abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217975818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is een mening. Ik vind dat heel erg meevallen. Begint het kwartje een beetje te vallen?
Dat is geen mening. Je hebt daarvoor gewoon statistieken (ben even vergeten hoe dat heet. Maar dan kun je zien waar je land staat qua dat soort verworvenheden).
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:38:15 #202
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is geen mening. Je hebt daarvoor gewoon statistieken (ben even vergeten hoe dat heet. Maar dan kun je zien waar je land staat qua dat soort verworvenheden).
:') dan kan ik dat toch op basis van, noem eens wat, andere westerse landen nog steeds heel erg vinden meevallen? Natuurlijk is dat wel een mening.
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:39:47 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217975842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is toch geen minister..

Jemig. Mag Israel alsjeblieft betere verbale verdedigers krijgen? zulke slechte verdediging is antisemitisch.
:')

Het was geen minister, maar gold absoluut niet als outcast en gekke Henkie van de oppositie.

Dus ja, weer een beetje een vreemde take van je.
pi_217975847
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:') dan kan ik dat toch op basis van, noem eens wat, andere westerse landen nog steeds heel erg vinden meevallen? Natuurlijk is dat wel een mening.
Nu heb je het ineens weer over westerse landen? het gaat erom dat Israel voor de standaarden in het Midden-Oosten het qua binnenlandse politiek relatief goed doet.
pi_217975865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
:')

Het was geen minister, maar gold absoluut niet als outcast en gekke Henkie van de oppositie.

Dus ja, weer een beetje een vreemde take van je.
Je had er gewoon even niet over nagedacht. Dat geeft helemaal niets, maar zet je ego eens aan de kant. Je bent hier 'anoniem', dus dat kan een eerste stap zijn om de woorden 'je hebt gelijk' uit te spreken. Daarna kan je langzaam kijken of dat je ook in het echt lukt.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:44:47 #206
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975871
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nu heb je het ineens weer over westerse landen? het gaat erom dat Israel voor de standaarden in het Midden-Oosten het qua binnenlandse politiek relatief goed doet.
Ik heb het over de vergelijking met andere landen. Zo’n equality index geeft bepaalde punten weer waar je naar kunt kijken. Dat zijn feiten. En daarna kun je op basis daarvan een mening vormen, en daar concluderen we iets anders.
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:46:41 #207
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217975881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is toch geen minister..

Jemig. Mag Israel alsjeblieft betere verbale verdedigers krijgen? zulke slechte verdediging is antisemitisch.
In dat geval wil ik nog wel een aantal mensen racistisch noemen.

Het blijft overigens wel bizar dat sommige mensen doen alsof het land een soort van Narnia is waar nog nooit een toerist is geweest (het mysterieuze Midden-Oosten, lol).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:47:02 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:29 schreef Buitendam het volgende:
Dus als je kunt beargumenteren waarom je de titel ‘Baken van Licht’ niet vindt kloppen heb je automatisch een hekel aan een land? :D
Nee, pretenderen dat het 'niet zo'n veilige haven' is als de landen erom heen, is vooral het rookgordijn waar anderen over praten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:49:18 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975897
quote:

[..]
Het gaat om het Midden-Oosten.

En daar geldt Israël met een 42e plaats (van de 197, voor Japan en Kroatië en tussen Estland en Griekenland in), waarbij het eerste M.O. land Bahrain is op 103, inderdaad als een veilige haven.

Dat was het punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217975898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik heb het over de vergelijking met andere landen. Zo’n equality index geeft bepaalde punten weer waar je naar kunt kijken. Dat zijn feiten. En daarna kun je op basis daarvan een mening vormen, en daar concluderen we iets anders.
Als een land bij die index het beter doet dan de landen in hetzelfde gebied (Midden-Oosten), dan is het toch een beetje gek om de mening te hebben: Israel doet het helemaal niet beter dan andere landen in het Midden-Oosten! ?

Ik begrijp je houding niet. Het lijkt erop dat je iets gewoon niet wil erkennen, om het niet te hoeven erkennen. In dat heb je heel veel weg van pro-Israel fanaten die bijv de tweederangsburgers situatie van de Palestijnen in Hebron ontkennen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:50:11 #211
396550 Richestorags
pi_217975908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je had er gewoon even niet over nagedacht. Dat geeft helemaal niets, maar zet je ego eens aan de kant. Je bent hier 'anoniem', dus dat kan een eerste stap zijn om de woorden 'je hebt gelijk' uit te spreken. Daarna kan je langzaam kijken of dat je ook in het echt lukt.
Ik geef je gelijk als je gelijk hebt. Voorzover het je niet opvalt, like ik je posts wel eens.

Ik was me er volledig van bewust dat een minister niet hetzelfde is als iemand van de oppositie. Echter was ik me er ook van bewust dat "de Nestor" alom gerespecteerd was, dit i.t.t. een van Baarle die toch echt wel als een gekke Henkie wordt gezien.

Verder: zolang de MvF zijn werk uitvoert en bepaalde rechten niet in gevaar brengt kan hij op persoonlijke titel zich als van alles profileren. De kritiek wordt terechter als hij bepaalde zaken vanwege zijn overtuiging niet doet of binnen de partij gaat lobbyen voor een enorm conservatief regeringsbeleid.

Weet jij of het begrip "fractiediscipline" ook een ding is in de Knesset?
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:50:20 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975909
quote:

[..]
Nee, je had het specifiek over de omringende landen.

En dan stellen dat 'gaaf land' Israël "helemaal niet zo'n baken van licht" is, is dan vooral heel geforceerd en past hoe toevallig, prima in de rabiate anti-Israël propaganda.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:52:26 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:05 schreef Buitendam het volgende:
Op het moment dat je niet verder komt dan “ik haat land X en volk Y” ben je vrij treurig bezig.

Als je aan de hand van quotes van een minister kritiek hebt of kunt beargumenteren dar de manier waarop een regering probeert de rechtsstaat aan de banden te leggen schandelijk is ben je vooral inhoudelijk bezig.

Dat sommigen die twee niet los van elkaar kunnen zien is toch echt hun eigen tekortkoming.
Vandaar mijn vraag.

Hoe doet deze minister dat, en van welke partij met welk gedachtegoed is hij lid, zodat we een beetje een idee krijgen van de reikwijdte van 's mans opinies en ideeën.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:54:27 #214
396550 Richestorags
pi_217975938
quote:

[..]
Je bedoelt Nederland waar Groenlinks een rapport over homohaat onder de tafel wegmoffelt en homo's in grote steden niet hand in hand durven te lopen? Wat bedoel je dan precies met "heel erg meevallen"?

Wat maakt Israël objectief zovéél erger dan dat? Dat er één zelfverklaarde homohater MvF is?
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:56:01 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217975947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, wij hebben kritiek op de politiek van Israel en je beschuldigt ons direct van haat aan het land Israel. Dat is is rookgordijnen optrekken.
Nee hoor, dat is geen rookgordijn.

Een rookgordijn betreft een misleiding om de aandacht te weerleggen van de daadwerkelijke of onderliggende intenties. Dat is ook wat ik aangaf in mijn post. Als mensen stellen (en ik heb trouwens nergens namen genoemd) dat men 'alleen maar kritiek op Israël' heeft maar daaronder een haat voor het land schuil gaat, dan functioneert de kritiek op Israël een rookgordijn.

Waar jij het over hebt is een valse beschuldiging, dat is dus iets anders.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is een mening. Ik vind dat heel erg meevallen. Begint het kwartje een beetje te vallen?
Ah, dus jij ziet geen verschil tussen bijvoorbeeld Israël, Egypte en Syrië?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217975960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik geef je gelijk als je gelijk hebt. Voorzover het je niet opvalt, like ik je posts wel eens.

Ik was me er volledig van bewust dat een minister niet hetzelfde is als iemand van de oppositie. Echter was ik me er ook van bewust dat "de Nestor" alom gerespecteerd was, dit i.t.t. een van Baarle die toch echt wel als een gekke Henkie wordt gezien.

Verder: zolang de MvF zijn werk uitvoert en bepaalde rechten niet in gevaar brengt kan hij op persoonlijke titel zich als van alles profileren. De kritiek wordt terechter als hij bepaalde zaken vanwege zijn overtuiging niet doet of binnen de partij gaat lobbyen voor een enorm conservatief regeringsbeleid.

Weet jij of het begrip "fractiediscipline" ook een ding is in de Knesset?
Dat heeft hij dan ook gedaan. Vorig jaar droeg het Israelische leger bevoegdheden over aan het civiele bestuur van de westerlijke jordaanoever over aan Smotrich. Dit houdt concreet in dat hij toezicht houdt over de uitbreiding van de nederzettingen, terwijl hij daar een groot voorstander van is.

Ook heeft hij meerdere keren aangegeven de nog huidige seculiere wetgeving niet te respecteren, en heeft hij lopen lobbyen voor meer politieke controle op de rechtsstaat.

Allemaal op geen manier te vergelijken met een politicus in Nederland die af en toe iets geks zegt.
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:58:18 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975961
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is dat zo relevant dan? Blijkbaar is er in Israel een politieke sfeer waarin het helemaal prima is om minister te worden als je zelfbenoemde facistische homohater bent. Dan soort normalisering van dergelijk gedachtegoed is een zorgwekkende ontwikkeling.
[..]
In ieder geval moet men dan de gevolgen ondergaan dat grote delen van de wereld wel even klaar zijn met je land. Iets dat ook weer kan worden hersteld als ze daar een betere regering zouden kiezen.
[..]
Niemand beweert dan ook dat Israel even onveilig is als buurlanden. Enkel dat dat "Baken van licht" wat israel zou zijn, een beetje aan het doven lijkt te zijn. Iets wat gewoon gezegd zou moeten kunnen worden.
[..]
Dit topic gaat over Israel, dus hebben we het over Israel.

Verder heeft men het over nieuws. Het is het geen nieuws dat Iran een extreem kutland is voor homo's. Het is wel nieuws dat een land dat als behoorlijk modern bekend staat, een beetje aan het afglijden lijkt.
Ja, dat is relevant.

Hoe breed gedeeld worden de ideeën van deze minister. Ofwel: wat is diens partij. Wat zijn het aantal zetels dat zijn gedachtegoed oplevert?

Verder: hoe kiest 'een land' als geheel een regering, en is derhalve als geheel respresentatief voor die regering? Als er zoiets als oppositie bestaat, normaal in een democratie, hoe kan je dan blijven reppen van een 'land die iets kiest/doet'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 10:59:22 #218
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als een land bij die index het beter doet dan de landen in hetzelfde gebied (Midden-Oosten), dan is het toch een beetje gek om de mening te hebben: Israel doet het helemaal niet beter dan andere landen in het Midden-Oosten! ?
Maar dat was ook helemaal niet waar mijn reactie over ging. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de term ‘baken van licht’ bijzonder vind meevallen.

De hervormingen in de rechterlijke macht, het cliëntelisme onder zijn bewind, de lopende rechtszaken voor omkoping, fraude en vertrouwensbreuk en de pogingen tot aanpassen van wetgeving om straf te ontlopen, een kabinet vormen met politici die zichzelf openlijk facist noemen.

Neuh, ik vind het geen baken van licht.
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:00:22 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975978
quote:

[..]
Van alle Midden-Oosterse landen scoort Israël het best, doet het beter dan Japan en Kroatië, moeten we honderd plaatsen afdalen om bij het eerste andere land daar te komen, en doet de rest het dus nog slechter.

Welke conclusie wil je precies trekken? Of mening?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:00:58 #220
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975985
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar kun je dan nu ein-de-lijk eens de quote geven waarin ik dit letterlijk zeg? Dat ik het hele land homofoob noem en achterstallig op het gebied van lhbt-acceptatie.
@HowardRoark waar blijft het?
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:01:06 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975987
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar dat was ook helemaal niet waar mijn reactie over ging. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de term ‘baken van licht’ bijzonder vind meevallen.

De hervormingen in de rechterlijke macht, het cliëntelisme onder zijn bewind, de lopende rechtszaken voor omkoping, fraude en vertrouwensbreuk en de pogingen tot aanpassen van wetgeving om straf te ontlopen, een kabinet vormen met politici die zichzelf openlijk facist noemen.

Dat was niet je stelling. De stelling was dat er 'geen meter van klopt' dat men als LGBTQ'er in Israël veilig is en in de omringende landen niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:01:31 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217975992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van alle Midden-Oosterse landen scoort Israël het best, doet het beter dan Japan en Kroatië, moeten we honderd plaatsen afdalen om bij het eerste andere land daar te komen, en doet de rest het dus nog slechter.

Welke conclusie wil je precies trekken? Of mening?
1 post boven je kijken.
Dit, dus.
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:02:13 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217975994
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
@:HowardRoark waar blijft het?
Het is vooral bedoeld om de daadwerkelijke barbarij in de omringende landen heen vooral wat te bagatelliseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217976006
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je reageerde op mijn bericht waarin ik dat bevestigde, maar dat ze het wel stukken beter doen dan veel andere landen in het Midden-Oosten.
  woensdag 18 juni 2025 @ 11:03:43 #225
396550 Richestorags
pi_217976012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat heeft hij dan ook gedaan. Vorig jaar droeg het Israelische leger bevoegdheden over aan het civiele bestuur van de westerlijke jordaanoever over aan Smotrich. Dit houdt concreet in dat hij toezicht houdt over de uitbreiding van de nederzettingen, terwijl hij daar een groot voorstander van is.

Ook heeft hij meerdere keren aangegeven de nog huidige seculiere wetgeving niet te respecteren, en heeft hij lopen lobbyen voor meer politieke controle op de rechtsstaat.

Allemaal op geen manier te vergelijken met een politicus in Nederland die af en toe iets geks zegt.
In dat geval zou je dat als een verslechtering kunnen zien en heb je gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')