abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218162874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zei ook nergens dat het per definitie een te grote belasting op de zorg is, he. Maar in de voorgaande post hierover, op basis waarvan ik mijn vraag dus stelde, stond dat de fysio een foto aanraadde maar ze er waarschijnlijk niks mee doen, en dat ze alweer heel goed en pijnloos loopt, alleen enkele bewegingen nog wat vervelend zijn. Dat maakte dat ik me afvroeg wat dan de foto en echo nog voor toegevoegde waarde zouden hebben. De aanvulling van exode zojuist maakt dat voor mij helemaal helder en snap ik heel goed, en dan ben ik het er helemaal mee eens dat je het beter even kunt bekijken dan lang dooremmeren en dan later juist nog meer zorg nodig hebben.
Mijn reactie was niet direct richting jou. Misschien wel meer richting die huisarts in opleiding die een kind voor de 4e (!) keer wil zien voor hetzelfde.
pi_218163244
Mijn (1 jarig) kind is ook wel eens 3x voor hetzelfde bij een huisarts in opleiding geweest. Die hing wel met excuses aan de lijn toen we via de hap in het ziekenhuis belandden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218163499
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:47 schreef amaranta het volgende:
Ik heb juist ervaring met een overijverige huisarts in opleiding.
En dat is maar goed ook.

Lang verhaal kort. Ze stuurde me (vorige week maandag) door voor een röntgenfoto. En uiteindelijk was er iets héél anders op de foto te zien dan waar ik voor ging.
Ik moet nu gelijk denken aan van die röntgenfoto’s die je ziet van mensen die rare dingen in hun anus hebben gestopt…

Of ben je zwanger?
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:14:25 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218164761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 23:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik moet nu gelijk denken aan van die röntgenfoto’s die je ziet van mensen die rare dingen in hun anus hebben gestopt…

Of ben je zwanger?
Ja, ik speelde bank met mijn man. Hij wilde pinnen maar de pas bleef in de gleuf steken.

Haha nee hoor, geen verloren voorwerpen in mijn anus.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:17:53 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218164787
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, ik speelde bank met mijn man. Hij wilde pinnen maar de pas bleef in de gleuf steken.

:D
Maar goed, wat werd er dan wél gevonden op die röntgenfoto?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:22:10 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218164813
Hou ons niet zo in de spanning!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218165357
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:42 schreef Troel het volgende:
Had ik verteld van die insluiper? Die was er vannacht om 4 uur weer :(
He getsie, weer dezelfde vent. Ik zou er niet lekker van slapen.
Fake it till you make it...
pi_218165399
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een arts in opleiding heeft mijn moeder eens verkeerd beoordeeld bij een huisbezoek. Ze had longontsteking en had toen eigenlijk opgenomen moeten worden. Maar mijn moeder was nogal goed in net doen alsof het best gaat op het moment van bezoek, en deze arts prikte daar niet doorheen. Dat eindigde in een hartstilstand later die middag, reanimatie en een lange revalidatie... Die jongen heeft wel later excuses aangeboden, ik denk dat het een les is geweest die hem lang is bijgebleven.

Ik vind het overigens wel heel vreemd dat ze Juul nog willen zien. Je bent dus vaker langsgeweest, het gaat niet over en fysio vermoedt een breuk. Ik denk dat onze assistent dat al voldoende zou vinden om gewoon een verwijzing klaar te leggen voor de huisarts. Ik heb ook een keer antibiotica gekregen zonder langs te komen. Mijn beschrijving van de klachten en het feit dat het na een week niet was opgeknapt, was voldoende voor de assistent. Dus gelukkig gaat er ook genoeg goed :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2025 @ 11:16:31 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_218165614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een arts in opleiding heeft mijn moeder eens verkeerd beoordeeld bij een huisbezoek. Ze had longontsteking en had toen eigenlijk opgenomen moeten worden. Maar mijn moeder was nogal goed in net doen alsof het best gaat op het moment van bezoek, en deze arts prikte daar niet doorheen. Dat eindigde in een hartstilstand later die middag, reanimatie en een lange revalidatie... Die jongen heeft wel later excuses aangeboden, ik denk dat het een les is geweest die hem lang is bijgebleven.

Ik vind het overigens wel heel vreemd dat ze Juul nog willen zien. Je bent dus vaker langsgeweest, het gaat niet over en fysio vermoedt een breuk. Ik denk dat onze assistent dat al voldoende zou vinden om gewoon een verwijzing klaar te leggen voor de huisarts. Ik heb ook een keer antibiotica gekregen zonder langs te komen. Mijn beschrijving van de klachten en het feit dat het na een week niet was opgeknapt, was voldoende voor de assistent. Dus gelukkig gaat er ook genoeg goed :).
Of nog beter: de assistente overlegt met de huisarts en legt na dat overleg meteen de verwijzing voor de foto klaar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218165739
Wat een gedoe @exode, idioot dat ze haar weer willen zien en goed dat je bij je standpunt blijt!

Hier met de oudste toen ze 1 was 2 keer naar de huisarts geweest omdat ze zo benauwd was 's nachts dat ze niet goed meer kon ademen en overdag ook helemaal niet zichzelf. De huisarts in opleiding zag geen reden voor zorgen, gewoon een milde variant van het RS virus. De huisarts zelf zag ook geen reden tot zorgen, heb een puffer meegekregen na héél lang aandringen maar 'dat zou toch niet helpen'. Zelfs nog naar het consultatiebureau geweest, daar konden ze niet naar haar hartje en longen luisteren omdat ze te onrustig was en vonden ze het ook wel oke want ze was alert genoeg. Twee weken verder bleek ze een verwaarloosde longontsteking te hebben o|O

Vandaag overigens precies andersom, vrouwlief heeft een plek op haar been dat eruit ziet als wondroos. Daar heeft ze 7 jaar geleden mee in het ziekenhuis gelegen omdat het omsloeg naar sepsis, doodziek was ze ervan. Nu maakte ze zich niet zo'n zorgen, eerst maar eens in de gaten houden.... Dus ik heb de huisarts vanmorgen maar vóór haar gebeld want ik vertrouw het niet en wil haar niet weer zo ziek hebben (kunnen we de vakantie ook afzeggen) en de assistent zag de ernst gelukkig wel en sommeerde haar nog diezelfde dag naar de praktijk te komen omdat ze als het inderdaad wondroos is aan de antibiotica moet en haar been ingezwachteld moet worden. Mag ze dus mooi eerder terugkomen van haar werk om vanmiddag alsnog naar de huisarts te gaan ^O^
pi_218165836
Onze eigen assistente zou dit ook heel anders hebben gedaan maar de praktijk is opgegaan in een grotere praktijk. 9 van de 10x spreek ik onze assistente maar nu had ik iemand die ik niet kende.
Ik ging er ook vanuit de huisarts me zou bellen voor kort overleg en de doorverwijzing zou klaar leggen. Zo'n onderzoek is echt niet prettig voor Juul. Het doet pijn en nu moet ze dus weer.

De periode met verloofde zijn ze echt een steun geweest. Ze namen het serieus en hebben veel gedaan om te helpen.
Ook met B zijn enkels waren ze doortastend.
Mijn longissues hebben ze ook snel opgepakt destijds.

Maar met B zijn astma en vroege puberteit waren ze juist laks.

Ik merk vooral dat je mondiger moet zijn en dat zelf vooraf dingen uitzoeken helpt. Zo'n consult is natuurlijk maar 10 minuutjes en je hoopt maar de juiste informatie te geven.
  woensdag 9 juli 2025 @ 11:47:37 #162
176471 oh-oh
pi_218165920
Mijn huisarts en apotheek maken er een enorme bende van en ik hoor via mijn werk dat het overal zo een puinhoop is helaas.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218169680
Pff, een jaar of 4 geleden hebben we de keuken laten verbouwen, met (afgezien van de nu defecte vaatwasser) nieuwe apparatuur. Zie ik net dat een stukje van de koelkastplank los aan het laten is. Blijkt dat we helemaal geen koelkastplanken met blauwe voorkantjes hebben, maar dat die gewoon zilverkleurig zijn met blijkbaar blauwe beschermfolie er op :@ Nouja, onze koelkastplanken zien er na een paar jaar intensief gebruik nu weer uit als nieuw, zonder folie :D
pi_218170236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Pff, een jaar of 4 geleden hebben we de keuken laten verbouwen, met (afgezien van de nu defecte vaatwasser) nieuwe apparatuur. Zie ik net dat een stukje van de koelkastplank los aan het laten is. Blijkt dat we helemaal geen koelkastplanken met blauwe voorkantjes hebben, maar dat die gewoon zilverkleurig zijn met blijkbaar blauwe beschermfolie er op :@ Nouja, onze koelkastplanken zien er na een paar jaar intensief gebruik nu weer uit als nieuw, zonder folie :D
_O-
Ideaal, als nieuw :D
  woensdag 9 juli 2025 @ 19:10:06 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218170414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218170672
Onze keukenmannen zijn geweest, hebben deurtjes recht gehangen en de bestekbak hadden ze ook meegenomen, nu de handdoekenrekjes nog... die sturen ze op (als het goed is).
Ging ik met de jongste de bestekbak vullen, alles uitgepakt en nu mis ik een deel van het bestek... geen idee waar het is gebleven -O- . Ik hoop dat het ergens nog ligt en dat het niet per ongeluk met het inpakpapier bij het oud papier is gekomen... (maar we hebben al die vellen gladgestreken voor we ze in de papierbak deden omdat het minder ruimte innam dan gepropt... dus kan haast niet).
Maar ik zou intussen ook niet meer weten waar nog een rolletje bestel zou moeten liggen :{ ik heb de hele keuken al nagekeken...
Iemand nog een briljant idee?
We hebben zeg maar 16 vorken/lepels/messen (8 groter en 8 kleiner) en daar ben ik dus een gedeelte van de grote van kwijt :?
  woensdag 9 juli 2025 @ 19:36:53 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218170686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:35 schreef Nijna het volgende:
Onze keukenmannen zijn geweest, hebben deurtjes recht gehangen en de bestekbak hadden ze ook meegenomen, nu de handdoekenrekjes nog... die sturen ze op (als het goed is).
Ging ik met de jongste de bestekbak vullen, alles uitgepakt en nu mis ik een deel van het bestek... geen idee waar het is gebleven -O- . Ik hoop dat het ergens nog ligt en dat het niet per ongeluk met het inpakpapier bij het oud papier is gekomen... (maar we hebben al die vellen gladgestreken voor we ze in de papierbak deden omdat het minder ruimte innam dan gepropt... dus kan haast niet).
Maar ik zou intussen ook niet meer weten waar nog een rolletje bestel zou moeten liggen :{ ik heb de hele keuken al nagekeken...
Iemand nog een briljant idee?
We hebben zeg maar 16 vorken/lepels/messen (8 groter en 8 kleiner) en daar ben ik dus een gedeelte van de grote van kwijt :?
Tussen de keukendoeken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218171230
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:36 schreef livelink het volgende:

[..]
Tussen de keukendoeken?
Goede suggestie, maar nee...
pi_218172248
Bij een deel van mijn messen?
Als ik die tegen kom en het jouwe ligt er bij dan roep ik!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2025 @ 22:50:21 #170
426493 crew  PippenScottie
pi_218172610
Ik kom hier eigenlijk bijna nooit. Tijdens covid voor het laatst denk ik.
Maar mijn oudste dochter heeft vandaag haar musical gehad. Morgen laatste schooldag en een eindfeest van de basisschool.

Ik word een beetje emotioneel en nostalgisch deze dagen hoe verschrikkelijk snel het allemaal gaat.
Gelukkig heb ik nog een dochter in groep zes.
My friends all drive horses
pi_218173935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 21:54 schreef hilliebillie het volgende:
Bij een deel van mijn messen?
Als ik die tegen kom en het jouwe ligt er bij dan roep ik!
Oh top en andersom zal ik hetzelfde doen... hoe raak je zoiets kwijt vraag ik me dan af... maar goed.

@PippenScottie, kleine meisjes worden groot! Spannend zo'n nieuwe fase!
pi_218174925
@Nijna, hopelijk vind je het bestek snel terug!

Ik heb vakantiestress, en daar snappen maar weinig mensen wat van :'). Over een week rijden we voor 3 weken naar Frankrijk en onze slaapkamer is omgedoopt tot opslagplaats voor bagage. De helft kan ik nog niet inpakken want we hebben de spullen nu nog nodig. En de letterlijke chaos van al die spullen en de mentale chaos van de stress kan ik echt slecht handelen. Dus ik loop op mijn tenen en voel me down, terwijl ik juist zo graag wil uitkijken naar de vakantie 8)7
pi_218175009
Bestek kwijt? Tip, kijk onder de bank. Daar vond ik een vork, beetje stoffig dus die lag er al een tijdje :')

Ik snap het wel, @Schanu, kamer een rommel, is rommel in je hoofd, stress erbij en dat stapelt zich dan op, letterlijk en figuurlijk.
Nu even bikkelen en straks heb je drie weken vakantie. En weet je? Het wordt makkelijker, ooit ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218175044
Ik begon ook altijd vroeg met inpakken maar sinds ik dat niet meer doe, heb ik veel minder stress.

Ik heb nu lijstjes en we pakken met zijn 4en 1 a 2 dagen vooraf pas in. Kan het meteen definitief ingepakt worden.

Want ik werd er dus ook onrustig van, overal lag wat en alles ging daardoor minstens 2x door mijn handen.

Het enige wat we echt vooraf doen is zorgen dat we genoeg medicatie hebben in huis en de dakkoffer op de auto. Al het andere het liefst 1 dag voor vertrek.

Misschien werkt dat bij jou ook Shanu, ik begon tot 2 jaar geleden al weken vooraf met dingen verzamelen en half inpakken.
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:18:34 #175
176471 oh-oh
pi_218175416
Zelfs ik had inpakstress, omdat ik dingen op hun vaste plek wil hebben.
Maar wat exode zegt , gewoon een dag van te voren, lijstje afvinken, klaar, levert de minste stress op!
En bedenken dat er weinig is dat je niet overal gewoon kan kopen 8-)
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')