Alleen in werkelijkheid zijn ze wel veilig en heeft iedereen alle vrijheid alleen je hebt een minister gevonden die debiel is. Ondertussen negeer je beleidsbepalers in buurlanden en hun uitspraken omdat het je niet uitkomt. Heel erg logisch buiten dam, erg logisch....quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat de huidige belangrijkste beleidsbepaler in het kabinet aan uitlatingen doet over homo’s? Nee, dan klopt dat geschetste beeld van veilige haven voor homo’s in een omgeving vol barbaars gedachtegoed voor geen meter.
Religieuze kringen? Of de minister van Financiën? De ministerspost met veruit de meeste macht stel je aan terwijl je op de hoogte bent van de volgende uitspraken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk wél, alleen jij probeert hier de omringende Islamitische landen ter verdedigen en denkt dat te kunnen bewerkstelligen door het beeld te schetsen dat het in Israël eigenlijk ook slecht is gesteld met de vrijheden voor lhbt-ers.
De realiteit is echter dat Israël een erg homovriendelijk land is. Ja, er zijn binnen de religieuze krijgen natuurlijk zeker een aantal mafklappers hebt die moeite met homoseksualiteit hebben, maar die heb je letterlijk overal, ook in Nederland.
Ofquote:“I’m a fascist homophobe, but I’m a man of my word… I won’t stone gays, and you won’t feed me shrimp.”
Nee, dat is inderdaad het toonbeeld van een overheid die echt ontzettend begaan is met het lot van de homoseksuelen in het land. Maar ga vooral door met je bijzonder vermakelijke act om dit recht te lullenquote:The Pride Parade was “worse than the acts of animals.” This is a group of deviants carrying out an act that the Israeli public is revolted by.
De bokkensprongen die je continu maakt om een heel geforceerd punt te kunnen maken blijven wonderlijk om te zien.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Religieuze kringen? Of de minister van Financiën? De ministerspost met veruit de meeste macht stel je aan terwijl je op de hoogte bent van de volgende uitspraken?
[..]
Of
[..]
Nee, dat is inderdaad het toonbeeld van een overheid die echt ontzettend begaan is met het lot van de homoseksuelen in het land. Maar ga vooral door met je bijzonder vermakelijke act om dit recht te lullen
De meest invloedrijke Israëlische minister noemt zichzelf een facistische homofoob. Dan blijf je vrij dicht bij het onderwerp of Israël wel zo’n fijn land is voor homo’s in tegenstelling tot de regio. Maar zodra jij het bokkensprongen noemt ben ik gerustgesteld dat ik vrij juist zit.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De bokkensprongen die je continu maakt om een heel geforceerd punt te kunnen maken blijven wonderlijk om te zien.
Dat is het ook, zie post 30.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De meest invloedrijke Israëlische minister noemt zichzelf een facistische homofoob. Dan blijf je vrij dicht bij het onderwerp of Israël wel zo’n fijn land is voor homo’s in tegenstelling tot de regio. Maar zodra jij het bokkensprongen noemt ben ik gerustgesteld dat ik vrij juist zit.
Geldt dan ook voor Nederland. Want hier worden ambtenaren ook toegestaan om te weigeren om homo's in de echt te verbinden. Kan allemaal in Nederland. Ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat de huidige belangrijkste beleidsbepaler in het kabinet aan uitlatingen doet over homo’s? Nee, dan klopt dat geschetste beeld van veilige haven voor homo’s in een omgeving vol barbaars gedachtegoed voor geen meter.
Alleen maar omdat daar alle flats plat liggen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die zijn gestopt met het van flats gooien van flikkers.
Dank je dat je het ff uitlegt en de zwartgallige grap verpest.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Alleen maar omdat daar alle flats plat liggen.
Mag je me even quoten waar ik dat precies zo zegquote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is het ook, zie post 30.
Hoe uit die harde cijfers moet blijken dat Israël eigenlijk net zoiets is als Libanon, Irak en Syrië qua LGBTQ-rechten, is vooral een puzzel die jij mag uitleggen aan iedereen hier.
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geldt dan ook voor Nederland. Want hier worden ambtenaren ook toegestaan om te weigeren om homo's in de echt te verbinden. Kan allemaal in Nederland. Ieder voor zich en god voor ons allen.
Bovendien (en als ik me niet vergis) was het Israel die als eerste een transseksueel naar het Eurosongfestival stuurde. Toch een duidelijk politiek statement dunkt me. Ondanks het feit dat dit liedjesfestijn steeds meer een freakshow is geworden.
Hadden we hier een aantal jaar geleden niet de zogeheten 'de Nashville-verklaring' die werd ondertekend door onder meer CU en SGP politici? Als we jouw lijn van redeneren moeten volgen is Nederland daarom niet beter dan Irak.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Religieuze kringen? Of de minister van Financiën? De ministerspost met veruit de meeste macht stel je aan terwijl je op de hoogte bent van de volgende uitspraken?
[..]
Of
[..]
Nee, dat is inderdaad het toonbeeld van een overheid die echt ontzettend begaan is met het lot van de homoseksuelen in het land. Maar ga vooral door met je bijzonder vermakelijke act om dit recht te lullen
@Hyaenidaequote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:29 schreef superniger het volgende:
Gaat gay pride in Palestina wel door?
[ afbeelding ]
En de ophef was bijzonder groot aanwezig niet? Kun je nagaan als de minster destijds zichzelf zou omschrijven als een ‘facistische homofoob’.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hadden we hier een aantal jaar geleden niet de zogeheten 'de Nashville-verklaring' die werd ondertekend door onder meer CU en SGP politici?
Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mag je me even quoten waar ik dat precies zo zeg
Er zitten in de LGBTQ World Index of Equality ook nog wel wat gradaties tussen Israël en de rest van het M.O.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.
Zeg dat ook even tegen die homo's die voor de kat zijn viool naar het stadhuis gaan. Je bent ambtenaar en je hebt maar gewoon je werk te doen. En niet gaan zeiken over je religieuze principes.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.
Dat is dus iets heel anders. Bedankt dat je het zelf even zo goed neerzet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.
Oh, ja, sorry dat ik met harde data, cijfers en statistieken kom om een bewering te onderbouwen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dus iets heel anders. Bedankt dat je het zelf even zo goed neerzet.
Wel opvallend dat we naarstig zoeken naar indexen en of er een transgender naar het ESF is gestuurd, maar dat we heel krampachtig de uitspraken van de meest invloedrijke minister niet zien. Een man die zichzelf openlijk homofoob en facist noemt lijkt me toch als Israëlische homo niet heel geruststellend, ongeacht of er op dat moment wel of niet in Saudi Arabië een homo wordt opgehangen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, ja, sorry dat ik met harde data, cijfers en statistieken kom om een bewering te onderbouwen.
![]()
Data en feiten geven een beter inzicht dan een uitspraak van één minister. Maar waarom stop je de volgende keer tijdens jouw Hadj niet in Tel-Aviv? Dan kun je zelf de proef op de som nemen. Vraag mensen daar hoe zij over homoseksualiteit denken en vervolgens in Mekka. Je zult versteld staan van de verschillen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dus iets heel anders. Bedankt dat je het zelf even zo goed neerzet.
Wel opvallend dat we naarstig zoeken naar indexen en of er een transgender naar het ESF is gestuurd, maar dat we heel krampachtig de uitspraken van de meest invloedrijke minister niet zien. Een man die zichzelf openlijk homofoob en facist noemt lijkt me toch als Israëlische homo niet heel geruststellend, ongeacht of er op dat moment wel of niet in Saudi Arabië een homo wordt opgehangen.
Uhm, dat ik met primaire bronnen kom is een matige uiting van belezen zijn?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]voor iemand die zichzelf ontzettend belezen noemt is dit wel heel matig. Lees nou gewoon eens wat ik zeg en reageer dáárop, dat praat wat makkelijker.
Dat is een homofobe minister, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het in Israel niet veilig is voor homo's, dat is het namelijk wel. De mening van een mafkees op een hoge positie doet daar niks aan af. Je kan in Tel Aviv of Jerusalem gewoon hand in hand met je vriend over straat, dat kun je hier in Utrecht niet eens zonder bepaalde risico's te lopen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De meest invloedrijke Israëlische minister noemt zichzelf een facistische homofoob. Dan blijf je vrij dicht bij het onderwerp of Israël wel zo’n fijn land is voor homo’s in tegenstelling tot de regio. Maar zodra jij het bokkensprongen noemt ben ik gerustgesteld dat ik vrij juist zit.
Dat klopt. Maar als de minister van financiën zichzelf openlijk fascist en homofoob noemt kunnen moeilijk jezelf nog op de borst kloppen qua homorechten. Dat is overigens iets anders dan wensen dat je in Aleppo zit wanneer je in Tel Aviv woont.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Data en feiten geven een beter inzicht dan een uitspraak van één minister.
Wat is nu eigenlijk je probleem? Ja, de man komt er rond voor uit dat hij niks van homo's wil weten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Of
[..]
Want die ene minister vertegenwoordigt niet alleen het hele land, hij vertegenwoordigt ook de hele geschiedenis va dat land. En de normen en waarden. En de publieke opinie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als de minister van financiën zichzelf openlijk fascist en homofoob noemt kunnen moeilijk jezelf nog op de borst kloppen qua homorechten. Dat is overigens iets anders dan wensen dat je in Aleppo zit wanneer je in Tel Aviv woont.
Die zichzelf ook openlijk fascist noemt. En dat krijgt dan de belangrijkste ministerspost die er is? Dan ben je geen veilige haven meer. Linksom of rechtsom heb je dan toch als homoseksueel een probleem in dat land.quote:
Zeker! De belangrijkste ministerspost wil je altijd geven aan iemand die zichzelf homofoob en fascist noemt. Regel 1 in de politiek.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk je probleem? Ja, de man komt er rond voor uit dat hij niks van homo's wil weten.
Die mensen bestaan. En ze wonen overal en nergens. Ik heb liever dat iemand hier gewoon eerlijk over is, dan dat hij gaat lopen huichelen.
Oh, het is geen veilige haven meer.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die zichzelf ook openlijk fascist noemt. En dat krijgt dan de belangrijkste ministerspost die er is? Dan ben je geen veilige haven meer. Linksom of rechtsom heb je dan toch als homoseksueel een probleem in dat land.
Ik durf met zekerheid te stellen dat de homoseksueel nu wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan de uitspraken van een minister.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die zichzelf ook openlijk fascist noemt. En dat krijgt dan de belangrijkste ministerspost die er is? Dan ben je geen veilige haven meer. Linksom of rechtsom heb je dan toch als homoseksueel een probleem in dat land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |