abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2025 @ 08:54:56 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218182148
Inpakken voor naakthonden bij treinvakanties met dit weer hier is ook een hele uitdaging, gelukkig kunnen we nergens meer heen _O-

Skivakanties in een tent :o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218182318
Ik ben zo blij dat we een paar jaar geleden een dakkoffer kochten. Daarin gaat alle kleding en handdoeken en de achterbak is alleen voor wat boodschappen, een krat speelgoed en wat los spul. Gewoon zicht door je achterraam en geen risico op rondvliegende spullen bij een noodstop. Ideaal.

Maandag met Juul naar het ziekenhuis voor foto's, huisarts heeft niets onderzocht en ging volledig op ons verhaal af. Had ook telefonisch gekund dus....
Maar goed.

Ze had vanmiddag een feestje, nou ja, het broertje van haar beste vriendinnetje heeft zijn kinderfeestje vandaag op de kinderboerderij en vriendin mocht iemand meenemen. Die koos Juul. Maar we hebben het even gewijzigd, vriendinnetje komt naar ons. Er staat daar oa een luchtkussen daar mag Juul nu echt even niet op.
Ze gaan samen film kijken en veel popcorn eten >:)
Want echt, het gaat op het tandvlees hier, nog een week school maar het gaat nu al met hangen en wurgen. Bij Juul tenminste, het is elke ochtend huilen in de klas :{ B gaat gewoon door, die zit lekker in zijn vel en zou het liefst geen vakantie hebben zegt ie.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:04 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182464
Fijn dat ze een foto maken Exode. Benieuwd wat eruit komt.

Ik moet nog pakken. Vertrek dinsdag maar ben dit weekend niet thuis. (Zondag Andre Rieu. Ben heel benieuwd.) dus wil vandaag wel een begin maken met pakken.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:45 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:54 schreef F_r het volgende:
Inpakken voor de vakantie :X
Ik wil geen dakkoffer mee al hebben we altijd teveel lijkt het. En dat ligt niet alleen aan mij.
En? Heeft je dochter gehoorverlies?
pi_218182480
Wij zweren bij onze dakkoffer, dat zorgt ervoor dat de rest van de auto niet ramvol zit en de kinderen op de achterbank gewoon ruimte hebben O+

Mijn schoonouders nemen dan ook vaak nog een kar mee als ze op vakantie gaan, maar die nemen zelfs nog een airfryer en een bakplaat mee dus dat vind ik altijd wat overdreven :')

Mijn huidige inpakstress bestaat uit kleding voor mijn 8 jarige. Want het liefst pak ik zo min mogelijk, er is daar ook een wasmachine. Maar mevrouw draagt de afgelopen weken met 23 graden in Nederland nog steeds truien en lange broeken naar school en thuis gaat dan de onesie of de lange pyjama aan. Dus ondanks dat het in Frankrijk bloedjeheet beloofd te worden, moet ik dus ook dikke onesies en lange pyjamas voor haar inpakken en daar is mijn kofferbakruimte helemaal niet blij mee :')

Vandaag de laatste schooldag, weer een schooljaar verder en vanaf volgend jaar groep 4 en 5. De 8 jarige zit dan over de helft van haar basisschoolperiode, en dat maakte mij gisteren vanuit het niets emotioneel.

Fijn dat er een foto gemaakt gaat worden @exode! En succes met de laatste loodjes voor B en Juul, die laatste weken zijn altijd het zwaarst, hopelijk houden ze het nog even vol.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:52:12 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218182510
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
pi_218182555
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef amaranta het volgende:
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
Ik heb een foto van mijzelf als baby los liggend op de achterbank, en mijn zus in de kofferbak, vroeger mocht alles :') Mijn ouders rookten in de auto, en inderdaad geen gordels. Het bewijs daarvan staat nog steeds als litteken in de vorm van een half maantje op mijn jukbeen, omdat mijn vader een keer zo hard remde dat ik met mijn hoofd tegen de stoel voor mij aanklapte. Maar we hebben het overleefd *)
pi_218182665
De buren hadden vroeger een stationwagon waarvan de achterbak was ingericht als speelplaats, inclusief speelgoed. Konden buurmeisje en ik al spelend vervoerd worden :D
Verkeersveiligheid bestond niet.
Reed ik tot een paar jaar geleden in een Mercedes uit 1981 en daarin zaten achterin niet eens gordels. Erin laten zetten zodat ik dochter veilig kon vervoeren want zonder, écht niet :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218182740
quote:
Ik zat altijd op de kussens en slaapzakken. :)

Verloofde zat zelfs in de achterbak want 4 kinderen.

Onze vouwwagen was altijd helemaal vol en bovenop de tafel, stoelen en fietsen. We hebben wel eens onderweg spullen verloren.

En alle ramen open in 30 graden van file naar file. Walkman op en hopen dat we er snel waren.
pi_218182860
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat. ;(
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.

Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is. O+
  vrijdag 11 juli 2025 @ 10:53:37 #211
176471 oh-oh
pi_218182946
🤣 wij hebben in 1985 of zo een rondreis door de USA gemaakt in een stationwagon en mijn zusje en ik zaten in de kofferbak op een raar extra bankje tussen de bagage van 7 personen!

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 11-07-2025 11:13:05 ]
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218183073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:41 schreef Bami het volgende:
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat. ;(
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.

Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is. O+
Triest ;(
Het mag idd niet meer maar bij zoon op de basisschool waren ouders met een canta én twee kinderen. Kwamen ze die gezellig samen ophalen, zaten ze opgepropt achter de voorstoelen, daar waar nog net een tas past :X 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218183799
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
  FOK!Fotograaf vrijdag 11 juli 2025 @ 12:36:40 #214
148247 taxibabe
pi_218183851
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
Ja dit, met de voeten in de achterbak en dan 's avonds door het achterraam sterren kijken tijdens het rijden.
pi_218184331
Die lekdetectie he.....

Het waterreservoir van het toilet lekt :'( :'( :'( Dus dat wordt alles uitbreken daar :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.

BLUH.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 14:34:43 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218184826
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 13:39 schreef exode het volgende:
Die lekdetectie he.....

Het waterreservoir van het toilet lekt :'( :'( :'( Dus dat wordt alles uitbreken daar :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.

BLUH.
Oh dat is echt heel zuur.
pi_218187000
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
En? Heeft je dochter gehoorverlies?
Nee, gelukkig niet waarschijnlijk nog een gekneusde kaak waardoor ze nog een piep hoort.
pi_218187038
quote:
En toen we wel gordels hadden deed ik die niet om. De reiswieg lag ook los op de achterbank dat vond mijn vader toch niet goed die had iets bedacht met een spanband oid. Maar toen ik ouder werd zat ik toch los. Wij hadden voor zo ver ik mij kan herinneren wel gordels achterin alleen geen hoofdsteunen. Maar ik deed mijn gordel dus meer niet dan wel om. Of om omdat het moest en dan weer los als we even onderweg waren.
pi_218187376
Mijn broek zit bij mijn buik wat krap en dacht bij mezelf: misschien mijn riem wat losser doen.
Wat blijkt nou? Ik draag geen riem. :+

En we hebben nieuwe buren.
De vorige buren waren jonge mensen zonder kinderen die kwamen klagen over de trampoline en op zaterdagavond rond 20:00 als de kinderen een stunt in huis deden (dus gestommel).
We hadden al niet veel contact maar dat was dus helemaal bekoeld.
Ook ineens weg. :W

Nieuwe buren: ouder stel, zo half 60.
Alleen mevrouw nog maar ontmoet.
Qua uiterlijk kan ze zo in Zonnedael gaan wonen. :P
Niet als de Flodders dus. :+
Heel vriendelijk, lekker kletsen.

Ik heb dus best een positieve 1e indruk. Natuurlijk moet je het dan altijd nog afwachten maar goed.
En mijn man is weer alleen maar negatief. :%
“Wacht maar af, zij komt óók nog weleens klagen, vertrouw haar maar niet, straks kletst ze alles door”.
“Heb je al levensverhalen uitgewisseld”?
“Ik zal eens een zwaar Antilliaans accent opzetten”. :')
Zo jammer weer. :X

Ze komt uit Wild West Vlissingen dus hier kan het alleen maar meevallen. *O*
  vrijdag 11 juli 2025 @ 20:54:02 #220
176471 oh-oh
pi_218187653
:D Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman _O-
( Groucho Marx )
pi_218187690
Wat jammer dat je man meteen een vooroordeel heeft over de nieuwe buren Venco.

Hier vandaag al de hele dag buikpijn. Om 11.00 vanuit het werk naar huis gegaan (niet ziekgemeld want dacht dat het het met een uurtje liggen wel beter zou gaan en stond boven sterkte dus het kon ook). Maar manmanman, wat is het lang geleden dat ik zo’n pijn heb gehad (voel me verder helemaal niet ziek). Kan alleen maar liggen/hangen en het liefst met iets warms tegen mn rug en/of buik.
Net maar weer paracetamol genomen ondanks dat die van vanmorgen weinig/niks geholpen had.

Wij hebben altijd gordels gehad wat ik me kan herinneren. Mijn ouders waren er ook altijd heel streng in. Waar we bij anderen altijd in de kofferbak mochten om na een kinderfeestje naar huis gebracht te worden, wilde mijn ouders dat absoluut niet hebben.

Man daarentegen, die was de jongste van vier kinderen en zat altijd met de hond in de kofferbak.
pi_218187745
Ik ben opgegroeid zonder auto. Mijn ouders hadden allebei geen rijbewijs. Ik was de eerste. Als we op vakantie gingen werden we gebracht (in NL) of we gingen met de bus (Fr en DLD).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218188062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 20:54 schreef oh-oh het volgende:
:D Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman _O-
Wat een feestneus hè. :+
Maar hij kan juist heel leuk met mensen omgaan, als hij wil en beter dan ik. :')
Maar goed, wij klagen echt nooit over anderen dus voelt het gauw een beetje als gezeur.
pi_218189314
Ik mocht altijd in de achterbak naar Spanje of Zuid Frankrijk. Beste plekje in de auto! En in mijn peuter/kleuter tijd, toen m’n oudste zus ook nog mee ging, was mijn plekje bij de voeten van mn moeder voorin :D toen dat niet meer pastte zijn we een paar jaar in Nederland op vakantie geweest.

En ik weet nog wel dat toen ik m’n rijbewijs haalde (22 jaar geleden…) dat ik bij mn ouders moest zeuren dat ze ook een gordel om moesten. Dat weigerden ze want “liever dood dan zwaar gewond”. Pas toen er flinke boetes uitgedeeld werden (die ze nooit gekregen hebben) zijn ze overstag gegaan, puur om geen boete te krijgen.
pi_218189413
En over een paar jaar hebben we allemaal een helm op op de fiets en is dat net zo ingeburgerd als nu de gordels. Dan praten onze kinderen: “Bruh, weet je nog, vroeger fietsten we op straat zonder helm!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')