Vergelijk voor de lol eens hoeveel mensen er bij de NOS werken ten opzichte van RTL Nieuws: ruim vier keer zoveel. En oké, onder de NOS vallen ook sportuitzendingen, Jeugdjournaal en evenementen, maar dan nog. Vol trots zegt de NOS dat ze met ruim 900 man elke dag in de weer zijn, terwijl RTL Nieuws (met daaronder ook EditieNL en RTL Z) het met maar 165 medewerkers moet fixen. Sterker nog: bij RTL Nederland werken er in totaal maar 800 mensen, dat is zelfs minder dan het totaal aantal werknemers voor de taakomroep van de NPO. Als ik dan de 10 andere omroepen plus de overkoepelende NPO nog eens langs moet gaan qua personeelsbeleid, begin ik te snappen waarom ze 1 miljard nodig hebbenquote:Op woensdag 26 november 2025 19:06 schreef W00fer het volgende:
Wat gisteren bij VI wel duidelijk was, en waar eigenlijk geen antwoord op komt is waarom kost de NPO 1 miljard?
RTL doet dat met 1 tiende en ja die zenden goedkope(re) films uit, maar dan nog. Dhr Römer zei gisteren als we 60 miljoen efficiënter gaan werken moet er nog 100 miljoen af. Maar hoezo 60 miljoen efficienter werken. Waar is dan de andere 800?
Wat ik al schreef er wordt daar echt met geld gesmeten. Met tig man een productie draaien die met gemak met de helft ook zou kunnen.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:18 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Vergelijk voor de lol eens hoeveel mensen er bij de NOS werken ten opzichte van RTL Nieuws: ruim vier keer zoveel. En oké, onder de NOS vallen ook sportuitzendingen, Jeugdjournaal en evenementen, maar dan nog. Vol trots zegt de NOS dat ze met ruim 900 man elke dag in de weer zijn, terwijl RTL Nieuws (met daaronder ook EditieNL en RTL Z) het met maar 165 medewerkers moet fixen. Sterker nog: bij RTL Nederland werken er in totaal maar 800 mensen, dat is zelfs minder dan het totaal aantal werknemers voor de taakomroep van de NPO. Als ik dan de 10 andere omroepen plus de overkoepelende NPO nog eens langs moet gaan qua personeelsbeleid, begin ik te snappen waarom ze 1 miljard nodig hebben
Overigens, als Jantje Slagter weer eens roept dat Nederland één van de goedkoopste publieke omroepen van Europa heeft, pak dit overzicht van de VRT eens bij. Kunnen ze in Hilversum nog wat van leren.
quote:De tv-programma’s Studio Voetbal en Andere Tijden Sport gaan verdwijnen bij de NOS in het kader van de monsterbezuiniging op de publieke omroep. „En wat ons in 2027 te wachten staat, kan nóg ingrijpender zijn”, vertelt hoofdredacteur Xander van der Wulp van NOS Sport aan deze site. Volgens hem staat ook het eredivisievoetbal - het traditionele ‘bord op schoot’ - serieus ter discussie.
Geen voetbal meer kijken dus volgend seizoen.quote:
persoonlijk raakt het mij niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zijn in m'n omgeving mensen die gaan ontploffen als ze dit lezen.
Wat veel erger is: Dit verdwijnt en de programma's die helemaal niks bij de NPO te zoeken hebben komen straks dagelijks. (Holland bakt, Boer zoekt h vrouw)quote:
euhquote:
Reageer dan gewoon nietquote:Op donderdag 27 november 2025 15:27 schreef DrDentz het volgende:
Als je die verhalen leest over die Studio Sport baasjes.. Tom Egbers enzo, Mart Smeets.. vreselijk hoor, allemaal ego's, pestten nieuwkomers de tent uit. Van mij mag het verdwijnen.
Hoeveel jaar loop jij achter?quote:Op donderdag 27 november 2025 15:27 schreef DrDentz het volgende:
Als je die verhalen leest over die Studio Sport baasjes.. Tom Egbers enzo, Mart Smeets.. vreselijk hoor, allemaal ego's, pestten nieuwkomers de tent uit. Van mij mag het verdwijnen.
Mij ook niet, als het om m'n eigen kijkgedrag gaat. Ik heb zeer weinig met sport. Maar bijvoorbeeld ouderen in de omgeving missen geen aflevering.quote:
x2quote:Op donderdag 27 november 2025 15:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat veel erger is: Dit verdwijnt en de programma's die helemaal niks bij de NPO te zoeken hebben komen straks dagelijks. (Holland bakt, Boer zoekt h vrouw)
Leg het maar uit
quote:Op donderdag 27 november 2025 15:43 schreef TLC het volgende:
Maar wat moeten Pi-Air en VDV dan doen op zondagavond ?![]()
Er zit meer achter zulke programma's dan je denkt.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:46 schreef Idisrom het volgende:
Wat maakt Studio Voetbal zo duur? Het is een tafel met vijf stoelen, en een uur lullen..
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |