abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217887884
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zijn ook gewoon lijsten hoor, van mensen en bedrijven waar we het geld weg gaan nemen. Is een openbaar geheim. En als je een beetje vermogend bent en een SP/GL-er in je omgeving of buurt hebt, is de kans best groot dat je er op staat. DM je naam en woonplaats maar, dan kan ik wel even checken of je er op staat.

Ow en eh .. ongerelateerd .. hoeveel slaapkamers heeft je huis ook al weer?
Is dit de extreem linkse variant van de FvD tribunalen?
Als ik me niet vergis hebben destijds een aantal mensen die daar al the enthousiast over waren een ban gekregen.
-
pi_217887922
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:19 schreef quo_ het volgende:

[..]
Is dit de extreem linkse variant van de FvD tribunalen?
Als ik me niet vergis hebben destijds een aantal mensen die daar al the enthousiast over waren een ban gekregen.
Je hebt ons overduidelijk in de smiezen, dus dan kan ik er beter gewoon eerlijk voor uit komen, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 8 juni 2025 @ 19:30:45 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217888006
Anders, nl: bescherming van de seculiere staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 8 juni 2025 @ 19:33:07 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217888038
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inderdaad, dat is precies waarom GL/PvdA w.m.b. nooit aan de knoppen mag zitten. Niet alleen zitten de Gazawappies bij GL, ook dit soort wacko economische ideeën komt zo uit hun koker.

Ik zie een splitsing dan ook graag tegemoet.
Dit. Voor geen goud dat ik weer PvdA stem zolang die radicale hobbyclub eraan vast zit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217888079
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit. Voor geen goud dat ik weer PvdA stem zolang die radicale hobbyclub eraan vast zit.
Jij gelooft ook dat GL de overwaarde van de eigen woning wil gaan belasten ja?
  zondag 8 juni 2025 @ 19:38:20 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217888111
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Jij gelooft ook dat GL de overwaarde van de eigen woning wil gaan belasten ja?
Nee, ik geloof dat GL een onzalige verzameling van pro-Palestina wappies, XR-'rebellen' en OneWorld-lezers is, die qua wereldvreemdheid en hypocrisie enkel overvleugeld wordt door D66.

Daarom wil ik ze niet in mijn sociaaldemocratische partij.

Laat ze met BIJ1 samengaan of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217888372
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, ik geloof dat GL een onzalige verzameling van pro-Palestina wappies, XR-'rebellen' en OneWorld-lezers is, die qua wereldvreemdheid en hypocrisie enkel overvleugeld wordt door D66.

Me neither.

GL is dan ook een club vol wereldvreemde, hypocriete en elitaire grachtengordelfiguren. "Do as I say, not as I do" is hun credo. Een club met een nogal dubieus verleden bovendien...
pi_217888700
quote:

[..]

Duidelijk. Je zegt "Daarom wil ik ze niet in mijn sociaaldemocratische partij.". PvdA is dus de partij waar je op wil stemmen (eventueel ook lid van bent?), correct? Plus daarbij, wat ik door de jaren over je geleerd heb, ook nog een eventuele overweging voor de SP?

Mjah, ehm .. Dan lijkt me dat je in een aardig kut parket zit mbt je komende stemkeuze, niet? Een aanzienlijk deel van 'links' valt dan dus best sterk voor je af. En zelfs je eerste keuze (PvdA) zit zeer waarschijnlijk aan GL vast, waar je dus niets van moet hebben.

Wat is dan je ideale coalitie, met enig oog op de huidige verhoudingen?
  zondag 8 juni 2025 @ 20:32:10 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217888718
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Duidelijk. Je zegt "Daarom wil ik ze niet in mijn sociaaldemocratische partij.". PvdA is dus de partij waar je op wil stemmen (eventueel ook lid van bent?), correct? Plus daarbij, wat ik door de jaren over je geleerd heb, ook nog een eventuele overweging voor de SP?

Mjah, ehm .. Dan lijkt me dat je in een aardig kut parket zit mbt je komende stemkeuze, niet? Een aanzienlijk deel van 'links' valt dan dus best sterk voor je af. En zelfs je eerste keuze (PvdA) zit zeer waarschijnlijk aan GL vast, waar je dus niets van moet hebben.

Wat is dan je ideale coalitie, met enig oog op de huidige verhoudingen?
Balans, expertise en nuchterheid.

VVD, PvdA, CDA.

Dat zou ik wensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217888777
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Balans, expertise en nuchterheid.

VVD, PvdA, CDA.

Dat zou ik wensen.
Dus niet PvdA en GL. Hoe reëel acht je dat?
  zondag 8 juni 2025 @ 20:37:57 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217888796
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus niet PvdA en GL. Hoe reëel acht je dat?
Reëeler dan de kans dat links uberhaupt ooit nog iets voor het zeggen krijgt als PvdA wél aan GL verbonden blijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217888810
quote:

[..]

Geloof jij nog in de weg terug naar een echte sociaal democraten partij voor de PvdA?
Ik acht de kans nagenoeg nul dat men GL ooit nog afschudt namelijk.
-
pi_217888811
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Reëeler dan de kans dat links uberhaupt ooit nog iets voor het zeggen krijgt als PvdA wél aan GL verbonden blijft.
Want geen haar op Dilans hoofd dat ze met PvdA-GL wil formeren? Itt alleen de PvdA?
pi_217888844
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:39 schreef quo_ het volgende:

[..]
Geloof jij nog in de weg terug naar een echte sociaal democraten partij voor de PvdA?
Lijkt me ook niet. Dat wordt alleen maar meer een partij dan dat ze weer uit elkaar groeien.
pi_217888911
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:30 schreef probeer het volgende:

Net als Etto wil ik dat ook niet, ik heb mijn lidmaatschap dan ook opgezegd na de fusie met GL. Bij gebrek aan een beter alternatief gaat mijn stem in oktober naar de SP, omdat die partij het best met mijn overtuigingen overeen komt, en omdat ik ze ook best een kans wil geven.
pi_217888938
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:39 schreef quo_ het volgende:
PvdA vond in GL toch een soort van reddingsboei waardoor ze net niet definitief in de Hofvijver verzopen?

Overigens, in het verleden zijn wel formatiegesprekken tussen VVD en GL geweest, in casu Rutte en Halsema. Zou nu (>29/10) die kans verkeken zijn, even aangenomen dat PvdA opgaat in GL?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217889023
quote:
7s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:48 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Net als Etto wil ik dat ook niet, ik heb mijn lidmaatschap dan ook opgezegd na de fusie met GL. Bij gebrek aan een beter alternatief gaat mijn stem in oktober naar de SP, omdat die partij het best met mijn overtuigingen overeen komt, en omdat ik ze ook best een kans wil geven.
Misschien krijgt Jan Marijnissen toch nog gelijk.
In de tijd dat ik de PvdA achter me gelaten heb voor de SP had hij het over "we gaan de PvdA helemaal leeg eten"
Alleen lagen er destijds nog 30+ zeteld op het PvdA bord, dat zijn er nu nog maar een stuk of 15.
-
pi_217889161
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
In de tijd dat ik de PvdA achter me gelaten heb voor de SP had hij het over "we gaan de PvdA helemaal leeg eten"
Alleen lagen er destijds nog 30+ zeteld op het PvdA bord, dat zijn er nu nog maar een stuk of 15.
En hoeveel heeft de SP er nog? Denk eerder dat als de PvdA terecht komt in een tweestrijd met de VVD of het CDA, dat de PvdA dan de SP leeg gaat eten.
  zondag 8 juni 2025 @ 21:09:53 #144
261630 marsan
"D'oh!"
pi_217889217
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 20:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
De SP eet alleen niets van dat bord. Dd PVdA is gekrompen, maar de SP is er niet door gegroeid.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_217889381
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 21:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
En hoeveel heeft de SP er nog? Denk eerder dat als de PvdA terecht komt in een tweestrijd met de VVD of het CDA, dat de PvdA dan de SP leeg gaat eten.
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 21:09 schreef marsan het volgende:

[..]
De SP eet alleen niets van dat bord. Dd PVdA is gekrompen, maar de SP is er niet door gegroeid.
Het leegeten van Jan is het nooi echt geworden, behoudens wat imposante peilingen.
Voor de situatie van nu refereerde ik aan de post van user @nelaeryn en de switch die hij/zij gemaakt heeft. Ik acht het goed mogelijk dat meer mensen die stap maken als ze de GL route afwijzen.
-
pi_217890672
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 21:25 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Het leegeten van Jan is het nooi echt geworden, behoudens wat imposante peilingen.
Voor de situatie van nu refereerde ik aan de post van user @:nelaeryn en de switch die hij/zij gemaakt heeft. Ik acht het goed mogelijk dat meer mensen die stap maken als ze de GL route afwijzen.
Hij haalde in 2006 wel 25 zetels. Derde partij toen. En samen met de PvdA 58 zetels. Als je dan nog niet veel bereikt... En daarna dan Agnes Kant aan het roer :')
  maandag 9 juni 2025 @ 01:08:50 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217890762
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 00:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hij haalde in 2006 wel 25 zetels. Derde partij toen. En samen met de PvdA 58 zetels. Als je dan nog niet veel bereikt... En daarna dan Agnes Kant aan het roer :')
Dat was wel pijnlijk. Het probleem van de SP is dat zij zich profileerden met stem nee, stem SP. Ja overal op tegen zijn is leuk, maar ben je ook bereid iets wel voor elkaar te krijgen?
pi_217891199
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Bij de vorige verkiezingen heb ik mijn keuze mede bepaald door de standpunten van de partijen aangaande het conflict in de Gazastrook. Ik denk dat ik dat deze keer ook weer bij mijn keuze mee zal laten spelen.
Frappant.

Wat hebben wij hier in Nederland van doen daarmee, afgezien dat er hier af en toe een Universiteitsinterieur wordt gemolesteerd door Pro-Palestina betogers?

Ik laat me meer leiden door de binnenlandse situatie: de overbevolking en de files, het gebrek aan vooruitgang, de bureaucratie en dergelijke.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 09-06-2025 08:56:28 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217891274
Als ik het zo lees is de PvdA dus best populair los van GL en het liefst dan een andere leider dan Timmermans.

Wat ik me afvraag of het beeld van GL wel klopt en niet vervormd is , ik zie bijvoorbeeld een Lisa Westerveld van GL zich inzetten voor psychisch kwetsbare jongeren en jeugdzorg en hoor haar nooit over Palestina of Israël en als je het pro Palestina oordeel van GL zou veroordelen zou je dat ook moeten doen met het pro Israël zijnde PVV want beide partijen zijn grenzeloos bezig naar mijn oordeel
pi_217891286
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat was wel pijnlijk. Het probleem van de SP is dat zij zich profileerden met stem nee, stem SP. Ja overal op tegen zijn is leuk, maar ben je ook bereid iets wel voor elkaar te krijgen?
Ik heb lang SP gestemd maar heb ook ingezien dat de partij landelijk nooit iets voor elkaar zal krijgen, in de gemeenteraad lukt ze dat beter
In principe valt de PVV onder dezelfde categorie, tegen veel dingen aanschoppen maar weinig tot niets voor elkaar krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')