fietsen moet echt iedereen het zelf weten maar denken dat er bij rustig verkeer niks kan gebeuren dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden.
De vriendin van mijn buurman fietste een paar jaar geleden eens in zijn achterwiel, viel heel ongelukkig, heeft heel lang moeten revalideren, blijvend hersenletsel, ze kon nooit meer spreken, heeft nog een jaar of twee geleefd, en liep hier altijd te "spoken"op de gallerij, en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd, ik denk dat zij graag een helm gedragen had :+
( Groucho Marx )
pi_218191739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:30 schreef oh-oh het volgende:
:D Spannend hoor Mush, wat zou het zijn?
Qua fietsen moet echt iedereen het zelf weten maar denken dat er bij rustig verkeer niks kan gebeuren dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden.
De vriendin van mijn buurman fietste een paar jaar geleden eens in zijn achterwiel, viel heel ongelukkig, heeft heel lang moeten revalideren, blijvend hersenletsel, ze kon nooit meer spreken, heeft nog een jaar of twee geleefd, en liep hier altijd te "spoken"op de gallerij, en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd, ik denk dat zij graag een helm gedragen had :+
Ja potver, nou vertel je wel een heel zwart verhaal. -O-
Dat zijn de uitzonderlijk nare ongevallen ja. ;(

Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar verplichten liever niet.
Als ze het voor een elektrische fiets gaan verplichten, koop ik wel weer een gewone fiets. :+
pi_218191756
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja potver, nou vertel je wel een heel zwart verhaal. :P
Dat zijn de uitzonderlijk nare ongevallen ja. ;(

Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar verplichten liever niet.
Als ze het voor een elektrische fiets gaan verplichten, koop ik wel weer een gewone fiets. :+
Die kennis van mijn ouders heeft ook blijvend hersenletsel, kan wel praten, maar hij is echt bij lange na niet degene die hij was voor het ongeluk. Is geen gesprek meer mee te voeren, kan niet alleen thuis zijn. Dat soort dingen.
pi_218191792
Vraag van de dag: wat zal ik eens gaan eten vanavond? :%
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:50:19 #243
176471 oh-oh
pi_218191801
_O- Blij dat dat voor mij geen gedoe meer is, altijd hetzelfde , groente plus vlees.
( Groucho Marx )
pi_218191820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:50 schreef oh-oh het volgende:
_O- Blij dat dat voor mij geen gedoe meer is, altijd hetzelfde , groente plus vlees.
Toch weegt jouw suiker niet op tegen dit wekelijkse/dagelijkse dilemma. :')
pi_218191850
@Mushanga71 ik gok Roelofarendsveen :+.

Ik vind de fietshelmendiscussie lastig. Ook in een rustige woonwijk kan je naar vallen. Kans is klein, gevolgen gigantisch groot. Het lijkt mij ook meer gedoe (moet ik ‘m dan op weg naar kantoor een uur mee in de trein slepen voor 10 min naar het station fietsen bijv?) maar je wil ook niet achteraf wensen dat je het had gedaan. De kinderen hebben een aantal jaar een helm gehad, maar nu ook niet meer. Als ik een elektrische fiets zou kopen, doe ik het zeker wel.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zaterdag 12 juli 2025 @ 14:06:38 #246
176471 oh-oh
pi_218191862
_O- Ik fiets gewoon nooit, heb mijn fiets aan een Oekrainer gegeven.
Ik loop of pak het ov, maar nu moet ik vaker naar een winkelcentrum om pakjes op te halen, net nog geweest, dan was een fiets toch wel handig.
( Groucho Marx )
pi_218191898
Ja maar oh oh, met zoveel honden wandelen is ook gewoon helmplicht hoor ;)

Ik vind het ook zo'n onzin dat mensen die een helm afkraken over ellenoogbescherming etc beginnen. Dat doet mijn schoonzus 'Je draagt toch ook geen bescherming voor je ellebogen?!' Nou ik breek liever mijn elleboog dan mijn hoofd hoor.

Ik zoek dus een helm en ik denk dat ik een hele opvallende ga kopen iets met glitters ofzo. Of met lampjes of of of.
pi_218191910
Bingo @Phaidra 8-)

Ik fietste een keer langs een oude man die van zn fiets met zn hoofd op de stoep was gevallen. Ben doorgefietst want er waren al mensen bij. Zag er niet fijn uit maar weet niet hoe het is afgelopen.
In de winter is lopen zelfs link. Kan zomaar een schuiver maken en op je hoofd vallen.
Treinen zijn ook link. Twee weken terug is de technische ruimte ontploft en laatst las ik weer zoiets.
Oh, trappen zijn ook gevaarlijk. Misschien maar es een rol bubbeltjesplastic aanschaffen :+

Wat ik zeggen wil: je kan niet alles voorkomen al is voorkomen in sommige gevallen beter dan genezen, dat dan weer wel.
If they say
pi_218191917
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:49 schreef vencodark het volgende:
Vraag van de dag: wat zal ik eens gaan eten vanavond? :%
Chinees! Dat haalde zoon gister en flikker ik straks in de pan. En gebakken banaan :9
If they say
pi_218191930
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 14:14 schreef exode het volgende:
Ja maar oh oh, met zoveel honden wandelen is ook gewoon helmplicht hoor ;)

Ik vind het ook zo'n onzin dat mensen die een helm afkraken over ellenoogbescherming etc beginnen. Dat doet mijn schoonzus 'Je draagt toch ook geen bescherming voor je ellebogen?!' Nou ik breek liever mijn elleboog dan mijn hoofd hoor.

Ik zoek dus een helm en ik denk dat ik een hele opvallende ga kopen iets met glitters ofzo. Of met lampjes of of of.
Gewoon doen
Werewolf
pi_218192038
Wij gaan fietsen 8-)
If they say
pi_218192104
Ik heb vanochtend de slager leeggekocht, zwager en schoonzus met gezin komen eten nog voor Juul haar verjaardag. Het is een drukke dag voor ons alle4 dus we eten lekker veel hapjes (en gebraden kip) Heerlijk!
pi_218192285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 14:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Chinees! Dat haalde zoon gister en flikker ik straks in de pan. En gebakken banaan :9
Ik heb geen geld om afhaal te halen. :P
pi_218192354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.
Dan rijden er hier veel die niet vanuit de gemeente komen denk ik. Die rijden echt absurd hard soms en regelmatig roekeloos. Daarvan heb ik er al wel twee ongelukken zien veroorzaken, nog afgezien van dat ze zelf onhandig ergens tegenaan rijden wat niet echt schade oplevert. En mensen in een scootmobiel zijn vaak ook minder in staat om zelf hun val te breken of hoofd te beschermen bij een incident, en een scootmobiel is een stuk zwaarder om op je te vallen. Maar daarentegen zul je niet zomaar op je hoofd vallen met zo’n ding, dus een helm is misschien wat minder nuttig idd.

Exode, voor skihelmen bestaan er covers. Mijn moeder heeft voor de hele familie dergelijke covers gehaakt van bekende (tekenfilm) figuren (mijn kinderen hebben een Olaf, een panda en een charizard). Vooral op de piste erg handig als herkenningsmiddel, maar voor op een fietshelm misschien ook leuk!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 15:32:32 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218192391
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dan rijden er hier veel die niet vanuit de gemeente komen denk ik. Die rijden echt absurd hard soms en regelmatig roekeloos. Daarvan heb ik er al wel twee ongelukken zien veroorzaken, nog afgezien van dat ze zelf onhandig ergens tegenaan rijden wat niet echt schade oplevert. En mensen in een scootmobiel zijn vaak ook minder in staat om zelf hun val te breken of hoofd te beschermen bij een incident, en een scootmobiel is een stuk zwaarder om op je te vallen. Maar daarentegen zul je niet zomaar op je hoofd vallen met zo’n ding, dus een helm is misschien wat minder nuttig idd.

Exode, voor skihelmen bestaan er covers. Mijn moeder heeft voor de hele familie dergelijke covers gehaakt van bekende (tekenfilm) figuren (mijn kinderen hebben een Olaf, een panda en een charizard). Vooral op de piste erg handig als herkenningsmiddel, maar voor op een fietshelm misschien ook leuk!
Ik ben aangereden op mijn scootmobiel(door een auto die me van achter aanreed, hij maakte de bocht achter me te krap), ding op zijn kant, op mn voet. Lang leve aangepaste schoenen die dat gewicht konden dragen. Maar hoofd is niet in de buurt van de grond gekomen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 15:33:09 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218192396
Overkapping deel 2 staat bijna *O*
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:36:54 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_218192409
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is dat niet gemeenteafhankelijk? Of is het overgrote gedeelte hier in de omgeving dan niet via de gemeente geregeld ;)

Ik heb geluk gehad met mijn val, zonder helm. Maar ik voel wel met mijn kop op de stoeprand en het heeft me wel aan het denken gezet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218192454
(Nog als reactie op wat te eten vanavond, typ vrij langzaam :D )
Hier wordt het bbq. Komen wat vrienden langs vanavond en man heeft ze uitgenodigd om eerder te komen.

Ik vind bbq’en zelf overrated (unpopular opinion) en kook liever gewoon eten. Maar goed, wel gezellig natuurlijk.

(Sorry kwam een rant achteraan zonder dat ik het zelf door had, dus is spoiler, verder niet boeiend, vooral even gal spuwen :') )
SPOILER
pi_218192464
Ik ga trouwens met zoon een nachtje naar Amsterdam in de vakantie. Nemo, Anne Frank huis en (waarschijnlijk) Rijksmuseum, en slapen op een boot! Wel opvallend trouwens, hoe veel goedkoper treintickets zijn bij vroeg reserveren. 6 euro ipv 16 euro als je nu boekt… dus dat als tip voor wie verder nog een dagje Amsterdam oid met de trein wil doen.
pi_218192729
Mie, paksoi, vega ballen, paprika etc. :P
Toch best Chinees dus maar ik kook dan zelf.
  FOK!fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 16:31:31 #261
148247 taxibabe
pi_218192816
Wij moeten nog gaan kijken wat we gaan doen in de vakantie. We zouden een week gaan kamperen in de Belgische Ardennen, maar de revalidatie van arm gaat nog niet echt lekker. Dus moeten we annuleren.. ;(

Wordt denk ik gewoon wat dagjes weg ofzo, in ieder geval een keer naar de zee en een dierentuin verwacht ik en voor de rest zien we wel. Misschien idd ook nog een dagje Amsterdam.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 16:42:54 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_218192892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:31 schreef taxibabe het volgende:
de revalidatie van arm gaat nog niet echt lekker.
Blegh, merk je wel verbetering?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 16:51:03 #263
148247 taxibabe
pi_218192929
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Blegh, merk je wel verbetering?
Ja dat wel, maar ik kan bv. nog steeds niet autorijden, ik kom (nog) niet bij de versnellingspook. Dus helpen met de tent opzetten lukt ook niet en laat staan slapen op een luchtbed.

Ik ben allang blij dat ik weer een boterham kan smeren en snijden. En dat ik de meeste kleren weer zelf aan kan trekken. Met 1 arm/hand kan ik mijn haar wel borstelen, maar een staart maken/opsteken/vlecht lukt dan weer niet. Mijn man komt niet verder dan een staart, dus mijn kapsel is of los of een staart :')
Ik kan gelukkig wel weer mijn kleuter helpen met douchen en haren borstelen.

Gelukkig kan ik volledig thuiswerken en als ik met mijn goede hand mijn hand van mijn slechte arm op het toetsenbord leg kan ik iig weer ff wat met 2 handen typen _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 17:06:42 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218193162
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Is dat niet gemeenteafhankelijk? Of is het overgrote gedeelte hier in de omgeving dan niet via de gemeente geregeld ;)

Ik heb geluk gehad met mijn val, zonder helm. Maar ik voel wel met mijn kop op de stoeprand en het heeft me wel aan het denken gezet.
Hier is het bij de verschillende gemeenten allemaal tzelde
En als je geluk hebt haal je 14 bergaf
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 17:15:28 #265
148247 taxibabe
pi_218193233
Ik lees net dat de meeste scootmobielen maximaal 18 km/h kunnen. Misschien dat het nog ligt aan de leverancier/merk waar een gemeente een deal mee heeft?
pi_218193252
Klinkt vervelend taxibabe…

Ik weet niet naar welk strand je wil, maar in Den Haag kun je van te voren een parkeerticket+ ov reserveren voor max ¤7,50. Dan kun je de hele dag parkeren bij Babylon of Malieveld en dan met de tram naar Scheveningen. Parkeren in Scheveningen is absurd duur (ik heb er van de week gegeten, we mochten ¤22,50 aftikken. Wel gedeeld door 4 personen, maar toch…).
pi_218193486
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:18 schreef vencodark het volgende:
Mie, paksoi, vega ballen, paprika etc. :P
Toch best Chinees dus maar ik kook dan zelf.
Was mijn idee toch inspiratievol ;)

Snap ik Hillie, ik eet daarom ook niet graag bij een ander :@

Thanks voor de ns tip @FlyingFish! Ik wist van de 30/40% korting maar dit is meer. Ipv 31 nogwat maar 15,60 euro naar Maastricht. Ben ik die korting ook weer meteen kwijt omdat ze de jongerenkaart van 7,95 er per 1 juli uit hebben gegooid :') maar het scheelt onder de streep toch nog wat.
Enige is dat ik niet kan annuleren. Dochter is de derde week van augustus uitgerekend maar ik ga er maar vanuit dat beeb blijft zitten tot dan.
If they say
  FOK!fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 17:56:56 #268
148247 taxibabe
pi_218193669
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:16 schreef FlyingFish het volgende:

Ik weet niet naar welk strand je wil, maar in Den Haag kun je van te voren een parkeerticket+ ov reserveren voor max ¤7,50. Dan kun je de hele dag parkeren bij Babylon of Malieveld en dan met de tram naar Scheveningen. Parkeren in Scheveningen is absurd duur (ik heb er van de week gegeten, we mochten ¤22,50 aftikken. Wel gedeeld door 4 personen, maar toch…).
Waarschijnlijk gaan we naar Callantsoog, misschien met hotelovernachting.
pi_218194068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:16 schreef FlyingFish het volgende:

Volgende keer naar Molenslag. Daar betaal je 8 euro voor de hele dag.
Je hebt niet de Scheveningen ervaring, maar het is een heerlijk rustig strand met 2 strandtenten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218194404
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Volgende keer naar Molenslag. Daar betaal je 8 euro voor de hele dag.
Je hebt niet de Scheveningen ervaring, maar het is een heerlijk rustig strand met 2 strandtenten
We gingen naar een specifiek restaurant in Scheveningen (chefsbar Seinpost. Aanrader voor liefhebbers van fine dining!). Ik ben verder geen fan van het strand (in de zomer), en al helemaal niet van Scheveningen. Veel te druk en toeristisch, met bijbehorende toeristische prijs/kwaliteit verhouding. Maar bij veel mensen die niet uit de buurt komen is Scheveningen wel populair.
pi_218194462
Ik draag een helm als ik naar m'n werk fiets (15 km enkele reis is dat). In het dorp niet. Ik zie teveel mensen met hersenletsel nadat ze van hun fiets gedonderd zijn om dat naar mezelf te kunnen verantwoorden zonder.

Als ik denk aan alles mensen die riepen "dat ze nķķit met een helm gingen skiën" waar nu 99.8% van de mensen op de piste een helm op heeft, moet het met een helmplicht op de fiets ook ooit wel weer goed komen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218194484
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We gingen naar een specifiek restaurant in Scheveningen (chefsbar Seinpost. Aanrader voor liefhebbers van fine dining!). Ik ben verder geen fan van het strand (in de zomer), en al helemaal niet van Scheveningen. Veel te druk en toeristisch, met bijbehorende toeristische prijs/kwaliteit verhouding. Maar bij veel mensen die niet uit de buurt komen is Scheveningen wel populair.
Ahh ok

Ik ga alleen naar Scheveningen voor het theater. Verder niet. Vind het publiek daar helemaal niet leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 20:37:38 #273
148247 taxibabe
pi_218194702
Wij willen ook niet de Scheveningse ervaring, daarom ook Callantsoog :P
  zondag 13 juli 2025 @ 09:31:44 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_218198019
Ik zou wel iets warmer weer willen :@

Het is zo koud als je stil zit. Ik zit standaard met een dikke trui aan en onder een dekentje. Zelfs een maat reus wollen sok over mijn voet.
Ik zou graag buiten zitten, beter voor mijn humeur. Maar dan wel zonder dekentje enzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218198340
Hier in het zuiden des lands is het de afgelopen dagen wel echt lekker weer geweest. Gisteren in de middag echt wel aan de warme kant om in de tuin te werken. En man heeft tot laat met vrienden buiten kunnen zitten

(Ik lag met een warme kruik op bed maar dat had dan weer niks met de temperatuur te maken ;) )

Hopelijk is de temperatuur bij jou ook snel goed. Want in de zomer met een warme trui aan zitten is niet wat je wil.
pi_218198880
Ik vind het heerlijk weer. Graadje of 25. :)
  zondag 13 juli 2025 @ 11:53:09 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_218198915
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:47 schreef exode het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:47 schreef exode het volgende:
Ja, dat is prima, hier komt t niet boven de 21...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218199037
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:53 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]
Ja, dat is prima, hier komt t niet boven de 21...
Dan is het wel fris binnen als je stilzit.
Ik heb net in de tuin gewerkt en zweet me kapot. Zal ik wat lichaamstemperatuur naar jou sturen?
  zondag 13 juli 2025 @ 12:53:13 #279
176471 oh-oh
pi_218199270
Ik vind dit echt perfect zomerweer, en het koelt in de avond lekker af zodat je goed kan slapen, maar het is hier een graad of 25/27.
( Groucho Marx )
pi_218199301
Vandaag is het hier een beetje benauwd en net begon het te regenen, gelukkig na mn rondje golf ;) (waar ik halverwege mn hemdje nog heb uitgetrokken omdat het toch wel warm was)
  zondag 13 juli 2025 @ 13:41:29 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_218199901
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:16 schreef exode het volgende:

[..]
Dan is het wel fris binnen als je stilzit.
Ik heb net in de tuin gewerkt en zweet me kapot. Zal ik wat lichaamstemperatuur naar jou sturen?
Graag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218199941
Tis hier bewolkt en zo benauwd als de pest. Zweet me de tering.
Gister was het heerlijk, nergens last van gehad, gefietst en zelfs even in de tuin gezeten. Vandaag echter... :X Luchtvochtigheid is heel hoog.
If they say
pi_218199974
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik zou wel iets warmer weer willen :@

Het is zo koud als je stil zit. Ik zit standaard met een dikke trui aan en onder een dekentje. Zelfs een maat reus wollen sok over mijn voet.
Ik zou graag buiten zitten, beter voor mijn humeur. Maar dan wel zonder dekentje enzo :P
Waar zit jij in vredesnaam? :P
  zondag 13 juli 2025 @ 14:13:59 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_218200270
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het schoon' en nijvere Twente, tegen de grens aan van Duitsland
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 juli 2025 @ 14:19:33 #285
176471 oh-oh
pi_218200312
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:59 schreef Nijna het volgende:
Vandaag is het hier een beetje benauwd en net begon het te regenen, gelukkig na mn rondje golf ;) (waar ik halverwege mn hemdje nog heb uitgetrokken omdat het toch wel warm was)
In je bh op de golfbaan, nice!
( Groucho Marx )
pi_218200339
Verloofde had vorige week een schoolpakket koolwitjes binnen gekregen. Rupsen, eitjes en poppen. Vandaag kwamen 3 poppen uit. 2 vlogen meteen weg toen we de deksel open deden, 1tje zit nu al 1,5 uur op Juul haar schouder. Wordt een aparte manier van afzwemmen vanmiddag ;)
  zondag 13 juli 2025 @ 14:30:56 #287
176471 oh-oh
pi_218200419
Wat tof, ik wist niet dat je dat kado kon geven!
( Groucho Marx )
pi_218200894
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ze heeft ook airco he ;) , misschien moet je de temperatuur iets hoger zetten @Troel ;) (geintje, als je vooral stil zit heb je het natuurlijk sneller koud dan wanneer je actiever kan zijn :* )

@oh-oh ik had ook nog een polo over mn hemdje :+ ze zijn bij ons niet heel streng qua kledingvoorschriften, maar in bh is denk ik wel een beetje te weinig _O-

@exode, gaaf zo'n pakket!
Wij hebben een keer rupsen van de sint jacobsvlinder gevangen, die zaten in een bak en toen ze verpopt waren hebben we ze in de garage gezet het jaar erop kwamen er vlinders uit. Was wel leuk om te zien.
  zondag 13 juli 2025 @ 17:03:48 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_218202225
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ze heeft ook airco he ;) , misschien moet je de temperatuur iets hoger zetten @:Troel ;) (geintje, als je vooral stil zit heb je het natuurlijk sneller koud dan wanneer je actiever kan zijn :* )

@:oh-oh ik had ook nog een polo over mn hemdje :+ ze zijn bij ons niet heel streng qua kledingvoorschriften, maar in bh is denk ik wel een beetje te weinig _O-

@:exode, gaaf zo'n pakket!
Wij hebben een keer rupsen van de sint jacobsvlinder gevangen, die zaten in een bak en toen ze verpopt waren hebben we ze in de garage gezet het jaar erop kwamen er vlinders uit. Was wel leuk om te zien.
Whahaha ik heb er over zitten denken om hem aan te zetten. Op de warmtestand :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2025 @ 01:23:01 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218206315
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:22 schreef exode het volgende:
Verloofde had vorige week een schoolpakket koolwitjes binnen gekregen. Rupsen, eitjes en poppen. Vandaag kwamen 3 poppen uit. 2 vlogen meteen weg toen we de deksel open deden, 1tje zit nu al 1,5 uur op Juul haar schouder. Wordt een aparte manier van afzwemmen vanmiddag ;)
Hebben wij ook ooit aangevraagd.
Ten eerste. Het stinkt. Heel die bak met rupsen en poppen.
En het tweede jaar ging er iets fout en kwam het pakket pas in de vakantie binnen. Heel de brievenbus vol met dode rupsen.
  maandag 14 juli 2025 @ 01:26:34 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218206316
Ik kom net van André Rieu. Het was wel leuk. Maar ik had er misschien meer van verwacht. En, hij speelt nauwelijks viool…
Dus leuk voor een keer, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
  maandag 14 juli 2025 @ 08:34:12 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_218207258
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 01:26 schreef amaranta het volgende:
Ik kom net van André Rieu. Het was wel leuk. Maar ik had er misschien meer van verwacht. En, hij speelt nauwelijks viool…
Dus leuk voor een keer, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Ow. Het ziet er altijd zo gaaf uit.

* Troel streept t van lijstje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2025 @ 08:50:44 #293
176471 oh-oh
pi_218207453
Ik vind het op tv al niet vol te houden :D
( Groucho Marx )
pi_218207830
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 01:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hebben wij ook ooit aangevraagd.
Ten eerste. Het stinkt. Heel die bak met rupsen en poppen.
En het tweede jaar ging er iets fout en kwam het pakket pas in de vakantie binnen. Heel de brievenbus vol met dode rupsen.
Ah nee wat sneu!

Vannacht zijn er weer 2 poppen uitgekomen. We hebben nu 18 dikke vette rupsen die de hele dag vreten en poepen en 47 mini rupsjes die ook de hele dag vreten en poepen.

Verloofde verschoont de bakken minstens 2 x per dag, er hangt wel een zweem van koollucht in de woonkamer. Maar alle deuren en ramen zijn toch open met dit weer 8-)
pi_218207842
Juul heeft gisteren haar zwemdiploma C gehaald *O* Helemaal trots is ze.
En net voor een rontgen geweest, ze zagen geen acute breuk dus we mochten meteen weer weg na de foto. Morgen de huisarts bellen voor de uitslag.

Ze heeft echt veel last, het is zo sneu :{
  maandag 14 juli 2025 @ 10:10:33 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218207988
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow. Het ziet er altijd zo gaaf uit.

* Troel streept t van lijstje
Welnee, het is zeker een belevenis. Gewoon gaan.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:11:44 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218207993
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:44 schreef exode het volgende:
En net voor een rontgen geweest, ze zagen geen acute breuk dus we mochten meteen weer weg na de foto. Morgen de huisarts bellen voor de uitslag.

Gefeliciteerd.

Is het een verstuiking dan?
pi_218208005
quote:

Gefeliciteerd met het C-diploma!
Gelukkig geen acute breuk, maar wel vervelend dat ze er zo last van blijft houden :*
  maandag 14 juli 2025 @ 10:14:24 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_218208007
quote:

Een kneuzing is vaak pijnlijker dan een breuk helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2025 @ 10:16:45 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208021
Ik had trouwens mijn röntgenfoto’s opgevraagd. Ik ben duidelijk een leek. Want zelfs met een cirkeltje erom kan ik geen duidelijk breuk onderscheiden.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:17:11 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208030
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')