abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217885866
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klinkt wel sympathiek en zo zou het ook moeten voor een betere balans.
Wat echter niet meegneomen wordt is dat deze bedrijven een fiscaal lek van 26 miljard niet lijdzaam zullen laten gebeuren.
Er zal geschoven worden met alles wat maar te verschuiven valt zoals winsten, schulden, resources en arbeid. Dit alles om minder af te hoeven dragen.
En wat op die manier niet lukt wordt gehaald bij hun afnemers, de consumenten ofwel de nederlandse burgers.
De bulk zat als ik het me goed herinner bij een verhoging van het box 3 tarief, een verhoging van de VPB en het invoeren van een vermogensheffing in box 2 en 3. Dat is dus niet zozeer bij de grote internationale bedrijven maar meer bij de vermogende particulier en DGA en die hebben veel minder mogelijkheden om te schuiven.

Doorberekenen zal uiteraard wel gebeuren, zoals met elke maatregel, maar ze compenseren ook flink door de heffingskorting op te schroeven.

Zelf denk ik dat het een te grote stapeling is ineens is net zoals met de particuliere verhuur gebeurd is waar een op zich prima idee van De Jonge om de middenhuur wat te normaliseren leidt tot massale verkoop omdat tegelijk het tarief in box 3 flink verhoogd is. Wellicht dat zon heffing op vermogen een idee is om al te veel fiscale constructen wat te ontmoedigen, maar laat dan verder het tarief gelijk.
pi_217885886
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:53 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De bulk zat als ik het me goed herinner bij een verhoging van het box 3 tarief, een verhoging van de VPB
VEnnootschapsbelasting?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217885898
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:54 schreef blomke het volgende:

[..]
VEnnootschapsbelasting?
Ja.
pi_217885924
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:55 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja.
Ah bedankt @tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217886028
quote:
bron: groenlinks :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_217886045
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:51 schreef blomke het volgende:

[..]
Ah. Het is dus niet alleen de loon-&inkomstenbelasting die die 26.000.000.000,- moet ophoesten? My bad
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.

Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
-
pi_217886046
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alles behalve migratie, want dat is een dood paard en dan krijg je dat naïeve gedoe weer dat asielkraan dicht alles oplost, wat natuurlijk totaal niet zo is.
dat weet je niet want de kraan mag niet dicht. Terwijl we zo niet kunnen dweilen want de kraan is wagenwijd open. En het zal niet ALLES oplossen, maar wel voor een groot deel. Geen rotzooi meer is al een goed begin.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 8 juni 2025 @ 15:13:09 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217886055
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Ah bedankt @:tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.
ja als van 12 manden huur er 5 maanden aan netto winst is dan is het logisch dat er 1 maandhuur aan vennootschapsbelasting betaald moet worden door de woningcoporaties

maar daar hebben ze wel een hekel aan , ze weten zelf wel hoe die winst weg te sluizen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217886100
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:09 schreef Apotheose het volgende:

[..]
bron: groenlinks :')
geen idee wie de bron is

maar wat voor onwaarheden staan er dan in
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 8 juni 2025 @ 15:22:55 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217886120
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:31 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik denk eerder D66, die willen wel een meer seculiere publieke ruimte en ook minder invloed op met name medisch ethische thema's, zitten ook veel meer op die innovatie en landbouwsanering.

Alleen zijn die op migratie wat losser.
D66 is veel te gluiperig als het op de Islam aankomt. Als die partij met hetzelfde gestrekte been tegen de Islam durft in te gaan als tegen het Christendom, zou ik respect voor ze kunnen opbrengen.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:25:08 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217886141
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.

Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Inderdaad, dat is precies waarom GL/PvdA w.m.b. nooit aan de knoppen mag zitten. Niet alleen zitten de Gazawappies bij GL, ook dit soort wacko economische ideeën komt zo uit hun koker.

Ik zie een splitsing dan ook graag tegemoet.
pi_217886240
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Ah bedankt @:tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.
Heb de doorberekening er even snel bijgepakt: ze wilden de woningcorporaties juist vrijstellen van de VPB.

Dus dit punt was wel ondervangen.
pi_217886267
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:

[..]

Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Geen enkele partij pleit er voor om ongerealiseerde overwaarde van een huis te belasten. Stop dus met je bangmakerij.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:38:11 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217886279
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:
Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Wat wil je nou precies met dit soort flauwekul?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 juni 2025 @ 15:39:49 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217886296
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.

Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Deze onzin doet je eerste post met op zich best terechte kritiek nogal teniet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217886388
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:33 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Heb de doorberekening er even snel bijgepakt: ze wilden de woningcorporaties juist vrijstellen van de VPB.

Dus dit punt was wel ondervangen.
En "ze" zijn...??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217886433
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:

Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Vanaf deze dag dus gewoon kappen met je hypotheek af te lossen anders dan contractueel vastgelegd. Sterker nog, het kan zelfs aantrekkelijk zijn een lineaire/annuïtaire over te sluiten naar een aflossingsvrije; in box 3.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217886450
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:59 schreef mschol het volgende:

[..]
ik heb nog geen landen binnen de eu gezien die echt effectief iets aan migratief en asiel hebben kunnen doen, ze worden allemaal door de rechters teruggefloten of de "uitzet"landen werken niet mee
Zweden is het wel gelukt.
https://www.volkskrant.nl(...)e-verlagen~b591bf86/
pi_217886563
armoedebestrijding en vermogensongelijkheid
klimaat
woningmarkt
zorg
onderwijs

ongeveer in die volgorde

SP of PvdD dus
"Pools are perfect for holding water"
pi_217886856
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.

Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.

Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
  zondag 8 juni 2025 @ 18:07:12 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217887377
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.

Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.

Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
gemeentes moeten buiten het dorp gaan bouwen, net als vroeger , daar is niemand die bezwaar zal maken, misschien enkele koe


stoppen met de steden volproppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 juni 2025 @ 18:13:53 #115
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217887415
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.

Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.

Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
Als je alle externe ICT’ers er direct uittrapt hoef je er niet op te rekenen dat je nog toekomt aan het vereenvoudigen van de systemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217887416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:53 schreef Hexagon het volgende:
Defensie, gezien we Rusland op de knieen moeten krijgen.
Kernkoppen plaatsen duurzaam en efficiënt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 8 juni 2025 @ 18:26:21 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217887481
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:14 schreef halfway het volgende:

[..]
Kernkoppen plaatsen duurzaam en efficiënt.
Om eens een voorbeeld te noemen
pi_217887522
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:50 schreef blomke het volgende:

[..]
En "ze" zijn...??
PvdA/GL, dat was de partij waar we het over hadden :)
  zondag 8 juni 2025 @ 18:38:41 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217887562
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:31 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
PvdA/GL, dat was de partij waar we het over hadden :)
PVDA ..// GLK hebben geen vrijstelling van het betalen van belasting nodig op iedere 12 maanden huur zijn er 5 netto winst
Het zijn de meest rendabele bedrijven van Nederland

Het zou goed zijn als de woningbouwverenigingen niet steeds van naam veranderen

https://www.woningcorporatiejaarverslagen.nl/
https://denuk.nl/utrechts(...)ogen-van-17-miljard/

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2025 18:53:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Redactie Sport zondag 8 juni 2025 @ 18:42:17 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217887595
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:12 schreef Apotheose het volgende:

[..]
dat weet je niet want de kraan mag niet dicht. Terwijl we zo niet kunnen dweilen want de kraan is wagenwijd open. En het zal niet ALLES oplossen, maar wel voor een groot deel. Geen rotzooi meer is al een goed begin.
Van mij mag er best een streng asielbeleid komen, maar ik vind het geen reden om alles verder maar de kat uit de boom te kijken

En als het het debat overheerst, dan gebeurt dat dus te snel. Dan worden alle andere onderwerpen weer naar de achtergrond gedrukt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 8 juni 2025 @ 18:43:44 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_217887603
Het probleem met rechtse politiek op dit moment is dat er niks anders is dan een streng asielbeleid

En dan kies je liever voor kritisch asielbeleid en ook op andere punten een verhaal, dan alle ballen op asiel en de rest wordt wel naar gekeken als ze eenmaal weg zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217887614
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.

Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.

Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
Allemaal leuke ideeen maar je doet alsof dit zo in een mum van tijd geregeld is, maar dit is echt allemaal zo ingrijpend dat ik geen van de punten zie gebeuren.
pi_217887742
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Deze onzin doet je eerste post met op zich best terechte kritiek nogal teniet.
Omdat jou het standpunt uit de eerstgenoemde post wel aanstaat en de tweede niet.
Beide zijn echter reeele doelwitten voor de GL herverdeling van gelden.
-
pi_217887816
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:04 schreef quo_ het volgende:

[..]
Omdat jou het standpunt uit de eerstgenoemde post wel aanstaat en de tweede niet.
Beide zijn echter reeele doelwitten voor de GL herverdeling van gelden.
Er zijn ook gewoon lijsten hoor, van mensen en bedrijven waar we het geld weg gaan nemen. Is een openbaar geheim. En als je een beetje vermogend bent en een SP/GL-er in je omgeving of buurt hebt, is de kans best groot dat je er op staat. DM je naam en woonplaats maar, dan kan ik het wel even voor je checken.

Ow en eh .. ongerelateerd .. hoeveel slaapkamers heeft je huis ook al weer?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 08-06-2025 19:18:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')