En dat laatste is totaal gebaseerd op je eigen bias. Maar als ik het goed begrijp, ben jij tegen meteen nuken?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zit je mis.
Jij verwacht schijnbaar dat ik alle informatie heb van Amerikaanse en Israëlische inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Die heb ik niet en jij evenmin. Wij kunnen hier slechts discussiëren over wat de meest aannemelijke situatie is.
Euh nee, verre van dat. Integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
Jij verwacht schijnbaar dat ik alle informatie heb van Amerikaanse en Israëlische inlichtingen- en veiligheidsdiensten.
Natuurlijk, die bunker busters moeten worden gebruikt om Fordow onschadelijk te maken. Geen kernwapens.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat laatste is totaal gebaseerd op je eigen bias. Maar als ik het goed begrijp, ben jij tegen meteen nuken?
Omdat je minder u238 hebt om vanaf te komen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom wordt dit bij uranium verrijking waarbij men door centrifuges de iets zwaardere fracties afscheid steeds wel steeds makkelijker bij een 60% verrijkt basis materiaal?
Inlichtingen diensten die ons al vaker bewezen leugens hebben verkocht om oorlogen te beginnen en dan voor de zoveelste keer aannemen dat ze dit keer echt niet liegen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
. Wij kunnen hier slechts discussiëren over wat de meest aannemelijke situatie is.
Nee, je ziet MAGA logica.quote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat of een raid. Waarbij net als Hiroshima de calculus gemaakt zal worden hoeveel slachtoffers vechten tegenover nuken zal kosten.
Geen leuke beslissing om te moeten maken.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. De president is Trump, hoe groot schat je de kans dat die complexe afwegingen kan maken?
Dat neemt nog steeds niet weg dat de DNI in maart nog stelde dat er geen enkele aanwijzing is dat Iran dichtbij het bouwen van een nucleare bom zit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niks aan de hand inderdaad. Het is het énige land zonder kernwapens dat dit heeft. Kunnen we concluderen dat jij feitenvrij deze stelling dropt?
[..]
https://www.wionews.com/w(...)s-iaea-1748707893730
Schadenfreude.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:15 schreef cynicus het volgende:
Klein beetje schadenfruede aan deze kant: pro-Trump Cubaan Hector Luis Valdes Cocho is opgepakt door ICE.
https://www.reddit.com/r/misc/s/HnnuzSJJKd
Een egoïstische “ik ben binnen de rest kan stikken” loser komt erachter dat Trump iedereen laat stikken (tenzij je hem afkoopt natuurlijk).
En waarom was dat? Omdat PRESIDENT TRUMP de deal die prima werkte eigenhandig de nek omdraaide en daarmee uiteindelijk een groot aandeel in de oorzaak van de huidige clusterfuck is geweest.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten waarschijnlijk duidelijk signalen hadden dat Iran wel degelijk steeds dichter in de buurt is gekomen van het produceren van een kernwapen. Daarnaast is de huidige situatie geopolitiek gezien natuurlijk ideaal: Hamas en Hezbollah kunnen niets doen.
Voor zover ik weet moet iedereen uranium tracken, dat het verrijkte materiaal veiliggesteld wordt is denk ik niet raar. Dit zegt niets over bommen.quote:
Een deal die iedere keer opnieuw uitonderhandeld moet worden is geen goede deal. En dat was deze deal dan ook niet. Het biedt simpelweg geen bescherming op de lange termijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En waarom was dat? Omdat PRESIDENT TRUMP de deal die prima werkte eigenhandig de nek omdraaide en daarmee uiteindelijk een groot aandeel in de oorzaak van de huidige clusterfuck is geweest.
En Natanyuh zelf natuurlijk, die overal op oorlogspad is om uit het gevang te blijven (en daarmee zonder onderscheid vrouwen en baby's over de kling jaagt als collateral, dus vrouwenknuppelende moslims, ach, de Israelische regering is geen haar beter).
Iran, de VS en Israël hebben best veel gemeen. Steunen allerlei boefjes, terreurgroeppen en meer van zulke in de regio.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een deal die iedere keer opnieuw uitonderhandeld moet worden is geen goede deal. En dat was deze deal dan ook niet. Het biedt simpelweg geen bescherming op de lange termijn.
En Netanyahu wil juist de veiligheid van Israël bewerkstelligen en dat wil in de praktijk zeggen dat terreurorganisaties die het land systematisch aanvallen zoals Hamas en Hezbollah, aangepakt moeten worden.
En dit geldt ook voor de partij die deze terreurgroeperingen aanstuurt, bewapend en financiert terwijl men ondertussen ook nog een kernwapen aan het produceren is. En dat betreft natuurlijk het religieuze regime van Iran.
Als jij ten slotte geen verschil ziet tussen Israël en het Iraanse regime getuigt dat vooral van het gebrek aan moreel kompas. Israël maakt namelijk wél een onderscheid tussen burgers en strijders, de Palestijnen doen dit echter niet en daardoor vallen er onnodig veel slachtoffers aan hun kant.
Interessante take weer, Howardus.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een deal die iedere keer opnieuw uitonderhandeld moet worden is geen goede deal.
Iran, de VS en Israël hebben helemaal niets gemeen en dat blijkt ook wel uit de taal die Iran al decennialang over beide landen uitslaat. De VS en Israël zijn ook democratieën, in Iran heerst daarentegen sinds het aantreden van regime een een barbaarse cultuur van radicaal moslimfundamentalisme en haat jegens het Westen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:33 schreef IsGoedHoor het volgende:
[..]
Iran, de VS en Israël hebben best veel gemeen. Steunen allerlei boefjes, terreurgroeppen en meer van zulke in de regio.
Moreel kompasWie jou je voor de gek dat het gaat om iets moreels?
Je moet ergens beginnen met deals. Nemen we een trade deal met Canada en mexico die gesloten is door Trump en een paar jaar later weer als slechte deal afgeschilderd wordt en daarom eenzijdig opgezegd wordt dat zijn de deals van Trump totaal onbetrouwbaar zelfs op korte termijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een deal die iedere keer opnieuw uitonderhandeld moet worden is geen goede deal. En dat was deze deal dan ook niet. Het biedt simpelweg geen bescherming op de lange termijn.
Dank voor de nieuwe inzichten. Maar het is niet waarquote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran, de VS en Israël hebben helemaal niets gemeen en dat blijkt ook wel uit de taal die Iran al decennialang over beide landen uitslaat. De VS en Israël zijn ook democratieën, in Iran heerst daarentegen sinds het aantreden van regime een een barbaarse cultuur van radicaal moslimfundamentalisme en haat jegens het Westen.
Ik herinner me dat ik het een paar weken terug heb aangeklikt n.a.v. een post hier, maar geen idee meer van wie die post was.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Schadenfreude.
En ik kan het even niet vinden, maar ik heb dat bericht al een paar weken terug geplaatst.
Natuurlijk is dat wel een goede deals. Alle deals vernieuw je om de zoveel tijd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Netanyahu heeft Hamas financieel gesteund. Die man heeft ontzettend veel bloed aan zijn handen. Israelisch bloed. En tienduizenden stukjes Palestijns bloed. Bijzonder dat je een man als hem iets anders dan religieus fanatisme en opportunisme toedicht. Ah natuurlijk, ideologisch aligned, dus dan mag alles.quote:En Netanyahu wil juist de veiligheid van Israël bewerkstelligen en dat wil in de praktijk zeggen dat terreurorganisaties die het land systematisch aanvallen zoals Hamas en Hezbollah, aangepakt moeten worden.
Natuurlijk zie ik wel verschil. Dat verschil maakt Israel wel iets kleiner door zelf de situatie met opzet te verergeren. Dan ben je een haar beter, maar niet veel.quote:Als jij ten slotte geen verschil ziet tussen Israël en het Iraanse regime getuigt dat vooral van het gebrek aan moreel kompas. Israël maakt namelijk wél een onderscheid tussen burgers en strijders, de Palestijnen doen dit echter niet en daardoor vallen er onnodig veel slachtoffers aan hun kant.
Tja zo moeilijk is het allemaal niet. Maar continue weer die rookgordijnen. Blijf gewoon bij de feitenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:43 schreef Barbusse het volgende:
Dat een deal op termijn afloopt maakt het geen slechte deal - de onderhandelingstalenten van degene die verantwoordelijk is voor het vernieuwen ervan maakt de opvolgende deal goed of slecht. De deal die trump opblies was een goede deal waar Iran zich gewoon aan hield. Pas na het opblazen van die deal begon Iran weer met het verder verrijken van uranium.
Trump heeft hiermee eigenhandig de wereld weer een stukje onveiliger gemaakt.
Hetzelfde als dat het ayatollah regime weg zou moeten. Prima, ik denk dat niemand hier een traan zou laten als dat gebeurt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Tja zo moeilijk is het allemaal niet. Maar continue weer die rookgordijnen. Blijf gewoon bij de feiten
- er was een bewezen goede deal op basis van alle ons bekende staatjes en feiten
- zoals 100% van alle deals ter wereld vernieuw je die om de zoveel tijd.
- Trump verbrak hem uit ijdelheid en rancune..
en Iran ging weer los
Maar hij moet zeker de Nobelprijs voor de Vrede krijgen, hoor!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:43 schreef Barbusse het volgende:
Dat een deal op termijn afloopt maakt het geen slechte deal - de onderhandelingstalenten van degene die verantwoordelijk is voor het vernieuwen ervan maakt de opvolgende deal goed of slecht. De deal die trump opblies was een goede deal waar Iran zich gewoon aan hield. Pas na het opblazen van die deal begon Iran weer met het verder verrijken van uranium.
Trump heeft hiermee eigenhandig de wereld weer een stukje onveiliger gemaakt.
Die kans is er zeker. Er is zelfs een kans dat ze daarover hebben nagedacht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar zodra dat gebeurd is, then what? Is er in Iran een oppositie of andere politieke partij/organisatie die georganiseerd genoeg is en genoeg steun van de bevolking geniet om een fatsoenlijke machtsstransitie mogelijk te maken? Of is er een kans dat Iran wegvalt in hetzelfde of erger (grensoverschrijdende) sectarisch geweld als Irak destijds?
Hebben trump en bibi daar eigenlijk wel een seconde over nagedacht?
Die kans is net zo groot als de kans dat een van ons de Staatsloterij van 1 juli wint.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die kans is er zeker. Er is zelfs een kans dat ze daarover hebben nagedacht.
Dat zie je verkeerd. Howard heeft haarfijn uitgelegd waarom deals die aflopen per definitie slechte deals zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:43 schreef Barbusse het volgende:
Dat een deal op termijn afloopt maakt het geen slechte deal
En toen was het juist goed om uit overeenkomsten te stappen, zodat je een steeds betere deal zou krijgen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen met deals. Nemen we een trade deal met Canada en mexico die gesloten is door Trump en een paar jaar later weer als slechte deal afgeschilderd wordt en daarom eenzijdig opgezegd wordt dat zijn de deals van Trump totaal onbetrouwbaar zelfs op korte termijn.
De hooliganeske actie van Nostrayahu bood Iraanse antwoorden retour op de allerkortste termijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Netanyahu heeft Hamas niet financieel gesteund, men heeft een oogje toegeknepen voor financiering van Hamas van buiten Israël, onder meer door Qatar. Dat zijn de claims die er zijn gemaakt. Als dit al überhaupt waar zou zijn, verandert dat verder niets aan Hamas of de intentie van deze Palestijnse terreurbeweging.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Netanyahu heeft Hamas financieel gesteund. Die man heeft ontzettend veel bloed aan zijn handen. Israelisch bloed. En tienduizenden stukjes Palestijns bloed. Bijzonder dat je een man als hem iets anders dan religieus fanatisme en opportunisme toedicht. Ah natuurlijk, ideologisch aligned, dus dan mag alles.
Nee hoor, Israël verergert de situatie niet, Israël grijpt in alvorens Iran daadwerkelijk een kernmacht kan worden. Dit is een uitstekende zet. Of zou jij willen beweren dat men dit maar gewoon had moeten laten gebeuren?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik wel verschil. Dat verschil maakt Israel wel iets kleiner door zelf de situatie met opzet te verergeren. Dan ben je een haar beter, maar niet veel.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:46 schreef Arcee het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-iran/72660905.html
"In 2 weeks"
Optimist tot in de kist, zie ik.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die kans is er zeker. Er is zelfs een kans dat ze daarover hebben nagedacht.
Die user verdedigd een oorlogsmisdadiger die al 30 jaar loopt te liegen over de nucleaire mogelheden van Iran, dus die posts lees ik niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Howard heeft haarfijn uitgelegd waarom deals die aflopen per definitie slechte deals zijn.
Ongetwijfeld. Flooding the zone with bullshit strategie. Zelfde met die 2 "big beautiful flagpoles".quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:26 schreef Vis1980 het volgende:
Of zou het allemaal afleiding zijn voor de Big Beautiful Bill?
Zucht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die user verdedigd een oorlogsmisdadiger die al 30 jaar loopt te liegen over de nucleaire mogelheden van Iran, dus die posts lees ik niet.
Sommige mensen (b)lijken wel een soort vreemde liefde te hebben voor het gooien van een tactical nuke als de situatie er naar is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we eenmaal beginnen dan mag iedereen!
[ afbeelding ]
Dit is wel een goede uitleg over de strategie van Iran en hoe Israël die de afgelopen tijd vrijwel geheel van tafel heeft geveegd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:09 schreef V. het volgende:
Waar ik mijn wel ernstig aan blijf storen in deze kwestie is dat de media in hun analyses blijft zemelen over Trump wel of niet meedoen aan oorlog, hij twijfelt nog, yadayadayada..
Nergens iemand die wat graaft en dan tot de conclusie komt dat Netanyahu, Trump, SA, UAE al jaaaaaaaren aansturen op een confrontatie met Iran.
Kijk vanaf 7:30
Bekijk deze YouTube-video
En deze vanaf 1:55
Bekijk deze YouTube-video
Ik geniet ervan hoe konsekwent je dit doet! A.U.B., vertel mij dat je iets met spelling en grammatica doet in het dagelijks leven!quote:
Volgens dit artikel van CNN heeft er wel iets meer plaatsgevonden dan "een oogje toeknijpen":quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Netanyahu heeft Hamas niet financieel gesteund, men heeft een oogje toegeknepen voor financiering van Hamas van buiten Israël, onder meer door Qatar. Dat zijn de claims die er zijn gemaakt. Als dit al überhaupt waar zou zijn, verandert dat verder niets aan Hamas of de intentie van deze Palestijnse terreurbeweging.
quote:Even then, Netanyahu was criticized by his coalition partners for the deal and for being too soft on Hamas.
The prime minister defended the initiative at the time, saying the deal was made “in coordination with security experts to return calm to (Israeli) villages of the south, but also to prevent a humanitarian disaster (in Gaza).”
Ahmad Majdalani, an Executive Committee member at the Palestine Liberation Organization in the West Bank, accused the United States of orchestrating the payment.
The US was aware of the Qatari payments to Hamas, a former senior State Department official involved in the region told CNN on condition of anonymity due to the sensitivity of the matter.
Tja, wat valt hier nog over te zeggen. Ingrijpen is goed, maar is dit de manier? Israël lijkt te vergeten dat ze hier zelf ook een risico lopen en rekent op de hulp van andere landen. Die zullen ze uiteraard krijgen, maar dan is dit iets wat je niet in isolatie moet doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël verergert de situatie niet, Israël grijpt in alvorens Iran daadwerkelijk een kernmacht kan worden. Dit is een uitstekende zet. Of zou jij willen beweren dat men dit maar gewoon had moeten laten gebeuren?
Nog een artikel over de reden dat Netanyahu de financiering van Hamas juist aanmoedigde. Een 'sterk' Hamas verkleinde in zijn ogen de kans op de verwezenlijking van een Palestijnse Staat aangezien dat de macht van de Palestijnse Autoriteit in de West Bank verminderde.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens dit artikel van CNN heeft er wel iets meer plaatsgevonden dan "een oogje toeknijpen":
[..]
[..]
Tja, wat valt hier nog over te zeggen. Ingrijpen is goed, maar is dit de manier? Israël lijkt te vergeten dat ze hier zelf ook een risico lopen en rekent op de hulp van andere landen. Die zullen ze uiteraard krijgen, maar dan is dit iets wat je niet in isolatie moet doen.
quote:As far back as December 2012, Mr. Netanyahu told the prominent Israeli journalist Dan Margalit that it was important to keep Hamas strong, as a counterweight to the Palestinian Authority in the West Bank. Mr. Margalit, in an interview, said that Mr. Netanyahu told him that having two strong rivals, including Hamas, would lessen pressure on him to negotiate toward a Palestinian state.
quote:Qatar's work in Gaza during this period was blessed by the Israeli government. And Mr. Netanyahu even lobbied Washington on Qatar's behalf. In 2017, as Republicans pushed to impose financial sanctions on Qatar over its support for Hamas, he dispatched senior defense officials to Washington. The Israelis told American lawmakers that Qatar had played a positive role in the Gaza Strip, according to three people familiar with the trip.
Yossi Kuperwasser, a former head of research for Israel's military intelligence, said that some officials saw the benefits of maintaining an "equilibrium" in the Gaza Strip. "The logic of Israel was that Hamas should be strong enough to rule Gaza," he said, "but weak enough to be deterred by Israel."
The administrations of three American presidents -- Barack Obama, Donald J. Trump and Joseph R. Biden Jr. -- broadly supported having the Qataris playing a direct role in funding Gaza operations.
Nee hoor. Gewoon een tic mijnerzijds.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik geniet ervan hoe konsekwent je dit doet! A.U.B., vertel mij dat je iets met spelling en grammatica doet in het dagelijks leven!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |