Helaas is hij waarschijnlijk een kaaskop, maar dan van Bij1 of GL.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben jij gewoon een kaaskop of een moslim? Serieuze vraag.
Oh god, ik ga een kaarsje voor hem opsteken.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Helaas is hij waarschijnlijk een kaaskop, maar dan van Bij1 of GL.
Uiteindelijk moest de minister in kwestie toen toch het beleid van de regering uitvoeren, en voor de veiligheid zorgen. Tegen religie-gekken, ultra rechtse figuren.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen klopt voor geen meter.
Daarom is Queers for Palestine ook zo'n tranendal. Het is pijnlijk om te zien dat mensen een morele positie innemen gebaseerd op zo'n fundamentele onwetendheid.quote:Op zondag 15 juni 2025 06:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Uiteindelijk moest de minister in kwestie toen toch het beleid van de regering uitvoeren, en voor de veiligheid zorgen. Tegen religie-gekken, ultra rechtse figuren.
National Security Minister Itamar Ben Gvir will reportedly oversee security for the Jerusalem Pride Parade this week, despite event organizers appealing to Prime Minister Benjamin Netanyahu to keep him away from proceedings.
Ben Gvir, who is responsible for the police force as national security minister, has rejected the organizers’ appeals and will fully participate in preparing for and monitoring the march, according to reports on both Channels 12 and 13 Sunday evening.
The far-right lawmaker — who was once at the forefront of the extremist protests against the parade — has reportedly said he will hold situational assessments ahead of Monday’s march and be present at the police’s command center at the event.
Trouwens in Jeruzalem ging de gay parade 2025 wel door.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Zoiets is niet mogelijk in omringende landen. Ook niet in het free Palestine, die mensen zitten in roze bubbel.
Beiroet heeft ook een eigen feestje in augustusquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:55 schreef HSG het volgende:
Het enige land in die regio waar een gay parade mogelijk is. Maar Israël is fascistisch he.
Maar dat laten vallen als een baksteen van de homo-gemeenschap gebeurt natuurlijk al op een hoger niveau door een politicus de belangrijkste ministerspost te geven die openlijk zichzelf homofoob en fascist noemt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zeg je dit: uiteindelijk zal 'progressief' Nederland in haar slaafse wens islamieten tevreden te houden ook LGBTQ laten vallen als een baksteen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]slinger jezelf weg, circusclown.
Nee hoor circusclowntje. Iedereen heeft je inhoudelijk al weerwoord gegeven dus er viel weinig aan toe te voegen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]en de argumenten waren weer eens op. Geeft niet.
Ah, dit is het niveau. Vallen nu wel wat puzzelstukjes in elkaar.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overigens gaat die minister over geld en niet over morele kwesties....
Nee wel een index over homorechten en daaruit blijkt dat Israël een baken van licht is in de regio.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:14 schreef Mubassie het volgende:
Heeft er trouwens al iemand een opmerking gemaakt over een fascistische minister op een belangrijke post?
De laatste was in 2020. Organisatoren werden ook elke keer gearresteerd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:24 schreef -XOR- het volgende:
De gay pride van Libanon is over een maand in Beiroet.
Als zo’n iemand uit deze demonstratie in Nederland met een Israëlische vlaggetje zou lopen, grote kans dat die lastig dan agressief belaagd zou worden door de Queens for Palestine.quote:Op zondag 15 juni 2025 07:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom is Queers for Palestine ook zo'n tranendal. Het is pijnlijk om te zien dat mensen een morele positie innemen gebaseerd op zo'n fundamentele onwetendheid.
Het bewijst het enorme privilege van de Palliecrowd. Waar anders kan je ermee wegkomen zo onwetend te zijn en standpunten in te nemen die letterlijk je dood zouden betekenen?
Ja, zitten er wel meer, eentje die pleit voor uitroeien Palestijnse volk, weet de naam zo gauw niet. Maar deze minister moest en moet gewoon het regeringsbeleid uitvoeren en ervoor zorgen dat de gaypride veilig verloopt.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:14 schreef Mubassie het volgende:
Heeft er trouwens al iemand een opmerking gemaakt over een fascistische minister op een belangrijke post?
Die zag ik voorbij komen op TikTok.quote:Op zondag 15 juni 2025 08:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beiroet heeft ook een eigen feestje in augustus
Maar waarom zou je dat doen? Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken waarbij je richting het opzoeken van confrontatie gaat, zonder echt iets fout te doen. Maar erg handig is het niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als zo’n iemand uit deze demonstratie in Nederland met een Israëlische vlaggetje zou lopen, grote kans dat die lastig dan agressief belaagd zou worden door de Queens for Palestine.
Maar als je vraagt om de letterlijke quote om deze mening aan te tonen blijft het stil.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:35 schreef opgebaarde het volgende:
Een mensenrecht als vrijheid geaardheid is voor die nonqueers belangrijker dan onderdrukking of zelfs de dood
De Israëlisch vlag staat niet voor een collectief gedachtengoed. Genoeg tegenstanders die tegen de regering Netanyahu zijn zo blijkt wel uit demonstraties. Deze gays ongetwijfeld ook. Zelfs in Amsterdam kun je maar beter geen keppeltje dragen omdat je anders wordt bespuugd of erger in elkaar wordt geslagen. Dus je kunt eigenlijk niet vertonen met een Israëlische vlag of een keppeltje. Alsof ze per definitie staan voor goedkeuring van het Israëlische beleid.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen? Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken waarbij je richting het opzoeken van confrontatie gaat, zonder echt iets fout te doen. Maar erg handig is het niet.
Die weigerambtenaar doet daadwerkelijk iets niet/werkt tegen, die homofobe minister heeft een mening en staat de boel toch principieel toe volgens die quotes. Gedachtes zijn minder belangrijk dan daden. Vrijheid van meningsuiting in zijn beste vorm wat mij betreft. Je punt is vrij zwak in deze.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat een weigerambtenaar en de quotes die ik geef van de meest invloedrijke minister in een land wel wat gradaties ertussen heeft.
Je dient aan beide zijden genuanceerd te zijn, denk ik. En dat de groep Israëliërs de straat op gaat om te demonstreren tegen deze regering vind ik ook echt een heel goede zaak. Evenals de Palestijnen die lieten zien dat Hamas met 7 oktober een schandelijke aanslag heeft gepleegd.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
De Israëlisch vlag staat niet voor een collectief gedachtengoed. Genoeg tegenstanders die tegen de regering Netanyahu zijn zo blijkt wel uit demonstraties. Deze gays ongetwijfeld ook. Zelfs in Amsterdam kun je maar beter geen keppeltje dragen omdat je anders wordt bespuugd of erger in elkaar wordt geslagen. Dus je kunt eigenlijk niet vertonen met een Israëlische vlag of een keppeltje. Alsof ze per definitie staan voor goedkeuring van het Israëlische beleid.
Het frappant is dat je wel genuanceerd dient te zijn als het om steun aan de Palestijnse zaak gaat.
Maar dan beoordeel jij hem dus alleen op zijn acties tijdens het minsiterschap? Dat kan, maar ik vind dat je een minister ook mag beoordelen op hetgeen hij in het verleden heeft gedaan, en daarmee bedoel ik dus die beestenparade als tegendemonstratie. Waar hij nog altijd in woorden laat blijken achter te staan.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:12 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Die weigerambtenaar doet daadwerkelijk iets niet/werkt tegen, die homofobe minister heeft een mening en staat de boel toch principieel toe volgens die quotes. Gedachtes zijn minder belangrijk dan daden. Vrijheid van meningsuiting in zijn beste vorm wat mij betreft. Je punt is vrij zwak in deze.
10 jaar geleden zouden we gelachen hebben om zo'n bericht als hierboven.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen? Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken waarbij je richting het opzoeken van confrontatie gaat, zonder echt iets fout te doen. Maar erg handig is het niet.
Of ik verbazing toon bij alle Palestijnse vlaggen? Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
10 jaar geleden zouden we gelachen hebben om zo'n bericht als hierboven.
Vraag me wel af of je ook dezelfde verbazing toont bij alle Palestijnse vlaggen (wat geen theoretische kwestie is).
Je zegt toch dat je je afvraagt waarom iemand met een Israëlische vlag zou lopen hier in Nederland?quote:Op zondag 15 juni 2025 10:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of ik verbazing toon bij alle Palestijnse vlaggen? Ik snap niet wat je bedoelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |