En? Heeft je dochter gehoorverlies?quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:54 schreef F_r het volgende:
Inpakken voor de vakantie![]()
Ik wil geen dakkoffer mee al hebben we altijd teveel lijkt het. En dat ligt niet alleen aan mij.
Ik heb een foto van mijzelf als baby los liggend op de achterbank, en mijn zus in de kofferbak, vroeger mocht allesquote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef amaranta het volgende:
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
Ik zat altijd op de kussens en slaapzakken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef amaranta het volgende:
Als ik bedenk hoe wij vroeger op vakantie gingen. Vraag ik me af hoe ik nu nog leef. Los van het feit dat mijn vader totaal niet kan autorijden. Was de achterbank zonder gordels. Daar lagen tassen en wij lagen tussen de tassen. Nou ja, chaos chaos chaos.
Triestquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:41 schreef Bami het volgende:
Klasgenootje van mij op de basisschool is verongelukt doordat die in de achterbak zat.![]()
Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer.
Oh jongens (of meiden eigenlijk) wat heerlijk voor jullie dat de vakantie er bijna is.
Ja dit, met de voeten in de achterbak en dan 's avonds door het achterraam sterren kijken tijdens het rijden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:31 schreef vencodark het volgende:
Ja, vroeger alledrie met onze dekbedden liggen achterin de auto. Stoelen omlaag.
Supergezellig maar geen idee hoeveel vakanties we dit gedaan hebben.
Oh dat is echt heel zuur.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:39 schreef exode het volgende:
Die lekdetectie he.....
Het waterreservoir van het toilet lekt![]()
![]()
Dus dat wordt alles uitbreken daar
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toilet is 4 jaar geleden nieuw geplaatst door zwager dat is dus niet vlekkeloos (of lekloos) gegaan. En meteen 1 van de vele redenen waarom we voor de verbouwing een andere aannemer hadden ingeschakeld.
Zwager is echt een topklusser maar geen loodgieter en/of electricien wat hij dus wel ook allemaal doet.
BLUH.
En toen we wel gordels hadden deed ik die niet om. De reiswieg lag ook los op de achterbank dat vond mijn vader toch niet goed die had iets bedacht met een spanband oid. Maar toen ik ouder werd zat ik toch los. Wij hadden voor zo ver ik mij kan herinneren wel gordels achterin alleen geen hoofdsteunen. Maar ik deed mijn gordel dus meer niet dan wel om. Of om omdat het moest en dan weer los als we even onderweg waren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef amaranta het volgende:
Wat een feestneus hè.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:54 schreef oh-oh het volgende:
Goh die man van jou klinkt echt als een reuzegezellige buurman
Ik ben het met je eens dat een helm onpraktisch is qua meenemen enzo, het zou mij er niet van weerhouden om op de fiets boodscchappen te doen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind verplicht een helm op bij elektrische fietsen (en scootmobielen) wel een goed plan, maar bij gewone fietsen niet. Ik weet nu al dat dat er bij mij voor gaat zorgen dat ik de auto ga pakken om de dagboodschappen te doen ipv de fiets, puur omdat ik dan die helm mee moet slepen de winkel in. Plus dat het bij ons ook gewoon niet nodig is. Ik heb 2 rustige kruispunten die ik over moet, verder overal aparte fietspaden waar geen auto in de buurt rijdt. En ook naar andere delen van de stad zijn er vrijwel overal aparte fietspaden.
Als je over N wegen moet fietsen dan zou ik wel een helm op (laten) doen idd. Dat is waarschijnlijk waardoor je hier vrijwel geen kinderen met helm op ziet en in Limburg en ander niet stedelijk gebied wel.
Met dat argument moet je ook een helm op bij het van de trap af gaan of bovenaan een trap staan, daarbij raken meer mensen gewond dan met een gewone fiets op een gescheiden fietspad.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat een helm onpraktisch is qua meenemen enzo, het zou mij er niet van weerhouden om op de fiets boodscchappen te doen.
Over het niet nodig zijn... dat weet je nooit. Een ongeluk zit in een klein hoekje... al maakt dat niet dat ik nu al geneigd ben om een helm op te zetten.
Ik vind het wel verstandig, maar ben nog niet zo ver dat ik er dan ook schijt aan heb wat anderen ervan vinden. Ik heb geen elektrische fiets trouwens. Maar ook op een gewone fiets kan je onderuit gaan en op je kop ketsen
![]()
Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind verplicht een helm op bij elektrische fietsen (en scootmobielen) wel een goed plan, maar bij gewone fietsen niet. Ik weet nu al dat dat er bij mij voor gaat zorgen dat ik de auto ga pakken om de dagboodschappen te doen ipv de fiets, puur omdat ik dan die helm mee moet slepen de winkel in. Plus dat het bij ons ook gewoon niet nodig is. Ik heb 2 rustige kruispunten die ik over moet, verder overal aparte fietspaden waar geen auto in de buurt rijdt. En ook naar andere delen van de stad zijn er vrijwel overal aparte fietspaden.
Als je over N wegen moet fietsen dan zou ik wel een helm op (laten) doen idd. Dat is waarschijnlijk waardoor je hier vrijwel geen kinderen met helm op ziet en in Limburg en ander niet stedelijk gebied wel.
Ja potver, nou vertel je wel een heel zwart verhaal.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:30 schreef oh-oh het volgende:
Spannend hoor Mush, wat zou het zijn?
Qua fietsen moet echt iedereen het zelf weten maar denken dat er bij rustig verkeer niks kan gebeuren dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden.
De vriendin van mijn buurman fietste een paar jaar geleden eens in zijn achterwiel, viel heel ongelukkig, heeft heel lang moeten revalideren, blijvend hersenletsel, ze kon nooit meer spreken, heeft nog een jaar of twee geleefd, en liep hier altijd te "spoken"op de gallerij, en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd, ik denk dat zij graag een helm gedragen had
Die kennis van mijn ouders heeft ook blijvend hersenletsel, kan wel praten, maar hij is echt bij lange na niet degene die hij was voor het ongeluk. Is geen gesprek meer mee te voeren, kan niet alleen thuis zijn. Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja potver, nou vertel je wel een heel zwart verhaal.![]()
Dat zijn de uitzonderlijk nare ongevallen ja.![]()
Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar verplichten liever niet.
Als ze het voor een elektrische fiets gaan verplichten, koop ik wel weer een gewone fiets.
Toch weegt jouw suiker niet op tegen dit wekelijkse/dagelijkse dilemma.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:50 schreef oh-oh het volgende:
Blij dat dat voor mij geen gedoe meer is, altijd hetzelfde , groente plus vlees.
Chinees! Dat haalde zoon gister en flikker ik straks in de pan. En gebakken banaanquote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:49 schreef vencodark het volgende:
Vraag van de dag: wat zal ik eens gaan eten vanavond?
Gewoon doenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:14 schreef exode het volgende:
Ja maar oh oh, met zoveel honden wandelen is ook gewoon helmplicht hoor
Ik vind het ook zo'n onzin dat mensen die een helm afkraken over ellenoogbescherming etc beginnen. Dat doet mijn schoonzus 'Je draagt toch ook geen bescherming voor je ellebogen?!' Nou ik breek liever mijn elleboog dan mijn hoofd hoor.
Ik zoek dus een helm en ik denk dat ik een hele opvallende ga kopen iets met glitters ofzo. Of met lampjes of of of.
Ik heb geen geld om afhaal te halen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Chinees! Dat haalde zoon gister en flikker ik straks in de pan. En gebakken banaan
Dan rijden er hier veel die niet vanuit de gemeente komen denk ik. Die rijden echt absurd hard soms en regelmatig roekeloos. Daarvan heb ik er al wel twee ongelukken zien veroorzaken, nog afgezien van dat ze zelf onhandig ergens tegenaan rijden wat niet echt schade oplevert. En mensen in een scootmobiel zijn vaak ook minder in staat om zelf hun val te breken of hoofd te beschermen bij een incident, en een scootmobiel is een stuk zwaarder om op je te vallen. Maar daarentegen zul je niet zomaar op je hoofd vallen met zo’n ding, dus een helm is misschien wat minder nuttig idd.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.
Ik ben aangereden op mijn scootmobiel(door een auto die me van achter aanreed, hij maakte de bocht achter me te krap), ding op zijn kant, op mn voet. Lang leve aangepaste schoenen die dat gewicht konden dragen. Maar hoofd is niet in de buurt van de grond gekomen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan rijden er hier veel die niet vanuit de gemeente komen denk ik. Die rijden echt absurd hard soms en regelmatig roekeloos. Daarvan heb ik er al wel twee ongelukken zien veroorzaken, nog afgezien van dat ze zelf onhandig ergens tegenaan rijden wat niet echt schade oplevert. En mensen in een scootmobiel zijn vaak ook minder in staat om zelf hun val te breken of hoofd te beschermen bij een incident, en een scootmobiel is een stuk zwaarder om op je te vallen. Maar daarentegen zul je niet zomaar op je hoofd vallen met zo’n ding, dus een helm is misschien wat minder nuttig idd.
Exode, voor skihelmen bestaan er covers. Mijn moeder heeft voor de hele familie dergelijke covers gehaakt van bekende (tekenfilm) figuren (mijn kinderen hebben een Olaf, een panda en een charizard). Vooral op de piste erg handig als herkenningsmiddel, maar voor op een fietshelm misschien ook leuk!
Is dat niet gemeenteafhankelijk? Of is het overgrote gedeelte hier in de omgeving dan niet via de gemeente geregeldquote:Op zaterdag 12 juli 2025 13:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoezo een scootmobiel wel? Die via de gemeente komen rijden niet harder dan 10-12 km/h een gemiddelde fietser op gewone fiets gaat harder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blegh, merk je wel verbetering?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:31 schreef taxibabe het volgende:
de revalidatie van arm gaat nog niet echt lekker.
Ja dat wel, maar ik kan bv. nog steeds niet autorijden, ik kom (nog) niet bij de versnellingspook. Dus helpen met de tent opzetten lukt ook niet en laat staan slapen op een luchtbed.quote:
Hier is het bij de verschillende gemeenten allemaal tzeldequote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Is dat niet gemeenteafhankelijk? Of is het overgrote gedeelte hier in de omgeving dan niet via de gemeente geregeld
Ik heb geluk gehad met mijn val, zonder helm. Maar ik voel wel met mijn kop op de stoeprand en het heeft me wel aan het denken gezet.
Was mijn idee toch inspiratievolquote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:18 schreef vencodark het volgende:
Mie, paksoi, vega ballen, paprika etc.![]()
Toch best Chinees dus maar ik kook dan zelf.
Waarschijnlijk gaan we naar Callantsoog, misschien met hotelovernachting.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 17:16 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt vervelend taxibabe…
Ik weet niet naar welk strand je wil, maar in Den Haag kun je van te voren een parkeerticket+ ov reserveren voor max ¤7,50. Dan kun je de hele dag parkeren bij Babylon of Malieveld en dan met de tram naar Scheveningen. Parkeren in Scheveningen is absurd duur (ik heb er van de week gegeten, we mochten ¤22,50 aftikken. Wel gedeeld door 4 personen, maar toch…).
Volgende keer naar Molenslag. Daar betaal je 8 euro voor de hele dag.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 17:16 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt vervelend taxibabe…
Ik weet niet naar welk strand je wil, maar in Den Haag kun je van te voren een parkeerticket+ ov reserveren voor max ¤7,50. Dan kun je de hele dag parkeren bij Babylon of Malieveld en dan met de tram naar Scheveningen. Parkeren in Scheveningen is absurd duur (ik heb er van de week gegeten, we mochten ¤22,50 aftikken. Wel gedeeld door 4 personen, maar toch…).
We gingen naar een specifiek restaurant in Scheveningen (chefsbar Seinpost. Aanrader voor liefhebbers van fine dining!). Ik ben verder geen fan van het strand (in de zomer), en al helemaal niet van Scheveningen. Veel te druk en toeristisch, met bijbehorende toeristische prijs/kwaliteit verhouding. Maar bij veel mensen die niet uit de buurt komen is Scheveningen wel populair.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Volgende keer naar Molenslag. Daar betaal je 8 euro voor de hele dag.
Je hebt niet de Scheveningen ervaring, maar het is een heerlijk rustig strand met 2 strandtenten
Ahh okquote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We gingen naar een specifiek restaurant in Scheveningen (chefsbar Seinpost. Aanrader voor liefhebbers van fine dining!). Ik ben verder geen fan van het strand (in de zomer), en al helemaal niet van Scheveningen. Veel te druk en toeristisch, met bijbehorende toeristische prijs/kwaliteit verhouding. Maar bij veel mensen die niet uit de buurt komen is Scheveningen wel populair.
quote:
Ja, dat is prima, hier komt t niet boven de 21...quote:
Dan is het wel fris binnen als je stilzit.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:53 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is prima, hier komt t niet boven de 21...
Graag!quote:Op zondag 13 juli 2025 12:16 schreef exode het volgende:
[..]
Dan is het wel fris binnen als je stilzit.
Ik heb net in de tuin gewerkt en zweet me kapot. Zal ik wat lichaamstemperatuur naar jou sturen?
Waar zit jij in vredesnaam?quote:Op zondag 13 juli 2025 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik zou wel iets warmer weer willen
Het is zo koud als je stil zit. Ik zit standaard met een dikke trui aan en onder een dekentje. Zelfs een maat reus wollen sok over mijn voet.
Ik zou graag buiten zitten, beter voor mijn humeur. Maar dan wel zonder dekentje enzo
Het schoon' en nijvere Twente, tegen de grens aan van Duitslandquote:
In je bh op de golfbaan, nice!quote:Op zondag 13 juli 2025 12:59 schreef Nijna het volgende:
Vandaag is het hier een beetje benauwd en net begon het te regenen, gelukkig na mn rondje golf(waar ik halverwege mn hemdje nog heb uitgetrokken omdat het toch wel warm was)
Ze heeft ook airco hequote:
Whahaha ik heb er over zitten denken om hem aan te zetten. Op de warmtestandquote:Op zondag 13 juli 2025 15:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze heeft ook airco he, misschien moet je de temperatuur iets hoger zetten @:Troel
(geintje, als je vooral stil zit heb je het natuurlijk sneller koud dan wanneer je actiever kan zijn
)
@:oh-oh ik had ook nog een polo over mn hemdjeze zijn bij ons niet heel streng qua kledingvoorschriften, maar in bh is denk ik wel een beetje te weinig
![]()
@:exode, gaaf zo'n pakket!
Wij hebben een keer rupsen van de sint jacobsvlinder gevangen, die zaten in een bak en toen ze verpopt waren hebben we ze in de garage gezet het jaar erop kwamen er vlinders uit. Was wel leuk om te zien.
Hebben wij ook ooit aangevraagd.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:22 schreef exode het volgende:
Verloofde had vorige week een schoolpakket koolwitjes binnen gekregen. Rupsen, eitjes en poppen. Vandaag kwamen 3 poppen uit. 2 vlogen meteen weg toen we de deksel open deden, 1tje zit nu al 1,5 uur op Juul haar schouder. Wordt een aparte manier van afzwemmen vanmiddag
Ow. Het ziet er altijd zo gaaf uit.quote:Op maandag 14 juli 2025 01:26 schreef amaranta het volgende:
Ik kom net van André Rieu. Het was wel leuk. Maar ik had er misschien meer van verwacht. En, hij speelt nauwelijks viool…
Dus leuk voor een keer, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Ah nee wat sneu!quote:Op maandag 14 juli 2025 01:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hebben wij ook ooit aangevraagd.
Ten eerste. Het stinkt. Heel die bak met rupsen en poppen.
En het tweede jaar ging er iets fout en kwam het pakket pas in de vakantie binnen. Heel de brievenbus vol met dode rupsen.
Welnee, het is zeker een belevenis. Gewoon gaan.quote:Op maandag 14 juli 2025 08:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow. Het ziet er altijd zo gaaf uit.
* Troel streept t van lijstje
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:44 schreef exode het volgende:
Juul heeft gisteren haar zwemdiploma C gehaaldHelemaal trots is ze.
En net voor een rontgen geweest, ze zagen geen acute breuk dus we mochten meteen weer weg na de foto. Morgen de huisarts bellen voor de uitslag.
Ze heeft echt veel last, het is zo sneu
Gefeliciteerd met het C-diploma!quote:Op maandag 14 juli 2025 09:44 schreef exode het volgende:
En net voor een rontgen geweest, ze zagen geen acute breuk dus we mochten meteen weer weg na de foto. Morgen de huisarts bellen voor de uitslag.
Een kneuzing is vaak pijnlijker dan een breuk helaas.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:44 schreef exode het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |