Bij Hiroshima en Nagasaki is een berekening gemaakt met hoeveel slachtoffers doorvechten zou kosten tegenover nuken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed. Welke criteria gebruiken die dan precies om te bepalen 'of het echt niet anders kan'? Dat wordt toch gewoon een 'omdat ik het zeg'? Dat is nogal een dubieus criterium voor een dermate vernietigend wapen.
Ze voldoen in ieder geval aan het criterium ‘meer verstand en kennis dan [jij]’.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is prima. Als jij vindt dat ze meer nuttige antwoorden geven dan ik voor jou, moet je dat vooral doen.
Ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt. Lees nog maar eens wat er staat.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb in een eerdere post letterlijk gezegd dat ik ook niet wil dat Iran nukes heeft, maar dat de manier waarop dit "geregeld" wordt nogal beroerd is. Je haalt er zelf telkens dingen bij die ik niet gezegd heb, en doet daar dan verontwaardigd over.
Overigens, ik heb geen enkele keer gezegd dat Israël de aggressor is richting Iran.
Dat kan. Gefeliciteerd met zulke slimme neefjes en nichtjes. Het verbaast me niets, met zo'n slimme oom.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze voldoen in ieder geval aan het criterium ‘meer verstand en kennis dan [jij]’.
Verschil met nu is dat de Amerikanen niet langer de enigen zijn met kernwapens.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij Hiroshima en Nagasaki is een berekening gemaakt met hoeveel slachtoffers doorvechten zou kosten tegenover nuken.
Nuken was gunstiger, sneller en goedkoper.
De inwoners van die steden vonden het denk ik niet gunstiger. Alleen al om het aantal burgerslachtoffers zouden nukes nooit meer ingezet moeten worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij Hiroshima en Nagasaki is een berekening gemaakt met hoeveel slachtoffers doorvechten zou kosten tegenover nuken.
Nuken was gunstiger, sneller en goedkoper.
Kinderen spreken de waarheid in tegenstelling tot de niet onderbouwde meningen van jou die we dan gewoon als leugens kunnen gaan beschouwen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is prima. Als jij vindt dat ze meer nuttige antwoorden geven dan ik voor jou, moet je dat vooral doen.
Natuurlijk vonden zij dat niet. Echter waren ook burgerslachtoffers in de berekening meegenomen als gevolg van:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De inwoners van die steden vonden het denk ik niet gunstiger. Alleen al om het aantal burgerslachtoffers zouden nukes nooit meer ingezet moeten worden.
Het is geen leugen dat Iran een terreurstaat is en zij dichtbij een nuke zijn. Kennis om te lanceren en over de verdedigingsmogelijkheden van Israël hebben ze ook al.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kinderen spreken de waarheid in tegenstelling tot de niet onderbouwde meningen van jou die we dan gewoon als leugens kunnen gaan beschouwen.
Oh je hoeft mij daar niet van te overtuigen hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verschil met nu is dat de Amerikanen niet langer de enigen zijn met kernwapens.
Als je nukes gaat gebruiken verlaag je de drempel, je schept een precedent waar je je verre van zou moeten houden.
De vraag is aan Trump gesteld omdat een (republikeins) congreslid uit Florida zei:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom moet je ze ook alleen inzetten als het echt niet anders kan. Of we op dat moment zitten lijkt me niet en daar gaan mensen met meer verstand en kennis dan ik over.
"We nuked the Japanese twice in order to get unconditional surrender. That needs to be the same here."quote:"Well, I think it speaks to the importance of the only end of the conflict is complete and total surrender by those who support Muslim terror," Fine said. "In World War II we did not negotiate a surrender with the Nazis. We did not negotiate a surrender with the Japanese. We nuked the Japanese twice in order to get unconditional surrender. That needs to be the same here. There is something deeply, deeply wrong with this culture, and it needs to be defeated."
Waarom heeft DHS eigenlijk Reapers? Of zouden die van DoD zijn?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:39 schreef Perrin het volgende:
Reaper drone gespot boven Los Angeles.
Civiel en militair lopen meer en meer in elkaar over.
[ x ]
Die "echt niet anders kan" stap zitten ze ook niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De vraag is aan Trump gesteld omdat een (republikeins) congreslid uit Florida zei:
[..]
"We nuked the Japanese twice in order to get unconditional surrender. That needs to be the same here."
Dat dat niet uitgesloten wordt is op zichzelf al een escalatie. Het geeft ook geen blijk dat de mensen met meer verstand en kennis in de VS daar daadwerkelijk nog zitten. Dit soort beslissingen worden op dit moment dus genomen door mensen als Trump, Vance, Rubio en Hegseth. Niet echt het clubje wat een conflict weet te de-escaleren.
Nagasaki en Hiroshima hebben overigens tot tussen de 150.000 en 250.000 doden geleid. Hiroshima was een 15 kton bom, oftewel, valt binnen de "tactical" range. Op het moment dat je "echt niet anders kan" bereikt ben je als leider gewoon de verkeerde persoon op die plek.
Haha, als ik naar Trump en zijn kabinet kijk, krijg ik nergens het gevoel dat ze ergens verstand van hebben.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:26 schreef Richestorags het volgende:
Of we op dat moment zitten lijkt me niet en daar gaan mensen met meer verstand en kennis dan ik over.
Comment van de week!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zal onmiddellijk mijn nichtje van 6 bellen voor uitsluitsel daarover. En zij kan het altijd nog aan haar vriendje van 4 vragen.
En zeker geen overhaaste beslissing om te maken. We gingen ineens van 'No war' naar 'we moeten nuken' in een zeer korte tijd. Doe even normaal.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
Geen leuke beslissing om te moeten maken.
De chain of command in de VS, wekt niet bijzonder veel vertrouwen:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die "echt niet anders kan" stap zitten ze ook niet.
Er wordt voorlopig eerst over bunkerbusters gesproken (en/of raids).
Verder werkt de Chain of Command niet zo dat dat clubje zegt gooi een nuke en hij valt.
quote:In the United States, it’s up to one person to decide whether the world becomes engulfed in nuclear war. Only the president has the authority to launch any of the roughly 3,700 nuclear weapons in the American stockpile, an arsenal capable of destroying all human life many times over. And that authority is absolute: No other person in the U.S. government serves as a check or balance once he or she decides to go nuclear. There is no requirement to consult Congress, to run the idea by the defense secretary or to ask the chairman of the Joint Chiefs of Staff for his or her opinion.
Dat was een reactie op je eerdere post waarin je zei:quote:Wat is het punt over tot hoeveel doden Hiroshima en Nagasaki hebben geleid?
quote:Bij Hiroshima en Nagasaki is een berekening gemaakt met hoeveel slachtoffers doorvechten zou kosten tegenover nuken.
Nuken was gunstiger, sneller en goedkoper
Voornamelijk voor 'border patrol' volgens mij. Je kunt met zo'n ding erg goed grote oppervlaktes in de gaten houden aan de Mexicaanse grens, ook 's nachts.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom heeft DHS eigenlijk Reapers? Of zouden die van DoD zijn?
Dat Iran een staat is die terroristische organisaties steunt bestrijdt ook niemand.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is geen leugen dat Iran een terreurstaat is en zij dichtbij een nuke zijn. Kennis om te lanceren en over de verdedigingsmogelijkheden van Israël hebben ze ook al.
Niks aan de hand inderdaad. Het is het énige land zonder kernwapens dat dit heeft. Kunnen we concluderen dat jij feitenvrij deze stelling dropt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:52 schreef Barbusse het volgende:
Er is geen enkele aanwijzing dat Iran dicht bij het ontwikkelen van een nuke zit. Geroeptoeter van Bibi die dit al 30 jaar roept geloof ik niet.
https://www.wionews.com/w(...)s-iaea-1748707893730quote:The 408 kg of uranium enriched to 60% purity is well above the level used for civilian purposes and close to weapons grade, and a near 50% increase in quantity over the past three months. It is enough for about 10 nuclear weapons if further refined.
En dit dus.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
Snel, laat een gek een nuke gooien op Iran, om te voorkomen dat een gek iets kan doen met een nuke...
Het is iig meer dan duidelijk dat als het aan Iran ligt, ze dat liever gister dan vandaag hadden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:52 schreef Barbusse het volgende:
Er is geen enkele aanwijzing dat Iran dicht bij het ontwikkelen van een nuke zit. Geroeptoeter van Bibi die dit al 30 jaar roept geloof ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |