Ja, dat dus. Toen ik die knop om had gezet ging ik zoveel relaxter op vakantie. Want als je ver vooraf inpakt klopt je lijstje niet meer (ja dat weet ik uit ervaring).quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:58 schreef Bami het volgende:
Maar het lijstje kan je al wel ver van tevoren zo goed mogelijk voorbereiden.En dan is het vlak voor vertrek alleen maar verzamelen en afvinken.
Nou inderdaad! Elk jaar een paar dagen vooraf en elk jaar een ander kleurtje shirt voor het kampshirt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard lijstjes gemaakt, afhankelijk van het soort vakantie en de lengte, en met de mogelijkheid om dingen erbij te zetten. Dingen die ik toch niet nodig heb streep ik al door. Werkt erg makkelijk. Mijn lijstje is dus al klaar.
Maar ik kan me er wel aan ergeren dat ik bijvoorbeeld nu nog geen bagagelijst van scouting heb gekregen. Dat is ook elk jaar hetzelfde lijstje met hooguit twee wijzigingen, dat kan prima twee weken van te voren al doorgestuurd worden in plaats van dat je last minute nog een besteksetje moet gaan zoeken.
Oh, hier is de hele kampbrief al 2 weken binnen hoorquote:Op donderdag 10 juli 2025 16:19 schreef exode het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Elk jaar een paar dagen vooraf en elk jaar een ander kleurtje shirt voor het kampshirt.
Een van de redenen dat ik al een tijdje klaar ben met vakantie, ik ga zo gestrest weg dat het voor niemand leuk is...quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:11 schreef Schanu het volgende:
@:Nijna, hopelijk vind je het bestek snel terug!
Ik heb vakantiestress, en daar snappen maar weinig mensen wat van. Over een week rijden we voor 3 weken naar Frankrijk en onze slaapkamer is omgedoopt tot opslagplaats voor bagage. De helft kan ik nog niet inpakken want we hebben de spullen nu nog nodig. En de letterlijke chaos van al die spullen en de mentale chaos van de stress kan ik echt slecht handelen. Dus ik loop op mijn tenen en voel me down, terwijl ik juist zo graag wil uitkijken naar de vakantie
Zo heb ik een keer bijna live een echtscheiding meegemaakt. We waren met vrienden op wintersport. Onze dochter was net geboren, dus wij hadden een huisje gehuurd, maar onze kinderloze vrienden gingen, zoals elk jaar, kamperen in een tentjequote:Op donderdag 10 juli 2025 15:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb in mijn hoofd een lijstje.![]()
Ik ken een gezin dat in de winter een paar dagen naar Disney ging. Vrouw pakte alles in en vroeg bij vertrek alleen aan haar man of die haar jas wilde meenemen.
Ze zal in de auto wel een dikke trui hebben aangehad ofzo.
Komen ze aan in Disney: geen jas.![]()
Heel de auto overhoop gehaald maar uiteindelijk moesten ze in het dorpje er tegenaan even een winterjas kopen.
Ik maak de inpaklijst in Excel en zet er dan ook bij voor wat voor vakantie, hoe lang en wat voor weer het was. Na de vakantie vul ik aan met wat we vergeten waren of anders zouden willen. En dat wordt dus de basis voor het inpakken het jaar erna. Bevalt mij als stresskip goed. (Moet je alleen niet 'tandenborstel' over het hoofd zien bij het lastminute afstrepenquote:Op donderdag 10 juli 2025 15:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb standaard lijstjes gemaakt, afhankelijk van het soort vakantie en de lengte, en met de mogelijkheid om dingen erbij te zetten. Dingen die ik toch niet nodig heb streep ik al door. Werkt erg makkelijk. Mijn lijstje is dus al klaar.
Je kan beter juist niet zoveel meenemen, dan heb je daar alle ruimte om nog te shoppen! Mijn schoonzusje gaat met 4 koffers heen, en waarschijnlijk 6 of 7 terugquote:Op donderdag 10 juli 2025 22:48 schreef Vicky het volgende:
Oh hou op over inpakstress/pre vakantie stress.. feest der herkenning. ik word er schijtziek van maar ik kan er niks aan doen. Ben al een paar weken aan het verzamelen. Man en kinderen laten me maar met rust. Zelfs mijn moeder zei het.
Van de week migraine van de spanning.. echt.. ik wil het niet, het slaat ook nergens op. Wat we vergeten kan ik ook echt wel op vakantie kopen, maar toch...
Manlief pakt trekt zijn kast open, pakt het een en ander en is klaar.
Gelukkig mag er 4x 23kg mee 🤣🤐🤣🤐
Wij gaan met 4 heen en met 5 terug.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 00:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je kan beter juist niet zoveel meenemen, dan heb je daar alle ruimte om nog te shoppen! Mijn schoonzusje gaat met 4 koffers heen, en waarschijnlijk 6 of 7 terug(ze zijn met 5 kinderen).
Wij hadden overigens alleen 4 handbagage trolleys mee, dat was ruim voldoende (en bespaarde heel veel geld, bagage is echt absurd duur geworden. 70 euro per koffer enkele reis...). Die kun je dus evt ook nog gewoon meenemen.
En je kan bij de Walmart alles bestellen en gewoon bij je hotel laten afleveren, werkt ideaal!
En voor alle inpakstressers die gaan vliegen, check ook even of de koffer nog goed dicht gaat als je begint met inpakken. Dat hadden wij twee jaar terug, een volle koffer die niet meer in het slot viel en dus niet dicht kon (ook niet na leeghalen), waar we rond 23:00 uur achter kwamen toen we hem dicht wilden doen, terwijl de taxi om 4:00 uur voor de deur zou staan... Gelukkig hadden we nog een oude net iets kleinere koffer in de schuur staan, dus daar is toen vrijwel alles ingegaan en we hebben wat kleding thuis gelaten om het te laten passenDit jaar gaan we met de auto naar de Veluwe, dus ik maak me niet zo druk, dat past allemaal wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |