@Buitendamquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké, maar waarom stelde je dit dan?
Jouw initiële punt was hier dat de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen, voor geen meter zou kloppen. En even voor de goede orde: in de omringende landen (Egypte, Syrië, Jordanië en Libanon) is homoseksualiteit letterlijk gecriminaliseerd.
Irrelevant, alles is in Israël uitstekend geregeld:quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een land zonder grondwet heeft iets grondwettelijk beschermd.
Het gaat weer lekker, hoor.
Frans, ben jij dat?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verder wil ik niet met al te veel dedain over je spreken, maar dat je niet wist dat Israel geen grondwet had/heeft is wel een teken aan de wand. Misschien mij eerst een dm sturen met vragen, stuur ik je het antwoord en dan kun jij hier net doen alsof je er kaas van hebt gegeten.
Waarom zou Jordanië dan op plaats 145 staan in de benoemde lijst?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Homoseksualiteit tussen volwassenen is sinds 1951 legaal in Jordanië. De strafwet heeft geen bepalingen over homoseksuele handelingen.
Ik vind het echt prima om te discussiëren, maar als je in je startpunt al aan het liegen bent komt er toch vanaf het begin niks van terecht?
Dan is het nog steeds een leugen om te zeggen dat het letterlijk gecriminaliseerd is. Dat is het niet. Het is legaal en niet opgenomen in het strafrecht.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou Jordanië dan op plaats 145 staan in de benoemde lijst?
https://www.equaldex.com/equality-index
Het is gebaseerd op een vertaling van een zinsnede uit mijn eerder geposte rapport:quote:
En hoe zou het dan komen dat Jordanië op 145 staat?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds een leugen om te zeggen dat het letterlijk gecriminaliseerd is. Dat is het niet. Het is legaal en niet opgenomen in het strafrecht.
Al stonden ze op de eerste of laatste plaats. Het heeft niets te maken met een discussie te starten met liegen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe zou het dan komen dat Jordanië op 145 staat?
Wat denk je?
Nee.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, stel dat een partij in Nederland Delano Felter tot MinFin maakt, is het blijkbaar allemaal prima als de meerderheid van het parlement dat tolereert.
Gewoon klein verschil van inzicht enzo.
We spreken over de politiek van een land. Een politiek waar blijkbaar dat soort figuren in machtsposities worden getolereerd. Dan ben je nog niet meteen Iran. Maar het is geen reden om dan te doen of er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Het maakt Nederland daarentegen ook geen stiefzusje van de eerste de beste bananenrepubliek of dictatuur.
Maar wat me blijft frapperen is hoe jij steeds over hele landen spreekt.
Ergens is het ook wel humor dat mensen in dit land (NL) andere landen een lezing willen geven over politiek.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We spreken over de politiek van een land. Een politiek waar blijkbaar dat soort figuren in machtsposities worden getolereerd. Dan ben je nog niet meteen Iran. Maar het is geen reden om dan te doen of er niets aan de hand is.
Tja we hebben hier in ieder geval geen zelfbenoemde fascistische homohaters als minister. Dus in die zin gaat dat wel wat beter hier.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ergens is het ook wel humor dat mensen in dit land (NL) andere landen een lezing willen geven over politiek.
Zelf zou ik dat niet durven. Beetje niveau van een KKK lid dat iemand anders van racisme probeert te beschuldigen.
Nou ja, vandaar ook mijn vergelijking met de SGP. En verslechtering is ook relatief, het is iets om in de gaten te houden maar op dit moment nog niet direct enorm zorgwekkend.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is een engnek eerste klas en theocraat.
Zijn partij, Nationale Religieuze Partij/Religieus Zionisme - zelf al een fusie - heeft dan ook welgeteld 7 van de 120 zetels in de Knesset.
M.a.w.: het idee dat Israël op de grens staat die theocratie te worden, is nihil. Al was het maar omdat de meeste Israëli's zichzelf niet rekenen tot de ultra-orthodoxe flank (10 tot 12%).
Klopt. We hebben wel een burgemeester die niks doet met rapporten over homohaat in haar stad, weigert op te treden tegen vernielende relschoppers, een Jodenjacht onder haar toezicht heeft laten gebeuren en daar geen lessen uit wil trekken en haar mandaat te buiten wil gaan in een ander land.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja we hebben hier in ieder geval geen zelfbenoemde fascistische homohaters als minister. Dus in die zin gaat dat wel wat beter hier.
Faber zal blij zijn met je compliment.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja we hebben hier in ieder geval geen zelfbenoemde fascistische homohaters als minister. Dus in die zin gaat dat wel wat beter hier.
Nou, Trump is er deels op tegen, die heeft transgenders uit het leger getrapt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Die normaal in zo'n tocht deelnemen.
Mooi gelijkheidsbeginsel toch? Iedereen dezelfde behandeling!
Kan toch niemand op tegen zijn?
Oftewel Israël is een baken van licht in de duistere regio.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, Trump is er deels op tegen, die heeft transgenders uit het leger getrapt.
In Israël verwacht ik dat er wel LGBTQwhatever in het leger zitten, evenals in Nederland.
Of het nou een minister is of kamerlid, het is toch sowieso enorm zorgwekkend als een politicus zichzelf identificeert als een homofobe fascist?quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, vandaar ook mijn vergelijking met de SGP. En verslechtering is ook relatief, het is iets om in de gaten te houden maar op dit moment nog niet direct enorm zorgwekkend.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Homoseksualiteit tussen volwassenen is sinds 1951 legaal in Jordanië. De strafwet heeft geen bepalingen over homoseksuele handelingen.
Ik vind het echt prima om te discussiëren, maar als je in je startpunt al aan het liegen bent komt er toch vanaf het begin niks van terecht?
quote:In Jordan, same-sex sexual activity is not explicitly criminalized by law, as Jordan's penal code does not include provisions that make homosexuality illegal. However, the absence of legal protection and the presence of vague morality laws create a situation where LGBTQ+ individuals can be targeted by security forces and face social hostility. While not explicitly illegal, actions against LGBTQ+ individuals are often justified under other laws related to morality and public order.
Bron
Dit dus vormt geen antwoord op de vraag.quote:According to a 2019 survey by the Arab Barometer questioned: "Should (Jordanian) Society Accept Homosexuality?" Results showed 93% of Jordanians answered no, 7% answered yes.
Bron
En dan de eerste zin uit je bron is:quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En even voor de goede orde: in de omringende landen (Egypte, Syrië, Jordanië en Libanon) is homoseksualiteit letterlijk gecriminaliseerd.
Hoe vind je zelf dat het gaat? Dit toont wel aan dat je weet waar je het over hebt, of wat?quote:In Jordan, same-sex sexual activity is not explicitly criminalized by law, as Jordan's penal code does not include provisions that make homosexuality illegal.
Je draait steeds om de vraag hen, daarom vind ik ook dat deze discussie niet soepel verloopt. Ik zal de vraag nog een keer stellen en jouw post er ook even bij nemen:quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan de eerste zin uit je bron is:
[..]
Hoe vind je zelf dat het gaat? Dit toont wel aan dat je weet waar je het over hebt, of wat?
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen klopt voor geen meter.
Verschillende redenen die ik al vaker benoemd heb in dit topic. Een minister die zichzelf homofoob noemt, een beestenparade die is georganiseerd als protest tegen de pride, de manier waarop er nu door de regering Netanyahu wordt geprobeerd de rechtsstaat te slopen zijn een paar voorbeelden waarvan ik denk dat het helemaal niet zo goed gaat als een aantal hier zo stellig claimen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait steeds om de vraag hen, daarom vind ik ook dat deze discussie niet soepel verloopt. Ik zal de vraag nog een keer stellen en jouw post er ook even bij nemen:
Aan het begin van dit topic stelde jij dat de vergelijking die veelal wordt gemaakt tussen Israël als keurig land waar homo’s veilig zijn en de omringende landen, voor geen meter zou kloppen. Waarom deed je dat?
[..]
Je hebt inderdaad alleen naar één politicus gewezen en op basis daarvan concludeer je meteen maar dat de hele vergelijking tussen Israël en de omringende landen voor geen meter zou kloppen. Vind je dat op zijn minst niet nogal gechargeerd?quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Verschillende redenen die ik al vaker benoemd heb in dit topic. Een minister die zichzelf homofoob noemt, een beestenparade die is georganiseerd als protest tegen de pride, de manier waarop er nu door de regering Netanyahu wordt geprobeerd de rechtsstaat te slopen zijn een paar voorbeelden waarvan ik denk dat het helemaal niet zo goed gaat als een aantal hier zo stellig claimen.
Nee, want de uitspraak een fascistisch homofoob te zijn komt van die ene minister. De beestenparade en het afbreken van de rechtsstaat had helaas een veel bredere ondersteuning nodig om te kunnen uitvoeren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad alleen naar één politicus gewezen en op basis daarvan concludeer je meteen maar dat de hele vergelijking tussen Israël en de omringende landen voor geen meter zou kloppen. Vind je dat op zijn minst niet nogal gechargeerd?
Dat is al zeker 50 jaar bekend.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oftewel Israël is een baken van licht in de duistere regio.
Underground partyquote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:28 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/EylonALevy/status/1936419544161263979
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |