abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218102003
Hier verder zweten en wegdrijven *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:37:15 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_218102162
Wegdrijven zeker, maar niet van het zweet :D

Het komt hier met bakken uit de hemel en het onweer laat alles trillen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218102225
Wat gerommel en druppels, maar het is wel iets afgekoeld naar 27 graden... oh en het stijgt weer en het is een stuk vochtiger.
Fake it till you make it...
pi_218102280
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:37 schreef Troel het volgende:
Wegdrijven zeker, maar niet van het zweet :D

Het komt hier met bakken uit de hemel en het onweer laat alles trillen :D
Daarom, wegdrijven, maakt niet uit door wat :+
If they say
pi_218102373
Ik ben vannacht weer aan het werk in de keuken/bedrijfskantine.
Benieuwd hoe warm het daar is.
I’ll keep you posted! :')
pi_218103402
Sterkte Venco!
Buiten is het nu 19 graden *O* Woonkamer 24,5. Over de rest hebben we het maar niet :')
Wat altijd zo kut is met hitte, is dat muren dat absorberen waardoor het in eerste instantie flink afkoelt en dan later de warmte gewoon weer in huis is. Ik ga muren ontwerpen met koelelementen erin 8-)
If they say
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:54:13 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218103699
Hier zijn 3 druppels regen gevallen. Ik hoop dat er straks nog wat aan komt maar vooralsnog gaat alles langs ons heen :')
pi_218103848
Oh das balen Kyara..

Hier 2x flink geregeld en mn zomerjurkje voelt toch wat fris nu :')

Wat zijn Nederlanders toch een heerlijk volkje, altijd wel iets te zeiken over t weer, te koud, te warm, te nat, te droog...
Vanmiddag in t zwembad begon t flink te waaien en dat was ook reden tot klagen want t was wel winderig :')
S. 2014
J. 2016
pi_218103850
Geen regen
Werewolf
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:21:18 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218103972
Hier ging het even goed los , uiteraard toch net toen ik de honden uit liet, dus we liepen een verkorte ronde.
Ik ga zo wel nog met ze naar de losloop ter compensatie.
Het ging letterlijk van 38 naar 18 net maar de zon schijnt alweer, het is nu alweer 23 buiten.
Binnen is het nog 29 graden, ik kan niks tegen elkaar open zetten, alles zit aan 1 kant :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218104118
oh-oh wat goed nieuws van de internist!

Het heeft hier kneiterhard geregend eventjes, geen onweer gehoord.
pi_218104167
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh das balen Kyara..

Hier 2x flink geregeld en mn zomerjurkje voelt toch wat fris nu :')

Wat zijn Nederlanders toch een heerlijk volkje, altijd wel iets te zeiken over t weer, te koud, te warm, te nat, te droog...
Vanmiddag in t zwembad begon t flink te waaien en dat was ook reden tot klagen want t was wel winderig :')
Klagen verbindt. :+
pi_218104508
Wij hadden vanmiddag zomerfeest (waarvan ik hoofd organisatie was) van 2 tot 5. Om 16:30 was er een mega stortbui. We zagen hem gelukkig aankomen, dus we hebben redelijk wat nog op tijd op kunnen bergen, maar heel veel ook niet. En vanaf 14:15 begon het ook al met soms flinke windstoten, dus alle grote parasols en overkappingen moesten we toen al afbreken ivm veiligheid, dus uiteindelijk is het record ‘aantal mensen onder een afdakje van 3x3 meter’ verbroken.

Maar heel eerlijk, eigenlijk was het best lekker om even af te koelen, en een einde passend bij dit schooljaar! Het was alleen fijn geweest als het net 15 minuten later was :D

En het is nu heerlijk afgekoeld! Van 27,5 graden binnen naar 24 al.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:44:05 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_218104837
Hier heeft het behoorlijk geregend en ook best lang geregend. En flinke onweer, het is ook in ieder geval ingeslagen in onze bliksemafleider, dus dat is goed :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218104842
Leuk record @FlyingFish :D
Mazzel iig dat het het grootste gedeelte van de tijd droog is gebleven, al was het warm :)

Hier ook, buiten is het nu 18 graden O+
Straks wel boven de mobiele airco aanzetten om de luchtvochtigheid naar benee te krijgen want dies nu 70% :')
If they say
pi_218106363
Goedemorgen, ik heb lekker alles openstaan, al vanaf een uur of 6, heerlijk fris buiten *O*
pi_218107240
Hier gisteren eerst in de hitte nog even gewerkt en daarna personeelsfeest waar ze lekker airco hadden. Dus dat was prima te doen.

Kreeg ik gisteren te horen dat vandaag de loodgieter zou komen tussen 8.30-9.00 dus ik al een beetje balen zo na het personeelsfeest dat ik toch redelijk op tijd m’n bed uit moest.. je raad het al.. hij is er nog niet.

Het is dat het om een garantieding gaat anders hoeft deze sowieso niet meer terug te komen. (En dat heeft vooral te maken met niet komen wanneer afgesproken, en als hij er is maar 1 ding te doen terwijl er 3 dingen op het lijstje staan voor hem maar waar hij dan geen tijd voor heeft en nog een keer voor langs komt :{ )

Maar goed.. ben benieuwd hoe laat hij langskomt nu want heb geen zin om er de halve dag voor thuis te blijven als ik niet weet hoe laat hij komt.
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:45:17 #18
176471 oh-oh
pi_218107359
Oh daar heb ik echt zo een hekel aan, mensen die je maar laten wachten, en hoeveel afspraken kan hij gehad hebben voor die van jou?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218107730
Nou dat inderdaad. Waarschijnlijk heeft hij wel gewoon uitgeslapen of zo. Was een uur later dan gepland uiteindelijk. Maar goed het werkt. Dus nu hoeft ie ook hier niet meer te zijn
pi_218110466
Fijn dat ie toch nog geweest is Hillie en dat hij niet meer hoeft terug te komen :)

Hier net paniek, droger deed niks meer. Jah, hij is 20 jaar oud en staat in de schuur en dat kan alleen dit type maar wordt niet meer gemaakt. Andere drogers kunnen niet tegen kou want dan kappen ze ermee.
Maargoed, ik bel zwager en hij vraagt of het licht het doet? Ja, tuurlijk...ehm, geen licht aan gehad want daglicht. Ik lichtknopje aandoen, nope. Kijk even in de meterkast. Jup, schakelaar stond om :@
Dus, mijn droger doet het nog *O*
Schuur staat nu open om de warmte te lozen.

Had al ruzie gemaakt met zoon want als ik een nieuwe droger moet, flikker ik waarschijnlijk de vaatwasser eruit, kan ie mooi binnen staan. Daar was meneer het niet mee eens. Mag ik voortaan afwassen. Prima, mag hij voortaan AL ZIJN SOKKEN één voor één ophangen O-)
Maar, dat hoeft allemaal (nog) niet want droger droogt weer :)
Maar kom op, een vaatwasser voor 2 personen :') Als die stuk gaat, komt er geen nieuwe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 03-07-2025 15:50:59 ]
If they say
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:07:28 #21
176471 oh-oh
pi_218110479
Wat een paniek om niks weer!
( Groucho Marx )
pi_218110789
Nouja, het is niet de eerste keer dat de droger niks doet. Er is al twee keer eerder een monteur bij geweest dus zo gek is dat niet :P De laatste keer dat ie er was, zei hij al dat droger eigenlijk op was dus het is afwachten tot ie echt de geest geeft.
If they say
  donderdag 3 juli 2025 @ 16:00:16 #23
176471 oh-oh
pi_218110857
Ik heb geen droger en geen vaatwasser, heerlijk!
( Groucho Marx )
pi_218110955
Kunnen ze het ook niet begeven :D
If they say
pi_218111150
Gelukkig doet ie het nu nog dan. Maar wordt er tegenwoordig niks meer gemaakt wat tegen de kou kan? Er zullen toch meer mensen zijn die zoiets in een garage hebben staan?
pi_218111160
Ik heb wel een droger EN een vaatwasser en ik ben blij dat ze het beide doen (tot nu toe).
Apparaat 2 is intussen ook stuk, na de wasmachine begaf ook de laptop van de oudste het. En (ik hoop dat het meetelt voor de 3 op een rij...) vorige maand haar ipad. Fingers crossed dat dit het dan was voorlopig :X .
pi_218111171
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:43 schreef hilliebillie het volgende:
Gelukkig doet ie het nu nog dan. Maar wordt er tegenwoordig niks meer gemaakt wat tegen de kou kan? Er zullen toch meer mensen zijn die zoiets in een garage hebben staan?
Gaat het dan om kou of ook om vocht? Mijn schuurtje is koud en vochtig.
In de garage was het tijdens de verbouwing behoorlijk fris, maar de droger en wasmachine werkten wel gewoon (daar is het niet echt vochtig meer, gelukkig).
pi_218111480
Ik ga niks zeggen over wat het hier wel of niet doet want jynxen ligt op de loer. :P
De droger gaat een keer of 2 per jaar aan, in noodgevallen van extra was. :+
pi_218111600
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:43 schreef hilliebillie het volgende:
Mijn buuf haar droger staat ook in de schuur en die ging stuk. Zij naar de winkel, gevraagd welke wel in een koude schuur kan, want ze kwam in de winter vaak bij mij drogen. Die of die, dus zij kocht er een en die kapt er toch mee zodra het kouder wordt. Helaas was het alleen mondeling toegezegd dat hij in kou zou werken dus ze had geen bewijs en kon er niets mee. En komt dus weer bij erge kou mijn droger gebruiken :D
Mijn zwager heeft het ook in de winkel gevraagd en die kreeg toen, bijna 20 jaar geleden ook mijn model als advies en de Mielemonteur zei exact hetzelfde. Nou hadden zij nog wel gereviseerde staan, maar das ook alweer jaren geleden. En mijn schuur is echt koud en vochtig, geen isolatie. En warm, vandaar dat de stop er vandaag uit sloeg :+
Heb ik nog een schuur en die is iets minder koud in de winter dus als deze echt het loodje heeft gelegd maar kijken of een nieuwe daar wel kan staan. Maar, liever niet.

Denk wel dat de laptop meetelt, @Nijna, dus dat scheelt weer ;)

Venco, ik gebruik hem voor onderkleding, sokken, handdoeken en lakens. Gewone kleding gaat er niet in. Maar ik ga echt geen sokken ophangen, no way :{w Ik draag niet eens sokken.
If they say
pi_218111610
Pff. Mag het volgende schooljaar wat minder extreem zijn? :{
Kind ziek ophalen op schoolreisje in een pretpark is iets wat nu toegevoegd is aan ons kind-lijstje. En wat een stress, dan had ik liever een beroep waarbij je alles uit je handen kunt laten vallen. Nu moest ik tig telefoontjes plegen om anderen te regelen...
Ben benieuwd of hij de laatste schooldag naar school kan, hij slaapt al de hele middag. Gelukkig gaan we dit jaar voor het eerst niet direct op vakantie...
pi_218112413
Ow hupje, dat is wel een ding zeg. Zeker als je eerst iemand anders moet regelen!

Zou fijn zijn als hij de schoolafsluiting er bij kan zijn. Maar zou me er niet te druk om maken als hij zich niet helemaal lekker voelt morgen.

Gelukkig maar niet direct op vakantie, dat scheelt wel weer stress!
pi_218112561
Verloofde was vandaag ook op schoolreisje, terugweg duurde 2 uur, dus ze is kapot.

Wel balen Hupje! Hopelijk snel opgeknapt.

Ik dacht vandaag 'wat voor bedrijf is er nog niet bij ons geweest de afgelopen maanden?' Een lekdetectiebedrijf! Dus die komt volgende week vrijdag. We hebben al een tijdje 'bubbelende' verf in de wc. De schilder en de aannemer hebben er naar gekeken en denken allebei dat verschillende lagen verf elkaar niet aardig vinden. Maar voordat ik die hele muur kaal maak, wil ik zeker weten dat het niet door vocht komt.
pi_218113533
Mush, hoeveel sokken kunnen het zijn dat je zo’n weerstand hebt ze op te hangen?
Je hebt alleen je zoon en zelf draag je ze niet.

Heb je een sokkenfobie? :+
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:58:59 #34
176471 oh-oh
pi_218113584
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:52 schreef vencodark het volgende:
Mush, hoeveel sokken kunnen het zijn dat je zo’n weerstand hebt ze op te hangen?

Jeweettog waar die jongens hun sokken voor gebruiken!
Ik zou ook een sokkenfobie hebben ;(
( Groucho Marx )
pi_218113594
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:52 schreef vencodark het volgende:

:D Zoiets. Zoon laat zn sokken overal en nergens slingeren, behalve in de wasmand. Als hij ineens gaat gillen dat ie geen schone sokken meer heeft, gaat ie ernaar op zoek. Waardoor ik in een keer 20 paar sokken ofzo in de wasmachine heb. Vandaar mijn afkeer bij alleen het idee al om sokken op te moeten hangen. Ik rol ze ook niet, mag ie zelf doen :P
If they say
pi_218113609
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
_O- Nah, dat zou me dan weer niet boeien :D
If they say
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:02:05 #37
176471 oh-oh
pi_218113626
Het zou natuurlijk een optie zijn om ze gewoon niet te wassen als ie ze niet gewoon in de wasmand doet en dat hij het misschien gewoon leert?
Maar dat zal wel iets geks zijn van mij, zonder kinderen.
( Groucho Marx )
pi_218113660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
_O- Nah, dat zou me dan weer niet boeien :D
Jizz sokken van je zoon boeit je niet maar schone sokken ophangen is een no-go? :+

Ik ga eens afwassen! :P
pi_218113682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:02 schreef oh-oh het volgende:
Het zou natuurlijk een optie zijn om ze gewoon niet te wassen als ie ze niet gewoon in de wasmand doet en dat hij het misschien gewoon leert?
Dat laatste hè. :+ o|O
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:11:10 #40
176471 oh-oh
pi_218113717
Ik vind de was ophangen gewoon nooit vervelend, ik hou zelfs van de wasjes hondenkleren, ik mis ze in de zomer altijd, heerlijk werkje ,altijd lekker fris en het duurt max 10 minuten voor 1 machine gok ik?
( Groucho Marx )
pi_218113801
Ik vind de was doen en ophangen niet vervelend - áls de kleding goed in de wasmand zit enz :D Maar daar schort het nog wel eens aan. Je hebt ook geen idee hoe irritant het is als kleding niet goedom in de wasmand ligt tot je het hele proces een keer zelf doet. :P
pi_218113833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de was ophangen gewoon nooit vervelend, ik hou zelfs van de wasjes hondenkleren, ik mis ze in de zomer altijd, heerlijk werkje ,altijd lekker fris en het duurt max 10 minuten voor 1 machine gok ik?
Dan kan je sneller ophangen dan ik.
Maar dan moet ik zeggen dat ik ook de was ophang ocd stijl... per persoon en dan per soort. Intussen hoeven de 2 wasknijpers niet meer dezelfde kleur te hebben 8)7 .
Vind ik handig met opvouwen, als ik alles per persoon bij elkaar heb .
Sokken hang ik per paar naast elkaar, als het droog is vouw ik ze gelijk in elkaar.

Was die niet in de wasmand zit, die was ik niet. Dikke pech als je iets mist, soms kondig ik nog wel aan dat ik bv morgen donkere was ga doen. Maar ligt het er niet in dan niet.
Mijn man spaart zijn sokken onder de stoel naast zijn bed, mijn oudste dochter gooit ze random in een knoedeltje op de grond in haar slaapkamer :') die gooi ik nog wel eens terug tot ze wel ontvouwen zijn.
  donderdag 3 juli 2025 @ 21:36:03 #43
176471 oh-oh
pi_218113899
Ik gebruik geen wasknijpers want ik wil die niet zien, alleen mijn sokken en ondergoed hang ik aan zo een rekje waar knijpers aan hangen. Shirts en zo doe ik op een kleerhanger, broeken hang ik zonder hanger op.
( Groucho Marx )
pi_218113954
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:02 schreef oh-oh het volgende:
Waarom denk je dat ie steeds zonder sokken zit? Vandaar ook zoveel sokken in één keer, das als ie erachter is dat zn sokkenbak leeg is en hij sokloos is :P

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Jizz sokken van je zoon boeit je niet maar schone sokken ophangen is een no-go? :+

Ik ga eens afwassen! :P
Vandaar de droger :P
En afwassen, zelfs met de vaatwasser doe ik nog veel op de hand. Ding staat hooguit 2x per week aan dus die zal ik niet missen, eigenlijk.
If they say
pi_218114117
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Hahaha ik heb een poetshuisje, en die mensen hebben een puberzoon, ik mest wekelijks de bovenverdieping uit maar heb gezegd dat ik de grens trek bij krokante sokken.... die raak ik echt niet aan.

Hier wel een droger in huis, ik mag ivm de pollen en de longen van mn zoon het niet buiten hangen van de longverpleegkundige.. en binnen wordt het snel te vochtig.
S. 2014
J. 2016
pi_218114257
Ik ben blij dat ik geen jongens heb 🤣🤣

Ik heb geen knijpers. Alles gaat op hangers. Ik strijk ook niet. Heb niet eens een strijkplank 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218114368
Sokken ophangen doe ik niet, die gooi ik los bovenop het rek.

Was die niet in de wasmand ligt wordt niet gewassen en wat binnenstebuiten in de was gaat krijg je ook zo terug. Opvouwen doe ik alleen nog voor S van 3jaar hij helpt soms al wel met opvouwen en opruimen dus het begin is er.
pi_218114371
Jaaaaa de was!

2 a 3 x per week gaat de droger aan. Geen knijpers. Groot hoog wasrek en een droogmolen. Ik ben chef was en wat niet in de wasmand ligt, wordt niet gewassen, maar hoewel onze kinderen enorm goed zijn in spullen laten slingeren ligt er nooit was op de grond ofzo.

Zonder droger zou ik naar vinden, ook hetzelfde als GM. In pollen seizoen hang ik niets van B buiten te drogen en binnen kan het alleen in de woonkamer. Dat doe ik liever niet.
pi_218114473
De kinderen weten dat ze hun kamer op moeten ruimen voordat er op dinsdag gepoetst wordt. En ik heb wel eens gezegd dat ze een slaapkamer over mocht slaan omdat puberzoon niet had opgeruimd.
Vind niet dat zij ook nog alles op moet ruimen namelijk (en al zeker geen vuile was). (vaak zet ze toch nog dingen wel wat netter als dat de kinderen gedaan hadden, maar dan hadden ze er voor hun doen wel al hun best voor gedaan).

Hier gaat alles in de droger op bh’s en m’n werkshirts en een paar sportshirt met opdruk na.

Netjes ophangen heb ik een tijdje geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om het niet alsnog te hoeven strijken.
En vind het in de winter gewoon erg lang duren kwam ik achter toen we afgelopen winter in schoonmoeders huis zaten en ze er bij zei ‘het is snel droog want de vloerverwarming staat daar in de badkamer altijd aan’. Maar als je een droger gewend bent is twee dagen toch lang ;)

Maar ieder zo z’n ding.
pi_218114502
True, wat niet in de wasmand ligt, wordt niet gewassen maar ik herinner hen er wel altijd aan de boel in de wasmand te doen.
Vooral gymspullen moeten in de gaten gehouden worden.
Gaat meestal goed. :+
En alles hangt altijd per persoon op een redelijk vaste plek aan de wasrekken. Makkelijk met opruimen en als ze zelf eens iets moeten pakken.

Hier ook chef was. Als mijn man het al ophangt, hangt alles door mekander.
Makes my eye twitch. :% :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')