Abonneren, dan kom je het vanzelf tegen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:34 schreef Eightyone het volgende:
Het zal online gaan.
Alleen kom je het dan niet zomaar tegen tijdens het zappen. Ik ben nogal voor wat weleens 'serendipity' genoemd wordt; dat je per ongeluk op dingen stuit waar je niet naar op zoek was, en ervan gaat houden.
Of algoritmes het je gaan geven, is afwachten. Als je gewoonlijk vooral filmpjes van Enzo Knol e.d. kijkt, is de kans klein.
Maar daarvoor moet je dus al weten dat het programma überhaupt bestaat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Abonneren, dan kom je het vanzelf tegen.
Je hoeft niet in te loggen he.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:09 schreef Farenji het volgende:
Ik kijk zelden tot nooit youtube, en als ik het al doe dan heel selectief, naar een enkel filmpje. No fucking way dat ik me overgeef aan dat verderfelijke kut algoritme van google. Dat heeft al meer dan genoeg ellende in de samenleving aangericht. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat er nog steeds geen echt publieke tegenhanger bestaat van youtube, en dat de npo alleen youtube heeft voor haar (afgedankte en wegbezuinigde) programma's. De techniek en mogelijkheden zijn er, de wil ontbreekt.
Nja, het aantal afleveringen Roosmalen/Groenteman was ook wel te veel.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 05:48 schreef Eightyone het volgende:
Van Roosmalen & Groenteman heeft iig vaak opgestaan. Andere Tijden inkrimpen vind ik ook zonde.
Ze hebben ook nog NPO Start.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:09 schreef Farenji het volgende:
Ik kijk zelden tot nooit youtube, en als ik het al doe dan heel selectief, naar een enkel filmpje. No fucking way dat ik me overgeef aan dat verderfelijke kut algoritme van google. Dat heeft al meer dan genoeg ellende in de samenleving aangericht. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat er nog steeds geen echt publieke tegenhanger bestaat van youtube, en dat de npo alleen youtube heeft voor haar (afgedankte en wegbezuinigde) programma's. De techniek en mogelijkheden zijn er, de wil ontbreekt.
Daar staan geen programma's op die niet op tv komen / zijn geweest toch? Tegenlicht bijvoorbeeld wijkt voor nieuwe afleveringen uit naar youtube, die krijgen blijkbaar geen plekje op npo start.quote:
+- 30 afleveringen per jaar met tussenpauzes en 1x per week is te veel?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nja, het aantal afleveringen Roosmalen/Groenteman was ook wel te veel.
Met praten over de actualiteit kan je in principe heel lang doorgaan. Want die actualiteit is steeds weer anders. Er is hier geen 'de onderwerpen raken op'-probleem, itt Keuingsdienst Van Waarde.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:42 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
+- 30 afleveringen per jaar met tussenpauzes en 1x per week is te veel?
En Rotterdam, Den Haag en alle andere andere relatief multiculturele plekken in Nederland.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:10 schreef DrDentz het volgende:
FunX kan ook wel weg. Waarom zou je een zender in de lucht houden alleen voor de Bijlmer?
Maakt dit veel verschil in de kosten, of zijn er gewoon te weinig gebruikers om het überhaupt rendabel te houden?quote:Op donderdag 18 september 2025 19:43 schreef Eightyone het volgende:
*schop*
Dit gaat weg:
- BVN (de publieke tv-zender voor Nederlanders in het buitenland)
- NPO Campus Radio
- NPO Soul & Jazz
- NPO 2 extra
https://www.ad.nl/show/np(...)-banen-weg~aac809f2/
https://www.nu.nl/media/6(...)s-in-buitenland.html
...met dat laatste ben ik iig niet blij.
Nee, ze integreren maar.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En Rotterdam, Den Haag en alle andere andere relatief multiculturele plekken in Nederland.
En nee, ik luister het nooit. Maar het heeft een functie.
BVN zat iig vaak op hotel-tv's.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maakt dit veel verschil in de kosten, of zijn er gewoon te weinig gebruikers om het überhaupt rendabel te houden?
Dat zat er wel in, jammer. Campus was een fijne zender.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:43 schreef Eightyone het volgende:
*schop*
Dit gaat weg:
- BVN (de publieke tv-zender voor Nederlanders in het buitenland)
- NPO Campus Radio
- NPO Soul & Jazz
- NPO 2 extra
https://www.ad.nl/show/np(...)-banen-weg~aac809f2/
https://www.nu.nl/media/6(...)s-in-buitenland.html
...met dat laatste ben ik iig niet blij.
Dat is wel overdreven.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:33 schreef TLC het volgende:
Men zou moeten bezuinigen op de nachtelijke radio op Radio1, 8 van de 10 keer gaat het s'nachts over de slavernij(en dat is niet eens overdreven)
Toch best toevallig dan dat iedere keer als ik snachts luister vaak het woordje 'slavernij' of 'koloniaal verleden' hoorquote:Op vrijdag 19 september 2025 08:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is wel overdreven.
Een paar jaar terug ging het er idd halve tijd over, maar nu gaat het gewoon over van alles.
Wanneer luister je?quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Toch best toevallig dan dat iedere keer als ik snachts luister vaak het woordje 'slavernij' of 'koloniaal verleden' hoor
Er wordt steeds meer op Npo Start gemikt, las ik elders. Daar moet Npo3 een etalagekanaal voor worden.quote:Er zijn plannen om NPO 2 en NPO 3 vanaf 2027 fors te veranderen, bevestigt de NPO na berichtgeving van het AD. De jeugdprogrammering overdag verschuift van NPO 3 naar NPO 2. NPO 3 moet "een plek voor live-evenementen" worden.
De reorganisatie is het gevolg van bezuinigingen die de publieke omroep vanaf 2027 moet doorvoeren. NPO 1 blijft volgens Jurre Bosman, directeur audio en video bij de NPO, "de grote en verbindende zender voor een breed publiek".
Maar de twee andere zenders zullen anders ingevuld worden. Zo verschuift de jeugdprogrammering overdag naar NPO 2. Nu worden jeugdprogramma's nog tot 19.30 uur uitgezonden op NPO 3.
"De toekomst van de programma's die nu op de dag op NPO 2 staan, nemen we mee in de gesprekken met de omroepen", zei Bosman tegen het ANP. Volgens hem ligt er een plan op tafel om "NPO 3 de plek te maken voor live-evenementen, zoals cultuur, actualiteiten en sport."
Dat er wordt bezuinigd op de programmering staat volgens de NPO vast. Vooral de programmering van de lineaire kanalen zou worden geraakt. Op individuele titels gaat de NPO nu nog niet in, omdat er nog gesprekken plaatsvinden.
Eerder werd bekend dat er een einde komt aan onder meer de serie Flikken Rotterdam. Omroep AVROTROS liet weten vanwege "de huidige bezuinigingen binnen de publieke omroep" te stoppen met de politieserie.
Oudere kijker? Je bedoelt de hoogbejaarde kijker?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 07:01 schreef Eightyone het volgende:
Blijkbaar gaan Npo 2 en 3 op de schop.
https://www.nu.nl/enterta(...)o-3-op-de-schop.html
[..]
Er wordt steeds meer op Npo Start gemikt, las ik elders. Daar moet Npo3 een etalagekanaal voor worden.
Wat leuk voor de oudere kijker die geen idee heeft hoe je dat gebruikt.
70+, bij uitstek de groep die baat heeft bij een beetje redelijke redelijke vulling van de lineaire kanalen. Nu is er overdag nog iets voor hen, hier en daar, maar in de toekomst wordt dat grotendeels door kinderprogramma's vervangen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oudere kijker? Je bedoelt de hoogbejaarde kijker?
Veel anderen ook wel en met een app kun je prima lineair kijken. Ik zie daar niet direct zo'n probleem in, die generatie heeft ook inmiddels allemaal een smartphone.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
70+, bij uitstek de groep die baat heeft bij een beetje redelijke redelijke vulling van de lineaire kanalen. Nu is er overdag nog iets voor hen, hier en daar, maar in de toekomst wordt dat grotendeels door kinderprogramma's vervangen.
En ja, er zijn mensen binnen die generatie die prima met apps om kunnen gaan, maar veel anderen weer niet.
Ik voorzie hoogstens problemen bij 80+quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Veel anderen ook wel en met een app kun je prima lineair kijken. Ik zie daar niet direct zo'n probleem in, die generatie heeft ook inmiddels allemaal een smartphone.
Nog genoeg bijdetijdse 80-plussers. Tja, hooguit de groep dementerenden krijgt het moeilijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik voorzie hoogstens problemen bij 80+
Die bestaan ja. Maar niet allemaal. 70+ is inderdaad wat ruim genomen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
G
[..]
Nog genoeg bijdetijdse 80-plussers. Tja, hooguit de groep dementerenden krijgt het moeilijk.
De groep die ook niet met internetbankieren kan omgaan, tja, die zal ook moeite hebben met het vinden van de dagelijkse favoriete tv-programma's.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die bestaan ja. Maar niet allemaal. 70+ is inderdaad wat ruim genomen.
Een deel nog steeds niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Veel anderen ook wel en met een app kun je prima lineair kijken. Ik zie daar niet direct zo'n probleem in, die generatie heeft ook inmiddels allemaal een smartphone.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:32 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het nog steeds totaal onbegrijpelijk dat Tegenlicht is gestopt. Dat programma was het beste en het meest essentiële wat een publieke omroep kon maken. Met relevante en urgente onderwerpen, zeer goede research, en wat ook veel maatschappelijke discussie teweeg bracht, ook met al die meetups.
Programma's die niks op de NPO te zoeken hebben maar veel beter bij de commercielen passen komen nu veel vaker.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:11 schreef Eightyone het volgende:
NPO 1 gaat binnenkort een horizontale programmering uitzenden, met elke dag een verse aflevering van een of ander bewezen succes (Heel Holland Bakt, Boer Zoekt Vrouw, enzovoort).
Ze lijken er wat bang te worden, door al die bezuinigingsplannen. Deze programma's gaan gegarandeerd scoren. Van mij hoeft het niet, doe mij (afgezien van actualiteiten e.d.) maar gewoon elke dag wat anders. Het zijn ook nog behoorlijk afgekloven formats, die iig ikzelf in de wekelijkse versie weinig meer bekeek.
Je kunt merken dat die kerel die erachter zit (Remco Van Westerloo) van de commerciëlen af komt.
Het lijkt wereldwijd een probleem, onder druk van 'rechts'.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:49 schreef spapaars het volgende:
Politici moeten met hun gore poten afblijven van de publieke omroep!
Omdat een haatdragende partij die niet van onafhankelijk nieuws houdt, moet publieke omroep dan maar verdwijnen?
Slimme bende bijdehande provincialen.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:11 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kijk ff bij 48:00, de NPO compilatie
Onafhankelijk was het idee, zodat het neutraal zou zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:49 schreef spapaars het volgende:
Omdat een haatdragende partij die niet van onafhankelijk nieuws houdt, moet publieke omroep dan maar verdwijnen?
Dat tijdstip zit nu ook al in de horizontale programmering. (nu gelukkig veranderd in 05:00 tot 06;00 uur) Zo zonde.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:29 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wanneer luister je?
Ik hoor regelmatig delen van tussen 4 en 6 uur, maar omdat ik een matige slaper ben ook weleens delen eerder in de nacht.
Het is inderdaad erg duidelijk dat omroepen als VARA en ON een bepaalde politieke voorkeur hebben.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onafhankelijk was het idee, zodat het neutraal zou zijn.
Dit is absoluut 100% mislukt.
Daarom opgetyft met dit experiment.
Onzin, elke omroep had een kleur.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onafhankelijk was het idee, zodat het neutraal zou zijn.
Dit is absoluut 100% mislukt.
Daarom opgetyft met dit experiment.
Onafhankelijk nieuws.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:09 schreef spapaars het volgende:
[..]
Onzin, elke omroep had een kleur.
En dat zou nu nog steeds zichtbaar mogen zijn.
TV Monument verdwijnt omdat het format met het overlijden van Han Peekel echt vreselijk kut geworden was.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 05:00 schreef Eightyone het volgende:
Wat hebben we nu allemaal, wat op z'n minst voorgesteld is om te gaan verdwijnen/sterk in te krimpen (als er geen stiekeme agenda achter zit, om al die dingen druppelsgewijs naar buiten te brengen)?
-Het Mooiste Meisje Van De Klas
-Keuringsdienst Van Waarde (minder afleveringen)
-Van Roosmalen & Groenteman (minder afleveringen)
-Onderweg Naar Liefde
-TV Monument
-Andere Tijden (ingekort en naar YouTube)
-Blauw Bloed (naar YouTube)
-First Dates (minder afleveringen)
-Brainstorm
-Top 2000: The Untold Stories
En het nieuwste bericht dat naar buiten kwam is dat Plakshot gaat verdwijnen. --> https://www.ad.nl/show/oo(...)ngen-jammer~a5fd4640
(Op de radio verdwijnen btw Van Inkel's Choice en Soul Night.)
Deels heel behoorlijke programma's, helaas.
------------------------
Wat ga je missen, en wat zou er van jou juist wel weg mogen?
Had dit topic niet gezien en zelf deze geopend:quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:01 schreef Eightyone het volgende:
Kassa gaat verdwijnen.
En nog wat meer bij AvroTros en BNNVara.
Edit: Hier staat het uitgebreider: https://www.nu.nl/enterta(...)-en-first-dates.html
Ook Van Roosmalen & Groenteman verdwijnt.
Over overbodige programma's als Beste Zangers (behalve dan voor de kijkcijfers) lees ik weer niks.
En we krijgen dus ook dagelijks Heel Holland Bakt, met bn'ers.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zijn ook niet de baggerprogramma's die wegbezuinigd worden. Stop gewoon met troep als Beste Zangers.
Kassa is ook zonde dat ie verdwijntquote:
Daarom is het ook zo onvoorstelbaar dat het nog 2 eilanden zijn. Als de publieke en commerciële zenders meer samen zouden werken, zeg maar een soort hybride zender, dan zouden ze er beiden van kunnen profiteren. Als je ziet hoeveel geld de commerciëlen bijvoorbeeld overboord smijten met mislukte programma's die na 2x van de buis verdwijnen...quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat een verschrikkelijke armoe toch.
Ook al zijn programma’s niet per se informatief, de publieke omroep geeft ruimte om creatieve programma’s te maken zonder dat daar per se veel aan verdiend moet worden.
Ook de commerciëlen plukken dankbaar vruchten van programma’s en personen die bij de publieke hebben kunnen ontstaan.
Geen voetbal levert op, maar kost ook. De reclame ervoor en erna zal wel wat opbrengen verwacht ik.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:44 schreef NoCigar het volgende:
Kassa is toch best een typisch publieke-omroep-programma?
Draadstaal bestaat al 18 jaar, en die van Koningsbrugge is onderhand multimiljonair, dat had acht seizoenen gelden al naar de commerciële omroepen gestuurd moeten worden.
Van Roosmalen & Groenteman kost niks volgens mij, itt tot programma's met Jan Smit of Muziekfeest op het plein.
En levert geen voetbal meer uitzenden niet nog vel meer op of zijn dat weer andere potjes?
Ik denk niet dat de opbrengst van de drankverkoop naar de Tros gaat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Geen voetbal levert op, maar kost ook. De reclame ervoor en erna zal wel wat opbrengen verwacht ik.
Muziekfeest op het plein zal wel meevallen wat het kost. Ook dat levert behoorlijk op, er wordt genoeg gezopen op die feestjes kan ik vertellen uit ervaring. Maar wat mij betreft zou het ook niet hoeven bestaan, vind het leuk om naar te kijken maar het valt wel een beetje buiten waar de publieke omroep voor zou moeten staan.
Nee, dat is die uit wenen. Dit gaat om dit ding: https://npo.nl/start/seri(...)rsconcert_1/afspelenquote:Op dinsdag 25 november 2025 13:17 schreef Maver24 het volgende:
Is het het nieuwjaarsconcert wat vaste prik is op de ochtend om 11 uur? Dat kijk ik al zolang. Traditie
Linkse hobby, mag weg.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, dat is die uit wenen. Dit gaat om dit ding: https://npo.nl/start/seri(...)rsconcert_1/afspelen
De drank staat binnen de hekken van het evenement en heeft niets met de lokale horeca te maken. Dus ik zou niet weten waar het geld dan anders heen zou gaan. Is gewoon onderdeel van het evenement, net als bij een willekeurig ander festival of feestje.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de opbrengst van de drankverkoop naar de Tros gaat.
Je had het bericht ook kunnen lezen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:54 schreef TLC het volgende:
Gewoon al die reisprogramma's weg, waarom moeten we b.n.'ers op vakantie sturen naar overal ter wereld ? Het lijkt mij dat een programma als Kassa veel goedkoper is dan bv Floortje Dessing of Chris Zegers steeds naar Honolulu of zo te sturen ?
Beetje kort door de bocht dit. Ik heb zelf voor de publieke omroep gewerkt er wordt daar echt bij elke omroep gigantisch met geld gesmeten.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:49 schreef spapaars het volgende:
En soms komt er een programma uit een peperduur Amsterdams pand, waarbij je het op tv niet eens kunt zien (Eva).quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Overigens zijn dit allemaal wel de goedkoopste krachten, want het grote geld gaat daar naar de producenten en managers. En uiteraard de Jeroen Pauwtjes uit Hilversum die èn presenteren èn een productiehuis hebben waar het programma gemaakt wordt.
Ze kunnen beter dat programma wegbezuinigen. Kun je een hoop mooie dingen voor in de plaats maken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond was dit als onderwerp uitgebreid met wat hoofdrolspelers te zien bij Pauw en de Wit.
Ja, maar als ze snijden in de overhead is het lastiger voor de omroepbaasjes om de bezuinigingen te framen als ‘bedreiging voor de democratie’.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht dit. Ik heb zelf voor de publieke omroep gewerkt er wordt daar echt bij elke omroep gigantisch met geld gesmeten.
Alles is zo inefficient dat je echt met gemak 1/3 van de mensen daar al weg kan doen omdat die toch allemaal vrij weinig uitvreten en vast geroest zitten in een royaal salaris.
Klein voorbeeldje: Ze presteren het daar bv om een simpel interviewtje te draaien met: een regisseur, een interviewer, een cameraman, een 2e cameraman, een geluidsman, visagie, iemand om een lampje te dragen, een assistent voor de cameraman om zn statief vast te houden en uiteraard nog een stagiair.
Overigens zijn dit allemaal wel de goedkoopste krachten, want het grote geld gaat daar naar de producenten en managers. En uiteraard de Jeroen Pauwtjes uit Hilversum die èn presenteren èn een productiehuis hebben waar het programma gemaakt wordt.
En dan heb je de NPO zelf nog, daar werken dus 600+ mensen op kantoor, die de hele dag aan het vergaderen zijn hoe ze moeten bezuinigen en relevant moeten blijven.
Meer dan 600 mensen, maar daar wordt niks bezuinigd want die lui zijn allemaal heel belangrijk.
Tja, waarom denk je dat de NPO nu snoeit in dat soort programma's? Juist: om een statement te maken, van "omdat de politiek ons minder geld geeft kunnen wij minder van dit soort nicheprogramma's maken, boehoehoe!" Terwijl de grote amusementsformats (WIDM, HHB, BZV, De Slimste) vaak aan de voorkant al prijzig zijn door licentierechten, want de meeste van die shows komen van buitenlandse partijen. En de genoemde programma's bewijzen in omliggende landen perfect te kunnen voortbestaan op commerciële zenders, maar daar wil de NPO uiteraard niet aan morrelen. Want dat is net het lullige: als die formats verhuizen naar een RTL of SBS zijn ze die kijkers kwijt, en die komen echt niet terug naar de NPO voor Volle Zalen, Podium Klassiek of Het Uur van de Wolf.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:14 schreef Eightyone het volgende:
Wmb een waarheid als een koe, wat betreft het inkrimpen van cultuur (dus ook op tv; veel van wat verdwijnt gaat júist over cultuur).
https://www.volkskrant.nl(...)lijven-uit~b3f37abc/
Vergelijk voor de lol eens hoeveel mensen er bij de NOS werken ten opzichte van RTL Nieuws: ruim vier keer zoveel. En oké, onder de NOS vallen ook sportuitzendingen, Jeugdjournaal en evenementen, maar dan nog. Vol trots zegt de NOS dat ze met ruim 900 man elke dag in de weer zijn, terwijl RTL Nieuws (met daaronder ook EditieNL en RTL Z) het met maar 165 medewerkers moet fixen. Sterker nog: bij RTL Nederland werken er in totaal maar 800 mensen, dat is zelfs minder dan het totaal aantal werknemers voor de taakomroep van de NPO. Als ik dan de 10 andere omroepen plus de overkoepelende NPO nog eens langs moet gaan qua personeelsbeleid, begin ik te snappen waarom ze 1 miljard nodig hebbenquote:Op woensdag 26 november 2025 19:06 schreef W00fer het volgende:
Wat gisteren bij VI wel duidelijk was, en waar eigenlijk geen antwoord op komt is waarom kost de NPO 1 miljard?
RTL doet dat met 1 tiende en ja die zenden goedkope(re) films uit, maar dan nog. Dhr Römer zei gisteren als we 60 miljoen efficiënter gaan werken moet er nog 100 miljoen af. Maar hoezo 60 miljoen efficienter werken. Waar is dan de andere 800?
Wat ik al schreef er wordt daar echt met geld gesmeten. Met tig man een productie draaien die met gemak met de helft ook zou kunnen.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:18 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Vergelijk voor de lol eens hoeveel mensen er bij de NOS werken ten opzichte van RTL Nieuws: ruim vier keer zoveel. En oké, onder de NOS vallen ook sportuitzendingen, Jeugdjournaal en evenementen, maar dan nog. Vol trots zegt de NOS dat ze met ruim 900 man elke dag in de weer zijn, terwijl RTL Nieuws (met daaronder ook EditieNL en RTL Z) het met maar 165 medewerkers moet fixen. Sterker nog: bij RTL Nederland werken er in totaal maar 800 mensen, dat is zelfs minder dan het totaal aantal werknemers voor de taakomroep van de NPO. Als ik dan de 10 andere omroepen plus de overkoepelende NPO nog eens langs moet gaan qua personeelsbeleid, begin ik te snappen waarom ze 1 miljard nodig hebben
Overigens, als Jantje Slagter weer eens roept dat Nederland één van de goedkoopste publieke omroepen van Europa heeft, pak dit overzicht van de VRT eens bij. Kunnen ze in Hilversum nog wat van leren.
quote:De tv-programma’s Studio Voetbal en Andere Tijden Sport gaan verdwijnen bij de NOS in het kader van de monsterbezuiniging op de publieke omroep. „En wat ons in 2027 te wachten staat, kan nóg ingrijpender zijn”, vertelt hoofdredacteur Xander van der Wulp van NOS Sport aan deze site. Volgens hem staat ook het eredivisievoetbal - het traditionele ‘bord op schoot’ - serieus ter discussie.
Geen voetbal meer kijken dus volgend seizoen.quote:
persoonlijk raakt het mij niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zijn in m'n omgeving mensen die gaan ontploffen als ze dit lezen.
Wat veel erger is: Dit verdwijnt en de programma's die helemaal niks bij de NPO te zoeken hebben komen straks dagelijks. (Holland bakt, Boer zoekt h vrouw)quote:
euhquote:
Reageer dan gewoon nietquote:Op donderdag 27 november 2025 15:27 schreef DrDentz het volgende:
Als je die verhalen leest over die Studio Sport baasjes.. Tom Egbers enzo, Mart Smeets.. vreselijk hoor, allemaal ego's, pestten nieuwkomers de tent uit. Van mij mag het verdwijnen.
Hoeveel jaar loop jij achter?quote:Op donderdag 27 november 2025 15:27 schreef DrDentz het volgende:
Als je die verhalen leest over die Studio Sport baasjes.. Tom Egbers enzo, Mart Smeets.. vreselijk hoor, allemaal ego's, pestten nieuwkomers de tent uit. Van mij mag het verdwijnen.
Mij ook niet, als het om m'n eigen kijkgedrag gaat. Ik heb zeer weinig met sport. Maar bijvoorbeeld ouderen in de omgeving missen geen aflevering.quote:
x2quote:Op donderdag 27 november 2025 15:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat veel erger is: Dit verdwijnt en de programma's die helemaal niks bij de NPO te zoeken hebben komen straks dagelijks. (Holland bakt, Boer zoekt h vrouw)
Leg het maar uit
quote:Op donderdag 27 november 2025 15:43 schreef TLC het volgende:
Maar wat moeten Pi-Air en VDV dan doen op zondagavond ?![]()
Er zit meer achter zulke programma's dan je denkt.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:46 schreef Idisrom het volgende:
Wat maakt Studio Voetbal zo duur? Het is een tafel met vijf stoelen, en een uur lullen..
[..]
Volgens Chris Woerdts betaald de NOS veel te veel. De marktwaarde is veel lager. En de NOS verdiend dat niet terug aan reclame. Het is puur een soort kijkcijfers trekken.quote:
Ik denk dat er maximaal 10 NPO programma's zijn die iets(lang niet alles) terug verdienen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er 1 miljard bij moet en RTL en SBS met winst dezelfde kwaliteit programma's kan maken.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Volgens Chris Woerdts betaald de NOS veel te veel. De marktwaarde is veel lager. En de NOS verdiend dat niet terug aan reclame. Het is puur een soort kijkcijfers trekken.
Ergens is het goed om je niet blind te staren op kijkcijfers aangezien die maar bij een zeer beperkt aantal mensen gemeten worden. Van de andere kant kun je daarmee legitimeren dat je maar geld over de balk mag gooien want het "heeft een publieke taak" dus prima zo. Daarmee krijg je dat wat zij belangrijk achten wat het publiek zou moeten zien, gemaakt en uitgezonden wordt.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat er maximaal 10 NPO programma's zijn die iets(lang niet alles) terug verdienen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er 1 miljard bij moet en RTL en SBS met winst dezelfde kwaliteit programma's kan maken.
Woerts bedoelde dat er sportcommentatoren zijn(meer dan 10) die 40 weken per jaar maximaal 2 dagen per week werken een gigantisch maand salaris krijgen. Wat natuurlijk ook niet kan met gemeenschapsgeld.
Woerts had het niet over programma’s als andere tijden sport en studio voetbal maar de rechten voor een WK of EK.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Volgens Chris Woerdts betaald de NOS veel te veel. De marktwaarde is veel lager. En de NOS verdiend dat niet terug aan reclame. Het is puur een soort kijkcijfers trekken.
Probleem is dat wat ik eerder schreef een Jeroen Pauw, Rutger Castricum en nog vele anderen ook productie maatschappijtjes hebben en dus dubbel verdienen. Als presentator het maximale wat mogelijk is maar als producent waarschijnlijk het dubbele.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat er maximaal 10 NPO programma's zijn die iets(lang niet alles) terug verdienen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er 1 miljard bij moet en RTL en SBS met winst dezelfde kwaliteit programma's kan maken.
Woerts bedoelde dat er sportcommentatoren zijn(meer dan 10) die 40 weken per jaar maximaal 2 dagen per week werken een gigantisch maand salaris krijgen. Wat natuurlijk ook niet kan met gemeenschapsgeld.
Dat zie je toch wel bij Pownews. Zij waren tegen het bestel en nu steken de bestuurders daar ook 2 ton per jaar op.quote:Op vrijdag 28 november 2025 20:05 schreef 111210 het volgende:
[..]
Probleem is dat wat ik eerder schreef een Jeroen Pauw, Rutger Castricum en nog vele anderen ook productie maatschappijtjes hebben en dus dubbel verdienen. Als presentator het maximale wat mogelijk is maar als producent waarschijnlijk het dubbele.
En probeer daar als buitenstaander maar eens tussen te komen. Het is een verrot ons kent ons wereldje daar.
Dat is wel een gevalletje van eerst rechts lullen maar dan links vullenquote:Op vrijdag 28 november 2025 21:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat zie je toch wel bij Pownews. Zij waren tegen het bestel en nu steken de bestuurders daar ook 2 ton per jaar op.
Ja logisch, als je de kans krijgt om het maximale te graaien dan ga je natuurlijk niet voor de helft.quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat zie je toch wel bij Pownews. Zij waren tegen het bestel en nu steken de bestuurders daar ook 2 ton per jaar op.
Je gelooft ook nog in Sinterklaas?quote:Op zondag 30 november 2025 05:34 schreef TAmaru het volgende:
Van mij mag de hele NPO weg, maar dat betekent niet dat ik vind dat die programma's weg moeten. De programma's die tv-waardig zijn zullen vanzelf overleven en de overstap maken naar de commerciëlen.
Dus de overheid mag bepalen wat tv-waardig is? Vooral uiteindelijk het D66-gedachtegoed dus?quote:Op zondag 30 november 2025 05:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je gelooft ook nog in Sinterklaas?
Tv-waardig is niet alleen in geld en kijkcijfers uit te drukken.
Lees je eens in voordat je weer onzin roept.quote:Op maandag 1 december 2025 02:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dus de overheid mag bepalen wat tv-waardig is? Vooral uiteindelijk het D66-gedachtegoed dus?
Nou als je me met argumenten wilt bestoken, mag dat best.quote:Op maandag 1 december 2025 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lees je eens in voordat je weer onzin roept.
Het zijn de omroephuizen die de inhoud van hun eigen stukje bepalen. De overheid kan hoogstens zeggen welke omroephuizen relevant zijn.quote:Op maandag 1 december 2025 10:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou als je me met argumenten wilt bestoken, mag dat best.
Dat is dan toch hetzelfde verhaal?quote:Op maandag 1 december 2025 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zijn de omroephuizen die de inhoud van hun eigen stukje bepalen. De overheid kan hoogstens zeggen welke omroephuizen relevant zijn.
Veel van die omroephuizen zijn ouder dan de meeste huidige partijen. Het is dan eerder omgekeerd. De omroephuizen bestaan, de politiek roept iets en de omroephuizen denken 'hee die roept NPO moet weg, daar ben ik niet voor'.quote:Op maandag 1 december 2025 10:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is dan toch hetzelfde verhaal?
Dat is alsof jij uit de 150 kamerleden in de TK 50 leden mag uitkiezen die stemrecht hebben. Vervolgens kies jij er 25 van D66 uit, 10 van GL-PvdA, 10 van het CDA en 5 van overige partijen. En als iemand vervolgens tegenwerpt dat er in de TK wel een erg groot D66-geluid heerst, zeg jij: ja maar ik heb alleen maar de kamerleden uitgekozen. Zij bepalen zelf hun beleid.
Wat ik beweer, is dat een overheidsinstelling zoals de NPO nooit een onafhankelijke mening over politiek kan hebben, omdat zij afhankelijk zijn van overheidssubsidies. Elke partij die voor een kleinere overheid is of zelfs expliciet de NPO wil afschaffen is daarmee een directe vijand voor iedereen die bij de NPO werkt en niet in de uitkering wil belanden ... Daarom zal de NPO altijd geneigd zijn naar de linker kant van de politiek.
Tuurlijk, de omroepen zijn niet per se gelieerd aan de een of andere partij. Maar uiteindelijk zie je dat veel van dit soort mensen toch op D66 stemmen. Ze zijn iets hoger opgeleid (maar niet per se academici), ze verdienen goed, maar zijn wel links, en dan wordt het al snel D66. Sowieso is D66 natuurlijk de deugdzaamheid zelve en bij de NPO denkt men ook graag dat men een soort neutrale stem moet zijn, maar die neutrale stem blijkt dan toch altijd allerlei dingen te verbloemen, zoals de problemen met asielzoekers in ons land of de keerzijde van het coronabeleid.quote:Op maandag 1 december 2025 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Veel van die omroephuizen zijn ouder dan de meeste huidige partijen. Het is dan eerder omgekeerd. De omroephuizen bestaan, de politiek roept iets en de omroephuizen denken 'hee die roept NPO moet weg, daar ben ik niet voor'.
Dat is dan meer lobby vanuit het bedrijfsleven dan iets anders. En de meeste van die omroephuizen vertolken juist een bepaalde stroming, dat is het idee van ons stelsel.
Je bent omroep ON vergeten? Is ook een publieke omroep.quote:Op maandag 1 december 2025 10:57 schreef TAmaru het volgende:
De omroepen bestaan alleen bij de gratie van de subsidie vanuit de overheid. Dus daarom zullen ze nooit de mening van partijen kunnen vertolken die voor de afschaffing van die subsidie zijn.
Tuurlijk, en het is goed dat ON er is. Je kunt het natuurlijk ook een beetje de excuusomroep noemen, waardoor de overheid kan volhouden dat de publieke omroep echt niet zo links is als men beweert.quote:Op maandag 1 december 2025 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je bent omroep ON vergeten? Is ook een publieke omroep.
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.quote:Op maandag 1 december 2025 10:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, de omroepen zijn niet per se gelieerd aan de een of andere partij. Maar uiteindelijk zie je dat veel van dit soort mensen toch op D66 stemmen. Ze zijn iets hoger opgeleid (maar niet per se academici), ze verdienen goed, maar zijn wel links, en dan wordt het al snel D66. Sowieso is D66 natuurlijk de deugdzaamheid zelve en bij de NPO denkt men ook graag dat men een soort neutrale stem moet zijn, maar die neutrale stem blijkt dan toch altijd allerlei dingen te verbloemen, zoals de problemen met asielzoekers in ons land of de keerzijde van het coronabeleid.
De stromingen die door de omroepen worden vertolkt bestaan al lang niet meer. Zoals je zegt, de omroepen stammen nog uit de tijd van de verzuiling. De verzuiling is al heel lang voorbij. De omroepen zijn in die zin dus ook niet meer zo relevant.
De omroepen bestaan alleen bij de gratie van de subsidie vanuit de overheid. Dus daarom zullen ze nooit de mening van partijen kunnen vertolken die voor de afschaffing van die subsidie zijn.
Nou, de subsidies dan maar geheel afschaffen? Dan wordt daar dus ook niemand minder van?quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.
Maar 100x liever dat mensen die daar op stemmen bepalen wat er wordt uitgezonden dat personen uit enge clubjes als de PVV, Ja21 of FvD. Die overigens ook ON promoten.
Overigens zijn de omroepen niet totaal afhankelijk van overheidssubsidies, ze krijgen ook vrij veel geld van de Ster-reclames en eigen inkomsten via een betaalde streamingdienst, zoals NPO-Plus..
quote:Op maandag 1 december 2025 11:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, en het is goed dat ON er is. Je kunt het natuurlijk ook een beetje de excuusomroep noemen, waardoor de overheid kan volhouden dat de publieke omroep echt niet zo links is als men beweert.
Jij moet eens leren om begrijpend te lezen.quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef TAmaru het volgende:
Nou, de subsidies dan maar geheel afschaffen? Dan wordt daar dus ook niemand minder van?
De inhoud van een roddel-vod als de Mediacourant neem ik altijd met een paar kilo zout.quote:Op maandag 1 december 2025 12:03 schreef Regilio_ het volgende:
Sinds bekend is hoe ze bij heel veel omroepen binnen de NPO met geld smijten voor een leuk interieurtje kan ik het (voorspelbare) gejank over die bezuinigingen totaal niet serieus nemen.
Treurig wel dat door dit soort onzin niet onbelangrijke programma's als Kassa verdwijnen.
https://www.mediacourant.(...)rcel-wanders-lampen/
Ik ook, maar zie hier niet zoveel verkeerds aan. Mede omdat die Tina dat op tv ook al aantal keer heeft aangehaald.quote:Op maandag 1 december 2025 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
De inhoud van een roddel-vod als de Mediacourant neem ik altijd met een paar kilo zout.
Belgische tv is ook wel zo goed als stuk na de laatste bezuinigingsronde. Het was altijd wel goed voor zijn geld maar de laaste tijd druipt de armoe van het scherm.quote:Op vrijdag 28 november 2025 05:18 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik wil tegen zoveel mogelijk mensen zeggen dat de programma's niet verdwijnen door de bezuinigingen uit Den Haag, maat omdat de veel te duur betaalde managers van de NPO daarop besloten om deze programma's dan maar stop te zetten.
Waar Nederland 1 miljard per jaar krijgt en er ook zoiets is als de STER, heeft België 350 miljoen per jaar en geen reclames tussen de programma's. Go figure.
Stoot NPO 3 toch gewoon af, man. En die netmanagers erbij. Kutvolk.
Oh, dat vind ik jammer. Dat programma kijk ik heel graag.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:26 schreef Piles het volgende:
Evangelische Omroep stopt vanwege bezuinigingen met series en documentaires
Het einde van Rail Away
Ja zometeen alleen nog de hele dag repeats van Boer zoekt vrouw en Heel Holland bakt, met reclameblokken van een half uur en af en toe een journaal.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:45 schreef Eightyone het volgende:
Straks past datgene wat er wel over blijft op één zender ipv drie.
Lijkt me leuk om inderdaad geld uit te geven aan een vergadering tussen alle omroepen om zo een gezamenlijk statement te doen ja, want geld hebben ze genoeg!quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:09 schreef DrDentz het volgende:
Gaan ze nu echt elke dag een nieuwe cancellation aankondigen voor het maximale effect? Deel gewoon een lijst met welke programma's je gaat behouden en welke verdwijnen, dan kun je ook de keuzes zien.
En overdag een kabelkrant. Eventueel met een database van een stuk of tien roulerende liedjes op de achtergrond, net als bij At5, want dat scheelt aan royalties.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:41 schreef Makamba_ het volgende:
Binnenkort 24 uur journaal met paar kijkcijferhits als afwisseling.
De omroepen moeten gewoon het gehele spectrum vertegenwoordigen, liefst zo neutraal mogelijk. Maar dat is het niet, heel hilversum is behoorlijk links.quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.
Maar 100x liever dat mensen die daar op stemmen bepalen wat er wordt uitgezonden dat personen uit enge clubjes als de PVV, Ja21 of FvD. Die overigens ook ON promoten.
Overigens zijn de omroepen niet totaal afhankelijk van overheidssubsidies, ze krijgen ook vrij veel geld van de Ster-reclames en eigen inkomsten via een betaalde streamingdienst, zoals NPO-Plus..
WNL, AvroTros, ON en Powned wil ik niet echt links noemen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
De omroepen moeten gewoon het gehele spectrum vertegenwoordigen, liefst zo neutraal mogelijk. Maar dat is het niet, heel hilversum is behoorlijk links.
Dus ondanks dat je vragen kan stellen over de inhoud is een rechtse omroep best wel noodzakelijk als je iedereen wil vertegenwoordigen.
Vrouwenvoetbal kun je wel gratis krijgen. Overal in Europa wordt dat door de publieke omroep uitgezonden, dat is gewoon overheidssubsidie voor dat vermaak, geen commerciele omroep om mee te concurreren blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gewoon geen sportrechten meer kopen, geld genoeg voor mooie programma’s
Destijds groot kritiek op 'amusement' bij de NPO, en dan vielen ze direct Frans Bauer aan. Maar BN'ers die jenga spelen op een brug in Afrika, ja nee, dat hoort écht bij een NPO.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:04 schreef Makamba_ het volgende:
En Wie is de Mol gaat maar door want kijkcijfers.
Gun mensen die er van genieten het programma van harte hoor maar vasthouden aan BN-ers naar het buitenland sturen voor een stom spelletje gaat wel steeds vreemder aanvoelen
AI-liedjes die de lof van NPO zingen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:45 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En overdag een kabelkrant. Eventueel met een database van een stuk of tien roulerende liedjes op de achtergrond, net als bij At5, want dat scheelt aan royalties.
Hoort inderdaad thuis bij de commercielen. Heel vreemd ook dat er ook allemaal van die zooi omheen moet zijn. Mol-talk, voorbeschouwingen, nabesprekingen, podcasts, en dan allemaal zo heel serieus alsof het er echt toe doet. Net als alle voetbal overigens, dat is bijna hetzelfde verhaal. Dat je de wedstrijden uitzendt kost al genoeg, maar dan ook nog al die middelmatige mannen die eindeloos over dat spelletje aan het bazelen zijn. Doe dat lekker op de campingzender ofzo. Daar zit je publiek.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:40 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Destijds groot kritiek op 'amusement' bij de NPO, en dan vielen ze direct Frans Bauer aan. Maar BN'ers die jenga spelen op een brug in Afrika, ja nee, dat hoort écht bij een NPO.
Wie is de mol, hup, naar de commerciëlen ermee.
Of wachtgeld.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:57 schreef TLC het volgende:
Ze bezuinigen daar op vanalles in Den Haag, behalve op hun eigen salaris
Noooquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:26 schreef Piles het volgende:
Evangelische Omroep stopt vanwege bezuinigingen met series en documentaires
Het einde van Rail Away
Nou, wég met die gehele omroepen. Zeker nadat ze Arnold Karskens zo absurd de laan uitstuurden liet al zien dat management-niveau houdt van coupes plegen. Wég ermee, start lekker een online zender ofzo met je eigen centen.quote:Op woensdag 3 december 2025 17:49 schreef Remco het volgende:
Volgens Tina Nijkamp zijn er 32 directeuren bij de NPO die vrijwel allemaal de max verdienen. En dat bijvoorbeeld Ongehoord Nederland en Omroep Zwart 2(!) directeuren hebben die dat bedrag krijgen.
Waarbij ik het het meest opvallend vind dat al die directeuren maar gewoon de Balkenende norm verdienen, waarschijnlijk totaal niet in verhouding met presteren, aantal uren, of verantwoordelijkheden.
Dat is ook precies de kern van het probleem van de publieke omroep. Al die directeuren en management lagen, dat kost miljoenen zonder dat er veel tegenover staat.quote:Op woensdag 3 december 2025 17:41 schreef Mylene het volgende:
'Helpt niet'
Salarissen topbestuurders buiten schot bij bezuinigingen op publieke omroep
Er moet de komende jaren fors bezuinigd worden bij de NPO. Verschillende omroepen willen gaan snijden in het programma-aanbod en het personeelsbestand. Maar snijden in de topsalarissen van directeuren? Daar heeft voorlopig niemand oren naar.
Dat blijkt uit een rondgang van RTL Z langs de grootste omroepen en de overkoepelende NPO-organisatie.
160 miljoen
In totaal zal er de komende jaren, zoals het er nu naar uitziet, 160 miljoen euro bezuinigd moeten worden. Vorige week kondigden BNNVARA, KRO-NCRV en AVROTROS aan dat er populaire programma's zullen gaan verdwijnen en er ook banen verloren zullen gaan. Omroep Max en de EO maakten eerder al bekend dat er gesneden moet worden in de kosten, en dus in de programmering.
Maar zo voortvarend als de directies aan de slag gaan met bezuinigen op programma's en medewerkers, zo terughoudend blijken ze te zijn als het om hun eigen portemonnee gaat.
Volledig artikel met salarisoverzicht directie: https://www.rtl.nl/nieuws(...)bij-bezuinigingen-op
Kom op zeg.
Die napraat-programma's kosten juist weinig in verhouding tot het daadwerkelijke programma. Die verdienen ze wel terug met reclame.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoort inderdaad thuis bij de commercielen. Heel vreemd ook dat er ook allemaal van die zooi omheen moet zijn. Mol-talk, voorbeschouwingen, nabesprekingen, podcasts, en dan allemaal zo heel serieus alsof het er echt toe doet. Net als alle voetbal overigens, dat is bijna hetzelfde verhaal. Dat je de wedstrijden uitzendt kost al genoeg, maar dan ook nog al die middelmatige mannen die eindeloos over dat spelletje aan het bazelen zijn. Doe dat lekker op de campingzender ofzo. Daar zit je publiek.
Of een realityshow met BN-ers. Of een spelshow met BN-ers. Of een quizshow met BN-ers. Of BN-ers in de jungle, BN-ers die survivallen, etc etc etc. Al die thuiszittende, maar wel onder contract staande niksnutten moeten aan het werk gehouden worden.quote:Op zondag 7 december 2025 21:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die napraat-programma's kosten juist weinig in verhouding tot het daadwerkelijke programma. Die verdienen ze wel terug met reclame.
Als Wie is de Mol commercieel wordt dan komen er drie reclameblokken in en wordt het een show van 20:00 tot 22:30. Dan is het binnen 2 seizoenen opgebrand en wordt het opgevolgd door weer een talentenshow.
Het is ergens ook wel never waste a good crisis, juist in een crisis moet je met weinig middelen iets nieuws bedenken. Er zijn tegenwoordig al Youtube programma's die met een appel en een ei meer bereiken dan NPO programma's. Kijk naar een aflevering zoals van Darshan Boeremaquote:Op maandag 15 december 2025 18:07 schreef Eightyone het volgende:
Ook Human maakt nu bekend wat er sneuvelt.
Zo ongeveer dat wat je waarschijnlijk al verwacht.
https://www.spreekbuis.nl(...)egens-bezuinigingen/
Het geeft vooral haar status.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:43 schreef Eightyone het volgende:
Ook Carrie Op Vrijdag stopt.
https://www.nu.nl/media/6(...)ingen-doet-pijn.html
Ik kijk het zelf weinig, het is me wat te degelijk en poeslief. Maar er is een grote doelgroep voor tv in die sferen.
-------
Ondertussen blijft Eva Jinek haar peperdure studio verdedigen, o.a. omdat het haar programma 'status' geeft. Terwijl je op tv helemaal niet kunt zien dat ze in Amsterdam zit ipv Hilversum.
Het is echt van een eindeloze leegte zoals Carrie zelf. Zelfs te licht voor Koffietijd.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:43 schreef Eightyone het volgende:
Ook Carrie Op Vrijdag stopt.
https://www.nu.nl/media/6(...)ingen-doet-pijn.html
Ik kijk het zelf weinig, het is me wat te degelijk en poeslief.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |