Hadden ze dan niet een weekje kunnen wachten met hun raketjes?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Het enige land in die regio waar een gay parade mogelijk is. Maar Isral is fascistisch he.
Ik heb even mycroft gebruikt maar ik zie van jou geen enkel bericht over de geannuleerd gay pride in Gaza. Of die in Qatar. Of in Syri. Of in Teheran. Jouw verontwaardiging lijkt net selectiefquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:50 schreef Nober het volgende:
Missie Rising Lion betekent een streep door de gay pride van Tel Aviv vandaag.
[ afbeelding ]
De gay pride van Gaza, Qatar, Egypte, Libanon, Yemen, Syri en Teheran gingen de laatste tijd ook al niet door.
Kortom we zien uw selectieve verontwaardiging met vertrouwen tegemoet.
De gay pride van Libanon is over een maand in Beiroet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:50 schreef Nober het volgende:
Missie Rising Lion betekent een streep door de gay pride van Tel Aviv vandaag.
[ afbeelding ]
De gay pride van Gaza, Qatar, Egypte, Libanon, Yemen, Syri en Teheran gingen de laatste tijd ook al niet door.
Kortom we zien uw selectieve verontwaardiging met vertrouwen tegemoet.
Gezien hun acties op Iran al een paar jaar in voorbereiding waren en ook op Iraans grondgebied werd uitgevoerd denk ik niet dat je dat makkelijk kan uitstellen. Die gay parade kun je altijd op een andere dag laten plaatsvinden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hadden ze dan niet een weekje kunnen wachten met hun raketjes?
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien hun acties op Iran al een paar jaar in voorbereiding was en ook vanaf Iraans grondgebied werd uitgevoerd denk ik niet dat je dat makkelijk kan uitstellen. Die gay parade kun je altijd op een andere dag laten plaatsvinden.
En van Palestina?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:50 schreef Nober het volgende:
Of Saoedi-Arabi? Koeweit? Verenigd Arabische Emiraten? Bahrein? Oman? Jordani?quote:
Volgens de pro-Palestijnse activisten is dit slechts 'Pinkwashing' en dus niet oprechtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Het enige land in die regio waar een gay parade mogelijk is. Maar Isral is fascistisch he.
Jaja want de Palestijnen zijn super open, super oprecht, super democratisch, super pro-lhqbt, super pro-homo ect ect. God wat een utopie van westerse vrijheid hebben ze daar. Een voorbeeld voor de wereld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens de pro-Palestijnse activisten is dit slechts 'Pinkwashing' en dus niet oprecht. Daarom blijft men zichzelf voorhouden dat eigenlijk de Palestijnen een veel lhbt-vriendelijkere samenleving hebben.
Mwa, de man met de belangrijkste ministerspost (financin) had een beast-parade voorgesteld om de treffende gelijkenis tussen beesten en de deelnemers van de Gay-parade te laten zien. Gaaf land, Isral.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Het gaat niet door ivm door de drone aanvallen lijkt mequote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:52 schreef QAnonn het volgende:
Is Femke Halsema al onderweg naar Tel Aviv?
Daarom is Saoedi-Arabi een veel beter land toch? Die hangen mensen op of gooien ze van een gebouw. Daar hebben we veel minder problemen mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, de man met de belangrijkste ministerspost (financin) had een beast-parade voorgesteld om de treffende gelijkenis tussen beesten en de deelnemers van de Gay-parade te laten zien. Gaaf land, Isral.
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen klopt voor geen meter.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom is Saoedi-Arabi een veel beter land toch? Die hangen mensen op of gooien ze van een gebouw. Daar hebben we veel minder problemen mee.
Islamfoob.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen klopt voor geen meter.
Een van de grootste bondgenoten van het westen…quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom is Saoedi-Arabi een veel beter land toch? Die hangen mensen op of gooien ze van een gebouw. Daar hebben we veel minder problemen mee.
Olie, geld en economie. Dan mag je van de westerse landen alles maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een van de grootste bondgenoten van het westen…
Het Westen heeft er schijnbaar ook geen problemen mee.
Het allerergste land ter wereld!!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Klopt voor geen meterquote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen klopt voor geen meter.
maar waarom komen ze dan vooral op voor de belangen van de palestijnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Als je kijkt naar wat de huidige belangrijkste beleidsbepaler in het kabinet aan uitlatingen doet over homo’s? Nee, dan klopt dat geschetste beeld van veilige haven voor homo’s in een omgeving vol barbaars gedachtegoed voor geen meter.quote:
Dit klopt natuurlijk wl, alleen jij probeert hier de omringende Islamitische landen ter verdedigen en denkt dat te kunnen bewerkstelligen door het beeld te schetsen dat het in Isral eigenlijk ook slecht is gesteld met de vrijheden voor lhbt-ers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus wegens uitspraken van een politicus is ineens het hele LGBTQ-verhaal in het M.O. eigenlijk hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat de huidige belangrijkste beleidsbepaler in het kabinet aan uitlatingen doet over homo’s? Nee, dan klopt dat geschetste beeld van veilige haven voor homo’s in een omgeving vol barbaars gedachtegoed voor geen meter.
Alleen in werkelijkheid zijn ze wel veilig en heeft iedereen alle vrijheid alleen je hebt een minister gevonden die debiel is. Ondertussen negeer je beleidsbepalers in buurlanden en hun uitspraken omdat het je niet uitkomt. Heel erg logisch buiten dam, erg logisch....quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat de huidige belangrijkste beleidsbepaler in het kabinet aan uitlatingen doet over homo’s? Nee, dan klopt dat geschetste beeld van veilige haven voor homo’s in een omgeving vol barbaars gedachtegoed voor geen meter.
Religieuze kringen? Of de minister van Financin? De ministerspost met veruit de meeste macht stel je aan terwijl je op de hoogte bent van de volgende uitspraken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk wl, alleen jij probeert hier de omringende Islamitische landen ter verdedigen en denkt dat te kunnen bewerkstelligen door het beeld te schetsen dat het in Isral eigenlijk ook slecht is gesteld met de vrijheden voor lhbt-ers.
De realiteit is echter dat Isral een erg homovriendelijk land is. Ja, er zijn binnen de religieuze krijgen natuurlijk zeker een aantal mafklappers hebt die moeite met homoseksualiteit hebben, maar die heb je letterlijk overal, ook in Nederland.
Ofquote:“I’m a fascist homophobe, but I’m a man of my word… I won’t stone gays, and you won’t feed me shrimp.”
Nee, dat is inderdaad het toonbeeld van een overheid die echt ontzettend begaan is met het lot van de homoseksuelen in het land. Maar ga vooral door met je bijzonder vermakelijke act om dit recht te lullenquote:The Pride Parade was “worse than the acts of animals.” This is a group of deviants carrying out an act that the Israeli public is revolted by.
De bokkensprongen die je continu maakt om een heel geforceerd punt te kunnen maken blijven wonderlijk om te zien.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Religieuze kringen? Of de minister van Financin? De ministerspost met veruit de meeste macht stel je aan terwijl je op de hoogte bent van de volgende uitspraken?
[..]
Of
[..]
Nee, dat is inderdaad het toonbeeld van een overheid die echt ontzettend begaan is met het lot van de homoseksuelen in het land. Maar ga vooral door met je bijzonder vermakelijke act om dit recht te lullen
De meest invloedrijke Isralische minister noemt zichzelf een facistische homofoob. Dan blijf je vrij dicht bij het onderwerp of Isral wel zo’n fijn land is voor homo’s in tegenstelling tot de regio. Maar zodra jij het bokkensprongen noemt ben ik gerustgesteld dat ik vrij juist zit.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De bokkensprongen die je continu maakt om een heel geforceerd punt te kunnen maken blijven wonderlijk om te zien.
Dat is het ook, zie post 30.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De meest invloedrijke Isralische minister noemt zichzelf een facistische homofoob. Dan blijf je vrij dicht bij het onderwerp of Isral wel zo’n fijn land is voor homo’s in tegenstelling tot de regio. Maar zodra jij het bokkensprongen noemt ben ik gerustgesteld dat ik vrij juist zit.
Geldt dan ook voor Nederland. Want hier worden ambtenaren ook toegestaan om te weigeren om homo's in de echt te verbinden. Kan allemaal in Nederland. Ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen maar omdat daar alle flats plat liggen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die zijn gestopt met het van flats gooien van flikkers.
Dank je dat je het ff uitlegt en de zwartgallige grap verpest.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Alleen maar omdat daar alle flats plat liggen.
Mag je me even quoten waar ik dat precies zo zegquote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is het ook, zie post 30.
Hoe uit die harde cijfers moet blijken dat Isral eigenlijk net zoiets is als Libanon, Irak en Syri qua LGBTQ-rechten, is vooral een puzzel die jij mag uitleggen aan iedereen hier.
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geldt dan ook voor Nederland. Want hier worden ambtenaren ook toegestaan om te weigeren om homo's in de echt te verbinden. Kan allemaal in Nederland. Ieder voor zich en god voor ons allen.
Bovendien (en als ik me niet vergis) was het Israel die als eerste een transseksueel naar het Eurosongfestival stuurde. Toch een duidelijk politiek statement dunkt me. Ondanks het feit dat dit liedjesfestijn steeds meer een freakshow is geworden.
Hadden we hier een aantal jaar geleden niet de zogeheten 'de Nashville-verklaring' die werd ondertekend door onder meer CU en SGP politici? Als we jouw lijn van redeneren moeten volgen is Nederland daarom niet beter dan Irak.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Religieuze kringen? Of de minister van Financin? De ministerspost met veruit de meeste macht stel je aan terwijl je op de hoogte bent van de volgende uitspraken?
[..]
Of
[..]
Nee, dat is inderdaad het toonbeeld van een overheid die echt ontzettend begaan is met het lot van de homoseksuelen in het land. Maar ga vooral door met je bijzonder vermakelijke act om dit recht te lullen
@Hyaenidaequote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:29 schreef superniger het volgende:
Gaat gay pride in Palestina wel door?
[ afbeelding ]
En de ophef was bijzonder groot aanwezig niet? Kun je nagaan als de minster destijds zichzelf zou omschrijven als een ‘facistische homofoob’.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hadden we hier een aantal jaar geleden niet de zogeheten 'de Nashville-verklaring' die werd ondertekend door onder meer CU en SGP politici?
Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mag je me even quoten waar ik dat precies zo zeg
Er zitten in de LGBTQ World Index of Equality ook nog wel wat gradaties tussen Isral en de rest van het M.O.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.
Zeg dat ook even tegen die homo's die voor de kat zijn viool naar het stadhuis gaan. Je bent ambtenaar en je hebt maar gewoon je werk te doen. En niet gaan zeiken over je religieuze principes.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.
Dat is dus iets heel anders. Bedankt dat je het zelf even zo goed neerzet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.
Oh, ja, sorry dat ik met harde data, cijfers en statistieken kom om een bewering te onderbouwen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dus iets heel anders. Bedankt dat je het zelf even zo goed neerzet.
Wel opvallend dat we naarstig zoeken naar indexen en of er een transgender naar het ESF is gestuurd, maar dat we heel krampachtig de uitspraken van de meest invloedrijke minister niet zien. Een man die zichzelf openlijk homofoob en facist noemt lijkt me toch als Isralische homo niet heel geruststellend, ongeacht of er op dat moment wel of niet in Saudi Arabi een homo wordt opgehangen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, ja, sorry dat ik met harde data, cijfers en statistieken kom om een bewering te onderbouwen.
![]()
Data en feiten geven een beter inzicht dan een uitspraak van n minister. Maar waarom stop je de volgende keer tijdens jouw Hadj niet in Tel-Aviv? Dan kun je zelf de proef op de som nemen. Vraag mensen daar hoe zij over homoseksualiteit denken en vervolgens in Mekka. Je zult versteld staan van de verschillen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dus iets heel anders. Bedankt dat je het zelf even zo goed neerzet.
Wel opvallend dat we naarstig zoeken naar indexen en of er een transgender naar het ESF is gestuurd, maar dat we heel krampachtig de uitspraken van de meest invloedrijke minister niet zien. Een man die zichzelf openlijk homofoob en facist noemt lijkt me toch als Isralische homo niet heel geruststellend, ongeacht of er op dat moment wel of niet in Saudi Arabi een homo wordt opgehangen.
Uhm, dat ik met primaire bronnen kom is een matige uiting van belezen zijn?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]voor iemand die zichzelf ontzettend belezen noemt is dit wel heel matig. Lees nou gewoon eens wat ik zeg en reageer drop, dat praat wat makkelijker.
Dat is een homofobe minister, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het in Israel niet veilig is voor homo's, dat is het namelijk wel. De mening van een mafkees op een hoge positie doet daar niks aan af. Je kan in Tel Aviv of Jerusalem gewoon hand in hand met je vriend over straat, dat kun je hier in Utrecht niet eens zonder bepaalde risico's te lopen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De meest invloedrijke Isralische minister noemt zichzelf een facistische homofoob. Dan blijf je vrij dicht bij het onderwerp of Isral wel zo’n fijn land is voor homo’s in tegenstelling tot de regio. Maar zodra jij het bokkensprongen noemt ben ik gerustgesteld dat ik vrij juist zit.
Dat klopt. Maar als de minister van financin zichzelf openlijk fascist en homofoob noemt kunnen moeilijk jezelf nog op de borst kloppen qua homorechten. Dat is overigens iets anders dan wensen dat je in Aleppo zit wanneer je in Tel Aviv woont.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Data en feiten geven een beter inzicht dan een uitspraak van n minister.
Wat is nu eigenlijk je probleem? Ja, de man komt er rond voor uit dat hij niks van homo's wil weten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Of
[..]
Want die ene minister vertegenwoordigt niet alleen het hele land, hij vertegenwoordigt ook de hele geschiedenis va dat land. En de normen en waarden. En de publieke opinie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als de minister van financin zichzelf openlijk fascist en homofoob noemt kunnen moeilijk jezelf nog op de borst kloppen qua homorechten. Dat is overigens iets anders dan wensen dat je in Aleppo zit wanneer je in Tel Aviv woont.
Die zichzelf ook openlijk fascist noemt. En dat krijgt dan de belangrijkste ministerspost die er is? Dan ben je geen veilige haven meer. Linksom of rechtsom heb je dan toch als homoseksueel een probleem in dat land.quote:
Zeker! De belangrijkste ministerspost wil je altijd geven aan iemand die zichzelf homofoob en fascist noemt. Regel 1 in de politiek.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk je probleem? Ja, de man komt er rond voor uit dat hij niks van homo's wil weten.
Die mensen bestaan. En ze wonen overal en nergens. Ik heb liever dat iemand hier gewoon eerlijk over is, dan dat hij gaat lopen huichelen.
Oh, het is geen veilige haven meer.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die zichzelf ook openlijk fascist noemt. En dat krijgt dan de belangrijkste ministerspost die er is? Dan ben je geen veilige haven meer. Linksom of rechtsom heb je dan toch als homoseksueel een probleem in dat land.
Ik durf met zekerheid te stellen dat de homoseksueel nu wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan de uitspraken van een minister.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die zichzelf ook openlijk fascist noemt. En dat krijgt dan de belangrijkste ministerspost die er is? Dan ben je geen veilige haven meer. Linksom of rechtsom heb je dan toch als homoseksueel een probleem in dat land.
Dat is gewoon een vent die zich openlijk belachelijk maakt, ik denk dat er niet een homo is in Israel die door hem slapeloze nachten heeft.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gekkies heb je overal, wij hadden bijna een MP die het liefst alle Marokkanen zou deporteren. Zo heeft elk land wel een speciaal geval.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker! De belangrijkste ministerspost wil je altijd geven aan iemand die zichzelf homofoob en fascist noemt. Regel 1 in de politiek.
Maar nu gaan we dingen door elkaar halen. Je belangrijkste minister die zichzelf fascist noemt is wel een ander niveau dan zichzelf openlijk belachelijk maken? Laten we Nederland even een beschaafde democratie noemen; als dat hier gebeurt is het toch gewoon politieke crisis cq. val van het kabinet. Dat hele riedeltje van Isral als baken van licht in een omgeving van duisternis is helaas echt al wel wat jaren geleden. Helaas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is gewoon een vent die zich openlijk belachelijk maakt, ik denk dat er niet een homo is in Israel die door hem slapeloze nachten heeft.
Financien is de belangrijkste minsterpost in Israel? En deze baan is gegaan naar een homofoob n fascist?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker! De belangrijkste ministerspost wil je altijd geven aan iemand die zichzelf homofoob en fascist noemt. Regel 1 in de politiek.
Als je een publieke functie hebt en je noemt jezelf een homofobe fascist, dan denk ik dat je rustig kan concluderen dat er bij meneer een steekje los zit. Dat Israel zo'n ongeleid projectiel zo'n gewichtige portefeuille geeft moeten ze daar lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar nu gaan we dingen door elkaar halen. Je belangrijkste minister die zichzelf fascist noemt is wel een ander niveau dan zichzelf openlijk belachelijk maken? Laten we Nederland even een beschaafde democratie noemen; als dat hier gebeurt is het toch gewoon politieke crisis cq. val van het kabinet. Dat hele riedeltje van Isral als baken van licht in een omgeving van duisternis is helaas echt al wel wat jaren geleden. Helaas.
Dat is in elk land zo. Je bent de baas van de portemonnee, die baan heeft de meeste macht. Dus ga je even goed kijken naar wat voor persoon die macht gaat en in Israel komen ze dan met hem. Precies mijn puntquote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Financien is de belangrijkste minsterpost in Israel?
Ik denk dat in Israel de meest belangrijke post defensie is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is in elk land zo. Je bent de baas van de portemonnee, die baan heeft de meeste macht. Dus ga je even goed kijken naar wat voor persoon die macht gaat en in Israel komen ze dan met hem. Precies mijn punt
Zeker, helemaal zelf weten. Maar daarmee lijkt het me wel logisch dat mensen de borstklopperij van veilige haven voor homo’s met een korreltje zout gaan nemen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je een publieke functie hebt en je noemt jezelf een homofobe fascist, dan denk ik dat je rustig kan concluderen dat er bij meneer een steekje los zit. Dat Israel zo'n ongeleid projectiel zo'n gewichtige portefeuille geeft moeten ze daar lekker zelf weten.
En waar moet de minister van defensie aankloppen om al z’n uitgaven te kunnen doen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat in Israel de meest belangrijke post defensie is.
Of ze nemen hem niet serieus.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, helemaal zelf weten. Maar daarmee lijkt het me wel logisch dat mensen de borstklopperij van veilige haven voor homo’s met een korreltje zout gaan nemen.
Gunst ja, je hebt gelijk. Want die defensiekerel moet niet denken dat hij zijn zoon kan toestaan om te trouwen met die leuke jongen van hiernaast, dan kan dat stroopsoldaatje mooi fluiten naar zijn geld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En waar moet de minister van defensie aankloppen om al z’n uitgaven te kunnen doen?
Dat zal wel meevallen, gezien de harde data.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, helemaal zelf weten. Maar daarmee lijkt het me wel logisch dat mensen de borstklopperij van veilige haven voor homo’s met een korreltje zout gaan nemen.
Waarom niet? Doet Netanyahu ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gunst ja, je hebt gelijk. Want die defensiekerel moet niet denken dat hij zijn zoon kan toestaan om te trouwen met die leuke jongen van hiernaast, dan kan dat stroopsoldaatje mooi fluiten naar zijn geld.
Geloof jij nu echt dat een homohater Israel voor de leeuwen kan gooien als iemand van de andere, mindere posten, het wagen oneens met zijn opvattingen?
Of dat hij zijn eigenbelang voor landsbelang zou laten gaan?
Opnieuw: niet conform de data.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar nu gaan we dingen door elkaar halen. Je belangrijkste minister die zichzelf fascist noemt is wel een ander niveau dan zichzelf openlijk belachelijk maken? Laten we Nederland even een beschaafde democratie noemen; als dat hier gebeurt is het toch gewoon politieke crisis cq. val van het kabinet. Dat hele riedeltje van Isral als baken van licht in een omgeving van duisternis is helaas echt al wel wat jaren geleden. Helaas.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gunst ja, je hebt gelijk. Want die defensiekerel moet niet denken dat hij zijn zoon kan toestaan om te trouwen met die leuke jongen van hiernaast, dan kan dat stroopsoldaatje mooi fluiten naar zijn geld.
Geloof jij nu echt dat een homohater Israel voor de leeuwen kan gooien als iemand van de andere, mindere posten, het wagen oneens met zijn opvattingen?
Nee, dat nemen enkel mensen met een inherente anti-Isral agenda. Waarmee wederom wordt aangetoond dat het nooit over daadwerkelijke zorg om rechten van mensen gaat. Je zou het moeten toejuichen, dat daar in de omgeving nog een plek is waar vrouwen, homo's en andersdenkenden gelijke rechten hebben. Edoch, die plek heet Isral, en dus raakt men in bepaalde contreien weer direct van de leg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]deze conclusie is even dom als creatief. Welk deel is nou precies te moeilijk voor je?
Isral heeft een homofobe fascist op de belangrijkste ministerspost gezet. Dat is voor de homorechten niet heel bevordelijk dus de conclusie dat Isral een baken van licht is in de omgeving nemen veel mensen terecht met een korrel zout.
Makkelijker kan ik het niet maken.
Ah, het complotargument kom vanzelfsprekend boven drijven als je echt cht niks meer hebtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat nemen mensen met een inherente anti-Isral agenda.
Update. Anders wordt dit niet gelezen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mijn wartaal even doorgestreept.![]()
Hij klopt aan bij die homohater. En dan? Juist op dit punt moet hij bewijzen dat hij het waard is om het geld te beheren.
Complot?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, het complotargument kom vanzelfsprekend boven drijven als je echt cht niks meer hebtvoorspelbaar, maar vermakelijk.
Nou ja, het is te hopen dat de meeste mensen nog wel logisch kunnen nadenken. Al moet je je dat tegenwoordig ook afvragen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onzin. Vergelijk de homorechten van Israel met die van de omringende landen. Dan kom je er vanzelf achter waar een licht brandt en waar het stikdonker is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]deze conclusie is even dom als creatief. Welk deel is nou precies te moeilijk voor je?
Isral heeft een homofobe fascist op de belangrijkste ministerspost gezet. Dat is voor de homorechten niet heel bevordelijk dus de conclusie dat Isral een baken van licht is in de omgeving nemen veel mensen terecht met een korrel zout.
Makkelijker kan ik het niet maken.
*kijkt om zich heen of hij (de geest van) Ralph Inbar kan zien*quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, het complotargument kom vanzelfsprekend boven drijven als je echt cht niks meer hebtvoorspelbaar, maar vermakelijk.
Maar daar heeft niemand, en dus ook ik, het niet over gehad. Enige wat ik stel is dat het met dat Baken van licht-borstklopperij wel meevalt. Sowieso kun je je afvragen waar je mee bezig bent, buiten de homofobe quotes om, als je iemand die zichzelf openlijk fascist noemt een bijzonder belangrijke ministerspost geeft. Dan ben je in het algeheel niet snel een baken van licht.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Complot?
Je negeert keiharde data en cijfers die je uitspraken stuk voor stuk weerleggen.
Niet alleen heb ik dus wel degelijk iets (data en cijfers), juist het glashard ontkennen daarvan kan je inderdaad niet anders duiden dan een inherente anti-Isral bias.
Het grappige is dat jij degene bent die werkelijk niets hebt. Op mijn vraag welke rechten LGBTQ is ontnomen in Isral, of welke wetten er tegen LGBTQ zijn ingevoerd, komt ook geen antwoord.
Het is voor een homo beter in Isral dan in saudi-Arabi. Zeker.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onzin. Vergelijk de homorechten van Israel met die van de omringende landen. Dan kom je er vanzelf achter waar een licht brandt en waar het stikdonker is.
Only in Israel. Een homofobe fascist die op de alternatieve toer gaat. Helemaal te wauw, toch?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is voor een homo beter in Isral dan in saudi-Arabi. Zeker.
Maar de belangrijkste minister die ze beesten noemt een een alternatieve beestenparade naast de gaypride wil organiseren? Mwa, dan is mijn definitie van baken van licht klaarblijkelijk net wat anders.
Eh. Wat?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Only in Israel. Een homofobe fascist die op de alternatieve toer gaat. Helemaal te wauw, toch?
Stel je voor dat je 1 goed woordje over hebt voor een land als Israel, dat kan niet!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:22 schreef SilverMane het volgende:
Jongens @:Buitendam geeft niets om homo's hij wil gewoon lekker haten op Isral (over de ruggen van anderen) zoals al zijn geloofsgenoten.
Ze zijn op de n of andere manier zogenaamd ook altijd rete goed genformeerd. Alsof hij zelf goed zou bijhouden wat voor (persoonlijke ) opinies ministers erop na houden van welk ander land.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:40 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Stel je voor dat je 1 goed woordje over hebt voor een land als Israel, dat kan niet!
Israel is HET kwaad! Daar kan niets aan goed zijn anders vervalt het denkbeeld van 1 kwaadaardige vijand en 1 zielig slachtoffertje.
Gegeven dat de aarde met een overbevolkingsprobleem zit, zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:30 schreef Nattekat het volgende:
Bijna alsof het niet slim is om zoiets te doen terwijl de raketten uit de hemel vallen.
Ik heb geen idee welk punt je nu wilt maken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
alternatieve beestenparade naast de gaypride wil organiseren.
Dus geen of/of maar en/en.
Dat kun je vrij simpel via de media volgen. De uitspraken van ministers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:45 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Ze zijn op de n of andere manier zogenaamd ook altijd rete goed genformeerd. Alsof hij zelf goed zou bijhouden wat voor (persoonlijke ) opinies ministers erop na houden van welk ander land.
Nee, dat valt niet mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar daar heeft niemand, en dus ook ik, het niet over gehad. Enige wat ik stel is dat het met dat Baken van licht-borstklopperij wel meevalt. Sowieso kun je je afvragen waar je mee bezig bent, buiten de homofobe quotes om, als je iemand die zichzelf openlijk fascist noemt een bijzonder belangrijke ministerspost geeft. Dan ben je in het algeheel niet snel een baken van licht.
Dit.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:22 schreef SilverMane het volgende:
Jongens @:Buitendam geeft niets om homo's hij wil gewoon lekker haten op Isral (over de ruggen van anderen) zoals al zijn geloofsgenoten.
Ja, nu ze nog maar 20 cm hoog zijn was het gewenste effect weg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die zijn gestopt met het van flats gooien van flikkers.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De gay pride van Libanon is over een maand in Beiroet.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, de man met de belangrijkste ministerspost (financin) had een beast-parade voorgesteld om de treffende gelijkenis tussen beesten en de deelnemers van de Gay-parade te laten zien. Gaaf land, Isral.
Ben jij gewoon een kaaskop of een moslim? Serieuze vraag.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kun je vrij simpel via de media volgen. De uitspraken van ministers.
Maar ik ben blij dat het in je straatje past
Helaas is hij waarschijnlijk een kaaskop, maar dan van Bij1 of GL.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben jij gewoon een kaaskop of een moslim? Serieuze vraag.
Oh god, ik ga een kaarsje voor hem opsteken.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Helaas is hij waarschijnlijk een kaaskop, maar dan van Bij1 of GL.
Uiteindelijk moest de minister in kwestie toen toch het beleid van de regering uitvoeren, en voor de veiligheid zorgen. Tegen religie-gekken, ultra rechtse figuren.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarom is Queers for Palestine ook zo'n tranendal. Het is pijnlijk om te zien dat mensen een morele positie innemen gebaseerd op zo'n fundamentele onwetendheid.quote:Op zondag 15 juni 2025 06:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Uiteindelijk moest de minister in kwestie toen toch het beleid van de regering uitvoeren, en voor de veiligheid zorgen. Tegen religie-gekken, ultra rechtse figuren.
National Security Minister Itamar Ben Gvir will reportedly oversee security for the Jerusalem Pride Parade this week, despite event organizers appealing to Prime Minister Benjamin Netanyahu to keep him away from proceedings.
Ben Gvir, who is responsible for the police force as national security minister, has rejected the organizers’ appeals and will fully participate in preparing for and monitoring the march, according to reports on both Channels 12 and 13 Sunday evening.
The far-right lawmaker — who was once at the forefront of the extremist protests against the parade — has reportedly said he will hold situational assessments ahead of Monday’s march and be present at the police’s command center at the event.
Trouwens in Jeruzalem ging de gay parade 2025 wel door.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Zoiets is niet mogelijk in omringende landen. Ook niet in het free Palestine, die mensen zitten in roze bubbel.
Beiroet heeft ook een eigen feestje in augustusquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Maar dat laten vallen als een baksteen van de homo-gemeenschap gebeurt natuurlijk al op een hoger niveau door een politicus de belangrijkste ministerspost te geven die openlijk zichzelf homofoob en fascist noemt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zeg je dit: uiteindelijk zal 'progressief' Nederland in haar slaafse wens islamieten tevreden te houden ook LGBTQ laten vallen als een baksteen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]slinger jezelf weg, circusclown.
Nee hoor circusclowntje. Iedereen heeft je inhoudelijk al weerwoord gegeven dus er viel weinig aan toe te voegen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]en de argumenten waren weer eens op. Geeft niet.
Ah, dit is het niveau. Vallen nu wel wat puzzelstukjes in elkaar.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overigens gaat die minister over geld en niet over morele kwesties....
Nee wel een index over homorechten en daaruit blijkt dat Isral een baken van licht is in de regio.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:14 schreef Mubassie het volgende:
Heeft er trouwens al iemand een opmerking gemaakt over een fascistische minister op een belangrijke post?
De laatste was in 2020. Organisatoren werden ook elke keer gearresteerd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:24 schreef -XOR- het volgende:
De gay pride van Libanon is over een maand in Beiroet.
Als zo’n iemand uit deze demonstratie in Nederland met een Isralische vlaggetje zou lopen, grote kans dat die lastig dan agressief belaagd zou worden door de Queens for Palestine.quote:Op zondag 15 juni 2025 07:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom is Queers for Palestine ook zo'n tranendal. Het is pijnlijk om te zien dat mensen een morele positie innemen gebaseerd op zo'n fundamentele onwetendheid.
Het bewijst het enorme privilege van de Palliecrowd. Waar anders kan je ermee wegkomen zo onwetend te zijn en standpunten in te nemen die letterlijk je dood zouden betekenen?
Ja, zitten er wel meer, eentje die pleit voor uitroeien Palestijnse volk, weet de naam zo gauw niet. Maar deze minister moest en moet gewoon het regeringsbeleid uitvoeren en ervoor zorgen dat de gaypride veilig verloopt.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:14 schreef Mubassie het volgende:
Heeft er trouwens al iemand een opmerking gemaakt over een fascistische minister op een belangrijke post?
Die zag ik voorbij komen op TikTok.quote:Op zondag 15 juni 2025 08:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beiroet heeft ook een eigen feestje in augustus
Maar waarom zou je dat doen? Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken waarbij je richting het opzoeken van confrontatie gaat, zonder echt iets fout te doen. Maar erg handig is het niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als zo’n iemand uit deze demonstratie in Nederland met een Isralische vlaggetje zou lopen, grote kans dat die lastig dan agressief belaagd zou worden door de Queens for Palestine.
Maar als je vraagt om de letterlijke quote om deze mening aan te tonen blijft het stil.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:35 schreef opgebaarde het volgende:
Een mensenrecht als vrijheid geaardheid is voor die nonqueers belangrijker dan onderdrukking of zelfs de dood
De Isralisch vlag staat niet voor een collectief gedachtengoed. Genoeg tegenstanders die tegen de regering Netanyahu zijn zo blijkt wel uit demonstraties. Deze gays ongetwijfeld ook. Zelfs in Amsterdam kun je maar beter geen keppeltje dragen omdat je anders wordt bespuugd of erger in elkaar wordt geslagen. Dus je kunt eigenlijk niet vertonen met een Isralische vlag of een keppeltje. Alsof ze per definitie staan voor goedkeuring van het Isralische beleid.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen? Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken waarbij je richting het opzoeken van confrontatie gaat, zonder echt iets fout te doen. Maar erg handig is het niet.
Die weigerambtenaar doet daadwerkelijk iets niet/werkt tegen, die homofobe minister heeft een mening en staat de boel toch principieel toe volgens die quotes. Gedachtes zijn minder belangrijk dan daden. Vrijheid van meningsuiting in zijn beste vorm wat mij betreft. Je punt is vrij zwak in deze.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je dient aan beide zijden genuanceerd te zijn, denk ik. En dat de groep Isralirs de straat op gaat om te demonstreren tegen deze regering vind ik ook echt een heel goede zaak. Evenals de Palestijnen die lieten zien dat Hamas met 7 oktober een schandelijke aanslag heeft gepleegd.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Isralisch vlag staat niet voor een collectief gedachtengoed. Genoeg tegenstanders die tegen de regering Netanyahu zijn zo blijkt wel uit demonstraties. Deze gays ongetwijfeld ook. Zelfs in Amsterdam kun je maar beter geen keppeltje dragen omdat je anders wordt bespuugd of erger in elkaar wordt geslagen. Dus je kunt eigenlijk niet vertonen met een Isralische vlag of een keppeltje. Alsof ze per definitie staan voor goedkeuring van het Isralische beleid.
Het frappant is dat je wel genuanceerd dient te zijn als het om steun aan de Palestijnse zaak gaat.
Maar dan beoordeel jij hem dus alleen op zijn acties tijdens het minsiterschap? Dat kan, maar ik vind dat je een minister ook mag beoordelen op hetgeen hij in het verleden heeft gedaan, en daarmee bedoel ik dus die beestenparade als tegendemonstratie. Waar hij nog altijd in woorden laat blijken achter te staan.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:12 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Die weigerambtenaar doet daadwerkelijk iets niet/werkt tegen, die homofobe minister heeft een mening en staat de boel toch principieel toe volgens die quotes. Gedachtes zijn minder belangrijk dan daden. Vrijheid van meningsuiting in zijn beste vorm wat mij betreft. Je punt is vrij zwak in deze.
10 jaar geleden zouden we gelachen hebben om zo'n bericht als hierboven.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen? Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken waarbij je richting het opzoeken van confrontatie gaat, zonder echt iets fout te doen. Maar erg handig is het niet.
Of ik verbazing toon bij alle Palestijnse vlaggen? Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
10 jaar geleden zouden we gelachen hebben om zo'n bericht als hierboven.
Vraag me wel af of je ook dezelfde verbazing toont bij alle Palestijnse vlaggen (wat geen theoretische kwestie is).
Je zegt toch dat je je afvraagt waarom iemand met een Isralische vlag zou lopen hier in Nederland?quote:Op zondag 15 juni 2025 10:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of ik verbazing toon bij alle Palestijnse vlaggen? Ik snap niet wat je bedoelt.
Er werd eerder in dat bericht gerefereerd naar een demonstratie. Daarom had ik het ook over de confrontatie opzoeken. Wat mij betreft mag iedereen met elke vlag rondlopen, doe je ding.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je zegt toch dat je je afvraagt waarom iemand met een Isralische vlag zou lopen hier in Nederland?
Dus heb je die verbazing ook bij andere vlaggen (zoals de Palestijnse)?
Maar nu in macht staat hij het toe. Ik wil de kost niet geven voor de gedachtes van bergen mensen van het tolerante Nederland. Het verschil tussen fascistische regimes en tolerante regimes zit hem in de ruimte die gegeven wordt.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dan beoordeel jij hem dus alleen op zijn acties tijdens het minsiterschap? Dat kan, maar ik vind dat je een minister ook mag beoordelen op hetgeen hij in het verleden heeft gedaan, en daarmee bedoel ik dus die beestenparade als tegendemonstratie. Waar hij nog altijd in woorden laat blijken achter te staan.
Ja, maar wacht even. Dan moet je hem ook op alles beoordelen als minister. En dan kun je in de verste verte niet meer spreken van een tolerant regime, gezien zijn beleid in dienst van de kolonisten en de nederzettingen.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:50 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Maar nu in macht staat hij het toe. Ik wil de kost niet geven voor de gedachtes van bergen mensen van het tolerante Nederland. Het verschil tussen fascistische regimes en tolerante regimes zit hem in de ruimte die gegeven wordt.
Ja, het is wel klaar zo.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er werd eerder in dat bericht gerefereerd naar een demonstratie. Daarom had ik het ook over de confrontatie opzoeken. Wat mij betreft mag iedereen met elke vlag rondlopen, doe je ding.
Typisch dat je niet tussen de regels doorleest. Dat is niet een positief bericht, maar een bewijs van hoe jouw stijl op anderen overkomt.quote:
Grappig dat jij nooit inhoudelijk kan worden. Het is altijd net 1 slag te moeilijk.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Typisch dat je niet tussen de regels doorleest.
Om inhoudelijk in te gaan op de ander moet er wel inhoud zijn he. De assertie dat n figuur op een ministerspost (die gewoon zijn werk uitvoert) wat zegt over het land als geheel terwijl alle objectieve data zoals wetten, homovriendelijkheidsindices en evenementen zoals daadwerkelijk georganiseerde Prides dat tegenspreken, heeft natuurlijk geen inhoud om op in te gaan.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Grappig dat jij nooit inhoudelijk kan worden. Het is altijd net 1 slag te moeilijk.
Nou nee niet echt, als jij door mijn straat komt marcheren met een nazivlag sla ik je echt met een stuk hout in je nek. Er zijn grenzen.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er werd eerder in dat bericht gerefereerd naar een demonstratie. Daarom had ik het ook over de confrontatie opzoeken. Wat mij betreft mag iedereen met elke vlag rondlopen, doe je ding.
Precies. Lekker niet doen dan en gewoon veinzen alsof je het snapt. Voor iedereen beter.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Om inhoudelijk in te gaan op de ander moet er wel inhoud zijn he. De assertie dat n figuur op een ministerspost (die gewoon zijn werk uitvoert) wat zegt over het land als geheel terwijl alle objectieve data zoals wetten, homovriendelijkheidsindices en evenementen zoals daadwerkelijk georganiseerde Prides dat tegenspreken, heeft natuurlijk geen inhoud om op in te gaan.
Toevallig wel dat jij de enige bent die stug door blijft posten terwijl iedereen inhoudelijk al je oren heeft gewassen. Ik hoefde je alleen nog maar circusclown te noemenquote:Op zondag 15 juni 2025 20:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies. Lekker niet doen dan en gewoon veinzen alsof je het snapt. Voor iedereen beter.
quote:Op zondag 15 juni 2025 20:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee niet echt, als jij door mijn straat komt marcheren met een nazivlag sla ik je echt met een stuk hout in je nek. Er zijn grenzen.
Volgens mij is dat ook gewoon strafbaar, dus dat lijkt me berhaupt geen discussie.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee niet echt, als jij door mijn straat komt marcheren met een nazivlag sla ik je echt met een stuk hout in je nek. Er zijn grenzen.
Mwa, dat valt wel mee. Juist het niet meer hebben van inhoudelijke argumenten deed jou ertoe zetten om niet meer verder te komen dan schelden.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toevallig wel dat jij de enige bent die stug door blijft posten terwijl iedereen inhoudelijk al je oren heeft gewassen. Ik hoefde je alleen nog maar circusclown te noemen
Dat zal het wel zijn ja.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, dat valt wel mee. Juist het niet meer hebben van inhoudelijke argumenten deed jou ertoe zetten om niet meer verder te komen dan schelden.
Ik begrijp jou ook niet. Jouw standpunt over de vrijheid in Isral is zo extreem simpel en je bent doof voor elk reactie dat ik sinds je post een dag of twee geleden eigenlijk al je posts volledig negeer. Net zoals de posts van bianconeri. Zonde van de energie en bytesquote:Op zondag 15 juni 2025 20:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies. Lekker niet doen dan en gewoon veinzen alsof je het snapt. Voor iedereen beter.
Ik hebt ltterlijk hetzelfde gevoel omgekeerd bij een aantal dus ik kan het niet heel erg vinden, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp jou ook niet. Jouw standpunt over de vrijheid in Isral is zo extreem simpel en je bent doof voor elk reactie dat ik sinds je post een dag of twee geleden eigenlijk al je posts volledig negeer. Net zoals de posts van bianconeri. Zonde van de energie en bytes
Israel is vergeleken andere landen in het Midden-Oosten een 'baken van licht' qua binnenlandse politiek. Dat valt toch niet te ontkennen?quote:Op zondag 15 juni 2025 09:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, dit is het niveau. Vallen nu wel wat puzzelstukjes in elkaar.
Als je de laatste rapporten van mensenrechtenorganisaties en uitspraken van politici leest dan kan ik geen argument bedenken om die baken van licht te verantwoorden.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is vergeleken andere landen in het Midden-Oosten een 'baken van licht' qua binnenlandse politiek. Dat valt toch niet te ontkennen?
Niet zo antisemitisch doenquote:Op maandag 16 juni 2025 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je de laatste rapporten van mensenrechtenorganisaties en uitspraken van politici leest dan kan ik geen argument bedenken om die baken van licht te verantwoorden.
Daarom had ik het over binnenlandse politiek.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je de laatste rapporten van mensenrechtenorganisaties en uitspraken van politici leest dan kan ik geen argument bedenken om die baken van licht te verantwoorden.
Maar over welke aspecten van de binnenlandse politiek heb jij het dan?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom had ik het over binnenlandse politiek.
Welke gasten?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen die gasten niet in het leger?
Kunnen wij hier in het Westen kijken hoe zo'n diversiteitskrijgsmacht werkt.
Nee, daarom heb ik de ruwe data in post 30 geplaatst.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De cijfers m.b.t. vrouwenrechten, recht op eigen of geen religie, werknemersrechten, mate van democratie en politieke vrijheid, ofwel gewoon mensenrechten, gaan ook niet heel veel verschillen van de hier genoemde cijfers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus wegens uitspraken van een politicus is ineens het hele LGBTQ-verhaal in het M.O. eigenlijk hetzelfde.
Isral is inderdaad qua veiligheid en rechten voor LGBTQ een veilige haven te noemen, daarom vluchtten Palestijnse LGBTQ'ers er bijvoorbeeld heen.
Kijken we naar de LGBTQ rights world index, staat Isral op 42, tussen Griekenland en Estland in, nog voor Kroati en Japan, in een lijst van 197 landen.
Waar de rest van het M.O. staat?
Bahrain op 103
Jordani op 145
Syri op 150
Libanon op 157
Irak op 167
S.A. op 168
VAE op 171
Qatar op 187
Koeweit op 188
Oman op 193
https://www.equaldex.com/equality-index
Dus ja. Isral is inderdaad een veilige haven in dat gebied.
Ja ik vind het prima om nog een keer uit te leggen dat je inderdaad beter in Tel Aviv dan Aleppo kunt zitten als homo, maar dat baken van licht naar mijn idee niet helemaal strookt met de werkelijkheid gezien de huidige openlijk fascistode bestuurders.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik de ruwe data in post 30 geplaatst.
Bj deze nogmaals.
[..]
De cijfers m.b.t. vrouwenrechten, recht op eigen of geen religie, werknemersrechten, mate van democratie en politieke vrijheid, ofwel gewoon mensenrechten, gaan ook niet heel veel verschillen van de hier genoemde cijfers.
Dus ja. Isral is inderdaad een baken van licht in een zee van middeleeuwse duisternis.
Dat kan.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja ik vind het prima om nog een keer uit te leggen dat je inderdaad beter in Tel Aviv dan Aleppo kunt zitten als homo, maar dat baken van licht naar mijn idee niet helemaal strookt met de werkelijkheid gezien de huidige openlijk fascistode bestuurders.
Jij interpreteert de statistieken anders. Een metaforische titel is altijd onderhevig aan een mening en kun je nooit als feit neerzetten. Een fascistode regering kan in mijn ogen onmogelijk baken van licht worden genoemd en jij vindt van wel. Meer is het niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan.
De statistieken zeggen iets anders.
Je kan ook beter ongelovige, vrouw of werkloos zijn daar trouwens.
Al decennia.
Statistieken zijn statistieken. Cijfers zijn cijfers.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij interpreteert de statistieken anders. Een metaforische titel is altijd onderhevig aan een mening en kun je nooit als feit neerzetten. Een fascistode regering kan in mijn ogen onmogelijk baken van licht worden genoemd en jij vindt van wel. Meer is het niet.
Waaruit we kunnen concluderen dat je beter als homo in Isral kunt wonen dan Iran. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Statistieken zijn statistieken. Cijfers zijn cijfers.
Geen idee? Daar heb ik het nooit over gehad. Het ging mij om de zelfbenoemde ‘homofobe fascist’ minister die onderdeel is van de regering.quote:Voorts had ik nog een vraag openstaan: welke anti-homo wetten zijn thans daar ingevoerd, staan in de papieren om ingevoerd te worden en waar kan ik dat teruglezen?
Nee, het is een baken van licht mbt LHBTQ-rechten in de omgeving.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waaruit we kunnen concluderen dat je beter als homo in Isral kunt wonen dan Iran. Bijvoorbeeld.
Maar je statistiek en cijfers geven nergens aan vanaf welk nulpunt we kunnen spreken van de titel ‘baken van licht’. Dat is aan een mening onderhevig en die delen wij niet.
[..]
Geen idee? Daar heb ik het nooit over gehad. Het ging mij om de zelfbenoemde ‘homofobe fascist’ minister die onderdeel is van de regering.
Vind ik niet. Ook conform de data.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is een baken van licht mbt LHBTQ-rechten in de omgeving.
Conform de data.
Niet echt.quote:
Nee stelt hij nergens. Maar wat ze in Syri, Jordani en Irak allemaal doen is op geen enkele wijze een excuus om als "baken van licht" dan een zelfbenoemde "fascistische homohater" tot minister te benoemen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar begrijp ik goed dat Isral eigenlijk net zo erg is als pak 'm beet Syri, Jordani en Irak qua LHBTQ? Gewoon voor de goede orde.
Dit was de reactie: Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo's veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee stelt hij nergens. Maar wat ze in Syri, Jordani en Irak allemaal doen is op geen enkele wijze een excuus om als "baken van licht" dan een zelfbenoemde "fascistische homohater" tot minister te benoemen.
In die landen gaan ze schandalig slecht met homo's om.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit was de reactie: Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo's veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.
En wat doen ze in Syri, Jordani en Irak?
Doen ze ook niet. Hoeft ook niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die landen gaan ze schandalig slecht met homo's om.
Maar dat is ook niet iets waar Israel zich op wat voor manier achter kan verschuilen.
Nou we vinden het eerder zorgwekkend dat een land dat altijd veel op het onze leek aan het afglijden is naar een vrij onprettig land. Waar het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters een symptoom van is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doen ze ook niet. Hoeft ook niet.
Daar zijn LGBTQ-rechten namelijk al een tijdje bij wet gewaarborgd. Zie post 30 ook nog een keer.
Ik snap dat voor bepaalde mensen werkelijk alles met Isral en hoe slecht dat land is te maken moet hebben, maar dit is gewoon een strijd die zelfs de meest geharde Pro-Pallie drone niet gaat winnen.
Het zou bij mij een probleem zijn als in Isral homo's gexecuteerd worden, inderdaad.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou we vinden het eerder zorgwekkend dat een land dat altijd veel op het onze leek aan het afglijden is naar een vrij onprettig land. Waar het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters een symptoom van is.
Of is het bij jou pas een probleem als het gelijk is aan Iran?
Vooralsnog geen. Maar dat soort dingen beginnen vaak wel bij het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters op invloedrijke posities. Dus als een land dat tolereert is dat zorgwekkend.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zou bij mij een probleem zijn als in Isral homo's gexecuteerd worden, inderdaad.
En een 'vrij onprettig land'. Ook maar aan jou: welke anti-homo wetten zijn er in de maak? Reeds ingevoerd?
Dat is dat land ook niet of niet meer als ze zelfbenoemde fascistische homohaters in de regering tolereert.quote:Het is andersom, Hexagon: dat Isral inderdaad een baken van licht is daar m.b.t. LGBTQ mag vooral NIET benoemd worden,
Nee, men vind vooral dat er niets aan de regering van dat land deugt. Dat land kan ook een regering kiezen die wel normaal doet. Dat slachtofferrol gedoe alsof ze er niets aan kunnen doen, daar trappen we niet in.quote:want het narratief is in progressieve kring nu eenmaal dat werkelijk niets aan dat land deugt.
Vooralsnog geen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vooralsnog geen. Maar dat soort dingen beginnen vaak wel bij het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters op invloedrijke posities. Dus als een land dat tolereert is dat zorgwekkend.
[..]
Dat is dat land ook niet of niet meer als ze zelfbenoemde fascistische homohaters in de regering tolereert.
[..]
Nee, men vind vooral dat er niets aan de regering van dat land deugt. Dat land kan ook een regering kiezen die wel normaal doet. Dat slachtofferrol gedoe alsof ze er niets aan kunnen doen, daar trappen we niet in.
Zelfkennis is altijd een goed begin.quote:
Afgrijselijk inderdaad.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval de aanwijzing dat een zelfbenoemde fascistische homohater in de regering wordt getolereerd. Die hoeft nog geen wetten ingevoerd te hebben om te weten dat dat niet pluis is. Alleen al omdat hij dergelijke denkbeelden zo normaliseert.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooralsnog geen.
Wanneer denk je dat die er gaan komen? Welke bewijzen heb je?
Ja, eigenlijk wel. De meerderheid van het volk heeft die man min of meer aan de macht gebracht door op hem te stemmen, door of hem in de regering te tolereren.quote:Kunnen we trouwens nu ook 'Nederland' verantwoordelijk houden voor het hebben verkozen van Wilders' club? Hoe werkt dat mechanisme, precies?
Een land 'die' kiest?
Dit topic gaat over Israel.quote:Wat grappig dat dat altijd alleen voor Isral geldt.
Dus ik neem aan dat we binnenkort in NL ook No Kings marsen gaan krijgen? En dat we gewoon alle Amerikaanse toeristen gaan weren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, men vind vooral dat er niets aan de regering van dat land deugt. Dat land kan ook een regering kiezen die wel normaal doet. Dat slachtofferrol gedoe alsof ze er niets aan kunnen doen, daar trappen we niet in.
1. Hoe 'normaliseert' hij dat? Wat heeft hij allemaal al voorgesteld?quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval de aanwijzing dat een zelfbenoemde fascistische homohater in de regering wordt getolereerd. Die hoeft nog geen wetten ingevoerd te hebben om te weten dat dat niet pluis is. Alleen al omdat hij dergelijke denkbeelden zo normaliseert.
[..]
Ja, eigenlijk wel. De meerderheid van het volk heeft die man min of meer aan de macht gebracht door op hem te stemmen, door of hem in de regering te tolereren.
[..]
Dit topic gaat over Israel.
Nou door doodleuk te vertellen dat hij fascistisch homohater is. Helemaal prima blijkbaar. Je kan er gewoon minister mee worden. Niks mis mee.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Hoe 'normaliseert' hij dat? Wat heeft hij allemaal al voorgesteld?
Welke acties heeft de regering dan gedaan die eventuele sancties zouden rechtvaardigen?quote:2. En wat moeten we met die 'verantwoordelijkheid'? Zijn er sancties? Is Nederland nu net zo erg als een gemiddelde Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek of dictatuur in het M.O.? Wat is precies de waarde van een dergelijke constatering, dat 'een land verantwoordelijk' is?
Wat ze in andere landen allemaal uitvreten maakt niet dat het ineens oke is dat Israel ministers benoemt die fascistisch homohaten normaliseren.quote:3. Dat klopt.
Hier een link naar een rapport gepubliceerd door de House of Commons Library (2022):
https://commonslibrary.parliament.uk/research-briefings/cbp-9457/
Enige opvallende uitkomsten:
- Of the 11 UN-member states that proscribed the death penalty for consensual same-sex relations, five were in the Middle East (Iran, Saudi Arabia, Yemen, Qatar, and the United Arab Emirates)
- Except for Israel, there are no constitutional, employment, or other protections for LGBT+ people.
Opnieuw: vertel mij eens hoe door deze minister we al deze data opzij moeten zetten en Isral als homofoob, onveilig land moeten aanschouwen dat eigenlijk helemaal niet zoveel veiliger en beter is dan de omringende landen.
En geen praatjes, zinnen en verhaaltjes. Data.
Tot welke partij behoort deze minister en hoeveel zetels hebben ze in de Knesset?quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou door doodleuk te vertellen dat hij fascistisch homohater is. Helemaal prima blijkbaar. Je kan er gewoon minister mee worden. Niks mis mee.
[..]
Welke acties heeft de regering dan gedaan die eventuele sancties zouden rechtvaardigen?
[..]
Wat ze in andere landen allemaal uitvreten maakt niet dat het ineens oke is dat Israel ministers benoemt die fascistisch homohaten normaliseren.
Dat zou hetzelfde zijn dan dat een winkeldief zichzelf als goedzak ziet omdat zijn buurman banken berooft. Dat is dan ook gewoon geen goedzak.
Die normaal in zo'n tocht deelnemen.quote:
Nee? Nergens gezegdquote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar begrijp ik goed dat Isral eigenlijk net zo erg is als pak 'm beet Syri, Jordani en Irak qua LHBTQ? Gewoon voor de goede orde.
Is dat zo relevant dan? Blijkbaar is er in Israel een politieke sfeer waarin het helemaal prima is om minister te worden als je zelfbenoemde facistische homohater bent. Dan soort normalisering van dergelijk gedachtegoed is een zorgwekkende ontwikkeling.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot welke partij behoort deze minister en hoeveel zetels hebben ze in de Knesset?
Kun je me ook vertellen waar deze minister deze uitspraken heeft gedaan? Was dat tijdens een rally? In een interview?
In ieder geval moet men dan de gevolgen ondergaan dat grote delen van de wereld wel even klaar zijn met je land. Iets dat ook weer kan worden hersteld als ze daar een betere regering zouden kiezen.quote:Voorts: wat moeten we dan precies met 'verantwoordelijkheid'? Is dat niet een beetje een holle kreet?
Niemand beweert dan ook dat Israel even onveilig is als buurlanden. Enkel dat dat "Baken van licht" wat israel zou zijn, een beetje aan het doven lijkt te zijn. Iets wat gewoon gezegd zou moeten kunnen worden.quote:Tenslotte: het gaat er niet om dat deze minister batshit insane is en z.s.m. moet oplazeren, het gaat erom dat vanwege deze batshit insane minister je nog altijd met geen mogelijkheid kan beweren dat Isral 'net zo onveilig' en 'barbaars' is qua LGBTQ als de omringende landen.
Dit topic gaat over Israel, dus hebben we het over Israel.quote:Hetgeen me altijd wel doet afvragen: waarom willen bepaalde mensen nooit over die ndere landen in discussie, waar homoseksuelen daadwerkelijk gedood worden? Vanwaar die obsessie met Isral? Veilig? Omdat het nu zo hoort? Wat is het?
Zeg gewoon dat je een hekel aan Isral hebt en daarom lachwekkend op zoek gaat naar een kruimel terwijl de broden ernaast liggen. Dat maakt het makkelijker in plaats van dat je je wanhopig moet vastbijten, net als Buitendam.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is dat zo relevant dan? Blijkbaar is er in Israel een politieke sfeer waarin het helemaal prima is om minister te worden als je zelfbenoemde facistische homohater bent. Dan soort normalisering van dergelijk gedachtegoed is een zorgwekkende ontwikkeling.
[..]
In ieder geval moet men dan de gevolgen ondergaan dat grote delen van de wereld wel even klaar zijn met je land. Iets dat ook weer kan worden hersteld als ze daar een betere regering zouden kiezen.
[..]
Niemand beweert dan ook dat Israel even onveilig is als buurlanden. Enkel dat dat "Baken van licht" wat israel zou zijn, een beetje aan het doven lijkt te zijn. Iets wat gewoon gezegd zou moeten kunnen worden.
[..]
Dit topic gaat over Israel, dus hebben we het over Israel.
Verder heeft men het over nieuws. Het is het geen nieuws dat Iran een extreem kutland is voor homo's. Het is wel nieuws dat een land dat als behoorlijk modern bekend staat, een beetje aan het afglijden lijkt.
Dat gaat dit soort types nooit toegeven. Ergens heb ik veel meer respect voor mensen die daar wel gewoon voor uitkomen in plaats van dit gedraai.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg gewoon dat je een hekel aan Isral hebt en daarom lachwekkend op zoek gaat naar een kruimel terwijl de broden ernaast liggen.
Ik heb geen hekel aan Israel, ik heb een hekel aan de huidige politiek in Israel. En wat de landen ernaast uitvreten maakt dat ook niet beter ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg gewoon dat je een hekel aan Isral hebt en daarom lachwekkend op zoek gaat naar een kruimel terwijl de broden ernaast liggen. Dat maakt het makkelijker in plaats van dat je je wanhopig moet vastbijten, net als Buitendam.
In Nederland had de partij van de alom gerespecteerde Nestor van de Tweede Kamer als standpunt dat de doodstraf moet worden ingevoerd, homoseksualiteit een zonde is etc.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Israel, ik heb een hekel aan de huidige politiek in Israel. En wat de landen ernaast uitvreten maakt dat ook niet beter ofzo.
De wanhoop zit eerder bij jullie om met al die rookgordijnen.
Tegen de tijd dat hij zichzelf homohatenze fascist noemt en hij daar zonder problemen minister mee kan worden, dan ja.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Nederland had de partij van de alom gerespecteerde Nestor van de Tweede Kamer als standpunt dat de doodstraf moet worden ingevoerd, homoseksualiteit een zonde is etc.
Is Nederland nu ook afgegleden?
Correct.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat gaat dit soort types nooit toegeven. Ergens heb ik veel meer respect voor mensen die daar wel gewoon voor uitkomen in plaats van dit gedraai.
Wel andere mensen voor alles en nog wat uitmaken, maar zichzelf geen label willen opplakken (en beetje van dit en een beetje van dat).
Aan de andere kant is het wel vermakelijk voor het forum.
Nee, je bent gewoon rookgordijnen aan het trekken om zware kritiek op de regering en politieke keuzes van Israel af te doen als haat tegen een land en volk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Dit zien we de geregeld in bepaalde contreien, men is echt wel slim genoeg om niet te erkennen dat het simpelweg een haat is jegens een land dan wel volk, dus verzand de discussie al snel in een lading eindeloze schijnargumenten.
Je bent aan het projecteren. Ik trek geen roodgordijn op, ik benoem de rookgordijnen die door anderen worden opgetrokken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon rookgordijnen aan het trekken om zware kritiek op de regering en politieke keuzes van Israel af te doen als haat tegen een land en volk.
Alles om het er maar niet over te hoeven hebben en te doen of ze hulpeloos en zielig zijn en er niets aan kunnen doen.
Zoals inmiddels al meerdere users hier nu hebben uitgelegd maken de uitspraken van n politicus niet meteen een heel land homofoob of achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie, vooral niet als het land in kwestie zoals het geval is bij Isral, juist bekend staat om de liberale mentaliteit aanziende homoseksualiteit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:05 schreef Buitendam het volgende:
Op het moment dat je niet verder komt dan “ik haat land X en volk Y” ben je vrij treurig bezig.
Als je aan de hand van quotes van een minister kritiek hebt of kunt beargumenteren dar de manier waarop een regering probeert de rechtsstaat aan de banden te leggen schandelijk is ben je vooral inhoudelijk bezig.
Dat sommigen die twee niet los van elkaar kunnen zien is toch echt hun eigen tekortkoming.
Burgerrechten, democratie, vrijheid van meningsuiting. Israel is daarin zeker geen baken van licht in het algemeen, maar WEL vergelijken andere landen in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar over welke aspecten van de binnenlandse politiek heb jij het dan?
Is toch geen minister..quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Nederland had de partij van de alom gerespecteerde Nestor van de Tweede Kamer als standpunt dat de doodstraf moet worden ingevoerd, homoseksualiteit een zonde is etc.
Is Nederland nu ook afgegleden?
Jawel, wij hebben kritiek op de politiek van Israel en je beschuldigt ons direct van haat aan het land Israel. Dat is is rookgordijnen optrekken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent aan het projecteren. Ik trek geen roodgordijn op, ik benoem de rookgordijnen die door anderen worden opgetrokken.
De griep is inderdaad minder erg dan builenpest, maar dat maakt nog niet dat de griep fijn is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Burgerrechten, democratie, vrijheid van meningsuiting. Israel is daarin zeker geen baken van licht in het algemeen, maar WEL vergelijken andere landen in het Midden-Oosten.
Maar kun je dan nu ein-de-lijk eens de quote geven waarin ik dit letterlijk zeg? Dat ik het hele land homofoob noem en achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals inmiddels al meerdere users hier nu hebben uitgelegd maken de uitspraken van n politicus niet meteen een heel land homofoob of achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie, vooral niet als het land in kwestie zoals het geval is bij Isral, juist bekend staat om de liberale mentaliteit aanziende homoseksualiteit.
Er wordt door een aantal users op een geforceerde manier geprobeerd Isral aan de hand van de uitspraken van een minister naar beneden te trekken en vervolgens het beeld te schetsen dat het land eigenlijk geen haar beter is dan de andere landen in het Midden-Oosten.
Nu doe je hetzelfde als de pro-Israel fanaten. Waar zeg ik dat Israel een heerlijk land is om in te leven?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De griep is inderdaad minder erg dan builenpest, maar dat maakt nog niet dat de griep fijn is.
Dat is een mening. Ik vind dat heel erg meevallen. Begint het kwartje een beetje te vallen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Burgerrechten, democratie, vrijheid van meningsuiting. Israel is daarin zeker geen baken van licht in het algemeen, maar WEL vergelijken andere landen in het Midden-Oosten.
Dat is geen mening. Je hebt daarvoor gewoon statistieken (ben even vergeten hoe dat heet. Maar dan kun je zien waar je land staat qua dat soort verworvenheden).quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik vind dat heel erg meevallen. Begint het kwartje een beetje te vallen?
quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen mening. Je hebt daarvoor gewoon statistieken (ben even vergeten hoe dat heet. Maar dan kun je zien waar je land staat qua dat soort verworvenheden).
quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is toch geen minister..
Jemig. Mag Israel alsjeblieft betere verbale verdedigers krijgen? zulke slechte verdediging is antisemitisch.
Nu heb je het ineens weer over westerse landen? het gaat erom dat Israel voor de standaarden in het Midden-Oosten het qua binnenlandse politiek relatief goed doet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]dan kan ik dat toch op basis van, noem eens wat, andere westerse landen nog steeds heel erg vinden meevallen? Natuurlijk is dat wel een mening.
Je had er gewoon even niet over nagedacht. Dat geeft helemaal niets, maar zet je ego eens aan de kant. Je bent hier 'anoniem', dus dat kan een eerste stap zijn om de woorden 'je hebt gelijk' uit te spreken. Daarna kan je langzaam kijken of dat je ook in het echt lukt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het was geen minister, maar gold absoluut niet als outcast en gekke Henkie van de oppositie.
Dus ja, weer een beetje een vreemde take van je.
Ik heb het over de vergelijking met andere landen. Zo’n equality index geeft bepaalde punten weer waar je naar kunt kijken. Dat zijn feiten. En daarna kun je op basis daarvan een mening vormen, en daar concluderen we iets anders.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu heb je het ineens weer over westerse landen? het gaat erom dat Israel voor de standaarden in het Midden-Oosten het qua binnenlandse politiek relatief goed doet.
In dat geval wil ik nog wel een aantal mensen racistisch noemen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is toch geen minister..
Jemig. Mag Israel alsjeblieft betere verbale verdedigers krijgen? zulke slechte verdediging is antisemitisch.
Nee, pretenderen dat het 'niet zo'n veilige haven' is als de landen erom heen, is vooral het rookgordijn waar anderen over praten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:29 schreef Buitendam het volgende:
Dus als je kunt beargumenteren waarom je de titel ‘Baken van Licht’ niet vindt kloppen heb je automatisch een hekel aan een land?
Het gaat om het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]dan kan ik dat toch op basis van, noem eens wat, andere westerse landen nog steeds heel erg vinden meevallen? Natuurlijk is dat wel een mening.
Als een land bij die index het beter doet dan de landen in hetzelfde gebied (Midden-Oosten), dan is het toch een beetje gek om de mening te hebben: Israel doet het helemaal niet beter dan andere landen in het Midden-Oosten! ?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het over de vergelijking met andere landen. Zo’n equality index geeft bepaalde punten weer waar je naar kunt kijken. Dat zijn feiten. En daarna kun je op basis daarvan een mening vormen, en daar concluderen we iets anders.
Ik geef je gelijk als je gelijk hebt. Voorzover het je niet opvalt, like ik je posts wel eens.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je had er gewoon even niet over nagedacht. Dat geeft helemaal niets, maar zet je ego eens aan de kant. Je bent hier 'anoniem', dus dat kan een eerste stap zijn om de woorden 'je hebt gelijk' uit te spreken. Daarna kan je langzaam kijken of dat je ook in het echt lukt.
Nee, je had het specifiek over de omringende landen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het over de vergelijking met andere landen. Zo’n equality index geeft bepaalde punten weer waar je naar kunt kijken. Dat zijn feiten. En daarna kun je op basis daarvan een mening vormen, en daar concluderen we iets anders.
Vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:05 schreef Buitendam het volgende:
Op het moment dat je niet verder komt dan “ik haat land X en volk Y” ben je vrij treurig bezig.
Als je aan de hand van quotes van een minister kritiek hebt of kunt beargumenteren dar de manier waarop een regering probeert de rechtsstaat aan de banden te leggen schandelijk is ben je vooral inhoudelijk bezig.
Dat sommigen die twee niet los van elkaar kunnen zien is toch echt hun eigen tekortkoming.
Je bedoelt Nederland waar Groenlinks een rapport over homohaat onder de tafel wegmoffelt en homo's in grote steden niet hand in hand durven te lopen? Wat bedoel je dan precies met "heel erg meevallen"?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:38 schreef Buitendam het volgende:
Nee hoor, dat is geen rookgordijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, wij hebben kritiek op de politiek van Israel en je beschuldigt ons direct van haat aan het land Israel. Dat is is rookgordijnen optrekken.
Ah, dus jij ziet geen verschil tussen bijvoorbeeld Isral, Egypte en Syri?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik vind dat heel erg meevallen. Begint het kwartje een beetje te vallen?
Dat heeft hij dan ook gedaan. Vorig jaar droeg het Israelische leger bevoegdheden over aan het civiele bestuur van de westerlijke jordaanoever over aan Smotrich. Dit houdt concreet in dat hij toezicht houdt over de uitbreiding van de nederzettingen, terwijl hij daar een groot voorstander van is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk als je gelijk hebt. Voorzover het je niet opvalt, like ik je posts wel eens.
Ik was me er volledig van bewust dat een minister niet hetzelfde is als iemand van de oppositie. Echter was ik me er ook van bewust dat "de Nestor" alom gerespecteerd was, dit i.t.t. een van Baarle die toch echt wel als een gekke Henkie wordt gezien.
Verder: zolang de MvF zijn werk uitvoert en bepaalde rechten niet in gevaar brengt kan hij op persoonlijke titel zich als van alles profileren. De kritiek wordt terechter als hij bepaalde zaken vanwege zijn overtuiging niet doet of binnen de partij gaat lobbyen voor een enorm conservatief regeringsbeleid.
Weet jij of het begrip "fractiediscipline" ook een ding is in de Knesset?
Ja, dat is relevant.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is dat zo relevant dan? Blijkbaar is er in Israel een politieke sfeer waarin het helemaal prima is om minister te worden als je zelfbenoemde facistische homohater bent. Dan soort normalisering van dergelijk gedachtegoed is een zorgwekkende ontwikkeling.
[..]
In ieder geval moet men dan de gevolgen ondergaan dat grote delen van de wereld wel even klaar zijn met je land. Iets dat ook weer kan worden hersteld als ze daar een betere regering zouden kiezen.
[..]
Niemand beweert dan ook dat Israel even onveilig is als buurlanden. Enkel dat dat "Baken van licht" wat israel zou zijn, een beetje aan het doven lijkt te zijn. Iets wat gewoon gezegd zou moeten kunnen worden.
[..]
Dit topic gaat over Israel, dus hebben we het over Israel.
Verder heeft men het over nieuws. Het is het geen nieuws dat Iran een extreem kutland is voor homo's. Het is wel nieuws dat een land dat als behoorlijk modern bekend staat, een beetje aan het afglijden lijkt.
Maar dat was ook helemaal niet waar mijn reactie over ging. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de term ‘baken van licht’ bijzonder vind meevallen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als een land bij die index het beter doet dan de landen in hetzelfde gebied (Midden-Oosten), dan is het toch een beetje gek om de mening te hebben: Israel doet het helemaal niet beter dan andere landen in het Midden-Oosten! ?
Van alle Midden-Oosterse landen scoort Isral het best, doet het beter dan Japan en Kroati, moeten we honderd plaatsen afdalen om bij het eerste andere land daar te komen, en doet de rest het dus nog slechter.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
@HowardRoark waar blijft het?quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar kun je dan nu ein-de-lijk eens de quote geven waarin ik dit letterlijk zeg? Dat ik het hele land homofoob noem en achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie.
Dat was niet je stelling. De stelling was dat er 'geen meter van klopt' dat men als LGBTQ'er in Isral veilig is en in de omringende landen niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dat was ook helemaal niet waar mijn reactie over ging. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de term ‘baken van licht’ bijzonder vind meevallen.
De hervormingen in de rechterlijke macht, het clintelisme onder zijn bewind, de lopende rechtszaken voor omkoping, fraude en vertrouwensbreuk en de pogingen tot aanpassen van wetgeving om straf te ontlopen, een kabinet vormen met politici die zichzelf openlijk facist noemen.
Neuh, ik vind het geen baken van licht.
1 post boven je kijken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van alle Midden-Oosterse landen scoort Isral het best, doet het beter dan Japan en Kroati, moeten we honderd plaatsen afdalen om bij het eerste andere land daar te komen, en doet de rest het dus nog slechter.
Welke conclusie wil je precies trekken? Of mening?
Het is vooral bedoeld om de daadwerkelijke barbarij in de omringende landen heen vooral wat te bagatelliseren.quote:
Je reageerde op mijn bericht waarin ik dat bevestigde, maar dat ze het wel stukken beter doen dan veel andere landen in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dat was ook helemaal niet waar mijn reactie over ging. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de term ‘baken van licht’ bijzonder vind meevallen.
De hervormingen in de rechterlijke macht, het clintelisme onder zijn bewind, de lopende rechtszaken voor omkoping, fraude en vertrouwensbreuk en de pogingen tot aanpassen van wetgeving om straf te ontlopen, een kabinet vormen met politici die zichzelf openlijk facist noemen.
In dat geval zou je dat als een verslechtering kunnen zien en heb je gelijk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat heeft hij dan ook gedaan. Vorig jaar droeg het Israelische leger bevoegdheden over aan het civiele bestuur van de westerlijke jordaanoever over aan Smotrich. Dit houdt concreet in dat hij toezicht houdt over de uitbreiding van de nederzettingen, terwijl hij daar een groot voorstander van is.
Ook heeft hij meerdere keren aangegeven de nog huidige seculiere wetgeving niet te respecteren, en heeft hij lopen lobbyen voor meer politieke controle op de rechtsstaat.
Allemaal op geen manier te vergelijken met een politicus in Nederland die af en toe iets geks zegt.
Ik zit volgens mij in het verkeerde draadje.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat is dan precies je conclusie/mening op basis van de feiten en deze cijfers?quote:
Het is een engnek eerste klas en theocraat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In dat geval zou je dat als een verslechtering kunnen zien en heb je gelijk.
En bovendien een probleem voor 'ons'. Hoe meer Israel deze kant opgaat, hoe minder het een vazalstaat van Amerika (en het westen in het geheel) kan blijven.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In dat geval zou je dat als een verslechtering kunnen zien en heb je gelijk.
Oh dat zeker.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En bovendien een probleem voor 'ons'. Hoe meer Israel deze kant opgaat, hoe minder het een vazalstaat van Amerika (en het westen in het geheel) kan blijven.
Iedereen die in het westen woont en pro-Israel is vanuit rationele/opportunistische redenen moet de ontwikkelingen in Israel zorgwekkend vinden. Zie immers maar eens nieuwe ogen en oren te krijgen in het Midden-Oosten.
Dat Baken van Licht naar mijn idee niet helemaal strookt met de werkelijkheidquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dan precies je conclusie/mening op basis van de feiten en deze cijfers?
Tel Aviv. Als echte night in Jeruzalem gaan paraderen is op zijn minst moedig.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat zeker.
Zoals men ook de ontwikkelingen in Trumpiaans Amerika in de gaten moet houden.
Punt is: qua LGBTQ-rechten is Isral inderdaad een baken van licht omgeven door duisternis.
Puur op basis van die cijfers?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat Baken van Licht naar mijn idee niet helemaal strookt met de werkelijkheidvoor de 38e keer. En dat vindt jij niet. Prima.
Het meest bijzondere is nog wel dat Hex vorige maand nog om 'nuances' vroeg mbt de Palestijnen en Hamas. Kortom, een samenleving waarin 75% de aanslagen van 7 oktober 2023 steunde en waar een merendeel na bijna twee jaar oorlog nog altijd niet wil dat Hamas de wapens neerlegt moeten we vooral maar met nuances bekijken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is relevant.
Hoe breed gedeeld worden de ideen van deze minister. Ofwel: wat is diens partij. Wat zijn het aantal zetels dat zijn gedachtegoed oplevert?
Verder: hoe kiest 'een land' als geheel een regering, en is derhalve als geheel respresentatief voor die regering? Als er zoiets als oppositie bestaat, normaal in een democratie, hoe kan je dan blijven reppen van een 'land die iets kiest/doet'?
Ik had helemaal niet gesteld dat jij dit specifiek zou hebben gesteld, wel heb je trouwens aangegeven dat het perspectief dat Isral een veilig land voor homo's zou zijn en de omringende landen niet, niet waar is. Waarmee je dus wel degelijk het beeld probeert te wekken dat Isral een homofoob land is net zoals de omringende landen.quote:
En alsnog het enige land waar LGBTQ grondwettelijk is beschermd, zoals reeds aangetoond in post 177.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tel Aviv. Als echte night in Jeruzalem gaan paraderen is op zijn minst moedig.
De discussie ging van de lhbti-rechten naar een brede vorm; binnenlandse politiek. En als je het lijstje ziet wat ik net opdreun is dan al heleml geen sprake van Baken van Licht.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is vergeleken andere landen in het Midden-Oosten een 'baken van licht' qua binnenlandse politiek. Dat valt toch niet te ontkennen?
Maar dat is wat zo hilarisch is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het meest bijzondere is nog wel dat Hex vorige maand nog om 'nuances' vroeg mbt de Palestijnen en Hamas. Kortom, een samenleving waarin 75% de aanslagen van 7 oktober 2023 steunde en waar een merendeel na bijna twee jaar oorlog nog altijd niet wil dat Hamas de wapens neerlegt moeten we vooral maar met nuances bekijken.
Maar een land waar een minister homofobe opmerkingen maakt terwijl zijn partij in combinatie met een andere partij slechts 5% van de stemmen behaalde is schijnbaar ineens wel noemenswaardig en zegt iets over dat land.
[..]
Ik had helemaal niet gesteld dat jij dit specifiek zou hebben gesteld, wel heb je trouwens aangegeven dat het perspectief dat Isral een veilig land voor homo's zou zijn en de omringende landen niet, niet waar is. Waarmee je dus wel degelijk het beeld probeert te wekken dat Isral een homofoob land is net zoals de omringende landen.
Ik gebruik die term niet? Dus dan zijn we samen benieuwd.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Puur op basis van die cijfers?
Dan ben ik benieuwd wat wel een baken van licht is.
Israel heeft geen formele, geschreven grondwet. Wel zijn er gerechtelijke uitspraken die homo's beschermen tegen allerlei narigheden, maar dat is dus helaas ook relatief gemakkelijk weer om te draaien. Simpelweg omdat Israel geen grondwet heeft.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En alsnog het enige land waar LGBTQ grondwettelijk is beschermd, zoals reeds aangetoond in post 177.
Precies, als enige M.O. land.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel heeft geen formele, geschreven grondwet. Wel zijn er gerechtelijke uitspraken die homo's beschermen tegen allerlei narigheden, maar dat is dus helaas ook relatief gemakkelijk weer om te draaien. Simpelweg omdat Israel geen grondwet heeft.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
Waarmee je dus wel degelijk het beeld probeert te wekken dat Isral een homofoob land is net zoals de omringende landen.
Sterker nog, die partij momenteel zelfs opgeheven en inmiddels opgebroken in nog kleinere fracties.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is een engnek eerste klas en theocraat.
Zijn partij, Nationale Religieuze Partij/Religieus Zionisme - zelf al een fusie - heeft dan ook welgeteld 7 van de 120 zetels in de Knesset.
M.a.w.: het idee dat Isral op de grens staat die theocratie te worden, is nihil. Al was het maar omdat de meeste Israli's zichzelf niet rekenen tot de ultra-orthodoxe flank (10 tot 12%).
Inderdaad, aan de ene kant worden de uitzonderingen aangegrepen om een land te demoniseren, aan de andere kant zijn de uitzonderingen het bewijs dat we vooral maar niet moeten generaliseren of harde conclusies moeten trekken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar dat is wat zo hilarisch is.
En batshit insane minister en men spreekt meteen van 'een land'.
Men duikt op homohaat zolang het maar in een veilige of politiek wenselijke hoek bedreven wordt.
Moffel vooral ook weg dat juist Palestijnse LGBTQ'ers asiel aanvragen in Isral... Om het allemaal nog complexer te maken.
En regelrechte zelfmoord op vele plekken daarbuiten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tel Aviv. Als echte night in Jeruzalem gaan paraderen is op zijn minst moedig.
Het wordt door zodanig veel mensen in de Israelische politiek getolereerd dat meneer vrolijk minister kan zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is relevant.
Hoe breed gedeeld worden de ideen van deze minister. Ofwel: wat is diens partij. Wat zijn het aantal zetels dat zijn gedachtegoed oplevert?
Vanuit het buitenland is de regering het gezicht van een land, en degene die aan de knoppen zit in zo'n land. We rekenen Rusland momenteel ook af op Poetin. Stel dat morgen ineens een nieuwe machthebber hem van de troon duwt, dan past men de omgang met een land aan op wat die nieuwe machthebber doet.quote:Verder: hoe kiest 'een land' als geheel een regering, en is derhalve als geheel respresentatief voor die regering? Als er zoiets als oppositie bestaat, normaal in een democratie, hoe kan je dan blijven reppen van een 'land die iets kiest/doet'?
Ok, maar waarom stelde je dit dan?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]dit is voor jouw rekening. Zolang je mij hier niet letterlijk in kan quoten is het 0,0 waard.
Een land zonder grondwet heeft iets grondwettelijk beschermd.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En alsnog het enige land waar LGBTQ grondwettelijk is beschermd, zoals reeds aangetoond in post 177.
Deze huidige conservatieve coalitie heeft 68 zetels. De reden dat het nog niet gaande is is dan ook niet vanwege het gebrek aan zetels, maar omdat gelukkig het hooggerechtshof relatief sterk staat. Je moet alleen niet vergeten dat men in 2023 al probeerde de macht van het hooggerechtshof te beperken en ervoor te zorgen dat de rechtsstaat afhankelijker werd van de politiek.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, als enige M.O. land.
En met een partij met 7 zetels van de 120, hoe hoog acht je de kans dat deze partij ooit de invloed bereikt om die wetten om te draaien?
Na een barrage van statistieken, artikelen en rapporten is een typefout uiteindelijk het enige wat je eraan over houdt?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land zonder grondwet heeft iets grondwettelijk beschermd.
Het gaat weer lekker, hoor.
Dat doen mijn posts, zeker in deze draad, al voor mij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deze huidige conservatieve coalitie heeft 68 zetels. De reden dat het nog niet gaande is is dan ook niet vanwege het gebrek aan zetels, maar omdat gelukkig het hooggerechtshof relatief sterk staat. Je moet alleen niet vergeten dat men in 2023 al probeerde de macht van het hooggerechtshof te beperken en ervoor te zorgen dat de rechtsstaat afhankelijker werd van de politiek.
Verder wil ik niet met al te veel dedain over je spreken, maar dat je niet wist dat Israel geen grondwet had/heeft is wel een teken aan de wand. Misschien mij eerst een dm sturen met vragen, stuur ik je het antwoord en dan kun jij hier net doen alsof je er kaas van hebt gegeten.
Homoseksualiteit tussen volwassenen is sinds 1951 legaal in Jordani. De strafwet heeft geen bepalingen over homoseksuele handelingen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ok, maar waarom stelde je dit dan?
Jouw initile punt was hier dat de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen, voor geen meter zou kloppen. En even voor de goede orde: in de omringende landen (Egypte, Syri, Jordani en Libanon) is homoseksualiteit letterlijk gecriminaliseerd.
@Buitendamquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ok, maar waarom stelde je dit dan?
Jouw initile punt was hier dat de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen, voor geen meter zou kloppen. En even voor de goede orde: in de omringende landen (Egypte, Syri, Jordani en Libanon) is homoseksualiteit letterlijk gecriminaliseerd.
Irrelevant, alles is in Isral uitstekend geregeld:quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land zonder grondwet heeft iets grondwettelijk beschermd.
Het gaat weer lekker, hoor.
Frans, ben jij dat?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verder wil ik niet met al te veel dedain over je spreken, maar dat je niet wist dat Israel geen grondwet had/heeft is wel een teken aan de wand. Misschien mij eerst een dm sturen met vragen, stuur ik je het antwoord en dan kun jij hier net doen alsof je er kaas van hebt gegeten.
Waarom zou Jordani dan op plaats 145 staan in de benoemde lijst?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Homoseksualiteit tussen volwassenen is sinds 1951 legaal in Jordani. De strafwet heeft geen bepalingen over homoseksuele handelingen.
Ik vind het echt prima om te discussiren, maar als je in je startpunt al aan het liegen bent komt er toch vanaf het begin niks van terecht?
Dan is het nog steeds een leugen om te zeggen dat het letterlijk gecriminaliseerd is. Dat is het niet. Het is legaal en niet opgenomen in het strafrecht.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou Jordani dan op plaats 145 staan in de benoemde lijst?
https://www.equaldex.com/equality-index
Het is gebaseerd op een vertaling van een zinsnede uit mijn eerder geposte rapport:quote:
En hoe zou het dan komen dat Jordani op 145 staat?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds een leugen om te zeggen dat het letterlijk gecriminaliseerd is. Dat is het niet. Het is legaal en niet opgenomen in het strafrecht.
Al stonden ze op de eerste of laatste plaats. Het heeft niets te maken met een discussie te starten met liegen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe zou het dan komen dat Jordani op 145 staat?
Wat denk je?
Nee.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, stel dat een partij in Nederland Delano Felter tot MinFin maakt, is het blijkbaar allemaal prima als de meerderheid van het parlement dat tolereert.
Gewoon klein verschil van inzicht enzo.
We spreken over de politiek van een land. Een politiek waar blijkbaar dat soort figuren in machtsposities worden getolereerd. Dan ben je nog niet meteen Iran. Maar het is geen reden om dan te doen of er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Het maakt Nederland daarentegen ook geen stiefzusje van de eerste de beste bananenrepubliek of dictatuur.
Maar wat me blijft frapperen is hoe jij steeds over hele landen spreekt.
Ergens is het ook wel humor dat mensen in dit land (NL) andere landen een lezing willen geven over politiek.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We spreken over de politiek van een land. Een politiek waar blijkbaar dat soort figuren in machtsposities worden getolereerd. Dan ben je nog niet meteen Iran. Maar het is geen reden om dan te doen of er niets aan de hand is.
Tja we hebben hier in ieder geval geen zelfbenoemde fascistische homohaters als minister. Dus in die zin gaat dat wel wat beter hier.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ergens is het ook wel humor dat mensen in dit land (NL) andere landen een lezing willen geven over politiek.
Zelf zou ik dat niet durven. Beetje niveau van een KKK lid dat iemand anders van racisme probeert te beschuldigen.
Nou ja, vandaar ook mijn vergelijking met de SGP. En verslechtering is ook relatief, het is iets om in de gaten te houden maar op dit moment nog niet direct enorm zorgwekkend.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is een engnek eerste klas en theocraat.
Zijn partij, Nationale Religieuze Partij/Religieus Zionisme - zelf al een fusie - heeft dan ook welgeteld 7 van de 120 zetels in de Knesset.
M.a.w.: het idee dat Isral op de grens staat die theocratie te worden, is nihil. Al was het maar omdat de meeste Israli's zichzelf niet rekenen tot de ultra-orthodoxe flank (10 tot 12%).
Klopt. We hebben wel een burgemeester die niks doet met rapporten over homohaat in haar stad, weigert op te treden tegen vernielende relschoppers, een Jodenjacht onder haar toezicht heeft laten gebeuren en daar geen lessen uit wil trekken en haar mandaat te buiten wil gaan in een ander land.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja we hebben hier in ieder geval geen zelfbenoemde fascistische homohaters als minister. Dus in die zin gaat dat wel wat beter hier.
Faber zal blij zijn met je compliment.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja we hebben hier in ieder geval geen zelfbenoemde fascistische homohaters als minister. Dus in die zin gaat dat wel wat beter hier.
Nou, Trump is er deels op tegen, die heeft transgenders uit het leger getrapt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Die normaal in zo'n tocht deelnemen.
Mooi gelijkheidsbeginsel toch? Iedereen dezelfde behandeling!
Kan toch niemand op tegen zijn?
Oftewel Isral is een baken van licht in de duistere regio.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, Trump is er deels op tegen, die heeft transgenders uit het leger getrapt.
In Isral verwacht ik dat er wel LGBTQwhatever in het leger zitten, evenals in Nederland.
Of het nou een minister is of kamerlid, het is toch sowieso enorm zorgwekkend als een politicus zichzelf identificeert als een homofobe fascist?quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, vandaar ook mijn vergelijking met de SGP. En verslechtering is ook relatief, het is iets om in de gaten te houden maar op dit moment nog niet direct enorm zorgwekkend.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Homoseksualiteit tussen volwassenen is sinds 1951 legaal in Jordani. De strafwet heeft geen bepalingen over homoseksuele handelingen.
Ik vind het echt prima om te discussiren, maar als je in je startpunt al aan het liegen bent komt er toch vanaf het begin niks van terecht?
quote:In Jordan, same-sex sexual activity is not explicitly criminalized by law, as Jordan's penal code does not include provisions that make homosexuality illegal. However, the absence of legal protection and the presence of vague morality laws create a situation where LGBTQ+ individuals can be targeted by security forces and face social hostility. While not explicitly illegal, actions against LGBTQ+ individuals are often justified under other laws related to morality and public order.
Bron
Dit dus vormt geen antwoord op de vraag.quote:According to a 2019 survey by the Arab Barometer questioned: "Should (Jordanian) Society Accept Homosexuality?" Results showed 93% of Jordanians answered no, 7% answered yes.
Bron
En dan de eerste zin uit je bron is:quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En even voor de goede orde: in de omringende landen (Egypte, Syri, Jordani en Libanon) is homoseksualiteit letterlijk gecriminaliseerd.
Hoe vind je zelf dat het gaat? Dit toont wel aan dat je weet waar je het over hebt, of wat?quote:In Jordan, same-sex sexual activity is not explicitly criminalized by law, as Jordan's penal code does not include provisions that make homosexuality illegal.
Je draait steeds om de vraag hen, daarom vind ik ook dat deze discussie niet soepel verloopt. Ik zal de vraag nog een keer stellen en jouw post er ook even bij nemen:quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan de eerste zin uit je bron is:
[..]
Hoe vind je zelf dat het gaat? Dit toont wel aan dat je weet waar je het over hebt, of wat?
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Verschillende redenen die ik al vaker benoemd heb in dit topic. Een minister die zichzelf homofoob noemt, een beestenparade die is georganiseerd als protest tegen de pride, de manier waarop er nu door de regering Netanyahu wordt geprobeerd de rechtsstaat te slopen zijn een paar voorbeelden waarvan ik denk dat het helemaal niet zo goed gaat als een aantal hier zo stellig claimen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait steeds om de vraag hen, daarom vind ik ook dat deze discussie niet soepel verloopt. Ik zal de vraag nog een keer stellen en jouw post er ook even bij nemen:
Aan het begin van dit topic stelde jij dat de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Isral als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen, voor geen meter zou kloppen. Waarom deed je dat?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |