abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218181875
Ik ben zo blij met de auto en dakkoffer die we meenemen. Hoef ik niet op een tandenborstel te kijken :P

Hier staat nu 1 krat met vakantiepapieren, een verrekijker en een tekenblok. Daar verzamel ik de komende tijd ander bijzonder vakantiespul in. Heb tot 3 dagen voor de vakantie dingen te doen, daarna ga ik pas echt los.
pi_218181889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 00:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Je kan beter juist niet zoveel meenemen, dan heb je daar alle ruimte om nog te shoppen! Mijn schoonzusje gaat met 4 koffers heen, en waarschijnlijk 6 of 7 terug :D (ze zijn met 5 kinderen).

Wij hadden overigens alleen 4 handbagage trolleys mee, dat was ruim voldoende (en bespaarde heel veel geld, bagage is echt absurd duur geworden. 70 euro per koffer enkele reis...). Die kun je dus evt ook nog gewoon meenemen.

En je kan bij de Walmart alles bestellen en gewoon bij je hotel laten afleveren, werkt ideaal!

En voor alle inpakstressers die gaan vliegen, check ook even of de koffer nog goed dicht gaat als je begint met inpakken. Dat hadden wij twee jaar terug, een volle koffer die niet meer in het slot viel en dus niet dicht kon (ook niet na leeghalen), waar we rond 23:00 uur achter kwamen toen we hem dicht wilden doen, terwijl de taxi om 4:00 uur voor de deur zou staan... Gelukkig hadden we nog een oude net iets kleinere koffer in de schuur staan, dus daar is toen vrijwel alles ingegaan en we hebben wat kleding thuis gelaten om het te laten passen :D Dit jaar gaan we met de auto naar de Veluwe, dus ik maak me niet zo druk, dat past allemaal wel.
Wij gaan met 4 heen en met 5 terug.

Goede tip. Ik zal de 2 oudere koffers even testen. De andere 2 zijn nieuw.
Goede tip van de Walmart. Die had ik voorbij zien komen op een FB groep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 08:54:56 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218182148
Inpakken voor naakthonden bij treinvakanties met dit weer hier is ook een hele uitdaging, gelukkig kunnen we nergens meer heen _O-

Skivakanties in een tent :o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218182318
Ik ben zo blij dat we een paar jaar geleden een dakkoffer kochten. Daarin gaat alle kleding en handdoeken en de achterbak is alleen voor wat boodschappen, een krat speelgoed en wat los spul. Gewoon zicht door je achterraam en geen risico op rondvliegende spullen bij een noodstop. Ideaal.

Maandag met Juul naar het ziekenhuis voor foto's, huisarts heeft niets onderzocht en ging volledig op ons verhaal af. Had ook telefonisch gekund dus....
Maar goed.

Ze had vanmiddag een feestje, nou ja, het broertje van haar beste vriendinnetje heeft zijn kinderfeestje vandaag op de kinderboerderij en vriendin mocht iemand meenemen. Die koos Juul. Maar we hebben het even gewijzigd, vriendinnetje komt naar ons. Er staat daar oa een luchtkussen daar mag Juul nu echt even niet op.
Ze gaan samen film kijken en veel popcorn eten >:)
Want echt, het gaat op het tandvlees hier, nog een week school maar het gaat nu al met hangen en wurgen. Bij Juul tenminste, het is elke ochtend huilen in de klas :{ B gaat gewoon door, die zit lekker in zijn vel en zou het liefst geen vakantie hebben zegt ie.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:04 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182464
Fijn dat ze een foto maken Exode. Benieuwd wat eruit komt.

Ik moet nog pakken. Vertrek dinsdag maar ben dit weekend niet thuis. (Zondag Andre Rieu. Ben heel benieuwd.) dus wil vandaag wel een begin maken met pakken.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:45 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:54 schreef F_r het volgende:
Inpakken voor de vakantie :X
Ik wil geen dakkoffer mee al hebben we altijd teveel lijkt het. En dat ligt niet alleen aan mij.
En? Heeft je dochter gehoorverlies?
pi_218182480
Wij zweren bij onze dakkoffer, dat zorgt ervoor dat de rest van de auto niet ramvol zit en de kinderen op de achterbank gewoon ruimte hebben O+

Mijn schoonouders nemen dan ook vaak nog een kar mee als ze op vakantie gaan, maar die nemen zelfs nog een airfryer en een bakplaat mee dus dat vind ik altijd wat overdreven :')

Mijn huidige inpakstress bestaat uit kleding voor mijn 8 jarige. Want het liefst pak ik zo min mogelijk, er is daar ook een wasmachine. Maar mevrouw draagt de afgelopen weken met 23 graden in Nederland nog steeds truien en lange broeken naar school en thuis gaat dan de onesie of de lange pyjama aan. Dus ondanks dat het in Frankrijk bloedjeheet beloofd te worden, moet ik dus ook dikke onesies en lange pyjamas voor haar inpakken en daar is mijn kofferbakruimte helemaal niet blij mee :')

Vandaag de laatste schooldag, weer een schooljaar verder en vanaf volgend jaar groep 4 en 5. De 8 jarige zit dan over de helft van haar basisschoolperiode, en dat maakte mij gisteren vanuit het niets emotioneel.

Fijn dat er een foto gemaakt gaat worden @exode! En succes met de laatste loodjes voor B en Juul, die laatste weken zijn altijd het zwaarst, hopelijk houden ze het nog even vol.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:52:12 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182510
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
pi_218182555
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef amaranta het volgende:
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
Ik heb een foto van mijzelf als baby los liggend op de achterbank, en mijn zus in de kofferbak, vroeger mocht alles :') Mijn ouders rookten in de auto, en inderdaad geen gordels. Het bewijs daarvan staat nog steeds als litteken in de vorm van een half maantje op mijn jukbeen, omdat mijn vader een keer zo hard remde dat ik met mijn hoofd tegen de stoel voor mij aanklapte. Maar we hebben het overleefd *)
pi_218182665
De buren hadden vroeger een stationwagon waarvan de achterbak was ingericht als speelplaats, inclusief speelgoed. Konden buurmeisje en ik al spelend vervoerd worden :D
Verkeersveiligheid bestond niet.
Reed ik tot een paar jaar geleden in een Mercedes uit 1981 en daarin zaten achterin niet eens gordels. Erin laten zetten zodat ik dochter veilig kon vervoeren want zonder, écht niet :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218182740
quote:
Ik zat altijd op de kussens en slaapzakken. :)

Verloofde zat zelfs in de achterbak want 4 kinderen.

Onze vouwwagen was altijd helemaal vol en bovenop de tafel, stoelen en fietsen. We hebben wel eens onderweg spullen verloren.

En alle ramen open in 30 graden van file naar file. Walkman op en hopen dat we er snel waren.
pi_218182860
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat. ;(
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.

Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is. O+
  vrijdag 11 juli 2025 @ 10:53:37 #211
176471 oh-oh
pi_218182946
🤣 wij hebben in 1985 of zo een rondreis door de USA gemaakt in een stationwagon en mijn zusje en ik zaten in de kofferbak op een raar extra bankje tussen de bagage van 7 personen!

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 11-07-2025 11:13:05 ]
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218183073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:41 schreef Bami het volgende:
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat. ;(
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.

Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is. O+
Triest ;(
Het mag idd niet meer maar bij zoon op de basisschool waren ouders met een canta én twee kinderen. Kwamen ze die gezellig samen ophalen, zaten ze opgepropt achter de voorstoelen, daar waar nog net een tas past :X 8)7
If they say
pi_218183799
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
  FOK!Fotograaf vrijdag 11 juli 2025 @ 12:36:40 #214
148247 taxibabe
pi_218183851
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
Ja dit, met de voeten in de achterbak en dan 's avonds door het achterraam sterren kijken tijdens het rijden.
pi_218184331
Die lekdetectie he.....

Het waterreservoir van het toilet lekt :'( :'( :'( Dus dat wordt alles uitbreken daar :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.

BLUH.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 14:34:43 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218184826
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 13:39 schreef exode het volgende:
Die lekdetectie he.....

Het waterreservoir van het toilet lekt :'( :'( :'( Dus dat wordt alles uitbreken daar :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.

BLUH.
Oh dat is echt heel zuur.
pi_218187000
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
En? Heeft je dochter gehoorverlies?
Nee, gelukkig niet waarschijnlijk nog een gekneusde kaak waardoor ze nog een piep hoort.
pi_218187038
quote:
En toen we wel gordels hadden deed ik die niet om. De reiswieg lag ook los op de achterbank dat vond mijn vader toch niet goed die had iets bedacht met een spanband oid. Maar toen ik ouder werd zat ik toch los. Wij hadden voor zo ver ik mij kan herinneren wel gordels achterin alleen geen hoofdsteunen. Maar ik deed mijn gordel dus meer niet dan wel om. Of om omdat het moest en dan weer los als we even onderweg waren.
pi_218187376
Mijn broek zit bij mijn buik wat krap en dacht bij mezelf: misschien mijn riem wat losser doen.
Wat blijkt nou? Ik draag geen riem. :+

En we hebben nieuwe buren.
De vorige buren waren jonge mensen zonder kinderen die kwamen klagen over de trampoline en op zaterdagavond rond 20:00 als de kinderen een stunt in huis deden (dus gestommel).
We hadden al niet veel contact maar dat was dus helemaal bekoeld.
Ook ineens weg. :W

Nieuwe buren: ouder stel, zo half 60.
Alleen mevrouw nog maar ontmoet.
Qua uiterlijk kan ze zo in Zonnedael gaan wonen. :P
Niet als de Flodders dus. :+
Heel vriendelijk, lekker kletsen.

Ik heb dus best een positieve 1e indruk. Natuurlijk moet je het dan altijd nog afwachten maar goed.
En mijn man is weer alleen maar negatief. :%
“Wacht maar af, zij komt óók nog weleens klagen, vertrouw haar maar niet, straks kletst ze alles door”.
“Heb je al levensverhalen uitgewisseld”?
“Ik zal eens een zwaar Antilliaans accent opzetten”. :')
Zo jammer weer. :X

Ze komt uit Wild West Vlissingen dus hier kan het alleen maar meevallen. *O*
  vrijdag 11 juli 2025 @ 20:54:02 #220
176471 oh-oh
pi_218187653
:D Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman _O-
( Groucho Marx )
pi_218187690
Wat jammer dat je man meteen een vooroordeel heeft over de nieuwe buren Venco.

Hier vandaag al de hele dag buikpijn. Om 11.00 vanuit het werk naar huis gegaan (niet ziekgemeld want dacht dat het het met een uurtje liggen wel beter zou gaan en stond boven sterkte dus het kon ook). Maar manmanman, wat is het lang geleden dat ik zo’n pijn heb gehad (voel me verder helemaal niet ziek). Kan alleen maar liggen/hangen en het liefst met iets warms tegen mn rug en/of buik.
Net maar weer paracetamol genomen ondanks dat die van vanmorgen weinig/niks geholpen had.

Wij hebben altijd gordels gehad wat ik me kan herinneren. Mijn ouders waren er ook altijd heel streng in. Waar we bij anderen altijd in de kofferbak mochten om na een kinderfeestje naar huis gebracht te worden, wilde mijn ouders dat absoluut niet hebben.

Man daarentegen, die was de jongste van vier kinderen en zat altijd met de hond in de kofferbak.
pi_218187745
Ik ben opgegroeid zonder auto. Mijn ouders hadden allebei geen rijbewijs. Ik was de eerste. Als we op vakantie gingen werden we gebracht (in NL) of we gingen met de bus (Fr en DLD).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218188062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 20:54 schreef oh-oh het volgende:
:D Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman _O-
Wat een feestneus hè. :+
Maar hij kan juist heel leuk met mensen omgaan, als hij wil en beter dan ik. :')
Maar goed, wij klagen echt nooit over anderen dus voelt het gauw een beetje als gezeur.
pi_218189314
Ik mocht altijd in de achterbak naar Spanje of Zuid Frankrijk. Beste plekje in de auto! En in mijn peuter/kleuter tijd, toen m’n oudste zus ook nog mee ging, was mijn plekje bij de voeten van mn moeder voorin :D toen dat niet meer pastte zijn we een paar jaar in Nederland op vakantie geweest.

En ik weet nog wel dat toen ik m’n rijbewijs haalde (22 jaar geleden…) dat ik bij mn ouders moest zeuren dat ze ook een gordel om moesten. Dat weigerden ze want “liever dood dan zwaar gewond”. Pas toen er flinke boetes uitgedeeld werden (die ze nooit gekregen hebben) zijn ze overstag gegaan, puur om geen boete te krijgen.
pi_218189413
En over een paar jaar hebben we allemaal een helm op op de fiets en is dat net zo ingeburgerd als nu de gordels. Dan praten onze kinderen: “Bruh, weet je nog, vroeger fietsten we op straat zonder helm!”
pi_218189594
Helm op de fiets, mag toch bij God hopen dat dat echt niet gebeurd. :')
  zaterdag 12 juli 2025 @ 07:43:28 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218190064
Mijn kinderen hebben die al altijd op. En ik zie op school nu zo'n beetje 50/50 wel en geen helm. Voor volwassenen zie ik het zo snel niet verplicht worden. Al vonden we vroeger wielrenners zonder helm ook normaal...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218190090
@exode, kak zeg van die lekkage... :{

@vencodark, hopelijk betere buren dan de vorige. Het is altijd maar weer afwachten wat je terugkrijgt...

Wij hadden vroeger van die 4 punts gordels op de achterbank, hadden mijn ouders erin laten zetten. En als een van ons hem los maakte dan ging de auto aan de kant en reden we pas weer als 'ie vast zat.
Maar naar de uitwedstrijden van de hockey, zaten we regelmatig met een paar meiden op de achterbank en een paar in de achterbak. Niet bij mijn ouders in de auto trouwens, die hadden een eigen bedrijf en konden niet rijden op zaterdag.

Fietshelm, ik ben blij dat mijn moeder er 1 draagt op de elektrische fiets, sinds een kennis van mijn ouders is gevallen met de fiets en blijvend hersenletsel heeft opgelopen.
Maar ik denk eigenlijk dat het voor iedereen wel veiliger zou zijn. Toch ben ik pas geneigd er zelf een te gaan dragen als het moet, niet op willen vallen, zoiets?
Fake it till you make it...
pi_218190741
Verloofde fietst naar haar werk ook met helm op. Groot gelijk heeft ze. Als ik weer naar kantoor ga fietsen, koop ik er ook 1.

Ik heb altijd zoveel bijna aanrijdingen op de Amsterdamsestraatweg dat ik in ieder geval mijn hoofd wil beschermen.
pi_218191004
Ik vind verplicht een helm op bij elektrische fietsen (en scootmobielen) wel een goed plan, maar bij gewone fietsen niet. Ik weet nu al dat dat er bij mij voor gaat zorgen dat ik de auto ga pakken om de dagboodschappen te doen ipv de fiets, puur omdat ik dan die helm mee moet slepen de winkel in. Plus dat het bij ons ook gewoon niet nodig is. Ik heb 2 rustige kruispunten die ik over moet, verder overal aparte fietspaden waar geen auto in de buurt rijdt. En ook naar andere delen van de stad zijn er vrijwel overal aparte fietspaden.

Als je over N wegen moet fietsen dan zou ik wel een helm op (laten) doen idd. Dat is waarschijnlijk waardoor je hier vrijwel geen kinderen met helm op ziet en in Limburg en ander niet stedelijk gebied wel.
pi_218191211
Ik ben ook niet voor een verplichting, het is je eigen hoofd.
Al zal een verplichting op een Fatbike de populariteit wel doen afnemen denk ik, dus dat is een pre.
pi_218191325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind verplicht een helm op bij elektrische fietsen (en scootmobielen) wel een goed plan, maar bij gewone fietsen niet. Ik weet nu al dat dat er bij mij voor gaat zorgen dat ik de auto ga pakken om de dagboodschappen te doen ipv de fiets, puur omdat ik dan die helm mee moet slepen de winkel in. Plus dat het bij ons ook gewoon niet nodig is. Ik heb 2 rustige kruispunten die ik over moet, verder overal aparte fietspaden waar geen auto in de buurt rijdt. En ook naar andere delen van de stad zijn er vrijwel overal aparte fietspaden.

Als je over N wegen moet fietsen dan zou ik wel een helm op (laten) doen idd. Dat is waarschijnlijk waardoor je hier vrijwel geen kinderen met helm op ziet en in Limburg en ander niet stedelijk gebied wel.
Ik ben het met je eens dat een helm onpraktisch is qua meenemen enzo, het zou mij er niet van weerhouden om op de fiets boodscchappen te doen.
Over het niet nodig zijn... dat weet je nooit. Een ongeluk zit in een klein hoekje... al maakt dat niet dat ik nu al geneigd ben om een helm op te zetten.
Ik vind het wel verstandig, maar ben nog niet zo ver dat ik er dan ook schijt aan heb wat anderen ervan vinden :+ . Ik heb geen elektrische fiets trouwens. Maar ook op een gewone fiets kan je onderuit gaan en op je kop ketsen :X
pi_218191345
Ik heb wel een e-bike en moet er niet aan denken om een helm op te moeten. Juist die wind door mn haar O+ en ik fiets ook niet snel.
Mocht het ooit verplicht worden, dan zal ik vaker de auto pakken, vermoed ik.
Fatbikes zouden gewoon onder het kopje scooters moeten vallen, dan zijn er veel problemen opgelost.

Net mail van school, ze starten pas op 28 augustus. 51 dagen vakantie dus :')
If they say
pi_218191363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat een helm onpraktisch is qua meenemen enzo, het zou mij er niet van weerhouden om op de fiets boodscchappen te doen.
Over het niet nodig zijn... dat weet je nooit. Een ongeluk zit in een klein hoekje... al maakt dat niet dat ik nu al geneigd ben om een helm op te zetten.
Ik vind het wel verstandig, maar ben nog niet zo ver dat ik er dan ook schijt aan heb wat anderen ervan vinden :+ . Ik heb geen elektrische fiets trouwens. Maar ook op een gewone fiets kan je onderuit gaan en op je kop ketsen :X
Met dat argument moet je ook een helm op bij het van de trap af gaan of bovenaan een trap staan, daarbij raken meer mensen gewond dan met een gewone fiets op een gescheiden fietspad.

Ik ben alleen met de fiets gevallen (uitgegleden) als er ijs of sneeuw lag, verder echt nog nooit. En daarbij moet je nog moeite doen om op je hoofd terecht te komen want dan schuif je opzij, dat is gevaarlijker voor botten dan je hoofd.

Met de mountainbike ben ik wel een keer over de kop gegaan, maar daarbij droeg ik uiteraard wel een helm, en dat was geen fietspad :)
pi_218191400
Iedereen moet het toch lekker zelf weten, alleen het zal me echt worst zijn wat anderen ervan vinden.
Het wel of niet dragen van een helm laat ik niet afhangen van de mening van een vreemde die het er stom uit vindt zien.
pi_218191502
Ik ben met zoon achterop toen wel een keer bijna gevallen. Stil fietspad, wilde afslaan, keek achter me en schrok me de tering van een wielrenner. Stuur ging wel naar links maar de rest niet, zeg maar. Op het moment dat de fiets viel, draaide ik me om naar zoon om die op te vangen maar dat mislukte uiteraard. Ik kon wel zorgen dat de fiets zachtjes neerkwam. Hij kwam niet op zn hoofd terecht, had wel een schram ergens. En ik stond nog gewoon, achterstevoren, dat wel. Ik foeterde op de wielrenner maar die was gestopt en kwam terug. Was ook niet zijn schuld, maar toch :+ Was een Duitser en hij had pleisters bij zich O+

Maar vooral dat: ieders eigen verantwoordelijkheid :Y

Ik boekte net een hotel. En jullie raden nooit waar wij naartoe gaan :7
If they say
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:20:37 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218191602
Maastricht, verwacht ik...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 13:28:20 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218191648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef FlyingFish het volgende:

Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:30:41 #239
176471 oh-oh
pi_218191661
:D Spannend hoor Mush, wat zou het zijn?
Qua fietsen moet echt iedereen het zelf weten maar denken dat er bij rustig verkeer niks kan gebeuren dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden.
De vriendin van mijn buurman fietste een paar jaar geleden eens in zijn achterwiel, viel heel ongelukkig, heeft heel lang moeten revalideren, blijvend hersenletsel, ze kon nooit meer spreken, heeft nog een jaar of twee geleefd, en liep hier altijd te "spoken"op de gallerij, en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd, ik denk dat zij graag een helm gedragen had :+
( Groucho Marx )
pi_218191739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:30 schreef oh-oh het volgende:
:D Spannend hoor Mush, wat zou het zijn?
Qua fietsen moet echt iedereen het zelf weten maar denken dat er bij rustig verkeer niks kan gebeuren dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden.
De vriendin van mijn buurman fietste een paar jaar geleden eens in zijn achterwiel, viel heel ongelukkig, heeft heel lang moeten revalideren, blijvend hersenletsel, ze kon nooit meer spreken, heeft nog een jaar of twee geleefd, en liep hier altijd te "spoken"op de gallerij, en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd, ik denk dat zij graag een helm gedragen had :+
Ja potver, nou vertel je wel een heel zwart verhaal. -O-
Dat zijn de uitzonderlijk nare ongevallen ja. ;(

Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar verplichten liever niet.
Als ze het voor een elektrische fiets gaan verplichten, koop ik wel weer een gewone fiets. :+
pi_218191756
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja potver, nou vertel je wel een heel zwart verhaal. :P
Dat zijn de uitzonderlijk nare ongevallen ja. ;(

Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar verplichten liever niet.
Als ze het voor een elektrische fiets gaan verplichten, koop ik wel weer een gewone fiets. :+
Die kennis van mijn ouders heeft ook blijvend hersenletsel, kan wel praten, maar hij is echt bij lange na niet degene die hij was voor het ongeluk. Is geen gesprek meer mee te voeren, kan niet alleen thuis zijn. Dat soort dingen.
pi_218191792
Vraag van de dag: wat zal ik eens gaan eten vanavond? :%
  zaterdag 12 juli 2025 @ 13:50:19 #243
176471 oh-oh
pi_218191801
_O- Blij dat dat voor mij geen gedoe meer is, altijd hetzelfde , groente plus vlees.
( Groucho Marx )
pi_218191820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:50 schreef oh-oh het volgende:
_O- Blij dat dat voor mij geen gedoe meer is, altijd hetzelfde , groente plus vlees.
Toch weegt jouw suiker niet op tegen dit wekelijkse/dagelijkse dilemma. :')
pi_218191850
@Mushanga71 ik gok Roelofarendsveen :+.

Ik vind de fietshelmendiscussie lastig. Ook in een rustige woonwijk kan je naar vallen. Kans is klein, gevolgen gigantisch groot. Het lijkt mij ook meer gedoe (moet ik ‘m dan op weg naar kantoor een uur mee in de trein slepen voor 10 min naar het station fietsen bijv?) maar je wil ook niet achteraf wensen dat je het had gedaan. De kinderen hebben een aantal jaar een helm gehad, maar nu ook niet meer. Als ik een elektrische fiets zou kopen, doe ik het zeker wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 12 juli 2025 @ 14:06:38 #246
176471 oh-oh
pi_218191862
_O- Ik fiets gewoon nooit, heb mijn fiets aan een Oekrainer gegeven.
Ik loop of pak het ov, maar nu moet ik vaker naar een winkelcentrum om pakjes op te halen, net nog geweest, dan was een fiets toch wel handig.
( Groucho Marx )
pi_218191898
Ja maar oh oh, met zoveel honden wandelen is ook gewoon helmplicht hoor ;)

Ik vind het ook zo'n onzin dat mensen die een helm afkraken over ellenoogbescherming etc beginnen. Dat doet mijn schoonzus 'Je draagt toch ook geen bescherming voor je ellebogen?!' Nou ik breek liever mijn elleboog dan mijn hoofd hoor.

Ik zoek dus een helm en ik denk dat ik een hele opvallende ga kopen iets met glitters ofzo. Of met lampjes of of of.
pi_218191910
Bingo @Phaidra 8-)

Ik fietste een keer langs een oude man die van zn fiets met zn hoofd op de stoep was gevallen. Ben doorgefietst want er waren al mensen bij. Zag er niet fijn uit maar weet niet hoe het is afgelopen.
In de winter is lopen zelfs link. Kan zomaar een schuiver maken en op je hoofd vallen.
Treinen zijn ook link. Twee weken terug is de technische ruimte ontploft en laatst las ik weer zoiets.
Oh, trappen zijn ook gevaarlijk. Misschien maar es een rol bubbeltjesplastic aanschaffen :+

Wat ik zeggen wil: je kan niet alles voorkomen al is voorkomen in sommige gevallen beter dan genezen, dat dan weer wel.
If they say
pi_218191917
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:49 schreef vencodark het volgende:
Vraag van de dag: wat zal ik eens gaan eten vanavond? :%
Chinees! Dat haalde zoon gister en flikker ik straks in de pan. En gebakken banaan :9
If they say
pi_218191930
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 14:14 schreef exode het volgende:
Ja maar oh oh, met zoveel honden wandelen is ook gewoon helmplicht hoor ;)

Ik vind het ook zo'n onzin dat mensen die een helm afkraken over ellenoogbescherming etc beginnen. Dat doet mijn schoonzus 'Je draagt toch ook geen bescherming voor je ellebogen?!' Nou ik breek liever mijn elleboog dan mijn hoofd hoor.

Ik zoek dus een helm en ik denk dat ik een hele opvallende ga kopen iets met glitters ofzo. Of met lampjes of of of.
Gewoon doen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_218192038
Wij gaan fietsen 8-)
If they say
pi_218192104
Ik heb vanochtend de slager leeggekocht, zwager en schoonzus met gezin komen eten nog voor Juul haar verjaardag. Het is een drukke dag voor ons alle4 dus we eten lekker veel hapjes (en gebraden kip) Heerlijk!
pi_218192285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 14:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Chinees! Dat haalde zoon gister en flikker ik straks in de pan. En gebakken banaan :9
Ik heb geen geld om afhaal te halen. :P
pi_218192354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.
Dan rijden er hier veel die niet vanuit de gemeente komen denk ik. Die rijden echt absurd hard soms en regelmatig roekeloos. Daarvan heb ik er al wel twee ongelukken zien veroorzaken, nog afgezien van dat ze zelf onhandig ergens tegenaan rijden wat niet echt schade oplevert. En mensen in een scootmobiel zijn vaak ook minder in staat om zelf hun val te breken of hoofd te beschermen bij een incident, en een scootmobiel is een stuk zwaarder om op je te vallen. Maar daarentegen zul je niet zomaar op je hoofd vallen met zo’n ding, dus een helm is misschien wat minder nuttig idd.

Exode, voor skihelmen bestaan er covers. Mijn moeder heeft voor de hele familie dergelijke covers gehaakt van bekende (tekenfilm) figuren (mijn kinderen hebben een Olaf, een panda en een charizard). Vooral op de piste erg handig als herkenningsmiddel, maar voor op een fietshelm misschien ook leuk!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 15:32:32 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218192391
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dan rijden er hier veel die niet vanuit de gemeente komen denk ik. Die rijden echt absurd hard soms en regelmatig roekeloos. Daarvan heb ik er al wel twee ongelukken zien veroorzaken, nog afgezien van dat ze zelf onhandig ergens tegenaan rijden wat niet echt schade oplevert. En mensen in een scootmobiel zijn vaak ook minder in staat om zelf hun val te breken of hoofd te beschermen bij een incident, en een scootmobiel is een stuk zwaarder om op je te vallen. Maar daarentegen zul je niet zomaar op je hoofd vallen met zo’n ding, dus een helm is misschien wat minder nuttig idd.

Exode, voor skihelmen bestaan er covers. Mijn moeder heeft voor de hele familie dergelijke covers gehaakt van bekende (tekenfilm) figuren (mijn kinderen hebben een Olaf, een panda en een charizard). Vooral op de piste erg handig als herkenningsmiddel, maar voor op een fietshelm misschien ook leuk!
Ik ben aangereden op mijn scootmobiel(door een auto die me van achter aanreed, hij maakte de bocht achter me te krap), ding op zijn kant, op mn voet. Lang leve aangepaste schoenen die dat gewicht konden dragen. Maar hoofd is niet in de buurt van de grond gekomen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 15:33:09 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218192396
Overkapping deel 2 staat bijna *O*
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:36:54 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_218192409
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is dat niet gemeenteafhankelijk? Of is het overgrote gedeelte hier in de omgeving dan niet via de gemeente geregeld ;)

Ik heb geluk gehad met mijn val, zonder helm. Maar ik voel wel met mijn kop op de stoeprand en het heeft me wel aan het denken gezet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218192454
(Nog als reactie op wat te eten vanavond, typ vrij langzaam :D )
Hier wordt het bbq. Komen wat vrienden langs vanavond en man heeft ze uitgenodigd om eerder te komen.

Ik vind bbq’en zelf overrated (unpopular opinion) en kook liever gewoon eten. Maar goed, wel gezellig natuurlijk.

(Sorry kwam een rant achteraan zonder dat ik het zelf door had, dus is spoiler, verder niet boeiend, vooral even gal spuwen :') )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218192464
Ik ga trouwens met zoon een nachtje naar Amsterdam in de vakantie. Nemo, Anne Frank huis en (waarschijnlijk) Rijksmuseum, en slapen op een boot! Wel opvallend trouwens, hoe veel goedkoper treintickets zijn bij vroeg reserveren. 6 euro ipv 16 euro als je nu boekt… dus dat als tip voor wie verder nog een dagje Amsterdam oid met de trein wil doen.
pi_218192729
Mie, paksoi, vega ballen, paprika etc. :P
Toch best Chinees dus maar ik kook dan zelf.
  FOK!Fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 16:31:31 #261
148247 taxibabe
pi_218192816
Wij moeten nog gaan kijken wat we gaan doen in de vakantie. We zouden een week gaan kamperen in de Belgische Ardennen, maar de revalidatie van arm gaat nog niet echt lekker. Dus moeten we annuleren.. ;(

Wordt denk ik gewoon wat dagjes weg ofzo, in ieder geval een keer naar de zee en een dierentuin verwacht ik en voor de rest zien we wel. Misschien idd ook nog een dagje Amsterdam.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 16:42:54 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_218192892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:31 schreef taxibabe het volgende:
de revalidatie van arm gaat nog niet echt lekker.
Blegh, merk je wel verbetering?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 16:51:03 #263
148247 taxibabe
pi_218192929
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Blegh, merk je wel verbetering?
Ja dat wel, maar ik kan bv. nog steeds niet autorijden, ik kom (nog) niet bij de versnellingspook. Dus helpen met de tent opzetten lukt ook niet en laat staan slapen op een luchtbed.

Ik ben allang blij dat ik weer een boterham kan smeren en snijden. En dat ik de meeste kleren weer zelf aan kan trekken. Met 1 arm/hand kan ik mijn haar wel borstelen, maar een staart maken/opsteken/vlecht lukt dan weer niet. Mijn man komt niet verder dan een staart, dus mijn kapsel is of los of een staart :')
Ik kan gelukkig wel weer mijn kleuter helpen met douchen en haren borstelen.

Gelukkig kan ik volledig thuiswerken en als ik met mijn goede hand mijn hand van mijn slechte arm op het toetsenbord leg kan ik iig weer ff wat met 2 handen typen _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 juli 2025 @ 17:06:42 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218193162
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Is dat niet gemeenteafhankelijk? Of is het overgrote gedeelte hier in de omgeving dan niet via de gemeente geregeld ;)

Ik heb geluk gehad met mijn val, zonder helm. Maar ik voel wel met mijn kop op de stoeprand en het heeft me wel aan het denken gezet.
Hier is het bij de verschillende gemeenten allemaal tzelde
En als je geluk hebt haal je 14 bergaf
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 17:15:28 #265
148247 taxibabe
pi_218193233
Ik lees net dat de meeste scootmobielen maximaal 18 km/h kunnen. Misschien dat het nog ligt aan de leverancier/merk waar een gemeente een deal mee heeft?
pi_218193252
Klinkt vervelend taxibabe…

Ik weet niet naar welk strand je wil, maar in Den Haag kun je van te voren een parkeerticket+ ov reserveren voor max ¤7,50. Dan kun je de hele dag parkeren bij Babylon of Malieveld en dan met de tram naar Scheveningen. Parkeren in Scheveningen is absurd duur (ik heb er van de week gegeten, we mochten ¤22,50 aftikken. Wel gedeeld door 4 personen, maar toch…).
pi_218193486
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:18 schreef vencodark het volgende:
Mie, paksoi, vega ballen, paprika etc. :P
Toch best Chinees dus maar ik kook dan zelf.
Was mijn idee toch inspiratievol ;)

Snap ik Hillie, ik eet daarom ook niet graag bij een ander :@

Thanks voor de ns tip @FlyingFish! Ik wist van de 30/40% korting maar dit is meer. Ipv 31 nogwat maar 15,60 euro naar Maastricht. Ben ik die korting ook weer meteen kwijt omdat ze de jongerenkaart van 7,95 er per 1 juli uit hebben gegooid :') maar het scheelt onder de streep toch nog wat.
Enige is dat ik niet kan annuleren. Dochter is de derde week van augustus uitgerekend maar ik ga er maar vanuit dat beeb blijft zitten tot dan.
If they say
  FOK!Fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 17:56:56 #268
148247 taxibabe
pi_218193669
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:16 schreef FlyingFish het volgende:

Ik weet niet naar welk strand je wil, maar in Den Haag kun je van te voren een parkeerticket+ ov reserveren voor max ¤7,50. Dan kun je de hele dag parkeren bij Babylon of Malieveld en dan met de tram naar Scheveningen. Parkeren in Scheveningen is absurd duur (ik heb er van de week gegeten, we mochten ¤22,50 aftikken. Wel gedeeld door 4 personen, maar toch…).
Waarschijnlijk gaan we naar Callantsoog, misschien met hotelovernachting.
pi_218194068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:16 schreef FlyingFish het volgende:

Volgende keer naar Molenslag. Daar betaal je 8 euro voor de hele dag.
Je hebt niet de Scheveningen ervaring, maar het is een heerlijk rustig strand met 2 strandtenten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218194404
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Volgende keer naar Molenslag. Daar betaal je 8 euro voor de hele dag.
Je hebt niet de Scheveningen ervaring, maar het is een heerlijk rustig strand met 2 strandtenten
We gingen naar een specifiek restaurant in Scheveningen (chefsbar Seinpost. Aanrader voor liefhebbers van fine dining!). Ik ben verder geen fan van het strand (in de zomer), en al helemaal niet van Scheveningen. Veel te druk en toeristisch, met bijbehorende toeristische prijs/kwaliteit verhouding. Maar bij veel mensen die niet uit de buurt komen is Scheveningen wel populair.
pi_218194462
Ik draag een helm als ik naar m'n werk fiets (15 km enkele reis is dat). In het dorp niet. Ik zie teveel mensen met hersenletsel nadat ze van hun fiets gedonderd zijn om dat naar mezelf te kunnen verantwoorden zonder.

Als ik denk aan alles mensen die riepen "dat ze nóóit met een helm gingen skiën" waar nu 99.8% van de mensen op de piste een helm op heeft, moet het met een helmplicht op de fiets ook ooit wel weer goed komen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218194484
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We gingen naar een specifiek restaurant in Scheveningen (chefsbar Seinpost. Aanrader voor liefhebbers van fine dining!). Ik ben verder geen fan van het strand (in de zomer), en al helemaal niet van Scheveningen. Veel te druk en toeristisch, met bijbehorende toeristische prijs/kwaliteit verhouding. Maar bij veel mensen die niet uit de buurt komen is Scheveningen wel populair.
Ahh ok

Ik ga alleen naar Scheveningen voor het theater. Verder niet. Vind het publiek daar helemaal niet leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf zaterdag 12 juli 2025 @ 20:37:38 #273
148247 taxibabe
pi_218194702
Wij willen ook niet de Scheveningse ervaring, daarom ook Callantsoog :P
  zondag 13 juli 2025 @ 09:31:44 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_218198019
Ik zou wel iets warmer weer willen :@

Het is zo koud als je stil zit. Ik zit standaard met een dikke trui aan en onder een dekentje. Zelfs een maat reus wollen sok over mijn voet.
Ik zou graag buiten zitten, beter voor mijn humeur. Maar dan wel zonder dekentje enzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218198340
Hier in het zuiden des lands is het de afgelopen dagen wel echt lekker weer geweest. Gisteren in de middag echt wel aan de warme kant om in de tuin te werken. En man heeft tot laat met vrienden buiten kunnen zitten

(Ik lag met een warme kruik op bed maar dat had dan weer niks met de temperatuur te maken ;) )

Hopelijk is de temperatuur bij jou ook snel goed. Want in de zomer met een warme trui aan zitten is niet wat je wil.
pi_218198880
Ik vind het heerlijk weer. Graadje of 25. :)
  zondag 13 juli 2025 @ 11:53:09 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_218198915
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:47 schreef exode het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:47 schreef exode het volgende:
Ja, dat is prima, hier komt t niet boven de 21...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218199037
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:53 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]
Ja, dat is prima, hier komt t niet boven de 21...
Dan is het wel fris binnen als je stilzit.
Ik heb net in de tuin gewerkt en zweet me kapot. Zal ik wat lichaamstemperatuur naar jou sturen?
  zondag 13 juli 2025 @ 12:53:13 #279
176471 oh-oh
pi_218199270
Ik vind dit echt perfect zomerweer, en het koelt in de avond lekker af zodat je goed kan slapen, maar het is hier een graad of 25/27.
( Groucho Marx )
pi_218199301
Vandaag is het hier een beetje benauwd en net begon het te regenen, gelukkig na mn rondje golf ;) (waar ik halverwege mn hemdje nog heb uitgetrokken omdat het toch wel warm was)
  zondag 13 juli 2025 @ 13:41:29 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_218199901
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:16 schreef exode het volgende:

[..]
Dan is het wel fris binnen als je stilzit.
Ik heb net in de tuin gewerkt en zweet me kapot. Zal ik wat lichaamstemperatuur naar jou sturen?
Graag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218199941
Tis hier bewolkt en zo benauwd als de pest. Zweet me de tering.
Gister was het heerlijk, nergens last van gehad, gefietst en zelfs even in de tuin gezeten. Vandaag echter... :X Luchtvochtigheid is heel hoog.
If they say
pi_218199974
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik zou wel iets warmer weer willen :@

Het is zo koud als je stil zit. Ik zit standaard met een dikke trui aan en onder een dekentje. Zelfs een maat reus wollen sok over mijn voet.
Ik zou graag buiten zitten, beter voor mijn humeur. Maar dan wel zonder dekentje enzo :P
Waar zit jij in vredesnaam? :P
  zondag 13 juli 2025 @ 14:13:59 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_218200270
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het schoon' en nijvere Twente, tegen de grens aan van Duitsland
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 juli 2025 @ 14:19:33 #285
176471 oh-oh
pi_218200312
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:59 schreef Nijna het volgende:
Vandaag is het hier een beetje benauwd en net begon het te regenen, gelukkig na mn rondje golf ;) (waar ik halverwege mn hemdje nog heb uitgetrokken omdat het toch wel warm was)
In je bh op de golfbaan, nice!
( Groucho Marx )
pi_218200339
Verloofde had vorige week een schoolpakket koolwitjes binnen gekregen. Rupsen, eitjes en poppen. Vandaag kwamen 3 poppen uit. 2 vlogen meteen weg toen we de deksel open deden, 1tje zit nu al 1,5 uur op Juul haar schouder. Wordt een aparte manier van afzwemmen vanmiddag ;)
  zondag 13 juli 2025 @ 14:30:56 #287
176471 oh-oh
pi_218200419
Wat tof, ik wist niet dat je dat kado kon geven!
( Groucho Marx )
pi_218200894
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ze heeft ook airco he ;) , misschien moet je de temperatuur iets hoger zetten @Troel ;) (geintje, als je vooral stil zit heb je het natuurlijk sneller koud dan wanneer je actiever kan zijn :* )

@oh-oh ik had ook nog een polo over mn hemdje :+ ze zijn bij ons niet heel streng qua kledingvoorschriften, maar in bh is denk ik wel een beetje te weinig _O-

@exode, gaaf zo'n pakket!
Wij hebben een keer rupsen van de sint jacobsvlinder gevangen, die zaten in een bak en toen ze verpopt waren hebben we ze in de garage gezet het jaar erop kwamen er vlinders uit. Was wel leuk om te zien.
  zondag 13 juli 2025 @ 17:03:48 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_218202225
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ze heeft ook airco he ;) , misschien moet je de temperatuur iets hoger zetten @:Troel ;) (geintje, als je vooral stil zit heb je het natuurlijk sneller koud dan wanneer je actiever kan zijn :* )

@:oh-oh ik had ook nog een polo over mn hemdje :+ ze zijn bij ons niet heel streng qua kledingvoorschriften, maar in bh is denk ik wel een beetje te weinig _O-

@:exode, gaaf zo'n pakket!
Wij hebben een keer rupsen van de sint jacobsvlinder gevangen, die zaten in een bak en toen ze verpopt waren hebben we ze in de garage gezet het jaar erop kwamen er vlinders uit. Was wel leuk om te zien.
Whahaha ik heb er over zitten denken om hem aan te zetten. Op de warmtestand :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2025 @ 01:23:01 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218206315
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:22 schreef exode het volgende:
Verloofde had vorige week een schoolpakket koolwitjes binnen gekregen. Rupsen, eitjes en poppen. Vandaag kwamen 3 poppen uit. 2 vlogen meteen weg toen we de deksel open deden, 1tje zit nu al 1,5 uur op Juul haar schouder. Wordt een aparte manier van afzwemmen vanmiddag ;)
Hebben wij ook ooit aangevraagd.
Ten eerste. Het stinkt. Heel die bak met rupsen en poppen.
En het tweede jaar ging er iets fout en kwam het pakket pas in de vakantie binnen. Heel de brievenbus vol met dode rupsen.
  maandag 14 juli 2025 @ 01:26:34 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218206316
Ik kom net van André Rieu. Het was wel leuk. Maar ik had er misschien meer van verwacht. En, hij speelt nauwelijks viool…
Dus leuk voor een keer, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
  maandag 14 juli 2025 @ 08:34:12 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_218207258
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 01:26 schreef amaranta het volgende:
Ik kom net van André Rieu. Het was wel leuk. Maar ik had er misschien meer van verwacht. En, hij speelt nauwelijks viool…
Dus leuk voor een keer, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Ow. Het ziet er altijd zo gaaf uit.

* Troel streept t van lijstje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2025 @ 08:50:44 #293
176471 oh-oh
pi_218207453
Ik vind het op tv al niet vol te houden :D
( Groucho Marx )
pi_218207830
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 01:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hebben wij ook ooit aangevraagd.
Ten eerste. Het stinkt. Heel die bak met rupsen en poppen.
En het tweede jaar ging er iets fout en kwam het pakket pas in de vakantie binnen. Heel de brievenbus vol met dode rupsen.
Ah nee wat sneu!

Vannacht zijn er weer 2 poppen uitgekomen. We hebben nu 18 dikke vette rupsen die de hele dag vreten en poepen en 47 mini rupsjes die ook de hele dag vreten en poepen.

Verloofde verschoont de bakken minstens 2 x per dag, er hangt wel een zweem van koollucht in de woonkamer. Maar alle deuren en ramen zijn toch open met dit weer 8-)
pi_218207842
Juul heeft gisteren haar zwemdiploma C gehaald *O* Helemaal trots is ze.
En net voor een rontgen geweest, ze zagen geen acute breuk dus we mochten meteen weer weg na de foto. Morgen de huisarts bellen voor de uitslag.

Ze heeft echt veel last, het is zo sneu :{
  maandag 14 juli 2025 @ 10:10:33 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218207988
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow. Het ziet er altijd zo gaaf uit.

* Troel streept t van lijstje
Welnee, het is zeker een belevenis. Gewoon gaan.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:11:44 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218207993
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:44 schreef exode het volgende:
Juul heeft gisteren haar zwemdiploma C gehaald *O* Helemaal trots is ze.
En net voor een rontgen geweest, ze zagen geen acute breuk dus we mochten meteen weer weg na de foto. Morgen de huisarts bellen voor de uitslag.

Ze heeft echt veel last, het is zo sneu :{
Gefeliciteerd.

Is het een verstuiking dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')