quote:Op donderdag 27 november 2025 15:43 schreef TLC het volgende:
Maar wat moeten Pi-Air en VDV dan doen op zondagavond ?![]()
Er zit meer achter zulke programma's dan je denkt.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:46 schreef Idisrom het volgende:
Wat maakt Studio Voetbal zo duur? Het is een tafel met vijf stoelen, en een uur lullen..
[..]
Volgens Chris Woerdts betaald de NOS veel te veel. De marktwaarde is veel lager. En de NOS verdiend dat niet terug aan reclame. Het is puur een soort kijkcijfers trekken.quote:
Ik denk dat er maximaal 10 NPO programma's zijn die iets(lang niet alles) terug verdienen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er 1 miljard bij moet en RTL en SBS met winst dezelfde kwaliteit programma's kan maken.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Volgens Chris Woerdts betaald de NOS veel te veel. De marktwaarde is veel lager. En de NOS verdiend dat niet terug aan reclame. Het is puur een soort kijkcijfers trekken.
Ergens is het goed om je niet blind te staren op kijkcijfers aangezien die maar bij een zeer beperkt aantal mensen gemeten worden. Van de andere kant kun je daarmee legitimeren dat je maar geld over de balk mag gooien want het "heeft een publieke taak" dus prima zo. Daarmee krijg je dat wat zij belangrijk achten wat het publiek zou moeten zien, gemaakt en uitgezonden wordt.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat er maximaal 10 NPO programma's zijn die iets(lang niet alles) terug verdienen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er 1 miljard bij moet en RTL en SBS met winst dezelfde kwaliteit programma's kan maken.
Woerts bedoelde dat er sportcommentatoren zijn(meer dan 10) die 40 weken per jaar maximaal 2 dagen per week werken een gigantisch maand salaris krijgen. Wat natuurlijk ook niet kan met gemeenschapsgeld.
Woerts had het niet over programma’s als andere tijden sport en studio voetbal maar de rechten voor een WK of EK.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Volgens Chris Woerdts betaald de NOS veel te veel. De marktwaarde is veel lager. En de NOS verdiend dat niet terug aan reclame. Het is puur een soort kijkcijfers trekken.
Probleem is dat wat ik eerder schreef een Jeroen Pauw, Rutger Castricum en nog vele anderen ook productie maatschappijtjes hebben en dus dubbel verdienen. Als presentator het maximale wat mogelijk is maar als producent waarschijnlijk het dubbele.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat er maximaal 10 NPO programma's zijn die iets(lang niet alles) terug verdienen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er 1 miljard bij moet en RTL en SBS met winst dezelfde kwaliteit programma's kan maken.
Woerts bedoelde dat er sportcommentatoren zijn(meer dan 10) die 40 weken per jaar maximaal 2 dagen per week werken een gigantisch maand salaris krijgen. Wat natuurlijk ook niet kan met gemeenschapsgeld.
Dat zie je toch wel bij Pownews. Zij waren tegen het bestel en nu steken de bestuurders daar ook 2 ton per jaar op.quote:Op vrijdag 28 november 2025 20:05 schreef 111210 het volgende:
[..]
Probleem is dat wat ik eerder schreef een Jeroen Pauw, Rutger Castricum en nog vele anderen ook productie maatschappijtjes hebben en dus dubbel verdienen. Als presentator het maximale wat mogelijk is maar als producent waarschijnlijk het dubbele.
En probeer daar als buitenstaander maar eens tussen te komen. Het is een verrot ons kent ons wereldje daar.
Dat is wel een gevalletje van eerst rechts lullen maar dan links vullenquote:Op vrijdag 28 november 2025 21:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat zie je toch wel bij Pownews. Zij waren tegen het bestel en nu steken de bestuurders daar ook 2 ton per jaar op.
Ja logisch, als je de kans krijgt om het maximale te graaien dan ga je natuurlijk niet voor de helft.quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat zie je toch wel bij Pownews. Zij waren tegen het bestel en nu steken de bestuurders daar ook 2 ton per jaar op.
Je gelooft ook nog in Sinterklaas?quote:Op zondag 30 november 2025 05:34 schreef TAmaru het volgende:
Van mij mag de hele NPO weg, maar dat betekent niet dat ik vind dat die programma's weg moeten. De programma's die tv-waardig zijn zullen vanzelf overleven en de overstap maken naar de commerciëlen.
Dus de overheid mag bepalen wat tv-waardig is? Vooral uiteindelijk het D66-gedachtegoed dus?quote:Op zondag 30 november 2025 05:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je gelooft ook nog in Sinterklaas?
Tv-waardig is niet alleen in geld en kijkcijfers uit te drukken.
Lees je eens in voordat je weer onzin roept.quote:Op maandag 1 december 2025 02:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dus de overheid mag bepalen wat tv-waardig is? Vooral uiteindelijk het D66-gedachtegoed dus?
Nou als je me met argumenten wilt bestoken, mag dat best.quote:Op maandag 1 december 2025 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lees je eens in voordat je weer onzin roept.
Het zijn de omroephuizen die de inhoud van hun eigen stukje bepalen. De overheid kan hoogstens zeggen welke omroephuizen relevant zijn.quote:Op maandag 1 december 2025 10:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou als je me met argumenten wilt bestoken, mag dat best.
Dat is dan toch hetzelfde verhaal?quote:Op maandag 1 december 2025 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zijn de omroephuizen die de inhoud van hun eigen stukje bepalen. De overheid kan hoogstens zeggen welke omroephuizen relevant zijn.
Veel van die omroephuizen zijn ouder dan de meeste huidige partijen. Het is dan eerder omgekeerd. De omroephuizen bestaan, de politiek roept iets en de omroephuizen denken 'hee die roept NPO moet weg, daar ben ik niet voor'.quote:Op maandag 1 december 2025 10:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is dan toch hetzelfde verhaal?
Dat is alsof jij uit de 150 kamerleden in de TK 50 leden mag uitkiezen die stemrecht hebben. Vervolgens kies jij er 25 van D66 uit, 10 van GL-PvdA, 10 van het CDA en 5 van overige partijen. En als iemand vervolgens tegenwerpt dat er in de TK wel een erg groot D66-geluid heerst, zeg jij: ja maar ik heb alleen maar de kamerleden uitgekozen. Zij bepalen zelf hun beleid.
Wat ik beweer, is dat een overheidsinstelling zoals de NPO nooit een onafhankelijke mening over politiek kan hebben, omdat zij afhankelijk zijn van overheidssubsidies. Elke partij die voor een kleinere overheid is of zelfs expliciet de NPO wil afschaffen is daarmee een directe vijand voor iedereen die bij de NPO werkt en niet in de uitkering wil belanden ... Daarom zal de NPO altijd geneigd zijn naar de linker kant van de politiek.
Tuurlijk, de omroepen zijn niet per se gelieerd aan de een of andere partij. Maar uiteindelijk zie je dat veel van dit soort mensen toch op D66 stemmen. Ze zijn iets hoger opgeleid (maar niet per se academici), ze verdienen goed, maar zijn wel links, en dan wordt het al snel D66. Sowieso is D66 natuurlijk de deugdzaamheid zelve en bij de NPO denkt men ook graag dat men een soort neutrale stem moet zijn, maar die neutrale stem blijkt dan toch altijd allerlei dingen te verbloemen, zoals de problemen met asielzoekers in ons land of de keerzijde van het coronabeleid.quote:Op maandag 1 december 2025 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Veel van die omroephuizen zijn ouder dan de meeste huidige partijen. Het is dan eerder omgekeerd. De omroephuizen bestaan, de politiek roept iets en de omroephuizen denken 'hee die roept NPO moet weg, daar ben ik niet voor'.
Dat is dan meer lobby vanuit het bedrijfsleven dan iets anders. En de meeste van die omroephuizen vertolken juist een bepaalde stroming, dat is het idee van ons stelsel.
Je bent omroep ON vergeten? Is ook een publieke omroep.quote:Op maandag 1 december 2025 10:57 schreef TAmaru het volgende:
De omroepen bestaan alleen bij de gratie van de subsidie vanuit de overheid. Dus daarom zullen ze nooit de mening van partijen kunnen vertolken die voor de afschaffing van die subsidie zijn.
Tuurlijk, en het is goed dat ON er is. Je kunt het natuurlijk ook een beetje de excuusomroep noemen, waardoor de overheid kan volhouden dat de publieke omroep echt niet zo links is als men beweert.quote:Op maandag 1 december 2025 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je bent omroep ON vergeten? Is ook een publieke omroep.
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.quote:Op maandag 1 december 2025 10:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, de omroepen zijn niet per se gelieerd aan de een of andere partij. Maar uiteindelijk zie je dat veel van dit soort mensen toch op D66 stemmen. Ze zijn iets hoger opgeleid (maar niet per se academici), ze verdienen goed, maar zijn wel links, en dan wordt het al snel D66. Sowieso is D66 natuurlijk de deugdzaamheid zelve en bij de NPO denkt men ook graag dat men een soort neutrale stem moet zijn, maar die neutrale stem blijkt dan toch altijd allerlei dingen te verbloemen, zoals de problemen met asielzoekers in ons land of de keerzijde van het coronabeleid.
De stromingen die door de omroepen worden vertolkt bestaan al lang niet meer. Zoals je zegt, de omroepen stammen nog uit de tijd van de verzuiling. De verzuiling is al heel lang voorbij. De omroepen zijn in die zin dus ook niet meer zo relevant.
De omroepen bestaan alleen bij de gratie van de subsidie vanuit de overheid. Dus daarom zullen ze nooit de mening van partijen kunnen vertolken die voor de afschaffing van die subsidie zijn.
Nou, de subsidies dan maar geheel afschaffen? Dan wordt daar dus ook niemand minder van?quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.
Maar 100x liever dat mensen die daar op stemmen bepalen wat er wordt uitgezonden dat personen uit enge clubjes als de PVV, Ja21 of FvD. Die overigens ook ON promoten.
Overigens zijn de omroepen niet totaal afhankelijk van overheidssubsidies, ze krijgen ook vrij veel geld van de Ster-reclames en eigen inkomsten via een betaalde streamingdienst, zoals NPO-Plus..
quote:Op maandag 1 december 2025 11:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, en het is goed dat ON er is. Je kunt het natuurlijk ook een beetje de excuusomroep noemen, waardoor de overheid kan volhouden dat de publieke omroep echt niet zo links is als men beweert.
Jij moet eens leren om begrijpend te lezen.quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef TAmaru het volgende:
Nou, de subsidies dan maar geheel afschaffen? Dan wordt daar dus ook niemand minder van?
De inhoud van een roddel-vod als de Mediacourant neem ik altijd met een paar kilo zout.quote:Op maandag 1 december 2025 12:03 schreef Regilio_ het volgende:
Sinds bekend is hoe ze bij heel veel omroepen binnen de NPO met geld smijten voor een leuk interieurtje kan ik het (voorspelbare) gejank over die bezuinigingen totaal niet serieus nemen.
Treurig wel dat door dit soort onzin niet onbelangrijke programma's als Kassa verdwijnen.
https://www.mediacourant.(...)rcel-wanders-lampen/
Ik ook, maar zie hier niet zoveel verkeerds aan. Mede omdat die Tina dat op tv ook al aantal keer heeft aangehaald.quote:Op maandag 1 december 2025 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
De inhoud van een roddel-vod als de Mediacourant neem ik altijd met een paar kilo zout.
Belgische tv is ook wel zo goed als stuk na de laatste bezuinigingsronde. Het was altijd wel goed voor zijn geld maar de laaste tijd druipt de armoe van het scherm.quote:Op vrijdag 28 november 2025 05:18 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik wil tegen zoveel mogelijk mensen zeggen dat de programma's niet verdwijnen door de bezuinigingen uit Den Haag, maat omdat de veel te duur betaalde managers van de NPO daarop besloten om deze programma's dan maar stop te zetten.
Waar Nederland 1 miljard per jaar krijgt en er ook zoiets is als de STER, heeft België 350 miljoen per jaar en geen reclames tussen de programma's. Go figure.
Stoot NPO 3 toch gewoon af, man. En die netmanagers erbij. Kutvolk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |