Zegt deze man:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:49 schreef Richestorags het volgende:
en zij dichtbij een nuke zijn. Kennis om te lanceren en over de verdedigingsmogelijkheden van Israël hebben ze ook al.
Netanyahu zegt dat ze kennis hebben over ballistische raketten en hoe de Israëlische luchtverdediging werkt?quote:
Die 408kg staat idd ook in de IAEA rapporten. Als je 45kg voor één nuke nodig hebt kun je natuurlijk niet 10 nukes maken met 408kg die 60% verrijkt is terwijl je 90% verrijkt nodig hebt. Verrijken gaat niet één op één.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niks aan de hand inderdaad. Het is het énige land zonder kernwapens dat dit heeft. Kunnen we concluderen dat jij feitenvrij deze stelling dropt?
[..]
https://www.wionews.com/w(...)s-iaea-1748707893730
Ja gast, ik lees ook alles omtrent die situatie, je bent echt niet de enige. Maar het gaat hier om meteen overgaan tot nukes. Dát is nogal wat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Netanyahu zegt dat ze kennis hebben over ballistische raketten en hoe de Israëlische luchtverdediging werkt?
Heb je opgelet? Wie heeft Israël meerdere malen met gecoördineerde aanvallen bestookt waarin drones werden gebruikt en later raketten werden afgeschoten die nucleaire lading kunnen dragen? En waarbij Iron Dome werd gebruikt?
Als we eenmaal beginnen dan mag iedereen!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:11 schreef Vis1980 het volgende:
En mag Rusland dan een 'tactical' nuke gooien op Oekraïne?
if further refinedquote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die 408kg staat idd ook in de IAEA rapporten. Als je 45kg voor één nuke nodig hebt kun je natuurlijk niet 10 nukes maken met 408kg die 60% verrijkt is terwijl je 90% verrijkt nodig hebt. Verrijken gaat niet één op één.
Stel dat ze daadwerkelijk al nukes hebben. Dan ga je toch ook niet blind die handel bombarderen, met in je achterhoofd dat ze zo'n nuke wel eens kunnen gooien?
Natuurlijk wil je dat ze ermee stoppen. Voordat je begint met escalatie met bommen/soldaten en zelfs gesprekken over nukes zoek je de kant van de diplomatie op. Als je moet geloven wat Trump zegt is dat niet gedaan.
Het is gewoon totaal ondoordacht.
Het is ook nogal wat dat Iran het enige land is dat over zulke grote voorraden verrijkt uranium beschikt dat dichter zit bij een wapen dan toepassing voor civiele doeleinden en waarbij de ontwikkeling steeds sneller gaat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja gast, ik lees ook alles omtrent die situatie, je bent echt niet de enige. Maar het gaat hier om meteen overgaan tot nukes. Dát is nogal wat.
Iran heeft inderdaad een kwaadwillend regime, dat jij gelijk dan over de VS begint kan ik weinig mee. De VS is hier simpelweg het probleem niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus nogmaals als mening zeggen dat je niet door kan onderhandelen terwijl we gewoon niet weten wat er zou gebeurd zijn bij het aflopen van de termijnen.
Kwaad willend regime ja leuke dooddoener dat is de VS ook in de optiek van veel landen waar men zogenaamd vrede en stabiliteit kwam brengen..
De eenzijdige blik van sommige mensen waarbij men denkt dat de westerse dominantie eeuwig blijft duren en daarom onze manier van moderne kolonisatie goed blijft gaan is achterhaald in de nieuwe globale wereldorde.
Over terreurgroep bewapen grote woorden hebben terwijl de VS in Afghanistan , de muhjahedin voorzien van wapens, waaruit dan weer de taliban voortkwam.
Iran is onder het huidige regime nooit verwesterd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar daar hebben we als westerse wereld ook een hand in. In de periode dat die deal er was verwesterde Iran langzaam. Meer toegang tot de markt, een beter economisch vooruitzicht, ga zo maar door. Als je ‘t dan weer ongedaan maakt keren ze zich nog harder tegen je.
Dreigementen zijn niet de beste manier om te onderhandelen, maar daar weet de “dealmaker in chief” vast alles van.
PS: Voordat het die kant op gaat: Ik wil ook niet dat Iran kernwapens heeft. Maar Trump dendert overal doorheen als een olifant in een porseleinkast, en dat doet meer kwaad dan goed
Het elimineren van het nucleaire programma van Iran zal het Westen en Israël natuurlijk wél veiligheid brengen. Kernwapens zouden namelijk de macht en invloed van het regime in Iran verder uit kunnen bereiden en voor meer conflict zorgen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een oorlog met Iran gaat ons ook geen veiligheid geven. Trump gaat ons geen veiligheid geven en jij komt hier voor de zoveelste keer makkelijk doen over miljoenen levens van moslims, terwijl je fatsoen veinst. Het komt mij echt de strot uit, die domme talking points van dit soort figuren.
En hup, we gaan de zoveelste oorlog in, de zoveelste 'police of the world', waardoor er weer meer haat ontstaat in Moslimlanden en er meer vluchtelingen komen. Dan kan jij weer gaan zeuren over al die vluchtelingen. Het is een vicieuze cirkel van haat.
[ afbeelding ]
Dan zit je volledig mis.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik meen toch te herinneren dat Israël Iran aanvalt.
Ik ben per definitie tegen deals maken met moslimfundamentalistische regimes die vrouwen doodknuppelen voor het niet dragen van een hoofddoek en meermaals verkondigen het enige Joodse land ter wereld te willen vernietigen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dus je geef hier gewoon toe dat de deal prima werkte, alleen dat het vernieuwen ervan wellicht tot obstakels zou leiden. Dat is dus geen argument tegen de deal, hooguit tegen de president (Trump) die de deal zou moeten heronderhandelen. Zeg maar de slechtste dealmaker ooit tot president gebombardeerd. Dat je daar geen vertrouwen in hebt snap ik wel.
Mensen hier 'Anti-Westers' noemen, wat een armoe.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran heeft inderdaad een kwaadwillend regime, dat jij gelijk dan over de VS begint kan ik weinig mee.
[..]
Iran is onder het huidige regime nooit verwesterd.
[..]
Het elimineren van het nucleaire programma van Iran zal het Westen en Israël natuurlijk wél veiligheid brengen. Kernwapens zouden namelijk de macht en invloed van het regime in Iran verder uit kunnen bereiden en voor meer conflict zorgen.
En met het gejammer over moslims kan ik weinig, de Islam is trouwens ook grote factor van destabilisatie in deze regio, niet voor niets vormt het ook in fundamentalistische vorm het gedachtegoed van het religieuze regime in Iran.
Ten slotte is het ook onduidelijk waarom vluchtelingen uit dat deel van de wereld überhaupt naar het Westen moeten komen? Laat het die mensen daar lekker zelf uitzoeken, uitzondering daargelaten voor seculiere en Westerse ingestelde mensen, die zijn van harte welkom.
[..]
Dan zit je volledig mis.
Iran valt Israël al decennialang aan via hun proxies en heeft meermaals open gesteld het land te willen vernietigen.
[..]
Ik ben per definitie tegen deals maken met moslimfundamentalistische regimes die vrouwen doodknuppelen voor het niet dragen van een hoofddoek en meermaals verkondigen het enige Joodse land ter wereld te willen vernietigen.
Dus dan maar nuken, dat gaat die vrouwen heel erg helpen..quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:18 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben per definitie tegen deals maken met moslimfundamentalistische regimes die vrouwen doodknuppelen voor het niet dragen van een hoofddoek en meermaals verkondigen het enige Joodse land ter wereld te willen vernietigen.
Mijn punt is vooral, het stuk wat mensen daadwerkelijk angst aanjaagt "het is genoeg voor 10 nukes" staat nergens in het IAEA rapport, alleen in dat artikel. Het artikel heeft zelf de aanname gemaakt dat dat genoeg is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
if further refined
Ze houden natuurlijk ook rekening met het feit dat Iran in de tussentijd haar uraniumvoorraad vergroot. 50% toename in 3 maanden.
Verder zijn er gesprekken gevoerd, alleen leverden die niks op na 60 dagen.
Waar heb ik gezegd dat ik vind dat er een partij even Iran zou moeten nuken?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus dan maar nuken, dat gaat die vrouwen heel erg helpen..
Omdat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten waarschijnlijk duidelijk signalen hadden dat Iran wel degelijk steeds dichter in de buurt is gekomen van het produceren van een kernwapen. Daarnaast is de huidige situatie geopolitiek gezien natuurlijk ideaal: Hamas en Hezbollah kunnen niets doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, voor degene die niet na willen denken. Niemand is hier vóór Iran, niemand denkt dat Iran een fijn regime heeft. Niemand wil hier een atoomoorlog. Het gaat veel mensen hier om de snelle omschakeling van 'No war' naar 'Let's Nuke ém'! Terwijl Netanyahu al decennia beweert dat ze het hebben. Kan best zijn dat ze bezig zijn, maar in één dag gaan we ineens over tot willen nuken van een land. Waarom ineens die draai?
Nou, daar gaat de hele discussie over. En de bekende kliek komt ineens allemaal redenen aandragen om er maar voor te zorgen dat we allemaal Iran willen nuken. We kennen het regime, we weten hoe de situatie is voor de bevolking, dat hoef je ons echt niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik vind dat er een partij even Iran zou moeten nuken?
Niet echt een draai. De VS en Israël willen Fordow kapot hebben. Het kan zijn dat de enige manier om dat te bereiken het inzetten van niet-conventionele wapens is omdat conventionele bunkerbusters gewoon niet diep genoeg komen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, voor degene die niet na willen denken. Niemand is hier vóór Iran, niemand denkt dat Iran een fijn regime heeft. Niemand wil hier een atoomoorlog. Het gaat veel mensen hier om de snelle omschakeling van 'No war' naar 'Let's Nuke ém'! Terwijl Netanyahu al decennia beweert dat ze het hebben. Kan best zijn dat ze bezig zijn, maar in één dag gaan we ineens over tot willen nuken van een land. Waarom ineens die draai?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we eenmaal beginnen dan mag iedereen!
[ afbeelding ]
Het hele probleem uitgelegd in één zin.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
Omdat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten waarschijnlijk duidelijk signalen hadden dat Iran wel degelijk steeds dichter in de buurt is gekomen van het produceren van een kernwapen
In Iran is er inderdaad een groot contrast tussen het regime en de bevolking. Ik zou dat regime wat graag zien verdwijnen, maar daar zijn geen kernwapens voor nodig.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, daar gaat de hele discussie over. En de bekende kliek komt ineens allemaal redenen aandragen om er maar voor te zorgen dat we allemaal Iran willen nuken. We kennen het regime, we weten hoe de situatie is voor de bevolking, dat hoef je ons echt niet uit te leggen.
Nee, het is voor mij een 'waarschijnlijk' omdat ik die bewijzen verder niet heb. Maar dit is simpelweg de meest logische verklaring. Israël doet niet zomaar en de VS overweegt ook niet zomaar zich hier concreet mee te gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het hele probleem uitgelegd in één zin.
Tulsi Gabbard:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten waarschijnlijk duidelijk signalen hadden dat Iran wel degelijk steeds dichter in de buurt is gekomen van het produceren van een kernwapen. Daarnaast is de huidige situatie geopolitiek gezien natuurlijk ideaal: Hamas en Hezbollah kunnen niets doen.
Trump:quote:In her opening statement to a Senate Intelligence Committee hearing on March 25 about the Intelligence Community’s 2025 Annual Threat Assessment, Gabbard stated, “The IC continues to assess that Iran is not building a nuclear weapon and Supreme Leader Khamenei has not authorized the nuclear weapons program that he suspended in 2003.”
Volgens Tulsi Gabbard hadden ze die niet. Volgens Trump wel. Wel zei Trump dat Israël intel had. Lijkt me wel een risicovolle aanpak, je eigen intelligence negeren en in plaats daarvan vertrouwen op een ander land.quote:In an interview with reporters aboard Air Force One on June 17, Trump said he believed Iran was “very close” to obtaining a nuclear weapon. Asked about Gabbard’s statement on the IC assessment in March, Trump responded, “I don’t care what she said. I think they were very close to having one.”
Het is wel erg snel gegaan, letterlijk een dag. Misschien geen draai, maar wel ineens een extreme push en veel experts die het tegenspreken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet echt een draai. De VS en Israël willen Fordow kapot hebben. Het kan zijn dat de enige manier om dat te bereiken het inzetten van niet-conventionele wapens is omdat conventionele bunkerbusters gewoon niet diep genoeg komen.
Meer een middel-doel redenering.
Een land waar hij ook direct belangen bij heeft. Trump's Gaza moet er toch komen. Even de buren nuken en de plaatselijke bevolking massaal laten verhuizen en klaar is Kees.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:29 schreef beefkeek het volgende:
Wel zei Trump dat Israël intel had. Lijkt me wel een risicovolle aanpak, je eigen intelligence negeren en in plaats daarvan vertrouwen op een ander land.
Ik zie hier tegenstrijdigheden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, het is voor mij een 'waarschijnlijk' omdat ik die bewijzen verder niet heb. Maar dit is simpelweg de meest logische verklaring.
Dan zit je mis.quote:
Waarom wordt dit bij uranium verrijking waarbij men door centrifuges de iets zwaardere fracties afscheid steeds wel steeds makkelijker bij een 60% verrijkt basis materiaal?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:20 schreef beefkeek het volgende:
Verrijken van 60% naar 90% is eenvoudiger dan van 2% naar 60% (minder onpuur),
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |