abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2025 @ 11:06:03 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217883746
Ik denk dat het lastig wordt een partij te vinden. Ik wil een partij die:

-Economisch gezien meer links is
-Betaalbare woningen via versnelde procedures wil realiseren
-Voor landbouwsanering en aanpak milieuproblematiek is
-Voor defensie is
-Asielmigratie grotendeels wil beteugelen via strengere eisen en geen permanente vergunningen meer wil verstrekken
-Arbeidsmigratie wil beteugelen, met name de exploitatieve
-Inzet op techinnovatie
-De invloed van de Islam op de openbare ruimte wil indammen en voorkeursbehandeling religie wil ontnemen
-Keihard wil optreden tegen antisemitisme en de terreur van de Palestinabeweging
-Een gematigd Israëlstandpunt heeft met een milde afkeer van de huidige regering, een voorkeur voor een 2-statenoplossing maar pal achter het recht staat van Israël om te bestaan en terreur te bestrijden
-Geen Poetin appeasers
  zondag 8 juni 2025 @ 11:11:12 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217883783
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 10:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wel eens dat die generatie veel geld heeft verbrast. Ook dat premie A wonen toen. En zo zijn er wel meer dingen. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die ooit 70 gaat worden.
Nee absoluut niet. Het is ook vooral iets waar veel over gediscussieerd moet worden. Ik weet ook niet wat eerlijk is. Alleen via een open debat met alle cijfers kunnen we onze meningen hierover aanscherpen.
pi_217883790
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Welke partij geeft daar de meeste kans op?
Nou in ieder geval het uitsluiten van de PVV lijkt me hiertoe toch wel vereiste nummer 1, en dan liefst nog de BBB als 2 want die bedrijven politiek op een gelijksoortige wijze.

Verder denk ik dat er meerdere opties zijn aangezien in het verleden meerdere partijen hebben bewezen redelijk normaal te kunnen regeren. Denk aan CDA, PvdAGL, D66 de Christenunie en dan vergeet ik er nog een aantal.

De VVD vind ik momenteel wat lastig vooral vanwege de persoon Yesilgöz die erg rap vervalt in de jij-bak en de problemen immer bij anderen zoekt. Maar met een andere lijsttrekker en het uitsluiten van de PVV wellicht ook.
  zondag 8 juni 2025 @ 11:14:53 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217883810
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:11 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nou in ieder geval het uitsluiten van de PVV lijkt me hiertoe toch wel vereiste nummer 1, en dan liefst nog de BBB als 2 want die bedrijven politiek op een gelijksoortige wijze.

Verder denk ik dat er meerdere opties zijn aangezien in het verleden meerdere partijen hebben bewezen redelijk normaal te kunnen regeren. Denk aan CDA, PvdAGL, D66 de Christenunie en dan vergeet ik er nog een aantal.

De VVD vind ik momenteel wat lastig vooral vanwege de persoon Yesilgöz die erg rap vervalt in de jij-bak en de problemen immer bij anderen zoekt. Maar met een andere lijsttrekker en het uitsluiten van de PVV wellicht ook.
Probleem is dat bij GLPvdA de GL wappies zitten. Die gaan ook botsen met Bontenbal, bijvoorbeeld over Israël.
  FOK!Fotograaf zondag 8 juni 2025 @ 11:29:49 #55
842 Zorro
Z
pi_217883938
Milieu en klimaat, mat dien verstande dat ik de partij steun die daar het minst geld aan verspilt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217884086
het thema zal zijn welke partijen op een bepaalde manier gaan duidelijk maken of er ruimte is om met de pvv samen te werken
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217884140
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee absoluut niet. Het is ook vooral iets waar veel over gediscussieerd moet worden. Ik weet ook niet wat eerlijk is. Alleen via een open debat met alle cijfers kunnen we onze meningen hierover aanscherpen.
Klopt. En helemaal eerlijk zal het nooit zijn volgens iedereen. Er zijn altijd wel mensen die vinden dat een ander het voor ze moet betalen of dat ze teveel moeten betalen.
pi_217884155
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:44 schreef klaasweetalles het volgende:
het thema zal zijn welke partijen op een bepaalde manier gaan duidelijk maken of er ruimte is om met de pvv samen te werken
Het gaat wel heel vermoeiend worden als het een spelletje wordt wie verkering wil met wie en wie niet met wie. Dat is toch altijd lastig als je de uitslag niet weet.

Ik lees hier bijvoorbeeld BBB uitsluiten. Wat valt daar nog aan uit te sluiten als ze 1 of 2 zetels halen? Dan doen ze sowieso niet mee. Als de PVV 10 zetels verliest, dan doen die ook niet mee.
pi_217884197
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217884272
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Probleem is dat bij GLPvdA de GL wappies zitten. Die gaan ook botsen met Bontenbal, bijvoorbeeld over Israël.
Nauwelijks, ze hebben een paar die hard schreeuwen maar zo extreem is het allemaal niet, zeker niet in de top. Dat is meer een stropop die de VVD graag opzet. Timmermans heeft de aanval van Hamas tot in den treure veroordeeld en aangegeven dat Israël zich binnen het internationaal recht mag verdedigen bijvoorbeeld.

Alleen dat internationaal recht en dus niet de voedseltoevoer afsluiten schijnt Netanyahu nogal moeilijk te vinden en in zijn regering zitten gewoon echt extremisten als Ben-Gvir. Mensen die dromen over verdrijving en kolonisatie, tja als er binnen een regering voor etnische zuivering wordt gepleit gaat het soms qua reactie wat steviger. Lijkt mij niet meer dan normaal en wenselijk eigenlijk.
pi_217884332
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:06 schreef Richestorags het volgende:
Ik denk dat het lastig wordt een partij te vinden. Ik wil een partij die:

-Economisch gezien meer links is
-Betaalbare woningen via versnelde procedures wil realiseren
-Voor landbouwsanering en aanpak milieuproblematiek is
-Voor defensie is
-Asielmigratie grotendeels wil beteugelen via strengere eisen en geen permanente vergunningen meer wil verstrekken
-Arbeidsmigratie wil beteugelen, met name de exploitatieve
-Inzet op techinnovatie
-De invloed van de Islam op de openbare ruimte wil indammen en voorkeursbehandeling religie wil ontnemen
-Keihard wil optreden tegen antisemitisme en de terreur van de Palestinabeweging
-Een gematigd Israëlstandpunt heeft met een milde afkeer van de huidige regering, een voorkeur voor een 2-statenoplossing maar pal achter het recht staat van Israël om te bestaan en terreur te bestrijden
-Geen Poetin appeasers
Ik denk dat je bij het CDA onder Bontenbal het dichtst bij dit rijtje komt. Behalve dan het indammen van religie in de openbare ruimte misschien, zulke dingen is het CDA terecht tegen: https://www.ad.nl/rotterd(...)eel-lastig~a30b20a3/
Al stonden ze dacht ik niet onwelwillend tegenover het voorstel van SGP en JA21 om gebedsoproepen te verbieden of iig te verminderen en minder luid te laten zijn.
pi_217884347
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Probleem is dat bij GLPvdA de GL wappies zitten. Die gaan ook botsen met Bontenbal, bijvoorbeeld over Israël.
Israël is nauwelijks een thema in de Nederlandse politiek, omdat onze invloed 0 is. Kati Piri verschilt ook nauwelijks van Boswijk op dit onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2025 12:19:38 ]
pi_217884403
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Israël is nauwelijks een thema in de Nederlandse politiek, omdat onze invloed 0 is. Kati Piri verschilt ook nauwelijks van Boswijk op dit onderwerp.
Het krijgt anders buitenproportioneel veel aandacht. Zelfs in gemeenteraden gaat het over Israël. Ik denk dat het in de campagne ook wel een rol gaat spelen. Niet de hoofdrol, maar wel 'n rol.
pi_217884410
Anders namelijk bestaanszekerheid. Was een belangrijk onderwerp tijdens de vorige verkiezingen en is de afgelopen twee jaar weinig mee gedaan.
pi_217884504
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:01 schreef Sephael het volgende:
Inkomens- en vermogensverschillen. Het is echt niet oké dat we in Nederland nog steeds kinderen laten opgroeien in armoede terwijl CEO's van allerlei maatschappij-onvriendelijke bedrijven miljoenen aan bonussen krijgen, en terwijl geld verdienen met geld vele malen meer oplevert dan geld verdienen door met hard werken iets bij te dragen aan de maatschappij.
Met minder kinderen, is het "kinderen laten opgroeien in armoede" probleem, ook op te lossen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217884508
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Met minder kinderen, is het "kinderen laten opgroeien in armoede" probleem, ook op te lossen.
Met minder huisdieren zelfs ook al.
  zondag 8 juni 2025 @ 12:46:04 #67
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217884511
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Met minder kinderen, is het "kinderen laten opgroeien in armoede" probleem, ook op te lossen.
Met geen kinderen is het dure babyvoeding probleem ook opgelost

De noodzaak voor woonruimte voor gezinnen ook en de kinderopvangtoeslag kan afgeschaft worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 juni 2025 @ 12:46:40 #68
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217884514
• IMMIGRATIE STOP

• Alle illegale en criminele asielzoekers het land uit, zo spoedig mogelijk

• Strikte beperking invloed ISLAM

• Duurzaamheid en milieu

[ Bericht 2% gewijzigd door matspontius op 08-06-2025 15:23:01 ]
"Hoka Hey!"
pi_217884543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 18:59 schreef Hanca het volgende:
Verder moet de politiek vanuit barmhartigheid en naastenliefde redeneren: dus aandacht voor kwetsbaren en mensen die hulp nodig hebben, inclusief armoedebestrijding. Maar dat zijn punten van altijd, niet specifiek van deze verkiezingen.
En dus moet die politiek ook kwetsbaren en afhankelijkheid gaan stimuleren, zoals een hondenfokker/liefhebber, honden fokt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217884547
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:51 schreef blomke het volgende:

[..]
En dus moet die politiek ook kwetsbaren en afhankelijkheid gaan stimuleren, zoals een hondenfokker/liefhebber, honden fokt?
Eigen verantwoordelijkheid zou wel iets zijn. Maar gebrek daar aan is er tegenwoordig zo ongeveer ingebakken en om dat er weer uit te slopen...
pi_217884555
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:46 schreef matspontius het volgende:
• IMMIGRATIE STOP

• Alle illigale en criminele asielzoekers het land uit, zo spoedig mogelijk

• Duurzaamheid en milieu
Dus je wilt uit de EU?
pi_217884557
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:46 schreef matspontius het volgende:
• IMMIGRATIE STOP

• Alle illigale en criminele asielzoekers het land uit, zo spoedig mogelijk
dat gaat toch nooit gebeuren, onder druk van de EU en getekende verdragen, geen 1 politicus die daar tegen in durft te gaan :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_217884559
quote:
Waar heb je het lijstje vandaan?

Er staan heel veel details op, maar de hoofdmoot is: GL/PvdA wil het vermogen uitknijpen: +26,3 miljard extra van de mensen die met hard werken, innoveren, ondernemen en actie iets hebben opgebouwd. Bravo GL/PvdA!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 8 juni 2025 @ 12:55:24 #74
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217884580
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:53 schreef mschol het volgende:

[..]
dat gaat toch nooit gebeuren, onder druk van de EU en getekende verdragen, geen 1 politicus die daar tegen in durft te gaan :')
In andere landen lukt dit anders wel aardig hoor. Of hebben we te veel wokers en gutmenschen in dit land, zijn we al te ver heen?
"Hoka Hey!"
pi_217884590
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar heb je het lijstje vandaan?

Er staan heel veel details op, maar de hoofdmoot is: GL/PvdA wil het vermogen uitknijpen: +26,3 miljard extra van de mensen die met hard werken, innoveren, ondernemen en actie iets hebben opgebouwd. Bravo GL/PvdA!
En terecht die zijn al 20 jaar gepamperd door de VVD
pi_217884599
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En terecht die zijn al 20 jaar gepamperd door de VVD
Was dat maar waar.
  zondag 8 juni 2025 @ 12:59:09 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217884614
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar heb je het lijstje vandaan?

Er staan heel veel details op, maar de hoofdmoot is: GL/PvdA wil het vermogen uitknijpen: +26,3 miljard extra van de mensen die met hard werken, innoveren, ondernemen en actie iets hebben opgebouwd. Bravo GL/PvdA!
het grootste vermogen in Nederland zit bij de pensioenfondsen en de woningcorporaties, ga die maar nationaliseren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217884622
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:55 schreef matspontius het volgende:

[..]
In andere landen lukt dit anders wel aardig hoor. Of hebben we te veel wokers en gutmenschen in dit land, zijn we al te ver heen?
ik heb nog geen landen binnen de eu gezien die echt effectief iets aan migratief en asiel hebben kunnen doen, ze worden allemaal door de rechters teruggefloten of de "uitzet"landen werken niet mee
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 8 juni 2025 @ 13:01:29 #79
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217884638
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:59 schreef mschol het volgende:

[..]
ik heb nog geen landen binnen de eu gezien die echt effectief iets aan migratief en asiel hebben kunnen doen, ze worden allemaal door de rechters teruggefloten of de "uitzet"landen werken niet mee
Denemarken, Hongarije doen het een heel stuk beter dan Nederland. Duitsland is nu bezig al is dat waarschijnlijk mosterd na de maaltijd - idem Nederland trouwens. The shit hit the fan already!
"Hoka Hey!"
pi_217884655
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het krijgt anders buitenproportioneel veel aandacht. Zelfs in gemeenteraden gaat het over Israël. Ik denk dat het in de campagne ook wel een rol gaat spelen. Niet de hoofdrol, maar wel 'n rol.
Vast, maar uiteindelijk botsen ze bij een formatie er dus niet over.
pi_217884664
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vast, maar uiteindelijk botsen ze bij een formatie er dus niet over.
Het zou daar bij een formatie niet over moeten gaan inderdaad.
pi_217884680
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En terecht die zijn al 20 jaar gepamperd door de VVD
Mijn voormalige werkgever is het hier niet echt mee eens.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217884685
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:59 schreef mschol het volgende:

[..]
ik heb nog geen landen binnen de eu gezien die echt effectief iets aan migratief en asiel hebben kunnen doen, ze worden allemaal door de rechters teruggefloten of de "uitzet"landen werken niet mee
Men is er in elk geval mee bezig nu. Dat is al iets. Was ook niet te verwachten dat je dit in een klap op kon lossen met allerlei verdragen die in heel andere tijden zijn getekend en herkomstlanden die nooit echt onder druk zijn gezet.
pi_217884690
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Mijn voormalige werkgever is het hier niet echt mee eens.
Ik ook niet als ik zie wat ik aan belasting betaal.
pi_217884697
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar heb je het lijstje vandaan?

Er staan heel veel details op, maar de hoofdmoot is: GL/PvdA wil het vermogen uitknijpen: +26,3 miljard extra van de mensen die met hard werken, innoveren, ondernemen en actie iets hebben opgebouwd. Bravo GL/PvdA!
De doorrekening van afgelopen verkiezingsprogramma's. En die 26 miljard komt vooral bij de grotere bedrijven vandaan. Dat is een keuze, ik geloof ook in veel minder belasting op arbeid en meer op consumptie, vermogen en winst.
pi_217884711
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het zou daar bij een formatie niet over moeten gaan inderdaad.
Ach, waarom niet? Je wilt toch niet voor GeNoCiDe zijn?

Dat is wel een reden uiteraard dat een groot deel van POL maar een heel select aantal partijen heeft waarop ze kunnen stemmen (voor hun geweten).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217884813
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
De doorrekening van afgelopen verkiezingsprogramma's. En die 26 miljard komt vooral bij de grotere bedrijven vandaan. Dat is een keuze, ik geloof ook in veel minder belasting op arbeid en meer op consumptie, vermogen en winst.
Klinkt wel sympathiek en zo zou het ook moeten voor een betere balans.
Wat echter niet meegneomen wordt is dat deze bedrijven een fiscaal lek van 26 miljard niet lijdzaam zullen laten gebeuren.
Er zal geschoven worden met alles wat maar te verschuiven valt zoals winsten, schulden, resources en arbeid. Dit alles om minder af te hoeven dragen.
En wat op die manier niet lukt wordt gehaald bij hun afnemers, de consumenten ofwel de nederlandse burgers.
-
pi_217884822
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klinkt wel sympathiek en zo zou het ook moeten voor een betere balans.
Wat echter niet meegneomen wordt is dat deze bedrijven een fiscaal lek van 26 miljard niet lijdzaam zullen laten gebeuren.
Er zal geschoven worden met alles wat maar te verschuiven valt zoals winsten, schulden, resources en arbeid. Dit alles om minder af te hoeven dragen.
En wat op die manier niet lukt wordt gehaald bij hun afnemers, de consumenten ofwel de nederlandse burgers.
Dat wordt wel meegenomen, CPB neemt weglekeffecten altijd mee. Dat zit gewoon in de modellen.
pi_217884850
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat wordt wel meegenomen, CPB neemt weglekeffecten altijd mee. Dat zit gewoon in de modellen.
Laten we de cherrypickende charlatans van de staat niet opvoeren als experts.

pi_217884867
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Laten we de cherrypickende charlatans van de staat niet opvoeren als experts.

[ afbeelding ]
Het CPB gebruikt gewoon de wetenschappelijke modellen hiervoor die gangbaar zijn in vele landen, ook de EU. En die niet voor niet wetenschappelijke modellen worden genoemd, ze worden namelijk wetenschappelijk vastgesteld.

Laten we hier niet gaan doen alsof het CPB er niks van kan. Dat was altijd een doodzonde in de politiek.
pi_217885481
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat je bij het CDA onder Bontenbal het dichtst bij dit rijtje komt. Behalve dan het indammen van religie in de openbare ruimte misschien, zulke dingen is het CDA terecht tegen: https://www.ad.nl/rotterd(...)eel-lastig~a30b20a3/
Al stonden ze dacht ik niet onwelwillend tegenover het voorstel van SGP en JA21 om gebedsoproepen te verbieden of iig te verminderen en minder luid te laten zijn.
Ik denk eerder D66, die willen wel een meer seculiere publieke ruimte en ook minder invloed op met name medisch ethische thema's, zitten ook veel meer op die innovatie en landbouwsanering.

Alleen zijn die op migratie wat losser.
pi_217885793
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En terecht die zijn al 20 jaar gepamperd door de VVD
Over het fictieve 4% rendement betaalde men 30% VRH/belasting. Terwijl het vermogen van spaargelden, na inflatie correctie, zelfs daalde in koopkracht. Echt pamperen ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217885842
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klinkt wel sympathiek en zo zou het ook moeten voor een betere balans.
Wat echter niet meegneomen wordt is dat deze bedrijven een fiscaal lek van 26 miljard niet lijdzaam zullen laten gebeuren.
Er zal geschoven worden met alles wat maar te verschuiven valt zoals winsten, schulden, resources en arbeid. Dit alles om minder af te hoeven dragen.
En wat op die manier niet lukt wordt gehaald bij hun afnemers, de consumenten ofwel de nederlandse burgers.
Ah. Het is dus niet alleen de loon-&inkomstenbelasting die die 26.000.000.000,- moet ophoesten? My bad
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217885866
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klinkt wel sympathiek en zo zou het ook moeten voor een betere balans.
Wat echter niet meegneomen wordt is dat deze bedrijven een fiscaal lek van 26 miljard niet lijdzaam zullen laten gebeuren.
Er zal geschoven worden met alles wat maar te verschuiven valt zoals winsten, schulden, resources en arbeid. Dit alles om minder af te hoeven dragen.
En wat op die manier niet lukt wordt gehaald bij hun afnemers, de consumenten ofwel de nederlandse burgers.
De bulk zat als ik het me goed herinner bij een verhoging van het box 3 tarief, een verhoging van de VPB en het invoeren van een vermogensheffing in box 2 en 3. Dat is dus niet zozeer bij de grote internationale bedrijven maar meer bij de vermogende particulier en DGA en die hebben veel minder mogelijkheden om te schuiven.

Doorberekenen zal uiteraard wel gebeuren, zoals met elke maatregel, maar ze compenseren ook flink door de heffingskorting op te schroeven.

Zelf denk ik dat het een te grote stapeling is ineens is net zoals met de particuliere verhuur gebeurd is waar een op zich prima idee van De Jonge om de middenhuur wat te normaliseren leidt tot massale verkoop omdat tegelijk het tarief in box 3 flink verhoogd is. Wellicht dat zon heffing op vermogen een idee is om al te veel fiscale constructen wat te ontmoedigen, maar laat dan verder het tarief gelijk.
pi_217885886
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:53 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De bulk zat als ik het me goed herinner bij een verhoging van het box 3 tarief, een verhoging van de VPB
VEnnootschapsbelasting?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217885898
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:54 schreef blomke het volgende:

[..]
VEnnootschapsbelasting?
Ja.
pi_217885924
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:55 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja.
Ah bedankt @tizitl2, die belasting, die woningbouwcorporaties ook betalen; plm. 1 maandhuur per woning per jaar aan de VPB. Flink verhogen zal wel leiden tot .... huurbevriezing/eenmalig extra huursubsidie ... iets in die context.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217886028
quote:
bron: groenlinks :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_217886045
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:51 schreef blomke het volgende:

[..]
Ah. Het is dus niet alleen de loon-&inkomstenbelasting die die 26.000.000.000,- moet ophoesten? My bad
Bij nader inzien komt die 26 miljard bij zowel bedrijven als particulieren vandaan. Winst vind je weliswaar vooral bij bedirjven maar vermogen zit natuurlijk evengoed bij particulieren in de vorm van spaartegoeden, aandelen en onroerend goed, dat had ik even over het hoofd gezien.

Berg je dan maar met je eigen huis met overwaarde op het moment dat de groenlinkse herverdeling van kapitaal gaat beginnen. In tegenstelling tot multinationals kun je uiteraard geen kant op met de berg stenen die je onderdak vormt en dat op papier een mooi kapitaaltje waard is.
En met de overwaarde van zo'n 4 nederlandse gezinnen met een eigen huis kunje toch maar weer mooi één kansloze gelukszoeker met een zielig verhaal zijn leven lang pamperen met gratis geld. Kwestie van prioriteiten he.
-
pi_217886046
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alles behalve migratie, want dat is een dood paard en dan krijg je dat naïeve gedoe weer dat asielkraan dicht alles oplost, wat natuurlijk totaal niet zo is.
dat weet je niet want de kraan mag niet dicht. Terwijl we zo niet kunnen dweilen want de kraan is wagenwijd open. En het zal niet ALLES oplossen, maar wel voor een groot deel. Geen rotzooi meer is al een goed begin.
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')