Geen voetbal levert op, maar kost ook. De reclame ervoor en erna zal wel wat opbrengen verwacht ik.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:44 schreef NoCigar het volgende:
Kassa is toch best een typisch publieke-omroep-programma?
Draadstaal bestaat al 18 jaar, en die van Koningsbrugge is onderhand multimiljonair, dat had acht seizoenen gelden al naar de commerciële omroepen gestuurd moeten worden.
Van Roosmalen & Groenteman kost niks volgens mij, itt tot programma's met Jan Smit of Muziekfeest op het plein.
En levert geen voetbal meer uitzenden niet nog vel meer op of zijn dat weer andere potjes?
Ik denk niet dat de opbrengst van de drankverkoop naar de Tros gaat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Geen voetbal levert op, maar kost ook. De reclame ervoor en erna zal wel wat opbrengen verwacht ik.
Muziekfeest op het plein zal wel meevallen wat het kost. Ook dat levert behoorlijk op, er wordt genoeg gezopen op die feestjes kan ik vertellen uit ervaring. Maar wat mij betreft zou het ook niet hoeven bestaan, vind het leuk om naar te kijken maar het valt wel een beetje buiten waar de publieke omroep voor zou moeten staan.
Nee, dat is die uit wenen. Dit gaat om dit ding: https://npo.nl/start/seri(...)rsconcert_1/afspelenquote:Op dinsdag 25 november 2025 13:17 schreef Maver24 het volgende:
Is het het nieuwjaarsconcert wat vaste prik is op de ochtend om 11 uur? Dat kijk ik al zolang. Traditie
Linkse hobby, mag weg.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, dat is die uit wenen. Dit gaat om dit ding: https://npo.nl/start/seri(...)rsconcert_1/afspelen
De drank staat binnen de hekken van het evenement en heeft niets met de lokale horeca te maken. Dus ik zou niet weten waar het geld dan anders heen zou gaan. Is gewoon onderdeel van het evenement, net als bij een willekeurig ander festival of feestje.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de opbrengst van de drankverkoop naar de Tros gaat.
Je had het bericht ook kunnen lezen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:54 schreef TLC het volgende:
Gewoon al die reisprogramma's weg, waarom moeten we b.n.'ers op vakantie sturen naar overal ter wereld ? Het lijkt mij dat een programma als Kassa veel goedkoper is dan bv Floortje Dessing of Chris Zegers steeds naar Honolulu of zo te sturen ?
Beetje kort door de bocht dit. Ik heb zelf voor de publieke omroep gewerkt er wordt daar echt bij elke omroep gigantisch met geld gesmeten.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:49 schreef spapaars het volgende:
Politici moeten met hun gore poten afblijven van de publieke omroep!
Omdat een haatdragende partij die niet van onafhankelijk nieuws houdt, moet publieke omroep dan maar verdwijnen?
En soms komt er een programma uit een peperduur Amsterdams pand, waarbij je het op tv niet eens kunt zien (Eva).quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Overigens zijn dit allemaal wel de goedkoopste krachten, want het grote geld gaat daar naar de producenten en managers. En uiteraard de Jeroen Pauwtjes uit Hilversum die èn presenteren èn een productiehuis hebben waar het programma gemaakt wordt.
Ze kunnen beter dat programma wegbezuinigen. Kun je een hoop mooie dingen voor in de plaats maken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond was dit als onderwerp uitgebreid met wat hoofdrolspelers te zien bij Pauw en de Wit.
Ja, maar als ze snijden in de overhead is het lastiger voor de omroepbaasjes om de bezuinigingen te framen als ‘bedreiging voor de democratie’.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht dit. Ik heb zelf voor de publieke omroep gewerkt er wordt daar echt bij elke omroep gigantisch met geld gesmeten.
Alles is zo inefficient dat je echt met gemak 1/3 van de mensen daar al weg kan doen omdat die toch allemaal vrij weinig uitvreten en vast geroest zitten in een royaal salaris.
Klein voorbeeldje: Ze presteren het daar bv om een simpel interviewtje te draaien met: een regisseur, een interviewer, een cameraman, een 2e cameraman, een geluidsman, visagie, iemand om een lampje te dragen, een assistent voor de cameraman om zn statief vast te houden en uiteraard nog een stagiair.
Overigens zijn dit allemaal wel de goedkoopste krachten, want het grote geld gaat daar naar de producenten en managers. En uiteraard de Jeroen Pauwtjes uit Hilversum die èn presenteren èn een productiehuis hebben waar het programma gemaakt wordt.
En dan heb je de NPO zelf nog, daar werken dus 600+ mensen op kantoor, die de hele dag aan het vergaderen zijn hoe ze moeten bezuinigen en relevant moeten blijven.
Meer dan 600 mensen, maar daar wordt niks bezuinigd want die lui zijn allemaal heel belangrijk.
Tja, waarom denk je dat de NPO nu snoeit in dat soort programma's? Juist: om een statement te maken, van "omdat de politiek ons minder geld geeft kunnen wij minder van dit soort nicheprogramma's maken, boehoehoe!" Terwijl de grote amusementsformats (WIDM, HHB, BZV, De Slimste) vaak aan de voorkant al prijzig zijn door licentierechten, want de meeste van die shows komen van buitenlandse partijen. En de genoemde programma's bewijzen in omliggende landen perfect te kunnen voortbestaan op commerciële zenders, maar daar wil de NPO uiteraard niet aan morrelen. Want dat is net het lullige: als die formats verhuizen naar een RTL of SBS zijn ze die kijkers kwijt, en die komen echt niet terug naar de NPO voor Volle Zalen, Podium Klassiek of Het Uur van de Wolf.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:14 schreef Eightyone het volgende:
Wmb een waarheid als een koe, wat betreft het inkrimpen van cultuur (dus ook op tv; veel van wat verdwijnt gaat júist over cultuur).
https://www.volkskrant.nl(...)lijven-uit~b3f37abc/
Vergelijk voor de lol eens hoeveel mensen er bij de NOS werken ten opzichte van RTL Nieuws: ruim vier keer zoveel. En oké, onder de NOS vallen ook sportuitzendingen, Jeugdjournaal en evenementen, maar dan nog. Vol trots zegt de NOS dat ze met ruim 900 man elke dag in de weer zijn, terwijl RTL Nieuws (met daaronder ook EditieNL en RTL Z) het met maar 165 medewerkers moet fixen. Sterker nog: bij RTL Nederland werken er in totaal maar 800 mensen, dat is zelfs minder dan het totaal aantal werknemers voor de taakomroep van de NPO. Als ik dan de 10 andere omroepen plus de overkoepelende NPO nog eens langs moet gaan qua personeelsbeleid, begin ik te snappen waarom ze 1 miljard nodig hebbenquote:Op woensdag 26 november 2025 19:06 schreef W00fer het volgende:
Wat gisteren bij VI wel duidelijk was, en waar eigenlijk geen antwoord op komt is waarom kost de NPO 1 miljard?
RTL doet dat met 1 tiende en ja die zenden goedkope(re) films uit, maar dan nog. Dhr Römer zei gisteren als we 60 miljoen efficiënter gaan werken moet er nog 100 miljoen af. Maar hoezo 60 miljoen efficienter werken. Waar is dan de andere 800?
Wat ik al schreef er wordt daar echt met geld gesmeten. Met tig man een productie draaien die met gemak met de helft ook zou kunnen.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:18 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Vergelijk voor de lol eens hoeveel mensen er bij de NOS werken ten opzichte van RTL Nieuws: ruim vier keer zoveel. En oké, onder de NOS vallen ook sportuitzendingen, Jeugdjournaal en evenementen, maar dan nog. Vol trots zegt de NOS dat ze met ruim 900 man elke dag in de weer zijn, terwijl RTL Nieuws (met daaronder ook EditieNL en RTL Z) het met maar 165 medewerkers moet fixen. Sterker nog: bij RTL Nederland werken er in totaal maar 800 mensen, dat is zelfs minder dan het totaal aantal werknemers voor de taakomroep van de NPO. Als ik dan de 10 andere omroepen plus de overkoepelende NPO nog eens langs moet gaan qua personeelsbeleid, begin ik te snappen waarom ze 1 miljard nodig hebben
Overigens, als Jantje Slagter weer eens roept dat Nederland één van de goedkoopste publieke omroepen van Europa heeft, pak dit overzicht van de VRT eens bij. Kunnen ze in Hilversum nog wat van leren.
quote:De tv-programma’s Studio Voetbal en Andere Tijden Sport gaan verdwijnen bij de NOS in het kader van de monsterbezuiniging op de publieke omroep. „En wat ons in 2027 te wachten staat, kan nóg ingrijpender zijn”, vertelt hoofdredacteur Xander van der Wulp van NOS Sport aan deze site. Volgens hem staat ook het eredivisievoetbal - het traditionele ‘bord op schoot’ - serieus ter discussie.
Geen voetbal meer kijken dus volgend seizoen.quote:
persoonlijk raakt het mij niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zijn in m'n omgeving mensen die gaan ontploffen als ze dit lezen.
Wat veel erger is: Dit verdwijnt en de programma's die helemaal niks bij de NPO te zoeken hebben komen straks dagelijks. (Holland bakt, Boer zoekt h vrouw)quote:
euhquote:
Reageer dan gewoon nietquote:Op donderdag 27 november 2025 15:27 schreef DrDentz het volgende:
Als je die verhalen leest over die Studio Sport baasjes.. Tom Egbers enzo, Mart Smeets.. vreselijk hoor, allemaal ego's, pestten nieuwkomers de tent uit. Van mij mag het verdwijnen.
Hoeveel jaar loop jij achter?quote:Op donderdag 27 november 2025 15:27 schreef DrDentz het volgende:
Als je die verhalen leest over die Studio Sport baasjes.. Tom Egbers enzo, Mart Smeets.. vreselijk hoor, allemaal ego's, pestten nieuwkomers de tent uit. Van mij mag het verdwijnen.
Mij ook niet, als het om m'n eigen kijkgedrag gaat. Ik heb zeer weinig met sport. Maar bijvoorbeeld ouderen in de omgeving missen geen aflevering.quote:
x2quote:Op donderdag 27 november 2025 15:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat veel erger is: Dit verdwijnt en de programma's die helemaal niks bij de NPO te zoeken hebben komen straks dagelijks. (Holland bakt, Boer zoekt h vrouw)
Leg het maar uit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |