abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217967442
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je de laatste rapporten van mensenrechtenorganisaties en uitspraken van politici leest dan kan ik geen argument bedenken om die baken van licht te verantwoorden.
Daarom had ik het over binnenlandse politiek.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:46:34 #152
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217970052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarom had ik het over binnenlandse politiek.
Maar over welke aspecten van de binnenlandse politiek heb jij het dan?
Dit, dus.
pi_217973164
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen die gasten niet in het leger?
Kunnen wij hier in het Westen kijken hoe zo'n diversiteitskrijgsmacht werkt.
Welke gasten?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:04:46 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217973188
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als je de laatste rapporten van mensenrechtenorganisaties en uitspraken van politici leest dan kan ik geen argument bedenken om die baken van licht te verantwoorden.
Nee, daarom heb ik de ruwe data in post 30 geplaatst.

Bj deze nogmaals.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus wegens uitspraken van een politicus is ineens het hele LGBTQ-verhaal in het M.O. eigenlijk hetzelfde.

Israël is inderdaad qua veiligheid en rechten voor LGBTQ een veilige haven te noemen, daarom vluchtten Palestijnse LGBTQ'ers er bijvoorbeeld heen.

Kijken we naar de LGBTQ rights world index, staat Israël op 42, tussen Griekenland en Estland in, nog voor Kroatië en Japan, in een lijst van 197 landen.

Waar de rest van het M.O. staat?

Bahrain op 103
Jordanië op 145
Syrië op 150
Libanon op 157
Irak op 167
S.A. op 168
VAE op 171
Qatar op 187
Koeweit op 188
Oman op 193

https://www.equaldex.com/equality-index

Dus ja. Israël is inderdaad een veilige haven in dat gebied.
De cijfers m.b.t. vrouwenrechten, recht op eigen of geen religie, werknemersrechten, mate van democratie en politieke vrijheid, ofwel gewoon mensenrechten, gaan ook niet heel veel verschillen van de hier genoemde cijfers.

Dus ja. Israël is inderdaad een baken van licht in een zee van middeleeuwse duisternis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:30:11 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217973418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, daarom heb ik de ruwe data in post 30 geplaatst.

Bj deze nogmaals.
[..]
De cijfers m.b.t. vrouwenrechten, recht op eigen of geen religie, werknemersrechten, mate van democratie en politieke vrijheid, ofwel gewoon mensenrechten, gaan ook niet heel veel verschillen van de hier genoemde cijfers.

Dus ja. Israël is inderdaad een baken van licht in een zee van middeleeuwse duisternis.
Ja ik vind het prima om nog een keer uit te leggen dat je inderdaad beter in Tel Aviv dan Aleppo kunt zitten als homo, maar dat baken van licht naar mijn idee niet helemaal strookt met de werkelijkheid gezien de huidige openlijk fascistoïde bestuurders.
Dit, dus.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:31:50 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217973427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja ik vind het prima om nog een keer uit te leggen dat je inderdaad beter in Tel Aviv dan Aleppo kunt zitten als homo, maar dat baken van licht naar mijn idee niet helemaal strookt met de werkelijkheid gezien de huidige openlijk fascistoïde bestuurders.
Dat kan.

De statistieken zeggen iets anders.

Je kan ook beter ongelovige, vrouw of werkloos zijn daar trouwens.

Al decennia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:35:56 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217973462
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat kan.

De statistieken zeggen iets anders.

Je kan ook beter ongelovige, vrouw of werkloos zijn daar trouwens.

Al decennia.
Jij interpreteert de statistieken anders. Een metaforische titel is altijd onderhevig aan een mening en kun je nooit als feit neerzetten. Een fascistoïde regering kan in mijn ogen onmogelijk baken van licht worden genoemd en jij vindt van wel. Meer is het niet.
Dit, dus.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:42:25 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217973515
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jij interpreteert de statistieken anders. Een metaforische titel is altijd onderhevig aan een mening en kun je nooit als feit neerzetten. Een fascistoïde regering kan in mijn ogen onmogelijk baken van licht worden genoemd en jij vindt van wel. Meer is het niet.
Statistieken zijn statistieken. Cijfers zijn cijfers.

Voorts had ik nog een vraag openstaan: welke anti-homo wetten zijn thans daar ingevoerd, staan in de papieren om ingevoerd te worden en waar kan ik dat teruglezen?

Ik begrijp dat in bepaalde hoek er erg hard gewerkt wordt aan het idee dat Israël eigenlijk net zo'n theocratisch, vrouw- en homo-onderdrukkend land is als de rest daar - en waarschijnlijk nog erger ook - maar de data spreekt voor zich. Daar kan geen propagandamachine tegenop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:47:41 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217973561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Statistieken zijn statistieken. Cijfers zijn cijfers.
Waaruit we kunnen concluderen dat je beter als homo in Israël kunt wonen dan Iran. Bijvoorbeeld.
Maar je statistiek en cijfers geven nergens aan vanaf welk nulpunt we kunnen spreken van de titel ‘baken van licht’. Dat is aan een mening onderhevig en die delen wij niet.

quote:
Voorts had ik nog een vraag openstaan: welke anti-homo wetten zijn thans daar ingevoerd, staan in de papieren om ingevoerd te worden en waar kan ik dat teruglezen?
Geen idee? Daar heb ik het nooit over gehad. Het ging mij om de zelfbenoemde ‘homofobe fascist’ minister die onderdeel is van de regering.
Dit, dus.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:48:56 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217973572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waaruit we kunnen concluderen dat je beter als homo in Israël kunt wonen dan Iran. Bijvoorbeeld.
Maar je statistiek en cijfers geven nergens aan vanaf welk nulpunt we kunnen spreken van de titel ‘baken van licht’. Dat is aan een mening onderhevig en die delen wij niet.
[..]
Geen idee? Daar heb ik het nooit over gehad. Het ging mij om de zelfbenoemde ‘homofobe fascist’ minister die onderdeel is van de regering.
Nee, het is een baken van licht mbt LHBTQ-rechten in de omgeving.

Conform de data.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:51:04 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217973592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het is een baken van licht mbt LHBTQ-rechten in de omgeving.

Conform de data.
Vind ik niet. Ook conform de data.
Dit, dus.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:51:30 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217973596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Vind ik niet. Ook conform de data.
Alleen heb je geen data.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:52:14 #163
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217973604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alleen heb je geen data.
:') het wordt nu een beetje sneu.
Dit, dus.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:53:25 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217973613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Niet echt.

Data: cijfers, statistieken, onderzoeken, academische verhandelingen. Of, ook handig, wetsartikelen.

Maar begrijp ik goed dat Israël eigenlijk net zo erg is als pak 'm beet Syrië, Jordanië en Irak qua LHBTQ? Gewoon voor de goede orde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:57:48 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

Maar begrijp ik goed dat Israël eigenlijk net zo erg is als pak 'm beet Syrië, Jordanië en Irak qua LHBTQ? Gewoon voor de goede orde.
Nee stelt hij nergens. Maar wat ze in Syrië, Jordanië en Irak allemaal doen is op geen enkele wijze een excuus om als "baken van licht" dan een zelfbenoemde "fascistische homohater" tot minister te benoemen.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:59:56 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee stelt hij nergens. Maar wat ze in Syrië, Jordanië en Irak allemaal doen is op geen enkele wijze een excuus om als "baken van licht" dan een zelfbenoemde "fascistische homohater" tot minister te benoemen.
Dit was de reactie: Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo's veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.

En wat doen ze in Syrië, Jordanië en Irak?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:10:43 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit was de reactie: Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo's veilig zijn en de omringende landen [niet] klopt voor geen meter.

En wat doen ze in Syrië, Jordanië en Irak?
In die landen gaan ze schandalig slecht met homo's om.

Maar dat is ook niet iets waar Israel zich op wat voor manier achter kan verschuilen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:12:44 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974146
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In die landen gaan ze schandalig slecht met homo's om.

Maar dat is ook niet iets waar Israel zich op wat voor manier achter kan verschuilen.
Doen ze ook niet. Hoeft ook niet.

Daar zijn LGBTQ-rechten namelijk al een tijdje bij wet gewaarborgd. Zie post 30 ook nog een keer.

Ik snap dat voor bepaalde mensen werkelijk alles met Israël en hoe slecht dat land is te maken moet hebben, maar dit is gewoon een strijd die zelfs de meest geharde Pro-Pallie drone niet gaat winnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:16:28 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974155
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doen ze ook niet. Hoeft ook niet.

Daar zijn LGBTQ-rechten namelijk al een tijdje bij wet gewaarborgd. Zie post 30 ook nog een keer.

Ik snap dat voor bepaalde mensen werkelijk alles met Israël en hoe slecht dat land is te maken moet hebben, maar dit is gewoon een strijd die zelfs de meest geharde Pro-Pallie drone niet gaat winnen.
Nou we vinden het eerder zorgwekkend dat een land dat altijd veel op het onze leek aan het afglijden is naar een vrij onprettig land. Waar het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters een symptoom van is.

Of is het bij jou pas een probleem als het gelijk is aan Iran?
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:18:44 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974166
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou we vinden het eerder zorgwekkend dat een land dat altijd veel op het onze leek aan het afglijden is naar een vrij onprettig land. Waar het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters een symptoom van is.

Of is het bij jou pas een probleem als het gelijk is aan Iran?
Het zou bij mij een probleem zijn als in Israël homo's geëxecuteerd worden, inderdaad.

En een 'vrij onprettig land'. Ook maar aan jou: welke anti-homo wetten zijn er in de maak? Reeds ingevoerd?

Kom nu eens een keer met harde data. Met statistieken. Met cijfers.

Het is andersom, Hexagon: dat Israël inderdaad een baken van licht is daar m.b.t. LGBTQ mag vooral NIET benoemd worden, want het narratief is in progressieve kring nu eenmaal dat werkelijk niets aan dat land deugt.

Daarom moet nu een batshit insane minister van stal gehaald worden om de goegemeente de nieuwste anti-Israël meuk op te leggen: Israël, lieve mensen, is homofoob. Wees dus gerust, je kunt naast je Pallie-vlag ook je regenboogvlag inzetten in deze strijd.

Prima, maar zeg dat dan gewoon i.p.v. dit dodelijk vermoeiend spelletje.

Overigens: als landen niet op ons lijken is het daar onderdrukken van homo's (en vrouwen, en andersdenkenden) ineens niet een probleem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:23:40 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zou bij mij een probleem zijn als in Israël homo's geëxecuteerd worden, inderdaad.

En een 'vrij onprettig land'. Ook maar aan jou: welke anti-homo wetten zijn er in de maak? Reeds ingevoerd?
Vooralsnog geen. Maar dat soort dingen beginnen vaak wel bij het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters op invloedrijke posities. Dus als een land dat tolereert is dat zorgwekkend.

quote:
Het is andersom, Hexagon: dat Israël inderdaad een baken van licht is daar m.b.t. LGBTQ mag vooral NIET benoemd worden,
Dat is dat land ook niet of niet meer als ze zelfbenoemde fascistische homohaters in de regering tolereert.

quote:
want het narratief is in progressieve kring nu eenmaal dat werkelijk niets aan dat land deugt.

Nee, men vind vooral dat er niets aan de regering van dat land deugt. Dat land kan ook een regering kiezen die wel normaal doet. Dat slachtofferrol gedoe alsof ze er niets aan kunnen doen, daar trappen we niet in.
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:25:48 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vooralsnog geen. Maar dat soort dingen beginnen vaak wel bij het benoemen van zelfbenoemde fascistische homohaters op invloedrijke posities. Dus als een land dat tolereert is dat zorgwekkend.
[..]
Dat is dat land ook niet of niet meer als ze zelfbenoemde fascistische homohaters in de regering tolereert.
[..]
Nee, men vind vooral dat er niets aan de regering van dat land deugt. Dat land kan ook een regering kiezen die wel normaal doet. Dat slachtofferrol gedoe alsof ze er niets aan kunnen doen, daar trappen we niet in.
Vooralsnog geen.

Wanneer denk je dat die er gaan komen? Welke bewijzen heb je?

Kunnen we trouwens nu ook 'Nederland' verantwoordelijk houden voor het hebben verkozen van Wilders' club? Hoe werkt dat mechanisme, precies?

Een land 'die' kiest?

Wat grappig dat dat altijd alleen voor Israël geldt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:26:21 #173
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217974189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zelfkennis is altijd een goed begin.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:28:08 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa, de man met de belangrijkste ministerspost (financiën) had een beast-parade voorgesteld om de treffende gelijkenis tussen beesten en de deelnemers van de Gay-parade te laten zien. Gaaf land, Israël.
Afgrijselijk inderdaad.

Vertel eens wat over de laatste Gay Parades in de omringende landen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:32:09 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooralsnog geen.

Wanneer denk je dat die er gaan komen? Welke bewijzen heb je?
Ik heb in ieder geval de aanwijzing dat een zelfbenoemde fascistische homohater in de regering wordt getolereerd. Die hoeft nog geen wetten ingevoerd te hebben om te weten dat dat niet pluis is. Alleen al omdat hij dergelijke denkbeelden zo normaliseert.

quote:
Kunnen we trouwens nu ook 'Nederland' verantwoordelijk houden voor het hebben verkozen van Wilders' club? Hoe werkt dat mechanisme, precies?

Een land 'die' kiest?
Ja, eigenlijk wel. De meerderheid van het volk heeft die man min of meer aan de macht gebracht door op hem te stemmen, door of hem in de regering te tolereren.

quote:
Wat grappig dat dat altijd alleen voor Israël geldt.
Dit topic gaat over Israel.
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:32:30 #176
330914 Sherlock_Holmes
pi_217974209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus ik neem aan dat we binnenkort in NL ook No Kings marsen gaan krijgen? En dat we gewoon alle Amerikaanse toeristen gaan weren.

En Anti Rusland marsen.

(al is men meestal nogal happig dat een ander dit dan oppakt)
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:37:16 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb in ieder geval de aanwijzing dat een zelfbenoemde fascistische homohater in de regering wordt getolereerd. Die hoeft nog geen wetten ingevoerd te hebben om te weten dat dat niet pluis is. Alleen al omdat hij dergelijke denkbeelden zo normaliseert.
[..]
Ja, eigenlijk wel. De meerderheid van het volk heeft die man min of meer aan de macht gebracht door op hem te stemmen, door of hem in de regering te tolereren.
[..]
Dit topic gaat over Israel.
1. Hoe 'normaliseert' hij dat? Wat heeft hij allemaal al voorgesteld?

Weet je verder tot welke partij deze man behoort en hoeveel zetels ze hebben in de Knesset?

2. En wat moeten we met die 'verantwoordelijkheid'? Zijn er sancties? Is Nederland nu net zo erg als een gemiddelde Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek of dictatuur in het M.O.? Wat is precies de waarde van een dergelijke constatering, dat 'een land verantwoordelijk' is?

3. Dat klopt.

Hier een link naar een rapport gepubliceerd door de House of Commons Library (2022):

https://commonslibrary.parliament.uk/research-briefings/cbp-9457/

(Blauwe knop drukken voor volledig rapport)

Enige opvallende uitkomsten:

- Of the 11 UN-member states that proscribed the death penalty for consensual same-sex relations, five were in the Middle East (Iran, Saudi Arabia, Yemen, Qatar, and the United Arab Emirates)

- Except for Israel, there are no constitutional, employment, or other protections for LGBT+ people.

Opnieuw: vertel mij eens hoe door deze minister we al deze data opzij moeten zetten en Israël als homofoob, onveilig land moeten aanschouwen dat eigenlijk helemaal niet zoveel veiliger en beter is dan de omringende landen.

De meest recente statistieken heb ik al gepubliceerd in post #30.

En geen praatjes, zinnen en verhaaltjes. Data.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-06-2025 00:44:58 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:45:01 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. Hoe 'normaliseert' hij dat? Wat heeft hij allemaal al voorgesteld?
Nou door doodleuk te vertellen dat hij fascistisch homohater is. Helemaal prima blijkbaar. Je kan er gewoon minister mee worden. Niks mis mee.

quote:
2. En wat moeten we met die 'verantwoordelijkheid'? Zijn er sancties? Is Nederland nu net zo erg als een gemiddelde Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek of dictatuur in het M.O.? Wat is precies de waarde van een dergelijke constatering, dat 'een land verantwoordelijk' is?
Welke acties heeft de regering dan gedaan die eventuele sancties zouden rechtvaardigen?

quote:
3. Dat klopt.

Hier een link naar een rapport gepubliceerd door de House of Commons Library (2022):

https://commonslibrary.parliament.uk/research-briefings/cbp-9457/

Enige opvallende uitkomsten:

- Of the 11 UN-member states that proscribed the death penalty for consensual same-sex relations, five were in the Middle East (Iran, Saudi Arabia, Yemen, Qatar, and the United Arab Emirates)

- Except for Israel, there are no constitutional, employment, or other protections for LGBT+ people.

Opnieuw: vertel mij eens hoe door deze minister we al deze data opzij moeten zetten en Israël als homofoob, onveilig land moeten aanschouwen dat eigenlijk helemaal niet zoveel veiliger en beter is dan de omringende landen.

En geen praatjes, zinnen en verhaaltjes. Data.
Wat ze in andere landen allemaal uitvreten maakt niet dat het ineens oke is dat Israel ministers benoemt die fascistisch homohaten normaliseren.

Dat zou hetzelfde zijn dan dat een winkeldief zichzelf als goedzak ziet omdat zijn buurman banken berooft. Dat is dan ook gewoon geen goedzak.
  woensdag 18 juni 2025 @ 00:50:59 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217974242
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou door doodleuk te vertellen dat hij fascistisch homohater is. Helemaal prima blijkbaar. Je kan er gewoon minister mee worden. Niks mis mee.
[..]
Welke acties heeft de regering dan gedaan die eventuele sancties zouden rechtvaardigen?
[..]
Wat ze in andere landen allemaal uitvreten maakt niet dat het ineens oke is dat Israel ministers benoemt die fascistisch homohaten normaliseren.

Dat zou hetzelfde zijn dan dat een winkeldief zichzelf als goedzak ziet omdat zijn buurman banken berooft. Dat is dan ook gewoon geen goedzak.
Tot welke partij behoort deze minister en hoeveel zetels hebben ze in de Knesset?

Kun je me ook vertellen waar deze minister deze uitspraken heeft gedaan? Was dat tijdens een rally? In een interview?

Voorts: wat moeten we dan precies met 'verantwoordelijkheid'? Is dat niet een beetje een holle kreet?

Tenslotte: het gaat er niet om dat deze minister batshit insane is en z.s.m. moet oplazeren, het gaat erom dat vanwege deze batshit insane minister je nog altijd met geen mogelijkheid kan beweren dat Israël 'net zo onveilig' en 'barbaars' is qua LGBTQ als de omringende landen.

Hetgeen me altijd wel doet afvragen: waarom willen bepaalde mensen nooit over die ándere landen in discussie, waar homoseksuelen daadwerkelijk gedood worden? Vanwaar die obsessie met Israël? Veilig? Omdat het nu zo hoort? Wat is het?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 02:30:41 #180
117098 Hathor
Effe niet
pi_217974294
Israel heeft een fascistische homohater op een belangrijke ministerspost...

FrEe FrEe PaLeStInE fReE fReE pAlEsTiNe

FrOm ThE RiVeR tO ThE sEa

Ondertussen sturen ze bijna elk jaar een transgender naar het songfestival.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:06:16 #181
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217974450
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke gasten?
Die normaal in zo'n tocht deelnemen.
Mooi gelijkheidsbeginsel toch? Iedereen dezelfde behandeling!
Kan toch niemand op tegen zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Joopklepzeiker op 18-06-2025 07:45:42 ]
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:11:05 #182
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217974465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

Nee? Nergens gezegd :) ik vind dat je beter kunt fantaseren dan lezen.
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 08:11:31 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217974880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tot welke partij behoort deze minister en hoeveel zetels hebben ze in de Knesset?

Kun je me ook vertellen waar deze minister deze uitspraken heeft gedaan? Was dat tijdens een rally? In een interview?
Is dat zo relevant dan? Blijkbaar is er in Israel een politieke sfeer waarin het helemaal prima is om minister te worden als je zelfbenoemde facistische homohater bent. Dan soort normalisering van dergelijk gedachtegoed is een zorgwekkende ontwikkeling.

quote:
Voorts: wat moeten we dan precies met 'verantwoordelijkheid'? Is dat niet een beetje een holle kreet?
In ieder geval moet men dan de gevolgen ondergaan dat grote delen van de wereld wel even klaar zijn met je land. Iets dat ook weer kan worden hersteld als ze daar een betere regering zouden kiezen.

quote:
Tenslotte: het gaat er niet om dat deze minister batshit insane is en z.s.m. moet oplazeren, het gaat erom dat vanwege deze batshit insane minister je nog altijd met geen mogelijkheid kan beweren dat Israël 'net zo onveilig' en 'barbaars' is qua LGBTQ als de omringende landen.
Niemand beweert dan ook dat Israel even onveilig is als buurlanden. Enkel dat dat "Baken van licht" wat israel zou zijn, een beetje aan het doven lijkt te zijn. Iets wat gewoon gezegd zou moeten kunnen worden.

quote:
Hetgeen me altijd wel doet afvragen: waarom willen bepaalde mensen nooit over die ándere landen in discussie, waar homoseksuelen daadwerkelijk gedood worden? Vanwaar die obsessie met Israël? Veilig? Omdat het nu zo hoort? Wat is het?
Dit topic gaat over Israel, dus hebben we het over Israel.

Verder heeft men het over nieuws. Het is het geen nieuws dat Iran een extreem kutland is voor homo's. Het is wel nieuws dat een land dat als behoorlijk modern bekend staat, een beetje aan het afglijden lijkt.
  woensdag 18 juni 2025 @ 08:28:30 #184
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217974991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is dat zo relevant dan? Blijkbaar is er in Israel een politieke sfeer waarin het helemaal prima is om minister te worden als je zelfbenoemde facistische homohater bent. Dan soort normalisering van dergelijk gedachtegoed is een zorgwekkende ontwikkeling.
[..]
In ieder geval moet men dan de gevolgen ondergaan dat grote delen van de wereld wel even klaar zijn met je land. Iets dat ook weer kan worden hersteld als ze daar een betere regering zouden kiezen.
[..]
Niemand beweert dan ook dat Israel even onveilig is als buurlanden. Enkel dat dat "Baken van licht" wat israel zou zijn, een beetje aan het doven lijkt te zijn. Iets wat gewoon gezegd zou moeten kunnen worden.
[..]
Dit topic gaat over Israel, dus hebben we het over Israel.

Verder heeft men het over nieuws. Het is het geen nieuws dat Iran een extreem kutland is voor homo's. Het is wel nieuws dat een land dat als behoorlijk modern bekend staat, een beetje aan het afglijden lijkt.
Zeg gewoon dat je een hekel aan Israël hebt en daarom lachwekkend op zoek gaat naar een kruimel terwijl de broden ernaast liggen. Dat maakt het makkelijker in plaats van dat je je wanhopig moet vastbijten, net als Buitendam.
  woensdag 18 juni 2025 @ 08:35:54 #185
330914 Sherlock_Holmes
pi_217975072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeg gewoon dat je een hekel aan Israël hebt en daarom lachwekkend op zoek gaat naar een kruimel terwijl de broden ernaast liggen.
Dat gaat dit soort types nooit toegeven. Ergens heb ik veel meer respect voor mensen die daar wel gewoon voor uitkomen in plaats van dit gedraai.

Wel andere mensen voor alles en nog wat uitmaken, maar zichzelf geen label willen opplakken (en beetje van dit en een beetje van dat).

Aan de andere kant is het wel vermakelijk voor het forum.
  woensdag 18 juni 2025 @ 08:42:09 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217975114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeg gewoon dat je een hekel aan Israël hebt en daarom lachwekkend op zoek gaat naar een kruimel terwijl de broden ernaast liggen. Dat maakt het makkelijker in plaats van dat je je wanhopig moet vastbijten, net als Buitendam.
Ik heb geen hekel aan Israel, ik heb een hekel aan de huidige politiek in Israel. En wat de landen ernaast uitvreten maakt dat ook niet beter ofzo.

De wanhoop zit eerder bij jullie om met al die rookgordijnen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:29:48 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975374
Dus als je kunt beargumenteren waarom je de titel ‘Baken van Licht’ niet vindt kloppen heb je automatisch een hekel aan een land? :D
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:41:29 #188
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217975482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 08:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan Israel, ik heb een hekel aan de huidige politiek in Israel. En wat de landen ernaast uitvreten maakt dat ook niet beter ofzo.

De wanhoop zit eerder bij jullie om met al die rookgordijnen.
In Nederland had de partij van de alom gerespecteerde Nestor van de Tweede Kamer als standpunt dat de doodstraf moet worden ingevoerd, homoseksualiteit een zonde is etc.

Is Nederland nu ook afgegleden?
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:49:31 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217975531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In Nederland had de partij van de alom gerespecteerde Nestor van de Tweede Kamer als standpunt dat de doodstraf moet worden ingevoerd, homoseksualiteit een zonde is etc.

Tegen de tijd dat hij zichzelf homohatenze fascist noemt en hij daar zonder problemen minister mee kan worden, dan ja.
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:39 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217975567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 08:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat gaat dit soort types nooit toegeven. Ergens heb ik veel meer respect voor mensen die daar wel gewoon voor uitkomen in plaats van dit gedraai.

Wel andere mensen voor alles en nog wat uitmaken, maar zichzelf geen label willen opplakken (en beetje van dit en een beetje van dat).

Aan de andere kant is het wel vermakelijk voor het forum.
Correct.

Dit zien we de geregeld in bepaalde contreien, men is echt wel slim genoeg om niet te erkennen dat het simpelweg een haat is jegens een land dan wel volk, dus verzand de discussie al snel in een lading eindeloze schijnargumenten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:03:19 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217975600
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit zien we de geregeld in bepaalde contreien, men is echt wel slim genoeg om niet te erkennen dat het simpelweg een haat is jegens een land dan wel volk, dus verzand de discussie al snel in een lading eindeloze schijnargumenten.
Nee, je bent gewoon rookgordijnen aan het trekken om zware kritiek op de regering en politieke keuzes van Israel af te doen als haat tegen een land en volk.

Alles om het er maar niet over te hoeven hebben en te doen of ze hulpeloos en zielig zijn en er niets aan kunnen doen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:05:16 #192
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975618
Op het moment dat je niet verder komt dan “ik haat land X en volk Y” ben je vrij treurig bezig.

Als je aan de hand van quotes van een minister kritiek hebt of kunt beargumenteren dar de manier waarop een regering probeert de rechtsstaat aan de banden te leggen schandelijk is ben je vooral inhoudelijk bezig.

Dat sommigen die twee niet los van elkaar kunnen zien is toch echt hun eigen tekortkoming.
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:21:47 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217975711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, je bent gewoon rookgordijnen aan het trekken om zware kritiek op de regering en politieke keuzes van Israel af te doen als haat tegen een land en volk.

Alles om het er maar niet over te hoeven hebben en te doen of ze hulpeloos en zielig zijn en er niets aan kunnen doen.
Je bent aan het projecteren. Ik trek geen roodgordijn op, ik benoem de rookgordijnen die door anderen worden opgetrokken.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:05 schreef Buitendam het volgende:
Op het moment dat je niet verder komt dan “ik haat land X en volk Y” ben je vrij treurig bezig.

Als je aan de hand van quotes van een minister kritiek hebt of kunt beargumenteren dar de manier waarop een regering probeert de rechtsstaat aan de banden te leggen schandelijk is ben je vooral inhoudelijk bezig.

Dat sommigen die twee niet los van elkaar kunnen zien is toch echt hun eigen tekortkoming.
Zoals inmiddels al meerdere users hier nu hebben uitgelegd maken de uitspraken van één politicus niet meteen een heel land homofoob of achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie, vooral niet als het land in kwestie zoals het geval is bij Israël, juist bekend staat om de liberale mentaliteit aanziende homoseksualiteit.

Er wordt door een aantal users op een geforceerde manier geprobeerd Israël aan de hand van de uitspraken van een minister naar beneden te trekken en vervolgens het beeld te schetsen dat het land eigenlijk geen haar beter is dan de andere landen in het Midden-Oosten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217975725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar over welke aspecten van de binnenlandse politiek heb jij het dan?
Burgerrechten, democratie, vrijheid van meningsuiting. Israel is daarin zeker geen baken van licht in het algemeen, maar WEL vergelijken andere landen in het Midden-Oosten.
pi_217975760
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Is toch geen minister..

Jemig. Mag Israel alsjeblieft betere verbale verdedigers krijgen? zulke slechte verdediging is antisemitisch.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:30:10 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217975778
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bent aan het projecteren. Ik trek geen roodgordijn op, ik benoem de rookgordijnen die door anderen worden opgetrokken.

Jawel, wij hebben kritiek op de politiek van Israel en je beschuldigt ons direct van haat aan het land Israel. Dat is is rookgordijnen optrekken.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:31:05 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217975786
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Burgerrechten, democratie, vrijheid van meningsuiting. Israel is daarin zeker geen baken van licht in het algemeen, maar WEL vergelijken andere landen in het Midden-Oosten.
De griep is inderdaad minder erg dan builenpest, maar dat maakt nog niet dat de griep fijn is.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:32:08 #198
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975796
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

Zoals inmiddels al meerdere users hier nu hebben uitgelegd maken de uitspraken van één politicus niet meteen een heel land homofoob of achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie, vooral niet als het land in kwestie zoals het geval is bij Israël, juist bekend staat om de liberale mentaliteit aanziende homoseksualiteit.

Er wordt door een aantal users op een geforceerde manier geprobeerd Israël aan de hand van de uitspraken van een minister naar beneden te trekken en vervolgens het beeld te schetsen dat het land eigenlijk geen haar beter is dan de andere landen in het Midden-Oosten.
Maar kun je dan nu ein-de-lijk eens de quote geven waarin ik dit letterlijk zeg? Dat ik het hele land homofoob noem en achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie.
Dit, dus.
pi_217975799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De griep is inderdaad minder erg dan builenpest, maar dat maakt nog niet dat de griep fijn is.
Nu doe je hetzelfde als de pro-Israel fanaten. Waar zeg ik dat Israel een heerlijk land is om in te leven?

Kunnen we de discussie op deftig niveau voeren?
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:33:10 #200
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975804
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is een mening. Ik vind dat heel erg meevallen. Begint het kwartje een beetje te vallen?
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')