Tja, dat maakt je dan een liefhebber van GeNoCiDe. Kan er niets anders van maken. Niet mijn woorden overigens.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant.
Wat hebben wij hier in Nederland van doen daarmee, afgezien dat er hier af en toe een Universiteitsinterieur wordt gemolesteerd door Pro-Palestina betogers?
Ik laat me meer leiden door de binnenlandse situatie: de overbevolking en de files, het gebrek aan vooruitgang, de bureaucratie en dergelijke.
Ik snap sowieso die enorme focus op Israël niet. In bijvoorbeeld Darfur is afgelopen maanden daadwerkelijk een genocide afgerond: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ond-met-de-inname-vaquote:Op maandag 9 juni 2025 08:58 schreef Cupfighter het volgende:
Als ik het zo lees is de PvdA dus best populair los van GL en het liefst dan een andere leider dan Timmermans.
Wat ik me afvraag of het beeld van GL wel klopt en niet vervormd is , ik zie bijvoorbeeld een Lisa Westerveld van GL zich inzetten voor psychisch kwetsbare jongeren en jeugdzorg en hoor haar nooit over Palestina of Israël en als je het pro Palestina oordeel van GL zou veroordelen zou je dat ook moeten doen met het pro Israël zijnde PVV want beide partijen zijn grenzeloos bezig naar mijn oordeel
Het komt denk ik omdat het meer in het nieuws is dan andere conflicten, ik zeg eerlijk dat ik niet snel op een partij ga stemmen die de acties van Israël niet veroordeeld, dat is het minste wat je kan doen als partij, voor de rest hebben we er inderdaad geen invloed opquote:Op maandag 9 juni 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die enorme focus op Israël niet. In bijvoorbeeld Darfur is afgelopen maanden daadwerkelijk een genocide afgerond: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ond-met-de-inname-va
Het Israëlconflict is verschrikkelijk, maar helaas 1 van de vele conflicten waar wij als Nederland geen enkele invloed op hebben, wat we ook doen.
In Amerika ook veel gebeurd in de afgelopen verkiezingen. Maar met hun kiesstelsel heeft men vooral gekozen niet te stemmen of op de derde partij.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die enorme focus op Israël niet. In bijvoorbeeld Darfur is afgelopen maanden daadwerkelijk een genocide afgerond: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ond-met-de-inname-va
Het Israëlconflict is verschrikkelijk, maar helaas 1 van de vele conflicten waar wij als Nederland geen enkele invloed op hebben, wat we ook doen. Je stemgedrag op een buitenlands conflict waar wij geen invloed op hebben baseren, ik blijf het bijzonder vinden.
Historische banden tussen Joden en christenen in Nederland wellicht? Veel (refo-) kerken zien het Joodse volk nog altijd als het uitverkoren volk dat de Messias heeft voortgebracht.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:07 schreef Cupfighter het volgende:
Het komt denk ik omdat het meer in het nieuws is dan andere conflicten,
Dunno. Alleen het heeft een heel erg ' wij van wc eend' gehaltequote:Op zondag 8 juni 2025 15:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
geen idee wie de bron is
maar wat voor onwaarheden staan er dan in
nee zolang er geen griepje rondgaat kan niks zomaar gebeuren in politiek den haag.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:46 schreef 111210 het volgende:
[..]
Allemaal leuke ideeen maar je doet alsof dit zo in een mum van tijd geregeld is, maar dit is echt allemaal zo ingrijpend dat ik geen van de punten zie gebeuren.
Ook de digitale intifada speelt een grote rol.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Historische banden tussen Joden en christenen in Nederland wellicht? Veel (refo-) kerken zien het Joodse volk nog altijd als het uitverkoren volk dat de Messias heeft voortgebracht.
Duitsland heeft structureel een pro-Israël standpunt bijv. Verklaarbaar.
De bron is het CPB, alle cijfers komen van keuzes in kaart: https://www.cpb.nl/keuzes-in-kaart-2025-2028quote:Op maandag 9 juni 2025 09:31 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Dunno. Alleen het heeft een heel erg ' wij van wc eend' gehalte
Het korte antwoord is nee.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:58 schreef Cupfighter het volgende:
Als ik het zo lees is de PvdA dus best populair los van GL en het liefst dan een andere leider dan Timmermans.
Wat ik me afvraag of het beeld van GL wel klopt en niet vervormd is , ik zie bijvoorbeeld een Lisa Westerveld van GL zich inzetten voor psychisch kwetsbare jongeren en jeugdzorg en hoor haar nooit over Palestina of Israël en als je het pro Palestina oordeel van GL zou veroordelen zou je dat ook moeten doen met het pro Israël zijnde PVV want beide partijen zijn grenzeloos bezig naar mijn oordeel
Zullen wij deze partij oprichten?quote:Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
Het belangrijkste thema is dat de landelijke overheid eigenlijk vleugellam is. Veel meer dan geld heen en weerschuiven doet men niet. Dus er moet een soort langere termijnvisie komen om de EU te hervormen, desnoods met harde middelen. Maar goed, misschien is dat meer een thema voor EU-verkiezingen.
Wat de landelijke overheid nog wél kan doen is voor mij het belangrijkste thema om dus nog te stemmen, dus:
- Onmiddelijk stoppen met de zogenaamde 'hersteloperatie' van de toeslagenaffaire. Koop iedereen af en laat de echte graaiers maar jarenlang verzanden in zinloze rechtszaken
- Belastingdienst saneren, onmiddelijk 25% van het personeel (alle externen eerst) ontslaan en het stelsel drastisch versimpelen (dit laatste sluit alle linkse partijen meteen uit behalve wellicht D66)
- Zelfde geldt voor de meeste andere uitvoeringsinstanties
- Alle toeslagen afschaffen, vervangen door subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven en corporaties die de taken uitvoeren (kinderopvang, woningcorporaties etc)
- Boeren uitkopen voor een hele goede prijs bij de Natura 2000 gebieden en zonodig die gebieden verplaatsen met als enige doel de rechters die de macht hebben gegrepen tevreden te stellen
- Alle 'maatschappelijke' partners zoveel mogelijk negeren bij het opstellen van wetgeving
- Gemeentes de macht afnemen van woningbouw. Geen taboes meer over hoogbouw of honderden verschillende organisaties die hun plasje over projecten moeten doen. Als een bedrijf in een jaar tijd een woonwijk uit de grond kan stampen voor arbeidsmigranten moeten gemeentes dat ook kunnen voor Nederlanders. Alle taboes doorbreken om dat te bereiken
- Op het gebied van migratie gewoon het beleid van Zweden overnemen, geen asiel meer voor Turken, Syriërs, Marokkanen etc.
Er is dus geen enkele partij waar ik op kan stemmen zonder er iets bij te krijgen wat hier haaks op staat, maar goed.
Dat is?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook de digitale intifada speelt een grote rol.
En daarom heb je ook de vlag van Israel in je profiel staan ?quote:Op maandag 9 juni 2025 08:47 schreef blomke het volgende:
Ik laat me meer leiden door de binnenlandse situatie: de overbevolking en de files, het gebrek aan vooruitgang, de bureaucratie en dergelijke.
Afschaffing van het bijzonder onderwijs is uiteraard niet aan de orde, omdat daarvoor de Grondwet gewijzigd zou moeten worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
Segers zei dat het bij Rutte III wel ter tafel is gekomen of het niet sterk moest worden beperkt of afgeschaft.
Misschien, maar met saneren bedoel ik ook het stopzetten van alle projecten op dat gebied. Compleet overnieuw beginnen, al die projecten worden alleen nog maar uitgevoerd vanwege de sunk cost, ze gaan nooit de finishlijn halen en zelfs als dat onverhoopt een keer lukt kan men meteen opnieuw beginnen omdat het dan alweer meteen compleet verouderd is. Het huidige grote project heeft een einddatum van 2029, we weten allemaal dat dat bij lange na niet gehaald gaat worden. Wat is het punt dan nog?quote:Op zondag 8 juni 2025 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je alle externe ICT’ers er direct uittrapt hoef je er niet op te rekenen dat je nog toekomt aan het vereenvoudigen van de systemen.
Nee hoor, dit is een middellange termijnvisie. Iets dat sowieos ontbreekt in de politiek, dat klopt. Maar veel van de dingen die ik noem kun je in ieder geval aan beginnen, zelfs al zou je het niet afmaken in 4 jaar.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:46 schreef 111210 het volgende:
[..]
Allemaal leuke ideeen maar je doet alsof dit zo in een mum van tijd geregeld is, maar dit is echt allemaal zo ingrijpend dat ik geen van de punten zie gebeuren.
Eeeh... daar heb je wel een punt ja. Wellicht tijd voor iets anders.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En daarom heb je ook de vlag van Israel in je profiel staan ?
Mee eens, echter dat vergt een grote administratieve wijziging. Wat ik me kan herinneren vindt het bijzondere onderwijs plaats door een vereniging. Die zou je dan moeten opheffen? En het personeel? Ontslaan??quote:Op maandag 9 juni 2025 17:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor beperking van het bijzonder onderwijs valt heel veel te zeggen. De meeste protestants-christelijke of katholieke scholen zijn ooit opgericht in een tijd waarin de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking lid was van een kerkgenootschap. De protestants-christelijke en katholieke scholen zijn dan ook ruim in de meerderheid.
Inmiddels zijn de onkerkelijken in de meerderheid, maar de numerieke verhouding tussen het aantal openbare, protestants-christelijke en katholieke scholen is nog steeds als 50 jaar geleden. De praktijk is dan ook dat veel protestants-christelijke en katholieke scholen de facto als openbare school functioneren in die zin dat er maar heel weinig aandacht voor de godsdienst is, godsdienstles is verworden tot een soort maatschappijleer, en er zowel bij het aannemen van leerlingen als het aanstellen van leerkrachten niet meer op godsdienst wordt geselecteerd.
Ik zou het heel redelijk vinden als protestants-christelijke en katholieke scholen die de facto als openbare school functioneren, ook maar gewoon officieel een openbare school worden.
SP moet in het Pvda gat duiken , dat gat staat wagenwijd open nuquote:Op zondag 8 juni 2025 20:49 schreef blomke het volgende:
[..]
PvdA vond in GL toch een soort van reddingsboei waardoor ze net niet definitief in de Hofvijver verzopen?
Overigens, in het verleden zijn wel formatiegesprekken tussen VVD en GL geweest, in casu Rutte en Halsema. Zou nu (>29/10) die kans verkeken zijn, even aangenomen dat PvdA opgaat in GL?
Er was tijdens Rutte III dus de vraag of ze een grondwetswijziging hiervoor gingen voorstellen. Aldus Segers, die het had over de onderhandelingen die natuurlijk nooit openbaar zijn geworden.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Afschaffing van het bijzonder onderwijs is uiteraard niet aan de orde, omdat daarvoor de Grondwet gewijzigd zou moeten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |