De bulk zat als ik het me goed herinner bij een verhoging van het box 3 tarief, een verhoging van de VPB en het invoeren van een vermogensheffing in box 2 en 3. Dat is dus niet zozeer bij de grote internationale bedrijven maar meer bij de vermogende particulier en DGA en die hebben veel minder mogelijkheden om te schuiven.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Klinkt wel sympathiek en zo zou het ook moeten voor een betere balans.
Wat echter niet meegneomen wordt is dat deze bedrijven een fiscaal lek van 26 miljard niet lijdzaam zullen laten gebeuren.
Er zal geschoven worden met alles wat maar te verschuiven valt zoals winsten, schulden, resources en arbeid. Dit alles om minder af te hoeven dragen.
En wat op die manier niet lukt wordt gehaald bij hun afnemers, de consumenten ofwel de nederlandse burgers.
VEnnootschapsbelasting?quote:Op zondag 8 juni 2025 14:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De bulk zat als ik het me goed herinner bij een verhoging van het box 3 tarief, een verhoging van de VPB
Ah bedankt @tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.quote:
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah. Het is dus niet alleen de loon-&inkomstenbelasting die die 26.000.000.000,- moet ophoesten? My bad
dat weet je niet want de kraan mag niet dicht. Terwijl we zo niet kunnen dweilen want de kraan is wagenwijd open. En het zal niet ALLES oplossen, maar wel voor een groot deel. Geen rotzooi meer is al een goed begin.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alles behalve migratie, want dat is een dood paard en dan krijg je dat naïeve gedoe weer dat asielkraan dicht alles oplost, wat natuurlijk totaal niet zo is.
ja als van 12 manden huur er 5 maanden aan netto winst is dan is het logisch dat er 1 maandhuur aan vennootschapsbelasting betaald moet worden door de woningcoporatiesquote:Op zondag 8 juni 2025 14:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah bedankt @:tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.
geen idee wie de bron isquote:
D66 is veel te gluiperig als het op de Islam aankomt. Als die partij met hetzelfde gestrekte been tegen de Islam durft in te gaan als tegen het Christendom, zou ik respect voor ze kunnen opbrengen.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik denk eerder D66, die willen wel een meer seculiere publieke ruimte en ook minder invloed op met name medisch ethische thema's, zitten ook veel meer op die innovatie en landbouwsanering.
Alleen zijn die op migratie wat losser.
Inderdaad, dat is precies waarom GL/PvdA w.m.b. nooit aan de knoppen mag zitten. Niet alleen zitten de Gazawappies bij GL, ook dit soort wacko economische ideeën komt zo uit hun koker.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.
Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Heb de doorberekening er even snel bijgepakt: ze wilden de woningcorporaties juist vrijstellen van de VPB.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah bedankt @:tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.
Geen enkele partij pleit er voor om ongerealiseerde overwaarde van een huis te belasten. Stop dus met je bangmakerij.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Wat wil je nou precies met dit soort flauwekul?quote:Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:
Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Deze onzin doet je eerste post met op zich best terechte kritiek nogal teniet.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.
Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
En "ze" zijn...??quote:Op zondag 8 juni 2025 15:33 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Heb de doorberekening er even snel bijgepakt: ze wilden de woningcorporaties juist vrijstellen van de VPB.
Dus dit punt was wel ondervangen.
Vanaf deze dag dus gewoon kappen met je hypotheek af te lossen anders dan contractueel vastgelegd. Sterker nog, het kan zelfs aantrekkelijk zijn een lineaire/annuïtaire over te sluiten naar een aflossingsvrije; in box 3.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:
Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
Zweden is het wel gelukt.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb nog geen landen binnen de eu gezien die echt effectief iets aan migratief en asiel hebben kunnen doen, ze worden allemaal door de rechters teruggefloten of de "uitzet"landen werken niet mee
gemeentes moeten buiten het dorp gaan bouwen, net als vroeger , daar is niemand die bezwaar zal maken, misschien enkele koequote:Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.
Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.
Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
Als je alle externe ICT’ers er direct uittrapt hoef je er niet op te rekenen dat je nog toekomt aan het vereenvoudigen van de systemen.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.
Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.
Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
Kernkoppen plaatsen duurzaam en efficiënt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:53 schreef Hexagon het volgende:
Defensie, gezien we Rusland op de knieen moeten krijgen.
Om eens een voorbeeld te noemenquote:Op zondag 8 juni 2025 18:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Kernkoppen plaatsen duurzaam en efficiënt.
PVDA ..// GLK hebben geen vrijstelling van het betalen van belasting nodig op iedere 12 maanden huur zijn er 5 netto winstquote:Op zondag 8 juni 2025 18:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
PvdA/GL, dat was de partij waar we het over hadden
Van mij mag er best een streng asielbeleid komen, maar ik vind het geen reden om alles verder maar de kat uit de boom te kijkenquote:Op zondag 8 juni 2025 15:12 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat weet je niet want de kraan mag niet dicht. Terwijl we zo niet kunnen dweilen want de kraan is wagenwijd open. En het zal niet ALLES oplossen, maar wel voor een groot deel. Geen rotzooi meer is al een goed begin.
Allemaal leuke ideeen maar je doet alsof dit zo in een mum van tijd geregeld is, maar dit is echt allemaal zo ingrijpend dat ik geen van de punten zie gebeuren.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.
Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.
Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
Omdat jou het standpunt uit de eerstgenoemde post wel aanstaat en de tweede niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze onzin doet je eerste post met op zich best terechte kritiek nogal teniet.
Er zijn ook gewoon lijsten hoor, van mensen en bedrijven waar we het geld weg gaan nemen. Is een openbaar geheim. En als je een beetje vermogend bent en een SP/GL-er in je omgeving of buurt hebt, is de kans best groot dat je er op staat. DM je naam en woonplaats maar, dan kan ik het wel even voor je checken.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Omdat jou het standpunt uit de eerstgenoemde post wel aanstaat en de tweede niet.
Beide zijn echter reeele doelwitten voor de GL herverdeling van gelden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |